Väyrysen..

szq

Joo nimilista Euron Erosta tulee käsittelyyn vuodenvaihteen perästä heti, olen lyönyt nimeni mukaan ja estämässä Suomen luisumista kohti katastrofia

Väyrynen on vielä se edustaja, (eikä brysselin p-nuolija) joka ajaa Suomen etuja ja oli Kekkosen Suomessa jolloin näki miten Suomi oli Suomi ja itsenäinen sittenki

3

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpöhöpöhöpöhö

      Olen nähnyt Kekkosen ajan. Mikäs vitun itsenäinen. Suomi oli ryssän
      talutusnuorassa, jota piteli tiukassa otteessa diktaattori Urkki. Lueskele Moskovan päiväkirja ja aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, niin kysyt, onko Suomi ollut milloinkaan itsenäinen. Ryssän perseennuolijoiksi ja osavaltioksi tultais, jos erottais EU:sta, muuta tietä ei tällaisella rupusakilla ole.

      • äkkiäeuropois

        Pitää käyttää järkeä,meidän pitääkin olla ryssän kanssa kaupankäynissä ja se on juuri se juttu jolla me noustaan nyt.

        Äkkiä pois eurosta samantien niin kun jo oltaiisiin,euro on paska raha siitä pittää päästä pois,itse olen vaihtanut dollari tiliin en missään tapauksessa euroja kanna kuin välttämättömän,euro nimittäin romahtaa ja suomelle on haittaa olla eurossa.

        Äkkiä toiseen valuuttaaan mieluiten dollari usa:dollari.

        Euro on kaikista pahinta mitä meillä nyt on,hävittäkää euro ottakaa dollari tili ja sinne suojaan.

        Euro romahtaa ,vaihtakaa kiireeellä.


    • reurotpois

      Nouriel Roubini: EU:n hajoaminen suurin uhka 2016


      Professori Nouriel Roubini maalaa jälleen uusia uhkakuvia.

      Roubinin mukaan alkaneen vuoden suurin uhka maailmassa saattaa piillä Kiinan ja geopoliittisten riskien takana: Euroopassa.

      Tohtori tuhona tunnetun professorin mielestä Euroopan – eli Euroopan unionin – hajoaminen voi alkaa Kreikasta. Roubinin mielestä Kreikan lähtöä euroalueesta on vain lykätty, ei estetty. Kreikka saattaa joutua jälleen kolarikurssille EU:n luotottajamaiden kanssa eläke- ja muiden reformien takia.

      Kreikan lähtö voisi olla euron ja rahaliiton hajoamisen lähtöpiste ja seuraavaksi voisi Roubinin mielestä irrota jokin ydinmaa – kuten Suomi.

      Kreikan lähdön jälkeen olisi entistä todennäköisempää, että britit jättäisivät EU:n. Brittien lähtö on jo tullut selvästi todennäköisemmäksi kuin se oli vielä vuosi sitten.

      ”Monille Britanniassa EU vaikuttaa uppoavalta laivalta”, Roubini kirjoittaa Market Watchin julkiasemassa artikkelissa.

      Kun Britit olisivat jättäneet EU:n, olisi entistä todennäköisempää, että Skotlanti puolestaan irrottautuisi Yhdistyneistä Kuningaskunnista. Skotlannin lähtö puolestaan villitsisi muita separatisteja kuten Kataloniaa lähtemään omille teilleen.

      Roubinin mielestä myös siirtolaisvirrat asettavat yhtenäisen Euroopan uhanalaiseksi. Hänen mukaansa tätä eivät tee ne miljoona pakolaista, jotka tulivat viime vuonna Eurooppaan, vaan seuraavat 20 miljoonaa, jotka ovat tulossa.

      Roubini muistuttaa myös populististen ääriliikkeiden noususta Euroopassa.

      ”Lyhyesti sanoen kuilu sen välillä, mitä Eurooppa tarvitsee ja sen välillä, mitä eurooppalaiset haluavat, kasvaa. Ja siitä kuilusta saattaa tulla pahoja ongelmia vuonna 2016.”

      ”Euroalue ja EU kohtaavat monia uhkia, jotka kaikki vaativat yhteistä reagointia. Mutta sen sijasta näemme, kuinka jäsenvaltiot tekevät yhä enemmän kansallisia ratkaisuja ja vähättelevät mahdollisuuksia Euroopan-laajuisiin ratkaisuihin.”

      ”Eurooppa tarvitsee lisää yhteistyötä, yhdentymistä, riskien jakoa ja solidaarisuutta. Sen sijasta eurooppalaiset näyttävät olevan sortumassa nationalismiin, balkanisaatioon, eriytymiseen ja hajautumiseen.”

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe