Kondylooma

Kondylooman uhri

Mul todettiin kondylooma,olin sen itekkin kyl vaistonnu kun alko syyliä ilmestyyn.kondylooma on kuin herpes,kun se aktivoituu se tarttuu,jos vastustuskyky heikkenee esim.sairastut flunssaan niin se voi taas aktivoitua.se on elimistössäsi koko loppuelämäsi,joillekkin se uusii kerran kuussa,joillekkin ei koskaan,joillakin se on elimistössä mut ei kehitä syyliä joten et voi tietää onko se sulla.ite kärsin siitä aika useesti ja syylät on kipeitä joten aika rasittavaa.

41

7148

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukupuolitautiko?

hei mä pelkään samaa ja sitä et mahtaakohan mulla olla toi1mimmosii ne sun näppylät on, ku mul tulee häpyyn sellasia tosi kutiavia näppylöitä ja ois kiva tietää mitä tää on ! mitä oireita sulla oli ja pitäiskö jätkäkaverillekkin sit kertoo!?menix sä lääkäriin!?mitä tehtiin!?
      koita pärjätä!=)

• X

...se on kyllä paras tapa selvittää asiat. ehkä ne pystyy tekemään jotain ehkä ei, mutta silloin ainakin tiedät. Minullakin todettiin kondylooma kun kävin tarkistamassa mitä oli vikana... nyt on helpompi suojata muut siitä.

• Linnu

Tosi hyvä, kun kerroit faktaa tuosta taudista. Monilla ei ole minkäänlaista tietoa siitä.

Minä olin luullut, että syylät voidaan polttaa ja hyvässä tapauksessa ne eivät uusi. Ainakin näillä palstoilla joku mies kertoi, että kondylooma oli häneltä saatu hoidettua pois. Sinun kannattaa varmaan mennä jollekin spesialistilääkärille, siis yksityiselle. Maksoi mitä maksoi. Älä ainakaan koskaan häpeä sairauttasi, vaan vaadi hoitoa. Oma kallisarvoinen elämäsi ja nimenomaan sen laatu on kyseessä.

Toivotan sulle jaksamista.

• huolestunut

ihan oikeasti,menkää hyvät ihmiset lääkäriin!!itsenne että muidenkin takia.jos toinen rakastaa teitä,niin ei se siitä viereltä lähde,jos et ole pettänyt!

• Toinen huolestunut

Jos sulla on todettu kondylooma, sun pitäis ehdottomasti olla seurannassa niin kauan kunnes papa-kokeen tulos on puhdas. Hoitamattomana ja kontrolloimatta kondylooma saattaa muuttua ajan myötä syöväksi.Yleensä kontrollit ovat kuuden kuukauden välein, niin kauan kunnes papa on puhdas. Kondyloomaan on myös erilaisia hoitoja, mutta itse virus ei häviä kuin ajan myötä. Mene ihmeessä lääkärin vastaanotolle, ennenkuin mitään pahempaa ehtii muodostua.

• neikkari85

Jees, ku tääl on tällänenkin keskustelu palsta.
      No joo, mun poikaystävällä on kondylooma, ja mä oon koko ajan mitä mä oon ollut sen kaa pelännyt että saan sen siltä. Monesti en sa untakaan kun vaan mietin sitä. Se olis musta kauheeta jos se olis tartuttanut sen mulle, mutte sille ei sitten voi mitään. Me ollaan käytetty kumii joka ikinen kerta, joten ei oo kauheesti mahiksii että se ois tarttunut. Yhessä vaiheessa epäilin että olisin saanut sen, ja kävin sitten testeissä. Onneks ei ollut mitään. Olin niin ilonen että juoksin sielt lääkärist suoraan kamun kaulaan ja rutistin tosi kovaa. Nyt pitäis kai uudestaan käydä testeis ihan vaan tarkistaas ettei oo, en kyllä usko että olis kun ei oo oireita.
      Mut te jotka ehkä tietäisitte enemmän siit taudista, tai siitä että kuin herkästi se tarttuu niin viittisittekö kertoo?
      Tai onks ketään sellasta viel kotona asuvaa alle 20 vee muijaa jolla olis sellanen tauti, ku olis kiva vaihtaa ajatuksii.
      Mut joo, pärjäilkää sen taudin kaa. Ei oo varmaan helppoa, uskoisin.

• Toinen huolestunut

Jos kaverillasi on kondylooma, teidän tosiaan täytyy käyttää kondomia rakastelessanne. Kondylooma voi tarttua ja puhjeta vasta vuosien kuluttua. Hyvä että käyt säännöllisesti varmistamassa , ettet ole saanut tartuntaa.

• tyttö
        Toinen huolestunut kirjoitti:

Jos kaverillasi on kondylooma, teidän tosiaan täytyy käyttää kondomia rakastelessanne. Kondylooma voi tarttua ja puhjeta vasta vuosien kuluttua. Hyvä että käyt säännöllisesti varmistamassa , ettet ole saanut tartuntaa.

Kondylooma on papilloomavirus ja todella yleinen! Se tarttuu yhdynnässä, mutta viimeisemmät tutkimukset osoittavat että voisi tarttua myös muutenkin. ( perheen jäsenillä on todettu samaa virusta ) Tauti ei ole mitenkään vaarallinen jos käy kontrollissa niin kuin kaikkien naisten tulee aina käydä. Jos säännööllisesti käy mitään vakavaa ei voi tulla. Syöpää kondyloomasta ei juuri kehity, pelotellaan vaan!!! Siis p...puhetta, niin pinei todennäköisyys..no joo kaikestahan sitä syöpää voi tulla.

Vakituisessa pari suhteessa jos toisella on kondulooma niin ei pari kai tuskin loppu elämää kortsun kanssa ole?? ja ei ainakaan perhettä voi perustaa?? eli sitä ei nyt varmaan voi täysin välttää. Ja vaikka toisella olisi virus ollu...voi olla että poistuu. Miehillä näppyjä ei huomaa todellakaan hyvin ja mitään testiä siihen ei ole. Naisilla on hyvä ja kattava toi papakoe :)

• tyhmät
        tyttö kirjoitti:

Kondylooma on papilloomavirus ja todella yleinen! Se tarttuu yhdynnässä, mutta viimeisemmät tutkimukset osoittavat että voisi tarttua myös muutenkin. ( perheen jäsenillä on todettu samaa virusta ) Tauti ei ole mitenkään vaarallinen jos käy kontrollissa niin kuin kaikkien naisten tulee aina käydä. Jos säännööllisesti käy mitään vakavaa ei voi tulla. Syöpää kondyloomasta ei juuri kehity, pelotellaan vaan!!! Siis p...puhetta, niin pinei todennäköisyys..no joo kaikestahan sitä syöpää voi tulla.

Vakituisessa pari suhteessa jos toisella on kondulooma niin ei pari kai tuskin loppu elämää kortsun kanssa ole?? ja ei ainakaan perhettä voi perustaa?? eli sitä ei nyt varmaan voi täysin välttää. Ja vaikka toisella olisi virus ollu...voi olla että poistuu. Miehillä näppyjä ei huomaa todellakaan hyvin ja mitään testiä siihen ei ole. Naisilla on hyvä ja kattava toi papakoe :)

on ollut 6v. kondylooma. sen jälkeen 3 lasta ja ei ole paljon elämää haitannut...turha surra se vaan on

• tietää
        tyttö kirjoitti:

Puhut vastoin parempaa tietoa. Itselläni on ollut kondylooma-tartunta jo 3 vuotta ja seurannassa koko ajan. 2 kertaa on tutkimuksissa löydetty solumuutoksia eli papa on ollut luokkaa 3 ja 4. Sain ajoissa hoidot ja nyt luokka on ollut 2 tai 1. Eli hoitamattomana tai hoidettunakin se voi aiheuttaa solumuutoksia ja johtaa syöpään.

• Adie
        Toinen huolestunut kirjoitti:

Minun tapauksessani ei kondomikaan suojannut sillä se ei peitä aivan kaikkia alueita tai suojaa alueita joihin se voi tarttua joten aina ei keskustelukaan ennen seksiä riitä jos toinen ei edes tiedä kantavansa virusta.

• neikkari85
        Adie kirjoitti:

Minun tapauksessani ei kondomikaan suojannut sillä se ei peitä aivan kaikkia alueita tai suojaa alueita joihin se voi tarttua joten aina ei keskustelukaan ennen seksiä riitä jos toinen ei edes tiedä kantavansa virusta.

Voihan paska!
        Tota en sitten tiennytkään.
        Mutta joo, sit pitää vaan olla platonisessa suhteessa jatkossa jos se ei oo viel tarttunut muhun.

• esiaste
        tyttö kirjoitti:

eli ei ole peloittelua että siitä voi tulla syöpä.
        olin ollut vuotta aiemmin papa-kokeessa (puhdas) ja
        sitten todettiin esiaste, josta olisi kehittynyt
        syöpä jollei olisi löytynyt ajoissa. Papan joukko-
        seulonnat pitäisi aloittaa aiemmin, eikä vasta
        kolmekymppisenä.

• emilia
        esiaste kirjoitti:

eli ei ole peloittelua että siitä voi tulla syöpä.
        olin ollut vuotta aiemmin papa-kokeessa (puhdas) ja
        sitten todettiin esiaste, josta olisi kehittynyt
        syöpä jollei olisi löytynyt ajoissa. Papan joukko-
        seulonnat pitäisi aloittaa aiemmin, eikä vasta
        kolmekymppisenä.

Siis kaikki jotka petihommat aloittaa ja e- pillereitä aloittaa syödä eli kondyloomanriski yleenäskkin on niin....papa koe reseptin uusinta vaiheessa on PAKOLLINEN! Siis ei ihminen seulontaa aloita 30v.??? Tai jos niin outoa....irtosuhteessa kortsu tietty!

Siis toki syöväksi voi kehittyä vaikka mikä..mutta liiallinen peloittelu musta turhaan! Järki käteen. terveydestä huolehtetiminen säännöllisesti 18v. viimeistään täytettyään ..on hyvä juttu ja välttyy monelta jutulta :)

• Ankku
        tyhmät kirjoitti:

on ollut 6v. kondylooma. sen jälkeen 3 lasta ja ei ole paljon elämää haitannut...turha surra se vaan on

Lääkärit vakuuttelee ettei ole mitään ongelmaa synnyttää lapsia vaikka on kondylooma, mutta olen silti lukenut lääkärikirjoja joissa kerrotaan sairastuneiden vauvoista jotka kondylooman takia syntyy esim ruokatorven syöpäisinä jne eli olen kehittänyt itselleni tämän ajatuksen etten koskaan tule tekemään lapsia,vaikka haluaisinkin sitä koska syyttäisin itseäni loppuelämäni lapsen tartuttamisesta :/ Tiedätkö millainen todennäköisyys on tartuttaa? Ovatko sinun lapsesi saaneet tartunnan? pystyykö sen joillain verikokeilla esim tarkistamaan? luin että lapsilla se voi alkaa oireilla vasta murrosiässä. Kyllä tämä on kauheaa, tuntuu että koko elämä pilalla.

• minä
        emilia kirjoitti:

Siis kaikki jotka petihommat aloittaa ja e- pillereitä aloittaa syödä eli kondyloomanriski yleenäskkin on niin....papa koe reseptin uusinta vaiheessa on PAKOLLINEN! Siis ei ihminen seulontaa aloita 30v.??? Tai jos niin outoa....irtosuhteessa kortsu tietty!

Siis toki syöväksi voi kehittyä vaikka mikä..mutta liiallinen peloittelu musta turhaan! Järki käteen. terveydestä huolehtetiminen säännöllisesti 18v. viimeistään täytettyään ..on hyvä juttu ja välttyy monelta jutulta :)

lisäisin vaan että ei se enää nykyään riitä jos käyttää vaan irtosuhteissa kortsua :/ Itsekin sain tartunnan ensimmäiseltä poikaystävältäni, oli käynyt lääkärissä ja kaikkea ja minä myös ennen seksiä. Paskaa tuuria vaan. Nykyään pitää olla tosi varovainen kenen kanssa hyppää sänkyyn.

• Ankku
        Adie kirjoitti:

Olen kuule kohtalotoverisi ja on kyllä katkera olo, poikaystävällä ei ole koskaan ollut minkäänlaisia oireita ja sen olemassaolo vasta minun oireiden myötä selvisi.Vaikka sitä luulee olevansa varovainen ja suojaa ja juoksee lääkärissä..ja toiset hyppii sängystä toiseen ilman kumia eikä sairastu mihinkään!

• ankku

Kuuleppa, niin se vaan on että se virus tarttuu jos on tarttuakseen. Se voi kyteä sinussa vuosikaudet ennen oireilua ilman että edes tiedät sairastavasi. Minäkin kävin jopa papassa oireiden aikaan eikä siinä muka näkynyt mitään epänormaalia. Pari kuukauta myöhemmin menin samojen oireiden pahetessa ja lääkäri totesi kondylooman. mekin käytetään kumia terveen poikaystäväni kanssa joka kerta mutta kyllä se inhottavasti rajottaa seksielämää :/ olettehan käyttäneet kumia suuseksissäkin?

• kolmas huolestunut
        Ankku kirjoitti:

Olen kuule kohtalotoverisi ja on kyllä katkera olo, poikaystävällä ei ole koskaan ollut minkäänlaisia oireita ja sen olemassaolo vasta minun oireiden myötä selvisi.Vaikka sitä luulee olevansa varovainen ja suojaa ja juoksee lääkärissä..ja toiset hyppii sängystä toiseen ilman kumia eikä sairastu mihinkään!

kuka tietää tämän viruksen leviämisestä muin tein kun sukupuolisen kanssakäymisen.Jostain nimittäin luin että se voisi tarttua hius/käsitartuntana?!ei hitto oi voi pitää paikkaansa,silloinhan koko maailmalla olisi kohta ko.tauti!älkääkä sanoko että ehkä niin onkin,mutta se ei vain näy!

• kondymama

Itse sain kondylooman poikakaveriltani.Oli hoitanut sen pois mut ilmeisesti toimii tartuttajana vaikka mitään ei näy.Siispä minulla todettiin se vuosi sen jälkeen kun alettiin seurustelee ja silloin mieheni kertoi vasta että oli sairastanut.Lääkärit eivät kerro jollei kysele sairaudesta itse.Hyvät naiset huolehtikaa itsestänne sillä kondylooma on kauan piilevänä naisella,eikä välttämättä aiheuta mitään oireita,siispä kehoitan käymään kontrolleissa ainakin kerran vuodessa /parissa.Kondylooma on virus ja se on todellakin loppuelämän sinussa.Hyvällä hoidolla se lähtee ja voi synnyttää aivan normaalisti,kun taas herbes on pahempi,vaikka virus sekin.

• Kondylooman uhri

Sori kun kesti vastata mut en oo päässy koneelle ennemmin..eli mul alko tulla alapäähän syyliä, ne kutisi kyllä joten mä luulen et sul on kondylooma. mulle niitä tuli 3 peräaukon suulle,2 emättimen suulle ja 2 "muualle".menin pitkän pohtimisen jälkeen testeihin ja sain vasta kuukauden päästä lääkärille ajan jonojen vuoksi, en pystyny oottaa nii kauaa joten menin yksityiselle.sain reseptin sellaseen tosi kalliiseen voiteeseen jonka käyttö oli kuin yhtä helvettiä.se oli kuin happoa..voitte kuvitella. pari syylää jäi sit vielä ja kävin penslauttamassa niitä ja viel on yks jäljellä..sitkees on.mulle sanottiin et saattaa aiheuttaa syöpää mut yleisemmin sillon jos kondylooma on esim.emättimen sisällä.pitäs papaan mennä.musta oli paras kun lääkäri sano et selvittää kuka sen mulle tartuttanu.no,soittelin sit porukkaa läpi ja kaikki sano et ei mul sellasta oo.en sit jaksanu enää vaan annoin olla, taivaasta varmaan mulle tipahtanu joo.mut opetus se tääkin.

• tietämätön

voiko tauti olla poikakaverillani mutta sitä ei näy...minulla se on ja olen varmaan tartuttanut sen hänelle, mutt hän on käynyt testeissä eikä näy mitään..voiko se olla tarttumatta

• -79
        tietämätön kirjoitti:

voiko tauti olla poikakaverillani mutta sitä ei näy...minulla se on ja olen varmaan tartuttanut sen hänelle, mutt hän on käynyt testeissä eikä näy mitään..voiko se olla tarttumatta

Voi olla miehellä vaikka sitä ei näy....todellakin! Silleen mä se olen saanut :( mutta pois kyllä jo! Mistä tiedät että sulla se vielä on ? Oletyko käynyt ppassa ja saanut siihen lääkkeet? ja sitten kontrolli?? Kontrolli tulee olla puhdas! Eli silloin olet päässyt siitå eroon, mutta lopullisesti niin ??

• tietämätön
        -79 kirjoitti:

Voi olla miehellä vaikka sitä ei näy....todellakin! Silleen mä se olen saanut :( mutta pois kyllä jo! Mistä tiedät että sulla se vielä on ? Oletyko käynyt ppassa ja saanut siihen lääkkeet? ja sitten kontrolli?? Kontrolli tulee olla puhdas! Eli silloin olet päässyt siitå eroon, mutta lopullisesti niin ??

En tiedäkään varmasti onko minulla se, poikakaverini kävi testeissä, en minä..tiedän, olen typerä kun en ole käynyt..kuulin vain entiseltä jätkältä että hänellä on se ja kysyi onko saanut sen minulta vaikka minulla sitä ei ainakaan ennen ollut, hänen kanssa oltuani..näkeekö tulos heti tästä taudista testeissä, kävin testeissä entisen suhteeni 2kk jälkeen..silti mahdollista että se on havaittavissa myöhemmin ja silloin ei vielä näkynyt??En pode nyt mitään oireita n.4kk sitten oli kutinaa ja kirvelyä ja alavatsan kipua, mutta lähti parissa päivässä pois..

• emilia
        tietämätön kirjoitti:

En tiedäkään varmasti onko minulla se, poikakaverini kävi testeissä, en minä..tiedän, olen typerä kun en ole käynyt..kuulin vain entiseltä jätkältä että hänellä on se ja kysyi onko saanut sen minulta vaikka minulla sitä ei ainakaan ennen ollut, hänen kanssa oltuani..näkeekö tulos heti tästä taudista testeissä, kävin testeissä entisen suhteeni 2kk jälkeen..silti mahdollista että se on havaittavissa myöhemmin ja silloin ei vielä näkynyt??En pode nyt mitään oireita n.4kk sitten oli kutinaa ja kirvelyä ja alavatsan kipua, mutta lähti parissa päivässä pois..

Varaa aika papaan ja siitä 3viikkoa saat tulokset! jos jotakin löytyy niin se hoidetaan. Mutta säännölliset käynnit gynegologilla on yes!

• neikkari85
        emilia kirjoitti:

Varaa aika papaan ja siitä 3viikkoa saat tulokset! jos jotakin löytyy niin se hoidetaan. Mutta säännölliset käynnit gynegologilla on yes!

Papa kokeen tulokset tulee muuten kahessa viikossa. Tai ainakin mulla on tulleet.
        Eikä pitäis olla mitään estettä mennä sinne, ku se ei oo mikään paha testi, eikä mitenkään pidä hävetä. Senkun vaan varaa ajan ja marssii sinne. Ihan terveyskeskuksienkin labroissa tehään niit testei. Et jos yhtään epäilette että teil olis niin menkää ihmeessä testeihin.

• tietää
        tietämätön kirjoitti:

Voi olla, että poikaystäväsi on saanut tartunnan, mutta se saattaa puhjeta vasta vuosien kuluttua. Ärsyttävintähän tässä taudissa on se, että saatat olla viruksen kantajana, mut et välttämättä sairasta itse tautia. Kannattaisi käyttää kondoomia, että et tieten tahtoen tarttuttaisi ystävääsi.

• tietää
        tietämätön kirjoitti:

Aina on olemassa vaara saada tauti itselleen, jos kaverilla on se. Välttämättä et sairasta sitä nyt, mut ehkä muutaman vuodenkin päästä virus puhkeaa taudiksi. Virus saattaa elää elimistössä vuosiakin puhkeamatta, siksi sinun kannattaisi käydä säännöllisesti papa-kokeissa. Muutokset saattavat tapahtua hetkessä. Itsellä papa oli ensin 2 ja 3 kk:n kuluttua jo 4 eli oli jo solumuutoksia. Onneksi sain hoidot ajoissa ja nyt on tilanne, että papa on ollut vuoden ajan 1 tai 2, eikä virusta ole näkynyt testeissä. Silti käyn vieläkin testeissä 6 kk:n välein eli seuraava on taas maaliskuussa. Pidä terveydestäsi huolta...

• Sama tauti..
        tietämätön kirjoitti:

Mulla on ollu kondylooma n. 2 vuotta välillä häviää ja välillä tulee takaisin.Mieheni kanssa olemme olleet suojaamattomassa yhdynnässä koko tämän 2 vuotta eikä hän ole saanut tartuntaa. Lääkäri sanoi että olisi hyvä käyttää kortsua vaikka harvemmin tauti tarttuu miehille...tiedä sitten?!

• veli

heips-vaimokin sanoi,että hänellä olisi...ja minä olisin tartuttanut---no mulla aineskaan mitään näkyvää ole missään...missä se voi siis miehillä pesiä??...tietty vieraissakin on joskus tullut käytyä...

• tietää

Ei välttämättä sulla olekaan mitään oireita, mutta kondylooman aiheuttaa papilloomavirus, joka saattaa pesiä vuosia ennenkuin puhkeaa. Saatat kantaa virusta tietämättäsi. Jos jotakin on, niin miehen terskan limakalvossa, virtsaputken suussa, esinahassa, siittimen varressa ja peräaukon ympäristössä on punaisia litteitä läiskiä tai kukkakaalimaisia kasvaimia. Kannattaa käydä lääkärissä, jos huomaat jotain...

• juuu että
        tietää kirjoitti:

Ei välttämättä sulla olekaan mitään oireita, mutta kondylooman aiheuttaa papilloomavirus, joka saattaa pesiä vuosia ennenkuin puhkeaa. Saatat kantaa virusta tietämättäsi. Jos jotakin on, niin miehen terskan limakalvossa, virtsaputken suussa, esinahassa, siittimen varressa ja peräaukon ympäristössä on punaisia litteitä läiskiä tai kukkakaalimaisia kasvaimia. Kannattaa käydä lääkärissä, jos huomaat jotain...

mulla on ollu niitä kukkakaalimaisia näppyjä esinahan yläosassa jo pari kuukautta enkä vaan saa aikaseks lähtä lääkäriin... pakko kai se on pikkuhiljaa ku on tullu todettua et on tauti. kai sitä joskus taas pitää alkaa seksiäkin harrastaan eli pitäs saada noi näpyt pois...

onks kellään miehellä kokemuksia niiden poistamis-prosessista???????????

• x
        juuu että kirjoitti:

mulla on ollu niitä kukkakaalimaisia näppyjä esinahan yläosassa jo pari kuukautta enkä vaan saa aikaseks lähtä lääkäriin... pakko kai se on pikkuhiljaa ku on tullu todettua et on tauti. kai sitä joskus taas pitää alkaa seksiäkin harrastaan eli pitäs saada noi näpyt pois...

onks kellään miehellä kokemuksia niiden poistamis-prosessista???????????

mies en kyllä ole, mutta tiedän ainakin yhden hoitomuodon: reseptillä saatava liuos (hinta korkeintaa 20e), jota itse laitetaan syylien päälle ja sen tarkoitus on syövyttää näppylät. Kivutonta, kun laittaa vain sairaalle alueelle- terveelle iholle joutuessaan aine kirvelee ihan p****sti!!

Hoitoa jatketaan aina viikko kerrallaan sitten joku parin viikon(tai jotaa semmosta-en muista tarkasti)tauko ja uusinta kuuri jos tarpeen. Itselläni auttoi tuo kyseinen kuuri yhdellä kertaa, mutta jos sinulla on oireita ollut jo niin kauan, niin luultavasti joudut hoitamaan useamman kerran. Hoidon jälkeen iho saattaa punoittaa ja kirvellä muutamia päiviä, mutta se ei ole olleskaan vaarallista- johtuu lääkeliuoksen vahvuudesta.

Ja semmosta vielä, että kun seksiä rupeat harrastamaan, niin tiedä se, että vaikkei näppyjä olekkaan näkyvillä, niin olet taudin kantaja (kortsu!!). Sain taudin poikaystävältäni, jolla ei ole näkynyt mitään oireita ulkoisesti tähän päivään mennessäkään! Itsellänikin nuo kukkakaalit puhkesivat ensimmäisen kerran vasta muutama vuosi tartunnan jälkeen. Kondyloomassa on sama periaate kun herpeksessä- se ei poistu elimistöstä. Itselläni tosin todettiin kondylooma n.5vuotta sitten ja nyt olen jo parin vuoden ajan saanut puhtaita testituloksia papasta, jotenka ilmeisesti virus on poistunut itsestään:)...

Tsemppiä sulle- hoida ittes kuntoon, äläkä tartuta viattomia tyttöjä :)!!

• Aamu
        x kirjoitti:

mies en kyllä ole, mutta tiedän ainakin yhden hoitomuodon: reseptillä saatava liuos (hinta korkeintaa 20e), jota itse laitetaan syylien päälle ja sen tarkoitus on syövyttää näppylät. Kivutonta, kun laittaa vain sairaalle alueelle- terveelle iholle joutuessaan aine kirvelee ihan p****sti!!

Hoitoa jatketaan aina viikko kerrallaan sitten joku parin viikon(tai jotaa semmosta-en muista tarkasti)tauko ja uusinta kuuri jos tarpeen. Itselläni auttoi tuo kyseinen kuuri yhdellä kertaa, mutta jos sinulla on oireita ollut jo niin kauan, niin luultavasti joudut hoitamaan useamman kerran. Hoidon jälkeen iho saattaa punoittaa ja kirvellä muutamia päiviä, mutta se ei ole olleskaan vaarallista- johtuu lääkeliuoksen vahvuudesta.

Ja semmosta vielä, että kun seksiä rupeat harrastamaan, niin tiedä se, että vaikkei näppyjä olekkaan näkyvillä, niin olet taudin kantaja (kortsu!!). Sain taudin poikaystävältäni, jolla ei ole näkynyt mitään oireita ulkoisesti tähän päivään mennessäkään! Itsellänikin nuo kukkakaalit puhkesivat ensimmäisen kerran vasta muutama vuosi tartunnan jälkeen. Kondyloomassa on sama periaate kun herpeksessä- se ei poistu elimistöstä. Itselläni tosin todettiin kondylooma n.5vuotta sitten ja nyt olen jo parin vuoden ajan saanut puhtaita testituloksia papasta, jotenka ilmeisesti virus on poistunut itsestään:)...

Tsemppiä sulle- hoida ittes kuntoon, äläkä tartuta viattomia tyttöjä :)!!

Voi sinua onnellista, lohduttaa tietää että joku on parantunut tästä ***** viruksesta. Mulla ongelmat tämän kanssa ovat eniten henkisiä ja tuntuu välillä että saispa uuden elämän. Hirveetä kun ei voi luottaa enää mihinkään. En toivo mitään muuta niin paljon kun että paranisin tästä.Tämä purkaminen on kyllä oikein terapeuttista, hyvä että tällaisia keskustelusivuja on keksitty! Koittakaa muutkin jaksaa.

• aamu

että voisiko joku naispuolinen seurusteleva kertoa miten on toimittu suuseksin suhteen jos on kondylooma mutta ei kuitenkaan mitään syyliä? Siis kyllähän se tarttuu silleenkin, mutta onko se virus niinku koko elimistön virus vai erikseen ainoastaan limakalvolla? kun lääkärit puhuu että ei yleensä koskaan tartu suuhun, mutta tarkottaako se että ei vaan oireile suussa ja että kuitenkin viruksen saa samalla tavalla? kiitos etukäteen!

• neitsytlumi

Kannattaa käyttää kumii suuseksissäkin...Ei se niin varmaa oo miten se tauti tarttuu, mutta limakalvoilla se tarttuu kyllä tosi hyvin. Ja suussa on limakalvoja. Mut että se tarttee kuitenkin "haavan" tarttuakseen, mutta ei sitä voi tietää onks suussa haavaa, tai ei sitäkään voi varmaks tietää, että onks niit rakkuloita.

• neitsytlumi

Mä en oo kyl miettinyt kauheesti sitä, että miten mies voi sit nuolla, jos ei haluu tautia...Ei kai mitenkään...Se on vähän onkelma...

• Sairas
        neitsytlumi kirjoitti:

Mä en oo kyl miettinyt kauheesti sitä, että miten mies voi sit nuolla, jos ei haluu tautia...Ei kai mitenkään...Se on vähän onkelma...

Mulla on kondylooma ollut nyt noin vuoden ja en tiiä minkä luokkanen se on kun ei se lääkäri koskaan sano mitään. Antaa vaan seuraavan kerran ajan. Kerran mul on niitä solumuutoksia hoidettu ja syyliä mulla on ympäri pimperoa. Jotain rasvaa sain niihin ja monesti oon käyttäny mut mitään ei auttanut. Syyliä mulla on vieläkin. Tosin ne on aika pikkusia. Mies on kyl ottanu multa suihin monesti eikä meil oo mitää suojaa ollut.. Se itsekkin on taudin kantaja ja ehkä olen sen siltä saanut tai se multa.. ei ole tietoa. Täs nyt ei ollu oikein mitään asiaa mut kirjoitin silti.

• j

Niin miten ne menee, itsellä kondylooma luokka 2.. kertokaahan vähän!!! kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu.

• tietää

Miinus, 1 ja 2 ovat tulehdusluokkia. 2:ssa näkyy myös solumuutokset. 3:ssa näkyy tulehdukset, solumuutokset ym. ja 4:ssa näkyy jo syöpä.

• Ilona

Mulla todettiin luokan 2 solumuutoksia pari vuotta sitten ja vaikka niitä hoidettiin lääkkeillä, ni seuraavax olinki jo luokassa 3. Sillon tehtiin sellanen Loop-hoito, eli sähkösilmukkahoito, jolla sitä pahinta aluetta "poltettiin" pois. Kuulostaa karseelta mut ei sattunu ja sen jälkeen oon taas ollu luokassa 2. Seuraava tarkastus on taas puolen vuoden päästä, mut hyvä ku sitä nyt seuraillaan ettei tuu suurempia ylläreitä. Mut luokka 4 ei kyllä vielä oo syöpä, vaan 5. Mut kakkosluokan muutokset on kai aika tavallisia, ainaki yhellä tutulla ne meni itsestään pois eikä tarttenu tehä mitään. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      101
      4006
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3850
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      43
      2237
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      56
      2214
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2104
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      52
      1766
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1439
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1228
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1193
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1129
    Aihe