Pihlis-kirppis ja Varaa kirppis Helsingissä

Ressi

Onko kukaan saanut voittoa myynnistä kyseisillä kirppiksillä?
Minulla oli joku aika sitten pöytä Pihlis kirppiksellä Pihlajamäessä, josta käteen jäi vaivanpalkaksi parikymppiä. Minulla oli myynnissä siistejä lastenvaatteita, leluja ja käyttötavaroita. Hinnat olivat edulliset. Tuolla on myynnissä enimmäkseen kamalaa romua ja ilmassa leijuu usein voimakas viemärinhaju. Asiakaskunta on paikallista-kirjavaa porukkaa.
Hieman tämän jälkeen kokeilin Varaa kirppistä Pihlastossa. Pöytänsä myyntiä voi tarkkailla netissä ja varattuaan pöydän (netissä) pääsee kirjoittamaan hintalaput koneellisesti.
Mutta eipä tuoltakaan rikastunut kovan työn tuloksena kuin pari kybää

24

4393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihanamamma

      Harvoilla kirppiksillä kait enää tänä päivänä voittoa tehdään, eikö tarkoitus ole kierrättää ;)
      Mutta kyllä, olin erittäin tyytyväinen myynteihini varaakirppiksellä Pihlajistossa. Maksoin 2 viikon paikasta nyt tammikuussa 50 euroa ja myyntini oli n. 250 e. Eniten meni kirjoja, Arabian astioita, kosmetiikkaa ja tietysti hyväkuntoisimmat vaatteet. Pitää olla tosi tarkka, mitä myy ja mihin hintaan. Ei ketään kiinnosta ostaa kulahtaneita t-paitoja, epämuodikkaita vaatteita tms. ne kannattaa viedä suoraan esim. UFFiin. Eli kannattaa todelaa karsia, eikä viedä kaikkea myyntiin. Niin ja tämä kirppis kyllä paljon viihtyisämpi :)

      • Ressi

        Silloin kun haluan kierrättää vien tavarat Fidan pönttöön tai soitan Emmauksen hakemaan isommat kuormat ;).
        Ihan heti en ala taas vähäistä vapaa-aikaani tuhlaamaan hinnoittelemalla, pakkaamalla ja roudaamalla sälää kirppikselle ja takaisin kotiin.
        Kirppis myynnissä on muelestäni tarkoituksena päästä eroon turhasta tavarasta ja toiveissa vaivanpalkan saaminen. Harva siitä saa elantonsa saatikka pääsee rikastumaan. Jotkut kyllä tekevät businesta ostamalla muiden pöydistä tai toisilta kirppiksiltä halvalla ja myymällä niitä omassa pöydässään kalliimmalla.


    • hillamaija

      Erittäin tyytyväinen varaakirppikseen Pihlajistossa. Edulliset pöytähinnat nykyään madaltaa kynnystä. Olin taas 2 viikkoa ja hinta vain 40 euroa. Myyntiä 180 euroa, voin kyllä suositella. Olen siis jo useamman kerran ollut myymässä siellä. Myös nykyään kun ihmiset on löytäneet paikan olen tehnyt hyviä löytöjä.

    • Eienää79

      Varaakirppiksestä jäi fiilis "kuin ryöstetty. Meillä oli kuukauden all-inclusive -palvelu. Yhteensä veimme 5 Ikean kassillista tavaraa. Joukossa merkkivaatteita kuten Peak, Gant, käyttämätöntä Espritiä ym. Lopputulos: n. 50 euroa! Tavaraa hävisi kauheasti, yrityksen edustajien mukaan vaatteita kulkeutuu (eli kulkeutuu toisille myyntipöydille) mutta on sitä selvästi lähtenyt tiskin ohi myös. Eli mieluummin vien vaatteiden keräykseen vaatteet suoraan, kuin tuen tuota toimintaa.
      Lisäksi hinnoittelu oli todella alhaista, heille tärkeämpää saada tasaista paikkavuokraa. Voit laskea 200x40 e /vko.

      • kesäheinähelinä

        Kuulostaapa kummalliselta, koska itselläni ihan toisenlainen käsitys paikasta? minulla on ollut jo noin 3 kk tämä palvelu käytössä ja toimii erittäin hyvin, jäänyt noin 100 - 150 euro käteen kulujen jälkeen per kuukausi . Varastelu on ikävä ilmiö myös kirpputoreilla ja tottahan se on että tavara kulkeutuu muille paikoille ja joskus olen huomannut ihmisten tekevän kiusaa piilottelemalla toisten tavaroita.
        En ihan ymmärrä mitä tarkoiitat 200 x 40e/vk, koska eihän siellä maksa viikko kuin 25 e ja jos ottaa 2 vk 40e eli vain 20e viikko, ei missään ole näin edullisia myyntipaikkoja.


    • M.k.l

      Hei. 50/50 mutta ottavat käsittelystä vielä 10e. Valikouivat tavarat ja heittävät suurimman osan roskiin joten tästä ei käteen jää itselle mitään mutta omistajat nettiavat silti.rekit pieniä niin mitenkä itse saa edes muutamaa euria kun tavaraa ei mahdu.. Ostavat välistä tuotteet tai muuten vaan ottavat itselleen koska et voi seurata mitä tuotteitasi on hinnoiteltu tai myyty.vousivat antaa asiakkaille takaisin ne tuotteet jotka eivät heidän mielestään kelpaa myytäväksi. Ihmettelen vaan tavaroidrn hävikkiä.myytäväksi vietäviä tuotteita ei mene myyntiin saakka vaan tiskin alle. Myyjien vaatteet eivät mene kaupaksi koska omistajat roydaavat jostakin säkkikaupalla omia tuotteita myyntiin vaatteita astioita kemikaalituotteita jne.tavaroita häviää ja myöhemmin löytyvät toisella numerolla myynnissä.en todelkakaan suosittele myyntipaikaksi.huonoa nokkavaa asiakaspalvelua.vuokrapaikat pieniä ja ympäristö tukkoinen kun heidän omat rekkinsä valtaavat joka nurkat tuskin rekkipaikat ovat asiakkaiden vuokraamia.

      • kesäheinähelinä

        Vastaanpa sinullekin tässä samalla eli syyttelysi kuulostaa ihan höpöhöpöltä, enkä ymmärrä tuollaista mustamaalaamista. Olen ollut siis asiakkaana jo 3 kk ja erittäin tyytyväinen. On hyvä että valikoivat myyntiin tulevat tavarat, koska jotku kantaa sinne likaisia, rikkinäisiä tavaroita ja vaatteita, eikä se ole kenenkää etu, että sellaisia laitetaan myyntiin. Itse olen jo oppinut, etten vie sellaisia mitä en ostasi itse. Keskustelin tästä pitkään myyjän kanssa ja on kuulemma ongelma, kun tulee niin paljon myyntiin kelpaamatonta tavaraa, mikä menee suoraan roskiin tai Fidalle kierrätykseen. (Koska Fidaan voi laittaa myös likaisia, ku siellä pestään vaatteet)
        Asiakaspalvelun ymmärrän, jos et ole tyytyväinen koska se on aina subjektiivinen kokemus. Minusta hehnkilökunta on erittäin mukavaa, myymälä on valoisa, eikä lainkaan tukkoinen? Kannattaa mennä itse tutustumaan, voin suositella lämpimästi - mukavaa kesää!


    • Varo_tätä_kirpputoria

      En sanoisi ns. asiakaspalvelua / Varaa kirppis nokkavaksi, vaan suorastaan törkeäksi!

    • Rikos-on-pienikin-rikos

      Minulle kertoi kirpputoriammattilainen, että Varaa.kirppiksen myyjät vetäisivät 50/50-asiakkaiden tavaroita tiskin alta ohi, eivät asianmukaisesti tilittäisi myyntejä yksilöityinä jne.jne.. Laittomia touhuja ja rahanansaitsemiskeinoja tunnutaan Pihlajistossa tosiaan suosittavan. Mutta paikan omistajallahan on myös toinen yritys: rakennusalan liike lähellä Venäjän rajaa...

    • Paikanvaihto

      Jonkin verran tienasin mutta todella hyvästä tavarasta. Palvelu ei ollut erityisen hyvää kylläkään. Jatkossa menen varmaan jollekin muulle kirpputorille myymään jäljelle jääneitä tavaroitani. Onko kellään ehdotuksia?

    • Tupu76

      Viereisessä Pihlajamäessä on vilkas Pihlis-kirppis, lähes aina täynnä asiakkaita. Olen sieltä itse tehnyt tosi paljon vaate-, taulu- ja myös suklaa-, pähkinä- ym. löytöjä. Varaa.kirppiksellä on jotain ongelmia, mikä ilmenee paikan kireässä ilmapiirissä. Olen kuullut myyjän jopa suureen ääneensä riitelevän asiakkaan kanssa siellä. Pöydät ovat yleensä sotkuisia ja hyllyillä esim. samoja vajaita ylihintaisia kosmetiikkapulloja kuukausia ja kuukausia. Pihlajiston myyntimenekistä en myyjänä tiedä, mutta kannattaa käydä kokeilemassa!

      • Bulkkibisnes

        Menisikö siel käyttämättömiä laskettelu takkeja vai onks väärä aika myydä mä haluun niistä vaa eroon ku oon muuttamassa nii ei jaksa ottaa niitä mukaan ku vie turhaa tilaa tai jos jos haluut ostaa 30 takkii 10 e kpl nii voit ite tehä 5 kertaset rahat ku ne on ovh 100-150 mä sain ne ilmaiseksi yhen tuttavan kautta joka oli mulle velkaa nii tarvitsin vaan nopeasti rahaa ku vuokrat myöhässä ja BlaA BlaA nyyhkyti nyyhkyti :D jos kiinnostaa ota yhteyttä [email protected] hyvää kesää kaikille :D 😉


    • Valoisa_ja_viihtyisä

      Suosittelen kirpputori Eemeliä Viisaritiellä. Asiantunteva, rauhallinen ja ystävällinen henkilökunta, jatkuvasti vaihtuva ja siisti myyntitavara; on myös viihtyisä ja tosi halpa kahvila. Itselleni on kuin "toinen koti" "maalla" ❤

    • Rouvashenkilöalueelta

      Erikoisia ja kauheita syytöksiä, en jaksa uskoa todellakaan. Olisko niin että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan tuosta kohtelusta ? Vai onko Eemeli tullut mainostamaan, aika tökeröä?

    • Ataija

      Pihlis kirppiksellä myynyt monen monituista kertaa ja hyvin kauppa kävi, suosittelen. Kaverini asuu varaa kirppis.fi vieressä ja ollaan välillä käyty kiertelemässä ja muutaman kerran sortunut ostamaan jotain pientä. Kerran kävi niin että myyjää ei näkynyt pitkään aikaan missään ja asiakkaat oli siellä keskenään, itse ihmettelin sitä johon myyjää töykeästi vastasi että pitäähän heidän saada tauot pidettyä. Tietysti, mutta en ikinä jättäisi sekunniksikaan tiskiä tyhjäksi Pihlajistossa. En mene enää..

    • rakastankirppiksiä

      Tykkään käydä molemmissa , mutta varaakirppiksellä kivempi fiilis jotenkin ja tavara parempaa...

    • Vain_ajankulua

      Varaa kirppis on todella outo paikka ja varsinkin yksi myyjistä,50-60-vuotias kiharrettu nainen usein todella kireä ja töykeä. Osa tavaroista seisonut pöydissä vuosia (asun itse Arabianrannassa ja käyn viikonloppulenkeillä paikassa melko usein) eli myyjien kannalta ei varmastikaan ole ns. rahasampo. Muutaman hassun kerran löytänyt (kun kaivamalla kaivanut) itselleni siistin treenipaidan tms. Kirpputorilla myytävät "kampaamotuotteetkin" ylihintaisia ja huonolaatuisia. Eipä kannata tuonne suuria summia upottaa.

      • Lähinnäpelottavaa

        Edellisen kirjoittajan kannattaa lukea Kaksplussan "Pihlajamäwn kirpoutorin myyjän outo käytös"-keskustelu: se vasta umpioutoa myyjän käytöstä, huh....


    • eipelotaoleenkaan

      Pakko oli ihan käydä katsomassa, kun niin täällä "kehutaan" palvelua ja myynnissä olevaa tavaraa, mikä on muuttuunut sitten viime kevään kun viimeksi kävin? Ihana avulias rouva palvelemassa, mahtavia löytöjä syksyyn ja ne ylihintaiset kampaamotuotteet maksoi euron, mitä oli enää jäljellä... ja menen pian uudestaan, ehkäpä vuokraan vielä myyntipöydänkin?

    • Höynäytystä-kaipaaville

      Ihanasti kehuu ihana myyjärouva itseään täällä!! Kannattaa vuokrata myyntipöytä; ainakin pääset tavarastas eroon. Rahaa tosin et saa kuin minimin mitä pystyvät antamáan raivostuttamatta asiakkaita täysin. Paras tavarasi "katoaa", luultavasti myyjien omiin käsiin...

    • Pettynyt-liian-monesti

      Huonoa palvelua, huonoa tavaraa ja surkea sijainti. Luultavasti ei pysy enää kauaa pystyssä tämä jo kaksi vuotta kuolinkorinaa yllä pitänyt kirpputori.

    • Anonyymi

      Kirpparit ei ole enää mitään rahantekopaikkoja, kysymys on kierrättämisestä. 1990 oli helppoa tehdä 500 markan myyntipäiviä, koska oli myyjän markkinat, nyt on ostajan markkinat.
      Osa myyjistä pyytää liian kovia hintoja. Toiset taas myyvät antiikkia ja keräilytavaraa Ikean hinnoilla. Toiset eivät välitä ja toiset luulevat, että käytetty tavara olisi enemmän arvoista. Myyjien pitäisi osata hinnoitella järkevästi, esim. vaatteet, joilla on lyhyt käyttöikä, kuten vauvan vaatteilla, vaikka kuinka ahistaisi luopua niistä eurolla, se vaan on pieni pakko, koska ko tuotteita on paljon tarjolla ja osa antaa niitä ilmaiseksikin.
      Tavaroiden, joita on paljon tarjolla, hinta putoaa alas, se mitä on vähemmän tarjolla, hinta nousee. Kirpparilla pätee kysynnän.ja tarjonnan laki, kuten muussakin kaupassa.
      Ja se, että ihmiset mm huutonetissä mainitsevat alkuperäisen hinnan, on täysin turhaa. Käytetty tuote on käytetty silloin, kun se on tuotu kotiin. Käytetty kerran tai ei ollenkaan, pudottaa hinnan noin 50% alkuperäisestä. Toki uudesta/uudenveroisesta voi pyytää kovaa hintaa, mutta on eriasia kuka maksaa, paitsi eletroniikasta yms, joissa on takuu voimassa.
      Tiedän myyjiä, jotka pitävät kirpparipaikkaa monta viikkoa, jopa kuukausia, myyvät euron sälää jopa 400 eurolla viikossa.
      Kirpparilla 1-2 viikkoa on liian lyhyt aika saada myyntiä. Pitää ottaa asiakaskierto huomioon. Vasta 4 viikkoa voi näyttää todellisen tuloksen. Mutta hinta ja kysyntä määräävät mitkä tavarat myyvät.

    • Anonyymi

      Jatkaako pihlis kippis toisessa osoitteessa. Aina löytänyt kivoja hyviä tavaroita. Hinnat kohdallaan. 💞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe