Kannattaako toiminimi perustaa näillä tuloilla?

peruspaavo2000

Hei,

Laskutaan /kk 1500 euroa yritykseltä tekemästäni työstä ja osa siitä maksetaan minulle palkkana Ukko.fi kautta. Lisäksi saan toimeksiantosopimuksella 300 euroa kuussa eräältä toiselta firmalta.

Ukko.fi maksaa alle puolet brutosta minulle palkkana, joten olen miettinyt, kannattaisiko oman toiminimen perustaminen?

Tällä hetkellä saan vielä näillä tuloilla jonkin verran työttömyyspäivärahaa ja asumistukea työtulojeni lisäksi.

Eli tämän hetkiset tulot kaikkine tukineen ja palkkoineen ovat noin 1550 euroa /kk.

Jos perustaisin toiminimen, tuloni olisivat 1500 bruttona yritystuloa ja 300 euroa bruttona toimeksiantosopimuksena. Saisin vielä muutamia kymppejä asumistukea.

9

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokele

      "Tällä hetkellä saan vielä näillä tuloilla jonkin verran työttömyyspäivärahaa ja asumistukea työtulojeni lisäksi."

      Jos perustat toiminimen niin nämä tulot loppuu kyllä heti..... Jos pärjäät ilman noita tukia, niin käyppä yrittäjäkurssi ja hae starttirahaa yrityksen perustamiseen. Silloin pääset kärryille yrittäjän menoista ja sitten voisit miettii asiaa uudelleen....

    • Purasen_Jussi

      Ei.

      • Jyrkästi ei!


    • peruspaavo2000

      Kiitos avusta! :) Palataan asiaan jos hommat lisääntyy.

    • Kena23

      Ei toiminimellä vaan oikea on tuo UKKO.fi koksa toiminimessä pitää olla sitten useita toimeksiantajia muuten verottaja luokittelee homman peitellyksi työsuhteeksi jossa ei ole yrittäjäriskiä eli jatkat sen ukon kautta laskutustyötä.
      Itsellä oli aikanaan vain yksi toimeksiantaja ja siitähän tuli melkoinen jälkivero.

      • peruspaavo2000

        Kiitos kullanarvoisesta vinkistä!


    • kokenut_yrittäjä

      Käytä laskutuspalveluiden palveluja, etkä ole korviasi myöten kiinni yrityksessäsi.
      Laskutuspalveluyritykset hoitavat kaikki lakisääteiset maksut jok'ikisestä laskusta, joten sinun ei tarvitse turvautua kalliisiin kirjanpitäjiin, joilla ei tunnu olevan mitään vastuuta tekemisistään.

      • nix.nax

        Joku sinulta kuitenkin rahasi kynii


    • Yrittäjänä20v

      Joka tapauksessa se yrityskurssi olisi hyödyllinen niin olisit kärreillä kaikista lakisääteisistä maksuista (vakuutukset) ja verotuksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe