Poliisi on jaellut pikkujoulujen aikaan sakkoja Uberkuskeille. Sakothan eivät ole olleet päätä huimaavia ja uberyhtiö saattaa tulla vastaan ja jopa maksaa nämä saadut sakot. Sakoista valitettaessa ne viedään oikeuskäsittelyyn ja uber yhtiö ei halua saada yhtään ennakkotapausta, jossa mahdollisesti liikenne tuomitaan lainvastaiseksi. Sehän tietäisi liikenteen loppumista kokonaan. Sitten taas jos sama kuski saa toistamiseen sakot luvattoman henkilöliikenteen harjoittamisesta, saattaa käydä kuitenkin niin, että valtio vie tällaisen hepun oikeuteen ja mitenkäs sitten käy? Liikenne tuomitaan laittomaksi, kuski saattaa menettää rikoksentekovälineen (auton) valtiolle ja verottaja mätkäisee muutaman kymppitonnin arviomätkyt päälle? Sitten kuski on poissa kunnollisilta työmarkkinoilta usean vuoden ajan "rikosrekisterinsä" vuoksi. Kyllä minä ainakin miettisin muutamankin kerran ennen lähtöäni selkeästi luvattomaan ja pimeään liikennöintiin ja työntekoon. Pimeästä työstä ei eläke kerry. Voi tulla vanhempana hieman mietittävää?
Uberkuskien sakoista.....
67
2711
Vastaukset
- ViestipuuTaiSattuuPaha
Niin. Poliisihan voi sakottaa mistä tahansa jopa aiheettomasti
Mutta tuskin Uber kuskin sakot oikeudessa vahvistuvat jos on osoittaa että kyyti tarjottu kimppakyytiläisell. Kyytiloki, tilauksen päivä, kyydin aika, sakon aika yms
Ja oikeuskäsittely ei maksa mitään, ja kuten tiedämme. Sakkovalitukset käsitellään oikeudessa TODELLA nopeasti
Ja päivä "virallisia" töitä tietää noin 1c enemmän eläkettä kuuakudessa vanhempana
Ja jos itse saan verovapaata palkkiota eism 10€/h vastaa se mulle noin 30€/h tuntipalkkaa
Ja sitten taas muistutuksensa se ASIALLINEN keskustelu- onse-epeli
mistä sä oot keksiny tän kimppakyydin vaikka sulle selitettin mikä toi yberi on.
oletko noin tyhmä vai leikitkö vaan.
jos tilaan yberin älypuhelimella vai normitaksin ja maksan molemmat luottokortilla.
kerroppa nyt mikä on ero matka tapiola-kerava.en kuulu mihinkään kimppakyyti rinkiin ja autoon ei tule muita. - ViestipuuTaiTapanKaikki2
onse-epeli kirjoitti:
mistä sä oot keksiny tän kimppakyydin vaikka sulle selitettin mikä toi yberi on.
oletko noin tyhmä vai leikitkö vaan.
jos tilaan yberin älypuhelimella vai normitaksin ja maksan molemmat luottokortilla.
kerroppa nyt mikä on ero matka tapiola-kerava.en kuulu mihinkään kimppakyyti rinkiin ja autoon ei tule muita.Edelleen se asiallinen keskustelu.
Taksin voi tilata kuka tahansa puhelimitse, netin kautta?, tai tolpalta tai peukalokyydillä
Uberin kyytiin pääsee ainoastaan jos kuuluu kimppakyytirinkiin
Ja tietenkin jos oikeudessa tulee voitto, niin juttuvinkkiä täydellä tuutilla joka lehteen. Jos tappio niin ollaan ihan hiljaa asiasta.
simppeliä - KimppaKurjaa
Sitähän ei tämän palstan mielenvikainen häirikkö päätä, milloin poliisilla on oikeus sakottaa. Eikä se täällä "turhaksi sakoksi" muutu millään, vaikka kuinka helvetisti toisiamme syyttelemme. Suomi24 EI OLE oikeuslaitos, syyttäjä, tuomari eikä puolustusasianajaja! Joskus tätä ei meinata millään muistaa tai tiedostaa.
Tuomas Kujanpääkin sai linnatuomion, eikä se linnatuomio miksikään muutu, vaikka Tuomas muuta väittäisi. Käsittääkseni tuomio on jo sovitettu, ei siitä sen enempää.
Takseille on liikenneministeriössä säädetty ylin taksa, jota taksit noudattaa aina. Siitäkään ei kenenkään tule suutaan soittaa, taksa on valtiovallan taholta taksapäätökseen kirjoitettu. Piste.
Ihmetystä herättää myös tämä Uberin "kimppakyyti"? Missä uberin säännöissä sanotaan, että kuljetukset on kimppakyytejä? Kimppakyyditkin on lailla selvitetty, miten siis uber on kimppakyyti, jos yksin tilaan uber auton ja minut viedään pyytämääni osoitteeseen ja siitä veloitetaan luottokorttiani?
Joku uberkuski täällä väittää, ettämaksaa verot? Olisi kiva nähdä kopio hänen ennakkoverotodistuksestaan. Outoa sekin, etten saa uberin kuittiin erittelyä arvolisäverosta. - TapaIttesKehari
KimppaKurjaa kirjoitti:
Sitähän ei tämän palstan mielenvikainen häirikkö päätä, milloin poliisilla on oikeus sakottaa. Eikä se täällä "turhaksi sakoksi" muutu millään, vaikka kuinka helvetisti toisiamme syyttelemme. Suomi24 EI OLE oikeuslaitos, syyttäjä, tuomari eikä puolustusasianajaja! Joskus tätä ei meinata millään muistaa tai tiedostaa.
Tuomas Kujanpääkin sai linnatuomion, eikä se linnatuomio miksikään muutu, vaikka Tuomas muuta väittäisi. Käsittääkseni tuomio on jo sovitettu, ei siitä sen enempää.
Takseille on liikenneministeriössä säädetty ylin taksa, jota taksit noudattaa aina. Siitäkään ei kenenkään tule suutaan soittaa, taksa on valtiovallan taholta taksapäätökseen kirjoitettu. Piste.
Ihmetystä herättää myös tämä Uberin "kimppakyyti"? Missä uberin säännöissä sanotaan, että kuljetukset on kimppakyytejä? Kimppakyyditkin on lailla selvitetty, miten siis uber on kimppakyyti, jos yksin tilaan uber auton ja minut viedään pyytämääni osoitteeseen ja siitä veloitetaan luottokorttiani?
Joku uberkuski täällä väittää, ettämaksaa verot? Olisi kiva nähdä kopio hänen ennakkoverotodistuksestaan. Outoa sekin, etten saa uberin kuittiin erittelyä arvolisäverosta.Siis poliisi voi antaa sakon taksikuskille vaikka siitä että ei ole mukana tarpeeksi tyhjiä piirturikiekkoja.
Tunnetuin pelle on turkulainen poliisi Mika Turtiainen. Kirjoittelee täysin aiheettomia sakkoja ja toivoo että ei kiistetä.
Unohtamatta Kaisu Kivimäkeä joka antoi mulle aiheettoman sakon 8km/h ylinopeusta ja joke lehti sitten uutisoi tuon pellen töppäilystä
JA et siis kykene asialliseen keskusteluun :)
Ja kimppakyytien kulujen jaossa harvoin tulee kuittia - KimppaKurjaa
TapaIttesKehari kirjoitti:
Siis poliisi voi antaa sakon taksikuskille vaikka siitä että ei ole mukana tarpeeksi tyhjiä piirturikiekkoja.
Tunnetuin pelle on turkulainen poliisi Mika Turtiainen. Kirjoittelee täysin aiheettomia sakkoja ja toivoo että ei kiistetä.
Unohtamatta Kaisu Kivimäkeä joka antoi mulle aiheettoman sakon 8km/h ylinopeusta ja joke lehti sitten uutisoi tuon pellen töppäilystä
JA et siis kykene asialliseen keskusteluun :)
Ja kimppakyytien kulujen jaossa harvoin tulee kuittiaTässä taas tämä turkulaisen tyhmyys ja tietämättömyys tiisityi: TAKSEISSA EI OLE PIIRTUREITA, siksi ei tarvitse olla yhtäkään piirturikiekkoa!
No niin, kimppakyyti??? Selitäs minulle turkulainen, mikä on LAKI kimppakyydeistä ja miten uberikuljetus liittyy siihen lakiin?
Ahha, siis Kaisu Kivimäki tuli jälleen esille, miksi?
Kykenen oikein hyvin asialliseen keskusteluun, entä kykenetkö itse? Asiallisessa keskustelussa vastataan kysyjälle, mikset vastannut kysymyksiin?
Olet siis ottanut itsellesi myös tuomarin roolin ja syytät nimeltä mainitsemaasi poliisia aiheettomista sakoista. Missä tuomioistuimessa ne on todettu aiheettomiksi? Tuomioistuimen nimi?
"Ja kimppakyytien kulujen jaossa harvoin tulee kuittia "
Jos matkustan yksin, kenen kimppakyytiläisen kanssa jaan kuluja? - TapaIttesKehari
KimppaKurjaa kirjoitti:
Tässä taas tämä turkulaisen tyhmyys ja tietämättömyys tiisityi: TAKSEISSA EI OLE PIIRTUREITA, siksi ei tarvitse olla yhtäkään piirturikiekkoa!
No niin, kimppakyyti??? Selitäs minulle turkulainen, mikä on LAKI kimppakyydeistä ja miten uberikuljetus liittyy siihen lakiin?
Ahha, siis Kaisu Kivimäki tuli jälleen esille, miksi?
Kykenen oikein hyvin asialliseen keskusteluun, entä kykenetkö itse? Asiallisessa keskustelussa vastataan kysyjälle, mikset vastannut kysymyksiin?
Olet siis ottanut itsellesi myös tuomarin roolin ja syytät nimeltä mainitsemaasi poliisia aiheettomista sakoista. Missä tuomioistuimessa ne on todettu aiheettomiksi? Tuomioistuimen nimi?
"Ja kimppakyytien kulujen jaossa harvoin tulee kuittia "
Jos matkustan yksin, kenen kimppakyytiläisen kanssa jaan kuluja?Polisii voi sakottaa ihan mistä tahansa. Vaikkapa taksikuskia siitä että ei ole piirturikiekkoja tarpeeksi mukana. Tai voidaan kirjoittaa sakkoa luvattomasta taksiliikenteestä jos on kimppakyytiläinen mukana.
Joten poliisi voi sakottaa mistä tahansa oman mielensä mukaan. Mutta se on eri asia vahvistetaanko sakkoa oikeudessa.
Kyllä. Kaisu Kivimäki antoi mulle aiheettoman sakon 8km/h ylinopeusta. Oikeudessa todettiin että ylinopeutta ei ollut. Eli Kaisu sakotti mua pelknä kamerakuvan perusteella
Mika Turtiainen taasen sakotti "Toisen vahingoittamiseen soveltuvan esineen tai aineen hallussapidosta" koska mukana oli etälamauttimen näköinen lämpömittari... Oikeudessa sekin kumoon meni
Sama juttu jos vaikkapa Joonas Tikka sakottaa luvattomasta taksiliikenteesät. Ja oikeudessa näyttää toteen että kyyditettävä kuului "kimppakyytirinkiin"niin kumoonhan se sakko menee - takarivintuomas
TapaIttesKehari kirjoitti:
Polisii voi sakottaa ihan mistä tahansa. Vaikkapa taksikuskia siitä että ei ole piirturikiekkoja tarpeeksi mukana. Tai voidaan kirjoittaa sakkoa luvattomasta taksiliikenteestä jos on kimppakyytiläinen mukana.
Joten poliisi voi sakottaa mistä tahansa oman mielensä mukaan. Mutta se on eri asia vahvistetaanko sakkoa oikeudessa.
Kyllä. Kaisu Kivimäki antoi mulle aiheettoman sakon 8km/h ylinopeusta. Oikeudessa todettiin että ylinopeutta ei ollut. Eli Kaisu sakotti mua pelknä kamerakuvan perusteella
Mika Turtiainen taasen sakotti "Toisen vahingoittamiseen soveltuvan esineen tai aineen hallussapidosta" koska mukana oli etälamauttimen näköinen lämpömittari... Oikeudessa sekin kumoon meni
Sama juttu jos vaikkapa Joonas Tikka sakottaa luvattomasta taksiliikenteesät. Ja oikeudessa näyttää toteen että kyyditettävä kuului "kimppakyytirinkiin"niin kumoonhan se sakko meneeKukas se taas siinä nerouksiaan päästelee. Takarivin Tuomas. Ei terävin kynä. Piirturikiekko taksissa buuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaah ja noi muutkin jutut buuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaah. Tuomas, sä olet sairas.
- HäivyTaiTapanSut
takarivintuomas kirjoitti:
Kukas se taas siinä nerouksiaan päästelee. Takarivin Tuomas. Ei terävin kynä. Piirturikiekko taksissa buuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaah ja noi muutkin jutut buuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaah. Tuomas, sä olet sairas.
Etkö kykene asialliseen keskusteluun? Ja ei en ole tuomas mutta sairas olen, lääkkeinä Lymecyclin 300mg kaks kertaa päivässä tyhjään vatsaan....
Ja kyllä. Poliisi voi antaa 8 päiväsakkoa jos taksikuskilla ei ole mukana vähintään viittä piirturikiekkoa
- ViidenTähdenUberKuski
Selvittäisit edes näitä asioita jooko?
1) sakko on ainut rangaistus ja toki jos niitä tulee paljon voi syyte napsahtaa mutta ensinäkin on aika epätodennäköistä jäädä kiinni kuskina toimimisesta ja että jäisi kiinni vielä toisenkin kerran niin poliisin pitäis välittää näistä ja ne ei välitä kerätä uber-kuskeja. Kyllähän ne vois tilata niitä vaikka poliisiasemalle jos se kiinnostaisi.
2) googlaa mitä tarkoittaa pimeä työ. Dorka! Moni Uber-kuski maksaa veronsa ihan kuuliaisesti.- UberkuskiOnRikollinen
Arvonlisävero? Veroennakko?
Sitten onko liikennelupa? Onko koulutus ammattimaiseen henkilökuljetukseen?
Sakothan on annettu ammattimaisesta henkilökuljetuksesta ilman liikennelupaa ja kolulusta?
Turhia sakkojako? Jos on turhia, valittakaa nyt helvetissä niistä, sitten saadaan selvyys ilman turhaa suomi24:n väittelyä. ;) - jhnbk
Kuka tahansa voi ilmoittautua ep ja alv rekisteriin ja maksaa ennakkonsa vaikka kaikki kuluvan vuoden lopussa ja vielä siihen päälle ennakon täydennystä.Turha täällä pussihousujen on tuota vero asiaa länkättää...menkää joulutoreille mummoilta kyselemään alvia ja ennakkoveroja,kaikki tulot pitää ilmoittaa tekee mitä tahansa.
- KimppaKurjaa
jhnbk kirjoitti:
Kuka tahansa voi ilmoittautua ep ja alv rekisteriin ja maksaa ennakkonsa vaikka kaikki kuluvan vuoden lopussa ja vielä siihen päälle ennakon täydennystä.Turha täällä pussihousujen on tuota vero asiaa länkättää...menkää joulutoreille mummoilta kyselemään alvia ja ennakkoveroja,kaikki tulot pitää ilmoittaa tekee mitä tahansa.
ALV maksetaan kuukausittain ja tarvitset Y-tunnuksen aloittaessasi kuljetukset. Y-tunnus on oltava esillä kuitissa, uberkuiteissa ei ole ALV erittelyä sen paremmin Y-tunnustakaan. Firmat ja yrittäjät tarvitsevat kirjanpitoonsa ALV-eritellyn kuitin. Torikauppiaat eivät ole ALV-velvollisia, eikä heitä koske myöskään kuittipakko. Tämäkin asia on lakiin kirjattu, et tainnut sitäkään tietää? ;)
Kuten jo sanoin, asiat eivät saa millään lainvoimaa, vaikka täällä väiteltäisiin vaikka kuinka. Sinunkin kannattaa ottaa selvää asioista ja laeista ja toimia niiden mukaan. Olisi sinunkin varmasti helpompi olla, jos olisit paremmin tietoinen laeista ja säännöksistä, ettei tarvitsisi hoilata tuota silkkaa paskaa! - KimppaKurjaa
1) Mitä selität poliisille, jos tilaan sinut kuljettamaan minut Pasilan poliisitalolle?
2) Pimeä työ tarkoittaa sitä, ettet maksa veroja, eikä työnantajasi ole kirjannut sinua työntekijäkseen, eikä siis maksa sinusta työnantajamaksuja, eikä pidätä/tilitä sinulta veronmaksua yhteiskunnalle. - ViidenTähdenUberKuski
Ota nyt asioista selvää ennen kuin tuut länkyttämään. Alota vaikka käymällä läpi alv, kansainvälinen kauppa ja ameriikka.
- KimppaKurjaa
ViidenTähdenUberKuski kirjoitti:
Ota nyt asioista selvää ennen kuin tuut länkyttämään. Alota vaikka käymällä läpi alv, kansainvälinen kauppa ja ameriikka.
40 vuoden kokemus riittänee. Maksan ALVit, ennakkoverot, työläisten sotumaksut ja palkkojen veronpidätykset. Teen myös kirjanpitoni itse ja tilinpäätökset.
Missäpäin itse päivystät, tilaan sinut keikalle Pasilanraitiolle. Sitten ehkä sinullekin selviää asiat.... - khnut
KimppaKurjaa kirjoitti:
ALV maksetaan kuukausittain ja tarvitset Y-tunnuksen aloittaessasi kuljetukset. Y-tunnus on oltava esillä kuitissa, uberkuiteissa ei ole ALV erittelyä sen paremmin Y-tunnustakaan. Firmat ja yrittäjät tarvitsevat kirjanpitoonsa ALV-eritellyn kuitin. Torikauppiaat eivät ole ALV-velvollisia, eikä heitä koske myöskään kuittipakko. Tämäkin asia on lakiin kirjattu, et tainnut sitäkään tietää? ;)
Kuten jo sanoin, asiat eivät saa millään lainvoimaa, vaikka täällä väiteltäisiin vaikka kuinka. Sinunkin kannattaa ottaa selvää asioista ja laeista ja toimia niiden mukaan. Olisi sinunkin varmasti helpompi olla, jos olisit paremmin tietoinen laeista ja säännöksistä, ettei tarvitsisi hoilata tuota silkkaa paskaa!Pussihousu on pussihousu alv verovapaa raja on tällä hetkellä 8500€,oletpahan sitten vaikka joulupukki!Mutta kaikki tulot pitää ilmoittaa jos viitsii.Tuo ly on itsestään selvyys.Ei tämä koske pelkästään uupereita.
- KimppaKurjaa
khnut kirjoitti:
Pussihousu on pussihousu alv verovapaa raja on tällä hetkellä 8500€,oletpahan sitten vaikka joulupukki!Mutta kaikki tulot pitää ilmoittaa jos viitsii.Tuo ly on itsestään selvyys.Ei tämä koske pelkästään uupereita.
Kuka on pussihousu? No, kyllä nämä lakiasiat sullekkin selviää, ennemmin tai myöhemmin.
Näin ihan ulkopuolella keskustelun: Oletko sitä mieltä, että jakamistalous nostaa Suomen tästä suosta? Kaltaistesi ajattelutavan mukaan olemme pian Kreikan tasolla - ellei jopa alempana... Huonompi juttu. - ViidenTähdenUberKuski
KimppaKurjaa kirjoitti:
40 vuoden kokemus riittänee. Maksan ALVit, ennakkoverot, työläisten sotumaksut ja palkkojen veronpidätykset. Teen myös kirjanpitoni itse ja tilinpäätökset.
Missäpäin itse päivystät, tilaan sinut keikalle Pasilanraitiolle. Sitten ehkä sinullekin selviää asiat....Väännän sulle rautalangasta: uber ei laskuta alvia koska sen ei tarvitse laskuttaa. Se on jenkkifirma, eu ei vaadi jenkkifirmoja maksamaan alvia fyysisistä suoritteista. Ainoastaan digitaalisista. Tämä on ihan eu:n oma moka. Sun 40v kokemus on pelkkää paskaa kun et silti näköjään tajua mitään. Kuskit saa rahat jenkkifirmasta freelancer tyyliin palkkana. Jenkeissä ei tarvitse maksaa eläkkeitä. Jos niitä maksettaisi, saisi uber-kuski eläkettä jenkeistä eikä amerikasta. Esim suomi maksaa Elopille eläkettä koska se oli suomessa töissä. Vittu kun tää on vaikeeta ja kaikki asiantuntijat näköjään luulee tietävänsä miten kansainvälinen verotus toimii. Uber on täysin 100-vitun-prosenttia laillinen. Niillä menee lakimiehiin enemmän rahaa kun suomen taksimiesten palkka on yhteensä.
- apuatyhmyyteen
Väännän sulle rautalangasta: uber ei laskuta alvia koska sen ei tarvitse laskuttaa. Se on jenkkifirma, eu ei vaadi jenkkifirmoja maksamaan alvia fyysisistä suoritteista. Ainoastaan digitaalisista. Tämä on ihan eu:n oma moka. Sun 40v kokemus on pelkkää paskaa kun et silti näköjään tajua mitään. Kuskit saa rahat jenkkifirmasta freelancer tyyliin palkkana. Jenkeissä ei tarvitse maksaa eläkkeitä. Jos niitä maksettaisi, saisi uber-kuski eläkettä jenkeistä eikä amerikasta. Esim suomi maksaa Elopille eläkettä koska se oli suomessa töissä. Vittu kun tää on vaikeeta ja kaikki asiantuntijat näköjään luulee tietävänsä miten kansainvälinen verotus toimii. Uber on täysin 100-vitun-prosenttia laillinen. Niillä menee lakimiehiin enemmän rahaa kun suomen taksimiesten palkka on yhteensä.
No voi voi. Uber kuljettaja on siis täysin laillinen. Ihme ettei poliisi ja syyttäjä sekä liikkeneministeriö tiedä sitä. Soitappa sinne ja kerro. Sano vaan ettei tarvita mitään liikennelupia. Näin on. Tyhmyys ei poistu.
- ViidenTähdenUberKuski
apuatyhmyyteen kirjoitti:
No voi voi. Uber kuljettaja on siis täysin laillinen. Ihme ettei poliisi ja syyttäjä sekä liikkeneministeriö tiedä sitä. Soitappa sinne ja kerro. Sano vaan ettei tarvita mitään liikennelupia. Näin on. Tyhmyys ei poistu.
Joo väitinkö niin vitun palikka häh? Ei varmaan voi paljoa odottaa tollaselta dorkalta joka ei tajua lukemaansa.
- ökihoih
Väännän sulle rautalangasta: uber ei laskuta alvia koska sen ei tarvitse laskuttaa. Se on jenkkifirma, eu ei vaadi jenkkifirmoja maksamaan alvia fyysisistä suoritteista. Ainoastaan digitaalisista. Tämä on ihan eu:n oma moka. Sun 40v kokemus on pelkkää paskaa kun et silti näköjään tajua mitään. Kuskit saa rahat jenkkifirmasta freelancer tyyliin palkkana. Jenkeissä ei tarvitse maksaa eläkkeitä. Jos niitä maksettaisi, saisi uber-kuski eläkettä jenkeistä eikä amerikasta. Esim suomi maksaa Elopille eläkettä koska se oli suomessa töissä. Vittu kun tää on vaikeeta ja kaikki asiantuntijat näköjään luulee tietävänsä miten kansainvälinen verotus toimii. Uber on täysin 100-vitun-prosenttia laillinen. Niillä menee lakimiehiin enemmän rahaa kun suomen taksimiesten palkka on yhteensä.
Uber on jenkkifirma, todellakin. Oletko sinä sen firman työntekijä? Omistaako Uber autosi, jolla ajat? Saatko palkkaa Uberiltä?
Ei. Uber vuokraa tilausappsiaan sinulle hintaan 20% Suomessa ajamistasi kyydeistä.
Minunkin taksini kyydit välittää ihan eri firma eli HTD. Siltikin olen ihan itse oma yrittäjäni, ostan vain tilausvälityksen HTD:ltä. Auton omistan itse. Olen ennakkoverovelvollinen, olen ALV-velvollinen.
Uber on tosiaankin 100 vitun-prosenttia laillinen. Sinun kuljetuspalvelusi on liikenneluvan alaista toimintaa. Tiedoksi. Siksi poliisi sakottaa. Usko huvikses. - ViidenTähdenUberKuski
ökihoih kirjoitti:
Uber on jenkkifirma, todellakin. Oletko sinä sen firman työntekijä? Omistaako Uber autosi, jolla ajat? Saatko palkkaa Uberiltä?
Ei. Uber vuokraa tilausappsiaan sinulle hintaan 20% Suomessa ajamistasi kyydeistä.
Minunkin taksini kyydit välittää ihan eri firma eli HTD. Siltikin olen ihan itse oma yrittäjäni, ostan vain tilausvälityksen HTD:ltä. Auton omistan itse. Olen ennakkoverovelvollinen, olen ALV-velvollinen.
Uber on tosiaankin 100 vitun-prosenttia laillinen. Sinun kuljetuspalvelusi on liikenneluvan alaista toimintaa. Tiedoksi. Siksi poliisi sakottaa. Usko huvikses.Juu uber maksaa korvauksen ajosta jonka Uber laskuttaa asiakkaalta. Ei ole vuokra käytännössä. Vuokra olisi verotuksellisesti eri asia eikä tässä ole kyse vuokrasta. Sun kyydeillä ja välityksillä ei ole mitään väliä. Istu siellä tolpalla vaan lukemassa iltalehteä.
Ja tiedän että ajoni ei ole laillista. En ole väittänytkään etten tarvitsisi lupaa. Lupa on typerä keinotekoinen lappu joka estää työn tekemisen. En kunnioita sellaisia lappuja. - hdhjdm
KimppaKurjaa kirjoitti:
Kuka on pussihousu? No, kyllä nämä lakiasiat sullekkin selviää, ennemmin tai myöhemmin.
Näin ihan ulkopuolella keskustelun: Oletko sitä mieltä, että jakamistalous nostaa Suomen tästä suosta? Kaltaistesi ajattelutavan mukaan olemme pian Kreikan tasolla - ellei jopa alempana... Huonompi juttu.Sääntelyäkö sitten tarvitaan? mikä estää vapaan kilpailun ja yrittämisen ja työn teon.Taidat olla itsekin pussihousu
- ökihoih
Juu uber maksaa korvauksen ajosta jonka Uber laskuttaa asiakkaalta. Ei ole vuokra käytännössä. Vuokra olisi verotuksellisesti eri asia eikä tässä ole kyse vuokrasta. Sun kyydeillä ja välityksillä ei ole mitään väliä. Istu siellä tolpalla vaan lukemassa iltalehteä.
Ja tiedän että ajoni ei ole laillista. En ole väittänytkään etten tarvitsisi lupaa. Lupa on typerä keinotekoinen lappu joka estää työn tekemisen. En kunnioita sellaisia lappuja."Ja tiedän että ajoni ei ole laillista. En ole väittänytkään etten tarvitsisi lupaa. Lupa on typerä keinotekoinen lappu joka estää työn tekemisen. En kunnioita sellaisia lappuja."
Myönsit sentään.
Ei, en minä lue tolpalla iltalehteä. Olen ollut eläkkeellä jo monta vuotta ja nautin kivasta eläkkeestä . Maksoin näet melko mukavaa YEL-maksua, jota sinä et maksa. Kyllä autoni edelleen pyörii kuskien voimin. He saavat minulta kohtuullista palkkaa ja maksan heidän Tyel-maksunsa, joten heidän eläkkeensä kertyy myös. Miten sinun eläkkeesi/eläkemaksusi laita on? Kertyykö sinulle eläkettä ajaessasi sille 100 vitun-prosenttisen jenkkifirmasi kanssa?
Käsi sydämelle: Huolettaako sinua lainkaan Suomen taloudellinen tilanne? Ihan silmää räpäyttämättä et ole halukas maksamaan yhteiskunnallisia maksuja, jotta saisimme Suomen ylös suosta? Ai niin, oletkin kokematon nuorukainen, et ymmärrä taloudesta mitään. Luulen, ettei suuri osa suomalaisista ymmärrä taloudesta yhtään mitään.
Muistakaa nyt kuitenkin, minkä taaksenne jätätte, sen edestänne löydätte. - ViidenTähdenUberKuski
Onneksi saadaan tollasille eläkeläisille loppu kun taksi vapautuu. Loppuu tuo kuppaaminen ja välistäveto. On ihan älytöntä että jollain auton hinnalla seniili vanhus pyörittää liiketoimintaa joka perustuu keinotekoisiin lupiin valtiolta. Mitä sulla siinä välissä tehään? Ei mitään.
Ja todellakin huolestuttaa, just tollaset rajoitukset jotka estävät työntekoa. - viidentähdenkpää
Onneksi saadaan tollasille eläkeläisille loppu kun taksi vapautuu. Loppuu tuo kuppaaminen ja välistäveto. On ihan älytöntä että jollain auton hinnalla seniili vanhus pyörittää liiketoimintaa joka perustuu keinotekoisiin lupiin valtiolta. Mitä sulla siinä välissä tehään? Ei mitään.
Ja todellakin huolestuttaa, just tollaset rajoitukset jotka estävät työntekoa.Tässä vastauksessa järki ja äly tiivistyi hyvin.
- ökihoih
viidentähdenkpää kirjoitti:
Tässä vastauksessa järki ja äly tiivistyi hyvin.
Näitä "ViidenTähdenUberKusipäitä" näyttää täällä riittävän. Kun ikää on jotain -18v, on eläkeläinen heidän edessään >seniili<, eivätkä he ikinä, kuuna päivänä tiedä tulevansa myös melko pian samanlaiseksi >seniiliksi<. :) Eläkemaksutkaan eivät huoleta hetkeäkään, eiväthän he saavuta eläkeikää koskaan.
Eivät myöskään ymmärrä millä rahoilla Suomi pyörii. Pääasia on, että sossu työntää rahaa, väliäkö hällä, että sekin raha on velkarahaa.
Todella, äly ja ja järki oli hyvin tuotu esiin. - ViidenTähdenUberKuski
Tuota, virallinen eläkeikä on noussut tässä samaa tahtia kun on tullut ikää mittariin. Eikä tässä ihan hirveästi ole näköpiirissä muutosta asiaan. Sukupolvi joka nyt menee eläkkeelle on viimeinen sukupolvi joka siitä saa nauttia. Todennäköisesti rahat loppuvat kesken heidänkin eläkettään.
- ökihoih
Tuota, virallinen eläkeikä on noussut tässä samaa tahtia kun on tullut ikää mittariin. Eikä tässä ihan hirveästi ole näköpiirissä muutosta asiaan. Sukupolvi joka nyt menee eläkkeelle on viimeinen sukupolvi joka siitä saa nauttia. Todennäköisesti rahat loppuvat kesken heidänkin eläkettään.
Eläkerahat on hyvin rahastoitu ja poissa muusta kulutuksesta. Rahat käytetään vain ja ainoastaan eläkemaksuihin. Tällä hetkellä eläkerahat on "säästössä" vuosiksi eteenpäin.
No, jos niin ajattelet, ettet eläkettä tule saamaan, mitäpäs sitten mitään eläkemaksujakaan maksat, ole sitten ilman kun pääset >seniili-ikään<.
Toisaalta, nyt 18 vuotias saattaa päästä 75 vuotiaana eläkkeelle, eläväthän ihmiset tuolloin 100-vuotiaaksi. ;) Tällä hetkellä keski-ikä on n. - 80v. Tässä täytyy vielä parikymmentä vuotta elää >seniilinä<, voi minua parkaa. ;) - ViidenTähdenUberKuski
ökihoih kirjoitti:
Eläkerahat on hyvin rahastoitu ja poissa muusta kulutuksesta. Rahat käytetään vain ja ainoastaan eläkemaksuihin. Tällä hetkellä eläkerahat on "säästössä" vuosiksi eteenpäin.
No, jos niin ajattelet, ettet eläkettä tule saamaan, mitäpäs sitten mitään eläkemaksujakaan maksat, ole sitten ilman kun pääset >seniili-ikään<.
Toisaalta, nyt 18 vuotias saattaa päästä 75 vuotiaana eläkkeelle, eläväthän ihmiset tuolloin 100-vuotiaaksi. ;) Tällä hetkellä keski-ikä on n. - 80v. Tässä täytyy vielä parikymmentä vuotta elää >seniilinä<, voi minua parkaa. ;)4v verran on eläkkeitä säästössä, loput tulee veroista. On vaan niin paljon jengiä
eläkkeellä kun ihmiset ei suostu kuolemaan. - varakuski
20 vuoden päästä ei eläkkeitä makseta. Ainakaan nykymuodossa.
- VeronMaksajana
varakuski kirjoitti:
20 vuoden päästä ei eläkkeitä makseta. Ainakaan nykymuodossa.
Ei varmaankaan - nykymuodossa pääsee vanhemmat vielä 63 vuotiaana. Nuorempien työurat tulevat olemaan pidempiä johtuen elinikäennusteesta. Onko se enää sama prosentti, jää nuorempien nähtäväksi. Kyllä eläkkeitä aivan varmasti myöhemminkin maksetaan. Ainakin niin kauan kun Suomi on itsenäinen Suomi. Tätäkin sopii epäillä. Kun ei tänne verojakaan makseta, onko mitään puolustustahtoakaan....?
- varakuski
VeronMaksajana kirjoitti:
Ei varmaankaan - nykymuodossa pääsee vanhemmat vielä 63 vuotiaana. Nuorempien työurat tulevat olemaan pidempiä johtuen elinikäennusteesta. Onko se enää sama prosentti, jää nuorempien nähtäväksi. Kyllä eläkkeitä aivan varmasti myöhemminkin maksetaan. Ainakin niin kauan kun Suomi on itsenäinen Suomi. Tätäkin sopii epäillä. Kun ei tänne verojakaan makseta, onko mitään puolustustahtoakaan....?
Suomi menee luultavasti konkurssiin.Eikä 3 maailmansotakaan ole kaukana.
Mellä on jo vihollisten sotilaita suomessa ja lisää tulee joten pommi-iskuja on odotettavissa.
Mitä tekee suomen hallitus. ei mitään. Hienoa toimintaa 20 vuodessa on yleisen ahneuden tyhmyyden ja kusipäisyyden takia menetetty suomi.
Kukahan kantaa vastuun ne poliitikhat ovat vastuunkantajia vai mitä niin kuin katainen hehkutti vastuunkantoa ja muutti eu hommiin.toki hän ajoikin enemmän juuri muiden kuin suomalasiten asioita ja saikin suomen konkkaan 10 vuoden hyvän duunin tehneenä. - ViidenTähdenUberKuski
Pitää vielä lisätä se, että moni kuvittelee eläkesäästöjen olevan jotain rahaa säästötilillä. Näin ei ole. Siellä on miljardeja suomalaisissa firmoissa, rakennuksissa ym. joiden realisointi on todella vaikeaa "markkinahintaan" silloin kun tilanne sitä vaatii. Vaikea myös sanoa mitä nämä myynnit tekisivät kansantaloudelle. Haluttaisko oikeasti myös myydä puolet suomesta pois? Käytännössä siis sen rahaston tuotto on se, millä eletään. Ja se tuotto ei enää riitä. Vuodesta 2013 on syöty tätä eläkekassaa ja se vaan kiihtyy. Edessä on eläkemaksujen nosto tai eläkkeiden leikkaus. En siis hirveästi jaksa miettiä eikä oikeastaan edes kiinnosta maksaa nykyisten eläkeläisten loisimista.
- Veronmaksajana
Pitää vielä lisätä se, että moni kuvittelee eläkesäästöjen olevan jotain rahaa säästötilillä. Näin ei ole. Siellä on miljardeja suomalaisissa firmoissa, rakennuksissa ym. joiden realisointi on todella vaikeaa "markkinahintaan" silloin kun tilanne sitä vaatii. Vaikea myös sanoa mitä nämä myynnit tekisivät kansantaloudelle. Haluttaisko oikeasti myös myydä puolet suomesta pois? Käytännössä siis sen rahaston tuotto on se, millä eletään. Ja se tuotto ei enää riitä. Vuodesta 2013 on syöty tätä eläkekassaa ja se vaan kiihtyy. Edessä on eläkemaksujen nosto tai eläkkeiden leikkaus. En siis hirveästi jaksa miettiä eikä oikeastaan edes kiinnosta maksaa nykyisten eläkeläisten loisimista.
Niin. Et maksa eläkeläisten loisimisesta, etkä maksa ylipäätään yhteiskunnalle mistään mitään. Sen sijaan SINÄ maksat yhteiskunnalle nauttimalla sosssutuista, työttömyysmaksuista ja ylöspidosta. Kulutat Uberillasi Suomen teitä ja milläs rahalla niitä ylläpidetäänkään? moni muu asia mistä et maksa, tuet vastaanotat mielihyvin.
Olet itse YHTEISKUNNAN LOINEN NUMERO 1 - ViidenTähdenUberKuski
Veronmaksajana kirjoitti:
Niin. Et maksa eläkeläisten loisimisesta, etkä maksa ylipäätään yhteiskunnalle mistään mitään. Sen sijaan SINÄ maksat yhteiskunnalle nauttimalla sosssutuista, työttömyysmaksuista ja ylöspidosta. Kulutat Uberillasi Suomen teitä ja milläs rahalla niitä ylläpidetäänkään? moni muu asia mistä et maksa, tuet vastaanotat mielihyvin.
Olet itse YHTEISKUNNAN LOINEN NUMERO 1Ja tämähän on vain sun omaa spekulaatioita eikä faktaa.
- TapaIttesKehari
Veronmaksajana kirjoitti:
Olet itse YHTEISKUNNAN LOINEN NUMERO 1". Kulutat Uberillasi Suomen teitä ja milläs rahalla niitä ylläpidetäänkään? "
Polttoaine vero, autovero, käyttövoimavero, ARVONLISÄVERO autoon liittyvistä hankinnoista, käyttömaksut yms
- viidentähdenvaras
Akoitan tavara uberin. Voi tilata apsin kautta mita haluaa virolaiset sitten hakevat ne kaupasta.
Minäkään en niin piittaa laki jutuista. - sikiävätkanit
Kiinassa on kiki järjestelmä siellä luulis pokaa riittävän, miljardi kansasta!
- kuppiDDD
Onko suomalaiset oikeesti näin tyhmiä, että suosii selkeesti veron -ja muidenkin pakollisten maksujen kiertoa. Pimeä työ nostaa Suomen suosta....
- ViidenTähdenUberKuski
No ei se verojenmaksu ole ainakaan estänyt meitä suistumasta tähän soppaan. Miksi se mitään pelastaisi? Itse kyllä maksan verot mutta typerä ajatus että verojen maksu jotenkin nostaisi suomen suosta.
- minkäTähden
No ei se verojenmaksu ole ainakaan estänyt meitä suistumasta tähän soppaan. Miksi se mitään pelastaisi? Itse kyllä maksan verot mutta typerä ajatus että verojen maksu jotenkin nostaisi suomen suosta.
Onko ehdotuksia? Mikä nostaa Suomen suosta? Se varmaan on yhteiskunnalle edullista, että verotulot loppuisi kokonaan?
Jospa vastaisit ViidenTähdenUberKusipää - HäivyTaiTapanSut
minkäTähden kirjoitti:
Onko ehdotuksia? Mikä nostaa Suomen suosta? Se varmaan on yhteiskunnalle edullista, että verotulot loppuisi kokonaan?
Jospa vastaisit ViidenTähdenUberKusipääVerotulos loppuvat???
Mitä ihmettä??? Jos sulla on 100€ ja käytät sen suomessa, niin paljonko siitä kokonaisuudessaan palautuu valtiolle... Sanoisin että 66€ - ViidenTähdenUberKuski
minkäTähden kirjoitti:
Jospa vastaisit ViidenTähdenUberKusipääTyön tekeminen, liberaali talouspolitiikka ja demari-asenteen kuolema.
- minkäTähden
HäivyTaiTapanSut kirjoitti:
Verotulos loppuvat???
Mitä ihmettä??? Jos sulla on 100€ ja käytät sen suomessa, niin paljonko siitä kokonaisuudessaan palautuu valtiolle... Sanoisin että 66€Paljonko palautuu maksusta pimeälle uber taksikuskille?
On helppoa ajatella noin, jos kaikki maksaisivat veronsa siten, kuin on säädetty. - ViidenTähdenUberKuski
minkäTähden kirjoitti:
Paljonko palautuu maksusta pimeälle uber taksikuskille?
On helppoa ajatella noin, jos kaikki maksaisivat veronsa siten, kuin on säädetty.Ei tää ole sen kummempaa, suhteutetaan ne menot tuloihin niin kummasti se veronmaksuinto palautuu kaikille kun ei viedä kaikkea ja työn tekemisessä on jotain järkeä.
- HäivyTaiTapanSut
minkäTähden kirjoitti:
Paljonko palautuu maksusta pimeälle uber taksikuskille?
On helppoa ajatella noin, jos kaikki maksaisivat veronsa siten, kuin on säädetty.Otetaas laskin käteen.
Saan bruttopalkkana (sis lomarahat) 100€
Kun käytän sen 100€ valtiossa, niin loppupeleissä 66€ palautuu valtiolle, eiks jep?
Noh paljonkon on valtiolle mennyt rahaa että saan tuon 100€ kun veroprosenttini on vaikkapa 12%
Kutakuinkin 52€
Eli kyllä. Myös "pimeetä tuloa" ja "verovapaita korvauksia" saava maksaa veronsa, ei vain niin paljon
Uber kuskin satasesta valtio tienaa 66€
Normi työntekijän satasesta valtio tienaa 118€ - Tuomastuomasturku
Otetaas laskin käteen.
Saan bruttopalkkana (sis lomarahat) 100€
Kun käytän sen 100€ valtiossa, niin loppupeleissä 66€ palautuu valtiolle, eiks jep?
Noh paljonkon on valtiolle mennyt rahaa että saan tuon 100€ kun veroprosenttini on vaikkapa 12%
Kutakuinkin 52€
Eli kyllä. Myös "pimeetä tuloa" ja "verovapaita korvauksia" saava maksaa veronsa, ei vain niin paljon
Uber kuskin satasesta valtio tienaa 66€
Normi työntekijän satasesta valtio tienaa 118€Koeta nyt Tuomas aada ensin töitä jostain. Kukaan ei palkkaa hullua. Sä olet sekaisin Tuomas. Taas tappamassa. Mene hoitoon.
- HäivyTaiKuolet
Tuomastuomasturku kirjoitti:
Koeta nyt Tuomas aada ensin töitä jostain. Kukaan ei palkkaa hullua. Sä olet sekaisin Tuomas. Taas tappamassa. Mene hoitoon.
Onko asiallinen kekustelu vaikeaa? Luuletko tietäväni kuka olen? HAISTA VITTU...
Noh ymmärrän, alalla on surkea työllisyystilanne ja pitää mustamaalata alaa. Noh sama juttu kuorma-autopuolella
Ja hoitoon ajattelin mennä. Naapurin 2000 syntynt poika antanee illalla jotain hoitoa kun ollaan eka vedetty pari lonkeroa yhdessä - MistäTuomasTulee
HäivyTaiKuolet kirjoitti:
Onko asiallinen kekustelu vaikeaa? Luuletko tietäväni kuka olen? HAISTA VITTU...
Noh ymmärrän, alalla on surkea työllisyystilanne ja pitää mustamaalata alaa. Noh sama juttu kuorma-autopuolella
Ja hoitoon ajattelin mennä. Naapurin 2000 syntynt poika antanee illalla jotain hoitoa kun ollaan eka vedetty pari lonkeroa yhdessäSinä se jaksat jankuttaa läpiä päähäsi. Huokaus! Alalla on silleen surkea työtilanne, ettei meinaa löytyä kuskia mistään.
- AntiTappaja
Ja hoitoon ajattelin mennä. Naapurin 2000 syntynt poika antanee illalla jotain hoitoa kun ollaan eka vedetty pari lonkeroa yhdessäKyllä sut täällä tunnetaan. Poliisintappaja Tuomas Kujanpää alias/alias/alias/kuka kulloinkin. Homo, niinkuin Tuomaskin ja ne kaikki sun aliakset. Idiootti, mikä idiootti. Koskas itse opettelet asiallisen keskustelun? Jos heität tänne provon, koeta edes perustella ne provos.
Miksi nimimerkkisi haluaa aina tappaa? Etkö jo taposta istunut, haluatko istua lisää? - HäivyTaiKuolet
AntiTappaja kirjoitti:
Kyllä sut täällä tunnetaan. Poliisintappaja Tuomas Kujanpää alias/alias/alias/kuka kulloinkin. Homo, niinkuin Tuomaskin ja ne kaikki sun aliakset. Idiootti, mikä idiootti. Koskas itse opettelet asiallisen keskustelun? Jos heität tänne provon, koeta edes perustella ne provos.
Miksi nimimerkkisi haluaa aina tappaa? Etkö jo taposta istunut, haluatko istua lisää?Ei ei, en ole poliisi enkä ketään tappanut. Enkä homo, esim. tota panisin heti https://omegle.fi/inc/img/2286bca427247e192335db33a0891833.jpg korkeintaan vähän BI
Toki olen tunnettu mediasta, olen se joka selätti peltipoliisin AIHEETTOMAN sakon valkoisella valheella - AntiTappaja
Ei ei, en ole poliisi enkä ketään tappanut. Enkä homo, esim. tota panisin heti https://omegle.fi/inc/img/2286bca427247e192335db33a0891833.jpg korkeintaan vähän BI
Toki olen tunnettu mediasta, olen se joka selätti peltipoliisin AIHEETTOMAN sakon valkoisella valheellaOlet jakanut jotain muka oikeuden päätöstä täällä. Tämän aitous on tutkittu. Oikeuden päätökset postitetaan aina oikiksen omilla lomakkeilla, EI KOSKAAN blankolla a nelosella, jollaista olet täällä jakanut.
Olet nimim. pankkiautomaatti, pakettiautomaatti ja monia monia muita nimimerkkejä täällä käyttänyt.
Syntymänimesi on Tuomas Kujanpää, sitä olet saattanut muuttaa jos vaikka kuinka monta kertaa. Sanoit olevasi REKKAKUSKI? Et ole, ei sulla ole edes rekan ajoon oikeuttava ajokorttiakaan saati muutakaan alan paikkaa. Olet ottanut tavaksesi provota taksikuskeja, vaikket tiedä alasta yhtään mitään, kuten et tiennyt sitäkään, ettei taksissa ole ajopiirtureita. Ei niitä ole enää edes rekoissakaan, ei ainakaan mitään kiekkoja käyttäviä.
Josko vetäisisit välillä henkeä ja siirtyisit pariksi vuodeksi jollekkin toiselle palstalle provoilemaan? Jäisi meillekkin tilaa tänne asialliselle keskustelulle.
Kiitos jo etukäteen
Hyvää Joulua kuitenkin - hoitoon
AntiTappaja kirjoitti:
Olet jakanut jotain muka oikeuden päätöstä täällä. Tämän aitous on tutkittu. Oikeuden päätökset postitetaan aina oikiksen omilla lomakkeilla, EI KOSKAAN blankolla a nelosella, jollaista olet täällä jakanut.
Olet nimim. pankkiautomaatti, pakettiautomaatti ja monia monia muita nimimerkkejä täällä käyttänyt.
Syntymänimesi on Tuomas Kujanpää, sitä olet saattanut muuttaa jos vaikka kuinka monta kertaa. Sanoit olevasi REKKAKUSKI? Et ole, ei sulla ole edes rekan ajoon oikeuttava ajokorttiakaan saati muutakaan alan paikkaa. Olet ottanut tavaksesi provota taksikuskeja, vaikket tiedä alasta yhtään mitään, kuten et tiennyt sitäkään, ettei taksissa ole ajopiirtureita. Ei niitä ole enää edes rekoissakaan, ei ainakaan mitään kiekkoja käyttäviä.
Josko vetäisisit välillä henkeä ja siirtyisit pariksi vuodeksi jollekkin toiselle palstalle provoilemaan? Jäisi meillekkin tilaa tänne asialliselle keskustelulle.
Kiitos jo etukäteen
Hyvää Joulua kuitenkinÄlä unohda, hän esiintyy myös nimimerkillä sähkömies. Sama nuija kuitenkin.
- HäivyTaiSattuuPahasti
AntiTappaja kirjoitti:
Olet jakanut jotain muka oikeuden päätöstä täällä. Tämän aitous on tutkittu. Oikeuden päätökset postitetaan aina oikiksen omilla lomakkeilla, EI KOSKAAN blankolla a nelosella, jollaista olet täällä jakanut.
Kiitos jo etukäteen
Hyvää Joulua kuitenkinNyt sekoitat mut. "tunnettu" olen mutta näistä jutuista:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288625955099.html
http://www.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml
http://www.satakunnankansa.fi/Kotimaa/1194855712840/artikkeli/ts peltipoliisiin sakot nurin oikeudessa.html
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/565372/Oikeus kumosi peltipoliisin sakot
Oikeuden tuomio löytyy täältä http://img201.imagevenue.com/img.php?image=587352528_pytkirjaylinopeus2_122_550lo.jpg
Joten lopeta se stalkkaaminen ja syyttely
Ja juurikin työajossa tuo AIHEETON sakko kaisu kivimäeltä tuli
Kuak on väittänyt että takseissa on piirturi? Totesin vain että poliisi voi sakottaa jos ei ole tarpeeksi keikkoja mukana (oikeus toki sakot kumoaa jos sen kistää) eli poliisi voi sakottaa MISTÄ TAHANSA
Ja sinä ja minä tiedämme että KA-puolella ja taksipuolella on hyvä homma, hyvä palkka ja hommat kiven alla... Ei silti rekkakuskitkaan kokoajan omaa alaa mollaa, vaikka tietää että jos loparit tulee tösitä niin uutta paikkaa ei helpolla saa - HäivyTaiSattuuPahasti
HäivyTaiSattuuPahasti kirjoitti:
Nyt sekoitat mut. "tunnettu" olen mutta näistä jutuista:
http://www.satakunnankansa.fi/Kotimaa/1194855712840/artikkeli/ts peltipoliisiin sakot nurin oikeudessa.html
Oikeuden tuomio löytyy täältä http://img201.imagevenue.com/img.php?image=587352528_pytkirjaylinopeus2_122_550lo.jpg
Kuak on väittänyt että takseissa on piirturi? Totesin vain että poliisi voi sakottaa jos ei ole tarpeeksi keikkoja mukana (oikeus toki sakot kumoaa jos sen kistää) eli poliisi voi sakottaa MISTÄ TAHANSA
Ja sinä ja minä tiedämme että KA-puolella ja taksipuolella on hyvä homma, hyvä palkka ja hommat kiven alla... Ei silti rekkakuskitkaan kokoajan omaa alaa mollaa, vaikka tietää että jos loparit tulee tösitä niin uutta paikkaa ei helpolla saaMitä haastatteluihin tulee:
Turun sanomat, toimittajan tapaaminen, ja kuvat
Iltasanomat, toimittajan tapaaminen ja lähetetty kuva KTKL2:sta
Iltalehti, katkera koska ei tehnyt ekana juttua vaikka sai juttuvinkin oikeudenkäyntipäivänä
Muute lehdet: yleistä tulkintaa - nytalkaariittämääntuomas
Mitä haastatteluihin tulee:
Iltalehti, katkera koska ei tehnyt ekana juttua vaikka sai juttuvinkin oikeudenkäyntipäivänä
Muute lehdet: yleistä tulkintaaTuomas älä jauha shittiä. Olet myöntänyt täällä olevasi tuo mainittu Kujanpää joten pidä pääsi kiini äläkä jauha enään paskaa.
Tämä on taksikeskusteluja varten ei sinua ja sinun typeriä mielipiteitäsi varten.
Piirturikiekot, prosenttipalkkaus, kuskit mollaa omaa alaansa, ei vapaita paikkoja jne. Sä ole Tuomas niin harhainen, Miksi et vastaa kysymykseeen avokki miksi olet tappamassa kaikki? Hoitoon kuulut. - äläunohdatätä
Nyt sekoitat mut. "tunnettu" olen mutta näistä jutuista:
Ja sinä ja minä tiedämme että KA-puolella ja taksipuolella on hyvä homma, hyvä palkka ja hommat kiven alla... Ei silti rekkakuskitkaan kokoajan omaa alaa mollaa, vaikka tietää että jos loparit tulee tösitä niin uutta paikkaa ei helpolla saaUnohdit tämän linkin. Laitetaan se nyt tähän.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288339830608.html
Julkaistu: 16.6.2008 11:10 , Päivitetty: 16.6.2008 11:21
Kokkolan käräjäoikeus tuomitsi tänään Tuomas Antero Kujanpään, 21, kolmeksi ja puoleksi vuodeksi vankeuteen. Kujanpää ajoi piikkimattoa levittäneen vanhemman konstaapelin päälle Kälviällä kesäkuussa 2007. Poliisi kuoli heti.
Tuomio tuli törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä rattijuopumuksesta, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja liikennerikkomuksesta.
Ehdottoman vankeustuomion lisäksi Kujanpää määrättiin neljän vuoden ajokieltoon, joka päättyy 30. kesäkuuta 2011.
Tuomittu määrättiin korvaamaan vakuutusyhtiölle yhteensä noin 50 000 euroa. Summaan kuuluu oikeudenkäyntikulujen lisäksi leskelle määrätty 15 000 euron kärsimyskorvaus sekä uhrin molemmille lapsille määrätty 10 000 euron korvaus kärsimyksestä.
Käräjäoikeus äänesti ratkaisusta. Erimielisyys koski sitä, onko vastaaja aiheuttanut poliisin kuoleman tahallaan vai törkeällä huolimattomuudellaan. Muilta osin ratkaisu on yksimielinen.
Erimielisyyden osalta käräjätuomari ja yksi lautamies katsoivat, että Kujanpää on syyllistynyt törkeään kuolemantuottamukseen. Kaksi lautamiestä olivat ankaramman taposta annettavan tuomion perusteella.
Koska oikeuden jäsenten äänet menivät tasan 2-2, ratkaisuksi tuli vastaajalle lievempi mielipide.
Valtionsyyttäjä Jukka Rappe vaati nuorukaiselle elinkautista vankeutta murhasta.Rappe kuitenkin esitti, että käräjäoikeus harkitsisi rangaistusasteikon alentamista tuomitessaan aiemmalta taustaltaan nuhteettoman korkeakouluopiskelijan.
Valtionsyyttäjäkin katsoi, ettei nuorukainen ajanut poliisin päälle tarkoituksella.Rappen mielestä sopiva tuomio taposta olisi ollut 5-8 vuotta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta 3-5 vuotta.
21-vuotias myönsi teon törkeänä kuolemantuottamuksena. Hänen mukaansa pakeneminen ja sitä seurannut yliajo johtuivat paniikista.
Poliisin takaa-ajo oli käynnistynyt yli 50 kilometriä aikaisemmin Kalajoelta, missä ylihärmäläismies ystävineen oli viettänyt iltaa autoharrastajien tapahtumassa - ÄläSelitäEnää
Mitä haastatteluihin tulee:
Muute lehdet: yleistä tulkintaaTuomaksella tuntuu olevan kova tarve jatkaa disinformaation jakamista. Käsittämätöntä paskaa!
- HäivyTaiTapanSut
nytalkaariittämääntuomas kirjoitti:
Tuomas älä jauha shittiä. Olet myöntänyt täällä olevasi tuo mainittu Kujanpää joten pidä pääsi kiini äläkä jauha enään paskaa.
Tämä on taksikeskusteluja varten ei sinua ja sinun typeriä mielipiteitäsi varten.
Piirturikiekot, prosenttipalkkaus, kuskit mollaa omaa alaansa, ei vapaita paikkoja jne. Sä ole Tuomas niin harhainen, Miksi et vastaa kysymykseeen avokki miksi olet tappamassa kaikki? Hoitoon kuulut.Anna ihmeessä lehdille juttuvinkkiä että peltipoliisin sakot VALEHTELEMALLA on isompi rikollinen :)
Ja onhan se nimeni lehdissäkin mainittu. siis OIKEA nimeni - OletTuomasKujanpää
Anna ihmeessä lehdille juttuvinkkiä että peltipoliisin sakot VALEHTELEMALLA on isompi rikollinen :)
Ja onhan se nimeni lehdissäkin mainittu. siis OIKEA nimeniHöpö höpö. Olet suuri valehteleva paskiainen. Vitun homo!
- HäivyTaiTapanSut
OletTuomasKujanpää kirjoitti:
Höpö höpö. Olet suuri valehteleva paskiainen. Vitun homo!
En sentään homo olo. Esim tota panisin ja kovaa http://www.lily.fi/sites/lily/files/user/29/2012/04/chisu4526014409_21280454408_12101687_1856976612_n.jpg
Ja kyllä. TÖRKEITÄ valheita oikeudessa ja voitto tuli.... - äqslväqsldvk
En sentään homo olo. Esim tota panisin ja kovaa http://www.lily.fi/sites/lily/files/user/29/2012/04/chisu4526014409_21280454408_12101687_1856976612_n.jpg
Ja kyllä. TÖRKEITÄ valheita oikeudessa ja voitto tuli....Kirjoitat tänne törkeitä valheita ja häviö tuli.
- HäivyTaiTapanSut
äqslväqsldvk kirjoitti:
Kirjoitat tänne törkeitä valheita ja häviö tuli.
Kummasti lehdet silti uutisoi voitosta http://www.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml
Tai meinaatko että asia etenki hoviin ja siellä tuli tappio - pellepelle
Kummasti lehdet silti uutisoi voitosta http://www.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml
Tai meinaatko että asia etenki hoviin ja siellä tuli tappiohttp://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288339830608.html
En mä tota voitoks kyllä kutsuis. Luuseri olet. - HäivyTaiTapanSut
pellepelle kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288339830608.html
En mä tota voitoks kyllä kutsuis. Luuseri olet.Sekoitat tyypit keskenään? tai meinaatko että kyseessäö on sama mies? Jos näin on, niin anna ihmeessä juuttuvinkkiä lehteen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275