Finnair cabin crew - haku 2016 2

New1

Laitetaan nyt uusi keskustelu aloilleen nimittäin tuo edellinen jo aikas pitkä :)

214

2569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiskokuuluajo

      Maanantaina varataan aikoja haastatteluihin, toivottavasti :D

    • extempore

      Miks ihmiset on niin hermona :D Musta on huvittavaa seurata tuota toista keskustelua... Olen siis itsekin hakenut.

      • Jepskis

        No jep.. :D


    • 434324234

      Finnair Cabin Fever!!!!

    • MakuPois

      Jollain on varmaan jo nyt hyvin vaikea reagoida haastatteluun osallistumiskutsuun. RATAPALKISTA: siltäkin varalta, että ei Finnairille pääsisikään olisi mukavaa kun työpaikalla ei tarvitsisi järjestää valtavaa sirkusta sen pelkän haastattelun takia, vaan sopia se vapaapäivänsä jotenkin ajoissa. Paineensietokykyä, joustavuutta yms. ei arvioida vaatimalla hakijaa asettamaan vaakalaudalle myös se nykyinen työpaikkasakin, haloo!

      Kyllä tämä prosessi on ollut niin kömpelö, etten ole vastaavasta edes kuullut saati ollut itse mukana.

      Ja sitten tuo ilkkuminen, ette kyllä sitä täällä kritisoidaan, mutta ettepä haastattelussa uskalla. Jos et tosiaan vieläkään ymmärtänyt niitä syitä, miksi motivoituneet hakijat ovat niin turhautuneita Finnairin harrastelijamaisuuteen, niin ei sitä sinulle kyllä kannata selittääkään.

      Ja jos joku Finnairilla rekrystä vastuussa oleva vaivautuu ketjua lukemaan, niin rehellinen peiliin katsominen: melkoista taaperrusta tämä on teiltä ollut, missä kaikessa voitte parantaa.

      • fgrtf

        Eiköhän tätä asiaa ole nyt vatvottu ketjussa ihan riittävästi.


      • LopettakaaJo

        Mä olen ihan samaa mieltä!


    • mtennii

      Onkohan täällä yksi ja sama ihminen, joka vauhkoaa?

    • entinen_emo

      Maanantaina varmaankin sitten kuullaan, ei kestä enää kauaa :)

    • Hakijana2015

      Hei! Onko täällä joku, jolla jo kokemusta ryhmähaastiksista? Minkälainen on? Onko siellä tietyt tehtävät vai jokainen kertoo jotain jostain vai? :)

      • yel

        En ole ollut Finskillä, mutta Flybellä olin, ja siellä oli about 15 ihmistä haastattelussa yhtäaikaa. Piti keskustella (=huutaa kilpaa) kolmella eri kielellä annetuista aiheista ja lopuksi tehdä ryhmätehtävä, jossa myytiin jotain muistaakseni lapinmatkaa. Piti tehdä siis mainos, keksiä ohjelmat matkalle ym ym, ja sit esittää se.


      • Finskillehakeva

        Ilmeisesti ensin (ainakin aiemmin) esitellään ryhmälle itsensä ihan suomeksi, ja sitten on ryhmätehtävä englanniksi.. Koitin itsekin vähän lueskella tuolta edellisen haun keskustelusta että mitä ne tehtävät voisi olla mutta eipä niitä kukaan oikein paljastanut..


      • OnneaHaastatteluihin

        Juurikin näin eli ensin esitellään muutamalla sanalla itsensä. Sitten keskustellaan annetusta aiheesta. Tämän jälkeen keskustellaan englanniksi ja viimeiseksi tulee ryhmätehtävä englanniksi.


      • Pirrre

        Mua jännittää englanti. Kesällä noiden psykologisten yhteydessä testattiin kielitaito ja testi ei kuulema ollut ihan helpoimmasta päästä. Itsellä perus asiakaspalvelu englanti.


      • Hakijana2015
        Pirrre kirjoitti:

        Mua jännittää englanti. Kesällä noiden psykologisten yhteydessä testattiin kielitaito ja testi ei kuulema ollut ihan helpoimmasta päästä. Itsellä perus asiakaspalvelu englanti.

        Moi. Sama mulla. Enkä ole varma onko tarpeeksi vahva suullinen ilmaisu enkussa.


      • Haku15
        Hakijana2015 kirjoitti:

        Moi. Sama mulla. Enkä ole varma onko tarpeeksi vahva suullinen ilmaisu enkussa.

        Kesän haussa lähetettiin nuo palikkatestit vasta hakemuksien hyväksymisen jälkeen. Englannin kielen testit oli tosiaan melko haastavat. Itse haastattelutilanteessa oikeastaan puolet oli suomeksi puolet englanniksi, ja ryhmätehtävä piti esittää englanniksi. Itsellä työkielenä englanti, mutta en tiedä johtuiko jännityksestä vai mistä mutta aivot löi täysin lukkoon ja oli vaikea tuottaa mitään järkevää ja edustavaa :D Jatkoon en enää ryhmiksistä päässyt, tosin MEDin hylkääminen lisäselvityksen jälkeen oli siihen syynä.


      • Pirrre

        Tota mä just pelkään, että alkaa hermoilla ja jäätyy eikä osaa sanoa mitään järkevää. Tähän mennessä olen ymmärtänyt tehtävien englannin kielisen ohjeistuksen hyvin, mutta MEDin lääketieteellisen sanaston kanssa oli ongelmia. Vähän kyllä epäilen, että sanakirjaan on turvautunut muutama muukin, jolla ei ole terveydenhuolloin koulutusta. Nyt sitten odotellaan tuleeko kutsua ryhmähaastatteluun.


      • Haku15
        Pirrre kirjoitti:

        Tota mä just pelkään, että alkaa hermoilla ja jäätyy eikä osaa sanoa mitään järkevää. Tähän mennessä olen ymmärtänyt tehtävien englannin kielisen ohjeistuksen hyvin, mutta MEDin lääketieteellisen sanaston kanssa oli ongelmia. Vähän kyllä epäilen, että sanakirjaan on turvautunut muutama muukin, jolla ei ole terveydenhuolloin koulutusta. Nyt sitten odotellaan tuleeko kutsua ryhmähaastatteluun.

        Olin aika yllättynyt, etä tässä haussa ei englantia testattu ollenkaan? Toki tehtävänannot oli englanniksi, mutta kesän haussa oli erikseen englanninkielen osio missä testattiin sanastoa, oikeinkirjoitusta jne. Omalla kohdalla prosessi päättyi nyt joulukuussa heti tehtävien jälkeen. Tsemppiä kaikille jatkoon, ja vinkkinä haastatteluun että pitäkää oma puolenne mutta huomioikaa ja kannustakaa myös muita, älkää ns. "jyrätkö" muiden puheenvuorojen päälle. Ja oma pää kylmänä! ;)


      • Pirrre

        Ilmeisesti koko hakuprosessi on erilainen kuin kesällä. Viimeksi pitkällekin edenneitä hakijoita on jostain syystä pudonnut tällä kierroksella heti alkuunsa. Tässä on monta karsintaa edessä ja vielä ehtii kielitesti ja ties mitä muuta "kivaa" tulla.


      • Hakijana2015
        Pirrre kirjoitti:

        Tota mä just pelkään, että alkaa hermoilla ja jäätyy eikä osaa sanoa mitään järkevää. Tähän mennessä olen ymmärtänyt tehtävien englannin kielisen ohjeistuksen hyvin, mutta MEDin lääketieteellisen sanaston kanssa oli ongelmia. Vähän kyllä epäilen, että sanakirjaan on turvautunut muutama muukin, jolla ei ole terveydenhuolloin koulutusta. Nyt sitten odotellaan tuleeko kutsua ryhmähaastatteluun.

        Hei. Samat fiilikset minullakin, ettei saa sanottua mitään, änkyttää jne, hermoilun takia. No, onneksi en ole ainoa, nähtävästi.


      • Finskillehakeva
        Haku15 kirjoitti:

        Olin aika yllättynyt, etä tässä haussa ei englantia testattu ollenkaan? Toki tehtävänannot oli englanniksi, mutta kesän haussa oli erikseen englanninkielen osio missä testattiin sanastoa, oikeinkirjoitusta jne. Omalla kohdalla prosessi päättyi nyt joulukuussa heti tehtävien jälkeen. Tsemppiä kaikille jatkoon, ja vinkkinä haastatteluun että pitäkää oma puolenne mutta huomioikaa ja kannustakaa myös muita, älkää ns. "jyrätkö" muiden puheenvuorojen päälle. Ja oma pää kylmänä! ;)

        Mä luulen että ne on saaneet siitä viime kerran enkunosiosta aika paljon palautetta, sillä ei ollut kyllä mitään tekemistä sen kanssa miten hyvin pärjää englanninkielellä asiakaspalvelutehtävissä.. Varsinkin ne sanastotehtävän sanat, muistutti enemmän latinaa kuin englantia monet niistä :D!
        Se, että pärjääkö enkulla tossa ryhmähaastattelussa kertoo mun mielestä siitä että onko se enkunkielen taso riittävä. Vaikka kyllä muakin se jännittää aika paljon, menee satavarmana kieli solmuun vaikka olen mielestäni siinä ihan hyvä. Jos sinne asti pääsen siis ;)..

        Toivotaan että tänään saadaan tieto vihdoin!


      • Finnairrrr
        Pirrre kirjoitti:

        Ilmeisesti koko hakuprosessi on erilainen kuin kesällä. Viimeksi pitkällekin edenneitä hakijoita on jostain syystä pudonnut tällä kierroksella heti alkuunsa. Tässä on monta karsintaa edessä ja vielä ehtii kielitesti ja ties mitä muuta "kivaa" tulla.

        Kaikki viimeksi viimeiseen yksilähaastattelu vaiheeseen yltäneet tippuivat nyt ensimmäisessä vaiheessa. Ja rekrytoinnit eivät muka ole sidoksissa toisiinsa?


      • palle123

        Mistä tiedät?


      • 98765432100

        En ole Pirrre, mutta saman olen huomannut! En tiedä onko KAIKKI, mutta kaikki jotka itse tiedän ja niitä on muutamia!


      • henna225
        Finnairrrr kirjoitti:

        Kaikki viimeksi viimeiseen yksilähaastattelu vaiheeseen yltäneet tippuivat nyt ensimmäisessä vaiheessa. Ja rekrytoinnit eivät muka ole sidoksissa toisiinsa?

        Voi tottakai olla, koska jos ei ole koettu henkilöä sopivaksi, niin miksi koettaisiin nyt puolen vuoden pääästäkään? Kansainvälisemmillä yhtiöillä, esim. Emirates, saa hakea uudestaan vasta vuoden päästä, mikäli edellisellä kerralla tippui ryhmähaastattelussa. Täysin ymmärrettävää siis ainakin mun näkökulmasta :)


      • Finnairrr
        henna225 kirjoitti:

        Voi tottakai olla, koska jos ei ole koettu henkilöä sopivaksi, niin miksi koettaisiin nyt puolen vuoden pääästäkään? Kansainvälisemmillä yhtiöillä, esim. Emirates, saa hakea uudestaan vasta vuoden päästä, mikäli edellisellä kerralla tippui ryhmähaastattelussa. Täysin ymmärrettävää siis ainakin mun näkökulmasta :)

        Mielestäni myös, mutta ehkä syytä ilmoittaa siitä etukäteen ettei turhaan hae tai sitten jättää sanomatta että rekrytoinnit eivät ole sidoksissa toisiinsa.


      • minäkans

        Tuo on kyllä niin totta! Jos eivät ottaneet kesällä, niin miksi nytkään. .Elleivät sitten kriteerinsä ole jollain lailla muuttuneet tässä puolessa vuodessa, hakija itse tuskin tässä ajassa pätevöityy lisää :)
        Ja todellakin, hakuilmoituksessa syytä mainita mikäli EIVÄT tahdo jo kertaalleen tiputettuja mukaan! Silloisessa hylkymailissa päinvastoin oli tyyliin "arvostamme jatkossakin osaavia työntekijöitä, ja toivomme että harkitset hakemuksen jttämistä seuraavankin kerran".


      • kuutamoko
        minäkans kirjoitti:

        Tuo on kyllä niin totta! Jos eivät ottaneet kesällä, niin miksi nytkään. .Elleivät sitten kriteerinsä ole jollain lailla muuttuneet tässä puolessa vuodessa, hakija itse tuskin tässä ajassa pätevöityy lisää :)
        Ja todellakin, hakuilmoituksessa syytä mainita mikäli EIVÄT tahdo jo kertaalleen tiputettuja mukaan! Silloisessa hylkymailissa päinvastoin oli tyyliin "arvostamme jatkossakin osaavia työntekijöitä, ja toivomme että harkitset hakemuksen jttämistä seuraavankin kerran".

        Tätä kommentoin aiemmin , mutta minut ns.lytättiin. Mielestäni ei saa mainita että voi hakea uudestaan , jos ei kuitenkaan ns. voi..jos ei sisi edennyt eka haussa ryhmiksen jälkeen jne.


      • 9876543r

        Tää on niin sekavaa muutenkin, että uutta hakua vaan peliin jos paikka kiinnostaa. Kysyin lopullista valittujen määrää, mutta eivät vastauksessaan jostain syystä sitä halunneet paljastaa. Eli ei tainnu mennä kuten piti.


    • ryhmähaastattelussa

      Mulla kokemusta eräästä toisesta yhtiöstä ja siellä annettiin haastava asiakastilanne joka piti ryhmässä ratkaista. Onko joku ollu Finskillä?

    • Finskillehakeva

      Kyllä muakin ihmetyttää vähän tää vauhkoaminen, tottakai me kaikki täällä odotellaan vastauksia. Mutta kaikki olemme samassa veneessä ja uskon kyllä että kaikille löytyy sopivat haastisajat! Eipähän tarvii sitten pitkään jännittää ryhmähaastattelua ja loppurekryhän menee kuin siivillä :)

    • GWTF

      Kesän haku oli todellakin "hieman" erilainen kuin nyt VAIN määräaikaisuuteen haetteva pesti.
      Näitä " kitisijöitä" ajatellen ja ehkä hieman sellaisena itsekin, mietin vain, että taisi kesän haussa MED-kyselyt lähteä vahingossa, liian aikaisin, potentiaalisille ryhmähaastetteluihin pääsijöille... Epäilyni perustuu siihen, että vain tunteja ennen ryhmähaastattelua onkin osalle hakijoista tullut tietoa, että terveyskysely ei olekaan mennyt läpi.

      Nyt en kitise, vaan odottelen kiltisti mitä jatkoa tähän kaikkeen mahdollisesti on vielä tulossa. Mahdollisesta vahingosta ovat toivottavasti viisastuneet!

      Pientä kitinää minullakin kuitenkin! Miksi lähtisin vakkariduunista 2kk kestävälle palkattomalle kurssille? Olisin töissä Finnairilla muutaman kuukauden, kunnes he mahdollisesti toteavat, etteivät tarvitse minua enää ja jäisin työttömäksi?

      Miksi en ole vain luottavaisin mielin???

      • Vieras24

        Mutta oletko tarkistanut pystytkö saamaan aikuisopintotukea? Ei Kelan opintorahaa,mutta aikuisopintorahasäätiöltä. Se on ihan ok raha kuukaudessa.


      • Finskillehakeva

        Onko tätä kukaan saanut, nimimerkillä kaikki ylimääräinen tervetullutta kurssin aikana :)..


    • Vakkari2008

      Uusia koneita tulee monta ja niihin tarvitaan paljon cabinia. Hyvin nopeasti tuo määräaikaisuus varmasti muuttuu vakkariksi.

    • entinen_emo

      Mä uskon että tuo määräaikaissoppari on ikäänkuin koeaika ja jos kaikki menee hyvin niin varmasti vakinaistavat. Pulaa työntekijöistä kun firmassa kuitenkin on ja kasvaa entisestään kun useita koneita tulee joka vuosi kalustoon. Teille jotka jännitätte rekryprosessia, muistakaa ettei se karsinta lopu siihen että läpäisette tän rekryn. Sen jälkeen tapaatte vielä finskin lääkärin ja tehdään kaikki testit ja osalta voi homma päättyä siihen. Samoin itse kurssin jokainen vaihe on läpäistävä, kaikki tentit ja harjoitukset. Eli tässä todella testataan hermoja ja stressinsietokykyä, jos panikoi ja hermostuu ja menee toimintakyky eikä kykene olemaan rauhallinen ja ystävällinen, niin ei tule sopimusta..

      • Huhujahuhuja

        Eiköhän vakinaistamisen yhteydessä tulisi se normaali 4kk koeaika vielä ton jälkeen. Luulen itse että tässä kyseessä alkuun kesätyö josta sitten pikkuhiljaa vakinaistavat tarpeiden mukaan. Olen kuullut huhua että alkuun noin 200 jää reserviin ja siitä sitten vuosien mittaan vakinaistavat kun koneita tulee lisää. Kerralla ei kaikille taida olla tarvetta, ja nytkin lähinnä kesälomien pyöriessä tarvitsevat kesäksi työntekijöitä josta kätevä heittää sitten valmiiksi koulutettua porukkaa reserviin odottelemaan. Eiköhän suurin osa vakinaisteta, mutta millaisellakohan aikataululla, ja millä perustein kolmasosa saisi jatkaa kesän jälkeen suoraan? Monta kysymystä vielä, eipähän ainakaan jännitystä puutu tästä näytelmästä, mutta hei riskejä on välillä otettava!


      • Työsuhteista

        Koeaika ei tule määräaikaisuuden perään vakinaistaessa! Koeaika alkaa aina työsuhteen alkaessa ja määräaikaisuudessa se on max. puolet työsuhteen pituudesta, eli käytännössä 6kk sopparissa koeaika on 3kk. Jos työsuhde jatkuu vakituisena, ei uutta koeaikaa tule. Käytännössä määräaikaisuuden verukkeella porukkaa on helppo tiputtaa pois määräaikaisuuden päätyttyä, mutta ymmärtääkseni lisää ei voi palkata, jos ei kaikille ole tarjota vakinaista. Näitä tapauksia tapahtuu kuitenkin paljon, eikä niitä ole helppo ratkoa.


      • Huhujahuhuja

        Tää oli erittäin valaiseva ja selventävä kirjoitus, kiitos kirjoittajalle! :)


      • Huhujahuhuja

        Niin ja sillä ajatuksella hain itsekin että tuskinpa rekryävät nyt vähään aikaan lisää kun varmasti näistä määräaikaisista vakinaistavat porukkansa hetkeksi eteenpäin. Ei ehkä heti pääsisi lentämään vakkarina, mutta toivon mukaan kuitenkin lähitulevaisuudessa. Tämä siis olettaen että paikan saisi jne. Vakkarina siis lennän itse nyt toisessa yhtiössä, mutta kyllä se veri vain vetää Finnairille joten olisin kyllä niin onnellinen jos sinne pääsisin. Niinkuin varmasti kaikki muutkin täällä! Lentoemännän työ on välillä hyvin raskasta, mutta päivääkään en vaihtaisi pois! Glamouria siinä on harvoin, mutta jos asiakaspalvelutyö ja vaihtelevat työajat on itselle luontaisia hommia voi työ olla ihan se oma juttu! Tsemppiä kaikille!


      • Työsuhteista

        Sama juttu... Onnekkaasti vakkarisoppari toisaalla... Mistä kuulit, että 200 jää reserviin? Tylsää, siinä on jo todennäköisyys% aika pieni ollakseen 100 joukossa, jos nyt loppuun asti edes pääsee... Ja koska viimeksi haastatteluissa olleet eivät ilmeisesti saaneet nyt edes mahdollisuutta, olis tässä aika suuret psineet päästä loppuun asti :-/ Toisaalta itse kuulin Finnairin ex-kollegaltani että ovat erittäin positiivisia vakkarisopparien/uusien rekryjen suhteen...? Mistä nämä huhut ovat peräisin...?


      • Huhujahuhuja

        Huhut nyt tietysti aina on vain huhuja, mitään varmaa perää niissä ei ole. Jos olet itse myös lentävä niin tiedät varmaan miten paljon huhuja aina kiertää :) Olen toisaalta myös kuullut Finnairin kollegoiltani että nämä huhut oisi ehkä perättömiä, mutta omaan korvaan kuulostaa toisaalta aika loogiselta. Jos koneita tulee tiputellen välillä aina 2020 asti niin tuskinpa tarvitsevat kaikkia heti lentelemään vakkareina, ja käsittääkseni Finnairilla on yleensä aina ollut varalla porukkaa odottelemassa. Tosin nyt ollut vuosia hiljaisempaa ja myös reserviläiset hävinneet vuosien mittaan pois. Mutta aina on olemassa mahis että jäisi reserviin nuolemaan näppejään, mutta uskon itse että kyllä vuosien mittaan pääsee reserveistä lentämään jos nousukausi jatkuu. Oisi tietty ikävä odotella omaa vuoroa kun reservissä ollessa ei käsitykseni mukaan saa muille lentää, mutta riskejä tosiaan on välillä otettava jos jotakin kovasti halajaa :)


      • kunnnlm

        Tietääkö kukaan mitä niille Adeccolaisille tapahtui?


      • entinen_emo
        kunnnlm kirjoitti:

        Tietääkö kukaan mitä niille Adeccolaisille tapahtui?

        Mä ainakin tunnen yhden emon joka parhaillaan lentää Finskillä Adeccon kautta.


    • Pyhällähengelläelettävä

      Vois pistää vedon pystyyn, tuleeko kutsuja tänään vai ei :-P

      Aikuiskoulutustuki edellyttää työstä opintovapaata, tuskin työnantaja myöntää vapaata, että haet toiseen firmasn töihin. Toiseksi, koulutuksen on oltava tutkintoon johtava koulutus, opintokokonaisuuksien tai tutkinnon osien suorittaminen tai ammatillinen lisä- tai täydennyskoulutus. Koulutuksen järjestäjän tulee olla Suomessa toimiva, julkisen valvonnan alainen oppilaitos.(Lentoyhtiön järjestämät kurssit eivät ole virallisia tutkintoja eivätkä oppilaitoksia, näihin ei ole koskaan saanut opintotukia, tai ainakaan vuosiin). Irtisanomalla itsesi, et myöskään saa työttömyyskorvausta karenssin takia...

      • Vieras24

        Opintovapaaseen on jokaisella oikeus lain mukaan jos täyttää tietyt ehdot,työnantaja saa siirtää opintovapaan aloittamista jos on hyvät syyt siihen,mutta sitäkään ei saa tehdä tiettyä määrää enempää ja tietyt ehdot siinäkin. Mun työpaikassa kaikki halukkaat ovat saaneet,vaikka ovat lähteneet opiskelemaan täysin eri alaa :-)


      • Pyhällähengelläelettävä

        Juurikin edellä mainittuihin virallisten oppilaitosten järjestäviln tutkintoihin tähtääviin opintoihin tai vastaaviin. Työnantajan ei todella ole velvoite myöntää opintovapaata Finnairin lentoemokurssille :D


      • Heinytoikeesti

        No kyllä ois korkee aika tulla jonkuu näkösen ilmotuksen. Oli se sitte haastattelukutsu tai hylky.

        Ei oo mukava viettää päiviä murehtien et pääseekö vai ei.


      • Vieras24
        Pyhällähengelläelettävä kirjoitti:

        Juurikin edellä mainittuihin virallisten oppilaitosten järjestäviln tutkintoihin tähtääviin opintoihin tai vastaaviin. Työnantajan ei todella ole velvoite myöntää opintovapaata Finnairin lentoemokurssille :D

        Käsitykseni mukaan opintovapaata on oikeus saada vaikka ei johda tutkintoon,ainakin näin meillä,mutta aikuisopintotukea ei saa kuin tietyin ehdoin.


      • Pyhällähengelläelettävä

        Palkatonta vapaata toki voi pyytää ihan minkä syyn takia vaan, tai olla edes kertomatta. Niin itse sain kun sattui olemaan sopiva tilanne edellisessä työpaikassa. Mutta pakko ei ole sellaista antaa...


      • Vieras24

        Palkaton ja opintovapaa ovat eri asia, oikeus opintovapaaseen on laissa säädetty, siis siihen työntekijällä oikeus,mutta palkaton täysin työnantajan käsissä.


      • Pyhällähengelläelettävä

        En tiedä miten paljon tästä pitää vääntää, kannattaa itse ottaa selvää kuin väitellä palstoilla. Onnea vaan, jos työpaikkasi myöntää vapaata Finnairin emo-kurssille, joka on verrattavissa vaikka kokkikerhoon, eikä oikeuta työskentelemään emona suoraan missään toisessa firmassa.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1979/19790273

        "Opintovapaa voidaan myöntää opiskeluun julkisen valvonnan alaisessa koulutuksessa. "


      • Vieras24

        Kurssi kuuluu opintotuen ja aikuiskoulutusrahan piiriin. Koioitu Finnairin koulutussivuilta,joten ongelmamme ratkaistu :-) Ei tarvikaan vääntää täällä,mutta kun tuli puheeksi ja jos meinasit että pyhällä hengellä elettävä ;-)


    • Emonen

      Minusta he ovat julkisesti sanoneet, etteivät nyt kouluta kaikkia valittuja. Tai työllistä.

      • kysynvaann

        Eivät kouluta kaikkia valittuja?? Eli siis mihin sitä sitten valitaan? Mitä me kaikki tässä oikein odotamme?


      • finnairilla

        Finnairilla töissäolevana me emme ole moisista suunnitelmista kuulleet mitään.


    • Lisäselvitykset

      Odottaako ne oikeesti nyt niitä lisäselvityksiä jotka pitää jättää vasta 13.1?! Huohhh... Siirtyyköhän haastatteluajat, jos menee loppuviikkoon :(

    • Emonen

      Tarkoitan, että valitut koulutetaan tarpeen mukaan ja käsittääkseni tässä valitaan vuoden koulutukset. Eli osa pääsee kurssille nyt, osa ei vaikka valitaan..

      • Noot

        Eiköhän tää olisi lukenut jo jossain jos näin olisi.


    • Emonen

      Minusta tuo on julkisuudessa sanottu. Olisko ollut Taloussanomissa..

    • rupusakkia

      Ilmapiiaksi on lyhyt koulutus. Onko se kaksi viikkoa vai?

    • kylläkestää

      Kylläpä pitkälle menee, olin varma et viikonlopun aikana infotaan tai et viimeistään tänään. Jos ens viikolla pitäis olla jo haastattelut niin aika hankalaks menee kyl monella järjestää jo aikatauluja. Veikkaan et nekin siirtyy nyt eteenpäin.

    • lentotäti79

      Onhan toki mahdollista, että ryhmähaastattelukutsut on tänään lähetetty, mutta meistä kukaan ei vain kuulubsiihen joukkoon :). Ja ei-kiitos-viestit sitten tulevat ensi viikolla. Tuskinpa kaikki hakijat tänne kirjoittelevat.

      • Odottavanaikaonpitkä

        Eikös ne ei kiitos-viestit tulleet jo ja jos terveyskyselyyn liittyen ei moitittavaa, on kutsu ryhmikseen tulossa :) Kyllä täällä kommenttia alkaa pukkaamaan siinä vaiheessa kun meilejä alkaa postiin sadella. Kenties haluavat tällä kertaa käydä med-lisäselvitykset läpi, jottei turhaan haastatella porukkaa kuten viimeksi. Tämä tarkoittais sitä ettei postia ole odotettavissa kuin aikasintaan loppuviikkona. Se taas saattaa siirtää aikatauluja eteenpäin, jos sellainen edes mahdollista...


      • GWTF
        Odottavanaikaonpitkä kirjoitti:

        Eikös ne ei kiitos-viestit tulleet jo ja jos terveyskyselyyn liittyen ei moitittavaa, on kutsu ryhmikseen tulossa :) Kyllä täällä kommenttia alkaa pukkaamaan siinä vaiheessa kun meilejä alkaa postiin sadella. Kenties haluavat tällä kertaa käydä med-lisäselvitykset läpi, jottei turhaan haastatella porukkaa kuten viimeksi. Tämä tarkoittais sitä ettei postia ole odotettavissa kuin aikasintaan loppuviikkona. Se taas saattaa siirtää aikatauluja eteenpäin, jos sellainen edes mahdollista...

        "Odottavanaikaonpitkä", olet asian ytimessä! :)
        Nyt vaan odotellaan...


      • Jänskää2

        Ai onko ei kiitos-viestiä jollekkin jo tullut terveyskyselyn jälkeen? Koska itse olen melko varma, että mä en pääse siitä eteenpäin, ja mitään ei ole vielä kuulunut.


    • OdotanOdotan

      Kuuluisikohan tänään jotain....? Karmeeta tämä odottaminen :/

    • cmonmmm

      Uskon, että tänään klo 16 jälkeen alkaa tulee haastattelukutsuja. Sama oli tuo service guide/agent jutun kanssa, että tiistaina lähettivät meilit, että ensi viikolla pidetään haastattelut.

    • Lentoemoko

      Onko kellään tietoa maksaako finnair matkakorvauksia toisilta paikkakunnilta haastatteluun tuleville?

      • Stadilainen2016

        Miksi ihmeessä maksaisivat? Eli 100% varmuus asiaa, eivät maksa.


      • eivarmastimaksa

        en ole koskaan kuullut minkään yrityksen maksavan korvauksia siitä, että potentiaalinen työntekijä tulee työhaastatteluun.


      • Vierass

        Onko kukaan laittanut lisäselvityksiä meilillä? Sähköpostiosoite oli kuitenkin viestissä.


      • jepujei

        Mä laitoin meilillä. Kysyin vielä varmuuden vuoksi ja se oli ok. Taitaa tulla hylky.. :(


      • Sunshine999

        Mä laitoin myös meilillä. Kysyin kans ja sain vastauksen et voi lähettää.


    • Emonen

      Mä en ole vielä saanut Mehiläisestä tarvittavia tietoja lisäselvityspyyntöön. Laitoin just mailia, onko aikarajaa huomenna. Älytöntä, kun he voisivat ne koneelta katsoa. Tilasin ne heti.. Ymmärrän, että itse pitää toimittaa, mutta tämä ei ole enää minusta riippuvainen asia.

    • wannabe-emo

      Aikamoisen jännittävää tämä odottelu. Kiinnostaisi millaisiin sairauksiin liittyen teiltä muilta kyseltiin noita lisäselvityksiä? Itselläni MED1:een jouduin laittamaan joitakin aikaisempia sairauksia, joista olisin olettanut pyydettävän lisäselvityksiä. Vähän jännittää, että karsiudunko nyt suoraan niiden perusteella pois, kun eivät halunneet edes tietää lisää...

      • lentoemoo

        Kroonisiin sairauksiin yleensä on pyydetty lisäselvitystä. Eli esim. toistuva poskiontelotulehdus yms. Lisäselvitys ei tarkoita sitä, että sen seurauksena ei ole mahdollista päästä jatkoon ja toisaalta jos sinulta ei ole lisäselvityksiä pyydelty, niin sehän on hyvä asia.


    • MakuPois

      Älkääpä hermoilko. Kohta joku älykääpiö taas huomauttaa, että tässä testataan teitä (nimimerkkejä internetissä!), että ilmailuala on sellaista ja blaa blaa blaa blaa.

      Finnairissa ei ole vikaa, kitisijöitä olette te, ettäs tiedätte.

    • Emonen

      Emonen sai ohjeeksi, että lähetin oman selvitykseni heille ajoissa ja potilastiedot 18.1.16 mennessä viimeistään, jos ei tule huomiseksi. Hyvä näin, laitoin juuri oman selvitykseni menemään.

    • EnUskoEttäPääsenJatkoon

      Mä uskon että jatkoon päässeille on kyllä jo ilmoitettu asiasta, täällä kirjoittavat emme taida vaan olla niiden joukossa..

      • lentotäti79

        Samaa mieltä, kuten aiemmin jo uumoilin.


      • Finskillehakeva

        No mulla ei tullut mihinkään kohtaan MEDissä merkintää eikä mulle oo tullut mitään viestiä sieltä, joten odotellaan vielä :)


    • Emonen

      Mä oon sitä mieltä, että huomisen jälkeen alkaa tulee kutsuja. Joku eräpäivä on 18.1, koska sain lisäaikaa toimittaa potilasasiakirjat..

      • Emonen

        Kyllä täällä joku olisi saanut kutsun, jos niitä olisi lähetetty.


      • Huupio

        Aika myöhään on kutsut tulleet viimeksikin. Lueskelin vanhaa ketjua ja pe 7.8. Illalla on tullut kutsuja ti 11.8. alkavaan ryhmähaastatteluun.


      • parempiMyöhäänKuin

        joo no tällä viikolla niiden on pakko tulla jos haastikset on ens viikolla. kyl todella tiukille vetävät aikataulut.


    • FinskiltäKuultua

      Haastattelut on kuulemma 18-21.1 klo 9-16 välisenä aikana.

      • finskillekö

        Mielenkiintoista :)


      • Hakijana2015

        Eli saiko joku kutsun? Vai kuulitko Finnairilta?


    • Emonen

      Eli siitä tuo minullekin annettu "eräpäivä."

    • Odottavaaaaaa

      Hypoteettisesti ajatellen, mikäli kutsu haastatteluun napsahtaa, miten meinaatte päästä haastatteluun, mikäli ne pidetään tosiaan noihin aikoihin? Itselle kuulostaa kyllä todella huonoilta ajoilta :s

    • minäkans

      Juu eipä tässä varmastikaan ole kenenkään "hermoja ja paineensietokykyä" tarkoitus testata, nämä ilmoittamisjutut ja yhteydenpito mielestäni ovat yleensä ihan vaan hyvän tavan mukaisia. Joita nykyisistä työpaikoista haastatteluhetkeen vapaata ratkoville hakijoille todellakin soisin! Ja kyllä täällä varmasti saa ihan vapaasti myös "valittaa/marmattaa/kitistä" - sanokoon ilkkujat mitä tahansa.
      Sillä ei myöskään ole mitään tekemistä sen kanssa, uskaltaako näitä mietteitä tuoda julki haastatteluhetkellä; eihän siellä niitä kuulukaan kertoa! Mutta varmasti palautteessa ay:n rekryyn sitten, eikä se mikään uskallusasia ole.

      Reippain mielin tässä silti ollaan. Viimeksi sain hyväksytyn medin, mutten siltikään päässyt haastatteluihin saakka. Saa nähdä miten tällä kerrallaa, paljon kun en ole ihmisenä puolen vuoden aikaan kyllä päässyt muuttumaan :o) Joko hakevat ihan eri tyyppejä nyt kuin vielä kesällä, tai sitten muuten vaan muuttaneet mieliään - muuten ei totisesti olekaan järkeä miksi huolivat nyt vaan ei jo just viimeksi.

      Ja kyllä - ilmailualalla on tuulista, tiedän varsin hyvin, eikä hermoissani olekaan mitään vikaa. Siellä on myös ihanaa, tästä yli 10v kokemus. lykkyä pyttyyn kaikille!

    • huihaijeeee

      ensi viikolla on haastattelut ja aika monta otetaan yhteen ryhmään mukaan. Alkavat aamuisin klo 9 ja iltaisin klo 16 tai 17 päättyvät. Haastiksen kesto 1 tunti. Nyt vaan kalentereita raivaamaan ja toivomaan kutsua haastattelun :)

      • 276542542178

        Mistä te tiedätte nää ajat? Ja onko mille päiville? Täällä stressataan kun yks ainoo arkivapaa ens viikolla ja loppuaika slingalla, mitä ei pysty vaihtamaan!


    • minäkans

      No totapa just kun täälläkin tosi vähissä mahikset varsinaiseen raivaukseen..Tuo on varmaan aika fakta, että virka-aikaan haastattelut joka tapauksessa ovat. Itsellä vuorotyön ah niin joustavat ajat, mutta just ens viikko vain kahdella arkivapaalla. Tämä viikko oli melkein kokonaan vapareita, mutta ehäni se auta ensi viikon suhteen.
      Mutta kaipa he sitten jollain tapaa huolehtivat, että kaikki valitut oikeasti haastatteluihin pääsevät - olisihan todella sääli jos mahdollisuudet peruuntuvat vain siksi ettei paikalle yksinkertaisesti ennätä.

    • Stuerttiuuno

      Missä me haastattelut pidetään? Jossakin Finskin toimistolla kai, mutta siis pääseekö sinne jullisilla kuinka näppärästi? Bussihan kait pysähtelee sielläkin päin, mutta entäs se juna?

      • Pääkonttori

        HOTT:ssa, lentokentän kupeessa.


    • MakuPois

      Eivät huolehdi, heitä sellainen kiinnosta. Vai millainen kuva sinulla on yhtiöstä, jonka "kahden kuukauden palkattoman kurssin" suorittamalla ei edes saa vakituista työpaikkaa?

    • Emonen

      Alalle on niin paljon halukkaita, joten ei niitä kiinnosta, jos joku ei saa järjestettyä aikaa haastikseen.
      Itse lähden kolmeksi viikoksi lomalle 26.1 eli jos etenen, en ehtine yksilöhaastatteluun.
      Mä tosiaan ollut reservissä ja lentänyt 2009 asti siellä.

    • minäkans

      No jo on kyllä melko tympeää politiikkaa..Itse olen siis ihan toisen (ulkomaisen) lentoyhtiön kasvatteja alunperin, jossa ollut kyllä ihan eri meininki. Silloin aina kauhistelimme, miten joissain firmoissa etulinjan työntekijöitä kohdeltiin; kaikenlaista kuuli. Työntekijät sentään ovat yrityksen mainoskasvo ulospäin, ja heihin henkilöityy lentomatkustajien sekä monien muiden toimijoiden ensivaikutelma koko yhtiötä kohtaan!
      Olen ollut maapalvelupuolella viime vuodet, mutta tahtoisin nyt tätä kyllä! Alkaa tosin tuntumaan, että yhtiö vaan väärä.

    • lentoemoo

      Mistä muuten tämä tieto on peräisin, että ryhmähaastattelut ovat ensi viikolla? Sanottiinko sitä missään Finnairin lähettämässä postissa? Muita ajankohtia en muista lukeneeni kuin vain 13.1.2016 (eli tänään), joka oli viimeinen päivä jättää lisäselvitykset terveyskyselyn pohjalta.

      • Vierass

        Osalle hakijoista lähetetään hakemusten ja testitulosten perusteella sähköinen terveyskysely. Seuraavassa vaiheessa osa hakijoista kutsutaan ryhmähaastatteluihin, jotka ajoittuvat viikolle 3. Viikoilla 4-6 järjestetään finalisteille henkilökohtaiset haastattelut. Kaikki haastattelut pidetään Helsinki-Vantaan lentoasema-alueella.

        Noin luki meilissä minkä sain hakemuksen jätettyä.


      • lentotäti79

        Sama.


      • lentoemoo
        Vierass kirjoitti:

        Osalle hakijoista lähetetään hakemusten ja testitulosten perusteella sähköinen terveyskysely. Seuraavassa vaiheessa osa hakijoista kutsutaan ryhmähaastatteluihin, jotka ajoittuvat viikolle 3. Viikoilla 4-6 järjestetään finalisteille henkilökohtaiset haastattelut. Kaikki haastattelut pidetään Helsinki-Vantaan lentoasema-alueella.

        Noin luki meilissä minkä sain hakemuksen jätettyä.

        Selvä juttu. Kiitos tiedosta! Minulla mennyt ihan ohi.


    • huihaijee

      onko kukaan saanu hylsyä medistä?

    • Emonen

      En edes pääse tuolla millekään sivulle..

      • Flyaway

        Siinä on kirjoitusvirhe. Mä pääsin kun laitoin varaaheti eikä hetu :) ja en kirjautunut millään tunnuksilla, katsoin vain ilman kirjautumista.


      • odottavanaikaonpitkä

        * varaaheti.fi/finnair/fi on oikea osoite. Kirjauduin sähköpostillani ja asettamallani salasanalla - olen käynyt toisessa haastattelussa, joten voipi toki olla että ihan sen takia vain pääsin kirjautumaan kun samassa järjestelmässä olen ennenkin asioinut...


    • Aurinkoinen365

      Mihkä osoitteeseen kirjoittauduitte?

    • ulledulledof

      Joo, siellä on ensi viikolle ma-ti klo 9-16 (tiistana 9-17) Cabin Crew ryhmähaastatteluaikoja (ei vielä varattavissa ilmeisesti) yhteensä 25 aikaa. Yksi haastattelu vetää näköjään 36pax, eli yhteensä siis aikoja 900:lle, eli käytännössä siis kaikille, jotka olisi vielä mukana (??). Eikös jossain mainittu, että 900 hakijaa olisi vielä mukana?

      • Ufhdkhkovf

        Ma-To on siis ajat, mä jo säikähdin! 6-ryhmiä oli viimeksikin ja useampi huone. Eli 6X6 vois hyvinkin olla


      • Ukggkddsjktrf

        Turhaa nippelitietoa, mutta 16-17 aika on hävinnyt varauskalenterista, eli ainakin se 20 tippunut 900:sta :-P


      • Ukfdllfdklgb

        Eikun siis 36 tippunut


    • jassooooooo

      Aika mielenkiintoiset ryhmäkoot...36 henkilöä ja aikaa tunti. Ei tuo voi pitää paikkansa, eihän tuossa ajassa kaikki saa edes suunvuoroa :D :D

      • Haastatteluun

        No eihän kukaan ole sanonutkaan, että yhdessä ryhmässä olisi 36 henkilö. Haastatteluslotissa kyllä. Varmaan 6x6 hlö ryhmissä menee kuten aiemmin on kirjoitettu...


    • Ekakertalainenn

      Ootteko miettineet, mitkä vaatteet laitatte mikäli kutsu haastatteluun tulee?? :) olis kiva kuulla jotain vinkkejä!

    • emilyh

      Tänään luulisi jotain kuuluvan jos maanantaina kerran haastattelut alkaa :) Itse alan stressaamaan vaatetusta vasta kun varmistuu että pääsen.

    • Finskillehakeva

      Jos en olisi täällä keskustelupalstalla ja tietäisi ettei muillekaan ole tullut vielä kutsuja niin olisin kyllä jo menettänyt toivoni asian suhteen..
      Olen jo vähän miettinyt vaatetusta, kutsun tullessa laitan varmaan siistit mustat farkut ja bleiserin sen kaveriksi, eli jotain siistiä muttei liian laitettua :)!

    • Nythereillä

      Tänään lähetetään haastattrlukutsut! Finskilt saatu tieto :) olkaa hereillä meilin äärellä, jos on tarkkaa saada itselle sopiva haastatteluaika. Ajat meni viimeksi TOSI nopeasti!

    • UpInTheAir

      Onpa piinaavaa tämä odotus :)

    • Pirretär

      Nyt tuli hyväksytty med meilillä!

    • UpInTheAir

      Just tuli viesti että, MED lisäselvitys hyväksytty ja tieto mennyt eteenpäin rekryyn.

    • Emonen

      Mun MEDI hyväksyttiin lisätietoihin.

    • entinen_emo

      No nyt tuli mulle meili että oon läpäissyt Med001 vaiheen :) mutta täsä meilissä ei ole vielä tietoa haastatteluista.

    • emilyh

      Nyt tuli hyväksytty MED001 -meili! Mut ei vielä muuta.

    • Empolo

      Medi-vaihe hyväksytty! Juhuu!

    • Pasticcino

      Itse sain just postia että hyväksytty Med001 eli kai ne kutsut tänään tulee jos hakemus oli hyvä eikä kussu testejä!:)

    • odotetaanvielä

      Jes - hyväksytty Med! Päivän parhaat uutiset!

      • Vierass

        Voi, tänne ei oo tullu mitään


      • Stuerttiuuno

        Mulla heittää aina nuo terveyspalvelun viestit roskapostiin. Kylmänhiki valuen tarkistin sieltäki ja löytyhän se! Joo määki olisin jo menettäny toivoni, ellen mää sais täällä seurattua onko muillekaan tullu.


    • Ama1234

      Mulle tuli myös hyväksytty MED001!

    • Jejjejjeeeee

      Täällä kans :) :) :)

    • onnellineeeeeen

      Mullekkiiiiiii, vaikka en niin uskonut.

      • Vierass

        Hylky tuli. Mitä sairauksia teillä muilla oli lisäselvityksissä? Ja mitkä meni läpi.


      • Harminpaikkahoh

        Voi harmi, kökkö homma. Oliko mikä sulla mahdollisesti esteenä?


    • Kysymyksiätässä

      Minkä ikäsiä täälä on hakeneet? :)

      • Jeij

        Täällä 27 v. Ja med meni läpi! :)


      • Hakijana2015

        30 vuotta ja jatkossa :) onkohan mahdollista että ryhmäkoko on niin iso sen takia, että kyseessä on jokin kirjallinen testi? Esim. englannin tasokoe :0


      • odotetaanvielä

        Pian 24:)


      • UpInTheAir
        Hakijana2015 kirjoitti:

        30 vuotta ja jatkossa :) onkohan mahdollista että ryhmäkoko on niin iso sen takia, että kyseessä on jokin kirjallinen testi? Esim. englannin tasokoe :0

        Jatkossa? (onnea! :) Eli saitko siis ryhmähaastattelu kutsun tänään? Ikää mulla 40


      • Hakijana2015
        UpInTheAir kirjoitti:

        Jatkossa? (onnea! :) Eli saitko siis ryhmähaastattelu kutsun tänään? Ikää mulla 40

        Sain kirjeen terveyspalveluista, jossa mainitaan, että Med001-vaihe on hyväksytty, valitettvasti en muuta vielä.


      • Lentoemonajo

        Itse kolmenkympin hujakoilla, lentokokemusta noin 5 vuotta. MEDissä ei nyt mitään ollutkaan, muuta kuin silmälasit/piilolinssit ja ehkäisylääkitys ;)


      • Keski-ikääntyvä
        Hakijana2015 kirjoitti:

        30 vuotta ja jatkossa :) onkohan mahdollista että ryhmäkoko on niin iso sen takia, että kyseessä on jokin kirjallinen testi? Esim. englannin tasokoe :0

        Ei ryhmäkoko ole iso. Todennäköisesti siis 6x6 ryhmiä kuten viimekin kerralla. Useammassa huoneessa samaan aikaan.


      • Jeij
        Jeij kirjoitti:

        Täällä 27 v. Ja med meni läpi! :)

        Mulla myös piilolinssit/silmälasit ja lääkitys migreeniin!


      • Slkdjslv

        Mullakin meni med läpi ja ikä 20v! :)


      • Hakijana2015
        Keski-ikääntyvä kirjoitti:

        Ei ryhmäkoko ole iso. Todennäköisesti siis 6x6 ryhmiä kuten viimekin kerralla. Useammassa huoneessa samaan aikaan.

        Tarkoitatko 6 ryhmää kerralla? Selvä. Laskin että heillä on noin 1000 haastateltavaa ensi viikolla, ottaen huomioon nuo varaussivun tiedot. Melko paljon.


    • Emonen

      39v ja lentänyt aikoinaan myös Finskillä. Lisäselvityspyyntö ok.

    • Nuoriemoko

      Täällä 22 v ja medi läpi :)!

    • Keski-ikääntyvä

      Med läpi, 30 , penisiliini-allergia, lukulasit, ehkäisylääkitys. 1v. lentokokemusta. Kiva, että nyt paljon "iäkkäämpiäkin" jatkossa.

      • miettelijäs

        onko lääkäri todennut sinulla olevan penisilliiniallergian vai oletko vain herkistynyt sille joskus?


      • Keski-ikääntyvä
        miettelijäs kirjoitti:

        onko lääkäri todennut sinulla olevan penisilliiniallergian vai oletko vain herkistynyt sille joskus?

        Ei ole "todennut"/ ei siis näkyisi missään, ihan kokemuksesta tiedän. Mutta kun ei mitään muuta moitittavaa, niin ajattelin että jotain edes hyvä laittaa ettei näytä että olis liian puhtaat paperit :D


    • lapina

      Nyt alkoi pikkuhiljaa jo jännittääkin, med-hyväksyntä tuli ja katselin vähän juna-aikatauluja täältä pohjoisesta. Ihan mukavaa päästä käymään pk-seudulla pitkästä aikaa, toivottavasti saan haluamalleni päivälle tuon haastatteluajan. Alle 30-vuotias kieltenopiskelija olen.

      Sattuuko jollain olemaan käytännön tietoa siitä, että jos eroaa koulusta, että saako sen viikon karenssin jälkeen normaalisti työttömyystukea (juurikin Finnairin palkatonta koulutusta ajatellen)? Olen kuitenkin yli 25-vuotias ja yhden ammatin aikanaan lukenut, eli koulutuspakosta johtuvaa karenssia ei pitäisi käsittääkseni tulla vaikka itse koulusta eroaisin?

    • Emonen

      Aika varattu maanantaille. :-)

      • Finskillehakeva

        Millä tunnuksilla pääsit kirjautumaan sisään? Onko ne ne samat kuin mikä aiemmassa viestissä tuli? Vai oletko aiemmin "rekisterissä" siellä, eli olitko aiemmin jo haastattelussa tai ollut siellä töissä?


      • Minäkans
        Finskillehakeva kirjoitti:

        Millä tunnuksilla pääsit kirjautumaan sisään? Onko ne ne samat kuin mikä aiemmassa viestissä tuli? Vai oletko aiemmin "rekisterissä" siellä, eli olitko aiemmin jo haastattelussa tai ollut siellä töissä?

        Sinne voi kirjautua oik yläkulmasta


      • Kdkfkfkdo

        Oho, itse en uskaltaisi varata ennen kuin kutsut tulee. Hieman noloa jos huomaavat että otti "oikeudet omiin käsiinsä", vaikka tunnukset olisikin jo olemassa ennestään. Tai tuliko sulle jo kutsu?


    • hakija16

      Te, jotka olette jo varanneet ryhmis-ajan, niin saitteko erikseen kutsun ryhmähaastatteluihin, vai ainoastaan tuon hyväksytty MED001-meilin?

    • Odottakaa

      Hyvät ihmiset, älkää vaan menkö varaamaan aikoja jollei teille ole tullu kutsua ryhmähaastatteluun! Edellisellä kerralla ainakin kolme lens pihalle omatoimisuuden takia koska varasivat ajan ennen ku olivat saaneet kutsun!

      • Malttionvalttia

        En kyllä yhtään ihmettele! Aika noloa, jos ei saisikaan kutsua. Ja vielä nolompaa, jos se johtuisi vielä siitä että meni omatoimisesti varaamaan.


      • pelimenetettykö

        Mistä tiedät? Tai mistä olivat tietoisia, että varaukset hoidetaan tuolta? Menin itse varaamaan/poistamaan tyhmyyttäni, kun stressiä aikataulun järjestämisen suhteen ylipäätään, joudun ulkomailta lentämään tuota varten.


    • Emonen

      Loin eilen tunnukset ja nyt oli "ei varattavissa" muuttunut "varaa."

    • Niiinaaa

      Pääsin näköjään kirjautumaan facebook-tunnuksilla tuonne ajanvarausjärjestelmään. Se antaisi varata haastatteluajan sieltä, vaikka mitään kutsua ei haastatteluun ole tullutkaan? Tekeekö muilla saman? MED:n tuli lisäselvityspyyntö jonka lähetin jo viime viikolla. Tänään tuli, että hyväksytty lisäselvitys.

    • OdottakaA

      Ja on varatut ajat poistettu. Toivottavasti et pissinyt hätiköinillä nyt omille nilkoilkesi :/

    • Niiinaaa

      Ja tämmönen sähköposti tuli heti kirjautumisen jälkeen:

      Hei Nina,

      ja tervetuloa ajanvarausjärjestelmämme käyttäjäksi. Pääset nyt itse hallinnoimaan varauksiasi sekä tekemään uusia varauksia silloin kun sinulle parhaiten sopii.

      Ajanvarausjärjestelmämme löytyy osoitteesta https://www.varaaheti.fi/finnair/fi ja käyttäjätunnuksenasi toimii sähköpostiosoitteesi

      • Niiinaaa

        Siis en varannut vielä mitään, menin vain kattelemaan tuota järjestelmää.


    • Lentoemonajo

      Tosiaan en kyllä itse kehtaisi varailla ilman kutsua. Nyt kaikki poistaneet varauksensa näköjään, hyvä niin. Varmasti katsovat pahalla jos kiinni jäisi. Liian itsevarma ei saa olla, eikä sooloilla ohjeistuksien ulkopuolella. Pitää olla ymmärrys ja kyky osata pelata annetuilla pelisäännöillä. Vaikka kyllä täälläkin vähän malttamattomana odotellaan ;)

      • Niiinaaa

        OK, hyvä, että kysyin täältä ennen kuin tein mitään muuta kuin kirjauduin tuonne sisään :) Eipä se auta kuin odotella... Aika hermoja raastaavaa tämä kyllä on!


      • Finskillehakeva

        Sama täällä, en kyllä uskalla varata ilman kutsua.. Tulis nyt jo, niin ei tartteis koko iltaa odotella tässä koneen äärellä :D.. Jää lapsille ruoatkin tekemättä kun ei malta poistua tästä!


    • lentotäti79

      Med1 läpi. Aikuisiällä puhjennyt lievä astma (ei vaadi säännöllistä lääkitystä), likinäkö. 36 v. Ei tullut vielä haastattelukutsua eikä hylkyä.

      Mutta lennonjohtokoulutuksen tehtävät tuli! Eikös joku muukin ollut hakenut.

    • UpInTheAir

      Onkohan joltain unohtunut painaa nappia "lähetä kutsut"? :) Odottavan aika on pitkä :D

    • whath

      Siis mihin te olette kirjautuneina kun näette ajat? Mulle tuli hyväksytty MED001-viesti, mutta ei ole muuta tullut. Kävin kattoon sen Saima-netin tunnuksilla ja siellä lukee sama haku päättynyt, mikä on ollut koko ajan.

    • päättelijäpääättelee

      Näyttäisi äkkiä katsottuna olevan 840 paikkaa ryhmiksiin. Jos pitää paikkansa se, että 900 pääsi nettitesteissä, niin siitähän voisi päätellä, että kaikki varmaan jotka on Medin saanut läpi pääsee ryhmikseen?

    • Emonen

      Nyt tuli kutsu ja maanataille aika varattu. :)

    • Vihoinkin

      Noniin tulihan se kutsu sieltä :)

    • Empolomo

      Jee mullekki!!!!

    • Pelimenetettykö

      Sama täällä, kutsu tuli, eikä peli sittenkään ole menetetty :D huhhh

    • UpInTheAir

      Me too :) tsemppiä kaikille!

    • Mariannnnnna

      Kutsu tuli ryhmiksiin! Jesss :)

    • Emonen

      Hämäävää, huomaatteko, että kaksi aikaa - tunnin heitolla..

      • Finskillehakeva

        Mitä takoitat?


      • Emonen

        Minulla varaustiedoissa tunnin heitto ajoissa. Otsikossa esim. 13-14, mutta tiedoissa 12-13.


      • UpInTheAir

        Joo huomasin saman. Mulla lukee tuntia aikaisempi mutta ns. varaustiedoissa se minkä valitsin.


      • LetMeFly

        Juu. Mustakin tuo oli outoa. Mutta tuo aika jonka ihan itse valitsin ja joka lukee tuolla omissa varauksissa on ehdottomasti se johon aion luottaa. Musta tuntuu, että tuo joka on tuossa sähköpostissa ekana on jokin järjestelmän generoima aika, joka antaa ajan tuntia aikaisemmin. Ei mitään tietoa kyllä miksi...


    • Nuoriemoko

      Jes kutsu haastatteluun tuli ja aika varattu! Onnea kaikille kutsun saanneille :)Nyt jännitellään ensi viikkoon

    • Hakijana2015

      Mulle kanssa :) Varasin ajan torstaille :)

    • Finskillehakeva

      Täällä kanssa ilmoittauduttu, huh! Nyt ei tarvii koneen äärellä enää jännittää :)! Mulla on tiistaille aika varattuna! Ja tosiaan taisi se 60 tippua MEDin takia nyt pois, kun paikkoja oli 840, ja 900 sai sen kyselyn.

    • Asukriisi

      Mullekin tuli kutsu!! Mitä laitatte päälle? Housut, mekko, hame??

      • Tietystikin

        Uimapuvun


      • yrityshyväkymmenen

        Mä kans mietin et mitä pukea päälle! :) Housut pitää varmastikin laittaa, kun on töitä sen jälkeen, enkä jaksa alkaa säätää. Mut on vähän huonosti kyllä siistejä vaatteita tällä hetkellä.... Ehkä lainaan joltain :D


    • Emololoalo

      Sieltä tulee varmaan vielä tiedote että millon ptää olla paikalla ja mitä tarvii mukaan jos mitään...

    • eitullutmustaemoa

      Hylky tuli =( Voi perse! No...perussairautena selkärankareuma, joten vähän osasin odottaa tätä... Sairaus ei vaivaa minua mitenkään, mutta mulla ON diagnoosi, niin se "mustaa valkoisella" varmasti ratkaisi.

      • Kokeilemuualle

        Saitko kuitenkin hylyn medistä ennen ns varsinaista hylkyä vai oliko yllätys? Se, ettet päässyt Finnairille, ei tarkoita ettetkö pääsis muualle! Hae esim. Jet Timelle jos haku vielä avoin! Siellä useampi, jotka ilmailulääkäri todennut lentokelpoisiksi, vaikka Finnairin oman terveyspalvelun mielestä ei...


    • Kalermo

      Kutsu tuli haastatteluun ja tulossa maanantaina. :)

    • lentotäti79

      Kutsu tuli tännekin ja aika varattu. Tsemppiä ja onnea kaikille jatkon päässeille. Hylsyn saanet: nokka kohti uusia haasteita! Jettimella taisi olla haku 17.1. asti.

    • n32

      Koskas nää kurssit nyt sitten on?

      • Mirkkupirkkis

        Eikös ollu niin että maaliskuussa alkaa, muistelisin.


      • mietteliäs16

        Mietin myös milloin kurssit alkavat. Minun muistaakseni taisi olla huhtikuussa, mutta meilissä luki lääkärintarkastusten olevan ajalla 15.2.-31.3. Jos vasta maaliskuun lopussa saa tietää pääseekö kurssille ja siihen vielä irtisanoutumisaika päälle, niin...? Tuskin kukaan aikoo irtisanoutua ennen kun on saanut lääkärintarkastuksesta vihreetä valoa.


      • Finskillehakeva

        Mä muistelen että ne ensimmäiset alkaa maaliskuussa.. Mutta paljonhan koulutettavia tulee olemaan joten eiköhän ne vähän porrastetusti ala ne kurssit?


      • mietteliäs16

        Voi olla että muistan väärin ja maaliskuussa alkavat ensimmäiset. Mutta sitä suuremmalla syyllä, mites sitten kun nuo lääkärintarkastukset ovat vasta noin myöhään?


    • Lentoemonajo

      Huh, ryhmät täyttyy todella nopeasti! Oma paikkakin jo varattu. Tsemiä kaikille, tää on jo tosi hyvä suoritus! Jos meitä on nyt noin 840 ja palkkaavat 300, niin paljonkohan noissa ryhmissä on tippuakseen porukkaa ennen yksilöhaastatteluja? Nyt on jo melko suuret oddsit itse kullakin, huomioonottaen että enemmän kuin joka kolmas otetaan kurssille. Taputetaan siis itseämme olalle, jess. Hirveän moni hyvä hakija on jäänyt rannalle tässäkin haussa, mutta suosittelen hakemaan muuallekin; lentoyhtiöitä on aikalailla ja muihin tosiaan helpompi päästä. JetTimen lennolla juuri itse matkustaneena ihailin nuorta mahtavaa porukkaa, myös esimerkiksi Norwegianilla ja Norralla on ihanan energistä ja positiivista jengiä, tuita ja Thomas Cookia unohtamatta. Finnair ei tosiaan ole ainoa alan harjoittaja. :) Itse rakastan työtäni toisessa yhtiössä lentäen, mutta jos nyt saisin mahdollisuuden edetä alani parhaimpien joukkoon niin mikäs sen parempi. Nähdään haastatteluiden merkeissä!

    • Zarafa

      Ketjua seurannut alusta saakka mutta vasta nyt uskaltauduin kirjoittamaan. Kutsu tuli tännekin ja maanantaille aika varattu. En olisi uskonut että näin pitkälle pääsen. Ikää kuitenkin on jo 35 , kokemusta asiakaspalvelutyöstä tosin on paljonkin ja matkailualalla työskentelen. Eka kertaa lentoemoksi hain vasta nyt, vaikka siitä työstä olen jo teinistä saakka haaveillut. Hieman uskomaton olo että näinkin pitkälle pääsin. Tosin vielähän tässä on jännitettävää pääseekö jatkoon tuosta ryhmähaastattelusta. Tsemppiä meille kaikille!

    • 32vnainen

      Itse olen menossa haastatteluun maanantaina. En usko, että pääsen jatkoon, mutta täytyyhän sitä yrittää kun on kuitenkin kiinnostusta sen verran että on hakenut, ja päässytkin tähän saakka. Epäilyttää vaan liikaa tuo kaikki epävarmuus. Jos ei sitten saakaan työtä. Tai jos kokeekin sen liian raskaaksi, mulla on esim pienet lapset. Uskon kyllä että sen huomaa haastatteluissa, jos ei ole täysillä mukana.

    • jänskättää

      Montakohan valitaan yksilöhaastatteluihin?

    • eipäsjuupas

      Ei välttämättä ole mitään tiettyä määrää. Valitsevat varmaan kaikki potentiaaliset, oli niitä sitten 600 tai 300.

    • Haku2016
    • Moiiiiiiiiii

      Onko kaikilla jatkoon päässeillä toisen asteen koulutus?

      • Jokurajasentään

        No niinhän se vaatimuksissa oli. En päästäisi ketään peruskoulupohjalta tuohon hommaan. Useila yhtiöillä myös alaikäraja, en muista oliko Finnairilla, toivottavasti


    • itse666

      Sen tonniviisisataa voi hommata helpommallakin. Esim. korvaus ja asumistuki.

    • Onsipulijaperuna

      Nyt ne housut ja kengät pois

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe