Kelit olleet etelässä hyvät pyöräilyyn

baikkeri

Eipä ole juurikaan pyöräilijöitä näkynyt. Meille työmaallekkaan aja kukaan pyörällä vaikka kesällä niitä kyllä riittää hikoilemassa..

3

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perusta

      Kelit on kyllä olleet hyvät pyöräilyyn , niillä paikkakunnilla joissa ei vielä lunta ole tullut. Muualla sitten heti ensilumilla kylvetään sepeli,jossa se saa sitten olla vapuun saakka . Tuommoinen sepeli joka tehdään kalliosta murkaamalla, on tosi myrkkyä renkaille. Ei siinä mikään kevyt pistosuojaus renkaissakaan auta. On tosin renkaita joissa on vahva pistosuoja . On myös erikseen nauhoja, jotka voi laittaa renkaan sisään. Myös pyörän nastat on hyväksi , on rengas niinkuin irti tiestä. Tosin nastat kyllä hidastaa kulkua jota tekee myös sepeli. Lähes kaksinkertainen on poljinvastus. Lisäksi sepeli tärisyttää menoa, toisin kuin luonnon hiekka tai sora jota ennen käytettiin. Ei tämä sepeli ole vasta kun 2000 luvun keksintö. Ennen puhuttiinkin hiekottamisesta. Onko niin että tuo sepeli kun on irtonaista, se on helpompi levittää hiekoitusvälineellä, ei tukkeudu ja paakkuunnu. On myös puhuttu, että ei aiheuta pölyämistä. Tosin kevyenliikenteen väylillä se ei ole mikään ongelma koskaan ollut.Pitäisi olla pyörretuuli. Autot ne pölyä nostavat kulkiessaan ja olen huomannut että maanteille ja kaduille levitetäänkin hiekan ja suolaliuoksen seosta ja yllätys ,se onkin sitä luonnonhiekkaa, ei ollenkaan teräväsärmäistä, varmaan sen takia että saadaan liuos imeytymään. Ja koska se on luonnonhiekkaa, niin siinä on taas ristiriidassa luontoarvot ja soraharjujen riittävyys. Kalliomurskeestakin saadaan sivutuotteena kivituhkaa ja siinä ei ole teräviä särmiä . Rae kokokin on 0-3 mm saadaan kyllä ihan 8 mm saakka. Kivituhkaa käytetään yleisesti asuintalojen siisteinä pihatienä ja parkkipaikoissa, joissa ei ole käytetty mitään muuta esim asfalttia tai laattoja. Kivituhkaakin pitäisi kokeilla kevyen liikenteen hiekoitukseen. Sepelöinnillä sen siaan estetään liikkumaan kannustaminen. Viiden kilometrin matka on tosi pitkä kävellä , mutta pyörämatkana se on lyhyt.

    • Juurikin_näin

      Oli vähällä tulla ennätys tänä aamuna. Vasta 50 metriä ennen työpaikkaa tuli ensimmäinen pyöräilijä vastaan. Ei sitten tullut ennätystä. Yleensä tuolla matkalla näkee sellaisen 20-50 pyöräilijää normaalina työmatka-aikana.

    • Missäsneon

      On myös hyvä keli avoautoiluun, mutta ei ole yhtään näkynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe