takaisinseiskaan

222333

Latasin windows 10 seiskan tilalle. En ole vielä löytänyt siitä power-kitkimen kohdalta enkä mistään muualtakaan edes sitä 'sleep' vaihtoehtoa, mitä paljon olen aina käyttänyt. Mulla siis on 4 vuotta vanha 8GB HP läppäri. Tällä kympillä on myös alkanut tuo jäähdyttäjätuuletin hurista enemmän ja kaiken aikaa vaikka ei mitään kuormittavaa koneella tekisi. Nähtävästi siellä taustalla pyörii kaiken aikaa ohjelmia jotka kuormittavat, ja sitten ei edes tätä 'sleep' asentoa ole vaan aina pitää sulkea kone kokonaan . Vain silloin kun koneen kokonaan sulkee lakkaa jäähdyttäjätuuletin hurisemasta.

Onnistuisiko vaihtaminen tästä kympistä takaisin seiskaan. Kasia en koskaan ole tähän ottanutkaan

41

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öhlömi

      Kyllä ainakin minulla siellä on Sleep.

      • 222333

        Onko se siinä power kytkimen yhteydessä ? Mulla tulee siihen vain kaksi vaihtoehtoa 'shut down' ja 'restart' eikä mistään löydy mitään 'sleep' vaihtoehtoa. Mulla on tää koneen käyttökieli englanti.


      • 222333

        Toisaalta siitä kyllä löytyy 'sign out' ja 'lock' vaihtoehdot, mutta se 'sign out' ei vastaa mitään 'sleep' juttua vaan kone jää sen kanssa kuormittuneena päälle.


      • Öhlömi
        222333 kirjoitti:

        Onko se siinä power kytkimen yhteydessä ? Mulla tulee siihen vain kaksi vaihtoehtoa 'shut down' ja 'restart' eikä mistään löydy mitään 'sleep' vaihtoehtoa. Mulla on tää koneen käyttökieli englanti.

        Power-kytkimen kohdalla minulla on Sleep, Shut down ja Restart, MUTTA klikkaa käynnistysnappia hiiren oikealla näppäimellä, niin saat näkyviin toisenlaisen valikon: Valitse Shut down, jolloin ainakin minulla tulee näkyviin Sign out, Sleep, Shut down ja Restart.


      • Öhlömi

        Klikkaamalla siis hiiren vasemmalla näppäimellä, näkyy Power, jota klikkaamalla taas ne muut.


      • 222333
        Öhlömi kirjoitti:

        Klikkaamalla siis hiiren vasemmalla näppäimellä, näkyy Power, jota klikkaamalla taas ne muut.

        Siellä on jossain mennyt sen latauksen kanssa niin että tämä'sleep'toiminto on jäänyt pois. Muuta ei mulla poverin kohdalta saa näkyviin kuin vaihtoehdot 'shut down' ja 'restart' ei vaikka klikkailisi siitä oikealla ja vasemmalla ja mistä kohtaa tahansa.


    • sesielläon

      Vakoilu kuormittaa ja tuulettimet huutaa hoosiannaa.

      • 222333

        Mä en niin välitä vaikka vakoilisivat, mutta tämä turha koneen kuormittaminen on se juttu mitä en todellakaan halua enkä tarvitse. Saattaa se johtua siitäkin, että tässä on joitakin kuormittavia pelejä varten korkeampi valmiustila jatkuvasti päällä. Mulle nääkin ovat täysin turhia, kun en mitään pelejä harrasta, vain windows seiskan shakkia joskus pelasin.
        Ja on tästä hankalampi mitään tarpeellisia asioita löytää, värikkäitä ruutuja vaan on ja ilmeisesti pelailua, videoita ja mainoksia varten niitä siinä pyörii.


      • näinsemenee

        Hoosianna kuuluu joulun aikaan......;)
        Tänään on Loppiainen ja jouluaika päättyy niin riköhän se hoosiannan huutaminenkin pikkuhiljaa vaimene.


    • Öhlömi

      Tutki asetuksia. Joku estää sinulla Sleepin näkymisen. Itselläni se kyllä tuli näkyviin ihan normaalisti.

      Sitten poista turhia palveluita päältä: Klikkaa oikealla hiirinäppäimellä käynnistysnappia aivan näytön vasemmasta alalaidasta ja valitse Control Panel (ohjauspaneeli). Sitten kirjoita oikeassa yläkulmassa olevaan Search Control Paneliin: performance ja valitse vasemmalta Adjust the appearance and performance (säädä olemusta ja suorituskykyä tms.). Paina Adjust for best performance (valitse paras suorituskyky) ja paina lopuksi OK. Voi hienosäätää asetuksia samasta paikasta myöhemmin.

      Tämä jättää jo paljon turhia hienouksia pois. Ellei vieläkään surinat vähene, niin etsi verkosta miten optimoida Windowsia vielä lisää. Monet Windows-palvelut ovat turhia, jos niitä ei oikeasti käytä. Näillä pääsee alkuun, mutta ole varovainen ja tarkka sen suhteen mitä teet:

      http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/optimize-windows-better-performance#optimize-windows-better-performance=windows-7
      http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows-8/get-apps-devices-working
      https://www.youtube.com/watch?v=NkHjRKFUnNc
      http://www.disk-partition.com/kb/tips-ssd-optimization-windows7-1.html
      https://www.youtube.com/watch?v=mGJ9b1QsS-k

      Kannattaa ehdottomasti pitää kirjaa mitä tulikaan muutettua, jotta asetukset voi palauttaa ennalleen, jos ja kun ongelmia ilmenee!!

      • 222333

        Hyviä vinkkejä. Jotain tällaista minäkin otaksun tässä takana olevan. Pitää alkaa hakea. Tää on vasta niin vähän aikaa mulla ollut, siksi päivitin kymppiin kun ajattelin että pitää se kuitenkin uuteen joskus vaihtaa.


      • 222333

        Siinä oli default-asetuksena 'let windows choose what's best for my computer' ja vaihdoin sen nyt siitä 'adjust for best performance' vaihtoehtoon. Muut vaihtoehdot siinä 'adjust for best appearance' ja sitten 'custom' Ehkä 'customista' täytyy hakea ellei tällä asetuksella parane.


    • Öhlömi

      Olen ollut muuten tyytyväinen kymppiin, mutta Edge-internet-selain on puutteellinen vanhaan Internet Explorerin verrattuna. Kaiken lisäksi Internet Explorerikaan ei toimi Windows-kympissä hyvin, vaan jumettaa tolkuttomasti. Kannattaa siis asentaa lisäksi vaikka Chrome Internet Browseri.

      • 222333

        Musta taasen tämä edge selain on ainoa asia joka tässä kympissä vähän parempi, siksi kun se on ainakin monilla sivuilla vähän nopeampi, esim. iltiksen ja näiden suomi24 sivujenkin kanssa. Muuten tää kymppi on sekava ja sellaista kuvakrääsää vaan hirveästi läiskii. Nähtävästi joillekin peleille ja videoille ja mainoksille tämä lie suunniteltukkin.Tärkeitä asioita operointia ajatellen on kuitenkin hankala löytää, jo control panelinkin löytäminen vei aikansa.


      • Hohlatsy

        Edge on keskeneräinen selain. Esimerkiksi favoriitteja ei voi järjestellä ja jopa yhden verkkosivun lisääminen haluttuun alihakemistoon listalle on todella hankalaa IE:hen verrattuna.


      • poistamassaollaan
        222333 kirjoitti:

        Musta taasen tämä edge selain on ainoa asia joka tässä kympissä vähän parempi, siksi kun se on ainakin monilla sivuilla vähän nopeampi, esim. iltiksen ja näiden suomi24 sivujenkin kanssa. Muuten tää kymppi on sekava ja sellaista kuvakrääsää vaan hirveästi läiskii. Nähtävästi joillekin peleille ja videoille ja mainoksille tämä lie suunniteltukkin.Tärkeitä asioita operointia ajatellen on kuitenkin hankala löytää, jo control panelinkin löytäminen vei aikansa.

        Control panelin löytyää helposti, ihan normaalisti starttivalikon kuvaketta hiiren oikealla klikkaamalla. Periatteessa contro panelia ei ole tarkoituskaan löytää, koska sitä ollaan poistamassa.


    • 222333

      Jokseenkin toivottomalta näyttää tää. Mistään ei löydy edes 'sleep' vaihtooehtoa. Screen saver jutuista ei myöskään mene 'sleep' asentoon niinkuin seiskassa menee, vaan ainostaan ruutu tai screen pimenee mutta tuuletin jää hurisemaan ja siis huomattava kuormitus on taustalla päällä kaiken aikaa. Tää läppäri ei kyllä tällaista tule kestämään, vaikka tää on sentään aika nopea ja AMD on alun perin tässä ja 8GB käyttömuistilla.

      Olisiko kellään kokemusta tästä kympistä takaisin windows seiskaan lataamisesta?

    • 222333

      Nyt löytyi mistä klikkaillen voi palata windows kympin ladattuaan takaisin windows seiskaan. On mahdollista palata seiskaan kun sen tekee 1kk sisällä siitä kun on kympin ladannut. Mä latasin kympin 25.12.2015 jotenka mulla on vielä aikaa siihen.
      Englannin kielisellä tekstillä se menee näin:

      'control panel' ja siitä 'recovery' ja siitä sinistä tekstiä 'if you have problems with your PC go to settings and try reseting it' ja siitä tulee sivu missä on teksti 'this option is only available for a month after you upgraded to windows 10' ja siitä alta painaa 'get started'

      Onko kukaan palannut tätä käyttäen kympistä seiskaan ?
      Mä kyllä palaisin jos tietäisin että se myös toimii siitä. Tää kymppi kyllä kuormittaa tätä konetta jatkuvasti niin, että ei se voi tällaisena pitkään kestää. Ja mulla ei ladannut edes 'sleep' funktiota, ainoastaan 'shut down' ja 'shut down and restart' ja 'sign off' ja 'lock' funktiot löytyvät. Ja tää 'sign off' ei siis ole sleeppi vaan sillä ainostaan kirjautuu ulos ja ruutu pimiää, mutta kuormitus- hurina jää taustalle päälle.

      • helppohomma

      • 222333

        Mä kyllä löysinkin tuon näköisen sivun ja siitä sentään löytyi 'hibernate' ruksattavaksi näiden annettujen lisäksisi. Mutta tää hibernate ei laita konetta huilaamaan niin kuin sleep.


      • 222333
        222333 kirjoitti:

        Mä kyllä löysinkin tuon näköisen sivun ja siitä sentään löytyi 'hibernate' ruksattavaksi näiden annettujen lisäksisi. Mutta tää hibernate ei laita konetta huilaamaan niin kuin sleep.

        Tosiaankin löytyy saman näköinen sivu, mutta siinä on vain 'lock' ja 'hibernate' vaihtoehdot ja 'sleep' vaihtoehto puuttuu kokonaan.
        Myös nuo ylemmät on sikäli erilaiset että toisena on 'when I close the lid' eli kannen kiinni pistämisen asetukset. Mutta näistäkään ei mistään löydy 'sleep'vaihtoehtoa.


      • 222333
        222333 kirjoitti:

        Tosiaankin löytyy saman näköinen sivu, mutta siinä on vain 'lock' ja 'hibernate' vaihtoehdot ja 'sleep' vaihtoehto puuttuu kokonaan.
        Myös nuo ylemmät on sikäli erilaiset että toisena on 'when I close the lid' eli kannen kiinni pistämisen asetukset. Mutta näistäkään ei mistään löydy 'sleep'vaihtoehtoa.

        Selvästi sanoo että 'change settings that are currently available' ja näistä settingeistä ei siis mistään löydy tätä 'sleep' vaihtoehtoa, muut kyllä löytyvät.


    • simppelisimon

      Wintoosissa täytyy manuaalisesti ottaa pois päältä lukuisia softien päivityksiä ja palveluita, jotta ylimääräinen taustatouhu vähenisi.

      Itselläni seiska ja prosesseja 32 käynnissä ja muistista (2 gigaa) puolet käytettävissä tätä kirjoitettaessa.

      Kaikki käyttikset niin linuxit, osx kuin wintoosat tarvitsevat riisumista ylimääräisistä toiminnoista - miten tämä tulee tehdä niin voisin pitää viikon kurssin asiasta. Netistä tosin löytyy kuuklettamalla ohjeita itseopiskeluun.

      • 222333

        Miten pitkälle näitä 7 widowseja vielä päivittävät. Jos vuoteen 2020 päivittävät niin palautan tämän lataamani kympin takaisin seiskaksi. Toivottavasti ei näin palauttain lataa enempää taustakrääsää kuin mitä entisessä seiskassa oli. Ja saa sillä selkeämmät toiminnot ja vähemmän kuvakrääsää, ja sitten vielä tuo sleep toimintokin mikä multa tästä kympistä on jäänyt tykkänään pois.
        Ei todellakaan kiinnosta ruveta etsimään mistä pitäisi klikata jotta saisi karsittua turhaa krääsää kuormittamasta.


      • Ehkä_2020_asti_-_ehkä
        222333 kirjoitti:

        Miten pitkälle näitä 7 widowseja vielä päivittävät. Jos vuoteen 2020 päivittävät niin palautan tämän lataamani kympin takaisin seiskaksi. Toivottavasti ei näin palauttain lataa enempää taustakrääsää kuin mitä entisessä seiskassa oli. Ja saa sillä selkeämmät toiminnot ja vähemmän kuvakrääsää, ja sitten vielä tuo sleep toimintokin mikä multa tästä kympistä on jäänyt tykkänään pois.
        Ei todellakaan kiinnosta ruveta etsimään mistä pitäisi klikata jotta saisi karsittua turhaa krääsää kuormittamasta.

        Vuoteen 2020 on Microsoft luvannut päivitykset ja tuen Windows 7:lle, tosin kun seuraa kuinka vahvasti yrittävät painostaa Seiskan käyttäjiä päivittämään Kymppiin niin en välttämättä luottaisi tuohon lupaukseen (eli jossain vaiheessa reilusti ennen vuotta 2020 voi tulla ilmoitus "Windows 7:n käyttäjämäärä on niin vähäinen että olemme päättäneet lopettaa tuen ennenaikaisesti" tai jotain vastaavaa).

        Itse kyllä mielummin asentaisin Windows 7:n uusiksi tuossatilanteessa sen palautuksen sijaan. Palautus voi jättää paljonkin epämääräistä roskaa pyörimään.


      • 222333
        Ehkä_2020_asti_-_ehkä kirjoitti:

        Vuoteen 2020 on Microsoft luvannut päivitykset ja tuen Windows 7:lle, tosin kun seuraa kuinka vahvasti yrittävät painostaa Seiskan käyttäjiä päivittämään Kymppiin niin en välttämättä luottaisi tuohon lupaukseen (eli jossain vaiheessa reilusti ennen vuotta 2020 voi tulla ilmoitus "Windows 7:n käyttäjämäärä on niin vähäinen että olemme päättäneet lopettaa tuen ennenaikaisesti" tai jotain vastaavaa).

        Itse kyllä mielummin asentaisin Windows 7:n uusiksi tuossatilanteessa sen palautuksen sijaan. Palautus voi jättää paljonkin epämääräistä roskaa pyörimään.

        Tuossa oli linkki 'Reimage Repair' sivulle ja sen Reimage analyysin annoin mennä läpi. Oli siinä virheitä havaittuna ja käynnistysjutuissakin 1 virhe, olisiko ollut juuri tämä. 70€ olisi pitänyt maksaa jos tämän korjausohjelman olisi ottanut.
        Mulla on vähän huono käsitys näistä korjausohjelmista. Kerran otin vuodeksi sellaisen uniblue ohjelman(sellainen pallojuttu siinä symbolina oli), kovasti väitti juuri 'ajureissa' vikaa olevan, mutta eipä se kone siitä yhtään parantunut vaikka niitä korjauksia se tekikin tai oli tekevinään. Kaiken lisäksi se ohjelma oli aivan sietämätön taakka, kun joka kerran kun koneen avasi se kävi läpi analyysinsä. Sen sai useammallekkin koneelle laittaa, ja se tässä uudessakin, tai nyt jo 4v vanhassa, läppärissä jonkun aikaa mulla oli.

        Onhan tässä koneessa ollut alun perin tämä windows seiska, ja jos se nyt edes muutaman vuoden vielä menisi, niin kyllä sen mieluummin otan takaisin. Jos se käy vanhaksi niin sitten pitää ostaa vaikka uusi kone jonkun paremman käyttöjärjestelmän kanssa.


      • Laitteiston-elinkaari
        222333 kirjoitti:

        Tuossa oli linkki 'Reimage Repair' sivulle ja sen Reimage analyysin annoin mennä läpi. Oli siinä virheitä havaittuna ja käynnistysjutuissakin 1 virhe, olisiko ollut juuri tämä. 70€ olisi pitänyt maksaa jos tämän korjausohjelman olisi ottanut.
        Mulla on vähän huono käsitys näistä korjausohjelmista. Kerran otin vuodeksi sellaisen uniblue ohjelman(sellainen pallojuttu siinä symbolina oli), kovasti väitti juuri 'ajureissa' vikaa olevan, mutta eipä se kone siitä yhtään parantunut vaikka niitä korjauksia se tekikin tai oli tekevinään. Kaiken lisäksi se ohjelma oli aivan sietämätön taakka, kun joka kerran kun koneen avasi se kävi läpi analyysinsä. Sen sai useammallekkin koneelle laittaa, ja se tässä uudessakin, tai nyt jo 4v vanhassa, läppärissä jonkun aikaa mulla oli.

        Onhan tässä koneessa ollut alun perin tämä windows seiska, ja jos se nyt edes muutaman vuoden vielä menisi, niin kyllä sen mieluummin otan takaisin. Jos se käy vanhaksi niin sitten pitää ostaa vaikka uusi kone jonkun paremman käyttöjärjestelmän kanssa.

        Jos sulla 8GB läppäri on, niin ei ole varmaan mitään laitteistosta johtuvaa tarvetta ostaa uutta konetta edes vuonna 2020. Linuxin (Zorin, Ubuntu...) kun asennat 8-gigaiseen vuonna 2020 (tai aiemmin), niin sillä pärjäät vielä monen monituista vuotta eli varmaan niin pitkälle kuin tulee jokin laitteistovika.


      • Laitteiston-elinkaari
        Laitteiston-elinkaari kirjoitti:

        Jos sulla 8GB läppäri on, niin ei ole varmaan mitään laitteistosta johtuvaa tarvetta ostaa uutta konetta edes vuonna 2020. Linuxin (Zorin, Ubuntu...) kun asennat 8-gigaiseen vuonna 2020 (tai aiemmin), niin sillä pärjäät vielä monen monituista vuotta eli varmaan niin pitkälle kuin tulee jokin laitteistovika.

        Täsmennys: tarkoitin siis 'laitteistolla johtuvalla tarpeella' muistin vähyydestä johtuvaa tarvetta, eli että 8-gigaisella pärjää Linuxilla varmaan niin pitkään kunnes jokin osa menee rikki.


      • 222333
        Laitteiston-elinkaari kirjoitti:

        Jos sulla 8GB läppäri on, niin ei ole varmaan mitään laitteistosta johtuvaa tarvetta ostaa uutta konetta edes vuonna 2020. Linuxin (Zorin, Ubuntu...) kun asennat 8-gigaiseen vuonna 2020 (tai aiemmin), niin sillä pärjäät vielä monen monituista vuotta eli varmaan niin pitkälle kuin tulee jokin laitteistovika.

        Model HP Pavilion dv6 notebook PC
        8GB (7,74 usable) rammi
        64-bit operating system 64 based prosessor
        AMD Phenom(tm) II P960 Quad-Core processor 1,8GHz

        Tän 4 vuotta sitten ostin Gigantista, jonain tarjouksena se oli, ja jotain 8 satasta tää maksoi silloin tarjouksena. Entinen läppärini olikin hp pavilion Windows Vistalla, ja se kyllä oli hidas ja avuton tähän verrattuna. 5 vuotta sitä pidin ja yhtäkkiä ei lähtenyt enää lainkaan käymään. Aivan satunnaisesti monia nappuloita yhtä aikaa painellen sain sen kuitenkin vielä herämään, ja se mulla tuossa on toisena varakoneena, joskaan en sitä juuri koskaan enää käytä juuri sen hitauden vuoksi, ja on se nähtävästi saastunutkin ja ties mitä siellä pyörii. Uniblue korjausohjelmalla sitä yritin puhdistella, mutta ei se sillä miksikään parantunut. Toki se oli laiska ja hidas jo uutenakin.
        Tämän koneen kyllä haluaisin pitää niin kauan kuin tää vaan kestää. Tää on huomattavan nopea, niin nopea että en tätä nopeampaa enää yhtään kaipaa, eikä tää siis ollut kuitenkaan mikään kovin hintavakaan.
        Ja nyt sitten kun seiskasta kymppiin päivitin, niin poverikytkimestä jäi tykkänään puuttumaan 'sleep' toiminto. Ja ylimääräistä roinaa, jotain valmiustiloja ja päivettymisiä vaikuttaa alati pyörivän taustalla niin paljon, että jäähdytystuulettaja alkoi käydä paljon enemmän kuin mitä se seiskan kanssa kävi, se käy käytännössä hiljemmalla jatkuvasti vaikka ei vielä mitään käyttökuormaa olisi ladannut.


      • olettäysinuuno
        222333 kirjoitti:

        Model HP Pavilion dv6 notebook PC
        8GB (7,74 usable) rammi
        64-bit operating system 64 based prosessor
        AMD Phenom(tm) II P960 Quad-Core processor 1,8GHz

        Tän 4 vuotta sitten ostin Gigantista, jonain tarjouksena se oli, ja jotain 8 satasta tää maksoi silloin tarjouksena. Entinen läppärini olikin hp pavilion Windows Vistalla, ja se kyllä oli hidas ja avuton tähän verrattuna. 5 vuotta sitä pidin ja yhtäkkiä ei lähtenyt enää lainkaan käymään. Aivan satunnaisesti monia nappuloita yhtä aikaa painellen sain sen kuitenkin vielä herämään, ja se mulla tuossa on toisena varakoneena, joskaan en sitä juuri koskaan enää käytä juuri sen hitauden vuoksi, ja on se nähtävästi saastunutkin ja ties mitä siellä pyörii. Uniblue korjausohjelmalla sitä yritin puhdistella, mutta ei se sillä miksikään parantunut. Toki se oli laiska ja hidas jo uutenakin.
        Tämän koneen kyllä haluaisin pitää niin kauan kuin tää vaan kestää. Tää on huomattavan nopea, niin nopea että en tätä nopeampaa enää yhtään kaipaa, eikä tää siis ollut kuitenkaan mikään kovin hintavakaan.
        Ja nyt sitten kun seiskasta kymppiin päivitin, niin poverikytkimestä jäi tykkänään puuttumaan 'sleep' toiminto. Ja ylimääräistä roinaa, jotain valmiustiloja ja päivettymisiä vaikuttaa alati pyörivän taustalla niin paljon, että jäähdytystuulettaja alkoi käydä paljon enemmän kuin mitä se seiskan kanssa kävi, se käy käytännössä hiljemmalla jatkuvasti vaikka ei vielä mitään käyttökuormaa olisi ladannut.

        Miksi yrität korjata konettasi haittaohjelmilla? (Uniblue ja Reimage repair)


      • 222333
        olettäysinuuno kirjoitti:

        Miksi yrität korjata konettasi haittaohjelmilla? (Uniblue ja Reimage repair)

        No vähän uuno kait olen näiden korjausohjelmina esiintyvien kanssa joskus ollut. Ajattelin että kun se on sentään maksullinen ohjelma, niin ei kait ole vaarallinen haittaohjelma sentään. No siitä on jo aikaa yli 4 vuotta kun sen uniblue korjauusohjelman latasin, ja latasin sen nimenomaan windows vistaan joka jossain vaiheessa puolisen vuotta aiemmin nähtävästi saastui jostain sisään päässeestä haittaohjelmasta, sen silloin vähän huomasinkin, ja kun kone muutenkin vielä hidas niin se alkoi mennä ihan tukkoon. Siitä kyllä aloin epäillä kun ensin se oli vain jotain 30€ 'löytämiensä ajurivirheiden' korjaamiseen ja sitten heti kuitenkin vaati lisää toiset saman verran jotta jotain toistakin vikaa vielä olisi voinut korjata. Yhtään ei kone parantunut näiden korjausohjelmien ansiosta, ne vaan kuormittivat lisää konetta, poistinkin ne kyllä aika pian. En hevin enää sellaisia lähde käyttämään, vaikka joku saattaisi olla ihan oikeasti toimivakin.


    • Hohlatsy

      Ei ole järkevää palata seiskaan, sillä tähän ongelmaan on olemassa helppo ratkaisu, jos sen vain löydät. Muistan nähneeni sen aikaisemmin, mutten sen tarkemmin.

      • hohlatsy

        ... siis muista.


      • Ratkaisua_kaivataan

        Löytyykö ratkaisu myös siihen kuinka Windows 10:n toiminnot ja käytön saa yhtä selkeäksi kun mitä Windows 7 on ?


    • Hohlatsy
      • hohlatsy

        ... Klikkaa aivan ruudun vasemmassa alareunassa olevaa Windows-starttinappia vasemmanpuoleisella hiirinäppäimellä ja valitse Settings. Siellä klikkaa "Update & security" ja sitten "Check for updates".


    • 222333

      Ei muuten toimi edes se windows kympin 'cortana' mistä voisi kysellä ongelmista, ei se siis toimi suomessa. Aiemmissa windowseissa on sentään toiminut 'help and support' mistä on voinut kysyä ongelmista. Siis tämä tällainenkaan tärkeämpi toiminto ei pelaa, ja toisaalta kuitenkin taustalla pyörii kaiken aikaa vaikka mitä ohjelmia ja pelivalmiuksia ja niiden päivittelyjä ja tietty mainosjuttuja. Ppyörii niin paljon roinaa että kone käy kuumana, ja jatkuvasti on jäähdytystuulettaja päällä vaikka ei konetta yhtään käytöllä kuormittaisi.

      Troubleshooter löysi sentään sen että koneen AMD ei toimi.

    • Höhländer

      Teitkö jo Windows-päivitykset. Muistelisin hämärästi, että minulla oli aluksi sama vika, mikä kuitenkin korjaantui jossain matkan varrella. Ehkä päivitys auttaa. Aja se niin monta kertaa, ettei enää löydy uusia päivityksiä.

    • Heka111
    • Eiturhiahuolia

      Miksi pitää kokeilla kokeilun vuoksi ja saattaa itsensä ongelmiin?

      • varmuus-väline

        Ihminen kokeilee kaikenlaista, jotkut jopa kakarana kokeilevat seisomista, olisivat vaan "madelleet" lattiaa pitkin edelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe