Kohta kolisee jollain

nolimitscards

Suomessahan on jo nyt n. 370 000 luottotietomerkintää. Se on 0-120v ikästen ihmisten määrästä n. 8,5%, eli nää on pois jo pelistä. Helmikuussa kun joulua maksetaan ekan kerran, niin tuo 8,5% on varmaa yli 9% siis eihän ne luottotiedot heti lähde, mutta sanotaan nyt näin, että viimeistään kesällä tuo luku on aika lähellä...

Ja miettikääs te ihmiset. Kun tuosta 0-120 ikäluokasta tehdään realistisempi... 17-70v, nii se lulku on todellisuudessa yli 10%, ehkä jossain 12-15% välissä, joskin ikääntyvienkin ihmisten velkaantuminen on lisääntynyt viimevuosina, kun järjestelmä sallii sen ja ihmisellä itsellään on liikaa luottamusta itseen.

Itsellä ei ole jeniäkään velkaa, mutta olen tehnyt johtopäätöksen mitä pankit eivät tee. Jos asiakkaalle on luottokortti, niin se vaatis vastaavan limitin verran käytöstä poistettua rahaa X2-5 kertaa.... siis viiden tonnin talletuksella sais jonkun 1000-1500e ja 5 000 kortti vaatis jos 20-25000e... ei siis sillä, että otetaan nolla säästöllä kortti ja vedetään se tappiiin kuukaudessa ja sit maksetaan sitä 36-48kk niin, että koko ajan käytetään sitä vapaata limittiä....

1

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suurimmalla osalla luottotietonsa menettäneistä on varmasti kaikki suurinpiirtein ok. Eli asuntolainat sun muut vakuutukset jo plakkarissa. Ne jotka merkinnän ovat saaneet niin asia hieman hankalampi jos jälkikäteen kyseisiä asioita halajavat. Ennenpitkää myös suurinosa saa luottotiedot takaisin(1-4v). Tämän jälkeen suurinosa on varmaan myöskin sitä mieltä että enää ei kannata luottotietoja menettää vaan osaavat pitää raha-asioistaan huolta loppuelämänsä ajan. Ennenpitkää siis luottotietonsa menettäneiden määrä kääntyy laskuun. Pankit tekevät bisnestä ja kuten kaikkeen bisnekseen kuuluu myös jonkinasteiset tappiotkin.
      Itse makselen vielä hetken yhtä velkaa pois. Luottotiedotkin palaavat vähän ennen velan poistumista. Jo nyt mukava vararahasto kertynyt sukanvarteen. Ja ainakaan omalla kohdalla en enää tilastoja kasvata uusilla maksuhäiriömerkinnöillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      101
      1795
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1170
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      444
      1139
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      131
      822
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      49
      766
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      763
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      718
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      681
    Aihe