http://tuulivahinko.fi/
Ojalan laskuoppi!
Vesivoimaa
4
223
Vastaukset
- LUONNON--LAKI
Ilman varaavaa VESIVOIMAA ei kannata rakentaa tuulimyllyjä.
Kovalla PAKKASELLA ei TUULE.
Vesivoimala on hyvä kiinteistöveron maksaja. - voimaaaaa.sähköö
Sama Rehn ja ystävänsä Vanhanen olivat suurimmat ydinvoiman vastustajat 90-luvulla.
Jättivät ponnen, jolla ajoissa tehtävän ydinenergian lisärakentaminen torperoitiin.
Se oli isänmaalle kettumainen temppu.- WATTEJA--WEDESTÄ
Reaktioturbiinit[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
Kaplan-turbiini
Kaplan-turbiini soveltuu suurille virtaamille ja pienille pudotuskorkeuksille. Turbiinin juoksupyörä on potkurin tai aksiaalipumpun juoksupyörän muotoinen. Perinteiset Kaplan-turbiinit ovat olleet rakenteeltaan sellaiset, että generaattori on vesikanavan yllä ja itse turbiinin lavat roikkuvat alhaalla akselin varassa. Uudemmassa konstruktiossa nk. putkiturbiinissa turbiini ja generaattori sijaitsevat vesiputkessa olevassa tilassa.
Francis-turbiini
750 MW:n tehoisen Francis-turbiinin juoksupyörää asennetaan Grand Couleen padolla.
Francis-turbiinit soveltuvat keskisuurille putouskorkeuksille, 20m...500m. Niiden juoksupyörä muistuttaa keskipakopumpun vastaavaa. - TYÖTÄ--RAHHOO
ISOT kiinteistöverot saa vesivoimalasta.
JA sähkön siirtohinta romahtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882168
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161351ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201279- 301223
- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3151068- 781013