Minulla todettiin asd aikuisiällä ja olen menossa sen sulkuun.
Mitä oireita asd tekee? Millaista elämää on odotettavissa sulun jälkeen?
Koko elämäni ollut enkä siis edes tiedä elämästä ilman sitä.
Asd aikuisella- mitä oireita?
2
1532
Vastaukset
- kjjkkkjjkk
Jos kerran aukko suljetaan niin eiköhän elämäsi ole aivan normaalia
- Kolmekymmentäjarisat
Jos oireita ei tähän saakka ole ollut, ei niistä kannata murehtia. Leikkaus tehdään, jotta tilanne ei menisi huonommaksi ja siksi myös hyvissä ajoin, itse leikkauksesta oireita tuskin aiheutuu. Sydänleikkaus aiheuttaa hetkellisen kunnon "romahtamisen", mutta kunto alkaa pikkuhiljaa parantua kun lähtee liikkeelle. 6kk:n jälkeen tuskin huomaat eroa entiseen. Toipumisen kesto riippuu leikkaustavasta ja lähtötasostasi. Avonsydänleikkauksesta toipuminen kestää kauemmin kuin tähystysleikkauksesta. Lääkitys lienee tapauskohtaista. Itse söin 3 kk Marevania, jotta leikkaus ei aiheuta verenhyytymiä (Sairaslomalla olin tuon 3kk). Sen jälkeen lääkitys lopetettiin. Minulle on tehty avosydänleikkaus. Harrastan liikuntaa normaalisti ja käyn kuntosalilla viikottain, elän täysin normaalia perhe-elämää lasten, työn ja harrastusten kanssa. Varmaan asiaan vaikuttaa ikäsi, lähtötasosi ja kaikenlaiset muutkin tekijät, joihin en voi ottaa kantaa, mutta kannustan olemaan huolehtimatta, todennäköisesti voit odottaa elämäsi jatkuvan "normaalina".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225534- 324860
- 292794
- 342354
- 372068
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121611
- 231492
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons271481