Sunnuntaina 10.1. klo 20.00, Yle Fem:
Dok: Suviseurat, synti, sovitus ja taivas
Dokumenttiohjelma vanhalestadiolaisten suviseuroista, jotka kokosivat kesällä 2015 lähes 80 000 osallistujaa Söderfjärdenin peltoaukealle Vaasan lähelle. Toimittaja: Stefan Jansson, 2015. ohjelmatekstitys (ruotsi)
"Suviseurat, synti, sovitus ja taivas"
11
247
Vastaukset
- Televisiosta
.."vanhoillislestadiolaiset kertovat Janssonille uskostaan ja elämästään melko avoimesti, omilla ehdoillaan. Kiusallisia kysymyksiä ei kuitenkaan esitetä, tai ne on leikattu pois, koska niihin ei ole saatu vastausta..
..miksi liike hyväksyy internetin, mutta ei televisiota? Miten liikkeestä eronneisiin suhtaudutaan? Nämä kysymykset jäävät roikkumaan ilmaan.
Niko Kettunen"(Lainaus Kainuun Sanomat 9.1.).- Millimetri1000
Niko Kettusen perustiedot lestadiolaisuudesta (mukaan lukien vl) aivan onnettomat. Miten mies voi arvioida dokumenttia. Hänen arvionsa heijastaa hyvin vallitsevaa punavihreää totalitaristista ajattelua, eli vain heidän näkökulma pitää näkyä ja kuulua.
- sontaluukku
Sen tähden televisioon kielteisesti, kun köyhällä olisi varaa hankkia laite.Sillä lailla monesti liikkeestä eronneisiin suhtaudutaan, että niille voi puhua niistä asioista, mitä ei voi puhua uskonystäville
- Pikkuesikoinen
Moni pikkuesikoinen ruotsinkielisestä pohjanmaasta ei käynnyt suviseuroissa, mutta kaikki jonka kanssa olen puhunut (jolla on TV), aikoo katsoa ohjelman.
- Suviseurat2015
Liikkuvaa kuvaa: https://www.youtube.com/watch?v=j43fIP1gJJM
- Smart-vl
Areenasta katson, kun TV:kin on.
- exveli
Päivämiehessä ohjeistettiin että katsokaa myöhemmin yle areenasta. Jos katsoo suorana netin kautta niin syyllistyy television katsomis syntiin. Itse katson suorana koska nuo raamatun lisälehdiltä löytyvät elämäntapa säännöt eivät minua koske.
- kljäökjglu
exveli kirjoitti:
Päivämiehessä ohjeistettiin että katsokaa myöhemmin yle areenasta. Jos katsoo suorana netin kautta niin syyllistyy television katsomis syntiin. Itse katson suorana koska nuo raamatun lisälehdiltä löytyvät elämäntapa säännöt eivät minua koske.
hölmö pöm tarkoittanee sitä että kun ei ole tv tä niin silloin sieltä ja eikä ne ihan het näö mmut min sen jälk
- MyrskyHelle
Ilmastonmuutoksen takia sään ääri-ilmiöt lisääntyvät. Kohta ovat suviseurateltat tuulen viemiä?
- syntiä
Minä elän vielä 70-80 luvulla, en katso televisiosta enkä nettistä, siitä joutuu tekemään seurakunnan edessä parannuksen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257007Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451295Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271102- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49875Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62867Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.95832Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43743