Tuli ylimääräisiä laskuja, pystyykö joku auttamaan. Tarttisin 200€ ja pystyn maksamaan heti palkkapäivänä takas. Ei ole ulosotossa mitään, jos joku oikeasti haluaa auttaa,voi laittaa inboxii viestiä. Olen vakituisessa työsuhteessa
Lainaako joku oikeasti?
21
203
Vastaukset
- Maksa_Laatikko
Kukas niitä ylimääräisiä laskuja lähettelee? Ota heti yhteys poliisiin, älä maksa.
- dkfkekrkrt
samapatuo kirjoitti:
Aika jännä suhtautuminen sulla laskuihin. Itselläni on tapana hoitaa laskut ajallaan
Miksi et ota pikavippiä? Onko sinulla jokin erityinen syy, kun pyydät mieluummin tuntemattomilta palstanlukijoilta rahaa kuin turvaudut ammattilaisiin? Luottotiedottomuus se ei ole, koska olet tarkka raha-asioissa.
Vivuksella uudet asiakkat saavat ensilainansa täysin kuluitta. Jos olet aiemmin heiltä lainannut, maksaa 200 euron laina heillä vuoden loppuun asti vaivaiset 17 €.
https://www.vivus.fi/
- 189
Mikä lasku on niin kiireinen että sitä varten tarvii lainata rahaa? Kaks viikkoa eräpäivän jälkeen saat 5 euron muistutuksen, etkä välttämättä sitäkään jos soitat laskuttajalle ja sovit maksusta myöhässä.
Viisainta olisi olla yhteydessä laskuttajaan ENNEN eräpäivää ja sopia uusi maksuaikataulu. Varsin helppo ja ilmainen tapa hoitaa homma.
Ilmeisesti ihan kaikkea aloittaja nyt ei kerrro...
- Varautuapitäää
Jos naapurin laskut vahingossa tullut sinulle niin pistä ne naapurin postilaatikkoon. Yllätyslaskuja kun ei tule vaan kaikki on tiedossa. Toki jokin parkkisakko tai vahingossa ajettu ylinopeus sakko voi tulla hieman ylimääräisenä.
Ai sulla on sit oikein kirjanpito koska laskut tulee ja koska on eräpäivä. Tai sossu maksaa nekin. Itse pienipalkkaisena yritän pärjätä tässä elämässä.
- chehffhefhreh
Suuripalkkaisen on helpompi ylläpitää riittävää puskuria.
- jorzzu
Minäkin olen aina ihmetellyt näitä (eiryisesti "pienituloisille") ihmisille tulevia yllättäviä laskuja, joihin tarvitaan rahaa joka kuukausi asumiskulujen ja elämisen lisäksi. Mulle tulee laskuja vain tuotteista ja palveluista jotka olen itse päättänyt hankkia/kuluttaa, eivätkä ne siten ole koskaan yllätyksiä. Jos tulee "yllättävä" lasku eli yritetään laskuttaa jostain mitä en ole hankkinut tai käyttänyt, niin en maksa sitä, vaan otan yhteyttä laskuttajaan asian korjaamiseksi.
Niin ja puskurin ylläpitäminen ei ole yhtään sen vaikeampaa pieni- kuin isotuloisellekaan, sen jälkeen kun sen on kerran säästänyt. Kuukauden elää vaikka pelkällä vedellä ja makarooneilla ostamatta mitään (kokeiltu on), sen jälkeen pienituloisellakin on useampi satanen puskurissa. Ja jos sitten vain jatkaa samaa kulutustahtia kuin ennen, niin ne rahat mitkä on ennen lainannut pikavippifirmoila voi nyt ottaa sieltä puskurista ja maksaa sinne takaisin, täysin ilman korkoa. - chehffhefhreh
Pienituloisen ei kannata pitää ainakaan pankkitilillään kovin suurta puskurirahastoa, koska se vähennetään mahdollisesta toimeentulotuesta. Itse pyrin ostamaan tavarat mahdollisimman edullisella osamaksulla. Varjopuoli siinä on, että jos tulee jotain ylimääräistä menoa (kuten esim. yllättäviä sairausmenoja), osamaksujen kanssa tulee/voi tulla vaikeuksia. Olen siis takuueläkkeellä, enkä normaalisti saa toimeentulotukea. Jos minulla ei olisi puskurirahastoa, saisin sairausmenohini osittaista tukea siltä osin kuin menoni ylittävät normien rajan. Muussa tapauksessa maksaisin kaikki sairauskuluni omasta pussistani. Jos sairastelen joka neljäs kuukausi, saisin jatkuvasti olla kehumallasi makaroni- ja vesidieetillä säästämässä puskurirahastoa, jonka sosiaalivirasto sitten vähentäisi toimeentulotuesta. Parempi on vipata etukäteen säästämisen sijasta ja tehdä se viisaasti suosimalla mahdollisimman edullisia osamaksuja. Se tosin edellyttää olemassa olevia luottotietoja.
- AMNKK
Oli iso tai pieni palkkainen, tulee rahaasioistaan pitää huolta.
Isopalkkaisenkin rahat loppuvat kesken kuukauden jos ei ole suunnittelua.
Ja jokaisella täysipäisellä on jokin suunnitelma rahankäytön suhteen......
Hei camoon palkka tuli nyt heräteostoksille -- sitten loppukuusta kerjuulla, onko tässä jotain järkee?? - AMNKK
Miksi rahasta puhumisesta / kirjoittamisesta pitää kiihtyä?
Eikö raha ole elämän tavallisia asioita, kuten vessassakäynti?
Kannattaisi miettiä suhtautumistaan rahaan ja sen käyttöön, oikein toimimalla rahalla saa huomattavasti ememmän kuin menttaliteetillä "mulle heti kaikki"- hjfruf39ruu9hjtjtt
Minusta on kiva lukea erilaisia lainapyyntöjä. Olen joskus postitellut huvikseni niitä itsekin, vaikka en oikeasti tarvitsekaan rahaa. Haluan vain riemastuttaa muita palstan lukijoita ja paremmintietäjiä.
Joo näitä paremmintietäjiä löytyy. Mut todellisuudessa ei kukaan auta jos sul on oikeasti hätä. Mut mun asiat on kunnossa.
- jusstusss
Kannattaa lukea, mitä nuo paremmintietäjät kirjoittavat. Puskurirahasto kannattaa olla jokaisella, ja varsinkin pienituloisella. Vaikka pitäisit sitten sukanvarressa ettei näy tilillä. Raha-asioista kannatta pitää huolta, varsinkin pienituloisen.
- toimi_heti
Kuuleppas. Pienyrittäjille selitetään, että tuli yllättäviä menoja, emmekä voi maksaa laskujanne kuin joskus. Ylimääräisiä laskuja ei tarvitse maksaa. Joku kusettaa sinua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282015Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561268Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801085Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804