Olisiko matkustajalautoille asetettava jokin yläikäraja, tai iän tuoman haurastumisen myötä ainakin pakkasraja, jottei mitään vakavampaa ehtisi tapahtua?
Jos vaikka pohjaan tulee suuri halkeama keskellä avomerta, niin helposti käy uudet "estooniat". Nyt oli haljennut pelkkä helikopterikansi, mutta jos yksi paikkakin ratkeaa, niin miksei joku toinenkin.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/840509/Viking Amorella palaa korjattuna Suomeen tana iltana
Pakkanen halkaisi Viking Amorellan
11
110
Vastaukset
- Halkesjuu
Näyttää olleen vain helikopterikannen päällä ollut alumiininen pinnoite. Mutta uusi hän tuo Aromella ei enää ole. Viime kesänä sillä matkusti ja kyllähän se ihan kunnossa on vielä
- titanic.ium
Titaani voisi olla parempi materiaali noille helikopterikansille. Vaikka on vähän raskaampaa, niin on puolta vahvempaa.
- nopanic
Ei, kyllä alukset tarkastetaan säännöllisesti rungon, propulsion, konetilojen ja turva varusteiden osalta TRAFI:n valvonnan alaisena, joten ei syytä huoleen.
- xdbfbg
Jonkun huhun mukaan Finnjetissäkin oli ilmeisesti runko säröillä ja sen vuoksi se vietiin paloiteltavaksi, vaikka hieman aikaisemmin siihen oli tehty huomattavan kallis "facelift" remontti.
- Laivuri35
Näinhän se oli. Eikä Finskin halkeama(t) olleet ihan pieniä. Tiedä sitten olisiko niitä pystynyt korjaamaan. Romuksi meni vissiin lopulta siksi että paatin ostanut taho, jonka tarkoitus(?) oli tehdä siitä uiva kasino, meni nurin.
- lehmätnautaa
Laivuri35 kirjoitti:
Näinhän se oli. Eikä Finskin halkeama(t) olleet ihan pieniä. Tiedä sitten olisiko niitä pystynyt korjaamaan. Romuksi meni vissiin lopulta siksi että paatin ostanut taho, jonka tarkoitus(?) oli tehdä siitä uiva kasino, meni nurin.
Rautalaivojen ongelma on etteivät kestä värähtelyjä, koska metallit väsyvät.
Jos suomalaiset kaipaavat uusia meriklusterin innovaatioita, niin seuraava autolautta voitaisiin tehdä lehtikuusesta tai vaikkapa vesivanerista. Keulaan voi laittaa vähän jääsuojia, niin talvellakin pääsee ryskyttämään menemään. - Kankirauta
Hyvä idea ! Saisi tuskissaan kärvistelevä metsäteollisuuskin lisää vientituotteita, ja paperin poijjaat lissää liksaa
- noshit
xdbfbg kirjoitti:
Jonkun huhun mukaan Finnjetissäkin oli ilmeisesti runko säröillä ja sen vuoksi se vietiin paloiteltavaksi, vaikka hieman aikaisemmin siihen oli tehty huomattavan kallis "facelift" remontti.
Huhu=paskajuttu
- viispluskaks
Huhuja on paljon liikkeellä. Jotkut totta toiset ei ;) Finskissä olu vähän muutakin "vikaa" kun halkeamat...
- 10-14
Ihan vain uteliaisuuttani, osaisiko joku kertoa minulle, miksi siellä helikopterikannella on jokin muu pinnoite teräksen päällä? Vai onko kansirakenne kokonaan alumiinia (esim. keveyden/painopisteen vuoksi)?
- komposti
Minä en mistään mitään tiedä, mutta alumiinia käytetään varmaan nimenomaan keveytensä vuoksi, ja komposiittirakenteella on haettu kenties parempaa vääntöjäykkyyttä.
Tämä siis 100% mutua ;-) Oikea syy lienee täysin tai osittain toinen. Ai niin, euro on yleensä myös hyvä konsultti..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paras olisi vain unohtaa
Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop831868Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma2401749- 921562
Mietitikö nainen koskaan
Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.1101368Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia
Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?1681131huono omatunto
johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.641093Päätin juuri että
En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi32932Onnistuit sohaisemaan mua
Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan62926- 61866
- 97860