Siitä on kuulemma tehty oikein tutkimuskin jos ihminen aina ajattelee vain negatiivisesti ja näkee asiat vain synkkinä niin se vaikuttaa terveyteen pitemmällä aikavälillä. Mä mieluummin vaihdan hilpeämpään pöytäseuraa kun alkaa valitus en jaksa enään tässä iässä ottaa kantaa moiseen ajankuluun mikä milloinkin on pielessä tai mennyt väärin sun mielestä. Kuinka sä jaksat ...
Yritä nähdä iloisemmin
110
305
Vastaukset
- OdotanTieteenViimeistä
Uudempi tutkimus on sitä mieltä, että
"Positiivinen ajattelu ei sovi kaikille ja voi tehdä alakuloisen entistä onnettomammaksi
Positiivisen ajattelun opetteleminen ei juurikaan lisää onnellisuutta, ja kaikille se ei sovi lainkaan. Kannustuspuhe voi tehdä pessimistin tai alakuloisen onnettomammaksi."
http://www.hs.fi/elama/a1450752822965- muista.hymyillä
En halua olla alakuloinen, jos jollekin sopii murjottaminen senkun vaan. Positiivinen ihminen saa toisenkin hyvälle tuulelle.
- OdotanTieteenViimeistä
muista.hymyillä kirjoitti:
En halua olla alakuloinen, jos jollekin sopii murjottaminen senkun vaan. Positiivinen ihminen saa toisenkin hyvälle tuulelle.
Sun (teko)positiivisuutesi tekee alakuloisen vielä onnettomammaksi.
- Asenneratkaiseee
Se että joku pitää positiivisuutta "teko"-sellaisena ei kerro positiivisesta mitään mutta arvaas kenestä se kertoo aika paljon. Sinun tieteesi ei auta sinua ylämäessä yhtään, mutta oikea ajattelutapa ja asenne auttavat eikä niitä saa odottelemalla tiedeuutisia.
- Hoples
Sydämen kyllyydestä suu puhuu!
- Psykoterapeutitar
Entiset ystävät vuosien, jopa vuosikymmenten, takaa ovat ottaneet yhteyttä ja sanoneet, että pitää tavata. En tiedä onko siinä loppujen lopuksi mitään järkeä. Olivat "ystäviä" silloin, kun itsekin oli ikuisen muutoksen kannalla ja aina jokapaikassa vaahtoomassa.
Nykyisin olen tyytyväinen elämääni näin ja menneeseen, joka on mennyttä, eikä aiheuta mitään suuria tunteita enää. Ei ole mitään asiaa, kun kaikki on hyvin!
Miten tavata ihmisiä, kun on ainoastaan onnellinen ja näkee kaikessa vaan positiiviset puolet? Vaikea ylipäätään keskustella ihmisten kanssa, kun ei näe kielteistä oikeastaan missään. - Hyvinkummallista
No eikö justiinsa silloin ole helppoa tavata ihmisiä kun ei tarvitse suhtautua mihinkään eikä kehenkään negatiivisesti. Entisiin ja uusiin ja kaikkiin ihmisiin no. kannattaa tutustua ettei erakoidu mökkihöperöksi asuipa sitten kaupunki'mökissä' tai maalla ja metsässä.
Ihmisten kanssa ei siis voi seurustella, puhua, jutella, kommunikoida kuin siinä tapauksessa että omaa vain kielteisiä näkemyksiä asioista ja aiheista. - Psykoterapeutitar
Tottakai voi, jos on jotain asiaa. Mutta, kun ei ole! Eivät ihmiset halua nähdä pelkästään positiivisia ihmisiä. Useimmathan vain haluavat valittaa tai keskustella ongelmista ja epäkohdista.
Tottakai sitä vähän erakoituu, mutta eihän se haittaa, jos on saanut tarpeeksi ihmisistä, eikä jaksa jatkuvaa negatiivisuutta.
- ent.siivoojaparka
Ei kai sellaista ihmistä ole olemassakaan, joka aina ajattelee negatiivisesti. Eikä sellaista, joka aina ajattelee positiivisesti ja kulkee jatkuvasti suu virneessä ilman syytä.
Tai voihan niitä olla senkin lajin psyyketapauksia. Meilläpäin sanottiin, että sellainen on pikkusen onnellinen, kun ei viitsitty sanoa, että on pöpi päästään.- Ajatelumallienero
Positiivinen ajattelutapa ei tarkoita sitä että "kulkee jatkuvasti suu virneessä ilman syytä". Positiivisuutta voisi kuvata vaikka niin, että kun negatiivinen ihminen näkee elämän vastoinkäymiset ongelmina ja 'tukehtuu' niihin, niin positiiviselle ne ovat haasteita joihin tartutaan ja tehdään niille jotain, selvitetään ne ja selvitään niistä.
- Positiivinen.Pommi
Tulin erittäin iloiseksi kun näin yhden mummon menevän nurin kaupan nurkalla. Vielä iloisempi olin kun kaksi autoa joutui peltikolariin ja toinen suistui päin liikenteen jakajaa. Ilo kasvoissani katsoin telkkarista kun Syyriassa pommit tekivät tuhojaan. Olin iloinen myös maanvyörymistä ja maanjäristyksistä.
Ihmimillisenä vahingoniloisena en ollut iloinen henkilövahingoista.- Pipipäistä
Ei mitään tekemistä positiivisuuden kanssa. Oikeastaan päinvastoin.
- ent.siivoojaparka
Yhhyh!
Aloin tässä ajattelemaan miltä se näyttää, kun mummo menee nurin. Varmaan aika oksettava näky.
Minä pidän sukkia nurin, kun monissa on niin paksut ja terävät saumat just varpaankynsien rajassa. Mutta mummo nurin? Örrrk!!!
- ent.siivoojaparka
Näitä uusia tutkimuksia kun on kaikenlaisia. Pitäähän niitten tutkijoittenkin jollain elantonsa tienata ja olla saavinaan tärkeitä tutkimustuloksia ajoiksi.
""""Hyfsat färsk forskning visar att svordomar ...
... lindrar smärta.
... minskar stress.
... minskar irritation.
... ökar uthållighet.
Att vara ful i mun sägs också vara ett bevis för kreativitet.""""
Tuon tuoreen tutkimuksen luin siis täältä
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/sylviabalac/article21593409.ab- tuli-iloinen-mieli-nyt
ent.siivoojaparka
Olen huomannut, että sinä se varsinainen ilonpilaaja olet tuolla riimiketjussakin, kuten muutoinkin heität ilkeitä kirjoituksia toisille. Ole siinä sitten iloinen ja positiivinen?
Aloittaja ilmeisesti tarkoittikin juuri sinua, vaikka aluksi mietinkin, ketä hän mahtoi tarkoittaa tuolla "Yritä nähdä iloisemmin"? - ent.siivoojaparka
tuli-iloinen-mieli-nyt kirjoitti:
ent.siivoojaparka
Olen huomannut, että sinä se varsinainen ilonpilaaja olet tuolla riimiketjussakin, kuten muutoinkin heität ilkeitä kirjoituksia toisille. Ole siinä sitten iloinen ja positiivinen?
Aloittaja ilmeisesti tarkoittikin juuri sinua, vaikka aluksi mietinkin, ketä hän mahtoi tarkoittaa tuolla "Yritä nähdä iloisemmin"?Mutta eikös se pitänyt olla niinpäin, että se positiivisuus tarttuu toisiinkin.
Miksi teidän positiivisuutenne ei tarttunut minuun, vaan te saitte minusta tartunnan?
Olisiko se niin, että toiset ovat alttiimpia seuransa vaikutuksille kuin toiset? Eikö sellaistakin voisi harjoitella, ettei anna toisten mielentilan vaikuttaa negatiivisesti omaansa? - siilimuori3
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mutta eikös se pitänyt olla niinpäin, että se positiivisuus tarttuu toisiinkin.
Miksi teidän positiivisuutenne ei tarttunut minuun, vaan te saitte minusta tartunnan?
Olisiko se niin, että toiset ovat alttiimpia seuransa vaikutuksille kuin toiset? Eikö sellaistakin voisi harjoitella, ettei anna toisten mielentilan vaikuttaa negatiivisesti omaansa?Ehottomasti voisi ja siihen juuro kannattaa panostaa. Jos huomaat että joku jatkuvasti saa mielesi harmaaksi, kannattaa hakeutua positiivisempaan seuraan.
- ent.siivoojaparka
siilimuori3 kirjoitti:
Ehottomasti voisi ja siihen juuro kannattaa panostaa. Jos huomaat että joku jatkuvasti saa mielesi harmaaksi, kannattaa hakeutua positiivisempaan seuraan.
Mutta eikös sinun tutkimusten mukaan pitäisi åpositiivisuudellasi ja iloisuudellasi saada toinenkin ihminen positiiviseksi ja iloiseksi?
Miksi ottaa vaikutteita toisesta ja paeta näyttämöltä? Ei kukaan toinen pysty saamaan mieltäsi harmaaksi. Kyllä se tunne tulee sinusta itsestäsi koska et tykkää toisen tyylistä. - siilimuori3
Mutta eikös sinun tutkimusten mukaan pitäisi åpositiivisuudellasi ja iloisuudellasi saada toinenkin ihminen positiiviseksi ja iloiseksi?
Miksi ottaa vaikutteita toisesta ja paeta näyttämöltä? Ei kukaan toinen pysty saamaan mieltäsi harmaaksi. Kyllä se tunne tulee sinusta itsestäsi koska et tykkää toisen tyylistä.Ei ole kyse siitä mistä tyylistä tykkää, mistä ei. Kyse on siitä et oikesti on olemassa semmoisia ihmisiä jotka vievät sinusta kaiken voiman ja energian. Sellaisesta ihmissuhteesta pitää hankkiutua eroon. Oman hyvinvoinnin takia. Hankkiutua positiivisten ja voimaannuttavien asioiden pariin. Ei kukaan aina ole iloinen mutta tyytyväisyyteen ja mielenrauhaan voi pyrkiä.
- ent.siivoojaparka
siilimuori3 kirjoitti:
Ei ole kyse siitä mistä tyylistä tykkää, mistä ei. Kyse on siitä et oikesti on olemassa semmoisia ihmisiä jotka vievät sinusta kaiken voiman ja energian. Sellaisesta ihmissuhteesta pitää hankkiutua eroon. Oman hyvinvoinnin takia. Hankkiutua positiivisten ja voimaannuttavien asioiden pariin. Ei kukaan aina ole iloinen mutta tyytyväisyyteen ja mielenrauhaan voi pyrkiä.
On se niin nopeeta syyttää toista energiarosvoksi, jos ei itse vain jaksa toisen kanssa. Yritä nyt ymmärtää, että se voimattomuuden tunne ja mielenrauhasi, tyytyväisyytesi menettäminen tulee sinun itsesi sisältä, eikä niin, että toinen varastaa energiaasi ja vie mielenrauhasi.
Ne on noita netiltä luettuja höpinöitä nuo energiarosvot ja kaikkihan sinun on luennoitava, mitä sieltä luet, uskoitpa niihin tai et. - siilimuori3
On se niin nopeeta syyttää toista energiarosvoksi, jos ei itse vain jaksa toisen kanssa. Yritä nyt ymmärtää, että se voimattomuuden tunne ja mielenrauhasi, tyytyväisyytesi menettäminen tulee sinun itsesi sisältä, eikä niin, että toinen varastaa energiaasi ja vie mielenrauhasi.
Ne on noita netiltä luettuja höpinöitä nuo energiarosvot ja kaikkihan sinun on luennoitava, mitä sieltä luet, uskoitpa niihin tai et.Tuohan on sinun mielipiteesi ja toki saat sen pitää. Minä edelleenkin näen omani noin kuin kirjoitin. Käytännössä koettua, joten ei pelkkää nettihöpinää. Sinähän se oikea besserwisser olet, tiedät kaikesta kaiken, siis kaikkien alojen asiantuntija. Mut leppoisaa Joulua silti :D.
Miksi ottaa vaikutteita toisesta ja paeta näyttämöltä? Ei kukaan toinen pysty saamaan mieltäsi harmaaksi. Kyllä se tunne tulee sinusta itsestäsi koska et tykkää toisen tyylistä.Ei minulta ei tule vastakaikua jos olen synkällä tuulella ja joku pirtsakka positiivari tulee piristämään. Ei kai kukaan voi aina olla positiivinen, kohtuus molemmissa parasta, on miltä tuntuu.
Olen tavannut ihmisiä jotka ovat tehneet synkistelystä taidetta, ovat niin negatiivisia kuin olla voi, heitä on mukava seurata jonkin aikaa.- ent.siivoojaparka
mielikki.neito kirjoitti:
Ei minulta ei tule vastakaikua jos olen synkällä tuulella ja joku pirtsakka positiivari tulee piristämään. Ei kai kukaan voi aina olla positiivinen, kohtuus molemmissa parasta, on miltä tuntuu.
Olen tavannut ihmisiä jotka ovat tehneet synkistelystä taidetta, ovat niin negatiivisia kuin olla voi, heitä on mukava seurata jonkin aikaa.Niinpä just.
Tuostahan me vastikään keskusteltiinkin sinun kanssasi, kun olit sitä mieltä, että hyväntuulisuutesi ostosreissuilla levittää hyväntuulisuutta ympäristöösi.
Lupasin jo silloin pystyä olemaan hymyilemättä, jos ei minua hymyilytä vaikka olisit kuinka hyväntuulinen tahansa kun kävelet vastaan. KIva, että sinäkin olet muuttanut mielipidettäsi.
Tuo kommenttini muuten oli vastaveto tälle kommentille:
""""muista.hymyillä
23.12.2015 15:10
En halua olla alakuloinen, jos jollekin sopii murjottaminen senkun vaan. Positiivinen ihminen saa toisenkin hyvälle tuulelle."""" ent.siivoojaparka kirjoitti:
Niinpä just.
Tuostahan me vastikään keskusteltiinkin sinun kanssasi, kun olit sitä mieltä, että hyväntuulisuutesi ostosreissuilla levittää hyväntuulisuutta ympäristöösi.
Lupasin jo silloin pystyä olemaan hymyilemättä, jos ei minua hymyilytä vaikka olisit kuinka hyväntuulinen tahansa kun kävelet vastaan. KIva, että sinäkin olet muuttanut mielipidettäsi.
Tuo kommenttini muuten oli vastaveto tälle kommentille:
""""muista.hymyillä
23.12.2015 15:10
En halua olla alakuloinen, jos jollekin sopii murjottaminen senkun vaan. Positiivinen ihminen saa toisenkin hyvälle tuulelle.""""Niinpä, olen välillä hyvällä tuulella ;) Totta se on, mitä kirjoitin, silloin tuntui siltä, sattui kai vastaan ihmisiä jotka olivat samalla aaltopituudella.
- att2
Täällä kaikki ovat positiivisia. Kukat kukkii ja linnut laulaa 9plus vähän sateista.
- Aggres-nomi
Vain apinat puuttuu ja metsäpalstat.
- att2
Aggres-nomi kirjoitti:
Vain apinat puuttuu ja metsäpalstat.
Apinoita on mutta metsät on myyty kauan sitten.
- postiivar
Minusta se positiivisuus on luonteenpiirre. En saa perusluonnettani negatiiviseksi edes opettelemalla, välillä tietenkin kuuluu vit.ttaa.
- ent.siivoojaparka
Ja sitten kun sinua vituttaa ja satut aukaisemaan siitä suusi, niin sinun sanotaan olevan niin niin niin negatiivinen ihminen.
- Positiivinen.pilluilija
Minua ei edes vituta. Mutta olen vittuilun puoliammattilainen. Ennen muuta piilovittuilu on bravuuriani. Se pitää vaan havaita.
- att2
Positiivinen.pilluilija kirjoitti:
Minua ei edes vituta. Mutta olen vittuilun puoliammattilainen. Ennen muuta piilovittuilu on bravuuriani. Se pitää vaan havaita.
Havaitsemisessa on varmaan hyvä hajuaisti 100% varma.
- Mikä_milloinkin
Eiköhän realismi ole se, joka pitää miehen tiellä. Puhumattakaan meistä naisista.
Tietysti kaikkinaista ilonpitoa unohtamatta. Elämää ja etenkään itseään ei kannata ottaa kovin totisesti.- att2
Olet oikeassa 100%.
Lähes 1000 euroa tuli tekemättä mitään tilille tänään.
Toivon että Suomi saa vapaan talouden ilman suuria kustannuksia. - Tonniparemmaksi
Maksaako Kela psyyke-eläkkeetkin Ruotsiin?
- päätelmä
Mies on luotu siittämistä varten siksi naaraat haketuvat sen luokse saadaakseen siittiöitä iso kyrpäiset yksilöt ovat mieluisia
Kun kerta täällä ollaan, ja elää pitää, niin miksei tehdä se niin mukavasti kuin vain voi. Tietty, on ihmisiä jotka imppaa kaikkia kärsimyksiä, he saavat siitä jotain nautintoa. Jos ei muuta, niin ainakin kelit on huonot. Mutta elämä on kaikkein mielekkäintä jos ei taistele vastaan, ei jää murehtimaan tai suremaan, tekee minkä tarvii jotta pääsee jatkamaan. Vaikkei se ehkä niinkään ole positiivisen korostamista, niin ainakin se on negatiivisen välttämistä.
- Jäykistelykangistaa
Aika hyvä ohje kaikkiin elämän tilanteisiin ja jota itse käytän usein duunissa: myötäile niin elämä on paljon helpompaa.
- ent.siivoojaparka
Jäykistelykangistaa kirjoitti:
Aika hyvä ohje kaikkiin elämän tilanteisiin ja jota itse käytän usein duunissa: myötäile niin elämä on paljon helpompaa.
Sellaiset ihmiset voivat lopulta kaikkein huonoimmin, jotka aina myötäilevät.
Jäykistelykangistaa kirjoitti:
Olen samaa mieltä, jos kerta ei voi tilanteelle mitään, miksi hukata energiaa taisteluun.
Mistäs sä sen tiedät, siivoojaparka? Oletko kokeillut?
Se on kaksi eri asiaa, myötäillä vaikka on eri meiltä, ja myötäillä eikä vaivata päätään enää sillä.Jäykistelykangistaa kirjoitti:
Minustakin kannattaa myötäillä sellaisissa asioissa mitkä eivät ole itselle tärkeitä, pääsee helpommalla. Voihan silti tehdä asiat mielensä mukaan. Sanon aika usein joojoo, mutta teen sitten kuten haluan.
Riitaahan siinä tulee jos kaikissa pikkuasioissa jyrää jääräpäisesti ainoaa oikeaa mielipidettään toiselle joka on yhtä jääräpäinen, jatkuva konflikti.
Saa toisen hyvälle mielelle kun hän sai "voiton" taas kerran ;)mielikki.neito kirjoitti:
Minustakin kannattaa myötäillä sellaisissa asioissa mitkä eivät ole itselle tärkeitä, pääsee helpommalla. Voihan silti tehdä asiat mielensä mukaan. Sanon aika usein joojoo, mutta teen sitten kuten haluan.
Riitaahan siinä tulee jos kaikissa pikkuasioissa jyrää jääräpäisesti ainoaa oikeaa mielipidettään toiselle joka on yhtä jääräpäinen, jatkuva konflikti.
Saa toisen hyvälle mielelle kun hän sai "voiton" taas kerran ;)Hah, mä teen toisinpäin, sanon aina jos olen eri mieltä, mutta voin silti tehdä toisen mielen mukaan jos se ei sisällä ruumiita :)
- Liikeonlääke
Ei! Myötäily tässä tarkoituksessa ei tarkoita alistumista jonkun toisen / toisten tahdon ja vallan alle.
Myötäily tarkoittaa luovimista, pakottomuutta, vastaan hangoittelemattomuutta, hampaat irvessä hanttiin panemattomuutta, elämän virrassa pehmeästi mukautuen menemistä, suvaitsevuutta, asioitten ja tilanteitten ymmärtämistä laajemmalla kaarella kuin oma napa.
Siellä työssä tosin myötäilypyyntö tarkoittaa useimmiten fyysisiä toimintoja kun pitäisi saada liikkumattomuudesta kankeajäseniset liikkeelle. Kun on jäykkä ja kankea ja sitten vielä pistää kaikin voimin hanttiin niin tulos on tuskaisen työn takana. Mutta aivan samoinhan käy myös mielen puolen jäykkyyden ja kankauden kanssa. - ent.siivoojaparka
mielikki.neito kirjoitti:
Saa toisen hyvälle mielelle kun hän sai "voiton" taas kerran ;)On se niin mainiota, kun kaksinaamaiset ihmiset täällä paljastavat, miksi he sanovat niinkuin sanovat ja mitä tehokeinoja he käyttävät ollakseen ovelia.
Niinkuin rosaliiiin kertoi aikaisemmin, mihin tarkoitukseen hän käyttää kehumista ja nyt tämä kertoo, miksi hän on myötäilevinään.
Varmaan kaikki tulevat nyt tästä lähin aidosti hyvälle mielelle, kun myötäilet heitä. Luuletko? ent.siivoojaparka kirjoitti:
On se niin mainiota, kun kaksinaamaiset ihmiset täällä paljastavat, miksi he sanovat niinkuin sanovat ja mitä tehokeinoja he käyttävät ollakseen ovelia.
Niinkuin rosaliiiin kertoi aikaisemmin, mihin tarkoitukseen hän käyttää kehumista ja nyt tämä kertoo, miksi hän on myötäilevinään.
Varmaan kaikki tulevat nyt tästä lähin aidosti hyvälle mielelle, kun myötäilet heitä. Luuletko?Ja siinä hän taas istuu, korkealla hevosen selässä, katselemassa muita nenänvartta pitkin "sinulla on sellainen vika, ja entäs sinä sitten, maan matalia matosia".
Vai tunnetko itseäsi jotenkin vähemmän vialliseksi muihin verrattuna kun tuomitset muita? Oletko siivooja itse niin täydellinen että sinulla on varaa siihen?- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Ja siinä hän taas istuu, korkealla hevosen selässä, katselemassa muita nenänvartta pitkin "sinulla on sellainen vika, ja entäs sinä sitten, maan matalia matosia".
Vai tunnetko itseäsi jotenkin vähemmän vialliseksi muihin verrattuna kun tuomitset muita? Oletko siivooja itse niin täydellinen että sinulla on varaa siihen?Varo ettet jää kavion alle, matonen.
Kenetkös minä nyt olen tuominnut? Nauran minä täällä teidän psykoloogisille "taktikoinnillenne". ent.siivoojaparka kirjoitti:
On se niin mainiota, kun kaksinaamaiset ihmiset täällä paljastavat, miksi he sanovat niinkuin sanovat ja mitä tehokeinoja he käyttävät ollakseen ovelia.
Varmaan kaikki tulevat nyt tästä lähin aidosti hyvälle mielelle, kun myötäilet heitä. Luuletko?Pitäisiköhän sinua jälleen ruveta kehumaan, vai myötäilisinkö vaan.
Et olekaan huomannut kuinka monta naamaa minulla todellisuudessa on,
on arkinaamaa, pyhänaamaa, ilonaamaa, surunaamaa, työnaamaa, aamunaamaa, iltanaamaa, lorunaamaa ja kaikista paras omasta mielestäni on tämä yönaama. Silloin olen omimmillani, kiltti ja hyväntuulinen ja rakastan koko maailmaa.
Tähän aloitukseen en ole nokkaani vielä pannutkaan, mutta taidankin sen tehdä nyt. Tieteellisistä tutkimuksista en tiedä tuon taivaallista mutta taiteista...
Olen elämänpiiristäni huomannut, että iloiset positiiviset ihmiset elävät pitkään, eli ilo kantaa, nauru suorastaan lennättää ihmistä ja...iloinen positiivinen ihminen luo ympärilleen sellaista valoa ja hyväntuulisuutta, joka rakentaa yhdessäoloa, kaikki viihtyvät ja uskaltavat luottavassa positiivisessa ympäristössä antaa omastaan kaiken hyvän, ujoimmatkin rohkaistuvat panemaan itsensä likoon. Esimerkki kouluajaltani, yhdessä vaiheessa matematiikka oli aika vaikeaa, kerran satuin saamaan kokeista seiskan, se oli tosi harvinainen tapaus, opettaja kehaisi paperia palauttaessaan, M...menipä sinulla hienosti, moni muu oli saanut kymppejä ja ysejä, vain minua hän kehui, siitä alkoi uusi elämäni matikassa, huonoja numeroita kokeista en enää koskaan saanut. Se saattaa olla pienestä kehusta ihmisen elämä kiinni.
Sinua ärsyttää sanomiseni juuri kehumisesta, ehkä ilmaisin sen väärin ja ajattelemattomasti. Olen käyttänyt kehumista tehokkaasti lasten kanssa touhutessani, ehkä sinäkin, tiedäthän kehu ,kiristä, pakota, vaadi, rutista jne. Kehumisen olen havainnut aika hyväksi tavaksi toimia, kehuttu lapsi on positiivinen, itseensä luottava ja innostuva. Turhaan ei tietenkään saa kehua. Olen nähnyt surukseni ison joukon lapsia, joita kukaan ei ole koskaan kehunut, koskaan rakastanut, koskaan rutistanut. Surullisinta on, että olen tavannut myös aikuisia, joiden suurin suru saattaa olla, ettei isä tai äiti koskaan sanonut minulle mitään hyvää, ei koskaan kehunut vaikka yritin parastani. He kantavat tänään monenmoista sairauden taakkaa, mieli on niin kummallinen juttu, se ei unohda koskaan hyvää, mutta ei se unohda myöskään pahaa. Mutta hyvän muistolla voidaan kuitata joitakin pahoja asioita.- ent.siivoojaparka
rosaliiin kirjoitti:
Pitäisiköhän sinua jälleen ruveta kehumaan, vai myötäilisinkö vaan.
Et olekaan huomannut kuinka monta naamaa minulla todellisuudessa on,
on arkinaamaa, pyhänaamaa, ilonaamaa, surunaamaa, työnaamaa, aamunaamaa, iltanaamaa, lorunaamaa ja kaikista paras omasta mielestäni on tämä yönaama. Silloin olen omimmillani, kiltti ja hyväntuulinen ja rakastan koko maailmaa.
Tähän aloitukseen en ole nokkaani vielä pannutkaan, mutta taidankin sen tehdä nyt. Tieteellisistä tutkimuksista en tiedä tuon taivaallista mutta taiteista...
Olen elämänpiiristäni huomannut, että iloiset positiiviset ihmiset elävät pitkään, eli ilo kantaa, nauru suorastaan lennättää ihmistä ja...iloinen positiivinen ihminen luo ympärilleen sellaista valoa ja hyväntuulisuutta, joka rakentaa yhdessäoloa, kaikki viihtyvät ja uskaltavat luottavassa positiivisessa ympäristössä antaa omastaan kaiken hyvän, ujoimmatkin rohkaistuvat panemaan itsensä likoon. Esimerkki kouluajaltani, yhdessä vaiheessa matematiikka oli aika vaikeaa, kerran satuin saamaan kokeista seiskan, se oli tosi harvinainen tapaus, opettaja kehaisi paperia palauttaessaan, M...menipä sinulla hienosti, moni muu oli saanut kymppejä ja ysejä, vain minua hän kehui, siitä alkoi uusi elämäni matikassa, huonoja numeroita kokeista en enää koskaan saanut. Se saattaa olla pienestä kehusta ihmisen elämä kiinni.
Sinua ärsyttää sanomiseni juuri kehumisesta, ehkä ilmaisin sen väärin ja ajattelemattomasti. Olen käyttänyt kehumista tehokkaasti lasten kanssa touhutessani, ehkä sinäkin, tiedäthän kehu ,kiristä, pakota, vaadi, rutista jne. Kehumisen olen havainnut aika hyväksi tavaksi toimia, kehuttu lapsi on positiivinen, itseensä luottava ja innostuva. Turhaan ei tietenkään saa kehua. Olen nähnyt surukseni ison joukon lapsia, joita kukaan ei ole koskaan kehunut, koskaan rakastanut, koskaan rutistanut. Surullisinta on, että olen tavannut myös aikuisia, joiden suurin suru saattaa olla, ettei isä tai äiti koskaan sanonut minulle mitään hyvää, ei koskaan kehunut vaikka yritin parastani. He kantavat tänään monenmoista sairauden taakkaa, mieli on niin kummallinen juttu, se ei unohda koskaan hyvää, mutta ei se unohda myöskään pahaa. Mutta hyvän muistolla voidaan kuitata joitakin pahoja asioita.Tulevan kirjasi toinen kapitteli?
MInä elän ennusteittesi mukaan varmasti hyvin vanhaksi, sillä niin paljon saan nauraa näille teidän höpinöillenne, mitä niin tosissanne ja yksityiskohtaisesti tolkutatte toinen toisennen perään kuin hyvin opetettu papukaijalauma.
Tuonkin sinun typerän pikku esitelmäsi olisi voinut kuitata uhdellä sanalla; kannustaa. - siilimuori3
hmp.f kirjoitti:
Ja siinä hän taas istuu, korkealla hevosen selässä, katselemassa muita nenänvartta pitkin "sinulla on sellainen vika, ja entäs sinä sitten, maan matalia matosia".
Vai tunnetko itseäsi jotenkin vähemmän vialliseksi muihin verrattuna kun tuomitset muita? Oletko siivooja itse niin täydellinen että sinulla on varaa siihen?Hän näkee itsensä täällä eri tavoin kuin muut kirjoittajat. Hän antaa sanojen sivaltaa, ei osanne arvata minkälaisia reaktioita se meissä toisissa saa aikaan tai miten sivallusten kohteet ne kokevat. Taitaa mekoinen parka olla :). Jos tuntisi paremmin voisi ymmärtää paremmin. Nyt näkyy vain kirjoittamansa teksti.
Varo ettet jää kavion alle, matonen.
Kenetkös minä nyt olen tuominnut? Nauran minä täällä teidän psykoloogisille "taktikoinnillenne".Kuuluuko uhkailukin nyt kuvioosi? Vai kavioosi. Pomppupallon päälle on vaikeaa astua.
Olen siivooja nähnyt niin monta kaunista puolta sinussa, mutta tämä toiselle nauraminen on vaan niin epäreilu muita kohtaan. Monessa ketjussa jo lukenut tuota sun sättimistä Rosaliiinista, sähän sen toistat kuin papukaija, melkein sanasta sanaan.
Olen nähnyt että sun huomiot toisesta kirjoittajasta on harvemmin oikeassa, ne on valheelliset. Se sun kriittinen silmäsi on toisinaan aika epäluotettava.siilimuori3 kirjoitti:
Hän näkee itsensä täällä eri tavoin kuin muut kirjoittajat. Hän antaa sanojen sivaltaa, ei osanne arvata minkälaisia reaktioita se meissä toisissa saa aikaan tai miten sivallusten kohteet ne kokevat. Taitaa mekoinen parka olla :). Jos tuntisi paremmin voisi ymmärtää paremmin. Nyt näkyy vain kirjoittamansa teksti.
Joukkolynkkaus on vain ja ainoastaan rumaa. Jos jollekulle sanon suorat sanat, mä en toivo mitään kööriä mun selän taakse huutamaan kilpaa.
Ei siivooja mun mielestä mikään parka ole. Ja olen nähnyt hänessä sen lämpimänkin puolen, joka on lämpimämpi kuin yhdessäkään toisessa palstalaisessa.- tukitakuu
hmp.f kirjoitti:
Kuuluuko uhkailukin nyt kuvioosi? Vai kavioosi. Pomppupallon päälle on vaikeaa astua.
Olen siivooja nähnyt niin monta kaunista puolta sinussa, mutta tämä toiselle nauraminen on vaan niin epäreilu muita kohtaan. Monessa ketjussa jo lukenut tuota sun sättimistä Rosaliiinista, sähän sen toistat kuin papukaija, melkein sanasta sanaan.
Olen nähnyt että sun huomiot toisesta kirjoittajasta on harvemmin oikeassa, ne on valheelliset. Se sun kriittinen silmäsi on toisinaan aika epäluotettava.ent.siivoojaparka on ilmiselvä naispuolinen hunksz.
ent.siivoojaparka pudottaa omaan ääneensä (lue kirjoitukseensa) ja omaan (muka) viisauteensa rakastuneet vaaleanpunaiset mummelit maan kamaralle. Siivooja repii rönsyt kuin runkotomaateista varkaat säälittä pois ja keskustelun kukkatertut pääsevät kehittymään meheviksi hedelmiksi.
60 palstamme siivooja on hän. - ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Joukkolynkkaus on vain ja ainoastaan rumaa. Jos jollekulle sanon suorat sanat, mä en toivo mitään kööriä mun selän taakse huutamaan kilpaa.
Ei siivooja mun mielestä mikään parka ole. Ja olen nähnyt hänessä sen lämpimänkin puolen, joka on lämpimämpi kuin yhdessäkään toisessa palstalaisessa.Kokeilet sitten sitä samaa kehumistaktiikkaa kuin rosaliiin opetti joku aika sitten.
Uhkailinko?
Sinä etkö se alkanut siitä hevosesta ja madoista puhumaan tuossa ylempänä:
"""Ja siinä hän taas istuu, korkealla hevosen selässä, katselemassa muita nenänvartta pitkin "sinulla on sellainen vika, ja entäs sinä sitten, maan matalia matosia"."""
Hevosella on kaviot (niillä lehmillä sorkat) ja miten helposti tuollainen pikku matonen saattaakaan joutua kavion alle. - tukitakuu
hmp.f kirjoitti:
Ei siivooja mun mielestä mikään parka ole. Ja olen nähnyt hänessä sen lämpimänkin puolen, joka on lämpimämpi kuin yhdessäkään toisessa palstalaisessa.Vaikket hmp.f toivo mitään kööriä selän taakse huutamaan kilpaa
Niin komppaan luonnehdintaasi ent.siivoojaparasta
"olen nähnyt hänessä sen lämpimänkin puolen, joka on lämpimämpi kuin yhdessäkään toisessa palstalaisessa."
Jos jotain kielteistä ent.siivoojaparassa on niin se johtuu ruotsalaisvaikutuksesta, jota samaa huonon seuran vaikutusta on havaittavissa myös toisissa Ruotsissa asuvissa.
Laps' Suomen ällös vaihda pois https://www.youtube.com/watch?v=8WA3mEd8UHs ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kokeilet sitten sitä samaa kehumistaktiikkaa kuin rosaliiin opetti joku aika sitten.
Uhkailinko?
Sinä etkö se alkanut siitä hevosesta ja madoista puhumaan tuossa ylempänä:
"""Ja siinä hän taas istuu, korkealla hevosen selässä, katselemassa muita nenänvartta pitkin "sinulla on sellainen vika, ja entäs sinä sitten, maan matalia matosia"."""
Hevosella on kaviot (niillä lehmillä sorkat) ja miten helposti tuollainen pikku matonen saattaakaan joutua kavion alle.Katoppa siivooja, ihminen on kokonaisvaltainen, ei yksipuolinen. Et sinäkään. Olin kyllä yllättynyt kun sen lämmön löysin, mutta tiekkö, sen kun huomaa toisessa ihmisessä, jotain kaunista, se on kuin lämmintä kahvia hörppisi flunssaiseen kurkkuun. Se lämpö oikein leviää masuun. Kokeile ;)
Paitsi sitten välillä joutuu nielemään jääpuikkoja, toisille on vaikeaa muistaa että se kahvi oli lämmintä.
Tiedänhän mä ettet sä mua tosissas uhkailisi. Mut miten ois... jos mä jatkan tätä samaa nyt kuukauden verran, ja kerran päivässä laitan jonnekin ketjuun että kun "siivoojakin uhkasi mua!". Tekisinkö mä sitten vähän niinku sä Rosaliinille?
En mä tee sitä, lopetan oppitunnin tähän. Peppi Pitkätossu hevosineen on hyvä ja korjaa lannat mikäli luokkaan tuli sellaista. Voit heittää ne ruusuille.- en.viitti.hakea
hmp.f kirjoitti:
Katoppa siivooja, ihminen on kokonaisvaltainen, ei yksipuolinen. Et sinäkään. Olin kyllä yllättynyt kun sen lämmön löysin, mutta tiekkö, sen kun huomaa toisessa ihmisessä, jotain kaunista, se on kuin lämmintä kahvia hörppisi flunssaiseen kurkkuun. Se lämpö oikein leviää masuun. Kokeile ;)
Paitsi sitten välillä joutuu nielemään jääpuikkoja, toisille on vaikeaa muistaa että se kahvi oli lämmintä.
Tiedänhän mä ettet sä mua tosissas uhkailisi. Mut miten ois... jos mä jatkan tätä samaa nyt kuukauden verran, ja kerran päivässä laitan jonnekin ketjuun että kun "siivoojakin uhkasi mua!". Tekisinkö mä sitten vähän niinku sä Rosaliinille?
En mä tee sitä, lopetan oppitunnin tähän. Peppi Pitkätossu hevosineen on hyvä ja korjaa lannat mikäli luokkaan tuli sellaista. Voit heittää ne ruusuille.Missä kohtaa sä lämpöä löysit? Mä olen nähnyt ilkeyttä.
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Katoppa siivooja, ihminen on kokonaisvaltainen, ei yksipuolinen. Et sinäkään. Olin kyllä yllättynyt kun sen lämmön löysin, mutta tiekkö, sen kun huomaa toisessa ihmisessä, jotain kaunista, se on kuin lämmintä kahvia hörppisi flunssaiseen kurkkuun. Se lämpö oikein leviää masuun. Kokeile ;)
En mä tee sitä, lopetan oppitunnin tähän. Peppi Pitkätossu hevosineen on hyvä ja korjaa lannat mikäli luokkaan tuli sellaista. Voit heittää ne ruusuille.Jatka jatka vaan ihan omaan tyyliisi.
Ei se olisi sen kummempaa toistoa kuin nämä hassut luennot positiivisuudesta 60 ihmisille.
Minulla ei ole ollut flunssaa(kaan) ei sitten herran vuosiin. Johtunee varmaan tästä positiivisesta elämänasenteestani. Eikös se niin mennyt, että positiiviset pysyvät terveinä, mutta negatiiviset sairastuvat?
Mites se sitten oikein menee, kun nämä positiivisuuden apostolit ruikuttavat täällä flunssiaan sekä vaivaa ja toista vähän väliä? Eikös se positiivisuus sitten pidäkään kaikkia terveinä? - ent.siivoojaparka
en.viitti.hakea kirjoitti:
Missä kohtaa sä lämpöä löysit? Mä olen nähnyt ilkeyttä.
Sitä minäkin ihmettelen.
Taitaa hmp.f teeskennellä ja laittaa omiaan. Kai hänellä on jonkunlainen psykoterapeuttinen kokeilu (a la rosaliiin) meneillään (taas kerran). Saas nähdä kuinka onnistuu. - tukitakuu
hmp.f kirjoitti:
En mä tee sitä, lopetan oppitunnin tähän. Peppi Pitkätossu hevosineen on hyvä ja korjaa lannat mikäli luokkaan tuli sellaista. Voit heittää ne ruusuille.Kylmä tekee hyvää tulehtuneelle kurkulle. Suosittelen jäätelön maiskuttelua tai kylmää kahvia, joka kaunistaakin sua samalla.
Jatka jatka vaan ihan omaan tyyliisi.
Ei se olisi sen kummempaa toistoa kuin nämä hassut luennot positiivisuudesta 60 ihmisille.
Minulla ei ole ollut flunssaa(kaan) ei sitten herran vuosiin. Johtunee varmaan tästä positiivisesta elämänasenteestani. Eikös se niin mennyt, että positiiviset pysyvät terveinä, mutta negatiiviset sairastuvat?
Mites se sitten oikein menee, kun nämä positiivisuuden apostolit ruikuttavat täällä flunssiaan sekä vaivaa ja toista vähän väliä? Eikös se positiivisuus sitten pidäkään kaikkia terveinä?Totta kai mä jatkan. En mä sulta lupaa siihen pyydä, sen koommin kuin sinäkään minulta!
Jaahas! Totuus paljastuu :)) ei flunssaa moneen vuoteen - mikä positiivinen kullanmuru siellä siivoojan takissa piilee? Pitää vaan yllä jotain koviskilpeä täällä palstalla.ent.siivoojaparka kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelen.
Taitaa hmp.f teeskennellä ja laittaa omiaan. Kai hänellä on jonkunlainen psykoterapeuttinen kokeilu (a la rosaliiin) meneillään (taas kerran). Saas nähdä kuinka onnistuu.Kun exän vällyjen alta kömmin omiin lakanoihin, lupasin etten enää ikinä teeskentele. Se on kyllä pitänyt.
tukitakuu kirjoitti:
Kylmä tekee hyvää tulehtuneelle kurkulle. Suosittelen jäätelön maiskuttelua tai kylmää kahvia, joka kaunistaakin sua samalla.
Onko noin? Se täytyy kokeilla heti seuraavalla kerralla kun se negatiivisuus iskee :)
en.viitti.hakea kirjoitti:
Missä kohtaa sä lämpöä löysit? Mä olen nähnyt ilkeyttä.
Ihminen on harvemmin objektiivinen, hän sulkee helposti pois sellaiset tekijät jotka järkyttävät ;))
- siilimuori3
hmp.f kirjoitti:
Ei siivooja mun mielestä mikään parka ole. Ja olen nähnyt hänessä sen lämpimänkin puolen, joka on lämpimämpi kuin yhdessäkään toisessa palstalaisessa.Mikä joukkolynkkaus? Minähän koitin ymmärtää. Ja puolustaa. Jos kovin kiihkeästi näkee vain oman kantansa, tulkitsee väärin muiden.
Tulevan kirjasi toinen kapitteli?
MInä elän ennusteittesi mukaan varmasti hyvin vanhaksi, sillä niin paljon saan nauraa näille teidän höpinöillenne, mitä niin tosissanne ja yksityiskohtaisesti tolkutatte toinen toisennen perään kuin hyvin opetettu papukaijalauma.
Tuonkin sinun typerän pikku esitelmäsi olisi voinut kuitata uhdellä sanalla; kannustaa.Hyvä siivooja,
Kun sinua näkyy niin kovasti kiinnostavan tämä minun tuleva opukseni, niin voin hyvillä mielin sinua lohduttaa, siitä tulee monin verroin lukemattomin kerroin tylsempi sinulle kuin nämä höpinäni täällä. Asiaa, joka sinua tuskin kiinnostaa, tai en tiedä, miten avarakatseinen mahdatkaan olla. Mutta kauniit kuvat siihen tulee, sen voin jo nyt luvata.
Siitä tulee niin iso painos, että ehkä..., voit silloin tylsyyden aivan itse todeta, omin silmin. Mutta malta, se vaatii vielä aikaa.
Pistä vain osoitteesi tuonne suomi24 postiin, niin tiedän kenelle...
Sitäkin valitan, että tuppaa nämä liirumlaarumini aina öisin venähtämään, katsos, on niin herkässä nämä näppäimet.
Todellakin, olisin voinut mainiosti kirjoittaa sinulle vain sanan, "kannustaa", voi mikä typerys olenkaan ollut. Mutta ensi yönä, kun taas nämä näppäimet innostuvat jutuissaan, niin yritän vähän hillitä ja pyrin ilmaisemaan asiani sinulle vain yhdellä valitulla sanalla. Siinä siitä pulmaa onkin, sattuuko, osuuko edes tuo yksi sana oikein kohdalleen.siilimuori3 kirjoitti:
Mikä joukkolynkkaus? Minähän koitin ymmärtää. Ja puolustaa. Jos kovin kiihkeästi näkee vain oman kantansa, tulkitsee väärin muiden.
Ai "parka" olikin puolustamista. Selvä ;) Jotenkin se hyväntahtoisuus jäi sumeaksi. Ja vaikka luin sen uudestaan... njääh, olen varmaan vielä vaan jotenkin kiihtynyt ;D
- nähtiin
hmp.f kirjoitti:
Ai "parka" olikin puolustamista. Selvä ;) Jotenkin se hyväntahtoisuus jäi sumeaksi. Ja vaikka luin sen uudestaan... njääh, olen varmaan vielä vaan jotenkin kiihtynyt ;D
Kyllä siilimuori3 selvästi kokosi joukkuetta ent.siivoojaparkaa vastaan.
nähtiin kirjoitti:
No mitäs lynkkaussoppaa sä sitten keität siilimuoria vastaan?? Ota pipari, ne tekee kilteiksi. Itse asiassa taidan itekin tarvita yhden. Ainakin yhden.
Varmaan kaikki tulevat nyt tästä lähin aidosti hyvälle mielelle, kun myötäilet heitä. Luuletko?Muidenkin kuin itseni mielestä en ole kaksinaamainen. Saatan olla mukavuutta rakastava ja siksi en viitsi joutavien asioiden takia alkaa inttämään. Flunssa tuli, varmaan synkän luonteeni takia ;) Kritiikistä en pahastu, mietin kuinka paljon siinä on perää.
- nähtiin
hmp.f kirjoitti:
No mitäs lynkkaussoppaa sä sitten keität siilimuoria vastaan?? Ota pipari, ne tekee kilteiksi. Itse asiassa taidan itekin tarvita yhden. Ainakin yhden.
En halua kiltiksi. Soppaa en keitä. Kiisseliä sen olla pitää.
Mielipiteeni kerroin, kun sinä takeltelit, että ollako vai eikö olla. - siilimuori3
hmp.f kirjoitti:
Siis tarkoiti et ei hän minusta kovin parka ole. Siis sarkasmin siivin :). Ja ehkä kirjoittaa ja tuo asioita esille nasevammin kuin ymmärtää muiden ymmärtävän. Siis teko ei ole niin paha kuin tarkoitus. Meil päi sanottais et on paha suustaan mut silti voi sydän olla kultaa.
- siilimuori3
nähtiin kirjoitti:
Meillä päi sanotaan myös jotta älä puhu paskaa! Minusta esp on hupanen kirjoittaja, tunnen livessäkin hänenkaltaisiaan. Kova luu. Ronski täti. Ehkä joskus vähän turhan teräväkielinen mutta muutoin ihan ok.
- nähtiin
siilimuori3 kirjoitti:
Meillä päi sanotaan myös jotta älä puhu paskaa! Minusta esp on hupanen kirjoittaja, tunnen livessäkin hänenkaltaisiaan. Kova luu. Ronski täti. Ehkä joskus vähän turhan teräväkielinen mutta muutoin ihan ok.
Minusta ei tuntunut kivalta tämä kirjoittamasi
siilimuori3 "Hän näkee itsensä täällä eri tavoin kuin muut kirjoittajat. Hän antaa sanojen sivaltaa, ei osanne arvata minkälaisia reaktioita se meissä toisissa saa aikaan tai miten sivallusten kohteet ne kokevat. Taitaa mekoinen parka olla :). Jos tuntisi paremmin voisi ymmärtää paremmin. Nyt näkyy vain kirjoittamansa teksti."
Oikeassakin elämässä puolustaisin vastaavassa tilanteessa ja olen niin tehnytkin. - ent.siivoojaparka
siilimuori3 kirjoitti:
Ihan turha yrittää tehdä minusta luonneanalyysiä täällä palstalla.
Ette te siinä onnistu kuitenkaan. Heittäkää hiiteen koko löpötys. - muutenenpuutu
nähtiin kirjoitti:
siilimuori3 "Hän näkee itsensä täällä eri tavoin kuin muut kirjoittajat. Hän antaa sanojen sivaltaa, ei osanne arvata minkälaisia reaktioita se meissä toisissa saa aikaan tai miten sivallusten kohteet ne kokevat. Taitaa mekoinen parka olla :). Jos tuntisi paremmin voisi ymmärtää paremmin. Nyt näkyy vain kirjoittamansa teksti."
Oikeassakin elämässä puolustaisin vastaavassa tilanteessa ja olen niin tehnytkin.Siivoojaraukka vaikuttas oudolta kun jatkuvalla syötölä muita halveeraa.
- nähtiin
muutenenpuutu kirjoitti:
Siivoojaraukka vaikuttas oudolta kun jatkuvalla syötölä muita halveeraa.
Ite oot normaali.
- muuten.en.puutu
nähtiin kirjoitti:
Ite oot normaali.
Toivottavasti olen.
- kyllästyttää.jo
Ette te siinä onnistu kuitenkaan. Heittäkää hiiteen koko löpötys.Lopeta sinäkin toisten analysointi ja arviointi mitä he tarkoittavat.
- ent.siivoojaparka
kyllästyttää.jo kirjoitti:
Lopeta sinäkin toisten analysointi ja arviointi mitä he tarkoittavat.
Niin mitä tarkoitat?
- siilimuori3
Ette te siinä onnistu kuitenkaan. Heittäkää hiiteen koko löpötys.Kirjoitustesi perusteella voipi tehä, eri asia sitten sattuuko se oikiaan.Met voima tehä sen perusteella analyysiä miltä sinä täällä kirjoitustesi valossa näytät ja tunnut.
Niihän sie itehi teet muista. - siilimuori3
nähtiin kirjoitti:
Oikeassakin elämässä puolustaisin vastaavassa tilanteessa ja olen niin tehnytkin.Minä taas en näe tuossa mitän muuta kuin puo.ustamista. Minustakin joksu hänen sanansa toiellla tuntuvat ilkeiitä, ehkä hän ei kuitenkaan tarkoita niitä sillain? Jos tunisi paremmin voisi ymmärtää paremmin. Siis parata e ollenkan vaikuta. No mitähän kohtaa tuo tekstini sinussa "ei tuntunut kivalta". Onko joskus minun tekstini ylipäätään tuntunut "kivalta" ;).
- nähtiin
siilimuori3 kirjoitti:
Minä taas en näe tuossa mitän muuta kuin puo.ustamista. Minustakin joksu hänen sanansa toiellla tuntuvat ilkeiitä, ehkä hän ei kuitenkaan tarkoita niitä sillain? Jos tunisi paremmin voisi ymmärtää paremmin. Siis parata e ollenkan vaikuta. No mitähän kohtaa tuo tekstini sinussa "ei tuntunut kivalta". Onko joskus minun tekstini ylipäätään tuntunut "kivalta" ;).
Kertausta:
Oikeassakin elämässä puolustaisin vastaavassa tilanteessa ja olen niin tehnytkin. - siilimuori3
nähtiin kirjoitti:
Kertausta:
Oikeassakin elämässä puolustaisin vastaavassa tilanteessa ja olen niin tehnytkin.Toistan korjattuna ymmärryksen lisämiseksi ;)
Minä taas en näe tuossa mitään muuta kuin puolustamista. Minustakin joskus hänen sanansa todellla tuntuvat ilkeiltä, ehkä hän ei kuitenkaan tarkoita niitä sillain? Jos tuntisi paremmin voisi ymmärtää paremmin.
No mitähän kohtaa tuo tekstini sinussa "ei tuntunut kivalta". Onko joskus minun tekstini ylipäätään tuntunut "kivalta" ;). - nähtiin
siilimuori3 kirjoitti:
Toistan korjattuna ymmärryksen lisämiseksi ;)
Minä taas en näe tuossa mitään muuta kuin puolustamista. Minustakin joskus hänen sanansa todellla tuntuvat ilkeiltä, ehkä hän ei kuitenkaan tarkoita niitä sillain? Jos tuntisi paremmin voisi ymmärtää paremmin.
No mitähän kohtaa tuo tekstini sinussa "ei tuntunut kivalta". Onko joskus minun tekstini ylipäätään tuntunut "kivalta" ;).Kommentoin tekstiä.
- siilimuori3
nähtiin kirjoitti:
Kommentoin tekstiä.
Niin minäkin korjauksen lisäksi ;).
nähtiin kirjoitti:
En halua kiltiksi. Soppaa en keitä. Kiisseliä sen olla pitää.
Mielipiteeni kerroin, kun sinä takeltelit, että ollako vai eikö olla.En minä takell..takelt.. perhh, takkuillut ;) Siilimuori sanoi ettei hän tarkoittanut pahaa, ja se on mun mielestä hienoa. Se riittää.
- nähtiin
hmp.f kirjoitti:
En minä takell..takelt.. perhh, takkuillut ;) Siilimuori sanoi ettei hän tarkoittanut pahaa, ja se on mun mielestä hienoa. Se riittää.
Jos tämä ei ole takeltelua, niin silloin joulu on juhannus.
hmp.f "Ai "parka" olikin puolustamista. Selvä ;) Jotenkin se hyväntahtoisuus jäi sumeaksi. Ja vaikka luin sen uudestaan... njääh, olen varmaan vielä vaan jotenkin kiihtynyt ;D" - siilimuori3
nähtiin kirjoitti:
hmp.f "Ai "parka" olikin puolustamista. Selvä ;) Jotenkin se hyväntahtoisuus jäi sumeaksi. Ja vaikka luin sen uudestaan... njääh, olen varmaan vielä vaan jotenkin kiihtynyt ;D"Minä ainakaa näe tuossa mitää takeltelua. Ajatuksensa tuli harvinaisen seleväski.
nähtiin kirjoitti:
hmp.f "Ai "parka" olikin puolustamista. Selvä ;) Jotenkin se hyväntahtoisuus jäi sumeaksi. Ja vaikka luin sen uudestaan... njääh, olen varmaan vielä vaan jotenkin kiihtynyt ;D"Pitäiskö mun ojentaa rautalankaa vai kampaa :))
Tää on jotenkin tuttua kotoa, tämä. Teinien kanssa.
"En mä sitä noin tarkoittanut!"
"Tarkoititpas!"
"Enpäs!"
"Kylläpäs!"
Se on sitä tarkoituksenomaista riidanhakua. Joulun alla sitä varsinkin esiintyy, se jännitys ja odotus hiipii ihon alle. Niin että kyllä tämä kovasti joululta näyttää :)- nähtiin
hmp.f kirjoitti:
Pitäiskö mun ojentaa rautalankaa vai kampaa :))
Tää on jotenkin tuttua kotoa, tämä. Teinien kanssa.
"En mä sitä noin tarkoittanut!"
"Tarkoititpas!"
"Enpäs!"
"Kylläpäs!"
Se on sitä tarkoituksenomaista riidanhakua. Joulun alla sitä varsinkin esiintyy, se jännitys ja odotus hiipii ihon alle. Niin että kyllä tämä kovasti joululta näyttää :)Tämä on takeltelua, kun sulla
hmp.f "Jotenkin se hyväntahtoisuus jäi sumeaksi. Ja vaikka luin sen uudestaan"
Nyt kuitenkin väität
hmp.f "Siilimuori sanoi ettei hän tarkoittanut pahaa, ja se on mun mielestä hienoa. Se riittää."
hmp.f "Ai "parka" olikin puolustamista. Selvä ;) Jotenkin se hyväntahtoisuus jäi sumeaksi. Ja vaikka luin sen uudestaan... njääh, olen varmaan vielä vaan jotenkin kiihtynyt ;D"
- tämäki-ilahduttaa-
niin pieni ihmis-sydän on,
https://www.youtube.com/watch?v=pKWytZuQTX0
https://www.youtube.com/watch?v=pKWytZuQTX0 - vielä-
isä/äiti yrittäkää edes,
https://www.youtube.com/watch?v=o4-It7JJp0Y Meinas mennä negatiivisuuden puolelle, kun oli kaksi melko pahaa astma-kohtausta vuorokaudessa.
Nyt on jo iloisempi mieli, kun tajusin, mistä johtuivat.
Ventoliinia kului enempi kun parina viime vuotena.
Jos vielä ensi viikolla kävisi lääkärissä, niin sitten on hyvä alkaa uusi vuosi.Valitettavasti minulla on taipumusta synkistellä välillä, siitä jopa nauttii kun ei tavoikseen ota.
Kärsin myös rattiraivosta, varsinkin kun mökille mennessä on paljon kuudenkympin rajoituksia ja nuoret klopit ohittelevat kovalla ylinopeudella. Onneksi verenpaineeni on hyvä.Mitä se haittaa, jos ohi menee.
Minä mielelläni annan tietä.
Paljon pahempi, kun hiljaisella tiellä joku polkee takapuskuriin, vaikka ajaa kuinka kovaa, eikä millään mene ohi.
nykyisin olen melkein pysähtynyt, kun on typerän tuntuista, jos on kilometritolkulla tyhjää tietä edessä ja takana, ja kaksi autoa ajaa ruotsalaistuntumassa.
Johtuu varmaan erakkoluonteesta.
Nopeusrajoituksen törkeä rikkominen vaikuttaa ärtymiseeni. Siinä on kirkko ja hautausmaa tien ohessa, viime talvena ajaessani hautajaisiin menevien autojen perässä, joku kolli kaasutteli koko lyhyehkön autojonon ohi nokka pystyssä. Samalla reissulla mökkitielle päästyäni näin että sama poika oli ajanut pitkän matkaa risteyksestä pellolle kun tie oli liukas. Seisoi tiellä puhelin kädessään. Ajoin vuorostani ohi nokka pystyssä.
Flunssa saa pysymään kotona, netissä tulee oltua liikaa.- hytinäx1
Täällä on kirkkojen ja koulujen kohdilla 30 km/h rajoitus, kaupungissa 40km /h rajoitus, tiepätkiä 60 km, 80km, 90km/h ja moottoritiellä 120km/h rajoitus. Hankala on pitää näitä 30 40km/h rajoituksia, väkisin tahtoo mennä ylinopeudeksi.
Hyvä että nuori mies sai näpäytyksen ylemmältä taholta, jospa otti opikseen. - parempaa-uuttavuotta
mielikki.neito ,
sori vaan tyhmästi tehty,
miksi ärsyyntyä yleensäkkää liikenteessä muitten ihmisten tähden huh huh,?????????????
tärkeintä ON että itse noudattaa liikenne sääntöjä, ja antaa muitten ajaa tyylillään,
sillä liikenne sääntöjen rikkoja on itse aina vastuussa ja syylinen mahdolliseen kolariin,
mä en ärsyynny liikenteessä vaikka joku ajaa mun ohi, se on hänen tapansa ajaa, annan jopa tilaa ohitukseen, siis hieman jarrutan, tarvittaessa, riippuu tilnateesta,
-- jos olisin nähny hätää kärsivän olisin soittanu apua,
kaikki ne jotka ärsyyntyy toisten ajo tyylistä on itse vaarallisia liikenteessä,
-- tärkeintä on että itse kunnioittaa liikenne sääntöjä ja pysyy liikenteen mukana
tukkimatta liikenenttä liian hitaalla tai liian raivokkaalla nopeudella vaarantamalla muita tiellä liikujia,
" yhteispelillä se sujuu " - tervettä-harkintakykyä-
parempaa-uuttavuotta kirjoitti:
mielikki.neito ,
sori vaan tyhmästi tehty,
miksi ärsyyntyä yleensäkkää liikenteessä muitten ihmisten tähden huh huh,?????????????
tärkeintä ON että itse noudattaa liikenne sääntöjä, ja antaa muitten ajaa tyylillään,
sillä liikenne sääntöjen rikkoja on itse aina vastuussa ja syylinen mahdolliseen kolariin,
mä en ärsyynny liikenteessä vaikka joku ajaa mun ohi, se on hänen tapansa ajaa, annan jopa tilaa ohitukseen, siis hieman jarrutan, tarvittaessa, riippuu tilnateesta,
-- jos olisin nähny hätää kärsivän olisin soittanu apua,
kaikki ne jotka ärsyyntyy toisten ajo tyylistä on itse vaarallisia liikenteessä,
-- tärkeintä on että itse kunnioittaa liikenne sääntöjä ja pysyy liikenteen mukana
tukkimatta liikenenttä liian hitaalla tai liian raivokkaalla nopeudella vaarantamalla muita tiellä liikujia,
" yhteispelillä se sujuu "liikenteeseen,
--
Just noin, toisten tielläliikujien vauhti, ohitus, hitaus ei tervettä ihmistä ärsytä,
mikä pahinta yllytyshullut liikenteessä ovta kaikkein vaarallisimpia, heille ei ikinä saisi antaa ajo-oikeutta, tervettä-harkintakykyä- kirjoitti:
liikenteeseen,
--
Just noin, toisten tielläliikujien vauhti, ohitus, hitaus ei tervettä ihmistä ärsytä,
mikä pahinta yllytyshullut liikenteessä ovta kaikkein vaarallisimpia, heille ei ikinä saisi antaa ajo-oikeutta,Minua ärsyttää. Nämä nulikat vielä teloo itsensä puhumattakaan muista, tiellä on kuudenkympin rajoitus, varmaan ainakin 130 mittarissa, miten sattuukin usein kohdalleni. Harva muuten ajaa 80km h nopeusrajoitusten mukaan, siksi annan tietä kiireisemmille.
Olen varovainen, en ole ajanut kolaria yhtä hirvikolaria lukuun ottamatta. Siinäkään ei itselle käynyt mitenkään, vakuutus korvasi auton vahingot.
Minua ei yllyttämällä saisi kukaan hurjastelemaan.
- Heikunkeikku
En tiedä mistään tutkimuksista, mutta oman pääni sisustaa oon sen verran tutkinut, että sisus on sitä mieltä, että mitä vähemmän on tekemisissä negatiivisten ihmisten kanssa, niin sitä pareet.
Mulla on yks tuttava, joka on luonteeltaan aivan älyttömän negatiivinen. Joskus todella raskasta kuunnella, kun hän ei näe missään asiassa valoisia puolia.
Onneksi mulla on muutamia mulle sopivia ystäviä, joiden kanssa on mitä mainiointa olla tekemisissä.- ei.valitusta
Ystävät voi valita, työkavereita ei. On pakko olla tekemisissä työkaverin kanssa, joka jatkuvasti haukkuu muita ja etsii näistä virheitä. Huomaan, että mitä lähempänä eläkkeellejääntini on (en ole vielä päättänyt, milloin jään), sitä vähemmän kestän hänen valitustaan. Yleensä yritän siloitella hänen sanomisiaan sanomalla, että kaikki me tehdään joskus virheitä ja siirtyä muihin asioihin, mutta nyt huomaan jo olevani ennakkoon ärtynyt, kun sama taas alkaa joulun jälkeen.
Olen miettinyt, millaisen uudenvuoden lupauksen tekisin itseni kanssa. Miten sanoa hänelle ystävällisesti, että toisten virheiden etsintä saa loppua. - Niinkuinasiaon
Kysy suoraan eikö hän näe, löydä, tiedä omista virheistään mitään. Jos sellaisia on, ne voi osoittaakin, koska voihan olla, että hän ei itse huomaa kuten kaikki eivät. Ystävällisyys ei välttämättä aina toimi, rehellisyys sen sijaan paljon paremmin.
- ei.valitusta
Niinkuinasiaon kirjoitti:
Kysy suoraan eikö hän näe, löydä, tiedä omista virheistään mitään. Jos sellaisia on, ne voi osoittaakin, koska voihan olla, että hän ei itse huomaa kuten kaikki eivät. Ystävällisyys ei välttämättä aina toimi, rehellisyys sen sijaan paljon paremmin.
En oikein viitsisi haastaa hänen kanssaan riitaa. Tämä ei johdu siitä, että olisin nössö, koska en ole. Olen arvellut, että hän saa tyydytyksensä toisten virheitä etsimällä, joten suotakoon se hänelle. Luultavasti hän etsii minustakin virheitä ja haukkuu muille. Jos ei muutoin, niin koska olen aika vahva persoona ja työasioista sanon näkemykseni. En mene henkilökohtaisuuksiin.
Tämä kyseinen henkilö tekee työssä yhtä pientä kapeaa siivua ja siinä hän ei pahemmin tee virheitä. On tehnyt kymmeniä vuosia. Jos työt menevät yli sen, hän on vaikeuksissa ja pyytämässä apua.
Luultavasti kun seuraavan kerran kuulen valitusta toisten virheitä, sanon aiempaa lujemmin, että kaikki me teemme ja toisten virheiden kaivelu saa loppua. Joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. - Kommunikointitaidot
Kuka sinun on käskenyt haastaa riitaa? Vai tarkoittaako rehellisyys sinusta riidan haastamista? Suoraan ja rehellisesti sanoessa voi käyttää sanoja, äänenpainoja, ilmeitä ja eleitä, jotka eivät tee asiasta uhkaavaa ja sen oloista kuin olisi kylvämässä riitasiementä.
Eikä rehellisyys tarkoita, että pitäisi sivaltaa sanan säilällä loukaten ja satuttaen.
- drimshh
Onkohan omien hankalien ja vaikeiden tunteiden kanssa pärjäämisestä kukaan tehnyt
mitään tutkimusta - ehkei sillei niin rahakasta kui positiivisuuden ylistykset
- iloa tuotti kun sain valmiiksi sahatun puumotin e ik ite tarvinnu moottorisahalla jyrätä - samoin kuin sain jouluksi simahtaneitten lamppujen tilalle kattoon uusia valoja. Useampina vuosina juuri joulun alla tullut suruviestejä - tänäkin jouluna -
moni musiikkiesitys sai silmät kostumaan ja hämärtymään kyynelistä
- jos miettii ihmiselon rajallisuutta - joulunakin voi valo todella pimeyden voittaa
- ilman kostonkierteitä - ennenkin ovat ihmiset todenneet että kun maailma vei rinnasta rauhan ja paljon muutakin ei muita ihmisiä voi muuttaa kuin vain itseään.
Anos vain henkiseksi voimaksi matkalle tyyneyttä hyväksyä nekin asiat joita muuksi ei
pysty muuttamaan - vanhan rukouksen sanoin. - vhimp
Minun mielestä iäkkäämp Lapin mies sanoi kolumnissaan viisaasti
- Jumala antaa aina kaikki anteeksi, ihmiset joskus - luonto ei koskaan.
Miten näkökyky, ilo ja negatiiviset ajatukset
liittyis muuhun kui "pyhän sopan" keittoon erityisesti ihmisillä, joille mikään olisi
arvokasta ja pyhää? - ei_valitusta
Mielestäni toisen virheiden osoittelu on riidan haastamista.
Pitäisi etsiä ratkaisuita.
Tämä oli vastaus aiempaan ketjuun, en ole varma, tuliko oikeaan kohtaan, kun suomi24 temppuilee.- Eiriitaaeikävalitusta
Eikä ole. Tai riippuu ihan siitä miten sinä osaat virheet osoittaa. Ts. osoittajan taidoista ja kommunikointikyvystä on kyse. Ratkaisut lähtevät siitä, kun osapuolet huomaavat ja hoksaavat ongelman. Ratkaisut on helpompi etsiä ja keksiä kun kaikki ovat yhtä mieltä siitä, mikä tai missä mättää.
- ei.valitusta
Puhutaan varmaan hieman eri asioista.
Minä kerroin työkaverista, joka marmattaa toisten virheistä mainiten nimeltä virheidentekijät. Minua kehotettiin lopettamaan marmatus osoittelemalla kyseisen henkilön omia vierheitä ja sitä en aio tehdä, siinä tässä keskustelussa oli minun osaltaki kysymys.
Jos taas puhutaan yleisesti siitä, mitkä asiat voitaisiin tehdä toisin, niin se on eri asia eikä siinä ole kyse välttämättä virheistä. Itse esimerkiksi sain puhua kaksi vuotta ennen kuin pomokin tajusi vähentää turhat palaverit pois, hän piti niitä vain, koska joskus aikojen alussa oli sovittu, että yksikköpalaveri on pidettävä joka toinen viikko, oli asioita tai ei. Meni lopulta jakeluun, että on turha istua toistuvasti pöydän ympärillä sormi persreiässä ihmettelemässä, mitä hittoa me tänään käsiteltäisiin, kun asialistalla ei taaskaan ole mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831536
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1961367Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431119Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad43823- 14720
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30701Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21700- 36681
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .20640Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617