Kun me ei löydetty mitään parantamista itsestämme tai siis miten olemme ajatelleet kehittää itseämme paremmaksi palstakirjoittajaksi (motivaatiokin puuttuu aika monelta ja jotkut eivät edes huomaa että on varaa petraamiseen) niin voisimme jatkaa tätä kiinnostavaa ketjua ajatuksilla siitä miten voisimme auttaa muita kirjoittajia tulemaan paremmiksi palstakirjoittajiksi. Tyyppi uudenvuodenkarkkeja yhteisömme jäsenille. Ryhmäterapiaa vuoden ensimmäiselle viikolle. Esimerkki: "Palomalle sanoisin että guuglaisi välillä sanoja mitä ei osaa suomeksi sen sijaan että käyttäisi vieraskielisiä sanoja joita kukaan muu ei ymmärrä kuin se itse."
Loppukaneetti:
Tää on tarkoitettu kevennykseksi ja ilkeämieliset älkää vaivautuko. Kaikki tyyppi "sä voisit alkaa oleen vähän vähemmän v..............nen" kommentit ovat pannassa.
Hymiöitä saa käyttää. :)
Pandoran aski: uudenvuodenkarkkeja kaikille
120
374
Vastaukset
- Nähdään.juhannuksena
Sää voisit pitää puolen vuoden paussin palstailussa.
- siilimuori3
Onko ymmärryksessä vika: Paloma sanoi et ilkeämieliset älkööt vaivautuko. Buuu!
Mä pidän kohta paussin (maaliskuussa) melkein kuukauden (tai siis harvennan käyntejä, toivottavasti hotellissa on wi-fi, otan tabletin mukaan). :)
- Paussi-Peeveli
Minäkin pidän paussin maaliskuussa, suunnilleen 6 tuntia kun matkustan mökille ja kytken mokkulat kahteen WiFi purkkiin. Toivottavasti jengille ei tule ikävä kun olen poissa 6 tuntia.
- Nähdään.juhannuksena
Paloma.se.co kirjoitti:
Punainen kortti "nähdään.juhannuksena" nimimerkille :)
Tosikko! HAH HAH HAA.
- kjghnkgn
Pitäisikö tästä siis tulla jonkinlainen keskinäisenkehumisenketju, kun eriäviä mielipiteitä ei näköjään suoda?
- siiimuori3
Lue aloitus. Siinä selkeästi sanottu.
- tekohymyrules
Aiaiai!
Unohdit nyt hymiön.
Niin että haista!:):):) - siilimuori3
siiimuori3 kirjoitti:
Lue aloitus. Siinä selkeästi sanottu.
Vai miltä sinusta tuntuisi jos sanottaisiin et poistu palstalta?Mene itse ilimaa pillaamasta.
Lue aloitus uudelleen ja jos onjotain epäselvää, kysy uudelleen vasta sitten. Tää on POSITIIVISEN ja RAKRNTAVAN kritiikin ketju, jossa TUEMME toisiamme ja olemme yhteisöllisiä. Ei se tarkoita kehumisia, vaan (rautalangasta vääntäen) että voimme antaa pieniä, kilttejä, ystävällisiä vinkkejä toisillemme miten tulla paremmiksi palstakirjoittajiksi kun itse emme ole löytäneet mitään parantamisen varaa siilimuorin aikaisemmassa joukkoterapiaketjussa.
- mksi.tuollaista
Paloma.se.co kirjoitti:
Lue aloitus uudelleen ja jos onjotain epäselvää, kysy uudelleen vasta sitten. Tää on POSITIIVISEN ja RAKRNTAVAN kritiikin ketju, jossa TUEMME toisiamme ja olemme yhteisöllisiä. Ei se tarkoita kehumisia, vaan (rautalangasta vääntäen) että voimme antaa pieniä, kilttejä, ystävällisiä vinkkejä toisillemme miten tulla paremmiksi palstakirjoittajiksi kun itse emme ole löytäneet mitään parantamisen varaa siilimuorin aikaisemmassa joukkoterapiaketjussa.
Suoraan sanottuna aihe ei ole hyvä.
- siilimuori3
mksi.tuollaista kirjoitti:
Suoraan sanottuna aihe ei ole hyvä.
Minusta aihe on todella hyvä. Positiivinen ja henkeä nostattava.. Kykeneekö 60 tällaiseen aloitukseen tai ketjuun? Pankaa nyt ihmeessä parastanne. Näyttäkää et teistä on siihen.
- ystävällinen.toive
siilimuori3 kirjoitti:
Minusta aihe on todella hyvä. Positiivinen ja henkeä nostattava.. Kykeneekö 60 tällaiseen aloitukseen tai ketjuun? Pankaa nyt ihmeessä parastanne. Näyttäkää et teistä on siihen.
Sulle sanoisin että älä työnnä itseäsi joka asiaan jankkaamaan.
ystävällinen.toive kirjoitti:
"Ystävälline toive", olit sitten kuka hyvänsä.
Aktiivinen osaanotto ketjuihin on pelkästään positiivinen asia palstan hyvinvoinnille. Tule sinäkin mukaan keskusteluihin, mieluiten vielä rekattuna tai ota joku tunnistettava nimimerkki.- siilimuori3
ystävällinen.toive kirjoitti:
Se on jo sanottu, älä siis jankkaa ;).
- Suomensuomalainen
Toivon Paloman antavan meidän suomalaisten elää omaa suomalaista elämäämme niin kuin parhaaksinäemme, ilman jatkuvaa kritisointia.
Aika harvoin täällä näkee arvosteltavan Ruotsia ja sikäläisten tapoja, vaikka suomalaisia kirjoittajia on moninkertaisesti enemmän kuin ruotsalaisia.- siilimuori3
Ai sinä taas. Kirjoitat aiheen vieresrtä, lähes läpyttään tästä ketjusta ja tee oma hapan ketju.
- vinkvinkvink
siilimuori3 kirjoitti:
Ai sinä taas. Kirjoitat aiheen vieresrtä, lähes läpyttään tästä ketjusta ja tee oma hapan ketju.
lueppa avaus uudestaan ajatuksen kera
Toivon että "Suomensuomalainen" lukasee läpi ton Jantelain ja etenkin kohdat numero 1, 2, 3, numero 10.
Ensin voi ottaa sen sinivalkosen antennipipon pois päästä kun ilmeisesti se on kitistynyt pesussa. Ei missään lue etteikö tänne saisi kirjoittaa muualta kuin Suomesta. Eikä ovella kysytty edes passia!- b----------------
Paloma.se.co kirjoitti:
Toivon että "Suomensuomalainen" lukasee läpi ton Jantelain ja etenkin kohdat numero 1, 2, 3, numero 10.
Ensin voi ottaa sen sinivalkosen antennipipon pois päästä kun ilmeisesti se on kitistynyt pesussa. Ei missään lue etteikö tänne saisi kirjoittaa muualta kuin Suomesta. Eikä ovella kysytty edes passia!Eihän hän kieltänyt sinua tänne kirjoittamasta.
- käännät.kaiken.nurin
Paloma.se.co kirjoitti:
Ensin voi ottaa sen sinivalkosen antennipipon pois päästä kun ilmeisesti se on kitistynyt pesussa. Ei missään lue etteikö tänne saisi kirjoittaa muualta kuin Suomesta. Eikä ovella kysytty edes passia!jos vaikka yrittäisit edes ymmärtää lukemas
- siilimuori3
vinkvinkvink kirjoitti:
lueppa avaus uudestaan ajatuksen kera
Lueppa ite. Asiat voi esittää hyväntahtoisesti positiivisessa hengessä.
- a-------------------
Nyt minulla kaikki onnistuu ja menee niin hyvin, että halit tai karkit tai molemmat annan kaikille ja kaikenikäisille, koko maailmalle. Ei tätä riemua kestä syvien synkkien vetten olmi. Siis olenko näin hyvä vai taasko sattumoisin tempaisi onnistumisflow mukaansa.
Tervetuloa minun puolestani kaikki ikään ja sukupuoleen katsomatta 60 palstalle kirjoittamaan ☺
Pitää mennä, tsau!
(pikkuinen pirullisuuden poikanen luulottelijoille vihjaa, jostain Friidusta :))))))))))))))))) Mun on nyt pakko kopsata tähän toi Sandemon Jantelaki kunse on niiiiin hyvä ja selittäää niiin monta asiaa:
1. Älä luule, että sinä olet jotain.
2. Älä luule, että olet yhtä paljon, kuin me.
3.Älä luule, että olet viisaampi, kuin me.
4.Älä kuvittele, että olet parempi, kuin me.
5.Älä luule, että tiedät enemmän, kuin me.
6.Älä luule, että olet enemmän, kuin me.
7.Älä luule, että sinä kelpaat johonkin.
8.Älä naura meille.
9.Älä luule, että kukaan välittää sinusta.
10.Älä luule, että voit opettaa meille jotakin.- näyttää-siltä-että
on kirjoitettu sinua varten?
Koskevatko nuo vain palstaa?
Eihän noilla kaikilla "pykälillä" ole mitään tekemistä tämän oikean elämän kanssa.
Sillä:
- Kyllä minä ja jokainen on jotain
- Kyllä minä ja jokainen kelpaa johonkin
- Kyllä minusta ja jokaisesta joku välittää- eppu2
Ancelina kirjoitti:
Koskevatko nuo vain palstaa?
Eihän noilla kaikilla "pykälillä" ole mitään tekemistä tämän oikean elämän kanssa.
Sillä:
- Kyllä minä ja jokainen on jotain
- Kyllä minä ja jokainen kelpaa johonkin
- Kyllä minusta ja jokaisesta joku välittääNäkisin niin, että tuo Janten laki on karrikoiden tehty, tarkoituksena saada ajatus ja mahdollinen vastaväite liikkeelle.
eppu2 kirjoitti:
Näkisin niin, että tuo Janten laki on karrikoiden tehty, tarkoituksena saada ajatus ja mahdollinen vastaväite liikkeelle.
Sopiikohan se näin yställisessä hengessä tehtyyn aloitukseen?
Jos noista ajatuksia ja vastaväitteitä tulee, niin mekkala siitä syntyy.
Ja kuvittele tänne kevennyshymiö.Piti olla ystävällisessä, vinkkaan itselleni, että kannattaa tarkistaa teksti ennen sen lähettämistä.
Ancelina kirjoitti:
Sopiikohan se näin yställisessä hengessä tehtyyn aloitukseen?
Jos noista ajatuksia ja vastaväitteitä tulee, niin mekkala siitä syntyy.
Ja kuvittele tänne kevennyshymiö.Minä kopsasin sen tähän ketjuun lähinnä itselleni. Keskimäärin joka kolmas kommentti tässä ketjussa liittyy johonkin noista kymmenestä toteamuksista.
Aloituksen tarkoitus on antaa ystävällistä ja rakentavaa palautetta muille kirjoittajille, koska tarvetta siihen tuntuu olevan.
Janten laista vielä: sehän on lainattu Aksel Sandemosen kirjasta "En flykting korsar sitt spår" ja siitä on tullut jonkinlainen skandinaavisen ajattelutavan analyysi ja kiteytys. Koskee pitkälti myös suomalaisia, jotka eivät kuitenkaan ole skandinaaveja, mutta sama pitkä talvi ja pimeys, ankarat elinehdot ja harva asutus ovat vaikuttaneet kaikkien Pohjolan kansojen luonteeseen.
Minä olen törmännyt ennen kaikkea lakeihin numero 1, 4, 8 ja 10. Etenkin tällä palstalla, vähemmän livessä, Suomenvierailulla (olen etupäässä ihmisten seurassa jotka tuntevat minut ja joihin minulla on jonkinlainen side)Paloma.se.co kirjoitti:
Minä kopsasin sen tähän ketjuun lähinnä itselleni. Keskimäärin joka kolmas kommentti tässä ketjussa liittyy johonkin noista kymmenestä toteamuksista.
Aloituksen tarkoitus on antaa ystävällistä ja rakentavaa palautetta muille kirjoittajille, koska tarvetta siihen tuntuu olevan.
Janten laista vielä: sehän on lainattu Aksel Sandemosen kirjasta "En flykting korsar sitt spår" ja siitä on tullut jonkinlainen skandinaavisen ajattelutavan analyysi ja kiteytys. Koskee pitkälti myös suomalaisia, jotka eivät kuitenkaan ole skandinaaveja, mutta sama pitkä talvi ja pimeys, ankarat elinehdot ja harva asutus ovat vaikuttaneet kaikkien Pohjolan kansojen luonteeseen.
Minä olen törmännyt ennen kaikkea lakeihin numero 1, 4, 8 ja 10. Etenkin tällä palstalla, vähemmän livessä, Suomenvierailulla (olen etupäässä ihmisten seurassa jotka tuntevat minut ja joihin minulla on jonkinlainen side)Kun sen tänne laitoit, niin olettaa sopii sen palstaa ja palstalaisia koskevan.
Itselleen luettavaksi voisi kopsata vaikka ruutuvihkoon.
Olipa palaute missä mielessä tahansa annettu, epäilen haluavatko kaikki sitä ollenkaan.
Kyllähän täällä palautetta saa, mutta miksi sitä niin paljon annetaan. Toiset moittii, joku mielistelee ja kehuu kirjoittajaa, lässyä, lirkkua, onhan tätä.
Itse en vertaa enkä pidä palstaa liveen verrattavissa olevana paikkana.- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Näkisin niin, että tuo Janten laki on karrikoiden tehty, tarkoituksena saada ajatus ja mahdollinen vastaväite liikkeelle.
Etkö sitten tiedä, mihin sitä käytetään?
Pääasiassa sivaltamaan toista korville, kun argumentit alkavat olla vähissä. Niinkuin sinäkin halusit sivaltaa palstalaisia korville.
Sitä käyttävät poliitikotkin keskusteluissaan toista halventaakseen, sanomalla toisen toimivan Jantelain mukaan. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Pääasiassa sivaltamaan toista korville, kun argumentit alkavat olla vähissä. Niinkuin sinäkin halusit sivaltaa palstalaisia korville.
Sitä käyttävät poliitikotkin keskusteluissaan toista halventaakseen, sanomalla toisen toimivan Jantelain mukaan.Sitä käytetään paljon esim. kun on työtovereiden kanssa jossain kursseilla ja silleen että muistaa ottaa hieman etäisyyttä itseensä. Itseironiaa parhaimmillaan. Ei se ole tarkoitettukaan toisten mollaamiseen, kuin ehkä siivoojien keskuudessa. ;)
- eppu2
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Sitä käyttävät poliitikotkin keskusteluissaan toista halventaakseen, sanomalla toisen toimivan Jantelain mukaan.Lähinnä tarkastelin mitä ajatuksia se minussa itsestäni herättää minussa ja sitä myös tarkoitin. Niinkuin tuolla alempana mainitsin.
Minun tyyliini ei kuulu sivallella ketään koville.
Sinun tyyliisi näyttää kuuluvan tehdä omia tulkintojasi toisen sanoista ja esittää niitä toisen totuutena. Pitääkö aina yrittää kääntää kaikki negatiiviseksi.
Se miten minä tulkitsen jotain ei välttämättä ole sama, kun Sinun tulkintasi. - ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Sitä käytetään paljon esim. kun on työtovereiden kanssa jossain kursseilla ja silleen että muistaa ottaa hieman etäisyyttä itseensä. Itseironiaa parhaimmillaan. Ei se ole tarkoitettukaan toisten mollaamiseen, kuin ehkä siivoojien keskuudessa. ;)
Et sitten ole nähnyt ja kuullut sitä poliitikkojen kommenteissa toisistaan, kun ei enää muuta olla keksitty? Eikä mitenkään itseironiaksi tarkoitettuna vaan justiinsa toisten mollaamiseksi? Ihan niinkuin epulla ja hänen häntäjoukoillaankin; heh-heh, niinkuin tällä palstalla, heh-heh-heh.
Itseironiana en sitä ole koskaan kuullut missään. Aina se on kohdistunut toisiin tyylillä; en minä mutta nuo muut, minä olen sellaisen yläpuolella, röyh.
Tai no mistä minä tiedän vaikka entisiä siivoajia politiikot nekin. Oletko sinä siivonnut koskaan? Onko eppu? - eppu2
Et sitten ole nähnyt ja kuullut sitä poliitikkojen kommenteissa toisistaan, kun ei enää muuta olla keksitty? Eikä mitenkään itseironiaksi tarkoitettuna vaan justiinsa toisten mollaamiseksi? Ihan niinkuin epulla ja hänen häntäjoukoillaankin; heh-heh, niinkuin tällä palstalla, heh-heh-heh.
Itseironiana en sitä ole koskaan kuullut missään. Aina se on kohdistunut toisiin tyylillä; en minä mutta nuo muut, minä olen sellaisen yläpuolella, röyh.
Tai no mistä minä tiedän vaikka entisiä siivoajia politiikot nekin. Oletko sinä siivonnut koskaan? Onko eppu?Minä en mollaamisia aloita, takaisin saatan kyllä antaa. Mitään häntäjoukkoja minulla ei ole.
Jos Sinulla on eri tulkinta asiasta niin sitten on. Se ei muuta minun käsitytystäni asiasta.
Tietääkseni tämä ketju ei käsittele politiikkaa. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Minä en mollaamisia aloita, takaisin saatan kyllä antaa. Mitään häntäjoukkoja minulla ei ole.
Jos Sinulla on eri tulkinta asiasta niin sitten on. Se ei muuta minun käsitytystäni asiasta.
Tietääkseni tämä ketju ei käsittele politiikkaa.OK. Ymmärrän, että sinulle tuo Jantelaki oli jotain uutta, etkä oikein ymmärrä mihin sitä käytetään muuhun kuin ehkä sinun omaan itsetutkisteluusi.
Kauan Ruotsissa asuneena olen nähnyt siihen viittaamista sillä sivaltamista toisten poskille ihan tarpeeksi.
Tällä palstalla taas on sille ihan samalle asialle oma vakiosanastonsa; "olet kade, sinulla on alemmuuskompleksi, olet mustis, sinulla on huono itsetunto, onko sinulla paha olla, olet narsisti..."
Kaiken tuon voi nyt suomalaisetkin tästä lähin kuitata ruotsalaiseen tyyliin; "se Jantelaki, hih ja muutama tuplahymiö perään".
Häntäjoukoillasi tarkoitin niitä tuolla toisessa ketjussa hurmioon joutuneita kopiointisi ansiosta. - siilimuori3
Ancelina kirjoitti:
Kun sen tänne laitoit, niin olettaa sopii sen palstaa ja palstalaisia koskevan.
Itselleen luettavaksi voisi kopsata vaikka ruutuvihkoon.
Olipa palaute missä mielessä tahansa annettu, epäilen haluavatko kaikki sitä ollenkaan.
Kyllähän täällä palautetta saa, mutta miksi sitä niin paljon annetaan. Toiset moittii, joku mielistelee ja kehuu kirjoittajaa, lässyä, lirkkua, onhan tätä.
Itse en vertaa enkä pidä palstaa liveen verrattavissa olevana paikkana."Itse en vertaa enkä pidä palstaa liveen verrattavissa olevana paikkana."
Anceli et vai. Olen ymmärtänyt että sydämmesi on ainakin osittain täällä :D.
Liveenkin ottaisit jos vain saisit. Eikä siinä mitään moitittavaa, ent.siivoojaparka kirjoitti:
OK. Ymmärrän, että sinulle tuo Jantelaki oli jotain uutta, etkä oikein ymmärrä mihin sitä käytetään muuhun kuin ehkä sinun omaan itsetutkisteluusi.
Kauan Ruotsissa asuneena olen nähnyt siihen viittaamista sillä sivaltamista toisten poskille ihan tarpeeksi.
Tällä palstalla taas on sille ihan samalle asialle oma vakiosanastonsa; "olet kade, sinulla on alemmuuskompleksi, olet mustis, sinulla on huono itsetunto, onko sinulla paha olla, olet narsisti..."
Kaiken tuon voi nyt suomalaisetkin tästä lähin kuitata ruotsalaiseen tyyliin; "se Jantelaki, hih ja muutama tuplahymiö perään".
Häntäjoukoillasi tarkoitin niitä tuolla toisessa ketjussa hurmioon joutuneita kopiointisi ansiosta.Minäkin olen asunut kauan ja ollut pitkään työelämässä täällä ja minun havaintoni Jantelain käytöstä eriävät todellakin sinun kokemuksistasi. Kuten jo sanoin aikaisemmin, Jantelakia siteerataan usein opintopäivillä ja kursseilla; itsetuntoa ja henkilökohtaista kehitystä sekä työtympäristöä ja henkilökunnan välistä yhteistyötä edistävien luentojen ja kurssien osana. En ole havainnut sen käyttöä koskaan ketään loukkaavana tai haavoittavana aseena. (Mahdollista että sellaista on tapahtanut, mutta se ei ole Jantelain pääasiallinen esiintymisyhteys.)
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Minäkin olen asunut kauan ja ollut pitkään työelämässä täällä ja minun havaintoni Jantelain käytöstä eriävät todellakin sinun kokemuksistasi. Kuten jo sanoin aikaisemmin, Jantelakia siteerataan usein opintopäivillä ja kursseilla; itsetuntoa ja henkilökohtaista kehitystä sekä työtympäristöä ja henkilökunnan välistä yhteistyötä edistävien luentojen ja kurssien osana. En ole havainnut sen käyttöä koskaan ketään loukkaavana tai haavoittavana aseena. (Mahdollista että sellaista on tapahtanut, mutta se ei ole Jantelain pääasiallinen esiintymisyhteys.)
Kyllä sitä käytetään luentojen ja kurssien ulkopuolella. Enimmäkseen ulkopuolella. Jos sillä on yritetty sinun itsetuntoasi kohottaa jollain kurssilla, etkä sinä ole sitä muualla kuullut, niin ei se suinkaan tarkoita sitä, etteikö sitä käytettäisi muualla.
Monet täällä alkavat tutkiskelemaan itseään, että luulenko minä olevani mitään, luulenko minä olevani olevani yhtä paljon kuin toiset, luulenko olevani muita viisaampi...
Ei se Jantelaki niinpäin mene. Se menee niinpäin, että kun täällä toiset (niinkuin varmaan hyvin monet tekevät) ajattelevat sinusta kohta kohdalta noin, soveltavat nuo kaikki sinuun (enkä yhtään ihmettele), niin sinä naurat vähättelevästi toisille joo joo, siinä ajatellaan minusta sen Janttelain mukaan (samaa kuin sinun mielestäsi ollaan vain kateellisia sinun täydellisyydestäsi, muitten yläpuolella olemisestasi ja viisaudestasi.)
Oletko lukenut sen kirjan paikasta, minkä nimi on Jante?
Miksi sinun muuten piti kopsata se "itsellesi", jos se on sinulle jo itsetuntoasi kohottavilta kursseiltasi ja luennoiltasi ennestään tuttu?
Outoa. siilimuori3 kirjoitti:
"Itse en vertaa enkä pidä palstaa liveen verrattavissa olevana paikkana."
Anceli et vai. Olen ymmärtänyt että sydämmesi on ainakin osittain täällä :D.
Liveenkin ottaisit jos vain saisit. Eikä siinä mitään moitittavaa,Sinulle voin antaa pikku neuvon; älä tee pikaisia johtopäätöksiä pelkän palstakirjoittelun pohjalta. Täällä on mukavilta vaikuttaviakin kirjoittajia, mutta en heistä ketään ottaisi kotiini asumaan.
Eikä yhteen sydämeen kahta ämmää mahdu, minun sydämeeni ei miestäkään.- siilimuori3
Ancelina kirjoitti:
Sinulle voin antaa pikku neuvon; älä tee pikaisia johtopäätöksiä pelkän palstakirjoittelun pohjalta. Täällä on mukavilta vaikuttaviakin kirjoittajia, mutta en heistä ketään ottaisi kotiini asumaan.
Eikä yhteen sydämeen kahta ämmää mahdu, minun sydämeeni ei miestäkään.n. Onhan se kirjoituksissa tullut selväksi että yksi vain (kiusii). Mullakkait mahtuu monia monia aikamiehiä ha pari pieneni. Kaikille on tilaa.
Kyllä sitä käytetään luentojen ja kurssien ulkopuolella. Enimmäkseen ulkopuolella. Jos sillä on yritetty sinun itsetuntoasi kohottaa jollain kurssilla, etkä sinä ole sitä muualla kuullut, niin ei se suinkaan tarkoita sitä, etteikö sitä käytettäisi muualla.
Monet täällä alkavat tutkiskelemaan itseään, että luulenko minä olevani mitään, luulenko minä olevani olevani yhtä paljon kuin toiset, luulenko olevani muita viisaampi...
Ei se Jantelaki niinpäin mene. Se menee niinpäin, että kun täällä toiset (niinkuin varmaan hyvin monet tekevät) ajattelevat sinusta kohta kohdalta noin, soveltavat nuo kaikki sinuun (enkä yhtään ihmettele), niin sinä naurat vähättelevästi toisille joo joo, siinä ajatellaan minusta sen Janttelain mukaan (samaa kuin sinun mielestäsi ollaan vain kateellisia sinun täydellisyydestäsi, muitten yläpuolella olemisestasi ja viisaudestasi.)
Oletko lukenut sen kirjan paikasta, minkä nimi on Jante?
Miksi sinun muuten piti kopsata se "itsellesi", jos se on sinulle jo itsetuntoasi kohottavilta kursseiltasi ja luennoiltasi ennestään tuttu?
Outoa.Sinun tavallasi nähdä maailma on sellainen että se saa joetkin muuttamaan suuntaansa ja virtaamaan mereltä takaisin vuorille.
Ei mitään outoa siinä että laitoin itselleni muistilistaksi ton Jantelain tähän niin ei tarvi erikseen aina etsiä mikä numero se nyt olikaan.
Kyllä se Jantelaki menee juuri niinpäin. Se annetaan ohjenuoraksi oman itsensä analyysiin, ei sillä "sivalleta" ketään. Sinulla taitaa olla huonoja kokemuksia kokemuksista muiden ihmisten kanssa tai tullut takkiin muutaman kerran liian usein. Toivotan sinulle seesteisempää uutta vuotta.
(Jantelaista minulla ei ole enää enempää sanottavaa sinulle. Ei en ole lukenut kirjaa. Äsken guuglasin ja siellä kerrottiin kirjailijan rakentaneen Jantelait oman synnyinseutunsa ihmisten ajatteluntavan perustalle, vaikka hän sen nimittikin senaikaisen asunpaikansa, Janten, mukaan.)siilimuori3 kirjoitti:
n. Onhan se kirjoituksissa tullut selväksi että yksi vain (kiusii). Mullakkait mahtuu monia monia aikamiehiä ha pari pieneni. Kaikille on tilaa.
No hyvä on, myönnetään, että koti-kiusatun ottaisin avuksi talon ulkovuorausta laittamaan ihan milloin vaan.
Muista täällä ei siihen hommaan taitaisi ollakaan.
Ja kyllä pieniä miehiä mahtuu sydämeen kaksikin :)- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Sinun tavallasi nähdä maailma on sellainen että se saa joetkin muuttamaan suuntaansa ja virtaamaan mereltä takaisin vuorille.
Ei mitään outoa siinä että laitoin itselleni muistilistaksi ton Jantelain tähän niin ei tarvi erikseen aina etsiä mikä numero se nyt olikaan.
Kyllä se Jantelaki menee juuri niinpäin. Se annetaan ohjenuoraksi oman itsensä analyysiin, ei sillä "sivalleta" ketään. Sinulla taitaa olla huonoja kokemuksia kokemuksista muiden ihmisten kanssa tai tullut takkiin muutaman kerran liian usein. Toivotan sinulle seesteisempää uutta vuotta.
(Jantelaista minulla ei ole enää enempää sanottavaa sinulle. Ei en ole lukenut kirjaa. Äsken guuglasin ja siellä kerrottiin kirjailijan rakentaneen Jantelait oman synnyinseutunsa ihmisten ajatteluntavan perustalle, vaikka hän sen nimittikin senaikaisen asunpaikansa, Janten, mukaan.)Paloma:
"""Ei mitään outoa siinä että laitoin itselleni muistilistaksi ton Jantelain tähän niin ei tarvi erikseen aina etsiä mikä numero se nyt olikaan."""
Ootteko hauskempaa kuulleet??? Sitten aina kaivat tämän ketjun esille, kun tarvitsee mollata jotain Jantelain mukaan elämisestä. Eikö sinulla ole minkäänlaista omaa muistikirjaa, kun pitää keskustelupalstalle tehdä muistiinpanonsa?
"""Se annetaan ohjenuoraksi oman itsensä analyysiin..."""
Ja minkähänlaisen analyysin sinä itsestäsi teet Jantelain perusteella?
Onhan se perin kummallista, jos et ole Ruotsissa kullut vedottavan Jantelakiin muualla kuin siellä itsetuntoasi kohottavilla kursseilla. Mutta ei se oikeastaan ole ihmekään, koska olet työurasi suorittanut maahanmuuttajalasten parissa. Mitäpä he Jantelaista tietäisivät.
Olen muuten antanutkin jo määräyksen, että kuoltuani minut tuhkataan ja tuhkani on saatava menemään joen vastavirtaan. - ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Sinun tavallasi nähdä maailma on sellainen että se saa joetkin muuttamaan suuntaansa ja virtaamaan mereltä takaisin vuorille.
(Jantelaista minulla ei ole enää enempää sanottavaa sinulle. Ei en ole lukenut kirjaa. Äsken guuglasin ja siellä kerrottiin kirjailijan rakentaneen Jantelait oman synnyinseutunsa ihmisten ajatteluntavan perustalle, vaikka hän sen nimittikin senaikaisen asunpaikansa, Janten, mukaan.)Pitääkin minunkin nyt ihan kirjoittaa tänne muistilista niinkuin palstan älyköt ainakin:
1. Minut on kutsuttu perjantai-iltana klo 19.00 synttäreille.
2. Mene huomenna kaupunkiin ostamaan Hits 2015.
3. Soita vårdcentraaliin ja pyydä uusimaan verenpainelääkeresepti.
4. Purkita tuon äsken keitetyn kalasopan tähteet ja laita pakkaseen.
5. Kissat eivät ole saaneet viimeistä iltapalaansa
6. Kahvipannu pitää ladata valmiiksi, että on aamulla vain painaa nappia.
7. Muista iltalääkkeet ja aamulla sitten aamulääkkeet
8. Harjaa hampaat ennen nukkumaanmenoa
9. Puhelin lataukseen
10. Tarkista, että ovi on lukossa
...
Muuten niin vielä, Paloma
""" kerrottiin kirjailijan rakentaneen Jantelait oman synnyinseutunsa ihmisten ajatteluntavan perustalle,"""
Tuotahan minä yritin sinulle änkyttää jo monta kertaa, että kaikki nuo kohdat on sitä, mitä sen seutukunnan asukkaat sanoivat/ajattelivat toisista, eikä mitään itseanalyysiä. Ihan lyhyesti sanottuna tarkoittaa samaa kuin kateus. Samassa kohtaa, missä täälläkin sivalletaan esim. toisen olevan hänelle vain kade, niin Ruotsissa käytetään sitä Jantelagen-sanaa, usein siitä vielä jotain kohtaa siteraten ivallinen virnistys naamallaan. Siksi kai sinäkin tuon laitoit itsellesi muistiin?
Avaa kansi ja tule ulos sieltä tynnyristä missä elät. - ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
(Jantelaista minulla ei ole enää enempää sanottavaa sinulle. Ei en ole lukenut kirjaa. Äsken guuglasin ja siellä kerrottiin kirjailijan rakentaneen Jantelait oman synnyinseutunsa ihmisten ajatteluntavan perustalle, vaikka hän sen nimittikin senaikaisen asunpaikansa, Janten, mukaan.)Voi kun hyvä, että on tällainen muistilistaketju. Sinne kaupunkiin piti...
Muistatko, Paloma, yhtään, mikä pysäytti Mona Salinin statsministeriksi pääsyn aikoinaan? Ei, ei se ollut Toblerone, vaan tuo kirottu "Jantelagen", mikä vallitsee Ruotsissa. Siis hänen omien sanojensa mukaan...
Tuossa vain yksi esimerkki siitä "itseanalyysistä", mihin Jantelaki on mielestäsi tarkoitettu.
Miten mulle tulee mieleen iso lasiastia mis ollaan me palstalaiset ,sielt lasin takaa tuijottaa paloman silmät.
Sit se purottaa astiaan jotain murusia ja merkkaa paperiin miten me reakoiraan , ai niin se rakentava ehrotus.
Pikkasen enemän miettimist ennen ku laitat takuuvarman tappelu alotuksen esille.- provon.tarkoitus
...toisille merkitsee enemmän määrä kuin laatu.
- siilimuori3
Jännä kuinka eri tavoin ihmiset näkevät asioita tai lisäävät itse merkityksiä, mitä aloittaja ei ehkä tarkoittanut. Sinunkin soutulavitta-aloituksistasi voisi halutessaan sanoa et karsit osanottajia ( kirppis mm ihailee kun "valitset juttuseurasi) ja haluat itse keinutella pappana kiikkustuolissa . Siis jos haluaisi.
Minä käsitän niin et paloma halusi tällä aloituksella vähän löysätä nutturaa. Mut jos ei kelepaa, menkää soutamaan :DD - vai.onko
siilimuori3 kirjoitti:
Jännä kuinka eri tavoin ihmiset näkevät asioita tai lisäävät itse merkityksiä, mitä aloittaja ei ehkä tarkoittanut. Sinunkin soutulavitta-aloituksistasi voisi halutessaan sanoa et karsit osanottajia ( kirppis mm ihailee kun "valitset juttuseurasi) ja haluat itse keinutella pappana kiikkustuolissa . Siis jos haluaisi.
Minä käsitän niin et paloma halusi tällä aloituksella vähän löysätä nutturaa. Mut jos ei kelepaa, menkää soutamaan :DDEmännöit alotusta, eihän tää sun ole.
- siilimuori3
provon.tarkoitus kirjoitti:
...toisille merkitsee enemmän määrä kuin laatu.
Ja laatuahan täällä näyttää riittävän.
Hymiö hymiö - BändäriVaiAlias
siilimuori3 kirjoitti:
Minä käsitän niin et paloma halusi tällä aloituksella vähän löysätä nutturaa. Mut jos ei kelepaa, menkää soutamaan :DDjännä kuinka hyvin aina tiedät mitä Paloma on tarkoittanut :)))))
- siilimuori3
vai.onko kirjoitti:
Emännöit alotusta, eihän tää sun ole.
Ei tääl kukaa mitää omista. Miten otat kantaa aloituksen aiheeseen muutoin kuin riitelemällä, mikä on su bravuuris. Siis muuta tyyliä nii joku voi sua kuunnellakki.
siilimuori3 kirjoitti:
Minä käsitän niin et paloma halusi tällä aloituksella vähän löysätä nutturaa. Mut jos ei kelepaa, menkää soutamaan :DDKun kerran tierät tekoni niin etsippä se kohta esille missä kiellän /kysyn /toivon ja lue koko juttu ,älä irroita asioita asiayhteyrestä.
- siilimuori3
BändäriVaiAlias kirjoitti:
jännä kuinka hyvin aina tiedät mitä Paloma on tarkoittanut :)))))
Lue tarkemmin äläkä näsäviisastele. Kirjoitin että ehkä ja että miten minä ymmärrän.
- siilimuori3
siilimuori3 kirjoitti:
Lue tarkemmin äläkä näsäviisastele. Kirjoitin että ehkä ja että miten minä ymmärrän.
Joku voi ymmärtää että annat ymmärtää ymmärtää. Kyllä ihan asiassa on. Ei tuo ladikuppivertaus kyllä mikää hyväntahtoisen rakentava ollut.
- ladikuppi
siilimuori3 kirjoitti:
Joku voi ymmärtää että annat ymmärtää ymmärtää. Kyllä ihan asiassa on. Ei tuo ladikuppivertaus kyllä mikää hyväntahtoisen rakentava ollut.
Lähe mäkeen, pilaat ilmaa.
- silimuori3
ladikuppi kirjoitti:
Lähe mäkeen, pilaat ilmaa.
Kiitos kutsusta, en nyt voi lähteä mut katotaan joku toinen kerta. Kiltti olet kun kutsuit :).
Pussillinen karkkeja, niitä on neljää sorttia, kaikki ihan hyvän makuisia ja ei saisi jäädä edes ikävää jälkimakua.
Punaisilla haluan kertoa, Jos aloituksessa on ensimmäisenä linkki johonkin iltalehden tai muun lehden sivuille, miksei voi kertoa omin sanoin mistä haluaa muiden mielipiteitä. En koskaan avaa näitä linkkejä, mutta jos se täydentää omaa mielipidettä se on jo eri asia, Musiikkiketjuissa linkit ihan omiaan.
Sinisestä karkkipaperista löytyy myös sakset, pitkät ketjut vihon viimeisiä, miksei jos on pitkä ketju niin sitä voi saksia ja jatkaa toisella aloituksella nro 2, vai pitääks ne olla aina peräkkäin. Jos joku haluaa johonkin alku päässä olleeseen kommenttiin palata, niin kait hän osaa sitten rullailla.
Keltainen kehottaa miettimään En kait jankkaa liikaa. En kait kirjoita liian pitkästi.
Vihreässä heitellään vanhat asiat romukoppaan, ei kaikki ole seuranneet palstaa kymmentä vuotta niin kuin minä esimerkiksi olen, sen vuoksi vanhoihin juttuihin vetoaminen tuntuu kurjalta juuri palstalle tulleista, niin ainakin kuvittelen. Ei haittaa jos samoista asioista rupatellaan uudestaan, ainahan sitä voi itsekin löytää uusia näkökulmia.
Nyt heitän karkit ilmaan ja napatkoon ken haluaa, mitä haluaa, itse nappaan keltaisen- keitä.tarkoitat
Voisit aluksi ihan henkilöön mennen opastaa näitä joilta sanojesi mukaan puuttuu motivaatio ja jotka eivät huomaa petrattavaa olevan. Mun mielestä ikävästi vihjailtua.
- siilimuori3
No jotkut kun vaan näkevät kaikessa ikävää vihjailua, Sehän on ihan luonnollista :).
- eppu2
Itse ajattelin tuota Janten lakia siten, että mitä se kertoo minulle minusta, väitänkö sen kohtia vastaan.
Minä en nähnyt mitään negatiivista aloituksessa.
Voihan asioita ajatella monelta kantilta ilman kiihkoilua.
Sellaisia pilkahduksia kyllä olen huomaavinani, että sanoo Paloma mitä vaan, se on, joillekuille, kuin punainen vaate härälle.- AinaOllutMultinikkejä
"Sellaisia pilkahduksia kyllä olen huomaavinani, että sanoo Paloma mitä vaan, se on, joillekuille, kuin punainen vaate härälle."
minun pilkahduksissani hänen ylenkatseisten kommenttiensa perässä on usein muutama sama nikki komppaamassa, omia tai vieraita, yks hailee
- ent.siivoojaparka
Älä huolehdi, Paloma.
Kyllä minä...
Mielestäni olen aika paljon sinua jo opastanutkin tässä palstaharhailussasi silleen rakentavasti. Olet kai itsekin huomioinut? Viimeksi (vai olikohan se viimeksi?) kai tuolla toisessa kehoitin sinua etsimään palstaa, missä on kaiken ikäisiä, niinkuin livessäkin.
Luota minuun. Kyllä minä vielä teen sinusta oikein hyvän palstakeskustelijan vähitellen. Se voi viedä jonkun aikaa kypsyttää raakiletta, mutta "hitaasti hyvä tulee, ajatellen aivan kaunis". Hitaasti ja huolella rakennettu pohja kestää aina kauemmin, niin kertoi opettajani koulussa.
Ps.: Vieläkin lähettämättä tuo noopelin lohtutuspalkinto... Minä voin aloittaa karkkien jakamisen (ensin 40 kommenttia siitä mitä mieltä ollaan aloittajasta ;)
uudenvuoden karkki koti-kiusatulle: toivoisin että kirjoittaisit enemmän yleiskielellä. Murteet on aika hankalia lukea."Paloma.se.co"
Pusuttimeni
Muistatko mikä oli lempi-nimenä nuorella herralla nimeltä Mika Jenytin?
Lempi-nimi sopisi sinullekin.
i kärlekens allt förlåtande dimma
H.- tiedetään
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Pusuttimeni
Muistatko mikä oli lempi-nimenä nuorella herralla nimeltä Mika Jenytin?
Lempi-nimi sopisi sinullekin.
i kärlekens allt förlåtande dimma
H.venytin
Kiitos karkist paloma,sää ole kiltti.
Olen monesti tunnustanut oppimattomuuteni ja kirjotustaito kulkee käsikäressä sen kanssa.
Kyl mää yritän mutta kun innostun jostain aiheest niin se karkaa murteelle ,en mä ilkeyttäni .
Olenkin koittanu niille vaan kirjotella jotka ei siit pahaa tykkää.- anna.mennä
koti-kiusattu kirjoitti:
Olen monesti tunnustanut oppimattomuuteni ja kirjotustaito kulkee käsikäressä sen kanssa.
Kyl mää yritän mutta kun innostun jostain aiheest niin se karkaa murteelle ,en mä ilkeyttäni .
Olenkin koittanu niille vaan kirjotella jotka ei siit pahaa tykkää.Herneen nenään vetää ne jotka lukee kaiken siks että pääsee napisemaan, fiksut kyl ymmärtää.
- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Olenkin koittanu niille vaan kirjotella jotka ei siit pahaa tykkää.Kirjoita vain murteellasi, mutta vähän vain vaikea erotta milloin olet asialla sinä ja milloin se "vainoojasi" mustalla nikillä, joka kirjoittaa niin samanlaista murretta, että voisi melkein luulla sinuksi.
- siilimuori3
Minua ei murteet haittaa mut tietynlainen tosikkomaisuus ja herkkähipiäisyys paistaa joskus kommenteista. Vaikeuksia ottaa palaute vastaan siis muu kuin kehu? Ei kaikki aina ole niin kuolemanvakavaa palstakeskusteluissa.
koti-kiusattu kirjoitti:
Olenkin koittanu niille vaan kirjotella jotka ei siit pahaa tykkää.Pikkasen tykkäät koreilla ns. oppimattomuudellasi, vaikka tosiasiassa olet ainakin kaksikielinen aivan sujuvasti: suomea ja turkua. Sanon ainakin, koska muita kielitaitojasi en tiedä.
Murteella kirjoittaminen voi olla hauskaa ja jotka sitä hyvin ymmärtävät, myös kaunista ja mukavaa. Minulle se on jonkinlaista käänteistä snobbailua.Paloma.se.co kirjoitti:
Pikkasen tykkäät koreilla ns. oppimattomuudellasi, vaikka tosiasiassa olet ainakin kaksikielinen aivan sujuvasti: suomea ja turkua. Sanon ainakin, koska muita kielitaitojasi en tiedä.
Murteella kirjoittaminen voi olla hauskaa ja jotka sitä hyvin ymmärtävät, myös kaunista ja mukavaa. Minulle se on jonkinlaista käänteistä snobbailua.Eikä nii vähäkää , myännän reilusti.
Mun kielitaito on itte kaseteilta opeteltua ,hyvin karkeeta ilman kieliopillisia hienouksia , sanoja on mut ei oikeeta tietoa ääntämisestä.
Snoppailu väitettäs en omakseni myönnä .
Mitäpä itte tykkäät tosta lasipurkki vertauksest?koti-kiusattu kirjoitti:
Eikä nii vähäkää , myännän reilusti.
Mun kielitaito on itte kaseteilta opeteltua ,hyvin karkeeta ilman kieliopillisia hienouksia , sanoja on mut ei oikeeta tietoa ääntämisestä.
Snoppailu väitettäs en omakseni myönnä .
Mitäpä itte tykkäät tosta lasipurkki vertauksest?Lasipurkkivertauksesta? Sinä meinaat että tutkin teitä ikäänkuin ulkopuolelta; kuin katsellen kultakalaa pyöreässä lasiakvaariossaan?
En tuntenut siinä minkäänlaista yhtymäkohtaa omaan palstakirjoitteluuni, joka ei ole koskaan tarkoitushakuista tai tutkivaa. Olen spontaani ihminen joka kirjoittaa senhetkisiä ajatuksiaan miettimättä miten ne otetaan vastaan. Minulla ei ole edes pelisilmää.
Kyllä, minä miellän murteella kirjoittamisen, oman kouluttamattomuuden korostamisen, seuransa tiukasti valitsemisen eräänlaiseksi käänteiseksi snobbailuksi. Vähän kuin käänteinen rasismi (vaikka sitä oikeesti terminä käytetään lähes aina väärin).
Et varmaan muista enää mutta meillä oli mielipiteenvaihtoa asiasta jo silloin, pitkän aikaa sitten, kun ensi kertoja vierailin palstalla ja etsin paikkaani muidenkirjoittajien joukossa. Minulla ei ole koskaan ollut mitään tarvetta olla joku päällepäsmäri taikeskipiste kemuissa, mutta yllättävän umpimielinen ja tyly ilmapiiri vaikeutti sopeutumistani.Paloma.se.co kirjoitti:
Lasipurkkivertauksesta? Sinä meinaat että tutkin teitä ikäänkuin ulkopuolelta; kuin katsellen kultakalaa pyöreässä lasiakvaariossaan?
En tuntenut siinä minkäänlaista yhtymäkohtaa omaan palstakirjoitteluuni, joka ei ole koskaan tarkoitushakuista tai tutkivaa. Olen spontaani ihminen joka kirjoittaa senhetkisiä ajatuksiaan miettimättä miten ne otetaan vastaan. Minulla ei ole edes pelisilmää.
Kyllä, minä miellän murteella kirjoittamisen, oman kouluttamattomuuden korostamisen, seuransa tiukasti valitsemisen eräänlaiseksi käänteiseksi snobbailuksi. Vähän kuin käänteinen rasismi (vaikka sitä oikeesti terminä käytetään lähes aina väärin).
Et varmaan muista enää mutta meillä oli mielipiteenvaihtoa asiasta jo silloin, pitkän aikaa sitten, kun ensi kertoja vierailin palstalla ja etsin paikkaani muidenkirjoittajien joukossa. Minulla ei ole koskaan ollut mitään tarvetta olla joku päällepäsmäri taikeskipiste kemuissa, mutta yllättävän umpimielinen ja tyly ilmapiiri vaikeutti sopeutumistani.Yllättävän erilailla ihminen ja sen ihmisen arvostelija näkee toisensa.
Ei meiän välillä pitäis sukupolvien välistä kuiluakaan olla, toisaalta uskon että naapureina tultais kyllä toimeen.koti-kiusattu kirjoitti:
Yllättävän erilailla ihminen ja sen ihmisen arvostelija näkee toisensa.
Ei meiän välillä pitäis sukupolvien välistä kuiluakaan olla, toisaalta uskon että naapureina tultais kyllä toimeen.Olen aivan vakuuttunut siitä että olet oikeassa. Naapureina en uskoisi meillä olevan mitään vaikeuksia. (Suomea saisit silti puhua minule, enimmäkseen. Turunmurteen hallintani on yhden opiskeluvuoden varassa ja siitä on jo pitkä aika)
Mulla on kylläkin karkkilakko, mutta... voisitte kaikki siirtyä tuonne 50 palstalle niin että minäkin saisin oikein luvalla sanoa jotain ;))
Paloma.se.co kirjoitti:
Onko sulla karkkien jakamislakko myös?
Olen sen verta karkkihiiri, että jos mulla karkkeja on, en takuulla jaa niitä ;)
Yhden kakun voin leipoa, jonka nimi on Live and Let Live. Tää palsta on välillä kyl sellainen Bond-leffa, tyyliin Live and Let Die :))
Noita ohjeita satelee harva se päivä ja ketju, kokoan ne tähän: (lisätkää jos en kaikkia muista)
älä kirjoita pitkää tekstiä
älä laita pelkkiä linkkejä
älä laita musaa väärään ketjuun
älä runoile väärään ketjuun
älä kirjoita murretta
älä kirjoita ulkomaisilla kielillä
älä käytä vierassanoja
älä vastaa jokaiselle jos teet aloituksen, se on ketjun pitkittämistä
älä bloggaa
älä käytä hymiöitä
älä ole kiltti, se ällöttää
älä naura toiselle
älä puhu alapääjuttuja
älä kirjoita tänne ellet ole ikäsi puolesta sopiva
älä vänkää
älä jankuta
älä ole tuollainen kuin olet, ole jotain muuta!
*
On juttuja joista en pidä, mutta kun te kuitenkin teette niitä, niin mitä mä sille voin. Pitäisikö mun edes voida?hmp.f kirjoitti:
Olen sen verta karkkihiiri, että jos mulla karkkeja on, en takuulla jaa niitä ;)
Yhden kakun voin leipoa, jonka nimi on Live and Let Live. Tää palsta on välillä kyl sellainen Bond-leffa, tyyliin Live and Let Die :))
Noita ohjeita satelee harva se päivä ja ketju, kokoan ne tähän: (lisätkää jos en kaikkia muista)
älä kirjoita murretta
älä käytä vierassanoja
älä bloggaa
älä käytä hymiöitä
älä naura toiselle
älä puhu alapääjuttuja
älä vänkää
älä jankuta
*
On juttuja joista en pidä, mutta kun te kuitenkin teette niitä, niin mitä mä sille voin. Pitäisikö mun edes voida?Sen verran rautalankaa käytän tähän, että mun mielestä nuo kaikki älä-ohjeet on ihan turhia. On vain yksi niistä johon en ole syyllistynyt, ja aion jatkossakin syyllistyä.
- ihmemaassa
Onko tänne tullut porttikielto alle 60-kymppisiile?
ihmemaassa kirjoitti:
Liisa, ei minun tietääkseni. En tiedä onko täällä ketään ovella käännyttämässä "väärän"ikäistä jengiä pois, mutta minun puolestani ainakin kaikille on tilaa. Eikä noi ikärajoitukset ole lakikirjaan kirjoitettuja, vain viitettä antavia.
ihmemaassa kirjoitti:
Puomi on laskettu tien eteen, mutta ne ei ottaneet huomioon että pääsee sekä alta että yli. Vain banni estää mut. Sähköaita ;)
hmp.f kirjoitti:
älä kirjoita murretta
älä käytä vierassanoja
älä bloggaa
älä käytä hymiöitä
älä naura toiselle
älä puhu alapääjuttuja
älä vänkää
älä jankuta
*
On juttuja joista en pidä, mutta kun te kuitenkin teette niitä, niin mitä mä sille voin. Pitäisikö mun edes voida?Minä luulen taas että täällä vallitsee eräänlainen "mä haluan muuttaa tän palstan enemmän minunnäköiseksi" tunnelma. Siis kaikki joka on jotenkin kaavasta poikkeavaa on pahasta. Sielunvihollisen keksintöä. Katto on madaltunut jopa ennestään ja silloinkin kun aloitin täällä piti hieman kumartaa (pienelle ihmiselle harvinainen kokemus) ennenkuinvanhatparrat antoivat puheenvuoruoa. Tai siis: sai höpistä itsekseen aika kauan ennenkuin alettiin kommentoimaan.
Hyvä kakku muuten: olkaa hyvät ja ottakaa pala, juuri siitä kohdasta jonka uskotte teitä eniten miellyttävän.
Ja nyt Lutunen lumitöihin meille on satanut yön aikana puoli metriä lunta.
:)Paloma.se.co kirjoitti:
Minä luulen taas että täällä vallitsee eräänlainen "mä haluan muuttaa tän palstan enemmän minunnäköiseksi" tunnelma. Siis kaikki joka on jotenkin kaavasta poikkeavaa on pahasta. Sielunvihollisen keksintöä. Katto on madaltunut jopa ennestään ja silloinkin kun aloitin täällä piti hieman kumartaa (pienelle ihmiselle harvinainen kokemus) ennenkuinvanhatparrat antoivat puheenvuoruoa. Tai siis: sai höpistä itsekseen aika kauan ennenkuin alettiin kommentoimaan.
Hyvä kakku muuten: olkaa hyvät ja ottakaa pala, juuri siitä kohdasta jonka uskotte teitä eniten miellyttävän.
:)Tuota on helppo allekirjoittaa, just näin.
Kun tänne joku uusi tulee, vastassa on vainoharha - kuka sä Oikesti olet, joku vanha palstalainen kuitenkin.
Kade! Työntäkää tänne se lumi...- Korppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä luulen taas että täällä vallitsee eräänlainen "mä haluan muuttaa tän palstan enemmän minunnäköiseksi" tunnelma. Siis kaikki joka on jotenkin kaavasta poikkeavaa on pahasta. Sielunvihollisen keksintöä. Katto on madaltunut jopa ennestään ja silloinkin kun aloitin täällä piti hieman kumartaa (pienelle ihmiselle harvinainen kokemus) ennenkuinvanhatparrat antoivat puheenvuoruoa. Tai siis: sai höpistä itsekseen aika kauan ennenkuin alettiin kommentoimaan.
:)Itse tunnen, että palstan muuttamisesta ei ole ollenkaan kysymys vaan toisten kirjoittajien mielipiteiden muuttamisesti paremmin omia mielipiteitä myötäileviksi.
Sekään ei aina riitä kun luetun ymmärtäminen heittää kuperkeikkaa. - de-meter
hmp.f kirjoitti:
älä kirjoita murretta
älä käytä vierassanoja
älä bloggaa
älä käytä hymiöitä
älä naura toiselle
älä puhu alapääjuttuja
älä vänkää
älä jankuta
*
On juttuja joista en pidä, mutta kun te kuitenkin teette niitä, niin mitä mä sille voin. Pitäisikö mun edes voida?Hieno lista, hmp.f..)) Kaikkia sääntöjä olen rikkonut, joten ei tässä juuri ole varaa muita mestaroida. Rakentavaa kritiikkiä en osaa enkä tohdi esittää, kun en tunne niin hyvin täällä olevia.
Idea on tietysti hyvä, vaikka toteutus taitaa tökkiä muillakin... Korppis1 kirjoitti:
Itse tunnen, että palstan muuttamisesta ei ole ollenkaan kysymys vaan toisten kirjoittajien mielipiteiden muuttamisesti paremmin omia mielipiteitä myötäileviksi.
Sekään ei aina riitä kun luetun ymmärtäminen heittää kuperkeikkaa.Ja sitten, entäs sen jälkeen? Kun löytää yhteisymmärryksen jonkun kanssa, tajuaa mistä hän puhuu ja osoittaa sen. Sitten oletkin mielistelijä, nuoleskelija. Kumarrat yhteen suuntaan ja pyllistät toiseen. Pah!
Ei ole kyse pelkästään siitä että toisen mielipidettä halutaan muuttaa, kun se muuttuu, ei sekään ole hyvä. Oisko kyse koeponnistelusta? Kaikki kaapin luurangot jotka jäivät joskus siivoamatta hyppää pihalle. Ja mitä vanhempi on, sitä enemmän pölyä luurankojen päällä.
Miten vaikeaa on nähdä itsensä. Kaukonäkö on kunnossa, likinäkö ei.- eri.tyylit
hmp.f kirjoitti:
Ja sitten, entäs sen jälkeen? Kun löytää yhteisymmärryksen jonkun kanssa, tajuaa mistä hän puhuu ja osoittaa sen. Sitten oletkin mielistelijä, nuoleskelija. Kumarrat yhteen suuntaan ja pyllistät toiseen. Pah!
Ei ole kyse pelkästään siitä että toisen mielipidettä halutaan muuttaa, kun se muuttuu, ei sekään ole hyvä. Oisko kyse koeponnistelusta? Kaikki kaapin luurangot jotka jäivät joskus siivoamatta hyppää pihalle. Ja mitä vanhempi on, sitä enemmän pölyä luurankojen päällä.
Miten vaikeaa on nähdä itsensä. Kaukonäkö on kunnossa, likinäkö ei.Toisen mielipiteen huomioimisen ja myötäilemisen voi näyttää eri tavalla, joku nuoleskelee niin että ruskea kieli näkyy ja toinenilmaisee asiallisesti saman .
eri.tyylit kirjoitti:
Toisen mielipiteen huomioimisen ja myötäilemisen voi näyttää eri tavalla, joku nuoleskelee niin että ruskea kieli näkyy ja toinenilmaisee asiallisesti saman .
Olen huomannut että moni on sun kanssa täällä samaa mieltä. Tavallaan se myös tappaa kaiken kiltteyden, koska tulee niin pirun vaikeaksi huomioida tai myötäillä yhtään ketään. Joka tuntee olevansa ulkopuolinen, mieltää sen heti nuolemiseksi.
Voiko täällä olla niin ettei kukaan toinen pahastu tai paheksu? Pitääkö siihen pyrkiä? Ite en siihen pysty, en tällä naamalla ;) mutta kun kuitenkin paheksutte mua tai mun mielipiteitä, niin haluan mieluiten tulla tunnetuksi kilttinä ja siirappisena ihmisenä.
Mulle mielistely on sitä että myötäilee toista vaikka on oikeasti eri mieltä, huomioi toista vaikka ei voi sietää.hmp.f kirjoitti:
Olen huomannut että moni on sun kanssa täällä samaa mieltä. Tavallaan se myös tappaa kaiken kiltteyden, koska tulee niin pirun vaikeaksi huomioida tai myötäillä yhtään ketään. Joka tuntee olevansa ulkopuolinen, mieltää sen heti nuolemiseksi.
Voiko täällä olla niin ettei kukaan toinen pahastu tai paheksu? Pitääkö siihen pyrkiä? Ite en siihen pysty, en tällä naamalla ;) mutta kun kuitenkin paheksutte mua tai mun mielipiteitä, niin haluan mieluiten tulla tunnetuksi kilttinä ja siirappisena ihmisenä.
Mulle mielistely on sitä että myötäilee toista vaikka on oikeasti eri mieltä, huomioi toista vaikka ei voi sietää.Joskus kannattaa kokeilla käänteistä psykologiaa :)
Vaan kyllä tulee hyvä mieli, jos joskus nätisti sanotaan. Olipa se totta tai ei, nin kuin mulle tänään.
Lemmikkini, mieti :)Ancelina kirjoitti:
Joskus kannattaa kokeilla käänteistä psykologiaa :)
Vaan kyllä tulee hyvä mieli, jos joskus nätisti sanotaan. Olipa se totta tai ei, nin kuin mulle tänään.
Lemmikkini, mieti :)Hetken kävi lämmin tuulahdas sisälläni, minäkö lemmikkisi :)) Mutta ei sopinut kuvaani sinusta, johonkin toiseen enemmänkin... eikun ketjuhakuun, eka arvaus tuotti jo tulosta.
Näin on, Anceli, vaikkei aina tiedä onko totta, niin toinen on ainakin tarkoittanut hyvää. Pistä sanat taskuun lämmittämään :) On niin pirun kylmäkin.hmp.f kirjoitti:
Hetken kävi lämmin tuulahdas sisälläni, minäkö lemmikkisi :)) Mutta ei sopinut kuvaani sinusta, johonkin toiseen enemmänkin... eikun ketjuhakuun, eka arvaus tuotti jo tulosta.
Näin on, Anceli, vaikkei aina tiedä onko totta, niin toinen on ainakin tarkoittanut hyvää. Pistä sanat taskuun lämmittämään :) On niin pirun kylmäkin.Voit sinä lemmikkini olla, vaikka sellainen taskumarsu. Silittelen sit sua ja vähän vaikka rapsutankin.
Laitan tuon saamani "lemmikin" villasukkaan, jos joudun näillä pakkasilla jo sukat sisälläkin jalkoihini laittamaan. Mutta ei vielä.Ancelina kirjoitti:
Voit sinä lemmikkini olla, vaikka sellainen taskumarsu. Silittelen sit sua ja vähän vaikka rapsutankin.
Laitan tuon saamani "lemmikin" villasukkaan, jos joudun näillä pakkasilla jo sukat sisälläkin jalkoihini laittamaan. Mutta ei vielä.:)) älä sitten takataskuun laita, pliis. Ellet laita jotain vähän vielä paksumpaa marsua toiseen takataskuun ;)
- ent.siivoojaparka
Ancelina kirjoitti:
Voit sinä lemmikkini olla, vaikka sellainen taskumarsu. Silittelen sit sua ja vähän vaikka rapsutankin.
Laitan tuon saamani "lemmikin" villasukkaan, jos joudun näillä pakkasilla jo sukat sisälläkin jalkoihini laittamaan. Mutta ei vielä.Eikös hän juuri tuonut puita tupaan?
Jankuti.
Ikä-rajat kertovat sivistyksen tasosta.
Siksi ne eivät kiellä.
Vaan kertovat milloin kenelle mitenkin nauraa.
Kun/jos jotkut rajoja rikkovat.
H.Glad to be at service, kumarrushymiö.
Kerran vain, ja vain kerran.
Kaikki varmaan tietää miten lihas kasvatetaan. Se rikotaan, sitä rääkätään niin kauan että se pikkasen repee, jolloin keho pyrkii kasvattamaan rikkinäisen kohdan ympärille uutta massaa.
Ihmismieli toimii samalla tavalla. Kun se rikotaan, luonnollinen kasvuprosessi on ehjätä se mieli. Kaikki eivät edes pyri korjamaan sieluaan. Ehkä ne ei halua vanhentua.hmp.f kirjoitti:
Glad to be at service, kumarrushymiö.
Kaikki varmaan tietää miten lihas kasvatetaan. Se rikotaan, sitä rääkätään niin kauan että se pikkasen repee, jolloin keho pyrkii kasvattamaan rikkinäisen kohdan ympärille uutta massaa.
Ihmismieli toimii samalla tavalla. Kun se rikotaan, luonnollinen kasvuprosessi on ehjätä se mieli. Kaikki eivät edes pyri korjamaan sieluaan. Ehkä ne ei halua vanhentua.Prkl. Heitän yhden a-kirjaimen soppaan. Hunkkelis osaa sen varmaan oikeaan paikkaan asettaa, vaikkei ruotsia osaakaan oikein kirjoittaa ;)
hmp.f kirjoitti:
Ihmismieli toimii samalla tavalla. Kun se rikotaan, luonnollinen kasvuprosessi on ehjätä se mieli. Kaikki eivät edes pyri korjamaan sieluaan. Ehkä ne ei halua vanhentua."humps"
...at your service.
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
...at your service.
H."hunksz"
jankuti-jankuti
... of service.
(sitä mä hain)
tai
... at your service.
(sitä yksinomaan sun palveluksessa EN hakenut)
Huom. Kolmen pisteen jälkeen välilyönti. Jos ihan tarkkoja ollaan.- snobi
hmp.f kirjoitti:
Ihmismieli toimii samalla tavalla. Kun se rikotaan, luonnollinen kasvuprosessi on ehjätä se mieli. Kaikki eivät edes pyri korjamaan sieluaan. Ehkä ne ei halua vanhentua.Englantia äidinkielenään puhuva ei sano noin.
snobi kirjoitti:
Englantia äidinkielenään puhuva ei sano noin.
Ei, korjasinkin sen jo. Sillä on peräti lyhennekin, GTBOS
http://acronyms.thefreedictionary.com/Glad to Be of Service
Et tarttunut siihen toiseen "virheeseen"? Kirjoitin ehjätä. Sellaista sanaa ei ole olemassa suomenkielessä.
- Psykoterapeutitar
Hyvä, että on tuttua ja turvallista ja saa huomata, että kuusikymppinenkin on ihan samanlainen, kun hiekkalaatikolla leikkivä kaksivuotias lapsi; leikkii muiden kanssa, mutta ei kenkään kanssa yhdessä!
- mimmimum-mi
Kolme boxia olisi vielä karkkeja jäljellä joulusta... kyllä me kaikki siitä jo suut makeaksi saisimme....tarjoaisin ihan mielelläni....niissä ei ole yhtään kirpeän kitkerää karkkia mukana...
Nauratti kun olin kaksi ja puolivuotiaani kanssa päivän...hän on alkanut puhumaan pulputtamaan kovasti....Lastenohjelmaakin katsellessa eläytyi ....sanoi mene pois tästä....jos hän ei tykännyt jostain...hän halusi muokata ohjelman oman maun mukaiseksi...ja jos oli roska lattialla....hän sanoi sillekin ...mene pois tästä...
Kyllä me kaikki tänne sovimme ja mahdumme....mielestäni. - kylmätotuus
Aloitukseen on tullut 100 vastausta.
Luin ne kaikki ja suurin osa niistä sisälsi toisten kirjoittajien nokkimista.
Kokonaiskuva on erittäin negatiivinen.
Ainoa tapa tehdä palstasta miellyttävämpi on lopettaa toisten piikittely ja nälviminen. Yritetään pysyä edes jotenkin aloituksen aihepiirissä, vaikka rönsyillenkin. Koskee myös allekirjoittanutta.Aloituksen tarkoituksena ei ollut kenenkään mollaaminen mutta pieleen meni. Aloituksena täysin epäonnistunut, mutta sattuuhan sitä.
- ent.siivoojaparka
Niin näkyy olevan ja se sama vanha tyytymättömyys palstaan yleisesti ja sen keskustelijoihin. Sehän aloituksen tarkoituskin näkyi olevan:
"""... niin voisimme jatkaa tätä kiinnostavaa ketjua ajatuksilla siitä miten voisimme auttaa muita kirjoittajia tulemaan paremmiksi palstakirjoittajiksi."""
Toisinsanoen osoittakaa sormellanne toisista heidän vikansa, miksi he eivät ole tarpeeksi hyviä tälle palstalle. - siilimuori3
Niin näkyy olevan ja se sama vanha tyytymättömyys palstaan yleisesti ja sen keskustelijoihin. Sehän aloituksen tarkoituskin näkyi olevan:
"""... niin voisimme jatkaa tätä kiinnostavaa ketjua ajatuksilla siitä miten voisimme auttaa muita kirjoittajia tulemaan paremmiksi palstakirjoittajiksi."""
Toisinsanoen osoittakaa sormellanne toisista heidän vikansa, miksi he eivät ole tarpeeksi hyviä tälle palstalle.No eipä tuonne omapeiliketjuunkaan kovin monia oma-analyysejä tullut, toisten totiseksi mollaamiseksi sekin meni. En näe nitän eroa siihen tässä aloituksessa. Yks lysti ryki tai yski ni housussa jo on.
- siilimuori3
Paloma.se.co kirjoitti:
Aloituksen tarkoituksena ei ollut kenenkään mollaaminen mutta pieleen meni. Aloituksena täysin epäonnistunut, mutta sattuuhan sitä.
Ei ollut aloituksessa vika vaan harva osanottaja oivalsi sen oikein. Tästä olisi voinut saada hyväntahotoisen hauskan jos..........................
- a-------------------
Paloma.se.co kirjoitti:
Aloituksen tarkoituksena ei ollut kenenkään mollaaminen mutta pieleen meni. Aloituksena täysin epäonnistunut, mutta sattuuhan sitä.
Kirjoitin täydellisen myönteisen aloitukseen sopivan kommentin
ja mitä tapahtui?
Kukaan ei huomaa eikä noteeraa sitä.
Haluatte lukea pahoja, ikäviä, ilkeitä ja kielteisiä kirjoituksia, (senhän iltalehdet tietävätkin)
P.s. Edelleen minulla menee hyvin, tsau! - a-------------------
a------------------- kirjoitti:
Kirjoitin täydellisen myönteisen aloitukseen sopivan kommentin
ja mitä tapahtui?
Kukaan ei huomaa eikä noteeraa sitä.
Haluatte lukea pahoja, ikäviä, ilkeitä ja kielteisiä kirjoituksia, (senhän iltalehdet tietävätkin)
P.s. Edelleen minulla menee hyvin, tsau!Laitan itselleni muistilistaksi tähän tarinan kahdesta sudesta, niin ei tarvi erikseen aina etsiä, miten se nyt menikään.
http://hidastaelamaa.fi/2012/05/vanhan-ja-nuoren-intiaanin-keskustelu/
Vanha cherokee-intiaani kertoi eräänä iltana lapsenlapselleen ihmisten sisällä tapahtuvasta taistelusta. Hän sanoi:"Poikani, meidän kaikkien sisällä taistelee kaksi ’sutta’.”
”Toinen on Paha. Se on kiukku, kateus, mustasukkaisuus, suru, katumus, ahneus, ylimielisyys, itsesääli, syyllisyys, inho, alemmuudentunne, valheet, väärä ylpeys, ylemmyydentunne ja ego.”
”Toinen on Hyvä. Se on ilo, rauha, toivo, tyyneys, nöyryys, lempeys, hyvänsuopuus, empatia, anteliaisuus, totuus, myötätunto ja usko.”
Lapsenlapsi ajatteli asiaa hetken ja kysyi sitten isoisältään:
”Kumpi susi voittaa?”
Vanha cherokee vastasi yksinkertaisesti:
”Se, jota ruokit.” a------------------- kirjoitti:
Laitan itselleni muistilistaksi tähän tarinan kahdesta sudesta, niin ei tarvi erikseen aina etsiä, miten se nyt menikään.
Vanha cherokee-intiaani kertoi eräänä iltana lapsenlapselleen ihmisten sisällä tapahtuvasta taistelusta. Hän sanoi:"Poikani, meidän kaikkien sisällä taistelee kaksi ’sutta’.”
”Toinen on Paha. Se on kiukku, kateus, mustasukkaisuus, suru, katumus, ahneus, ylimielisyys, itsesääli, syyllisyys, inho, alemmuudentunne, valheet, väärä ylpeys, ylemmyydentunne ja ego.”
”Toinen on Hyvä. Se on ilo, rauha, toivo, tyyneys, nöyryys, lempeys, hyvänsuopuus, empatia, anteliaisuus, totuus, myötätunto ja usko.”
”Kumpi susi voittaa?”
”Se, jota ruokit.”Sinun muistilistasi on hyvä (olen sen lukenut aikaisemminkin, oliko se silloinkin sinun laittamasi?). Ja toisinkuin joidenkin muiden "muistilistat" jotka on kyhätty pilkallisesti ja omaa nokkeluuttaan korostaen, sinun muistilistasi liittyy kiinteästi palstan asiasisältöön.
Todellakin, kumpaa sutta me ruokimme?- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Sinun muistilistasi on hyvä (olen sen lukenut aikaisemminkin, oliko se silloinkin sinun laittamasi?). Ja toisinkuin joidenkin muiden "muistilistat" jotka on kyhätty pilkallisesti ja omaa nokkeluuttaan korostaen, sinun muistilistasi liittyy kiinteästi palstan asiasisältöön.
Todellakin, kumpaa sutta me ruokimme?Kuka on joide muide? Kai hänellä on nikki niinkuin kaikilla muillakin?
- kylmätotuus
a------------------- kirjoitti:
Laitan itselleni muistilistaksi tähän tarinan kahdesta sudesta, niin ei tarvi erikseen aina etsiä, miten se nyt menikään.
”Kumpi susi voittaa?”
”Se, jota ruokit.”Kertomasi tarina sisältää suurta viisautta.
Kiitos!
Toivottavasti Paloma luet tämän asian jonka eilen unohdin sulle sanoa.
Sinä opetit huomaamaan yhden ison ja merkittävän asian omalla kohdallani.
Kirjoitit kerran että "jotkut kirjoittajat saavat lukijan kaikkein huonnoimmat tunteet nousemaan määrääviksi"
Olen pitkään huseerannut täällä ja nyt vasta meni perille ,aivan selvä asia.
Kun löin portit kiinni ja lasin takaa kattelin porttia raapivaa ilkiötä , tuli tosi hyvä olo.
Sielläpähän rapsuttelee ja huutelee mitä mieleen tulee ,ne ei vaan pääse perille.Vanha suomalainen sananlaskukin toteaa että "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" tai jotain sinnepäin. Henkilökemiat ei stemmaa ja nimettömänä, kasvottomana on niin helppo olla ilkeä toiselle. Jotkut tietyt yksilöt vain onnistuvat noukkimaan minunkin kaikkein ala-arvoisimmat tunteeni esille sieltä alitajunnan arkusta. (Sinä et kuulu heihin :) ) ja silloin tuo ylläkuvattu susi kurkistaa esiin luolastaan.
Kaikkein parasta olisi ehkä vainyksinkertaisesti jättää se peikko ruokkimatta joka hiihtää aina perässä ja löytää virheitä ja huutelee ilkeyksiä, mutta kun se oma paha susi tulee ja lakaa murisemaan...- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Vanha suomalainen sananlaskukin toteaa että "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" tai jotain sinnepäin. Henkilökemiat ei stemmaa ja nimettömänä, kasvottomana on niin helppo olla ilkeä toiselle. Jotkut tietyt yksilöt vain onnistuvat noukkimaan minunkin kaikkein ala-arvoisimmat tunteeni esille sieltä alitajunnan arkusta. (Sinä et kuulu heihin :) ) ja silloin tuo ylläkuvattu susi kurkistaa esiin luolastaan.
Kaikkein parasta olisi ehkä vainyksinkertaisesti jättää se peikko ruokkimatta joka hiihtää aina perässä ja löytää virheitä ja huutelee ilkeyksiä, mutta kun se oma paha susi tulee ja lakaa murisemaan...Ketkä täällä ovat ne "jotkut"? Kai heilläkin on nikit, jos he vieläpä ovat "tietyt"?
Älä yritä pestä käsiäsi syyttämällä omista ala-arvoisista tunteistasi toisia. Sinun tunteesi ovat ihan sinun omiasi ja niitten esiin nostaminen on sinun omalla vastuullasi, eikä kenenkään toisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381329
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39916Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad35661- 14600
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17553Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17523