Sisällä palelee ihan sairaasti, kivat Satolle

coldcold

Vuokrasimme Satolta asunnon emmekä ole ikinä palelleet niin s..nasti kuin nyt. Jo alkusyksystä oli sairaan kylmää, kun ei lämmitetty yhtään. Sanottiin että pakkasten alkaessa lämmitetään. Ja kilin vee... nyt on ollut öisin jopa -27 ja sisätila 18 pintaan. Ikkunoista vetää, ilman villasukkia ei tarjennut öitä edes marraskuun alussa.

Makuuhuone on kuin jääkaappi. Kylmä ilma velloo ympärillä koko ajan, päätäkään ei haluaisi työntää täkin alta esiin. Kuselle nousu jää tekemättä, jos tarvetta tulee, kun on niin hiton kylmä öisin.

Patterit on korkeintaan haaleat, yöllä ihan kylmät. Väittävät että eivät voi olla, mutta tulisivat sitten itse toteamaan. En ole eläissäni nukkunut näin huonosti. Tämä on kuin joku iglu. Vuokraan piti sisältyä lämmitys, mutta ei todellakaan !

Armeijassa aikoinani yövyin makuupussissa teltassa -26 asteessa ja ei ollut paljoa kylmettyneempi olo aamulla kuin nyt.

Että tervetuloa vain asumaan Saton ylihintaiseen jääkaappiin..

9

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • theal

      Sama juttu. Lisäksi Sato säästää vuokralaistensa selkänahasta energiaa ottamalla vedenpaineen pois suihkuista ym vesihanoista.
      On kivaa mennä suihkuun pesemään hiuksiaan ilman, että on mitään painetta. Kestää sikakauan seistä suihkun alla huuhtomassa s´hampoota hiuksistaan. Vesi kun ei suihkua vaan lähinnä tippuu. Nenän on oltava kiinni seinässä, jotta osuu päähän., koska se ei suihkua eteenpäinLisäksi vettä tulee alle kämmenenleveydellä, joten on pakko pistää kylmällä ilmalla kuuma vesi kovemmalle.

      Varsinaista energiansäästöä, kun seisoo suihkussa 20 min sijasta 40 min ja lisäksi paljon kuumemmassa vedessä.... Jonkun pitäisi opettaa ne laskemaan...

      • haekelatätiapuun

        On teillä asiat sitten todella hyvin kun tälläistä paskaa pitää säveltää:))))))


      • lunta_tulvillaan

        eipä tuolla VVO:lla paremmin oo asiat..


    • niksipirkkamies

      Stopparit pois termostaateista ja hanat auki.

      • japitääsiltimaksaa

        Ei muuten auta stoppareiden poistaminen. Uusituissa termostaateissa etätoiminto. Omistaja säätää miten haluaa.


    • japitääsiltimaksaa

      Myöskin asumisoikeusasunnoissa nämä ongelmat. Jalat kohmeessa kun lattiat on niin kylmät. Lämpöpatjalla pitää sängyt lämmittää (oma sähkölasku tietysti) Suihku tulee niinkuin kesäinen tihkusade. Että kyllä on kiva suomessa asua.

    • jotain.hyvää

      Monta talvea olen myös Sato:lla palellut. En tiedä, mistä johtuu nyt, kun heti syksystä patterit alkoivat lämpiämään, ja nyt pakkasilla lämpömittari näyttää 24 astetta. Erittäin miellyttävää asua, kun ei tarvitse heti aamusta pukea useampaa vaatekerrosta päälle, vaan voi hipsutella ihan yöasussa paljain jaloin.

      Niin, vuokra kyllä nousee huhtikuussa 60 euroa. Taas! Kyllä siihen hintaan saa vähän lämpöä antaakin.

      • rahaa_sossusta

        Vuokravetelykset vaan makaa sohvalla, kun pitää olla hellelukemat, että tarkenee


    • Erik_rak_mest

      Tuo on hyvä lämpö tila! Minulla makkarissa 17 ja olkkarissa 18 ja terveellinen ilma. Olen varmaan tottunut kun olen 47 vuotta rakennustyömailla ollut kaikissa keleissä. Mieskaverini kuorsaa sikeästi 17 asteessa ettei meinaa aamusella kahvelle saada. Turhaan haudotte itseänne. Mulla vvo-asunto Vantaalla Myyrmäessä, hyvä paikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe