Luontaistuotteet ja kaksisuuntainen

Lääkevastainen

Onko kellään mitään hyviä kokemuksia luontaistuotteista, joilla olisi kokenut olevansa hyötyä kaksisuuntaisen hoidossa?

14

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hannamaaria_

      Söin joskus e-epaa ja paria muuta vitamiiniä aika suuria määriä päivässä, kyllä ne vähän piristivät, mutta vaikea kyllä sanoa mikä oli plasebovaikutusta ja mikä taas normaalia mielialan nousua masennuksesta. Mutta ei kai sillä niin väliä, kuilun pohjalta nousin ja nyt on mennyt jo useampi vuosi hyvin, mitä väliä sillä on mintenkä sieltä pääsin, pääasia on se että pääsin sieltä pois.

      • Lääkevastainen

        Paljoko otit e-epaa päivässä ja kuinka pitään jatkoit niiden syömistä. Itsellä tuntuu että alkaa olo vetään taas tuonne alakerran suuntaa, eikä kiinostais oikein mennä tonne oikealle lääkepurkille.


      • Hannamaaria_

      • Hannamaaria_
        Hannamaaria_ kirjoitti:

        En muista tarkkaa määrää enää, jotain 1000mg päivässä kai se taisi olla.

        Ne oli ehkä näitä "TRI TOLOSEN CARDIOMEGA" -kapseleita mitä popsin pari päivässä, jos oikein muistan...

        http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/TE2022036/SubProducts/TE2022036

        Tarkistin asian päiväkirjastani.

        Söin puolen vuoden ajan tuota cardiomegaa 2000mg päivässä (2 pilleriä aamulla ja 2 illalla) ja sen jälkeen vuoden ajan 1000mg päivässä (yksi aamulla, toinen illalla) kunnes lopetin. Aika kalliita nuo olivat, joten hinta oli pääsyynä syömisen lopettamiseen kun alkoi tuntua siltä että pärjäähän sitä ilmankin.


      • Lääkevastainen

        Oliko mitään haittavaikutuksia muuta kuin tuo hinta?


    • IFHY

      Jenkeissä kaks suuntasta hoidetaan (ei tietenkään jokapaikassa ja aina) e-epalla. Suomesta ei vaan niin vahvoja saa. Taisi olla nelinkertainen ellei isompikin määrä tähän suomen vanhempaan e-epaan. Mutta eihän se missään nimessä pahaa tee ottaa pienempääkään annosta :) 5htp on myös sellanen joka vaikuttaa serotoniiniin. Joskus kun oma sairaus oli vielä lievempi niin mäkikuisma auttoi vähän.

      • Ajatusvirhe

        Masennuksella ei ole tekemistä serotoniinitason kanssa sanovat lääkärit ja mainostajat sinulle mitä tahtovat.


      • Lääkevastainen

        Eikös tuo 5htp lueta Suomessa reseptilääkkeeksi? Mites Oletko itse ottanut noin suuria määriä tuota e-epaa?


      • IFHY

        Ajatusvirhe: miks niin sitten väitetään? Mä yritin itsekseni opiskella aivojen sisältöä mutta meni ihan yli hilseen. Oletko sinä lukenut aivojentoiminnasta? Mikä siihen sitten vaikuttaa?

        Lääkevastainen: mun mielestä ainakin vielä pari vuotta sitten sitä sai ihan luontaistuote kaupasta.
        En ole ottanut noin isoja annoksia, kallista kamaa kun on. Enkä suoraan sanottuna ole jaksanut. Kerroin vain mitä olen kuullut ja lukenut.


      • Lääkevastainen

        Luin jonkun Jenkki/Ranskalaisen psykiatrin kirjan siinä tais olla myös tuota e-epaa oli suositellut kaksisuuntaiseen hoitoon tuollaisia 1- 2 gramman päivä annoksia .

        Olen vuoden ollu ilman lääkkeitä, mutta nyt alkaa taas päässä tuntua siltä, että pakko aloittaa taas liton syönti jos ei sitten muuta keksi.


      • Lääkevastainen

        IFHY:lle oliko tuo mäkikuisma uute vai tee? Paljonko sitä otit jakuinka nopeaa alkoi vaikuttaa päiviä viikkoja?
        Itse jaksan ehkä viikon sinnitellä, sitten lito purkki kutsuu.


      • IFHY

        Se oli tabletteina, mutta uutteena vissiin tehokkaampaa. Meni ehk vko tai pari että alkoi huomata. Ero oli kuitenkin pieni enkä usko että auttaa vaikeimmissa tapauksissa. Siksi mäkin siirryin litoon.


      • Lääkevastainen

        Niin kuin tiedät pienikin olon parannus otetaan vastaan avosylin!


      • IFHY

        Ainiin sitten oli vielä tämä ruusunjuuriuute, mitä myyjä suositteli. Itsellä ei kärsivällisyys riittänyt sen säännölliseen käyttöön. Myyjän mukaan toiminut joillekin todella hyvin :) eikä edes muistaakseeni kallista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1772
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1224
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      72
      901
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      233
      872
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      855
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe