Rabbitin vuotovirta

AssettoCorsa

Auto on Skoda Rabbit 2016. Akku kuoli kuten viime talvena, tosin tuolloin oli ilmeisesti syynä radio joka kulutti virtaa jostain syystä. Noh, radio vaihdettiin tuolloin uuteen (LIDL-laatua) mutta nyt taas sama homma, tosin aiheuttajasta ei ole tietoa.

Kytkin yleismittarin miinusnavan ja rungon väliin ja se näytti noin 200mA kun auto oli "kiinni". Akkua vaihtavassa paikassa sanoivat että vuotovirta olisi ollu noin 100mA, tosin tuota lukemaa en saanut millään näkymään. Aloin nykimään sulakkeita irti yks kerrallaan ja jossain vaiheessa tuo virta vähän pieneni, muttei koskaan kokonaan kadonnut. En tiedä miksi en käyttänyt irti niitä kahta "isointa" sulaketta siellä reunassa. Joku aivopieru tjsp. Noh, vuotoa oli siltikin.

Autoa säilytetään nyt akun kenkä irti, ettei se turhaan siellä vuoda menemään. Ideoita saa heittää, tosin huoltoaika on jo varattu, mutta silti.

18

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.y.l.l.ä.s.t.y.n.y.t

      Akun kenkä on irti ja Roopen hansikas on naulassa. Tupu Hupu ja Lupu ovat ostamassa Mummo Ankalle uutta hattua. Oliko aloittajalla vielä jotain muuta yhtä typerää?

      PS. jos on vuotoa niin käytä vaippaa jalkojen välissä. Sama pätee aivoperuihin, kierrä vaippa pääsi ympärille niin ei vuoda.

    • HaHaaa

      Sitä saa mitä tilaa, ruman auton ominaisuuksilla...

    • Konela1

      Tuo on tyypillistä muillekin skodille kuin rabbiteille. Niissä skodissa, joissa on venäläinen alkuperäis akku (eikä saksalainen varta, joka on joissain vanhemmissa), pitää automyyjän vinkin mukaan kerran kuussa päästää akku aivan tyhjiin akkulaturin tyhjennystoiminnolla kytkemällä piuhat kiinni, ja käynnistämällä tyhjennystoiminto. Sen jälkeen akku täytyy ladata aivan täyteen. Vanhentuneesta akkutekniikasta johtuen (nikkeli-kadmium, jota käytettiin ladoissa 70- ja 80-luvuilla), näiden akkujen ainoa hoito- ja ylläpitokeino on tämä edellä kuvattu.

    • ongelma_ratkaistu

      HYVIN MEENEE ITSE KIRJOITTAA ALOITUKSEN JA ITSE VASTAILEE SILLOIN ON AINA OIKEASSA

    • hoh_hoijaa

      Ei tuu piruakaan. Tyyppi on vuoden vanhempi kuin jokunen päivä taaksepäin ja vielä noin lapsellinen. Eikö se aikuistu?

      • Typeryyden_edessä

        Se on lapsi. Ikää 13-16v.


      • skodailija_vm_1987

        Eikö puhe asiatasolla maita? Kai täällä lapsetkin saa kommentoida, vai onko sinulla jotain lapsia vastaan? Miksi mollaat muita keskustelijoita?

        Takaisin asiaan, itse varmistin skodan myyjäliikkeestä, että noiden venäläisten akkujen kohdalla kannattaa tehdä noin kuin nimimerkki Konela1 osuvasti kuvasi. Jos skodan huoltopäällikkö antaa saman vinkin minulle, kyllä se varmasti totta on.


      • äsdödlsdjkflghäghåfähöf
        skodailija_vm_1987 kirjoitti:

        Eikö puhe asiatasolla maita? Kai täällä lapsetkin saa kommentoida, vai onko sinulla jotain lapsia vastaan? Miksi mollaat muita keskustelijoita?

        Takaisin asiaan, itse varmistin skodan myyjäliikkeestä, että noiden venäläisten akkujen kohdalla kannattaa tehdä noin kuin nimimerkki Konela1 osuvasti kuvasi. Jos skodan huoltopäällikkö antaa saman vinkin minulle, kyllä se varmasti totta on.

        Kukaan ei usko sinun juttujasi. Paitsi tietysti sinä itse.


    • mersuko

      Keksuslukitus yksikkö siellä hukkaa virtaa,

    • entinenVAGOmistaja

      Mulla oli joskus skooda. Söi akun vuodessa. Syy oli siinä että ovet ei olleet lukittuna. Mikäli auton ovet, ei vienyt virtaa.

    • porkkanapupu

      Auto on VW rabbit?

      • öljytikkuirtosi

        Skoda rabbit. Se on se pomppiva hötkytin. Välillä olen katsonut että taaviakin pompottelee samoin kun faabi ja jeti jenkahölskytin.
        Näissähän on ollut sitä vikaa, että kansipultit pompsii irti samassa pompottelussa.


    • Kannattaa hommata rabbittiin lisä virtalähde ongelma on vaan se mihin sen saa mahtumaan ahtaassa itäblokin konetilassa.

    • hoh_hoijaa

      Ei perha, ei tuo tyyppi aikuistu, vaikka on vuoden vanhempi kuin viikko taaksepäin. Ei, ei tuu mitään.

    • onsiinä.kestämistä

      Moottorien hajoomiset, vesivuodot, kosteusongelmat, homeet, karmea sisämelu, huojuminen, vetely... huh huh on siinä tuskaa skodistille. Ja nyt sitten vielä kylmyys ja sähköviat. Maksetuiksi vw.n tunnustamat "testivoitot" ovat saaneet monet skeidaajat jopa ostamaan auton ilman koeajoa. Nyt sitten ei skodisti pysty kuin kiukuttelemaan, kun kipan jälleenmyyntiarvo on aivan pohjalukemissa, ja auto tuottaa todella ISON HARMIN!

      • Kepul

        En ole huomannut noita lukuisia ongelmia ollenkaan, mistä se johtuu? Eli tyytyväinen olen tsekkimerkin laatuun. Johtuisiko siitä, että olen kepulainen?


      • karvoihin-katsominen
        Kepul kirjoitti:

        En ole huomannut noita lukuisia ongelmia ollenkaan, mistä se johtuu? Eli tyytyväinen olen tsekkimerkin laatuun. Johtuisiko siitä, että olen kepulainen?

        Mistä se johtuu? No siitä usein johtuu, että on kurkistanut pellin alle ja pompsahtava kansipultti on tullut silmään. Lisäksi itsestään nouseva öljytikku saattanut plumpsauttaa toiseen silmään.
        Ehkä sinun tulisi itse tutkia asiaa. Emme voi tietää tarkalleen ongelmaasi, mutta arvaisin em. tapahtumien takia. Kepulaiset ovat nykyään keskittyneet asuntonsa jakamiseen matuille. En tiedä miten aikovat viihdyttää matuja siellä. Onko emäntä jätettävä taloon matuille vai puhallettavia barbaroita? En osaa arvaa kepulaisen ajatuksia. Se on varmaa, että kepulaisen mökki on runneltu toiminta kelvottomaksi, jos kepulaisen vieraat pitkästyvät olemiseensa. Matuperheet kun tuntuvat olevan parta-isä ja partalapset. Ihmeellisiä perheitä.


    • vuotaviavikalotjia

      Aina niissä skodissa vuotaa. Vesi vuotaa sisään ja virta virtaa ulos. Jotkut käyttävät skodaa roskakalojen katiskana. Toiset weccana. Yleensä kukaan skodakuski ei ole tyytyväinen.
      Palstalla skodaa kehuvat yrttävät myydä omaansa nopeasti pois ja kaikenlainen kehu parantaa heidän hintapyyntiään, vaikka kukaan ei osta. Se on sellainen kupla, josta puhutaan aina välillä. Kun kupla puhkeaa, niin he myyvät yhä samaa skodaansa, eikä kukaan ole ostanut vieläkään. Skoda on kun se peli, jossa jää skodakortti viimeisenä käteen, on hävinnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe