Lääkityksen vaihto pilasi kaiken.

Jennifr

Nyt todella kaipaisin apua/neuvoja/muiden kokemuksia,ennenkuin tilanne pahenee. Olen 20 vuotias nainen ja add diagnosoitiin minulla 16 vuotiaana. Lääkityksen (equasym 10 mg) aloitin vasta vuosi sitten ja ensin sitä tuli syötyä vain silloin kun oli tilanteita jossa keskittymistä tarvittiin (työhaastattelut,autokoulu jne). Aika paljon juopottelin tuolloin viikonloppuisin joten siitäkin syystä söin lääkettä vain satunnaisesti. Nyt kuitenkin kolmisen kuukautta olen ottanut lääkettä päivittäin (miinus tietysti ne viikonloput kun tuli juhlittua) ja elämä alkoi muuttua pikkuhiljaa parempaan suuntaan. Minusta tuli sosiaalisempi ja iloisempi,jaksoin keskittyä esim.lukemiseen ja innostuin uudelleen jopa urheilemaan ja kirjoittamaan. Kaikki oli mallillaan ja töitäkin sain jotka joulun jälkeen pitäisi aloittaa. Noh,viikko sitten päätti lääkäri että lääkitys vaihdetaan Stratteraan. Syystä että minulla on päihteidenkäyttötaustaa. Ei auttanut vaikka kuinka yritin selittää päihteidenkäytön (alkoholi,bentsot) loppuneen sen jälkeen kun aloitin lääkkeen päivittäisen käytön. En ole vielä käynyt tätä uutta lääkettä hakemassa, olen kuullut siitä niin paljon huonoa palautetta ihmisiltä jotka käyttävät/ovat käyttäneet ja nyt itselläni equasymin lopetettua olo niin tukala etten tätä tästä pahemmaksi haluaisi enään saada. Pää on kokoajan jumissa,ajatukset pörrää niin etten tahdo saada yhdestäkään kiinni. En saa siivottua enkä hoidettua asioita aikataulussa...Väsyttää ja hermostuttaa aivan jumalattomasti. Ihankuin elämältä olisi pudonnut pohja ja kaikki päämäärät saavuttamattomissa...Joulu tulossa ja ne työt...jota en varmastikkaan aloita jos olo on tätä luokkaa. Tuntuu välillä kuin psykoosissa olisi...Pelkään että elämä ajautuu jälleen lähtöpisteeseen. Mitä tehdä?? Onko kenelläkään YHTÄÄN posiitivisia kokemuksia Stratterasta?

2

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Addnainen

Suomen ADHD-aikuisten foorumilla on useimmista ADHD:n hoitoon käytetyistä lääkkeistä pitkä viestiketju. Oli siellä kai Stratteraketjussa jotain positiivisiakin kokemuksia. Aika yksilöllisiähän nuo kaikki läåkehommat on.

• Ken_tietäis

Sinulla eikä lääkärillä pitää olla oikeus ja valta päättää mitä aineita vedät tai olet vetämättä. Sinun olisi pitänyt pysyä lujempana ja kovistella vähän lääkäriäsi. Lääkärit kuvittelevat olevansa puolijumalia, ja sitähän he vähän kyllä valtansa puolesta todellisudessa ovatkin, ja, että he saavat päättää toisten elämistä.

Ehkä lääkärisi on saanut jotakin bonusta sinulle ehdotetun toisen aineen valmistajalta? Ehkä kivan koulutusmatkan Las Palmasiin, ken tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      168
      6777
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      52
      2101
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2078
    4. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      352
      1200
    5. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1192
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      57
      1184
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      14
      1071
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      950
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      938
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      927
    Aihe