Kukahan on Suomessa kaatanut eniten hirviä

HirviVaiEiAave

Löytyisiköhän todistettua tietoa, kuka on kaatanut eniten hirviä Suomessa?

47

1938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urkki82

      UKK

    • Unto_kovaUkko

      Jos vain salakaadetut lasketaan niin Unto Ek Sallasta on kärkisijoilla tunnustamallaan noin 130 hirven salakaadolla. Luvallisia ei Unski ole tainnut ampuakaan.

    • korvenkasvatt

      Kovimmilla on tilillään 500 kaatoa

    • entkur

      UntoEk oli säälittävä juoppo. Hän ilmeisesti joi koska omisti KK. Mikäili olisi ollut harmaita koiria ei olisi stressaantunut,ja kaatojakin erimalliin

      • 8589850

        Ei kannata puhua menneessä aikamuodossa; herra on vieläkin hengissä. Ei tosin enää salakaatokunnossa.


      • Anonyymi

        jos koirat olisi olleet harmaita niin ne olisi olleet hukassa jonkun vanhanpiian sohvalla. ja untolla olisi ollut näläkä. te ette pysty maastureinenne ja tutkapantoinenne villasukanvärisillä koirilla muuhun kuin täyttämään metsäautoteiden varret punapukuisilla tolvanajoukoilla parhaaseen syysaikaan.


    • eeekin

      Kyllä voi EKin metsästyksestä puhua menneessä aikamuodossa

    • Hirvipusikossa

      Jopa Erälehden toimittaja kala-harri on kertonut ampuneensa yli 100 jo vuonna 2010 hirveä..........pistää miettimään että kuinka tuo voi olla edes mahdollista.
      tämän olen siis lukennut erä lehden omilta keskustelu palstoilta, jossa hän on sen itse kirjoittanut:

      12.04.2010, 12.4.2010 16:50
      Kala-Harri
      Majava ja karhu ovat vähän eri asioita. Viisi karhua ampuneena tiedän karhulle tappavan alueen. Tiedän myös hirvelle (liki sata ammuttu) ja majavallekin ne varsin hyvin. Majava tuskin tulee haavoittuneena päälle hengenvaarallisesti. Joten voi ampua niskalaukauksen kerralla.
      Vaikka otan trofeet talteen, en rääkkää eläintä. Jäljiltäni ei ole koskaan jäänyt minkään maan kamaralle yhtään haavakkoa, ei koskaan. Pisimmilläänkin sitkeä gnu on kulkenut sydänlaukauksen jälkeen n. 300 metriä. Yleensä pyrin rankalaukaukseen ulkomaiden jahdeissa. Vaikka jäljittäjät ovat siellä parempia kuin monella suomalaisella olevat ns. jälkikoirat, mutta on siellä pusikot melkoisen paljon sakeampia. Kun rankaan tinttaa, niin varmasti tipahtaa paikalleen.
      Mutta taapeloikaa vaan tyylillänne, ei se minun pussista ole pois.
      Lohta ei oteta, se annetaan

      Tässä linkki erä-lehden sivustoon jossa kyseinen tieto löytyy:
      http://eralehti.fi/keskustelu/aihe/era_postst10594_ensimmaista-kertaa-masse-jahtiin/page/2/


      Omasta mielestäni on kohtuutonta että yksittäinen metsästäjä ehtii noin monta hirveä edes ampua elämänsä aikana.

      Hirven metsästyksen valvontaa pitäisi ehdottomasti tiukentaa ja kaatolupia vähentää 40%.

      Nyt olisi aihetta ehkä aloittaa keskustelu aiheesta.

      • veriura

        Pitäisi olla henkilökohtaiset hirvilupa kiintiöt ja jakaa yhdenvertaisesti lupia myös heille, jotka ei hirvimetsälle ole päässeet kaikista luvista ja koeammunnoista huolimatta. Hirvenmetsästys on yksi voimakkaimmin nurkkakuntautettu osa metsästyksestä Suomessa. On todella epäoikeudenmukaista jos yksi henkilö on tuon määrän päässyt metsästämään.

        Tässä' on mielestäni sellainen Perustuslaillinen epäkohta joka pitäisi korjata. Jos kerran hyvin laaja joukko maksaa vuosittain metsästyskorttinsa ja suhteeellisesti pieni osa on sarvipäiden jäljillä, pitäisi sille rahalle kyllä vastinetta saada. Jokainen voisi miettiä esim. sitä mitä merkitsisi jollekin työttömälle perheelliselle pieni-osakin tuosta kala-harrin ampumasta lihamäärästä. Jos ajatellaan millä salametsästys todellakin saataisiin kitkettyä, olisi se suora kontakti kaikkiin metsätyskortin omaaviin ja metsästysmahdollisuuksien selvittäminen ja asiantilan nopea korjaaminen yhteistyössä Riistakeskuksen ja paikallisten metsästysseurojen kanssa. Suomessa on liian pimennossa osaansa tyytyvien maattomien metsästäjien joukko joka pitäisi ihan oikeasti saada mukaan perinnemetsästystoimintaan ja riistanhoitoon.


      • eräsjorma

        Mitä sinä vikiset.Valtion maat ovat tarkoitettu maattomille metsästäjille. Kokoa porukka, ja ano lupa. Vai yksinkö pitäisi päästä tolskaamaan?
        Justjoo, haisee


      • Harrinkaveri

        Kyllähän Harri on kaatanut hirviä kairasta usiemman sata ja muutakin riistaa koti ja ulkomailla niin paljon ettette voi edes märissä iltapäiväunissanne kuvitellakaan. Yhtakään haavakkoa ei Harrin jäljiltä ole jäänyt kairaan koska Harri tarkkana ampujana yleensä tiputtaa tahtiin laaki ja vainaa. Harri vaatimattomana miehenä ei näillä kerskaile mutta minä monesti paikallaolleena ajattelin hieman asiaa avata.


      • kopskops
        Harrinkaveri kirjoitti:

        Kyllähän Harri on kaatanut hirviä kairasta usiemman sata ja muutakin riistaa koti ja ulkomailla niin paljon ettette voi edes märissä iltapäiväunissanne kuvitellakaan. Yhtakään haavakkoa ei Harrin jäljiltä ole jäänyt kairaan koska Harri tarkkana ampujana yleensä tiputtaa tahtiin laaki ja vainaa. Harri vaatimattomana miehenä ei näillä kerskaile mutta minä monesti paikallaolleena ajattelin hieman asiaa avata.

        Juu aina on kuulunut kops kops kun Harrin on koukusta nypännyt. On se kone.


      • kala.harri.vale

        En usko 2010 hirveä on jo paljon!


    • toptop

      Harrin työnä on metsästää,iltasella sitten naputtelee juttua päivän tapahtumista.
      Eli mitä vikiset

    • Vikisiä

      Ai että on ihan ammatiltaan hirven metsästäjä ? ja millähän ihmeen luvilla tuollaisia määriä hirviä pääse metsästämään suomessa?, jossa on kuitenkin aikatiukat säännöt siitä että ei saa hyppiä seurasta toiseen metsästämään hirviä......sen ymmärrän että menee ulkomaille kaupallisia metsästysmatkalle, mutta kotimaassa noi määrät taitaa olla jo melkein mahdottomia tehdä, ellei kyse ole sitten sääntöjen rikkomuksesta ?



      Terveisin. vikisiä

      • Vikisiä

        Ehkäpä asiasta kannattaa tehdä virallinen tutkimus.........voi löytyä mielenkiintoisia asioita.


    • satapaukkunut

      Ihanpa harrasteen tykö on Suomessa monella se sata kaatoa paukkunut, ajatelkaapa seurueita, joilla useita kymmeniä pyyntilupia vuosittain. Sata helposti täyttyy 10-20 vuodessa.
      Itsekin olen rekkalastillisen hirviä kaatanut, jonkunhan se on kaadettava, jos hirviä metsästetään.

      • vikisiä

        Tässä on taas hyvä esimerkki siitä että ei jakaannu ampujien kesken tasapuolisesti kaadot, ja nimenmaan sen takia pitäisi olla ne henkilökohtaiset kaatoluvat.


      • satapaukkunut
        vikisiä kirjoitti:

        Tässä on taas hyvä esimerkki siitä että ei jakaannu ampujien kesken tasapuolisesti kaadot, ja nimenmaan sen takia pitäisi olla ne henkilökohtaiset kaatoluvat.

        Niinpä, itse nuorna metsästäjänä aina jätin vanhemmat metsästäjät parempiin paikkoihin, sekä menin rukkaspasseihin, että minulle ei tulisi niin paljon kaatoja.


      • runkkariko
        satapaukkunut kirjoitti:

        Niinpä, itse nuorna metsästäjänä aina jätin vanhemmat metsästäjät parempiin paikkoihin, sekä menin rukkaspasseihin, että minulle ei tulisi niin paljon kaatoja.

        Olet tyypillinen r unkkari joka menee rukkaspassiin vetämään lapaseen ja jättää tappohommat vanhempien vaivoiksi. Liha sitten kumminkin kelpaa kun muut tekevät työt.


      • satapaukkunut
        runkkariko kirjoitti:

        Olet tyypillinen r unkkari joka menee rukkaspassiin vetämään lapaseen ja jättää tappohommat vanhempien vaivoiksi. Liha sitten kumminkin kelpaa kun muut tekevät työt.

        Muistuupa taas menneet tapahtumat, kun rukkaspassin vieripassit saivat nautiskella naisen voihkeesta ja ulinasta. Taisivatpa katsella kiikarillakin.
        Tapahtumien mukaan nimettiin passipaikkojakin.

        Itse olen lopussa mainitsemasi työtä tekevä ryhmä, vastaten kaikesta.


    • toptop

      Harrihan tykkää kovista jutuista, imaisi minultakin

    • kaatokalle

      Vikisijöille. Jos ammattimiehelle on kysyntää,niin mikäpä estää kulkemasta metsällä.
      Tietenkin rahkeiden on riitettävä, eli dieseliä on tankattava.
      Joku katkera ei ole saanut hirveä nurin, ja täällä itkee

      • 15558

        Kuuleppa kaatokalle,ei Metsäsätäjä ole ammattinimike.Metsästät yksityisten mailla
        ja Valtion.Ammattinimikkeellä olevat Metsästys-seurat ovat verottajan-hampaissa ja
        koko metsästäjä porukka joutuu maksumiehiksi js naisiksi."Itkijöitä on monen laisia".
        Jopa sellaisia että loppuu täysin vapaa metsästys.(Susi jahti alkaa.23.1.2016 ja päätyy
        21,2.2016 ,jahdin tapahtuma aikana ei käytetä mootoriajoneuvoja)"Tietenkin rahkeiden on riitetävä."


    • eräsjorma

      Mitä tuo sekava sepustus tarkoitti? Et ainakaan ole kykenevä hirvimetsälle, noin äkkiä arvioiden.

    • Peltiseppä

      Onpa järjetöntä höpinää. Saahan kuulua niin moneen seuraan kuin haluaa ja pääsee, valtion mailla olevilla seurueilla on säännöksiä siitä lasketaanko kaikkien jäsenten osalle kiintiöitä. Toiset kulkee metsällä reilut sata päivää tai enemmänkin syksyssä ympäri Suomen, kouluttaa ja kasvattaa koiria vuodet ympäriinsä. Sittenkö pitäisi olla kiintiö ettei saa saada saalista enempää kuin narisija, joka käy pari kertaa metsällä ja muuten roikkuu netissä kirjoittamassa hölmöyksiä. Se joka tekee paljon ja perehtyy, voi saada paljon. Pätee elämässä muuhunkin kuin hirviin. Ja samaten kateelliset narisee muussakin, kun itse ei viitsi ja jaksa, mutta tulosten pitäisi olla samat. Harrin elämäntapa on metsästys ja kalastus, jokaisella on mahdollisuus tehdä samaa. Vaatii työtä ja vaivaa. Voi voi!

    • Harrinkaveri

      Kyllähän tuo Kala-Harri on monta sataa hirveä kairasta kaatanut. Kehuskeli kaadoillaan kun asena oli Sakon 375HH mutta hintelänä miehenä joutui kesyttämään rekyyliä äänenvaimentajalla. no pelotti rekyyli vieläkin niinmpä möi Sakon pois ja osti 6,5x55 neitokaliperin tilalle. sillä on nyttemmin metsästellyt ja hirvet kaatuu kaukaakin kun rekyyli ei enää pelota. Harri on laaki ja vainaa miehiä. harri kun vetää liipaisimesta kuuluu kops kops ja hirvestä poistuu elämä.

      • ljbhy52lij

        On se kova, tuo Harri!!


    • Olennähnytitse

      Harri on kairan kovin kaataja. naisista se ei ymmärrä mutta hirvet kaatuu. Ainakun Harri koukusta vetää niin kuuluu kops kops ja hirven ainoa lähtee ja turpa suistuu tantereeseen. Kertaakaan harri ei ole ampunut ohi ja kauimmaiset kaadot lähes 400 m.

      • juuri-näin

        eikös sen yhen ampunut yli 600m tai lähes 700m. Seisonta haukkuun.
        On se kova kaveri, suuttuu joskus aika pienestä. Tykkää kun kehutaan, moitteista ja arvostelusta ei tykkää.


    • Harrinkamu

      Eikös se Harri ole jo ampunut sen 500 hirveä. Laukaus kun lähtee selkärangasta,matkalle kuin matkalle.Tunturista kuuluu vain kops kops.
      On se kova,kovempi kuin Alanmies?

      • varmaa

        100 hirveä paljon? meidän porukassa monella hepulla 40-60 parhaina hirvi vuosina lupia n.100 kpl.hirvimiehiä 44kpl.


    • OnhanNoita_

      Kyllä noita sadan hirvan ampuneita on melkein joka seurassa. Jos on koko ikänsä metästänyt ja ampunut muutaman hirven joka vuosi, niin lukuhan on helposti noin 200.

    • paskaläyssyt

      Minä olen sillä ammun vain puhtaita aivo-osumia mestarikoirani haukusta. Monesti on pyydetty koiraa astumaan lahjattomia narttuja mutta no no sanon. Kyllä hirvestys on helppoa kun on ampumataito kohdalla ja koira mestareiden mestari.

    • Suurihirvenkaataja

      Miten ihmeessä toisissa seuroissa voi olla lupia 2-3 hirveä per metsästäjä, jopa enemmän ja toisissa 0,5 hirveä tai alle? Johtuuko yksinkertaisesti siitä, että osassa on suhteessa enemmän hirvimiehiä? En usko että hirviä on toisilla alueilla viisinkertaisesti.

      Meidän seurassa on suuri saavutus jos kaksikin hirveä osuu samalle ukolle, tuolla tahdilla menisi 50 vuotta 100 hirveen.

    • Hölöpölö

      Mikä ihmeen "kops kops" on mistä täällä kirjoitetaan?!
      Ennen sanottiin "tok tok", jos oli vähän niinkuin "titityy"-kaveri..

    • Anonyymi

      Kaverin ukki kaatanut 600 hirveä abouttiarallaa tehnyt koko ikänsä metsästystä "työkseen"

    • Anonyymi

      Luonnonvarakeskuksen mukaan jos susi käyttää ravinnokseen pelkästään hirviä, yksi susi syö keskimäärin 15 hirveä vuodessa. Ei tarvitse ihmetellä että hirvikannat on romahtaneet kun kymmenen sutta popsii jo 150 suihinsa.

      Susille helpointa saalista on niiden hirvien vasat, niin muutaman vuoden ajan kun sudet syö ne vasat pois ja aikuiset hirvet kuolee vanhuuteen, niin hirviä ei näe kohta kuin eläinpuistoissa.

    • Anonyymi

      Melko varmasti eniten kaatoja on Anssi Saurialla, maitoauton kuljettaja Savijoen suunnalta, viime syksyvä hirviä oli kaatunut n. 750

    • Anonyymi

      Sairasta koko hirvien metsästys!
      Se on munanjatkeena pienen munan omaaville ns miehille ja identiteettinsä kadottaneille ns naisille.
      Helppohan se on uhota aseen kanssa, että tässä ollaan jotenkin suuria. Menkää ilman asetta kaatamaan hirviä, onnettomat pikkusieluiset isottelijat.
      Jättäkää syyttömät eläimet rauhaan ja keksikää joku muu leikki!

      • Anonyymi

        Kuten sinulle on kymmenet kerrat sanottu mene sinne metsästyksen vastustajat palstalle itkemään äläkä trollaa täällä. Tosin kovin yksinäistä siellä vastustajissa lienee, kun lähinnä yks susiheppeli käy siellä itsensä kanssa keskustelua🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sinulle on kymmenet kerrat sanottu mene sinne metsästyksen vastustajat palstalle itkemään äläkä trollaa täällä. Tosin kovin yksinäistä siellä vastustajissa lienee, kun lähinnä yks susiheppeli käy siellä itsensä kanssa keskustelua🤣

        Onpa viisas vastaus hirveältä metsästäjiltä😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa viisas vastaus hirveältä metsästäjiltä😬

        No lukutaidottomalle tyhmälle vihreälle trollille pitää välillä ohjeistaa mikä palsta on mitä varten.


    • Anonyymi

      Pienikokoiset miehet harrastaa metsästystä….miksiköhän?

      • Anonyymi

        Ja pienitissiset naiset🤣


    • Anonyymi

      Mitä väliä? Tärkeintä että useampi pääsee kokemaan kaadon. Nämä minä minä metsästäjät on juuri näitä ahneita kuka ampui eniten.

    • Anonyymi

      On ne miesten miehiä ja naisten naisia, hip hurraa hip hurraa🤣🤣😂😂🤣🤣😂😂

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2704
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1965
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1315
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1211
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. 20
      1036
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    Aihe