Täällä kirjoittajia Munkasta, Säästöpankinrannasta

Kihhniönpoika

, Eirasta tai Kruunuhaasta?
Vai muista paikoista vaan?

35

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stadinfriidu

Maunulasta olen.

• nytmaaseudulla

Krunikassa vuoteen -71, sen jälkeen kieretelyä maalla ja maailmalla.

ps. se on Kruununhaka eikä Kruunuhaka

• Mäkin asun rannassa, hah hah haa, sanovat tätä rikkaitten ryteiköksi.

• Olen asunut Helsingissä Unioninkadulla ja Oulunkylässä, Espoossa Otaniemessä ja Niittykummussa sekä Kauniaisissa, mutta en katso tuon kunniaa tuottaneen.
      Muutamassa muussakin kaupungissa.
      Nyt täällä maalla, lammen ja järven puolivälissä.

• ent.siivoojaparka

Lämmitetynsaaren Kustaanvuoressa viimeisimmät 44v.

• röhmheh

Ei sellaista olekaan

• ent.siivoojaparka
        röhmheh kirjoitti:

Ei sellaista olekaan

Onhan. Suoraan suomennettuna ...

• luulisinolevan
        röhmheh kirjoitti:

Ei sellaista olekaan

Värmö

• hytinäx1

Mä olen se etelän papu Olkikaupungissa ja jos saan sen uuden työpaikan jota olen hakenut, niin muutan Malmisaareen.

• Mäenrinnassa asustelen

• hytinäx1

Asuuko noissa luettelemissasi paikoissa jotain "hienompaa" porukkaa. Tuskin he itseään paljastaisivat vaikka tälle palstallekin kirjoittaisivat ja onko sillä väliäkään?
      Vai meinaatko meidän 60 palstakirjoittajien älykkyystason olevan niin matalan että juttelu kanssamme olisi ala-arvoista?

• vanhoja-taloja

alueita joissa asuu enimmäkseen vanhoja vanhuksia

• hytinäx1
        vanhoja-taloja kirjoitti:

Ahaa, aloittajalla taitaa olla asuntokaupat mielessä:) Liekkö hää uusrikas.

• hempppavvn

"Asuuko noissa luettelemissasi paikoissa jotain "hienompaa" porukkaa. "
        Miten niin?

• hytinäx1
        hempppavvn kirjoitti:

"Asuuko noissa luettelemissasi paikoissa jotain "hienompaa" porukkaa. "
        Miten niin?

No katsos kun aloittajahan itse kyseli ja luetteli niitä kalleimpia Helsingin asuinalueita ja sitten perään laittoi tämän kysymyksen : Vai muista paikoista vaan?

• vanhaksiTulossa
        vanhoja-taloja kirjoitti:

Millainen on nuori vanhus?

• selvatsevalet

Juu juu munakasta ja kurahaaraa juu päästötankinkangasta juu!

• Remontti_leka

Kyllä.
      Asuin aiemmin Osuuspankin rannassa. Nyt olen S-pankin rannassa Prisman parkkipaikalla. Laulan rannanjärveä ja iitin tiltua ja rannalla erämaajärven.
      Mitä tulee mainitsemiisi kivikasarmi lähiöihin, niissä asuu köyhempää varakkaampaa porukkaa ylihintaisissa neliöissä. Kaikissa paikoissa olen ollut tekemässä milloin mitäkin remonttia sekä sisällä, että ulkona ja eivät kyllä poikkea rakenteeltaan Jakomäen elementti taloista juurikaan. Viimeisen kymmenen vuoden aikana esimerkiksi Eirassa on yksi jos toinenkin kivihuussi ollut huputettuna raskaan julkisivuremontin vuoksi tai vähintään ikkunat on mennyt vaihtoon. Itse en pysty sisäistämään, että alkaisin jaottelemaan ihmisiä asuinpaikan suhteen. Ne ovat kertakäyttö koteja / luukkuja sen aikaa kunnes kuolema ihmisen erottaa.
      Palstakirjoittajia ei liene moni.

• seurantakone

"Palstakirjoittajia ei liene moni."
        Miks?

• hytinäx1

Vanhat talothan alkavat ajan mittaan rapistua, liikenne ja muut saasteet tekevät myös tehtävänsä.
        Kuule kyllä se jako ihmisissä ja heidän kohtelussaan on tämänpäivän tosiasia riippuen missä asuinalueella asuu.

• JakiksenJallu
        hytinäx1 kirjoitti:

Vanhat talothan alkavat ajan mittaan rapistua, liikenne ja muut saasteet tekevät myös tehtävänsä.
        Kuule kyllä se jako ihmisissä ja heidän kohtelussaan on tämänpäivän tosiasia riippuen missä asuinalueella asuu.

Niin Jako se on mäessäkin.

• hempppavvn
        hytinäx1 kirjoitti:

Stadissa on ja pysyy ja on komeimmat juurikin ne vanhat talot, ne tekevät kaupungin,, lähiöiden betonineukkukuutiot ovat kammottavia ja alueet rumia.

• hytinäx1
        hempppavvn kirjoitti:

Stadissa on ja pysyy ja on komeimmat juurikin ne vanhat talot, ne tekevät kaupungin,, lähiöiden betonineukkukuutiot ovat kammottavia ja alueet rumia.

Niin onkin, en käsitä miksi ei uusista kerrostaloista saada yhtä kauniita. Sitä jotenkin rauhoittuu kun kävelee niilllä kaupunkialueilla joissa ne vanhat arkkitehtuurisesti koristellut korkeat talot ovat paikoillaan. Ja niissä on kauniit rautaportit ja ulko-ovet.

• eppu2

Kävin syntymässä Kankaanpäässä, kertoivat, että sodan jälkeen siellä oli tilapäisesti Helsingin naistenklinikka evakossa.
      Että oonkos minä sitten syntynyt Helsingissä vai Kankaanpäässä. Vai onko huttua koko juttu.
      En tiedä, kun olin niin pieni.
      Kahdessa kunnassa ja kolmessa kaupungissa olen asunut.
      Kyllä tuo Tampere aina Hesan komeudessa voittaa. Ratikkakin tulee ja rantatunnelikin on kohta valmis.
      Meinaan hienompi ratikka, kun Hesassa.

• ent.siivoojaparka

Sota-aikana Helsingin naistenklinikka oli sotasairaalana. Tiedän sen siitä, kun isäni oli ollut osan sota-aikaa siellä töissä.
        Voi olla hyvinkin mahdollista, että se oli evakossa vielä silloin, kun synnyit.

• entstadilainen

Onhan Stadin spårissa uusia vaunuja, ihan hienoja ovat.

• En ole ikinä asunut Helsingissä. Tytär asui Kruununhaassa, kuljeskelin heidän koiransa kanssa Tervasaaressa ja lähiympäristössä. Hekään eivät enää asu siellä, kerran vuorasin eräältä etelässä aikaansa viettävältä hänen asuntonsa kuukaudeksi Kulosaaresta. Nuorena olisin varmaan viihtynyt siellä, nyt en kaipaa enää kovin paljon virikkeitä.

• Nuoruudessani minäkin Helsingissä viihdyin ja jossain vaiheessa ajattelin, että ikäni täällä elän, en kulttuurijuttujen vuoksi lähde kulumallakaan, vaan toisin kävi.
        Aluksi menin sukulaisiini Pitäjänmäelle, sieltä Tarkk´ampujankadulle, oli niin pieni huone, että vain sänky mahtui ja seinää peitti edellisen asukkaan valtava Ulla Rantasen grafiikanlehti, se oli sitä hulluttelun aikaa se. Sitten alkoi kolhoosielämä Ratakatu, Unioninkatu, Haaga ja lopulta pahamaineiselle VIlhovuorenkadulle, vaan hyvin sielläkin viihdyin, lyhyet matkat joka paikkaan.
        Nykyään kun Helsingissä käyn niin tuntuu, että ihmiset juoksevat koko ajan, aina pitää ehtiä liikennevaloihin, ja milloin mihinkin, ja se tarttuu helposti, kohta huomaa, että itsekin menee samassa virrassa. Mielelläni toki käyn siellä.

• Mikä sun pointtisi on? Että onko rikas jos asuu siellä? Ja onko täällä vain rahvaita?
      Olen rahvas. Mutta tilallinen sellainen. Kattilallinen.
      Entäs sä? Mistä päin ja montako prosenttia menee veroa kuussa?

• Kihniönpoika

Siis ei ketään vaikkapa nyt Munkasta.

• henrjii

mää oon käynyt ainkin munakan mittausasemalla. Kummisetä joutui sodan aikana hennalan mottiin, hän kun sai talvisodan viimeisenä päivänä kuulasta kalloon

• ogelista

Eihän noissa köyhällistön mestoissa kukaan halua asua;)

• staka

Eikös omaa pidä aina kehua?
      Asun suuren makean veden rannalla lähellä kaupungin keskustaa omakotitalossa isolla tontilla lähietäisyydellä muutamaa valtakunnan pääväylää eikä edes kaukana piäkaupunkista.
      Kyllä siinä jää toiseksi niin munkat, jakomäet kuin eiranrannatkin :-))
      Meillä ilmakin on raikasta!
      Nojoo, kehuminen ei kuulu tapoihini, mutta tuo kivikylien hehkutus joskus ottaa pattiin... on mullakin niistä omakohtaisia kokemuksia.

• eppu2

Minäkin asun nykyään pikkukaupungissa puoli vuotta ja maalla toisen puolen.

• Täällä toinen joka on syntynyt korvessa, elänyt kaupungeissa melkein koko elämänsä (välillä jopa suurkaupungeissa) ja nyt muuttanut takaisin sinne missä virtaa puhdas vesi, tuuli puhaltaa ja kuljettaa pilviä välillä maalta merelle, välillä mereltä maalle. Yläkerran ikkunoista on näkymä joelle, toisella puolella tietä alkaa mustikka-ja puolukkametsät, merikotkat leijuvat korkealla ja joutsenet lentävät parvissa myöhään syksyllä kohti etelää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      179
      1492
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      43
      1081
    3. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      194
      1011
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      755
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      690
    6. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      680
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      673
    8. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      671
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      617
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      603
    Aihe