Vuokrasimme Satolta asunnon emmekä ole ikinä palelleet niin s..nasti kuin nyt. Jo alkusyksystä oli sairaan kylmää, kun ei lämmitetty yhtään. Sanottiin että pakkasten alkaessa lämmitetään. Ja kilin vee... nyt on ollut öisin jopa -27 ja sisätila 18 pintaan. Ikkunoista vetää, ilman villasukkia ei tarjennut öitä edes marraskuun alussa.
Makuuhuone on kuin jääkaappi. Kylmä ilma velloo ympärillä koko ajan, päätäkään ei haluaisi työntää täkin alta esiin. Kuselle nousu jää tekemättä, jos tarvetta tulee, kun on niin hiton kylmä öisin.
Patterit on korkeintaan haaleat, yöllä ihan kylmät. Väittävät että eivät voi olla, mutta tulisivat sitten itse toteamaan. En ole eläissäni nukkunut näin huonosti. Tämä on kuin joku iglu. Vuokraan piti sisältyä lämmitys, mutta ei todellakaan !
Armeijassa aikoinani yövyin makuupussissa teltassa -26 asteessa ja ei ollut paljoa kylmettyneempi olo aamulla kuin nyt.
Että tervetuloa vain asumaan Saton ylihintaiseen jääkaappiin..
Sisällä palelee ihan sairaasti, kivat Satolle
9
149
Vastaukset
- theal
Sama juttu. Lisäksi Sato säästää vuokralaistensa selkänahasta energiaa ottamalla vedenpaineen pois suihkuista ym vesihanoista.
On kivaa mennä suihkuun pesemään hiuksiaan ilman, että on mitään painetta. Kestää sikakauan seistä suihkun alla huuhtomassa s´hampoota hiuksistaan. Vesi kun ei suihkua vaan lähinnä tippuu. Nenän on oltava kiinni seinässä, jotta osuu päähän., koska se ei suihkua eteenpäinLisäksi vettä tulee alle kämmenenleveydellä, joten on pakko pistää kylmällä ilmalla kuuma vesi kovemmalle.
Varsinaista energiansäästöä, kun seisoo suihkussa 20 min sijasta 40 min ja lisäksi paljon kuumemmassa vedessä.... Jonkun pitäisi opettaa ne laskemaan...- haekelatätiapuun
On teillä asiat sitten todella hyvin kun tälläistä paskaa pitää säveltää:))))))
- lunta_tulvillaan
eipä tuolla VVO:lla paremmin oo asiat..
- niksipirkkamies
Stopparit pois termostaateista ja hanat auki.
- japitääsiltimaksaa
Ei muuten auta stoppareiden poistaminen. Uusituissa termostaateissa etätoiminto. Omistaja säätää miten haluaa.
- japitääsiltimaksaa
Myöskin asumisoikeusasunnoissa nämä ongelmat. Jalat kohmeessa kun lattiat on niin kylmät. Lämpöpatjalla pitää sängyt lämmittää (oma sähkölasku tietysti) Suihku tulee niinkuin kesäinen tihkusade. Että kyllä on kiva suomessa asua.
- jotain.hyvää
Monta talvea olen myös Sato:lla palellut. En tiedä, mistä johtuu nyt, kun heti syksystä patterit alkoivat lämpiämään, ja nyt pakkasilla lämpömittari näyttää 24 astetta. Erittäin miellyttävää asua, kun ei tarvitse heti aamusta pukea useampaa vaatekerrosta päälle, vaan voi hipsutella ihan yöasussa paljain jaloin.
Niin, vuokra kyllä nousee huhtikuussa 60 euroa. Taas! Kyllä siihen hintaan saa vähän lämpöä antaakin.- rahaa_sossusta
Vuokravetelykset vaan makaa sohvalla, kun pitää olla hellelukemat, että tarkenee
- Erik_rak_mest
Tuo on hyvä lämpö tila! Minulla makkarissa 17 ja olkkarissa 18 ja terveellinen ilma. Olen varmaan tottunut kun olen 47 vuotta rakennustyömailla ollut kaikissa keleissä. Mieskaverini kuorsaa sikeästi 17 asteessa ettei meinaa aamusella kahvelle saada. Turhaan haudotte itseänne. Mulla vvo-asunto Vantaalla Myyrmäessä, hyvä paikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472