On hieeeenooa olla suomalainen!!!

Paloma.se.co

39

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

Onhan niitä hyviäkin asioita ja tapatumia.
      Liekö se tämä melankoolisuuteen taipuva suomalaisten mieli, joka ensin näkee sen, mikä on ikävää.
      Niin se vaan on, että huonot uutiset myy, hyviä paremmin.
      En ole tullut katselleeksi tuota kioski-ohjelmaa.
      Minä olen kyllä ihan tyytyväinen suomalaisena olemiseen.
      Ei se ruoho aidan takana ollut niin vihreää niille Irakilaisillekaan, kun joukolla palaavat kotimaahansa, papereiden odottajia oli kuulemma ihan jonoksi asti Hesassa.

• ent.siivoojaparka

Taitaa suurin osa niistä matkatoimistoon jonottavissa irakilaisissa olla niitä, jotka ovat jo saaneet oleskeluluvan tai Suomen kansalaisuuden.
        Lapsilla joululoma koulusta, niin lähdetään käymään kotimaassa, mistä ollaan mukamas paettu henkeään kaupalla.

• paremminkinnäinpäin
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Taitaa suurin osa niistä matkatoimistoon jonottavissa irakilaisissa olla niitä, jotka ovat jo saaneet oleskeluluvan tai Suomen kansalaisuuden.
        Lapsilla joululoma koulusta, niin lähdetään käymään kotimaassa, mistä ollaan mukamas paettu henkeään kaupalla.

Kyse on nyt näistä tänä kesänä/syksynä tulleista jotka eivät vielä ole saaneet turvapaikkaa. Ehkä ei oleihan puhtaat jauhot pussissa ja päättävät häipyä ennen kun jäävät kiinni.

• Diipaddii
        paremminkinnäinpäin kirjoitti:

Kyse on nyt näistä tänä kesänä/syksynä tulleista jotka eivät vielä ole saaneet turvapaikkaa. Ehkä ei oleihan puhtaat jauhot pussissa ja päättävät häipyä ennen kun jäävät kiinni.

Aivan. Tässä nyt tulleessa joukossa on paljon roskasakkia ja rikollisia. Sellaista ainesta jotka on kepulikonsteilla saaneet rahat kasaan tänne tulemiseen. Nyt kun ovat aikansa täällä juopotelleet ja raiskanneet niin tuumailevat että Finlandi on nyt koettu ja voisi taas lähteä muualle jatkamaan turistikierrosta. Matkailu avartaa!

• kaksinaismoralisteja
    • ö-Öö

Pakko myöntää

Toi video tiivisti suomalaisutta todella hienosti, ainoastaan talvisota ja kekkonen jätettiin käsittelemättä....

Mutta tottahan se, olisi tässä maassa paljonkin kehuttavaa ja hienoja asioita, mutta net pakkaavat jäämään aina narinan alle. Ja toi nariseminen, se kai on erät suomen huippupiirteistä maailmassa.

Tuli jotenkin mieleen leca-sora. Suuri innovaatio jäisten kulkupaikkojen hiekoitukseen. Tuskin missään muussa maassa maapallolla, on kehitetty liukkauden torjuntaan noin teknistä ja monimutkaista tuotetta. Kevyttä, halpaa, kelluu suunnalleen vedessä, sen verran karkeaa, että jos jalan alle sattuu, pito paranee kuin nastarenkailla. Ja tätä kamaa myydään halvalla kaikissa rautakaupoissa, ihmiset käyttävät sitä ahkerasti. Keväällä, kun tulee plusasteita ja katu jäätkin sulavat, se harjataan kasaan ja käytetään manparannushommiin. Täydellinen tuote. Miksi tuota ei viedä ulkomaille maailmanlaajuissti? Syynä kai suomalainen vaatimattomuus. Elikäs yrittämisen puute. Ajatelkaa, mitkä markkinat tuollaisella olisi etälä-. taoi phjoisnapa alueilla!!!!!!

Jaa, eksyin kai aloituksen aiheesta jotenkin, mitäpä siit

=DW=

• hytinäx1

Kirjoitappa kirje sinne Bendersin tehtaalle Ruotsiin jossa leca-sora valmistetaan ja pyydä heitä innovoimaan tuote hienojakoiseksi jota voisi käyttää liukkauden torjuntaan. Voisit ehkä saada pienen palkkionkin tuotekehittelystä.
        Onhan sitä jäätä ja lunta pitkin Eurooppaa ja kun Saksassakaan ei saa ajella nastarenkailla niin voisipa hyvinkin käydä kaupaksi.

• Viatonsivullinen

Kaamean pimeä päivä ja lyhyt, nukuttaa. Ei voi vaatia paljonkaan kansalta joka pimeydessä vaeltaa. Pikkuhiljaa olen kodin
      siivonnut juhlakuntoon. Kaikki on niin puhdasta ja raikasta, kestää
      taas aikansa että saan kodin suursiivouskuntoon. En voi sotkemisesta syyttää kun itseäni. Olen sopivasti huoleton "sekaista saa olla mut ei likaista" se on mottoni. Onkohan ruotsalaiset yhtä siistejä kun me
      suomalaiset, siivoavatko kuin hullut jouluksi, niin ja juhannukseksi.

• Onne. Tai siis vieläkin siistimpiä. Täällä landella ei ole niin nokonuukaa, varsinkaan lapsiperheissä jos joku kolmipyörä tai potkulauta makaa nurmikolla, mutta sisällä on kyllä viimesen päälle puunattu ja duunattu.
        Minä olen hieman boheemi ja tällainen kaksikerroksinen vuosisadan alkupuolen taitekattoinen villa kaipaa aina jotain korjausta ja näpertelyä. Sauna on nyt periaatteessa valmis; huomenna on aikomus eka kertaa koelämmittää. Vielä pitäisi mennä siivoamaan sinne viimeiset rakennussotkut pois ja pesemään lattiat.
        Eilen pesin kaikki pyykit ja nyt on korit tyhjät ja sängyissä puhtaatt lakanat.
        Poikani letkaisi tässä että mutsi "lajvaa" kotirouvaa ihan sievästi. (tarkoittaen että vedän roolia joka on minulle uusi)

• Paloma.se.co kirjoitti:

Onne. Tai siis vieläkin siistimpiä. Täällä landella ei ole niin nokonuukaa, varsinkaan lapsiperheissä jos joku kolmipyörä tai potkulauta makaa nurmikolla, mutta sisällä on kyllä viimesen päälle puunattu ja duunattu.
        Minä olen hieman boheemi ja tällainen kaksikerroksinen vuosisadan alkupuolen taitekattoinen villa kaipaa aina jotain korjausta ja näpertelyä. Sauna on nyt periaatteessa valmis; huomenna on aikomus eka kertaa koelämmittää. Vielä pitäisi mennä siivoamaan sinne viimeiset rakennussotkut pois ja pesemään lattiat.
        Eilen pesin kaikki pyykit ja nyt on korit tyhjät ja sängyissä puhtaatt lakanat.
        Poikani letkaisi tässä että mutsi "lajvaa" kotirouvaa ihan sievästi. (tarkoittaen että vedän roolia joka on minulle uusi)

"Paloma.se.co"

Voisitko ennakoida myös huomistasi laajemmin?
        Blogaaminen vaati enemmän kuin annat.
        Toisaalta...blogeillehan ovat ihan muut areenat.

Kuten muinainen korppis, väkisin vääntäminen ei anna mitään.

sugmärke

H.

• kell-onnion
        hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

sugmärke

H.

Jospa välillä vilkaisisit peiliin. Edes jouluna.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

sugmärke

H.

Sulle joulupukki sais tuoda vain ison kimpun risuja kun jaksat olla aina ilkeä.
        Lopeta blogaamisesta jankuttaminen.
        Kyllä täällä saa omista jutuistaan kertoa eikä vain kummallisia, itsekeksittyjä mukamas runoja joista puuttuu sekä sisältö että runonmitta.
        Blogit on sitten ihan eri asia. Kummallista että et ole vielä tähän ikään päästyäsi sitä tajunnut.
        MVH,
        P

• ent.siivoojaparka

Tuosta videosta puuttui se mämmi.

• ö-Öö

Tais unohtua

Suomalaisuutta onnistuttu ajoittan hyvin tiiviisti pakettiin. Laitan nyt pitkästä aikaa erään erittäin onnistuneen tulkinnan aiheesta.

Klamydia; Pohjanmaalla:

https://www.youtube.com/watch?v=1pbsz_mf9dE

Perkele.

=DW=

• Njaa....jos nyt tykkää punkista. Ei oo mun kuppi teetä.

Njaa....jos nyt tykkää punkista. Ei oo mun kuppi teetä.

Tää ei sais yhtään pinnaa euroviisuissa. ;)

• Mä tykkäsin videosta, joku mun kavereista laittoi sen seinälleen feissiin ja mä ajattelin joo, tää on pakko jakaa tänne suomi 24 palstalle jossa on vallinnut jo pitkään sellainen omaa maata ja omia poliitikkoja, omaa hallitusta ja oma ministereitä kohtaan suunnattu kriittinen vihamielinen tunnelma.
      Paljon juttuja jotka ovat tosi hyvin ja me kitistään ja vingutaan ja valitetaan kaikesta.

• pulmunenko

Kukakohan sitä kriittisen vihamielistä tunnelmaa on paalupaikalla pitänyt yllä?

• pulmunenko kirjoitti:

Kukakohan sitä kriittisen vihamielistä tunnelmaa on paalupaikalla pitänyt yllä?

En ainakaan minä.
        Kovasti on täällä on suu vaahdossa paasattu miten kaikki on niiiin päin per....että ja mitä mätää Suomenmaassa. Kova kilpailu vain siitä kummassa enemmän mätää, mansikassa vai mustikassa. Minusta taas molemmat ovat hyviä ja positiiviset puolet päihittää negatiiviset 10-1.

• pulmunenko
        Paloma.se.co kirjoitti:

En ainakaan minä.
        Kovasti on täällä on suu vaahdossa paasattu miten kaikki on niiiin päin per....että ja mitä mätää Suomenmaassa. Kova kilpailu vain siitä kummassa enemmän mätää, mansikassa vai mustikassa. Minusta taas molemmat ovat hyviä ja positiiviset puolet päihittää negatiiviset 10-1.

Tämä avaus taisikin olla osaltasi ensimmäinen positiivinen Suomea ja meitä täällä asuvia suomalaisia kohtaan.

• pulmunenko kirjoitti:

Tämä avaus taisikin olla osaltasi ensimmäinen positiivinen Suomea ja meitä täällä asuvia suomalaisia kohtaan.

Höpsistä! Avaukseni eivät juuri koskaan käsittele Suomea tai suomalaisia :) Joskus olen kirjoittanut kriittisesti mutta en koskaan vihamielisesti.

Höpsistä! Avaukseni eivät juuri koskaan käsittele Suomea tai suomalaisia :) Joskus olen kirjoittanut kriittisesti mutta en koskaan vihamielisesti.

Aloitukseni parin viimeisen kuukauden ajalta (esimerkiksi, ettei totuus pääsisi unohtumaan)
        Lapset talutusnaruun, koirat vapaaksi 19/10
        Mikä on turvamarginaalisi? 02/11
        Isänpäivästä ja sen vietosta 04/11
        Adios tylsä palsta 20/11
        Mikä on rantapiru? 03/12
        Tänä aamuna luettua: perustulo Suomeen 07/12
        Kyyhkyläisen jouluruno alkaa näin 20/12
        Elovenan vaalea kauneus rasismia? 20/12
        On hieeeenoooa olla suomalainen 21/12

YKSIKÄÄN niistä ei mollaa Suomea tai suomalaisia.
        Kaksi niistä ovat Suomen ylistystä.
        Muut ei liity Suomeen erityisesti.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Et sinä suorastaan vihamielisesti, mutta halveksivasti ja pilkallisesti.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Et sinä suorastaan vihamielisesti, mutta halveksivasti ja pilkallisesti.

Ei joulun aatonaattona saa enää valehdella.
        En koskaan puhu Suomesta tai suomalaisista halveksivasti tai pilkallisesti. Itsekriittisesti joskus (elovenan voi ottaa pois metsästä, mutta ei koskaa metsää elovenasta", koska aina kun puhun suomalaisista puhun myös itsestäni ja omista heikkouksistani ja virheistäni, omista vahvuuksistani ja omista hyvistä puolistani, retoorisesti yleistäen, en koskaan pilkaten. Ellet sinä osaa tulkita lukemaasi niin älä syytä minua. (Tulkinta on AINA lukijan vastuulla)

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

En koskaan puhu Suomesta tai suomalaisista halveksivasti tai pilkallisesti. Itsekriittisesti joskus (elovenan voi ottaa pois metsästä, mutta ei koskaa metsää elovenasta", koska aina kun puhun suomalaisista puhun myös itsestäni ja omista heikkouksistani ja virheistäni, omista vahvuuksistani ja omista hyvistä puolistani, retoorisesti yleistäen, en koskaan pilkaten. Ellet sinä osaa tulkita lukemaasi niin älä syytä minua. (Tulkinta on AINA lukijan vastuulla)

Voisinhan tietysti etsiä esille vaikkapa kirjoituksesi 50-luvulle jämähtäneistä suomalaisista, kun muu maailma on mennyt eteenpäin. (Et tietenkään sinä suurta maailmaa nähneenä.)
        Voisinhan etsiä esille juhlimasi linkin facesta, missä pilkattiin suomalaisten pakolaisvastaisuutta. Ja mikä antoi monelle muullekin keskustelijalle ajattelemisen aihetta, että niinpä tosiaan. Kuinka pelkän mämmin keksijät pelkäävät, kun tulee uutta verta sisäsiittoiseen Suomeen maista, missä on keksitty jos sun mitä, maanviljelys..., jopa polkupyöräkin.
        Voisinhan etsiä esille paljon muutakin vertailua; suomalaiset ja suuri maailma. En minä välitä, koska sinun piruetteihisi olen jo niin tottunut, että melkeinpä tuossakin asiassa osasin odottaa sinulta komeaa ympäripyörähdystä yhden varpaan varassa.
        Tallessa ne kirjoituksesi ovat kaikkien nähtävillä, jos ei kenen muistissa satu olemaan. En ehkä ollut ainoa, joka "ymmärsi väärin", koska muistan monien ihmetelleen suomalaisvastaisuuttasi vaikka itsekin olet alunperin suomalainen.

• janäinjututkääntyy
        Paloma.se.co kirjoitti:

sinä se pystyt tekemään mustastakin valkoisen, liukas olet kuin lipeäsaippua

on se kumma kun muut ymmärtävät väärin ja kirjoittavat vääriä mielipiteitä, mutta sinä olet aina oikeassa

kirjoititkohan joskus nimimerkillä ihmettelix?

Voisinhan tietysti etsiä esille vaikkapa kirjoituksesi 50-luvulle jämähtäneistä suomalaisista, kun muu maailma on mennyt eteenpäin. (Et tietenkään sinä suurta maailmaa nähneenä.)
        Voisinhan etsiä esille juhlimasi linkin facesta, missä pilkattiin suomalaisten pakolaisvastaisuutta. Ja mikä antoi monelle muullekin keskustelijalle ajattelemisen aihetta, että niinpä tosiaan. Kuinka pelkän mämmin keksijät pelkäävät, kun tulee uutta verta sisäsiittoiseen Suomeen maista, missä on keksitty jos sun mitä, maanviljelys..., jopa polkupyöräkin.
        Voisinhan etsiä esille paljon muutakin vertailua; suomalaiset ja suuri maailma. En minä välitä, koska sinun piruetteihisi olen jo niin tottunut, että melkeinpä tuossakin asiassa osasin odottaa sinulta komeaa ympäripyörähdystä yhden varpaan varassa.
        Tallessa ne kirjoituksesi ovat kaikkien nähtävillä, jos ei kenen muistissa satu olemaan. En ehkä ollut ainoa, joka "ymmärsi väärin", koska muistan monien ihmetelleen suomalaisvastaisuuttasi vaikka itsekin olet alunperin suomalainen.

Joulurauhaa sinne sinunkin kammariisi.
        Minä kirjoitan aiheista joista haluan saada keskustelua aikaan; en kirjoita runoja enkä riimittele unikuvia (toiset saavat tehdä niin). Keskityn ajankohtaiseen, omakohtaisiin kokemuksiin ja omiin tulkintoihini siitä mitä media tuo tietoisuuteeni; jotkut asiat ovat positiivisia, jotkut eivät ole sitä.
        Jotkut asiat ovat faktaa, vaikka en linkittäkkään ihan kaikkea, monet taas omia mielipiteitäni, ajatuksiani, tulkintojani.
        Jokainen kirjoitukseni on kuitenkin subjektiivinen ja tulkinta on AINA lukijan vastuulla. Turhaa on seurata perässäni etsien huonoja puolia ja virheitä, siihen menee kokonainen elämä jos on oikein tarkka. Kirjoitan paljon ja nopeasti enkä mieti kauheesti mitä lähetän menemään.

Minun joululahjani sinulle:
        hyvää joulumieltä ja syö paljon pipareita, ne tekee kiltiksi. (Sanottiin mun entisessä duunissa: ta en pepparkaka så blir du snäll :)

• Kiitos jo etukäteen joululahjasta. Oli mainio, katselen niin huonosti televisiota, jaoin sen omalle sivulleni facebookkiin.

Onko muuten yleinen jouluruoka ruotsissa, punakaalista tehty paistos, haudutus vai mikä se mahtoi olla, lämmintä kuitenkin ja hyvää. Taidettiin siihen laittaa sekaan jotain muutakin, ehkä sipulia tai etikkaa tai jotain. Sain sitä vuosia sitten kun veljelläni oli ruotsalainen vaimo ja hän laittoi sitä meillä joulunvietossa käydessään, koskaan en älynnyt reseptiä siitä pyytää.

• @rosaliin, noi punakaalijutut taitaa olla enemmän etelä-ruotsalaisia ruokalajeja. Onko veljesi vaimo Skoonesta?
        Täällä Dalajoen korkeudella viherkaali joulupoydässä on paljon tavallisempaa.

• ent.siivoojaparka

On täällä punakaalia säilykkeenä kaikissa kaupoissa, niinkuin suolakurkut, hapankaalit, ruskea kaali, siivutetut punajuuret...
        Minun makuuni liian etikkaista sekä rödkål että brunkål.

• hytinäx1

Hei Rosaliin, Kyllä, punakaali kuuluu joulupöytään Ruotsissa. Ainakin kun olen käynyt työnantajan tarjoamilla joulupöytä ruokailuilla siellä on aina ollut sitä tarjolla. Ent.siivojaparka mainitsee valmissäilykkeenä olevan punakaalen, ja se ei todellakaan ole hyvää. Osaatko ruotsinkieltä? jos menet google.se ja laitat hakusanaksi rödkål i ugn niin saat paljon lämpimän punakaalen reseptejä.

En voinut olla linkittämättä Ernstin tämän vuotista jouluohjelmaa. Katso jos haluat. Siellä on laidasta laitaan joulukoristeista jouluruokiin.

http://www.tv4.se/jul-med-ernst

@rosaliin, noi punakaalijutut taitaa olla enemmän etelä-ruotsalaisia ruokalajeja. Onko veljesi vaimo Skoonesta?
        Täällä Dalajoen korkeudella viherkaali joulupoydässä on paljon tavallisempaa.

Just, he asuivat ihan etelässä Helsingborgissa, vain lyhyen laivamatkan päässä Tanskanmaalta.
        Ruokakulttuuri on joskus niin paikkakuntakohtaista ja näin joulun aikaan huomaa, että varsin perinnekohtaistakin.

On täällä punakaalia säilykkeenä kaikissa kaupoissa, niinkuin suolakurkut, hapankaalit, ruskea kaali, siivutetut punajuuret...
        Minun makuuni liian etikkaista sekä rödkål että brunkål.

Voisitko kuvitella, että tuota säilykekaalia voisi lämmittää, silloin liiat etikat haihtuisi.
        Silloin täällä hän kyllä valmisti sen kaaliruuan ajan kanssa ja hyvää ja pehmeää se kaali siinä ruuassa oli. Seuraavana päivänä sitä sitten syötiin kylmänä.

• hytinäx1 kirjoitti:

Hei Rosaliin, Kyllä, punakaali kuuluu joulupöytään Ruotsissa. Ainakin kun olen käynyt työnantajan tarjoamilla joulupöytä ruokailuilla siellä on aina ollut sitä tarjolla. Ent.siivojaparka mainitsee valmissäilykkeenä olevan punakaalen, ja se ei todellakaan ole hyvää. Osaatko ruotsinkieltä? jos menet google.se ja laitat hakusanaksi rödkål i ugn niin saat paljon lämpimän punakaalen reseptejä.

En voinut olla linkittämättä Ernstin tämän vuotista jouluohjelmaa. Katso jos haluat. Siellä on laidasta laitaan joulukoristeista jouluruokiin.

http://www.tv4.se/jul-med-ernst

Kiitos vinkeistä ja linkeistä. Harvoin tulee punakaalia muuten syötyä, ehkä joskus salaatissa. Olisi kiva kokeilla jotain uutta "vanhaa".

Aikas mainio herra tämä Ernst, mukavia vinkkejä. Enkeli idea oli ihan uusi ja liimakankaita olen käyttänyt tilkkutöissäni, aplikaatioita tehdessäni, mutta että väliin voi jotain virittää, kiva idea, pitääpä joskus kokeilla, kesäisin sinne väliin voi tällätä hortuksia yms.

Joulusnapsivinkistä tuli mieleeni, että ruotsalaisilla on aivan erilainen tuo snapsikulttuuri kuin suomalaisilla, sen huomaa jo ruotsinlaivoilla ja snapsilauluista, ruotsinkielisiä löytyy vaikka kuinka paljon. Muistan kun aikoinaan pidin tupaantuliaisia, ja olin löytänyt tilanteeseen sopivan snapsilaulun, toivotettiin kaikkea hyvää talolle ja emännälle ja siten laulatin sitä, useampi snapsi saatiin ottaa ennekuin laulu onnistui, ei vieraillakaan mitään sitä vastaan ollut. Olen sen jälkeen ollut monen moisissa juhlissa, mutta suoraan on siirrytty muihin juomiin ja snapsit unohdettu. Snapsit ovat ihan hauska juttu ja terveellistäkin näin joulun alla, ennen kinkkua...

• hytinäx1

;) Nauratti tuo kirjoitus snapsilaulujen onnistumisesta. Niin tuosta punakaalesta vielä. Sehän on hakeutunut tänne ruotsalaiseen jouluruokapöytään Tanskasta ja myös muualta Euroopan alueelta. Siellähän syödään kaalta muutenkin paljon enemmän kuin täällä pohjoisessa.
        Ernst on niin naisten kuin miestenkin suosiossa , ehkäpä siksi kun hänen TV-ohjelmansa monesti ovat sesonkiaiheisia ruokaan ja sisustukseen liittyviä ja hänellä on myös ohjelma jossa korjailee vanhoja taloja ja antaa vinkkejä puutarhaan.
        Hänen isänsä on itävaltalainen ja äitinsä puolalainen.

• hytinäx1 kirjoitti:

;) Nauratti tuo kirjoitus snapsilaulujen onnistumisesta. Niin tuosta punakaalesta vielä. Sehän on hakeutunut tänne ruotsalaiseen jouluruokapöytään Tanskasta ja myös muualta Euroopan alueelta. Siellähän syödään kaalta muutenkin paljon enemmän kuin täällä pohjoisessa.
        Ernst on niin naisten kuin miestenkin suosiossa , ehkäpä siksi kun hänen TV-ohjelmansa monesti ovat sesonkiaiheisia ruokaan ja sisustukseen liittyviä ja hänellä on myös ohjelma jossa korjailee vanhoja taloja ja antaa vinkkejä puutarhaan.
        Hänen isänsä on itävaltalainen ja äitinsä puolalainen.

Ernst on minunkin suosiossani ;)
        Miellyttävä herra aivan toisin kun se yks juoppo, Plura, jota en voi katsoa voimatta huonosti.
        Viherkaali taitaa olla norrlannin rannikolla tavallisempaa ja mitä pohjoisemmaksi mennään sitä vähemmän kaalisortteja joulupöydässä. Ruusukaali on alkanut korvaamaan nää perinteiset viher-ja punakaalisortit etenkinnuoremman jengin ruokalistassa.

Mikä on paras snapsi joulupöytään?
        Miehet on juuri lähdössä snapsin ostoon ja minä olen aivan aloittelija näissä asioissa.

• att2
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ernst on minunkin suosiossani ;)
        Miellyttävä herra aivan toisin kun se yks juoppo, Plura, jota en voi katsoa voimatta huonosti.
        Viherkaali taitaa olla norrlannin rannikolla tavallisempaa ja mitä pohjoisemmaksi mennään sitä vähemmän kaalisortteja joulupöydässä. Ruusukaali on alkanut korvaamaan nää perinteiset viher-ja punakaalisortit etenkinnuoremman jengin ruokalistassa.

Mikä on paras snapsi joulupöytään?
        Miehet on juuri lähdössä snapsin ostoon ja minä olen aivan aloittelija näissä asioissa.

Olen myös ylpeä kansalaisuudestani vaikka kolhuja näin lopulla on tullut.

Hyviä tuotteita on, mutta monia pilattu aasian osilla ex polkupyörät.

Muistin että on suomalainen tuote pannuhuoneessa joka säätelee lämmön firmaa en muista oli kai Oulusta tuote automix 30, hyvin on toiminut. Tässäkin yleensä Tanskalaisia.

Toivon suomalaisille yrityksille hyvää jatkoa. Data sovellituksissa suomalaiset pesee norjalaiset--nämä asiat ovat myös rahassa miljoonia ( ei nimiä).

Med vänlig hälsning.

• Oikein hyvä! Mikä täällä on ollessa, turhaan synkistellään.
      Kun ajattelee rehellisesti, on todella etuoikeus syntyä Suomeen ja Suomalaiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      241
      2064
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1272
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      982
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      40
      789
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      780
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      761
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe