)Golf kyynärpään hoito(

Botoksiapuun

Oletteko kokeilleet golf tai tenniskyynärpäähän botoks pistosta onko hyötyä?

14

1526

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivo.Lång.Inkeroinen

Kyseessä sama rasitusvamma kuin ns. tenniskyynärpäävaivassakin. Sain tuon yksioikoisessa timpurintyössä.
      Se oli duuni jossa neljän tuuman nauloja käytettiin vasaralla hakaten. Se uusii aina muutaman viikon välein.
      Keksin keinon vaivan hoitoon sattumalta. Laitan kädet hoitopöydällä oman painoni alle ja yritän liikuttaa kipeitä kyynärpäitä.

Kipu aluksi on aivan hirmuinen. Kehon sisäiset endorfiinit tulevat apuun. Muutamassa minuutissa kipu helpottaa.
      Seuraavana päivänä sama mobilaatio on saanut aikaan kivun lieventymisen siedettäväksi.
      Tietysti ap, sinun on vähennettävä vaan kyynärpäiden rasitusta. Olen pessimistinen leikkaushoitojen suhteen.

• 197

Tenniskyynärpäähän sain kasvuntekijäpistoksen 14.12. Vaikuttaa pitkällä aikavälillä. Oikea kyynärpää vaivannut enemmän tai vähemmän jo yli 2v! Välillä ihan oireeton, kun kävin Kalevalaisella 6 kertaa, niin tokeni. Kun kuntoutin murtunutta nilkkaani uimalla paljon, niin alkoi taas vaivamaan. Ehdin olla täysiaikaisesti töissä reilu 2kk, kun piti lopettaa työt. Ei tässä elämässä enää ole mitään järkeä kun on 3-4kk vuodesta töissä, loppuaika saikulla :( !!! Kaikki on hyvin niin kauan kunnes alkaa kättä rasittamaan. En voi pestä kipeällä kädellä hampaita,en avata ovea, en tiskata ym. Eniten harmittaa, kun en pysty lapsenlasta hoitaa, kun pitää taaperoa nostaa. Koko elämä pilalla yhden käden takia!

• Botoksiapuun

Mistäs tuommoisen kasvuntekijäpistoksen sait ja mitä maksoi? Onko vielä mitään vaikutusta havaittavissa?

• 197

Mehiläisessä kävin. Oli muistaakseni 187e, omavastuu minulla oli 98, koska on vakuutus. Vaikuttaa pitkällä aikavälillä 3kk, ainakin PITÄISI. On hieman parempi, ainakin silloin kun ei tee kädellä MITÄÄN!

• pilatesrulla

Minulla parani hierojalla kyseiset vaivat.

Toki pitää rasitusta vähentää ja ergonomiaa parantaa jatkossa.

Halvin hoito on pilatesrulla, jos vain pystyt kivulta hieromaan ihan itse ne lihakset vetreiksi.

Botoxia ei laiteta tietääkseni kuin dystoniaan ja migreeniin sekä hortoniin.

Tässä lisää:

http://www.timonen.fi/vaivat-jannetuppitulehdus-if.html

Pilatesrulla maksaa 30-50 euroa ja kestää vuosia käytössä.

• 197

Kalevalainen jäsenkorjaaja sai kerran minun kyynärpääni oireettomaksi, muttei sekään ole auttanut enää kuin hetkellisesti. Epäilen että on niin kroonistunut, ettei auta kuin puukko :(

• pilatesrulla

Mitä siinä kroonistumisessa sitten tapahtuu rakenteellisesti, jos kerran vain leikkaus auttaa?

Tenniskyynärpäähän on myös hyvä veneytysohej, jota voi tehdä koska vaan vaikka töissä tauolla sekä kotona illalla soffassa maaten.

• 197

Arvaa olenko venytellyt paljon ja yrittänyt saada kuntoon kättä?? Ei auta venytykset. Siksi olen itse päätellyt voinnistani, ettei taida muu auttaa kuin leikkaus. Nyt en uskalla venytellä sen piikin jälkeen, ettei pahene.

• Ryhtyiä

https://www.youtube.com/watch?v=VLyg3FbQz28
        Nuo on hyvät ohjeet, mutta ensin on kyynärpää saatava kivuttomaksi botoksilla tai jollain muulla. Eli heti kun kyynärpää ei ole enää kipeä, niin venyteltävä päivittäin! Ihmisillä joilla taipumus tähän vaivaan niin oireettomana päivittäin on oltava aktiivinen ennalta ehkäisyyn! Se jos mkä on vaikeinta kaikessa tässä! Mukavuuden haluinen ja laiska lyllerö ei viitsi tehdä mitään ellei ole pakko ja silloinkin ensin koittaa kaikki mahdolliset hainrusto ym. pillerit ja vaiva ehtii kroonistua!

• 197

Tiedän, minun olisi pitänyt aloittaa venytykset jo 2013 syksyllä kun käsi alkoi oireilla ensi kerran. Sensijaan tein töitä hampaat irvessä 3kk, kipulääkkeiden voimalla. Toinen pahaksi mennyt jakso oli vuosi tuosta, kun kuntoutin murtunutta nilkkaa uimalla ilmeisesti liikaa...Vasta sitten rupesin venyttelemään.

• pilatesrulla

Menehän hierojalle, joka hieroo sen käden lihakset vetreäksi.

Ei siihen mitään puukkoa tarvitse.

Botox relaksoi lihakset eli lihakset menee tilapäisesti kuolioon. En tiedä, miten auttaa tenniskyynärpäähän tai golf kyynärpäähän.

Kokemusta kun ei ole.

Itellä ei ole uusiutunut, koska vähensin tuntuvasti rasitusta sekä paransin ergonomiaa.

Jos rasitus jatkuu entisellää, niin eihän se sitten parane koskaan.

• 197

Siinäpä se, kun en tahdo tehdä muuta kuin keittiötyötä. Tai siivoustyötä. Molempiin koulutus. Olen aina tottunut liikkumaan ja tekemään, ei minusta ole paikallaan istujaksi.

• paljonmyosgolfia

Itselläni on leikattu molemmat kädet sisäpuolelta. Eivät tulleet silloin kuntoon muuten. Sain molempiin käsiin useampia pistoksia ja söin särkylääkkeitä paljon. Hoidettiin oireita ei vaivaa. Pistos oli tosin kortisoonia jossa on myös hoitava vaikutus. Noin 10 vuotta myöhemmin kipeytyi oikea kyynärpää ulkopuolelta ja kävin vaikka kuinka monella lekurilla. Lääkkeitä ja pistoksia, ei mitään apua. Sitten päätin että käsi leikataan ja menin ammattimiehelle. Siinä kätellessä hän teki päätelmät ja antoi venyttely ohjeen. Samana iltana käsi oli jo huomattavasti parempi ja pian olin unohtanut koko kivun. Eli käsi suoraan kyynärpäästä. Nyrkki tiukkaan kiinni siten että sormet ovat tiukat. Ja sitten paina toisen käden sormilla nyrkissä olevan käden sormista sisäänpäin. Paina varovasti meinaan sattuu niin s...... Huilaa vähän ja toista tätä liikettä aina kun muistat. Minulla ja useammalla muulla mennyt tällä ohi. Ja sitten taas kun tulee kipeäksi niin sama venytys taas. Ei mene pitkään kun pääset kivusta eroon. Mutta jos et tee näitä veenytyksiä niin se tulee uudelleen kipeeksi.

• 197

Kortisooni ei auta kuin alkuvaiheessa. Sain turhaan työterveydessä 2014 alkuvuonna 3 piikkiä. Epäpätevä lääkäri kun ei tiennyt ettei auta, jos vaiva jatkunut pitkään. Ei tehoa enää minulla venytykset, enkä nyt piikin jälkeen uskalla tehdä, ettei pahene. Unohdin sanoa, että kaalinlehdet auttoivat minulla. Tajusin kokeilla vasta perjantaina, kun piikki annettiin maanantaina. Lääkäri sanoi etten 6 viikkoon saa käyttää. Mummoni aikoinaan hautoi kipeää polvea kaalinlehdillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe