Muutoksia elämään?

MuutostaHaussaKO

Olen mietiskellyt muutamia päiviä vuodenvaihteessa, millaisia muutoksia haluaisin elämääni ja mitä voisin tehdä niiden onnistumiseksi.

Muutamia asioita saan ehkä vähitellen muutetuksi. Aion hävittää vähän tavaroita ja ehkä myydäkään jotain nettikirpparella. - Mikä mahtaisi olla hyvä kauppakanava?
Aion myös käydä päivittäin liikkumassa jollain tapaa, jotta ei tarvitse makailla loppua elämää.

Parisuhteen haluaisin, mutta alan menettää toivoni. Ehkä olen jo saanut oman osani siitä hyvästä. Sopivalta tuntuvaa kumppania ei ilmeisesti tule noin vaan vastaan. Minne pitäisi lähteä etsimään pääkaupungin seudulla tai pitäisikö yrittää ilmoittautua johonkin seuranhakuverkkoon?
Oletteko te löytäneet uuden kumppanin tai edes hyvän kaverin?
Miten? Missä

34

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alempana on paljon vastauksia.
      Niissä uuden vuoden toiveissa.
      Vilkaisepa ja kysele siellä.

H.

• AsiastaAiheeseen

Jospa höpötinvaltias tyytyisi kirjoittamaan vain silloin, kun hänellä ihan oikeasti on jotain sanottavaa. Toisten turha "neuvominen" ei rakenna keskusteluja. Ei kysytty, mistä löytyy jotain, eikä kai monikaan tuon hunztittimen aloituksia tai muitakaan tekstejä enää lue. Opettelisi puhumaan asiaa.

• AsiastaAiheeseen kirjoitti:

Jospa höpötinvaltias tyytyisi kirjoittamaan vain silloin, kun hänellä ihan oikeasti on jotain sanottavaa. Toisten turha "neuvominen" ei rakenna keskusteluja. Ei kysytty, mistä löytyy jotain, eikä kai monikaan tuon hunztittimen aloituksia tai muitakaan tekstejä enää lue. Opettelisi puhumaan asiaa.

"AsiastaAiheeseen"

Onneksi sinä kuitenkin luet.
        Uuden-vuoden höpötykset ja ohjeet eivät ole minun.
        Läheskään.
        Mielestäni vihjeeni on hyvä.

H.

• kivakeskustellatästä

Voi täälläkin vastailla, kuka kieltää, itse olen myös miettinyt samoja asioita.Seuranhakupalstat vie viimeisenkin toivon, kun katsoo tarjontaa, enää vaan ei jaksa alkaa huolehtimaan miehestä.
      Jotain muuta mukavaa kuitenkin elämään pitäs löytyä :)

• "kivakeskustellatästä"

Tämäkö on nyt se pää-asia?

"enää vaan ei jaksa alkaa huolehtimaan miehestä."

Tyyliin: Omais-hoitajan mies kuoli..."

H.

• kivakeskustellatästä..

Pitää vissiin odotella, että mies jaksaa huolehtia minusta. Eikö tuo sujune niinkinpäin.
        Aamulla jo kyseli huimasiko yöllä, kun yöllä olin horjahdellen poistunut kamarista.
        Tarkka näkö hänellä, vaikka oli hyvinkin pimeää.

• Ancelina kirjoitti:

kivakeskustellatästä..

Pitää vissiin odotella, että mies jaksaa huolehtia minusta. Eikö tuo sujune niinkinpäin.
        Aamulla jo kyseli huimasiko yöllä, kun yöllä olin horjahdellen poistunut kamarista.
        Tarkka näkö hänellä, vaikka oli hyvinkin pimeää.

Toisen "yöllä" voi kumittaa pois, taitaa olla näkökin hämärtymässä.

• kivakeskustellatästä

Mies kaipaa vaimon huolenpitoa usein vanhana ja siksi he hakevatkin nuorempia naisia, siis tavallaan ajattelevat tulevaa vanhuuttaan sillä nuori jaksaa paremmin.
      On tää jo nähty, älä yhtää ihmettele.

• Niin ja lähihoitajan koulutus on hyvä olla.

• PalomaNonSeq

Jos mies kaipaa naisen huolenpitoa niin nuorempi nainen ei aina ole mikään paras ratkaisu....tunnen montakin tapausta jossa nuorempi vaimo ei alkanutkaan hoitamaan vanhaa miestä. Hoiti vain rahat ja talot omille nimilleen ja omille ja lastensa tileille, vanhus hoitokotiin ja nuorella rouvalla alkoi uusi elämä.

• Sukupuoli

Ja sukupuolesi on? Mies vai nainen? Oleellinen tieto minun mielestä! Olen hetero. En ole bi.

• toivotaan-onnistumista

Minkä ikänen on " muutoksia elämään "
      oletko eronnu, vai karannu, vai muuten yksinäinen,
      juuu
      yks jos toinen jäätyään yksin haaveilee tai luulee että nyt se elämä repesi, vihdoinki vapaa tekemään mitä elämällään haluaa,
      yllätys yllätys,
      ei se niin ikinä menekkää,
      yllättäin on pakko todeta totuus, " elämä OLI ja meni "
      valitettavasti ihmisen elämä on rakennettava heti nuoruudesta asti,
      jos avioliitton tulee vaikeuksia, kuten aina tulee , kun arki astuu elämään
      ON ihmisen älyttävä heti hakeutua perheneuvolaan terapiaan ja opetella kasvamaan aikuisuuteen ihmisenä ihmisten joukossa,
      mikään ei ole itsestään selvyys,
      AINA on otettava muutkin huomioon, oma puoliso, ympäristö, siis kaikki yhteiskuunan säännöt,
      juuu,
      tietenki voit nytkin uudenvuoden lupauksena itsellesi alkaa tekemään muutosta elämääsi,
      mutta neuvompa menemään terapiaan että onnistuisit oikeesti aikeessasi tekemään muutoksen elämääsi,
      ja löytäisit uuden kumppanin,
      terapiassa on mahdollisuutesi,
      ihmisen ON aina palattava i t s e e n s ä kun haluaa muutosta elämäänsä.

• eikukkaaota

mut kukapa ottaa ku kerrot et kävi terapiassa...

• onnea-tulevaisuuteesi

PÄINVASTOIN,
        silloinhan ihminen on ihminen kun osaa myöntää heikoutensa,
        kukaan täällä maanpäällä ei ole täydellinen,
        kaikissa ihmisissä on jotain vikaa,
        kaikki ihmiset EI YMMÄRRÄ omaa parastaan,
        eikä hoida itseään vaikka siihen on jokaisella mahdollisuus,
        -- ihminen hijoutuu fiksuksi kun tutustuu ensin itseensä,
        ja terapia aina autaa että ihminen saa voimia rakentaa elämstään itselleen hyvää samalla se hyvä kertautuu ympäristöönki,
        --- EI OLE MIKÄÄN PAKKO KERTOA KENELLEKKÄÄ TERAPIASTAAN,
        sen voi kokonaan pitää omana tietonaan,
        lykkyä työ,

• lisäys-edeliseen-
        onnea-tulevaisuuteesi kirjoitti:

PÄINVASTOIN,
        ja terapia aina autaa että ihminen saa voimia rakentaa elämstään itselleen hyvää samalla se hyvä kertautuu ympäristöönki,
        lykkyä työ,

Mieluummin pidäkki terapia vain omana tietona,
        sillä kaikki ihmiset ei ole sivistyneitä ,
        nykyään kyllä siinäki on tapahtunu kehitystä,
        nykyään arvostetaan terapiassa käyneitä huikeasti enemmän kuin tyhmiä tollukoita
        jotka ei ymmärrä itseään vielävähemmän ympäristöään,
        ovat itsekkäitä tuovat kärsimystä itselleen ja kaikille ympäristössään,
        -
        tee hyvä muutos elämääsi, onnea matkaan, uskon se onnistuu,
        luoja kanssai,

• LisääNeuvojaPLS
        onnea-tulevaisuuteesi kirjoitti:

PÄINVASTOIN,
        lykkyä työ,

Ja sieltä terapiastako niitä kumppaneita löytyy?
        Tiedän, mitä toivon ja entiset kumppanit ovat jo poistuneet näistä maisemista.

• älä-ymmärrä-väärin
        LisääNeuvojaPLS kirjoitti:

Ja sieltä terapiastako niitä kumppaneita löytyy?
        Tiedän, mitä toivon ja entiset kumppanit ovat jo poistuneet näistä maisemista.

Olet ymmärrtäny väärisn,
        terapia auttaa sinua löytämään oman itsesi,
        (EI OLE MITENKÄÄ PAKKO mennä terapiaan )
        se on jokaisen ihmisen oma vapaa valinta,
        jos haluaa kehittää itseään ihmisenä paremmaksi,
        sen myötä ehkä löytyy paremmin uusi kummpani ympäristöstäsi ,
        jos nyt yleensäkkä enää haluat,
        tee aivan mitä itse haluat
        noi tuolla ylempänä oli vain kannanottoja ja mahdollisia neuvoja
        jos niitä joku tarvitsee,
        jos haluaa muutosta elämmänsä,

• niinpä-
        älä-ymmärrä-väärin kirjoitti:

Olet ymmärrtäny väärisn,
        terapia auttaa sinua löytämään oman itsesi,
        (EI OLE MITENKÄÄ PAKKO mennä terapiaan )
        se on jokaisen ihmisen oma vapaa valinta,
        jos haluaa kehittää itseään ihmisenä paremmaksi,
        sen myötä ehkä löytyy paremmin uusi kummpani ympäristöstäsi ,
        jos nyt yleensäkkä enää haluat,
        tee aivan mitä itse haluat
        noi tuolla ylempänä oli vain kannanottoja ja mahdollisia neuvoja
        jos niitä joku tarvitsee,
        jos haluaa muutosta elämmänsä,

toi on totta,

• Tää on sellaistan aikaa kun ajatukset ajautuu just tuolle tielle :)
      Tori.fi on mun mieleen, huutonet on pilattu kaikilla pienillä osto-ja-myynti kotifirmoilla. Jos tavaralla on oikea hinta, se menee heti. Aika paljon olen lahjoittanut hyväntekeväisyyskirppareille, pääsee nopeammin eroon. Vaikka itte saattaa arvostaa jotain tavaraa, voi olla että kukaan muu ei sitä tee.
      Kumppaneista ei ole mitään havaintoa. Kaksi kertaa olen treffipalstoilla käynyt, mutta en mä ollut varmaan itekään valmis mihinkään. Sitä mitä ihmeen laatutreffipalstaa olen naureskellut mielessäni. Mitähän sellaiset tuumaa itsestään jotka sinne menee? "Vit** kun mä on näin hyvä."?? Vaikka itte saattaa arvostaa jotain tavaraa, voi olla että kukaan muu ei sitä tee. Ai mä sanoin sen jo...

• hytinäx1

Jos sinä haluat antaa pois joitakin tavaroita esim huonekaluja , hyllyjä , kippoja ym. niin kysäseppä lastenhoitopaikoista jos he tarvitsevat, tai nuorten vapaa-ajan kerhotiloilta.

• HävitinJaHävisin

Hyväntekeväisyyskirpparit hakevat autolla tavaroita. Entisestä kodistani kävi sekä FIDA että SPR noutamassa tavaroita. - Luultavasti kaikki osapuolet olivat tyytyväisiä. Itse kannoin IKEAn kasseissa kirjoja ja vähän muutakin tavaraa. - Taisin oikeastaan maksaa siitä, että sain lahjoittaa tavaraa, kun ajoin muutamia kymmeniä kilometrejä useampaan kertaan.

• Korppis1

Mkinä olen jo pitemmällä kuin aloittaja. Tavarat priorisoitu, kuntoilu aloitettu ja kumppanikin hyvässä hoidossani. Kuten palstan vakiot jo tietävätkin löysin hyvän miehen kapakasta eikä se ollut Hilttonin skybaari.

• mistä-löydän-mä-ystävän

- kuinka tietää et oikea on ?
        kaksin hauskempaa viettää vanhuuttaan,
        oma rakas nukkui pois, sairauden uuvuttamana, oli paha juttu,
        -

Katteeks käy,

• Korppis1
        mistä-löydän-mä-ystävän kirjoitti:

- kuinka tietää et oikea on ?
        kaksin hauskempaa viettää vanhuuttaan,
        oma rakas nukkui pois, sairauden uuvuttamana, oli paha juttu,
        -

Katteeks käy,

Sattuman kauppaa se oli. Eikä sitä siksi oikeaksi ensi kerralla eikä seuraavallakaan kerralla tiennyt. Se selviää ajan kanssa. Me keskustelimme ja keskustelimme löytäen toisistamme sitä mitä olimme kaivanneet, ihanan ystävän. Ystävyys syveni rakkaudeksi. Etsimällä ei oikea löydy. Oikea voi kolahtaa kohallesi vaikka huomenna jossain kadunkulmassa, sattumalta.

• KuHMu-ton-kudesukka

Minä välttelen katujen kulmia. etenkin talvella, oikeastaan jalkakäytäviäkin. Ne hyvin usein ovat hiekoittamatta, hoitamatta, niissä on jäätä ja siinä voi kaatua ja lyödä päänsä lyhtypylvääseen jonka jalustaan koira (jonkun koira) on juuri nostanut jalkaansa. Ja on paljon räystäitä joista talonmiehet ja huoltoyhtiöt eivät ole huolehtineet, jääpuikkoja joita saattaa tipahtaa keskelle ylä-untuvaa...
        Kaupunki on oikeastaan vaarallinen paikka, etenkin pysähtyä seisomaan ja tuijottelemaan zombiena ei mitään.

• Jokunenmuukin
        Korppis1 kirjoitti:

Sattuman kauppaa se oli. Eikä sitä siksi oikeaksi ensi kerralla eikä seuraavallakaan kerralla tiennyt. Se selviää ajan kanssa. Me keskustelimme ja keskustelimme löytäen toisistamme sitä mitä olimme kaivanneet, ihanan ystävän. Ystävyys syveni rakkaudeksi. Etsimällä ei oikea löydy. Oikea voi kolahtaa kohallesi vaikka huomenna jossain kadunkulmassa, sattumalta.

Onnitteluni Sinulle, korppis! Olet tuttu kirjoittaja vuosien takaa ja tuntisit minutkin jos sinisellä kirjoittaisin.

Hyvää tätä ja tulevia vuosiateillemolemmille

• Korppis1
        KuHMu-ton-kudesukka kirjoitti:

Minä välttelen katujen kulmia. etenkin talvella, oikeastaan jalkakäytäviäkin. Ne hyvin usein ovat hiekoittamatta, hoitamatta, niissä on jäätä ja siinä voi kaatua ja lyödä päänsä lyhtypylvääseen jonka jalustaan koira (jonkun koira) on juuri nostanut jalkaansa. Ja on paljon räystäitä joista talonmiehet ja huoltoyhtiöt eivät ole huolehtineet, jääpuikkoja joita saattaa tipahtaa keskelle ylä-untuvaa...
        Kaupunki on oikeastaan vaarallinen paikka, etenkin pysähtyä seisomaan ja tuijottelemaan zombiena ei mitään.

Ota potkuri avuksi niin pysyt pystyssä liukkailla.
        Voithan mennä esim. pubiin tai keilahallille ehkäpä uimahallin vesijuoksua harrastamaan. Kuulin eilen eräältä tutultani, että sieltä altaalta löytyy ikäisiämme.

• Korppis1
        Jokunenmuukin kirjoitti:

Onnitteluni Sinulle, korppis! Olet tuttu kirjoittaja vuosien takaa ja tuntisit minutkin jos sinisellä kirjoittaisin.

Hyvää tätä ja tulevia vuosiateillemolemmille

Onnellista Uutta Vuotta! Minä jatkan kirjoittelua aina vain tällä harmaantuneella sinisellä ; )

• TöppöstäVaanToiseneteen
        Korppis1 kirjoitti:

En usko, että löytyy, ja mikään sattuma tulee kohdalle,
        -- oli yksi ainoa nuoruuden rakkus, joka kuoli 54 vuoden yhteiselon kuluttua,
        jäi vain aikuiset lapset lapsenlapsineen,
        neki elää täysin omaa elämäänsä,
        ei niillä aikaa ole omalle vanhukselle,
        --- joka ikinen aamu herään pettyneenä kun huomaa olevansa hengissä,ja vielä hyvässä kunnossa,
        -- jumalaki on unohtanu,
        elän varmaan ikuisesti maailman loppuun asti näillä näkymin,
        arvaa vain kuinka tympii ja pitkästyttää,

• korppis1
        TöppöstäVaanToiseneteen kirjoitti:

En usko, että löytyy, ja mikään sattuma tulee kohdalle,
        -- oli yksi ainoa nuoruuden rakkus, joka kuoli 54 vuoden yhteiselon kuluttua,
        jäi vain aikuiset lapset lapsenlapsineen,
        neki elää täysin omaa elämäänsä,
        ei niillä aikaa ole omalle vanhukselle,
        --- joka ikinen aamu herään pettyneenä kun huomaa olevansa hengissä,ja vielä hyvässä kunnossa,
        -- jumalaki on unohtanu,
        elän varmaan ikuisesti maailman loppuun asti näillä näkymin,
        arvaa vain kuinka tympii ja pitkästyttää,

Olet iäkkäämpi kuin minä. Niin on Petzekin. Silloin kun tapasimme, olet nyt ehkä samanikäinen kuin hän oli silloin kun me tapasimme. Hän ajatteli samoin kun sinä jäädessään eron jälkeen yksin. Onneksi hänellä oli vielä juuri aikuistuva tytär ja alaikäinen poika kotona, joista hän joutui huolehtimaan. Lapset pitivät hänet mukana arjessa. Hänkin ajatteli mikä nyt eteen palaisiko hän kotimaahansa pojan kanssa vai mikä eteen. No minä tupsahdin kuvioihian ja yhdessä ollaan edetty. Poikakin jo aikuinen ja lähti syksyllä työn perässä Etelä-Suomeen. Elämme LAT-suhdetta mikä on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi koska molemmilla on lapsia.
        Viihdymme yhdessä, mutta viihdymme myös omien juttujemme parissa. Hän lukee paljon ja minulla on omia puuhasteluitani. Avioliito ei ole meidän juttu, mutta se ei ole ongelma kenellekään lähipiirissämme.

• Määyksvaa

Minä haluaisin sanoa naiselle, jonka päivittäin näen ja joka täyttää kaiken sen ihanteellisuuden, jota naiselta odotan.

Uskallako kertoa ajatuksistani kukkakimpun myötä ja pyytää kirjallista vastausta.

• siilimuori3

No ehottoomasti anna palaa vaan. Mitään ei ota jos ei annakkaan.

• No niin, nyt taas rauha maassa ja puussa, olemme taas vain omalla porukalla ja vieraat ovat olleet ja menneet, ne on passattu ja ruokittu ja pedit sijattu ja nyt olemme taas vain me. Toisaalta ihanmukavaa että sapuskat maistui ja että meillä on viihdytty ;)

Huomenna tulee sitten se juhlapyhien jälkeinen pakollinen siivouspäivä. Joulujutut saavat olla loppiaiseen saakka, mutta viikkosiivous on kohdallaan nyt.

Ainiin, mitäkö pitäisi muuttaa elämässäni?
      Ei oikeesti mitään. Mulla on kaikki hyvin.

Neuvoja parisuhteen löytämiseksi?
      Tee niinkuin minä: mene johonkin nettideittausjuttuun, alenna rimaa ja älä ole turhan ronkeli. Sieltä voi löytää aarteen, hiomattoman timantin, ihan kunnon miehen jos ei ihan mahdottomia tavoittele. Minä tapasin miehen joka on minulle muuten ihan passeli paitsi että ei pidä matkustamisesta. Mutta lähtee mukaan.... neljä vuotta kohta täynnä.

• kesivä

Minulla myös muutoksen vuosi menossa. Jään kesällä eläkkeelle ja ennen sitä pidän lomat, joten keväällä. Odotan kovasti, kevät ja kesä menee varmaan hujauksessa, mutta sitten jotain uutta. Koskaan ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan joten onnea muutoksiin aloittajalle. Hyviä ohjeita jo saitkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1329
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      916
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      35
      661
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      600
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      553
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      523
    Aihe