Etelään on luvattu 20 - 30 senttiä lunta, huhhuh, miten ok-asukit selviävät tästä koitoksesta?
No minä poika kävin tankkaamassa lumilinkooni (Honda, 20 hv) polttoainetta (Neste vihreä) ja nyt sitten odotellaan huomista myräkkää kauniin PPV:n kanssa varaavan takan ääreen levitetyllä lampaantaljalla.
Huomenna sitten hurautetaan etätöistä tultua pihatie auki, kunnon lingolla hommaan menee maksimissaan 5 - 8 minuuttia. Siis sama aika, minkä kasarmipeeveli odottelee bussia pysäkillään joka ikinen aamu ja ilta, siis minimissään.
Toki huomenna lunta lingotessani saatan ajatella, että mitä jos asuisin kerrostalossa, niin ei tarvitsi tehdä tätä. Voisin vaan maata hetekalla ja tuhnutella kaljapullo kädessä, päivästä toiseen, keskeytymättä. Ei tarvitsisi tehdä itse mitään.
On tämä rankkaa, on on on.
Mitenkäs muuten kasarmilla, joko lämpötila on noussut 18 asteen paremmalle puolelle, vai ehtivätkö betonielementit ikijäähän?
Lumimyräkkä etelässä, ok-asukit pulassa :(
51
151
Vastaukset
- Ford4000
Traktorilla menee paljon näppärämmin kuin kapealla pikkulingolla eikä linko ole tukossa sitten kun raskasta nuoskalunta pukkaa urakalla.
- Tylsis_on_fiksuin
Sehän kehui aiemmin naapurin tekevän koko talven lumityöt yhdellä vaivaisella Kossupullolla.
- ok-patruuna
Totta, hankkisin toki traktorin jos asuisin syrjemmällä ja olisi isompi tontti. Mutta se on pikkuisen liioittelua tässä 3000 m2 tontilla, vartin ajomatkan päästä Helsingin Stockalta.
- oletko.köyhä
ok-patruuna kirjoitti:
Totta, hankkisin toki traktorin jos asuisin syrjemmällä ja olisi isompi tontti. Mutta se on pikkuisen liioittelua tässä 3000 m2 tontilla, vartin ajomatkan päästä Helsingin Stockalta.
Tuollaisen mikrotontin aurailee nopeasti lasten lumikolallakin.
- ok-patruuna
oletko.köyhä kirjoitti:
Tuollaisen mikrotontin aurailee nopeasti lasten lumikolallakin.
Samaa mieltä. Ja silti joku nahjus kasarmilla selittää, kuinka onkaan helppoa vain maata kopperonsa viininpunaisella vakosamettisohvalla mätänemässä. Vaikea ymmärtää miten laiska sitä joku voikaan olla.
- ota_niskalaukaus
ok-patruuna kirjoitti:
Samaa mieltä. Ja silti joku nahjus kasarmilla selittää, kuinka onkaan helppoa vain maata kopperonsa viininpunaisella vakosamettisohvalla mätänemässä. Vaikea ymmärtää miten laiska sitä joku voikaan olla.
Onko se niin vaikea ymmärtää, että kaikki ei halua sinne landelle? Minua ei saisi ok-taloon asumaan millään konstilla, eikä rivariin. Jotenkin säälittävää sellainen maantasossa asuminen. Ymmärrän kyllä, jos ei ole varaa muuhun, niin onhan se asunnottomuutta parempi vaihtoehto.
- ok-patruuna
ota_niskalaukaus kirjoitti:
Onko se niin vaikea ymmärtää, että kaikki ei halua sinne landelle? Minua ei saisi ok-taloon asumaan millään konstilla, eikä rivariin. Jotenkin säälittävää sellainen maantasossa asuminen. Ymmärrän kyllä, jos ei ole varaa muuhun, niin onhan se asunnottomuutta parempi vaihtoehto.
Eiköhän sinullekin kelpaisi tämä helsinkiläinen merenrantatontti kivitaloineen, jos sinulla olisi sellaiseen varaa. Mutta selvää on, ettei tällaiseen suoraan kerrostalosta tulla, pitää tehdä lujasti töitä ja yrittää jos haluaa vastaavaan päästä. Se ei onnistu sohvalla pieremällä ja nauttialla siitä, ettei tarvitse tehdä mitään.
ok-patruuna kirjoitti:
Eiköhän sinullekin kelpaisi tämä helsinkiläinen merenrantatontti kivitaloineen, jos sinulla olisi sellaiseen varaa. Mutta selvää on, ettei tällaiseen suoraan kerrostalosta tulla, pitää tehdä lujasti töitä ja yrittää jos haluaa vastaavaan päästä. Se ei onnistu sohvalla pieremällä ja nauttialla siitä, ettei tarvitse tehdä mitään.
Kateushan se kalatkin vie vedestä ja ra'at marjat metsistä.
Toisin sanoen "happamia" - sanoi kettu pihlajanmarjoista.- ok-ritari
pundit kirjoitti:
Kateushan se kalatkin vie vedestä ja ra'at marjat metsistä.
Toisin sanoen "happamia" - sanoi kettu pihlajanmarjoista.AUH, miten säälimätön isku suoraan kateellisen kasarmiluteen palleaan! HUH!
- Vattuniemestä_moro
ok-patruuna kirjoitti:
Minä ainakin pääsisin vaikka jo huomenna, mutta en todellakaan lähtisi.
- että_ihan_etätöistä
Kuinkas etäällä te työttömät nykyisin käytte töissä?
- ei-pikku-tölli
"""" kunnon lingolla hommaan menee maksimissaan 5 - 8 minuuttia."""
Jos ei ole varaa kunnolliseen piha-alueeseen, olisi ihan sama vaikka asuisi kerrostalossa. Meillä menee vauhdilla auratessa mönkijällä 25 minuuttia, ei asuta ihan päätien vieressä, kun ei haluttu ajomelua talolla kuunnella. No, onneksi joillekkin kelpaa nuo kunnan pikkutontitkin.- ok-patruuna
Miten minusta tuntuu että kasarmilla sinä kuitenkin asut.
Meilläkin ajelee naapuri ystävällisesti ajotiet puhtaaksi lumesta liuotin pullosta. Yleensä se liuotin on jotain parempaa merkkiä, mutta kiitos hänelle avustaan.
- sellaisia_ne_ovat
Tietävät, ettei persaukisilla ok-asukeilla ole kuitenkaan varaa, jos todellisen hinnan pyytäisi tuntitaksan mukaan.
Olen koittanut rahaakin tarjota, muttei kelpaa. Naapureita ja ystäviä kun ollaan. Persaukisuudesta ei ole siis kyse.
- ok-kenraali
sellaisia_ne_ovat kirjoitti:
Tietävät, ettei persaukisilla ok-asukeilla ole kuitenkaan varaa, jos todellisen hinnan pyytäisi tuntitaksan mukaan.
Mikähän näillä kassuameeboilla on, kun pitää alati olla fantasioimassa muiden persaukisuudesta? Vaikka siis itse asuu kerrostalossa.
- paljonko_tarjosit
Antigue kirjoitti:
Olen koittanut rahaakin tarjota, muttei kelpaa. Naapureita ja ystäviä kun ollaan. Persaukisuudesta ei ole siis kyse.
20 euroa vai ihanko 50 euroa :D
Yksi tapa pitää hyviä välejä naapurin kanssa on keskinäinen avunanto ja -tarjonta. Palstan huutelijat ottaisivat mielellään vastaan avun, mutta tuskin malttaisivat sitä arvokkaampaa lahjapulloa korvaukseksi antaa. Saattaisivat ehkä tunnontuskissa viedä halvan punkkupullon.
.
Ei ystäviä rahasteta eikä rahaa pyydetä. Se on joillekin vaikea ymmärtää.pundit kirjoitti:
Yksi tapa pitää hyviä välejä naapurin kanssa on keskinäinen avunanto ja -tarjonta. Palstan huutelijat ottaisivat mielellään vastaan avun, mutta tuskin malttaisivat sitä arvokkaampaa lahjapulloa korvaukseksi antaa. Saattaisivat ehkä tunnontuskissa viedä halvan punkkupullon.
.
Ei ystäviä rahasteta eikä rahaa pyydetä. Se on joillekin vaikea ymmärtää.Just näin. Ja autetaan sitä naapuria aina kun tarvis on. Kaikkea kun ei mitata rahassa. Voi olla moinen yllätys kassuasujalle, joka ei tervehdi naapuria rapussa, hississä, saati tavatessa.
Antigue kirjoitti:
Just näin. Ja autetaan sitä naapuria aina kun tarvis on. Kaikkea kun ei mitata rahassa. Voi olla moinen yllätys kassuasujalle, joka ei tervehdi naapuria rapussa, hississä, saati tavatessa.
Minäkin olen aina antanut oman auttavan käteni avuntarvitsijoille ja tarjonnutkin sitä ilman mitään rahallista pyyntöä, kun se minun elämäni ei ole kiinni satasesta eikä parista. Suurin osa osaa arvostaa saamaansa apua. Jouluisin on voinut tulla lahjaksi lahjakorttia ja shamppanja-pulloa.
- OK-Kessu
Meillä kolataan ihan itse isolla mustalla lumikolalla suurimmat, loput lumilapiolla ja harjalla. Siinä saa reipasta liikuntaa rapeassa talvisäässä ja hyvän mielen kun näkee kättensä jäljen. Vielä kun asuu omassa kiinteistössä, saa itse päättää pihan siivouksen aikataulun, toisin kuin kommuuneissa, joissa tulee aina riitaa lumityövuoroista.
Ulkoilun jälkeen onkin hienoa mennä varaavan takan ääreen lämmittelemään XO-lasin kanssa, karhuntaljalle PPV:n seuraksi. - hommathoituu
Minä lämmittelin takkaa eilen kun vaimo kolasi pihaa, parkkipaikkaa ja pihatietä. ostin hänelle laadukkaan kotimaisen lumikolan pari vuotta sitten. Jos lunta rupeaa enemmänkin tulemaan saatan harkita lumilingon hankintaa niin vaimo pääse helpommalla :)
- ok-mahtisonni
Meillä myös kaunis PPV tekee lumityöt, sillä hän haluaa pitää itsensä piukassa kunnossa.
- PalmujenAlla
25°C näyttää olevan mutta nyt on vielä aamu. Kyllä se sinne kolmeenkymppiin nousee päivän mittaan. Nurmikon tuossa kastelin ja nyt täytyy lähteä etsimään aamupalaa.
Jaksamisia.Vilpittömän onnittelut. Asiasi ovat hyvällä tolalla. Joku vuosi vielä ja minäkin teen samoin.
- savieinari
Muutama päivä sitten Merikarvialla satoi 73 cm lunta, se on kieltämättä jo paljon.
Etelä suomeenkin voi tulla, iltalehden mukaan yhteensä jopa yli 50 cm. Mutta linko se jaksaa puksuttaa isotkin lumimassat syrjään, riittää että itse jaksaa roikkua lingon kahvoissa kiinni. Ei ole mikään ongelma, kun on pelit ja vehkeet!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016011120944446_uu.shtml - OK-Kessu
No niin, aamun reippailu tehty ja piha kolattu puhtaaksi 25 cm lumista. Harvoin täällä Espoossa, 12 km päässä Helsingin Stockalta, tulee kerralla noin paljon lunta. Tulee mieleen ne talvet muutama vuosi sitten kun oli paljon lunta. Silloin tosin asuttiin vielä kommuunissa, jossa osakkaat hoitivat lumityöt. Ahdistavaa sellainen, kun ei saa omaan tahtiin siivota pihaa. Nyt omassa kiinteistössä asuessa, voi kolata vaikka vasta viikonloppuna, omaan tahtiin, kun on vapaus päättää omista asioistaan.
Aijaijaijai, nyt varaavaan takkaan iso roihu, ja kotisohvalle viettämään etätyöpäivää. PPV jää tietysti myös etätöihin! Kippis!- käy_se_noinkin
Keilalahdestako se sinun työ lähti etäälle?
- Ok-mahtivelkamuuli
Työt on etäällä mutta velka on aina vieressä ja mielessä.
- ok-huvudminister
Minua ahdisti kasarmilla sekin, että vaikka huoltoyhtiölle maksettiin aina vain enemmän, sai aamulla kuitenkin havaita ettei lumitöitä oltukaan tehty. Milloin mikäkin syy oli aina, todellinen syy tietysti että on otettu liikaa taloyhtiöitä asiakkaaksi.
Sama meno joka yhtiöllä, laskutus pelaa, työt tekemättä.
Lumilingolla oman pihan työt käyvät hetkessä ja aijai jai tätä asumisen laatua täällä hulppeassa helsinkiläisessä ok-talossa, jossa rantasauna ja avantouintia tietysti harrastetaan harva se ilta näin talvisaikaan.
- Hähhähhäävituttaako
Taas on se aika vuodesta kun ok-mahtivelkamuulin juomaksi valikoituu lumi cola.
- vielä_tarkemmin
keltainen lumi cola. Vettä säästyy kuulemma, kun käy pihalla pissalla.
- peeveli.kun.helppoa
Tämä kasarmipeeveli hurauttaa hissillä kotioven vierestä lämpimään parkkihalliin, ja hyppää siellä lämpimään ja sulaan autoon, ja siitä sitten ulos. Tosin ei tarvitse töiden takia lähteä mihinkään, kun elän pääomatulojen varassa, mutta on kuitenkin aikaa harrastaa, sillä aikaa kun ok-asukit käy tienaamassa kyprokkimajansa lyhennysrahoja työpaikalla, ja ovat siinä pomonsa henkisenä narttuna, parhaimmat tapaukset varmaan fyysisenäkin. Mitäpä sitä ei palkkansa eteen tekisi. Varmasti hiton ankeaa elämää sellainen velkamuulin elämä.
- Onneksivoivalita
Olen asunut lapsuuteni lähiössä ja nuoruuteni keskikaupungilla, enkä kerrostaloon kaipaa. Nyt nautin ok-talossa asumisesta. Lumi ei todellakaan ahdista. Kassulla on kymmenittäin asioita, jotka ahdistaa enemmän kuin ok-talon lumityöt. Ei niistä tässä sen enempää, mutta kyllä te tiedätte ... huoh.
Ja onhan se vaan niin mukava kun voi illalla sytyttää tulet takkaan.Sama täällä. Ihan samanlaiset historiat meillä on. Lumenluonti on pieni vaiva jos vaihtoehtona tarjotaan slummiasumista kaasulla.
- haaveita_sinulla_on
Antigue kirjoitti:
Sama täällä. Ihan samanlaiset historiat meillä on. Lumenluonti on pieni vaiva jos vaihtoehtona tarjotaan slummiasumista kaasulla.
Ok-talo ja auto, jonka mittariston kuvan olet typeryyksissäsi valinnut nickiisi. On niitä Mersuja kuules muillakin, ollut jo yli 20 vuotta.
Tuntuu silti harmittavan kun asiaan tartuit nolaten itsesi. OK-talo ja Mersu ovat hyvä lähtökohta elämästä nauttimiselle. Vai mitä?
- saa_liikuntaa
Kyllä täällä "kassullakin" saa liikuntaa. Tänään kaivoin autoa intin kenttälapiolla 45min kun oli kaupunki aurannut autoni umpeen. Hiki tuli vaikka ei ollut ku pikkukengät ja puvun takki päällä. Ainoa mikä v..tuttaa on se että tuon lumen kuskaus talon sisäpihalta maksaa 200-300€ kuorma ja se nostaa vastiketta (lisävastike kerätään) lumisina talvina.
- beethooven
Nautitaan kun kerrankin on myös täällä Helsingissä lunta ja kovasti vielä hyvinkin.
Turistit ainakin tykkää ovat jo suorastaan ihan haltioissaan. Nyt kilvan rakentamaan jäälinnoja, lumiukkoja ym. vastaavia kaupungin puistot täyteen. Ei sitä ihanuutta loputtomiin kuitenkaan kestä sillä kohta kevät jo kilvan painaa taas päälle. - Reiska.KT
Suututtaa tällainen kun ok-asukit elvistelevät lämpöisillä ok-taloillaan. On varaavat takat, kauniit PPV:t, pystykoirat, XO:t, autot ja muut.
Ottaa niin päähän, kun säätiedotuksessa ei kerrottu että pakkanen kiristyy jälleen, nyt näyttää täällä tsadin arvoalueellakin jo -14 astetta ja tässä arvoasunnossa missä asun on lämpötila vajonnut alle maagisen 17 asteeen rajan. Ei vanha kasarmi jaksa pitää kylmyyttä ulkona, tuntuu että vetää ja sängynkin olen siirtänyt postiluukun viereen, mutta sieltä tulee tupakansavut sisään ja aina on vaara että joku lorottaa punkalleni.
Pistää niin ahistamaan!- Lasse.lorottaja
"... että joku lorottaa punkalleni"
Hehehe :D
- ok-johtaja
Jouduin poikkeamaan tänään Tsadissa. Miksi teitä ei ole aurattu vieläkään, vaikka lumisateesta on jo kaksi päivää? Miksi loputkin parkkipaikat ovat lumen alla, siinä perunapellon vieressä joka joskus on ollut tie? Voihan sen noinkin tehdä, jätetään vain työt tekemättä, tyypillistä kasamimeininkiä!
- Maantiedonopettaja
Tšad on valtio Keski-Afrikassa, siinä Libyan alapuolella. Siellä kyllä on lumet kaikki aurattu. Mutta en kuitenkaan suosittele autolla matkustamista, lento on paljon edullisempi. Niitä voi tsekata vaikka www.aurinkomatkat.fi
- naapurin_lumet
Toistaiseksi on tullut pelkästään höyhenenkevyttä pakkaslunta, joten peltoelvisten on vielä hyvä kehua, miten jaksoivat pihaa kolata.
Jos tulee painavaa nuoskalunta, niin ääni kellossa muuttuu. Esim. pari vuotta sitten paloi Espoossa OK-lato, kun talolle johtava ajoväylä oli auraamatta eikä paloauto päässyt pihaan.
Ja silti, jopa tämän kevyen pakkaslumen kanssa on saatu perinteiset naapuririidat pystyyn! Turhahan sitä on riidellä - poliisin mukaan on ihan OK mättää lumet naapurin pihalle. "Poliisi ei aio tutkia rikoksena tilanteita, joissa lunta on pudotettu ”laittomasti” naapurin pihalle."
http://www.hs.fi/kaupunki/a1452567906757 - nohuh-uh
Hei ootteks te kaikki aikuisia muka. Tuollaiseksiko sitä tulee kun elää liian pitkään...
Ei voi kun toivoa, ettei omat vanhemmat ole täällä brassaamassa. - Omakotiasuja
Kannatan kaukolämmön maltillista hinnan korotusta.
- ok-paavi
Sitähän on helppo nostaa, kun on kasarmilla usein ainoa vaihtoehto.
- lvi-kuvernööri
ok-paavi kirjoitti:
Sitähän on helppo nostaa, kun on kasarmilla usein ainoa vaihtoehto.
Kaukolämpö on järkevin lämmitysmuoto isoissa rakennuksissa. Oletko koskaan kuullut sähkölämmitteisestä kerrostalosta, koulusta tai sairaalasta? En minäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566628Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens404492- 542249
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat391838Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,71428Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151199- 171161
- 241144
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671087- 671018