vauvan hikka on luultavimmin ihan normaalia, jopa yleistä... mutta meikäläisen vauvalla tuntuu olevan ainakin viisi kertaa päivässä... onkohan siellä kaikki hyvin..??!! rv 29
vauva hikasta..
9
6232
Vastaukset
- Hikkaa mullakin...
Uskoisin, että kaikki on ihan kunnossa! Ite oon ajatellut tota ihan samaa asiaa monet kerrat, koska myös mun vaavilla tuntuis hikka olevan juuri tuon viis kertaa päivässä! Ellei jopa useemminkin!! Ja nyt porskutetaan jo viikolla 37 ja hyvältä näyttää =) Ei oo vaaville mitään sattunut =) Jostain olen myös kuullut, että hikka vahvistaisi vain vauvan keuhkoja...?? En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta haittaa siitä tuskin kuitenkaan on!
Joten voit olla ihan huoleti, lapsesi on vain kova hörppimään lapsivettä ;) Sun pitää sitten katsoa vauvan syntymän jälkeen, ettei liian innokkaasti ala tissiä imeä =) Onnellista odotusta ja rauhaisaa Uutta Vuotta!- Rv 36-1
Vaavi on jo aika möhkäle ja niitä hikkoja on toisinaan jopa viisi kertaa päivässä.. joten älkää huolestuko, se on ihan normaalia ja hellyttävää.
- hik hik
oon nyt rv 33 5 ja täälläkin on masuasukilla hikka monta kertaa päivässä! erityisesti huomaan tyypin hikkailevan sen jälkeen kun olen syonyt. Ja muutenkin, aamuisin, iltaisin, päivisin, any time...:) se on kaiketi ihan normaalia kun neuvolasta kyselin asiasta.
- Milla.M
sama täällä, tosiaankin tuntuu että sen viisi kertaa päivässä kaveri hikottelee :)
- Odottelija
mutta en ole vielä tuntenut vaavin hikottelevan, vaikka muuten meidän mörrimöykky on TOSI vilkas!
Voiko olla niin, ettei hikkakaan tule välttämättä kaikille vauvoille??Mahassa siis...
Oliko se niin että jos vaavi hörppii l.vettä, ni siksi se sitten hikottelee? - Jessica
...että vauvalla on hikka? Miltä se tuntuu? Olen rv 31 5 (ensimmäinen tulossa) ja tunnen vauvan potkut selvästi ja joskus tuntuu hassulta kuin vauvalla olisi ilmavaivoja... Kamala pörinä käy vatsassa hetken ajan. :) Voiko masuasukeilla olla ilmavaivoja vai mitä ne pörinät on? Kummastelen vaan...
- hmmm...
onse vaan niin jännää kun joku kasvaa sisällä...hui jännää ja pelottavaa...
itsellä raskausviikkoja vasta 5 1 =D - tältä
Masuvauvan hikka tuntuu siltä kuin vauva potkisi kevyesti yhteen paikkaan säännöllisesti. Siis sellaista pientä tasaista nykimistä, joka voi kestää pitkäänkin. Jänskä tunne.
Meidän vaavin hikan huomasin eka kerran joskus viikolla 24, jolloin se tais tuntua kunnolla vain kun koitin kädellä vatsaa. Nyt rv 30 hikka tuntuu kyllä missä asennossa vaan ja jopa näkyy vatsan päältä, jos vaavi sattuu olemaan sopivassa asennossa.
Hikan perusteella oon muuten pystyny vähän paikantamaan, miten päin vaavi tällä kertaa on vatsassa. Hikka kun tuntuu parhaiten vaavin pääpuolessa (tietty). Meidän vaavi on nimittäin niin kova kääntyilemään vielä, etten aina pysy perässä... ;)
Ilmavaivoista en tiedä, mut luultavasti vaavin melskaaminen mahassa aiheuttaa jos jonkinmoisia tyrskyjä, jotka voi tuntua vaikka pörinältä. Siis et selitys voi olla muukin ku ilmavaivat.
Tai niin - eihän vauvan elimistössä muuten edes kierrä ilma vaan VESI, joten tuskin ne ilmavaivoja on :) Vaavihan nielee vatsassa lapsivettä (siitä hikkakin) ja saa hapen napanuoran kautta suoraan verenkiertoon. Pissata ne vaavelit kuulemma osaa jo vatsassa... - rv27
Olen kuullut että semmoinen hetkellinen tärinä/pörinä vatsassa voi johtua siitä että poikavauva pissaa. Itselläni on ollut tärinää pari kertaa. Saa nähdä onko kyseessä poika...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187