win10 ohjelmistopäivitys pois ccleanerin

win10päivitys

Sieltä tuli joku uusin päivitys win10:een ja poisti ccleanerin, muka vissiin yhteensopimaton, onko sellaista linkkiä, mistä voi ladata yhteensopivan ccleanerin, kyllä tekis sitä rekisteria mieli pitää puhtaana ilman mikkiksen controllia, vai onko mahdollista? Miten te ootte tehneet?

24

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rekisteriin ei tarvitse koskea. Windows 10:ssä on sitten oma siivoustyökalu kun klikkaat hiiren oikealla napilla sitä C-asemaan, valitset ominaisuudet ja sieltä löytyy joku "järjestele" tai "vapauta levytilaa".

      • gbvvcffffd

        M-Kar jauhaa taas pelkkää potaskaa...
        Rekisteriin kertyy sinnekin tarpeetonta sälää, ja suosittelemansa "järjestele" ja "vapauta levytilaa" eivät liity rekisteriin mitenkään.


      • gbvvcffffd kirjoitti:

        M-Kar jauhaa taas pelkkää potaskaa...
        Rekisteriin kertyy sinnekin tarpeetonta sälää, ja suosittelemansa "järjestele" ja "vapauta levytilaa" eivät liity rekisteriin mitenkään.

        Sillä rekisterillä ei ole väliä.


      • näpitirtirekisteristä
        gbvvcffffd kirjoitti:

        M-Kar jauhaa taas pelkkää potaskaa...
        Rekisteriin kertyy sinnekin tarpeetonta sälää, ja suosittelemansa "järjestele" ja "vapauta levytilaa" eivät liity rekisteriin mitenkään.

        Rekisterin siivous on käärmeöljyä, ainoa todellinen vaikutus on mahdollinen koneen sekoaminen. Parempi kun ei lähde tuollaista humpuukia harrastamaan.


    • cccpleaner

      Kyllä W 10 tietää jos olet rekisteriä ruuvannut.
      En kerro latauspaikkaa.

    • win10päivitys

      No kai täytyy tuo M-Kar'in neuvo tehä ja luottaa että nyt toistaiseksi pärjäilee.

    • win10päivitys

      Se Ccleaner vaan hoiti homman aina hyvin, helposti sai ylimääräiset hidastavat rojut pois.

      • Ja nopeuttavat rojut.


      • tyhmyydenhuippu
        M-Kar kirjoitti:

        Ja nopeuttavat rojut.

        Sinusta tulisi hyvä papukaija papukaijan tilalle. Cclener on joka neljännessä koneessa ja kehutaan aiheesta, minä poistan lisäksi itse rekisteristä turhia kun ei sekään läheskään kaikkea löydä. Jos joku haluaa pitää siellä vuosia sitten poistettujen ohjelmien tiedot ja asetukset niin sen kun vaan, mutta ei niiden siellä pito todellakaan konetta nopeuta.


      • tyhmyydenhuippu kirjoitti:

        Sinusta tulisi hyvä papukaija papukaijan tilalle. Cclener on joka neljännessä koneessa ja kehutaan aiheesta, minä poistan lisäksi itse rekisteristä turhia kun ei sekään läheskään kaikkea löydä. Jos joku haluaa pitää siellä vuosia sitten poistettujen ohjelmien tiedot ja asetukset niin sen kun vaan, mutta ei niiden siellä pito todellakaan konetta nopeuta.

        Välimuistitiedostot sen sijaan nopeuttaa.


      • mitä_sitten_
        M-Kar kirjoitti:

        Välimuistitiedostot sen sijaan nopeuttaa.

        Asetuksista voi ihan itse päättää mitä Ccleaner poistaa.


      • näpitirtirekisteristä
        tyhmyydenhuippu kirjoitti:

        Sinusta tulisi hyvä papukaija papukaijan tilalle. Cclener on joka neljännessä koneessa ja kehutaan aiheesta, minä poistan lisäksi itse rekisteristä turhia kun ei sekään läheskään kaikkea löydä. Jos joku haluaa pitää siellä vuosia sitten poistettujen ohjelmien tiedot ja asetukset niin sen kun vaan, mutta ei niiden siellä pito todellakaan konetta nopeuta.

        "ei niiden siellä pito todellakaan konetta nopeuta."

        Ei se myöskään hidasta. Rekisteriä putsatessa jos sitten kuitenkin sattuu käymään pieni moka ja joku tärkeä merkintä poistuu, niin sitten voi olla kone solmussa. Miksi ottaa tuollainen riski jonkin hyödyttömän asian takia? Onko rekisterin hinkkaus niin kivaa vai mikä siinä kiehtoo?


    • ccleaner

      Voiko sen ladata ja asentaa uudelleen, eli ettei sekota windowsia.

      • Windows

        Voi ladata ja kyllä pitäis Windowsin kestää ja jos sotkee niin poistat sitten pois jos välttämättä haluat sen.


    • Ei.poistu

      Minulla on ollut Windows 10 kahdessa läppärissä syyskuusta alkaen. Toinen on päivitetty 5 vuotta vanhan seiskan päälle ja toinen upouuteen 8.1:een. Kummastakaan koneesta kympin päivitykset eivät ole kertaakaan poistaneet yhtään ohjelmaa. Kummassakin on CCleaner.
      Ilmeisesti jokin muu kuin pelkkä CCleanerin läsnäolo aiheuttaa poistamisen.

      • cccpleaner

        Mitä tuota ihmettelet, jos aloittaja ei edes tiedä latauspaikkaa niin se on ollut joku ikivanha päivittämätön.


      • putsaakonevälillä

        Joku virus poistaa CCleanerin jotta se ei huomaisi sitä virusta ;)

        Vähintään 2 kertaa vuodessa kannattaa formatoida järjestelmälevy kokonaan ja asentaa koko käyttöjärjestelmä alusta asti uudelleen.


      • win10päivitys


      • umpiluupäänkohtalo
        putsaakonevälillä kirjoitti:

        Joku virus poistaa CCleanerin jotta se ei huomaisi sitä virusta ;)

        Vähintään 2 kertaa vuodessa kannattaa formatoida järjestelmälevy kokonaan ja asentaa koko käyttöjärjestelmä alusta asti uudelleen.

        CCleaner ei huomaa viruksia. Lisäksi pitää olla aika hölmö, jos asentaa kaiken uudelleen pari kertaa vuodessa. Ei sille ole mitään tarvetta, paitsi jos on niin uuno, että laitailee koneen täyteen epäluotettavia, koneen saastuttavia haittaohjelmia. Tuollainen jatkuva uudelleenasentelu on yksi versio "oppirahojen maksamisesta". Jotkut maksavat ne oppirahat aina vaan uudelleen ja uudelleen, eivät koskaan opi mitään. Umpiluupäällä on umpiluupään kohtalo.


      • umpiluupäänkohtalo kirjoitti:

        CCleaner ei huomaa viruksia. Lisäksi pitää olla aika hölmö, jos asentaa kaiken uudelleen pari kertaa vuodessa. Ei sille ole mitään tarvetta, paitsi jos on niin uuno, että laitailee koneen täyteen epäluotettavia, koneen saastuttavia haittaohjelmia. Tuollainen jatkuva uudelleenasentelu on yksi versio "oppirahojen maksamisesta". Jotkut maksavat ne oppirahat aina vaan uudelleen ja uudelleen, eivät koskaan opi mitään. Umpiluupäällä on umpiluupään kohtalo.

        Niin, eihän CCleaner ole virustentorjuntaohjelma.


      • etsinä
        M-Kar kirjoitti:

        Parempi olla käyttämättä mitään Ccleaneria niin tule siitä mitään riskiä. Eihän sitä tarvitse mihinkään.

        Pystyt toki trollaamaan täällä 24/7, ei siihen Ccleaneria tarvita.


      • vaikeaollanauramatta
        etsinä kirjoitti:

        Pystyt toki trollaamaan täällä 24/7, ei siihen Ccleaneria tarvita.

        Voi tätä ironian määrää.


    • Poiswindowsista

      Nonniin, taas tuli syys lopettaa vakoilu! siirtyä linuxiin :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe