Service Agent / Service Guide lentokenttätyö

rimppakinttu2016

Onko joku tässä työssä? Millaista on? Entä palkkaus? Finskille olis haku just tänään päättymässä. Onko joku hakenu??

66

4268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annalo

      Hain eilen paikkaa. Milloinkohan tulee tietoa jatkosta? MIten muilla meni tehtävät?

    • nytalkaaodotus

      Hain kans, eilen lähti haastattelut ja tehtävät. Tosi hyvä systeemi toi videohaastattelu mun mielestä! Tehtävät meni mun mielestä ihan hyvin, englannin testi tosi vaikee kylläkin vaikka sujuvasti puhunkin. Jatkotietoja odotellessa!

    • rimppakinttu2016

      Englannin testi oli todella vaikea. En tiedä menikö siinä juuri mitään oikein..

    • PumppiBumba

      Millasist taustoist haette tähä?

      • nytalkaaodotus

        Mulla ei lentokenttähommista oo mitään kokemusta, mutta ulkomailla viis vuotta niin matkaoppaana kun toimistohommissakin.. jännä nähdä riittääkö se.


    • Entinenpirkko

      Olen ollut matkustajapalvelutehtävissä toisessa firmassa ja hain nyt tähän ja toivomuksena olisi päästä joko gatepuolelle tai service agentiksi. Guideksi en mielellään haluaisi, kun siellä opastetaan aiskkaita vain automaateilla ja merkataan laukkuja Alteaan ja itseltä löytyy laajempaa kokemusta. Porttipuolella työskentely on hyvin aikataulutettua ja työssä täytyy olla hyvä stressinsietokyky, sillä siirtymäajat saattavat olla todella lyhyitä ja hankalia asiakkaita ja epäsäännölisyystilanteita paljon. Guiden palkka oli muistaakseni 11,45 e/h ja gaten puolella 12 e ja jotain päälle. Lisät on melko hyvät. Finnair noudattaa siis IAU:n työehtosopimusta, joten netistä näkee palkat ja muut. Ainoa miinuspuoli tietenkin näissä kentän ihanissa osarisopimuksissa on 3-4 h työajat ja tuplavuorot. (eli aamusta esim 03-08 ja sit takas illaksi 14-18. ) Service Agentit pääsis sentään pitkälle listalle, elikkä siellä sais jo tehdä normaalin pituisia työvuoroja ymmärtääkseni :) Airprolla sama haku päällä vakkarisopimuksella, mutta siellä taas tienaa 50 % vähemmän suuremmalla työmäärällä ja maine tällä firmalla ei ole kovinkaan hyvä kentällä. Suosittelen kuitenkin matkustajapalveluvirkailijan työtä lämpimästi kaikille. Lentokenttä on maailman paras työympäristö ja jokainen päivä on erilainen- kaduttaa hirveästi, että itse aikoinani otin loparit kyseisestä työstä (oli huono työtilanne silloin ja sain vakkaripaikan muualta). Nyt puolenvuoden morkkistelun jälkeen sanoin, itselleni, että vaikka millaista huonoa sopparia tarjottais, niin otan vastaan ihan mitä tahansa, kunhan pääsen takaisin kentälle!

      • airprolla

        Tuntipalkka Airpron virkailijalla 11,55 e/h ja palkka on sama teet sitten porttia tai tsekkausta... kuukausipalkka parin tonnin luokkaa. Lisät reilusti huonommat kuin esim Finnairilla, kun Airpro ei noudata IAU:n tessiä. Toivottavasti tulevaisuudessa saataisiin parannusta asioihin.


    • nytalkaaodotus

      Nyt tuli kutsu haastatteluun! Jes! Onko muille tullu tietoa?

      • Huihaijee

        Joo kutsu oli tullut minullekin :) olisi kiva tietää paljon oli hakeneita ja kuinka moni pääsi haastatteluun? Nyt en muista, millaista sopparia tarjoavat ja kuinka monta rekrytään?


      • nytalkaaodotus

        Mäkään en itseasiassa tiiä yhtään hakumäärästä tai siitä kuinka monta otetaan, mutta ainakin sähköpostissa mainittiin hakijamäärän olleen suuri. Muistaako joku millasta sopparia tarjotaan?


    • Jrrrrr

      Onko kellekkään tullut hylsyviestiä? Mä en ole saanut mitään meiliä.. harmittaa jos ei edes haastatteluun pääse, kun on kokemusta lentokentältä ennestään.

    • rimppakinttu2016

      Minullekaan ei ole tullut ollenkaan vastausta

    • Huihaijee

      Palkataanko valitut työntekijät swissportille? Olen ollut kuutisen vuotta sitten kentällä töissä ja ihan kaikki on muuttunut... Olen aivan pihalla kuka hoitaa mitäkin ja mitkä yhtiöt fuusioituneet jne...

      • Finskkki

        No ei palkata. Jos Finnair hakee, niin Finnair palkkaa. Swissport on hoitanut ainoastaan Norran operoimat Finnairin lennot, ja nämäkin on ymmärtääkseni osin siirtynyt jo takaisin Finskille ja Embraerit on aikeissa myydä pois.


      • Huihaijee

        Kiitos selvennyksestä :) olen tosiaan ihan sekaisin kuka nykyään huolii ketäkin... Tähän tehtävään toivoisin pääseväni, finskillä lensin aikoinani muutaman vuoden. Tietääkö kukaan miten nuo työtehtävät ja niiden työajat eroavat toisistaan?


    • nytalkaaodotus

      Huomasin että sopimuksesta on kirjotettu seuraavaa: " We will offer fixed-term and part-time work (max 100h/4 weeks for service guides & gate service guides and 100-145h / 4 weeks for service agents)." Siinä lukee myös että jossei omaa aiempaa kenttätyökokemusta niin ohjataan automaattisesti Service Guiden rooliin...

    • odottelenvaan1

      mulle ei oo tullu mitään viestiä? meinaakohan, että hylky tulee, koska hain myös lentoemännäksi ja sieltä ekana tuli viestiä heille jotka oli päässyt jatkoon ja samana päivänä myöhemmin tuli muille kiitos ei kiitos viestit =/

      • Ihmeissään

        Ootko kuullu vielä mitään?
        Mä en :(


      • Odottelenvaan1

        En ole.


      • huihaijee

        Toivottavasti saisitte haastatteluun kutsun. Ne nimittäin pidetään ensi viikolla ja järjestelmästä on pitänyt varata jo aikakin...


    • Eikaisitten

      Itsekin hain, usean vuoden kenttäkokemus takana. Ei ole kutsua tullut. Ja jos jo päiviä sitten tullut muille kutsut niin tuskin enää uusia tulossa.. Hiukan yllätyin kyllä, olisin ehkä ajatellut että olisin haastatteluun päässyt. Mutta minkäs teet jos näin on.... :/

    • Harmittaaaa

      En saanut myöskään kutsua haastatteluun, enkä muutakaan viestiä.. Olikohan tämä nyt tässä sitten :( luulin myöskin omaavani hyvät mahdollisuudet ja ylimielisesti raivasin kalenterista jo tilaa mahdolliselle haastattelulle :D

      Valitsitteko te haastatteluun päässeet kaikki mahdolliset kurssi ajankohdat sopiviksi? Mietin olisiko sillä ollut vaikutusta..

      • huihaijee

        valitsin kaikki mahdolliset kurssien ajankohdat. voihan sillä toki olla merkitystä? mulle tuli kutsu haastatteluun 5.1 ja siellä luki, että kaikki haastattelut pidetään ensi viikon aikana. harmi, jos haastatteluihin ei ole päässeet kokeneet, kentällä jo pitkään työssä olleet. finnair joskus rekryää vaan "jännillä" tavoilla. aikoinani en päässyt takaisin lentämään ja luulen, että syynä oli se, kun lensin muussa firmassa välissä ja olin jotenkin liian varman oloinen. En tiedä, mielenkiintoista


      • Eikaisitte

        Mäkin laitoin kaikki kurssit, joten siitä ei voi olla kyse. Mutta tosiaan, ayllä on omanlaisensa tapa rekrytä, totta. Ja siis valitsevat juuri ne jotka heille sopivat, ei siinä mitään. Mutta tosiaan, siellä ei aina oo hyvä jos on ollu naapurifirmassa ja on jopa "liikaa" kokemusta...
        Mutta sellasta on ilmailuala :)


    • ayonainaay

      onko kukaan ollut haastatteluissa? miten meni? mitä siellä kysyttiin, kertoivatko millaista sopparia tarjoavat?

    • odotetaanvielä

      Mun mielestä haastattelu meni oikein hyvin - haastattelijat tosi mukavia ja helppo oli jutella heidän kanssa. Kysyin onko sopparia mahdollista pidentää syyskuun jälkeen ja he eivät sitä osanneet sanoa, vaan antoivat hieman ympäripyöreän vastauksen. Kuulemma ens viikolla kuuluu heistä lisää kunhan kaikki haastattelut on saatu tehtyä. Tsemppiä kaikille haastatteluihin!

      • sekaisiitäsitten

        Sanoivatko kuinka moni oli hakenut? Tänne ei haastattelukutsua tullut, ehkä ens kerralla sitten onnistuisi paremmin...


      • odotetaanvielä

        Eivät sanoneet kuinka monta on hakenut, mutta sanoivat että noin viitisen kymmentä pääsis kursseille... =)


    • haimyös

      Hylsyviesti tuli tänään, hakijoita ollut n. 1000 eli vaikeampaahan tuonne oli päästä kuin lentoemännäksi. Paikkoja taisi olla 50.

    • huihaijeeee

      tulin valituksi ja olen onnellinen :) toivottavasti saataisiin mukava & osaava tiimi kasaan. mites muut, onko moni tullut valituksi?

      • jännittäväää

        Saitko jo siis tiedon että pääset kurssille? (Paljon onnea siinä tapauksessa! =) itse sain sähköpostin että prosesssi on viivästynyt ja viikonlopun jälkeen tulee tietoa... saa siis vielä vähän aikaa jännätä!


      • huihaijeee

        kyllä, kurssille mennään. olin haastatteluissa alkupäässä joten varmaan siinä syy miksi sain jo tietää. toivottavasti saat sinäkin pian hyviä uutisia :)


      • jännittäväää

        Saitko huihaijeee jo jotain tietoa mille kurssille olet päässyt? Milloin alkaa?


      • huihaijee

        En tiedä vielä mille kurssille ja en oikeasti muista edes niiden kurssien ajankohtia... Muistaisko joku???


      • jännittäväää

        Mä muistan sen että hakemuksessa luki yks kurssi alkavaksi puolessa välissä huhtikuuta, oliskohan ollut 15/4, mutta haastattelussa kysyivät multa voinko tulla helmikuussa... Koska vastaus on ei - luulen, että sen takia tässä mun vastauksen saannissa meneekin kauan koska he eivät ehkä vielä tiedä onko semmosta kurssia järjestymässä johon minäki pääsisin..


    • mitenpitkäänvielämenee

      eikö kukaan ole saanut tietoa vielä valinnoista? tällä viikollako?

      • jännittäväää

        Ei oo mulle vielä tullut tietoa.. sähköpostia päivitän kyllä ahkerammin kun koskaan! =)


    • jännittäväää

      Kukaan saanut mitään lisätietoja? Odottavan aika on todellakin pitkä..

      • odottaavaan

        Ei vielä mitään lisäinfoa. Minulle kyllä sanoivatkin, että menee 2 viikkoa ennenku kuuluu. Nyt vasta viikko mennyt. Haastattelut jatkuu vielä tällä viikolla. Odotusta vaan!


      • jännittäväää

        Aijaa :o mulle sanottiin kyllä että nyt tällä viikolla kuuluu, koska viimeset haastatteluthan oli perjantaina ?


      • odottaavaan

        Tällä viikolla sanoivat vielä, että haastatellaan. Riippuu varmaan vähän mihin tehtävään haki/suunnitellaan palkattavan. Joitain haastatteluja ilmeisesti vielä tällä viikolla


    • 23xxx

      Olin torstaina haastattelussa ja silloin sanoivat, että vielä huomenna (pe 15.1.) on haastatteluja ja ensi viikolla, eli nyt viikolla 3 ilmoittavat

    • odottaavaan

      Outoa ku mulle sanoi, että kahden viikon päästä ilmoittavat. Olin haastattelussa 12.01. Jospa ilmoittavat aakkosjärjestyksessä? Olen loppupäässä.. No odotellaan!

    • ayonainaay

      eikö kukaan ole vielä saanut tietää, paitsi jotkut jo viikko sitten? hylsyviestejä? tarkoittanee, että tuskin enää valinnoista ilmoitetaan... :(

      • Kummallistaa

        Tuskin ilmoittavat enään.. vaikka itseänikin kummastuttaa kun ei hylsyä ole tullut ja muutamalle kenttätutulle on ja täälläkin on porukka saanu meiliä... roskapostit ja kaikki tsekattu. Hassua vielä, että on kaikenlisäksi id ja dgr-kurssi voimassa porttikoulutus ja en ole saanut edes kutsua :( hakemuksiim ja testeihin tuli panostettua.


    • Degerby

      Moi, mulle tuli toissapäivänä hylsyviesti :(

      • samatäällä

        Myös hylsyviesti tuli pari päivää sitten :( Olipa pettymys, luulin jotenkin että haastattelu meni hyvin ja siitä jäi hyvä fiilis. Mutta... "tällä kertaa valinta ei kohdistunut sinuun". Mielellään kuulisin mikä siihen vaikutti, luuletteko että vastaavat jos kysyy?


    • jännittäväää

      Vaikea sanoa.. viikko sitten perjantaina sain viimeisen viestin, jossa sanottiin että tällä viikolla ilmottavat.. onhan "tätä viikkoa" vielä muutamia tunteja jäljellä että eikun odotetaan.. Vaikea sanoa onko tämä odotus huono asia, vai hyvä, että yrittävät järkätä kursseja joihin pääsen - ken tietää. Sähköpostin päivitys käynnissä joka 5. minuutti! Tsemppiä kaikille, eiköhän me tänään jotain kuulla, oli se sitten juu tai jaa =) Leuka pystyssä kohti uusia pettymyksiä!

    • jännittäväää

      Pääsin kurssille! Voi tätä ilon päivää! Hyvää kannattaa odottaa.

      • ayonainaay

        Mikä päivä sun kurssi alkaa? Mä muuten tiedän muutaman jotka saaneet tiedon viikko sitten... Itseäni jäi mietityttämään kuinkahan montaa he oikeasti aikovat palkata?!


      • jännittäväää

        18.4. Alkaa kurssi =)


    • jännittäväää

      Onko kukaan saanut jonkinlaista tarkennusta että mille kurssille ovat päässeet? Työtehtäviähän oli kolmen laisia, en tiedä koulutetaanko kaikki samassa kurssissa vai onko esim gate services eri kuin service guides? Lisätietoja tässä itse odottelen..

    • Marcceli

      Hei ompa kiva kuulla muistakin jotka ovat päässeet 18.4. alkavalle kurssille! Sain tietää vasta tänään kun kysyin että joko on päätös on osaltani tehty. Oli kuulemma lähetetty minulle jo perjantaina mutta en kyllä sitä ollut saanut, eikä löytynyt roskapostistakaan. Jee olipa helpotus! Gate service on eri kuin service guide ja jos et ole ollut kentällä ennen niin automaattisesti paikkana on service guide. Tämä itsellänikin.

      • Annelac

        Hei! Mistä osoitteesta tiedustelit prosessin etenemistä? Minulle ei ole vieläkään tullut hyväksyntään eikä hylkäystä. Vähän alkaa tuntua turhauttavalta.


      • Marcceli

        Minulle tuli viestiä toissa viikon perjantaina että osaltani prosessi on vielä kesken. Laitoin samaiseen osoitteeseen viestiä eilen. Varmaan jostain yleisrekrymailista voi kysyä. Tänään minulle vielä soitettiin ja varmistettiin että tulen. Eli heillä on kuulemma ollut IT ongelmai sähköpostien lähettämisessä ja saamisessa.


    • ayonainaay

      minkälaista sopparia tarjotaan? mua mietityttää et jatkuuko syyskuun jälkeen ja onko tunteja tarpeeksi...

      • Marcceli

        Mun mielestä se on se max 100 tuntia per 4 viikkoa mitä tarjotaan ja tosiaan lokukuuhun asti on hommia varmasti ja sen jälkeen kukaan ei osaa sanoa. Luin yhdestä lehtiartikkelista mikä mainosti sitä kuinka Finnairille nyt rekrytään 450 uutta työntekijää (100 lentäjää, 300 lentohenkilökuntaa ja 50 on kentälle eli meitä, service guideja, agentteja ja gate service agentteja) Siinä puhuttiin että jatko lokakuussa menee sit mahdollisuuksien, suhdanteiden ja henkilöiden mukaan. Mietin vain sitä että kerta nyt on rekryt tehty niin ei varmaan ihan heti olla ainakaan uusia ottamassa. Voisin kuvitella että ne jotka kesän jälkeen on yhä motivoituneita ;P Finnair pyrkisi pitämään kerta niillä nyt meneekin niin hyvin. Osa varmaan sitäpaitsi oikeasti opiskelee ja haluukin vain olla kesän töissä. Itselläni opiskelut tulee just sopivasti päätökseen eli pysyvämpää työtä tästä etsin.


      • Marcceli

        http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2015/12/04/kova-tunku-finnairille-kavereita-on-valmiina-rivissa/201516101/12?&n=5#commentsHere

        "Finnairin viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Arja Suomisen mukaan vanhoilla finnairilaisilla ei ole haussa etulyöntiasemaa, mutta "kokemuksesta on aina etua".

        – Haemme hyvää asiakaspalveluasennetta ja katsomme kokonaisuutta. Työsuhteiden muoto ja yksityiskohdat tarkentuvat rekrytointiprosessin aikana.

        Finnairilla ei ole suunnitelmia hakea väkeä muista maista, vaan se kohdistaa rekrytoinnit yksinomaan Suomeen.

        Uusi haku kasvattaa henkilöstöä nykyisestä noin 4 700 hengestä lähes kymmenen prosenttia. Yhtiöön haetaan tänä vuonna jo palkattujen kahdensadan lentäjän ja lentoemännän ja stuertin lisäksi vielä noin sata uutta lentäjää ja kolmesataa matkustamohenkilökunnan jäsentä. Asiakaspalvelutehtäviin ja muihin maatoimintoihin rekrytoidaan noin 50 henkilöä.

        Uusille työntekijöille tarjotaan koulutuksen jälkeen alkuun määräaikaisuutta toukokuusta lokakuuhun ja sen jälkeen "mahdollisuutta pysyvään työsuhteeseen". "

        Että en tiedä mikä tämä suluissa oleva "mahdollisuus pysyvään työsuhteeseen on"...;)


    • Agentti123

      Odottavan aika on kyllä ihan Super pitkä :/ Sain myös haastattelun jälkeen 15.1 meilin että jatkosta ilmoitetaan ensi viikon aikana ja pahoittelut kun viivästyy. Haastattelussa taas sanottiin että seuraavan kahden viikon aikana ja tämä on nyt se toinen viikko, vielä odotan. Laitoin myös meilillä kyselyä jo tuossa perjantaina, mutta ei vastausta. Toivon todella että tämä olisi sitä hyvää jota kannattaa odottaa :) Peukut pystyyn kaikille!

      • Annelac

        Olen juuri samassa tilanteessa, olen laittanut sähköpostia rekryäjille, mutta en ole vielä saanut minkäänlaista vastausta. Toivottavasti sieltä sitten loppujen lopuksi tulee hyviä uutisia!


    • 376235

      Hei! Osaako joku sano alkaako työsuhde vasta huhtikuussa? Itse olen helmikuun kurssilla. Oletin että työt alkaisivat heti kurssin jälkeen.

      • jännittäväää

        Mäkin olettaisin että laittaisivat kentälle heti kun kurssi on suoritettu, mutta ken tietää.. sähköpostiohjeita odotellessa. =)


    • epäilyttää

      onks kellekään tullut mitään tietoja turvallisuusselvityksen jälkeen? pelottavaa tämä radiohiljaisuus.

    • Tiia.e

      Moikka! Mäkin pääsin kurssille, 18.4 alkaa. :) Onko teille tullut vielä uutta tietoa sen turvallisuusselvityksen jälkeen? Itselle ei oo vielä tullut. Missähän kurssi muuten järjestetään?

      • odotellaanvaan

        Jee Tiia.e. - nähdään siis kurssilla! Mulla samaan aikaan =) Ei oo tullu mitään tietoa mistään, ainoastaan se turvallisuusselvitys ja kaks muuta lomaketta.. Kai sieltä kohta alkaa jotain kuulua =)


      • Tiia.e

        Kuuluihan sieltä sit :) Kiva juttu, siellä nähdään! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe