Lääkityksen vaihto pilasi kaiken.

Jennifr

Nyt todella kaipaisin apua/neuvoja/muiden kokemuksia,ennenkuin tilanne pahenee. Olen 20 vuotias nainen ja add diagnosoitiin minulla 16 vuotiaana. Lääkityksen (equasym 10 mg) aloitin vasta vuosi sitten ja ensin sitä tuli syötyä vain silloin kun oli tilanteita jossa keskittymistä tarvittiin (työhaastattelut,autokoulu jne). Aika paljon juopottelin tuolloin viikonloppuisin joten siitäkin syystä söin lääkettä vain satunnaisesti. Nyt kuitenkin kolmisen kuukautta olen ottanut lääkettä päivittäin (miinus tietysti ne viikonloput kun tuli juhlittua) ja elämä alkoi muuttua pikkuhiljaa parempaan suuntaan. Minusta tuli sosiaalisempi ja iloisempi,jaksoin keskittyä esim.lukemiseen ja innostuin uudelleen jopa urheilemaan ja kirjoittamaan. Kaikki oli mallillaan ja töitäkin sain jotka joulun jälkeen pitäisi aloittaa. Noh,viikko sitten päätti lääkäri että lääkitys vaihdetaan Stratteraan. Syystä että minulla on päihteidenkäyttötaustaa. Ei auttanut vaikka kuinka yritin selittää päihteidenkäytön (alkoholi,bentsot) loppuneen sen jälkeen kun aloitin lääkkeen päivittäisen käytön. En ole vielä käynyt tätä uutta lääkettä hakemassa, olen kuullut siitä niin paljon huonoa palautetta ihmisiltä jotka käyttävät/ovat käyttäneet ja nyt itselläni equasymin lopetettua olo niin tukala etten tätä tästä pahemmaksi haluaisi enään saada. Pää on kokoajan jumissa,ajatukset pörrää niin etten tahdo saada yhdestäkään kiinni. En saa siivottua enkä hoidettua asioita aikataulussa...Väsyttää ja hermostuttaa aivan jumalattomasti. Ihankuin elämältä olisi pudonnut pohja ja kaikki päämäärät saavuttamattomissa...Joulu tulossa ja ne työt...jota en varmastikkaan aloita jos olo on tätä luokkaa. Tuntuu välillä kuin psykoosissa olisi...Pelkään että elämä ajautuu jälleen lähtöpisteeseen. Mitä tehdä?? Onko kenelläkään YHTÄÄN posiitivisia kokemuksia Stratterasta?

2

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Addnainen

Suomen ADHD-aikuisten foorumilla on useimmista ADHD:n hoitoon käytetyistä lääkkeistä pitkä viestiketju. Oli siellä kai Stratteraketjussa jotain positiivisiakin kokemuksia. Aika yksilöllisiähän nuo kaikki läåkehommat on.

• Ken_tietäis

Sinulla eikä lääkärillä pitää olla oikeus ja valta päättää mitä aineita vedät tai olet vetämättä. Sinun olisi pitänyt pysyä lujempana ja kovistella vähän lääkäriäsi. Lääkärit kuvittelevat olevansa puolijumalia, ja sitähän he vähän kyllä valtansa puolesta todellisudessa ovatkin, ja, että he saavat päättää toisten elämistä.

Ehkä lääkärisi on saanut jotakin bonusta sinulle ehdotetun toisen aineen valmistajalta? Ehkä kivan koulutusmatkan Las Palmasiin, ken tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe