Miten saa kertavilkutuksen tehtyä, kun nykyinen auto vilkuttaa aina vähintään kolme kertaa?
Minulla on tapana antaa ohitusmerkki ja kuitata kiitos kertavilkulla, mutta nyt se ei enää onnistu, koska muut luulevat ryhtyväni kääntymään.
Ohitusmerkki nykyautoilla
23
93
Vastaukset
- vajakit_hourulaan
Revi koko vilkkuviiksi pois häiritsemästä. Ja muista myös olla putsaamatta autosi ikkunoita lumesta ennen ajoon lähtemistä.
- Citröan
Ei voi välttämättä viikseä repiä, jos sitä ei edes ole. Esim BX:ssä käytetään vilkkua keinukytkimellä.
- eiAinakaanMontaa
onko BX:ä vielä liikenteessä?
- Citröan
eiAinakaanMontaa kirjoitti:
onko BX:ä vielä liikenteessä?
Eihän niitä pahemmin ole ja uudemmat on pilattu viiksillä. Tässä kuva siitä paremmasta ohjaamosta. Vilkkukytkin vasemmalla ylimpänä: http://srv2.betterparts.org/images/citroen-bx-15.jpg
- rrrrdrdd
Hätävilkku?
- JoOnMurheet
No jo on joillakin ongelmat niitten paljon puhuttujen nykyautojen kanssa. Kuinka monella mahtaa tuollainen tapa edes olla?
- diipaaadaaaiii
Kyllä minulla ainakin tuo onnistuu. Kevyt painallus, yksi vilkaus, hieman voimakkaampi painallus, kolme vilkutusta, painallus selvän pykälän yli, jatkuva vilkutus.,
- dsfasfdd
Eikö se vilkuta kerran kun painaa vilkkuviiksen loppuun asti ja heti takaisin.
- Kjell.T.Pippelström
Se on ihanaa painaa loppuun asti, ja takaisin, ja loppuun asti, ja takaisin, ja...
- ÖLLÖLÄ___
kuittaa kiitos pitkiä väläyttämällä, jolloin ohittaja kuittaa kiitoksen jarruvaloilla, ja siinä taas pitkillä, ja tätä jatkatte sitten maailman tappiin..
- tyhmyysItsekkyys
valikosta voi valita vilkauttaako kolme vai yhden kerran. Vanhoilla ajavat vilkauttavat usein vain kerran ja silloinkin vasta siinä vaiheessa kun auto on jo puoliksi vaihtanut kaistaa. Monet vilkuttavat ikään kuin itselleen muistiksi, että olen nyt kääntymässä, kun vilku on tarkoitettu muille ennakkoilmoitukseksi tulevasta aikeesta.
Kaikilla ei riitä pää liikenteeseen ja vain yksi ajatus mahtuu kerrallaan työjonoon. - 10-14
Ohitusmerkki kertavilkulla? Ei oikein täytä lain vaatimusta. Kaistanvaihdossa on annettava kunnolla suuntamerkki.
- jgdfjkn
" ja kuitata kiitos kertavilkulla,"
- 10-14
jgdfjkn kirjoitti:
" ja kuitata kiitos kertavilkulla,"
"antaa ohitusmerkki"
- wertvwert
Jos menen nysväristä ohi, minä kiitän jarruvaloilla, ja pitkään ja hartaasti.
- AmmattiautoiIja
Ohittaja kuittaa väläyttämällä oikean vilkun lisäksi vielä vasenta kun on palannut kaistalle, ja ohitettava väläyttämällä pitkiä. Näin se on aina mennyt.
- gyhtyf
Tuo on ainakin eurooppalainen tapa, suomessa ei taida moni ymmärtää.
Potaskaa. Laki ei sano mitään tuollaista ja laki on ainoa, joka pätee.
Noita vilkku-, valo- ja käsimerkkejä on eri ihmisillä noin miljoona erilaista eikä niistä tiedä pirukaan, mitä kukin tarkoittaa. Ja jos ohitettava väläyttää pitkiä, se tarkoittaa "haista sinä kaahari vittu!"- Kolokytäkaks
10-14 kirjoitti:
Potaskaa. Laki ei sano mitään tuollaista ja laki on ainoa, joka pätee.
Noita vilkku-, valo- ja käsimerkkejä on eri ihmisillä noin miljoona erilaista eikä niistä tiedä pirukaan, mitä kukin tarkoittaa. Ja jos ohitettava väläyttää pitkiä, se tarkoittaa "haista sinä kaahari vittu!"Eipä laki velvoita ilmoittamaan mitään hitaamman tarjoamasta ohituspaikasta. Tai jos velvoittaa, pitää poliisin tulla kertomaan se.
Kun kesäisin ajelen hitaammalla harrasteajokilla, ja vilkulla vilautan ohitusmahdollisuuden takanaoleville. Hätärien/vasemman vilautukseen, kiitokseen, reagointi on ollut "oleppas hyvä". Pitkien lyhyt vilautus. Jos rekat tekevät näin, eiköhän tämä ole tunnettu tapa. Joskaan ei laissa mainittui. Pahoittelen mielipahaa.
Laissa ei ole mainittu tapaa pohjoisessa vilauttaa pitkiä vastaantulijalle vaikka valot on molemmilla oikeaoppisesti päällä.
Kun et automerkkiä kertonut, niin minäpä arvaan: pitämällä sekunnin luokkaa vilkun viikseä osoittamassa haluttuun suuntaan, tulee vilahduksia vain yksi. Jos nopeasti viiksestä nykäiset, tulee useampia. Näin minulla.
- TheSquirrel
Siinä luokkaa sekunnissa tulee jo useita vilkahduksia. Kun auton vilkkujen vilkahdusväli on alle sekunti, miten sekunnin pitoviiveellä voi tulla vain yksi vilkahdus ja lyhyellä kolme? Logiikan vastaista.
- Kenwood
voisitko vaikka kokeilla ihan omalla pihallasi? Omassani kertavilautus onnistuu siten, että painan vilkkuviikseä siihen pykälään asti, (mutten yli niin että lukittuu) siksi aikaa että vilkku vilahtaa kerran. Nopea käyttö tuossa asennossa saa vilkun vilahtamaan 3kertaa.
- hammurabbi
Kannattaisiko ensi kerralla autoa hankkiessa tarkastaa täsmääkö sen ominaisuudet omiin vaatimuksiisi. Eri automerkeissä on pieniä eroja kaikenlaisissa muissakin asioissa. Miksi valita sellainen, joka toimii eri tavalla kuin toivoisit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165233
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182716- 312021
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella361965Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon321879Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81314- 1641262
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 351140