Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Avautuuuuu

akajan

Ihan p4skoja paikkoja toi huutonet ja tori. Olen pitänyt nyt yhden vuorokauden erittäin halpaa iPhonea myynnissä, mutta ei yhtäkään kysymystä, eikä tarjousta. Onko suomalaiset jo niin persaukisia?

11

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikukaanhuoli

      Tiedätkö montako iphonea Suomessa on, niitä on satojatuhansia, ehkä miljoonia, lisäksi kaupasta saa uusia, joissa on takuu, miksi joku haluisi sinun vanhan käytetyn puhelimen?

      • Kyllähuoliieioorahaa

        Jos mun puhelin olis esim. iPhone 4 niin sit ymmärtäisin, mut kyseinen puhelin on isoin, kallein ja paras mitä Applelta tällä hetkellä saa


    • kauppa-ei-käy

      Mullakin on muutamia tavaroita tori.fi:ssä myynnissä, eräskin tavara oli jo suurimman osan viime vuotta myynnissä eikä yhtään tiedusteluakaan vaikka laskin hintaakin moneen otteeseen. Suomalaisilla ei kertakaikkiaan näytä olevan enää rahaa mihinkään muuhun kun perus-sinnittelyyn päivästä toiseen. Mitähän sitten kun sekin loppuu...

      • hiljaistaon

        Samanlaiset kokemukset torista ja huutonetistä. Ensinmainitun kautta tulee vain kyselyjä myytävistä tavaroista että "onko vielä myynissä" vaikka olen kuvaukseen laittanut että poistan ilmoituksen kun tuote on myyty. Sitten kysellään että voinko tuoda tavarat heille kotiin vaikka olen laittanut ilmoitukseen että ostaja noutaa kotoani. Jonkin verran tulee myös haukkumisia, etenkin jos erehdyn vastaamaan ostoilmoitukseen...Ilmeisestikään nuo torin kautta ilmoittelevat eivät ole edes ostamassa mitään, huviksensa kirjoittelevat ja purkavat näin huonoa oloaan...ainakin Pirkanmaalla, ehkä muualla suomes toimii paremmin. Huutonetis taasen kaupaksi ei ole mennyt viime syksyn perennojen siemenmyyntiä lukuunottamatta mitään ja katsojiakin kohteilleni vkon-kuukauden aikana tulee tasasesti vain n.3-5kpl.


    • dfgrgrt

      No "erittäin halpojen iphonejen" myyjiä pidetään lähes poikkeuksetta huijareina, varsinkin jos huuto.netissä sinulla on nolla palutetta etkä ole tunnistautunut.
      Totta se silti on että ei varsinkaan huutonetissä ostajia juuri ole.

    • screeeam

      Kantsii myydä siellä missä ostajia on ,eikä täällä ruikuttaa.Itse myyn ja ostan huutonetissä,kauppa käy aika hyvin.Tori on aika turhauttava.

    • phuhhuhhh

      Niin, riippuu kait mitä myy. En kyllä yhtään keksi mitä ihmiset sit ostaa. Itel on ollu siistiä ja ehjää kodintavaraa (valaisimia, mattoja) ja soivia cd-levyjä sekä ehjiä hyviä huonekaluja (pöytää ja tuolia sekä jokunen hylly) mut mikään näist ei vaan oo män kaupaks, kyselyjä vaa satelee voinko tuua kotiin 50km päähän=/. Ja ennen ku joku irvileuka epäilee et ois hinnasta kiinni ni kerrottakoon että halval oon koittanu myyä, itseki ostaisin ko.hinnoil jos tarvitsisin.

    • Pitempipinna

      On tosiaan Torikin hiipunut vuoden takaisesta kovasti. Hyvä jos yhden tuotteen saa kuukaudessa myytyä kun vuosi sitten sai myytyä jopa 200€/kk kodin tavaraa. Huutonetissä ilmoituksia katsotaan ehkä 1-2 kertaa viikossa!! Torissa kuitenkin sentään jopa 40-80 kertaa päivässä. Vaikka mitäpä sillä on väliä jos siltikään kukaan ei osta. Postikuluja moni kehuu kalliiksi mutta nythän R-kioskillakin on 4,50€ maksava minipaketti. Silti ei kukaan osta. Varaajia olis silloin tällöin mutta enpä enää varaa kuin kahdeksi päiväksi, sen mitä maksun siirtymisessä menee aikaa tililtä toiselle koska varaajat ei yleensä enää koskaan ilmoita itsestään, eivät vastaa viesteihin, eivät ilmoita peruvansa, eivät maksa. Pitää siis kirppiksellä yrittää myydä ylijäämätavarat, vaikka pöytävuokra kirpaiseekin kovasti. Sieltä vaan varkaat vie kaiken vähänkin kalliimman, joten myyntiin voi viedä vain sellaisen tavaran minkä perään ei itke. Suomi on suossa, ei kukaan osta mitään mitä ei ehdottomasti tarvitse. Vuorokauden myynnistä en vielä hermostuisi kun itsellä voi mennä kuukausikin ettei kukaan osta mitään, ei edes kysy mitään.

      • köyhdytetty.kansa

        Se on ne toivotalkoot ny! Ihmisillä ei ole yksinkertaisesti rahaa ostaa mitään.


    • onebigjeff

      Kyllä liikkuu tavara.Huonolaatusta krääsää on kyllä ihan turha yrittää myydä.

    • Kuopijon.Torj.fi

      Ostajan näkökulmasta jotkut myyjät ovat turhauttavia kun ensinnäkään tekstissä ei kuvailla tuotetta juuri mitenkään, esim. vaatteista ei älytä laittaa mittoja, jne. tietoja niin torin kautta jos kysyy niin ei vastata tai jos vastataan niin puutteellisesti ja vielä jää jotain kysyttävää niin ei sähköpostin kautta enää kuulu myyjästä mitään.
      Liian helposti tuomitaan "turhan" kyselijäksi?
      En minä kyllä puutteellisin tiedoin osta halvallakaan koska jos sattuu vääränlainen mitoiltaan tms. niin on se pienikin summa sitten haaskattu hukkaan, sitten on vielä ylimääräinen vaate tms. tavara riesana.

      Suomalaiset eivät selvästikään ole kaupankäyntikansaa, ja sanon tämän ihan syntyperäisenä Suomalaisena Suomalaisin sukujuurin, ei olla mitään tuontisuomalaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe