Vielä ainakin 80-luvulla tuollainen MB W124 oli vakiovarusteiltaan melko karu ostohintaan nähden. Tosin tuon ajan mersut olivat kylläkin kestäviä, mutta silti..
Jos halusi vähän luxusta, täytyi maksaa monista lisävarusteista kallis hinta ja usein japanilaisissa oli luxusvarusteita vakiona, esim. Nissan Cedric, Mazda 929, Honda Accord EX..
Nykyään ilmeisesti mersuissa (myös s-sarjaa halvemmissa) on huippuvarusteita jo vakiona? Vai onko?
Milloinkas mersuun tuli vakiovarusteeksi tuollainen usein kyllä turha varuste kuin ns. "saattovalot"? Esimerkiksi edullisessa vm.2000 Fiat Puntossa tuo on vakiovaruste aivan ns. karvalakkimallissa eli jo 15 vuotta sitten!
Nykymersujen varustetaso
12
6683
Vastaukset
- C_niin_kuin_cee
Mersujen varustetaso olkaa olla normiautoilijan tarpeiden kannalta riittävän kattava, ainakin kun puhutaan Premium Business -varustetasosta, joka lienee useimpien valinta. Käsittääkseni vain harva haluaa Mersunsa enää manuaalivaihteistolla, ja automaatin valitseminen vaatii maahantuojan politiikan mukaisesti samalla Premium Business -varustetason ottamisen. Kattavuuteensa nähden se ei ole ylivoimaisen kalliiksi hinnoiteltukaan.
Premium Business -varusteet käsittävät hinnat alkaen -malliin verrattuna mm. vakionopeus- ja nopeudenrajoitussäätimen, älykästä ajovaloautomatiikkaa (adaptiiviset kaukovalot), pysäköintitutkat ja automaatti-ilmastoinnin.
Puhun lähinnä C-sarjasta (W205, S205), johon olen tutustunut omakohtaisesti.
Saattovaloista en tiedä. Saattaa olla, että sellaiset löytyvät omasta autostanikin joidenkin valikoiden takaa. En ole tullut tarvinneeksi enkä etsiskelleeksi.
Lisävarusteiden lista on sitten oma lukunsa niin laajuutensa kuin hinnoittelunsa osalta. Mersuunsa saa halutessaan hyvinkin yksilölliset ja ylelliset kilkkeet, mutta niihin uppoaa helposti keskimääräisen perheauton hinta.- C_niin_kuin_cee
Tulkoon muistutetuksi, että Mersunkin hinnasto seikkaperäisine vakio- ja lisävarustetietoineen löytyy helposti netistä. Hakukoneiden käytön hallitseva Mersuista kiinnostunut ei tarvinne linkkejä.
- karvalappu
Suomeen tuodut 80-luvun Mersut olivatkin ns. suomimalleja, eli kaikki karuja karvalakki malleja. Kiitos siitäkin verottajalle.
- ertay
123/124 koppanen tyylikas
- GLK-14
Tässä joitakin 220CDI A 4Matic GLC:n vakiovarusteita:
- 9-vaihteinen automaattivaihteisto, Tempomat-vakionopeussäädin
- Intelligent Light System, LED-ajovalot (kaarre- kääntymisis- moottoritievalot)
- Adaptiivinen kaukovaloavustin Plus
- Aktiivinen pysäköintiavustin, sis. Parktronic-pysäköintitutkan edessä ja takana
- Attention Assist -vireystila-avustin
- Collision Prevention Assist Plus -törmäyksenestoavustin
- Agility Control -alusta, selektiivinen iskunvaimennus
Hintaa tuolla autolla on muutaman euron yli 59K€, paljon rahaa mutta kyllähän sille vastinettakin tulee.- CitroenC5
Mitä noi niinku tarkottaa suomeksi???
- Suomennetaanpa
CitroenC5 kirjoitti:
Mitä noi niinku tarkottaa suomeksi???
vakionopeussäädin = vakionopeussäädin
kaarre- kääntymisis- moottoritievalot = kaarre-, kääntymis- ja moottoritievalot
adaptiivinen kaukovaloavustin = adaptiivinen kaukovaloavustin
aktiivinen pysäköintiavustin = aktiivinen pysäköintiavustin
pysäköintitutka = pysäköintitutka
vireystila-avustin = vireystila-avustin
törmäyksenestoavustin = törmäyksenestoavustin
selektiivinen iskunvaimennus = selektiivinen iskunvaimennus
Helpottiko?
Jos suomen kielen sanat adaptiivinen, aktiivinen ja selektiivinen eivät ole sinulle tuttuja, lienee turha edes kehottaa ottamaan niiden merkityksestä selvää. Toivoton tapaus.
- tvälkky
MONESSA MERSUSSA ON VIELÄ TÄNÄPÄIVÄNÄKI YKSI KALLIS LISÄVARUSTE SE ON VILKKU Kyllä luit aivan oikeen v i l k k u.
- mersurulaa
W124/W201
Vakiovarusteita esim:
Peilien lämmitys.
Lattialämmitys edessä.
Kaksipuoleinen lämmönsäätö.
Sumuvalot edessä ja takana.
Sähköllä säätyvä oik. taustapeili.
Kuinka monessa autossa nämä oli vakiona vuonna 1985...- JokuTolkkuSentään
Kuinka moni auto maksoi noin paljon uutena 1985 kuin mersu?.....
- opeyt
upea
- Mestystä
Omassa w203:ssa on saattovalot vaikka -06,tosin muuttoautona tullut ja ortopedi etuistuimet paineilmalla.Vanhoissa juuri verotuksen takia niukasti varusteita. vuonna -92 maksoi 500:n yli miljoonamarkkaa,ei myyty yhtään Suomiautoksi.Teemu Selänteellä oli sellanen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006