ahdistuspaniikki... pääseekö ikinä eroon?

mäenhaluuollamä

Mua ahdistaa lähes päivittäin. Välillä ahdistus menee niin voimakkaaksi että sitä voi kutsua paniikkikohtaukseksi. Olo on ihan hirveä, oksettaa, maha menee vedelle, olo on koko ajan sellainen kun pelästyessä. Kroppa menee totaalisesti hälytystilaan.

Mulla on näiden kohtauksien takana yleensä jokin tunne, yleisin on häpeä. Häpeän elämäntilannettani ja sitä etten koskaan ole kuten muut. Olen yrittänyt muttei se onnistu. Olen psyykkeeltäni niin hajalla ettei mistään koskaan tule mitään. Ongelma on se etten kehtaa olla sitä mitä oikeasti olen, vaan yritän väkisin. Sitten kaikki kusee ja olen epäonnistunut. Mulla on näitä epäonnistumisia niin työ kuin opiskeluelämässä niin paljon että huhhu, hävettäää. Ahdistuspaniikki kohtauksen saan joko siitä että alan itse kelaamaan elämääni taaksepäin tai siitä että joku kommentoi mun epäonnistumisia ja sitä että koska sä nyt sit meet ja pysyt siellä työelämässä?, tai miksei sulla ole koskaan mitään suhteita tai koska perustat perheen jne.

Olen tosi väsynyt tähän ahdistukseen. En jaksaisi ehää yhtään. Nämä ahdistuskohtaukset jotka etenevät paniikkiin ja oksenteluun ovat ihan helvetillisiä. Opamoxeja kuluu. Terapiassa käyn. Masennus lääkkeitä syön. Mistään ei kuitenkaan ole ollut mitään apua. Haluaisin oppia elämään siten etten anna häpeän ja muiden ihmisten mielipiteiden vaikuttaa, mutta kun ne vaan vaikuttaa ja vielä niin vitun voimakkaasti. Onko kennelläkään tälläistä ahdistuspaniikkihäiriötä? Onko toivoa päästä koskaan eroon?

Mulla on muutamia kaverisuhteita mutta en jaksaisi enää ylläpitää niitä. Yksi ystäväni ymmärtää tilanteeni mutta muut eivät ymmärrä. Heiltä saankin aina välillä näitä kommentteja ja sitten voin todella huonosti. Nyttenkin mulla on ollut pariviikkoa tosi paha olla kun kaverini isä kommentoi mun elämääni joka ei koskaan etene mihinkään. Olen joka päivä vetänyt oparia että pystyn kassassa tämän kommentin jälkeen. Vittu ei jaksa enää...

2

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei
      Kirjoituksesi on koskettava. Siksi haluan vastata vaikken voi ottaa pois pahaa oloasi. Tahdon kannustaa sinua jaksamaan jatkaa terapiaa. Sanot ettei siitä ole mitään apua ollut. Se ei selviä, kuinka kauan olet käynyt terapiassa. Se vaatii pitkäjänteisyyttä ja sitkeyttä. Joskus kun aletaan käsitellä todella vaikeita asioita, saattaa tulla halu jopa lopettaa koko homma. Mutta silloin vaan pitäisi sitkeästi jatkaa. Onkohan siellä käsitelty häpeä-asiaa ja sitä, ettet tunne voivasi olla se, mikä oikeasti olet? Nostat nämä esille kirjoituksessasi ja tuntuu, että ne ovat hyvin tärkeitä asioita.
      Joitakin auttaa se ajatus, että antaa paniikin vain tulla. Että suhtautuu siihen suopeasti eikä yritäkään torjua. Silloin voikin käydä niin, että kohtaus menee ohitse lievempänä. Mutta en ole lääkäri enkä psykoterapeutti, olen vain kuullut joidenkin kertovan tällaista.

      Tahtoisin valaa sinuun uskoa ja toivoa. Kun jatkat sitkeästi sinua varten suunniteltua hoitoa, asiat alkavat parantua. Olisiko kaiken vaivannäön ja hoidon tuloksena se, ettei sinun tarvitsisi enää käyttää tätä nimimerkkiä, vaan tahtoisit "olla mä": se ihana ihminen, joka olet. Koko elämäsi ei ole tuomittu olemaan tätä samaa kurjuutta. Vielä tulee aika, jolloin arvostat ja rakastat itseäsi, ja voi olla ettei paniikkikohtauksia silloin enää ole.

      Lämpimin ajatuksin,
      Pappi Elisabet

    • fhzzhzdhfzzd

      Kokeile magnesium karnosiini olisiko apua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe