kkiaan huomannut oikeelta tulevaa vasemmalle kääntyvää etuoikeutetulla tiellä ajavaa autoa ja olin itse myös aikeissä kääntyä vasemmalle. Sieltä tulikin auto ja jarrutin ja päästiin menemmään ensin.
Mutta tämä n. 45-50-vuotias mies tuijotti viha silmissään mennessää siitä edestäni.
Mielestäni maailmassa kaikki ei ole täydellistä, ihminen ei ole täydellinen, vaan joskus vajaavainen, ihminen joskus ei huomaa, esim. liikenteessä jotain. Näin vain on, maailmassa. Ei ihminen tahallaan ole sellainen että ei huomaa.
Siinä ei tarvi irvistää toisille jos toinen tekee virheen. Olen tehnyt elämässäni joskus ennenkin jonkin virheen, ja luulenpa et toi inhottava mieskuski hänkin on epätäydellinen.
Viha ei ole hyväksi.
Ajelin maaseutupitäjässä, risteyksessä en kertakai
44
135
Vastaukset
- naisetpoisratista
Mitää sää oot menny tekemäään???
- jaanampp
Onko teillä mielipiteitä aiheesta, kiitos.
- miksituomitset
mitäs jos se olikin kauhunsekainen pelästysilme? parempi sekin kuin jos olisi sydärin saanut ja olisi silmissä ollut sammuva ilme
Teeksä siks toiseksee taaskin tollee kun silmä pettää?
H.- Heikunkeikku
Sitä on aika vaikea tietää, mikä tuon miehen vihaisuusaste silmissään oli. Saattaahan olla kiukkusilmäys tai ärsytyskatse. Tuskin ihan vihaa-vihaa. Kyllä minua ainakin vihaksi pistää, jos joku tryykää eteen kolmion takaa.
Minähän tietysti olen tarkka kuski liikenteessä:) Joudun oman ajamisen lisäksi ottamaan huomioon, että liikenteessä saaaattaa olla joku törppö ja siksi pitää tarkkailla erityisen tarkasti näitä törppöjä.
Minun silmäni katsovat myös tuohtuneena sellaisia kuskeja, jotka eivät ymmärrä jättää autolla-ajamista pois ja siirtyä joko pyörään tai jalkojensa siirtelyyn.
Onneksi sinulle ei sattunut pahemmin, auto ei romuksi rohjennut, eikä tarttenut toisenkaan autoon rahojaan pistää. Pieni tuohtunut vihainen katse oli sinulle oikein. Miks et ollut tarkkaavainen:) Älä mee ihan heti lekuriin.
Ne panee tsetin kuivuun, jos huomaavat aivossa tollasia häiriöitä.
Kilauta kaverille, älä lasille.
Sanoo Heikkuki.
H.- Pappa-hurmuri
Pitää kulkupeli vaihtaa Mummo-mopoksi. Sen satulalta näkee laajemmin. Pipo päähän ja menoksi. Muistaa pitää kintaat eli vantut eli rukkaset. Ja toppapuku.
- jaanampp
Olen vuosikymmenet ajanut autolla ja aika paljon kokonaisuudessaan. Olen säästynyt onnettomuuksilta ja muulta kolhinnalta. Olen ajanut isoissa kaupungeissa ja ulkomailla ja olen mielestäni oikeinkin huolellinen liikenteessä ollut. Mutta ei kai täydellinen ole kukaan. Luulen että virheitä voi sattuua muillekin. Jos sattuu virhe, tuijotetaano sit ratin takaa "ilmeellä, joka vois tappaa", jos vahingossa sellainen tilanne tulee. En minä ainakaan vanhemmalle ihmiselle joka ajaa virheellisesti ala irvostää, lempeää ajatusta häneen lähinnä kohistan. Vanhat ei niin huomaa kaikkee aina ehkä. Yhessä meidän vaan pitää täällä koittaa selvitä.
Ettekö te sitten ole tehneet virheitä liikenteessä ikinä? Kyllä tää ensimmäiseni oli aivan vahinko, en nähnyt sitä mustan auton tuloa ollenkaan, jokin pimeä kulma kai sattui olla juuri siinä.- Risteyksiä_riittää
Älä anna tuon "mustan hetken" romuttaa koko loppueläämääsi näin vuoden viimeisillä metreillä. Tee yhteenveto vuoden huippuhetkistä ja mustista aukoista ja luo suunnitelma, kuinka ajelet ensi vuodesta eteenpäin.
- Heikunkeikku
Kirjoitat, että kaikki tekevät virheitä. Ei kai täydellistä ihmistä ole olemassakaan. Mutta ei sitä voi olla vihainen siitä jos joku on vihainen sinun tehdessäsi virheen. Ei voi kuitata virhettään sanomalla, että oho kaikkihan tekevät joskus virheitä. Vastaavassa tilanteerssa minä olisin vihainen itselleni ja itselle sanoisin, että voihan vinetto mikä paukapää, kun tuolla tavalla töpeksin. Jos toisen auton kuski tuohtuneena minua katsoisi, niin lammasmaisesti yrittäisin viestittää, että joo jep syy minun ja olen hirmuisen pahoillani ja olen ansainnut vihaisen katseesi.
Ei tuosta nyt sinun tarvitse olla NIIN pahoillasi, että liikaa alat pohtimaan. Yrität tästä lähtien olla vieläkin tarkkaavaisempi risteyksissä. JOS olisi oikein pahasti käynyt, niin sinun ja toisen auton pellit olisivat vinos. Ja maksaja olisit sinä. Selvisit siis vähällä, kun sait vain vihaiset katseet. - jaanampp
Risteyksiä_riittää kirjoitti:
Älä anna tuon "mustan hetken" romuttaa koko loppueläämääsi näin vuoden viimeisillä metreillä. Tee yhteenveto vuoden huippuhetkistä ja mustista aukoista ja luo suunnitelma, kuinka ajelet ensi vuodesta eteenpäin.
En annakaan, kunhan keskustelua virittelin. Ajattelin, et muillekin ehkä tullut liikenteessä huomaamattomuus-sokea piste-tilanteita. Mutta näyttääpä täällä ei juuri lainkaan sellaisia henkilöitä olevan. Vaikka liikeneteessä niin monesti ajaa vaika millasia kämmejä, minunkin tielleni tullut, mutta enpä ole koskaan vihaani heille ilmaissut, vieraalle ihmiselle, en kehtaisi, mitä se auttaskaan.
Olen itse ajanut 18-vuotiaasta ja nyt 60 täyttänyt, eläköitymiseen vielä joku vuosi- ja hyvin sujunut ja tykkään ajaa autolla. Tiedän hyvin liikennesäännöt ja noudatan niitä, vilkun käyttö on niin lepsua täällä maalla ja liinneympyrässä ei osata oikein ajaa. Itse tykkään ajaa oikein, muistan vieläkin autokoulusta erikoisiakin sääntöjä, joita maalla harvoin tarvii käyttää.
Mutta hyvä kun muut ihmiset täällä palstalla olette niin jopa täydellisiä. Ne epätäydelliset vaan kai on sitten siellä minun käyttämilläni teillä, lähikaupungissani Tampereella ja täällä maaseuvulla. :) Miksi te täydelliset ette minun kohdalleni ole sattuneet? ;)
- muutama-huomio
Jos tuollaisia huomiovirheitä sattuu, niin kannattaa opetella se vanha neuvo kouluajoilta. Katso aina oikealle, katso aina vasemmalle, ja vielä kerran oikealle. Pysähtyminen on suotavaa myös kolmioristeyksissä, vaikka näyttäisi ettei sieltä tule ketään. Katvealueet huomioita ajoissa, jo ennen risteyksiä.
Nojoo! Keski-ikäiset miehet ratissa on paha rasti!
Kun nyt on keksitty kaikenmaailman osioita ajokortti-ajoon, liukkaan kelin, taloudellisen ajon, niin keski-ikäisille miehille tarttis vetää vihanhallinta-liikenteessä-kurssia pakolliseksi ajokortin päivittämiseksi.
Ja naisille sitten vastaavasti ole-kohtelias-liikenteessäkin-kurssi.Mä vielä jatkan kun pääsin vauhtiin.
Kun mies täyttää 44,5 vuotta, hän saa synttärilahjaksi pienen sisäisen poliisin. Heti aamusta kun hän ajaa töihin, hän katselee liikennettä ihan eri silmin. Se alkaa pienellä suunpieli-mutinalla. "Tuoajaaliianlujaamikseipunainenautoannatietäsininenautoajaaihankeskiviivalla."
Ja siitä se poliisi kasvaa joka kumisella kilometrillä. Ajetaan toisen puskuriin kiinni ja vilkutetaan valoja ja näytetään tolvanalle että teki väärin. Ohiajaessa hiljennetään ja kurkataan kaula pitkällä ohittavaan autoon jotta hän tajuaa että ajaa liian hiljaa. Körötellään kakkoskaistalla 67 km/h vaikka rajoitus on 80, koska Sinä ajat liian lujaa ja Sinun pitää hiljentyä. Keskarit alkaa heilua, punanaamaiset huudot.
Itse asiassa, paitsi sitä vihanhallintakurssia, niin vakiovarusteisiin myös tuulilasin sisäpuolen pyyhkijä. Että saa ne syljet pois.
Provoilen. Mutta ihan snadisti.
- pistelee-vihaksi-
Sitä mieltä,
jos ei muista liikennesääntöjä, kortti pois heti,
-
ON todella typerää jos EI MUKA HUOMAA väistää vaikka ON VÄISTÄMIS VELVOLLINEN,
liikenne EI ole huonomuististen leikkipaikka,
on anteeksiantamatonta pyydellä vain anteeksi jos on tehny huolimattomuusvirheen, liikenteeä siihen ei ole varaa,
on kysymyksessä muittenki ihmisten henki ja terveys, sitä EI saa riskeerata omalla lepsulla muistamattomalla ajotyylillä,
tietenki hyvä kuski OSAA varautua myös muitten typerysten tekemiin virheisiin, se vaatii nopeita refleksejä ja nopeaa huomiokykyä,
ehdottomasti väistää ettei kolaria tule, - hyvin.kävi
Melkein samanlainen tilanne minulla viime viikolla, paitsi sivutieltä meinasi tulla auto eteen. Molemmat jarruteltiin ja saimme autot pysähtymään. Säikähdin niin että nostin käteni irti ratista ylöspäin melkein silmilleni. Sivusta tulija säikähti kanssa ja pyöritteli päätään. Molemmat jatkoimme matkaa sitten kun saimme säikähdykseltä autot kulkemaan, minä ensin ja sivusta tulija sitten.
Noin vuosi sitten mies ajoi mua kylkeen kun tuli parkkipaikalta ja lisäksi vasemmalta, nousi ulos ja huusi kuin palosireeni "SE OLI SU VVVIKA!"
Ja minä ämpäripää nousin autosta ulos ja katsoin autoni puskuria, oliko ehjä. Vaikka mies siis ajoi kylkeen. Sisäinen blondini ottaa tilanteen haltuun heti kun ulkoinen ruskeaverikköni horjuu.- kortti-pois-heti-
" hyvin kävi "
huh huh teikäläiset on hulluja ku menette liikenteeseen tommosessa sekavassa kunnossa,
ihmisen pitää olla v a st u u l l i n e n selvinpäin aina liikenteessä ,
pysykää pois ettei syytömille käy huonosti,
toivottavasti poliisi huomaa nämä teidän törttöilyt, ja ottaa kortin pois heti, - hyvin.kävi
kortti-pois-heti- kirjoitti:
" hyvin kävi "
huh huh teikäläiset on hulluja ku menette liikenteeseen tommosessa sekavassa kunnossa,
ihmisen pitää olla v a st u u l l i n e n selvinpäin aina liikenteessä ,
pysykää pois ettei syytömille käy huonosti,
toivottavasti poliisi huomaa nämä teidän törttöilyt, ja ottaa kortin pois heti,Hölömö.
En ole ollut missään sekavassa kunnossa silloin enkä nyt. Kukaan ei osaa varoa jos yht´äkkiä sivukadulta pensasaidan takaa tulla pyyhkäsee auto eteen ympärilleen katsomatta. Hyvä että huomasin ja jarrut oli kunnossa.
Sitäpaitsi olen a i n a selvinpäin.
Itseltäsi kortti pois. Upposiko kaaliisi? - hyvin.kävi
hyvin.kävi kirjoitti:
Hölömö.
En ole ollut missään sekavassa kunnossa silloin enkä nyt. Kukaan ei osaa varoa jos yht´äkkiä sivukadulta pensasaidan takaa tulla pyyhkäsee auto eteen ympärilleen katsomatta. Hyvä että huomasin ja jarrut oli kunnossa.
Sitäpaitsi olen a i n a selvinpäin.
Itseltäsi kortti pois. Upposiko kaaliisi?Sitäpaitsi minä olin pääkadulla ja auto tuli vasemmalta kolmion takaa.
Mielipiteitä ei ole mistään, mutta voihan tässä jotain höpistä. Ajelen arvariinsa maaseutupitäjässä ja sitten tie liittyy moottoritiehen, on jännää nähdä kuinka kiihdyksissä kuskit ovat olleet kun ovat perässä joutuneet jonkun tovin ajelemaan. Pikkasen ennen ohituskieltotolppaa jo kierrokset nousevat kolmoseen tai neloseen jne, tai en tiedä mihin nousee ja mikä, itsellä se mittari näyttää yleensä kakkosta. Tuli takapuolen alla ja lieskat vaan persiestä nousee.
Enpä muuten liikenteessä viitsi kuskien ilmeitä katsella, ihan sama minkälaista naamaa mulle näyttävät, ainoa paikka jossa sen teen on kun liikennevaloissa punaista tuijotetaan. Silloin vilkuttelen ja lähettelen lentopusuja, ihan piruttain varsinkin jos herra naisensa kanssa siinä rystyset valkoisena niin topakasti punaista tuijottaa. Joskus sattunut hassujakin tilanteita. Mutta samalla lailla siinä kaasua kaapasen minäkin kuin muut, kun vihreä syttyy.
Ajelen aika paljon niin ainoa asia liikenteessä, jota inhoan, on peltipoliisit, ne vainoaa mua, tomtomin kanssa yritän sukkuloida ja lahden seutu on semmoinen pirulainen, että sen peltipoliisit suorastaan hyökkää kimppuun, ajoit yöllä ajoit päivällä, ihan sama tulos, sen kun maksat.- ent.siivoojaparka
Muista lähettää aina niitä lentopusuja, kun peltipoliisi iskee silmää. Ihan noin piruuttasi vaan...
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Muista lähettää aina niitä lentopusuja, kun peltipoliisi iskee silmää. Ihan noin piruuttasi vaan...
Jess, taas pelastit päiväni, ihan pirruuttasko, en mä niitä inhoiskaan jos pusuja ehtisin lähettelee. Pitääpä vinkkiäsi harkita seuraavalla reissullani.
Eli muista roosa pusuväli kun peltipoliisi sinua lähestyy!
- jokujärjestys
täällä maaseutupitäjissä ei kolmion takaa ja vasemmalta kylkeentulevista, tai edes yrittäjistä pidetä, aina irvistän ja lisäksi vielä keskisormeani näytän
ajatusmaailmallasi ei kannata tänne tulla lainkaan, pysy vaan kaupungissa ja aja bussin, junan tai ratikan kyydissä Kaupungissa se vasta vaarallista on, vuonna 1976 minunkin autoni perään pamautti liikennevaloissa joku saastanan sitikka, mikä lie ukontura ajajana ollut. Kyllä teki mieleni irvistää, auto molemmista päistään rutussa, kun syöksähti vielä edellä seisseen Saabin perään. Tapahtui Mikkelissä, takuulla savolaisäijä, heti seuraavana vuonna muutinkin muualle. Siitä lähtien olen ranskalaisia autoja inhonnut, onko niissä edes kunnon jarruja.
Mulla on 2005 Renault Modus, turkoosinvärinen, untuvatakkini väriin soinnutettu. Siitä näkee eteen ja taakse ja molemmille sivuille, jarrut on tosi hyvät ja helppo astua sisään ja ulos.
Olen tosin ajanut sillä vain kolme kertaa joten liian aikaista kehua vielä.Paloma.se.co kirjoitti:
Mulla on 2005 Renault Modus, turkoosinvärinen, untuvatakkini väriin soinnutettu. Siitä näkee eteen ja taakse ja molemmille sivuille, jarrut on tosi hyvät ja helppo astua sisään ja ulos.
Olen tosin ajanut sillä vain kolme kertaa joten liian aikaista kehua vielä.Mun eka auto oli just turkoosi Fiat 127, sen perään tuo sitikka törmäsi.
Noh, kyllä oli aika paljon huumoria mukana tuo edellisen viestini viimeisessä lauseessani ja vähän sitä ennenkin.
Olen minä aikoinaan isäni Simcalla ajanut, oliko se ranskalaisten tekeleitä, en enää muista. En uskaltanut Ukonsalmen lossilla moottoria sammuttaa, kun en ollut varma käynnistyisikö enää.- lapikasss
mutta eihän se "ukontura" tietysti tän palstan ihmisiä ollut, palstan, jonka ihmisille ei virheitä tule.:)
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Olen tosin ajanut sillä vain kolme kertaa joten liian aikaista kehua vielä.Netillä lukee sen olevan vaaleansininen, reilut 10v vanha.
Kuinka vanha on untuvatakkisi? lapikasss kirjoitti:
mutta eihän se "ukontura" tietysti tän palstan ihmisiä ollut, palstan, jonka ihmisille ei virheitä tule.:)
Ei varmaan ole palstan porukkaa, saattaa jo kasvaa horsmaa Mikkelin hautuumaalla. Mutta jos on vielä hengissä ja täällä kirjoittelee, niin kyllä olisi jo korkea aika pyytää anteeksi.
Saattavat nämä huimaukseni olla tuosta kolarista peräisin, sen verran pahasti niska nytkähti.- terttttu
Ancelina kirjoitti:
Ei varmaan ole palstan porukkaa, saattaa jo kasvaa horsmaa Mikkelin hautuumaalla. Mutta jos on vielä hengissä ja täällä kirjoittelee, niin kyllä olisi jo korkea aika pyytää anteeksi.
Saattavat nämä huimaukseni olla tuosta kolarista peräisin, sen verran pahasti niska nytkähti.Äläs ny ole noin vaativainen!
Lääkäri "hoisi" isääni niin että kun lääkehoiti väärin, isäni kuoli sen takia. Eikä ole pyytänyt anteeksi omaiselta eikä mitään muutakaan vastaatuloa. Sä nyt sentään jäit ees henkiin. terttttu kirjoitti:
Äläs ny ole noin vaativainen!
Lääkäri "hoisi" isääni niin että kun lääkehoiti väärin, isäni kuoli sen takia. Eikä ole pyytänyt anteeksi omaiselta eikä mitään muutakaan vastaatuloa. Sä nyt sentään jäit ees henkiin.Lääkäreitä onkin todella hankala saada virheistään vastuuseen.
Jäin henkiin ja sain vakuutuksesta vähän kipurahojakin. Auton korjauskin meni peräänajajan piikkiin.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Anteeksi että minulla on Ranskalainen auto.
On se ainakin nätti.
YH.hunksz
Auton voi aina vaihtaa, paitsi jos se olisi kauniin värinen, niin siinä tapauksessa voisin hyväksyä.
Myös Ranskalaisen.
YP.- tytytyyt
Ancelina kirjoitti:
Lääkäreitä onkin todella hankala saada virheistään vastuuseen.
Jäin henkiin ja sain vakuutuksesta vähän kipurahojakin. Auton korjauskin meni peräänajajan piikkiin.Niin, ei millään, tavallisen ihmisen, jolla rahavaratkin rajalliset. jos viet lääkärin käräjille, saat vain ongelmia niskaas. Ja mitäs vielä jos häviät taistelun, saat vielä pahempaa niskaas.
Ancelina kirjoitti:
hunksz
Auton voi aina vaihtaa, paitsi jos se olisi kauniin värinen, niin siinä tapauksessa voisin hyväksyä.
Myös Ranskalaisen.
YP."Ancelina"
Se on punainen.
Väri on paholaiseen vivahtava useammankin mielestä.
Kunnes tajuavat vaikutelman olevankin liekehtivää into-himoa.
Paholainenhan pukeutuu Pradaan.
Minäkään en kahta vaihda :)
YH.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Se on punainen.
Väri on paholaiseen vivahtava useammankin mielestä.
Kunnes tajuavat vaikutelman olevankin liekehtivää into-himoa.
Paholainenhan pukeutuu Pradaan.
Minäkään en kahta vaihda :)
YH.hunksz
Punainen? Onkohan edes metallinhohtoinen.
Rekisterissä ei saa olla Z-kirjainta, se on niin outo. Meidän autossa on C, se on hyvä.
Mietin asiaa, ehkä kelpuutan, ehkä en.
:)
YP.
Tää oli aika hauska ketju oikeesti lukea ja senkinuhalla että minua taas moititaan niin uskaltaisin sanoa että olemme monesti huomanneet miten autoilijat käyttäytyvät huomattavasti agressiivisemmin Suomessa kuin Ruotsissa. Virheitä ei saisi tehdä (joka ainut autoilija tekee jonkun möhlän vieraassa maassa ja vieraassa kaupungissa; itse olen syyllistynyt moneen ja elossa ollaan, enkä ole ketään vielä kolhinut) ja suomipoika ajaa vaikka kylkeen jos hän olettaa olevansa oikeassa ja toinen väärässä: on tärkeämpää olla oikeassa kuin olla aiheuttamatta kolaria.
- siilimuori3
On kait mullekin jokunen kerta liikenteessä nyrkkiä punottu mut en ole huomaavinaankaan. Joksu tekisi mieli näyttää kansainvälsitä ksäimerkkiä, mut ei uksalla kun nykyisin ei teidä minkälaisia kahjoja siellä ratin penkin välissä istuu.
- vatdavbyt
Niin, ne onkin sellaisia (esim. virheitä tekevät muut, muttei tän palstan kirjoittajat), ne sellaiset on jossain ihan muualla, kaukana täältä.
- siilimuori3
vatdavbyt kirjoitti:
Niin, ne onkin sellaisia (esim. virheitä tekevät muut, muttei tän palstan kirjoittajat), ne sellaiset on jossain ihan muualla, kaukana täältä.
No en mää mene muille nyrkkiä heiluttelemaan jos jonkun virheen liikenteessä tekevät.Minkäs takia muten nykypäivän autoissa menee ovet ittekseen lukkoon kun lähdet ajamaan. Ettei vaan olisi toisten liikenteessä huonosti käyttäytyvien takia? Tai liikennevaloissa sisäänhyppäävien autovarkaiden?
- eppu2
Kaikki me olemme inhimillisiä olentoja.
Epähuomiossa sattuu virheitä, koska siihen riittää sekunnin murto-osa.
Juuri tulin sunnuntaina kotio autolla, olin ympyrässä niin paku tryykäsi eteen.
Edellispäivänä mennessäni kylään sain kolmion takaa auton melkein kylkeeni.
Eipä koskaan tule edes mieleeni mitään vihailmeitä eikä käsimerkkejä näytellä, seuraavassa hetkessähän se voin olla minä itse.
Tosin en montaa mokaa ole tehnyt, kaksi kertaa on perääni ajettu. Muuten en ole kolarissa ollut. Jospa mies säikähti. Tahallista hurjastelua paheksun, jokainen erehtyy, niin se vain on. Täällä lumisina talvina on korkeita penkkoja, näkyvyyttä ei tahdo olla.
Kun pysähdyin väistäessäni oikealta tulevaa niin hirveän iso traktori ajoi perääni, tie oli hyvin liukas. Vakuutus korvasi, taisi olla toinen Peugeotini. Valkoinen oikein mukava ajettava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791492
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431081No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1941011Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38755- 14690
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21680- 37673
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30671Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17603