onko tietoa?minulla tälläinen vaiva ja antibiootit sain eilen..kaulan alue jo tennispallon kokoinen..voiko ollakin jotain muuta????huomenna lekuriin jos jatkuu paisuminen.olkaa kilttejä ja kerokaa jos tellä ollut vastaava sairausja miten lähti paranemaan.kiitos jo näi etukäteen.
sylkirauhasen tulehdus??????
8
18988
Vastaukset
- Vajaatoimintainen
itselläni hoidettiin ensiksi antibiootein,mutta kun se ei auttanut,oli pakko operoida ja poistaa sylkikivi.
Kysyt mikä se on?Siis tuo sairausko?
Se on nimensä mukaisesti sylkirauhasen tulehdus,vaaraton,suht yleinen.
Onko sinulla kilpirauhassairaus vai laitoitko muutoin tälle palstalle kysymyksesi?
Kilpirauhasella ja sylkirauhasella ei nimittäin ole mitään varsinaista yhteyttä toistensa kanssa....- sylki??
ei ole kilpirauhasissa mitään ongelmia.ajattelin vaan tänne laittaa ku en tähän hätään keksiny muutakaan paikkaa.kai se joku bakteeri on mut miten sinne kiviä ois joutunu??ei kukaan mulle kivistä puhunu...hihih
- leikattu
sylki?? kirjoitti:
ei ole kilpirauhasissa mitään ongelmia.ajattelin vaan tänne laittaa ku en tähän hätään keksiny muutakaan paikkaa.kai se joku bakteeri on mut miten sinne kiviä ois joutunu??ei kukaan mulle kivistä puhunu...hihih
ei muuten ole mikään vitsi,itseltänikin sellainen on poistettu.
- Kylmäkalle
lymfattiseen systeemiin ja sitä kautta imusuonten ja imunesteen toimintaan. Sylkirauhaset kuuluvat myös tuohon järjestelmään. Kilpparihormonin ollessa epätasapainossa voi sylkirauhaset tulehtua, turvota tai kovettua.
Ketjun aloittajan olisi syytä verikokeella selvittää TSH ja T4V tasot.
Terkuin Kylmis - Vajaatoimintainen
Kylmäkalle kirjoitti:
lymfattiseen systeemiin ja sitä kautta imusuonten ja imunesteen toimintaan. Sylkirauhaset kuuluvat myös tuohon järjestelmään. Kilpparihormonin ollessa epätasapainossa voi sylkirauhaset tulehtua, turvota tai kovettua.
Ketjun aloittajan olisi syytä verikokeella selvittää TSH ja T4V tasot.
Terkuin Kylmisse on,mutta sylkirauhasen tulehd. EI välttämättä edellytä epätasapainoa kilpirauhasessa.
Lähipiirissäni on monia jotka ovat läpikäyneet sylkirauhasen tulehduksen tai joilta on poistettu sylkikiviä,silti heidän kilpirauhasarvonsa ovat olleet aivan normaalit.
Tarkoitin ensimmäisessä viestissäni sitä,että ensimmäiseksi ei todellakaan välttämättä tarvitse etsiä syytä sylkirauhastulehdukseen kilpirauhasesta.
Olen tietoinen asiasta josta Kylmis kirjoitat ja tiedän niin monen,monen asian liittyvän kilppariin,mutta onhan paljon tapauksia jotka eivät liity kilpirauhaseen.
Eli,sylkirauhanen voi tulehtua vaikka kilppari toimisikin aivan ok!
Itse käytän yksityistä endokrinologia,mutta jos esim. alkuperäinen kirjoittaja on käynyt terveyskeskuksessa,diagnosoitu siellä ja homma hoituu nyt saaduilla lääkkeillä,häntä tuskin lähetetään labraan kilpirauhaskokeisiin...me molemmat tiedämme kuinka terv.keskukset suhtautuvat kilppariasioihin...nihkeästi.
Toki aina voi pyytää lähetettä,eihän siinä mitään häviä,mutta se onkin sitten aivan eri asia saako sen,julkisella sektorilla.....
Itselläni on punajäkälä,mm,sairaus jonka sanotaan usein kulkevan kilpparin kanssa kimpassa.
Kilppariarvoni ovat olleet punajäkälän puhkeamisen aikoihin (noin 8 v sitten) loistavat,samoin vuosittaisissa kokeissa,aina siihen asti,kunnes tapahtui muutos ja minusta tuli vajis liki 2 vuotta sitten.
Osaisiko kukaan sanoa että voivatko lipoomat,niiden lisääntyminen,liittyä kilpirauhasvaivoihin??Kiitos jo etukäteen mahd.vastauksta!
Js kiitos Kylmis asiantuntevasta infosta,niin täällä kuin Foorumillakin,yritin tuossa vain selittää sitä,ettei kaiken aina tarvitse johtua kilpparista,joka tosin on,valitettavasti,edelleenkin alidiagnosoitu!
Hyvää Uuta Vuotta kaikille!
- paranemaan päin...
hei!kiitos teille jotka vastasitte.olisin ollut todella kiitollinen jos olisitte kertoneet että mistä moinen tulehdus voipi tulla?ja ehkä kotihoito-ohjeita antibiootin tueksi..
- kilpparisairas
Moi,
itse sairastan kilpparisairautta ja on kokemusta myös sylkirauhasten tukkeutumisesta. Mielestäni liittyy kyllä kilppariin varsinkin, jos hormonitaso on vähänkään alakanttiin. Itselläni on jo kerran leikattu tukkeutuneet sylkirauhaset. Samoin silmään tulevat rauhasten tukkeumat ovat silmälääkärini mukaan kilpparihormooneista johtuvia. - laperla
kilpparisairas kirjoitti:
Moi,
itse sairastan kilpparisairautta ja on kokemusta myös sylkirauhasten tukkeutumisesta. Mielestäni liittyy kyllä kilppariin varsinkin, jos hormonitaso on vähänkään alakanttiin. Itselläni on jo kerran leikattu tukkeutuneet sylkirauhaset. Samoin silmään tulevat rauhasten tukkeumat ovat silmälääkärini mukaan kilpparihormooneista johtuvia.Moi,
Miehelläni on kilpirauhasenylitoiminta häriö. Saannut kaksi radiojodi hoitoa nyt arvot laskemassa. Mutta suurin ongelma mikä tähän on liittynyt on lisääntynyt syljeneritys . Sitä tulee noin 1 1/2 litraa päivässä ja on todella ongelma koska se rajoittaa jo sosiaalista elämää ja työhön ei voi ajatellakaan mennä .
Onko kenelläkään ollut vasttaavaan tai kuullut vastaavasta. Nyt alkaa jo hermo pettää tätä on kohta kestänyt vuoden eikä kukaan osaa auttaa. ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445842
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise953327- 313126
- 592884
- 572740
- 532400
- 381854