onko Finqu-kauppa-alusta toimiva?

5555kkkk_eitiedä

Minulla on nyt valmiskaupan-pohjalla kauppa ja olen siirtämässä verkkokauppaa toiselle alustalle, pitäisi olla responsiivinen ja Finqua olen harkinnut, koska se on suoraan yhteydessä tuohon Finquun. Mutta epäilyttää tuo heidän kassajärjestelmänsä, toimii varmaan kauppiaan näkökulmasta, mutta uskaltaako ihmiset ostaa kun se on kuitenkin erillää kaupasta, tavallaan.

En osaa selittää tarkemmin mitä tarkoitan, mutta jos teillä jollain on tuo finqun-alusta käytössä niin kertokaa kokemuksia. Ei huvittaisi eikä ole aikaakaan tehdä turhaa työtä, jos osoittautuukin huonoksi valinnaksi. Kiitos.

20

6428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarmoterraario

      Itselläni ei ole, mutta tavoitteena myös perustaa verkkokauppaa Finqu pohjalle, joten mielipiteet on tervetulleita.

    • Prestashoppaaja

      Miksi, miksi, miksi te otatte käyttöön noita maksullisia alustoja, joista kauppaa ei pysty siirtämään toiselle toimijalle jos juttu ei luistakaan? Toiminnallisuus on hyvin rajoitettua tuossakin. Avoin lähdekoodi on ainoa turvallinen vaihtoehto. Itse käytän Prestashop.comia. Suosittelen.

    • tavantallaajat

      Tässä nyt on kuitenkin sellainen juttu, ettei tavalliset ihmiset osaa rakentaa itse mitään nettikauppoja. Siksi niitä valmiinta yksinkertaisia pohjia tarvitaan. Itse en osaisi tehdä mitään tuolla prestashopilla jota prestashoppaaja suosittelee. Saako siihen halvalla ja kätevästi maksupainikkeet suomalaisiin pankkeihin?

    • Narukauppias
    • Toimivaa_etsivä

      Tuntuu olevan todella buginen toi softa. Todellä työläs kayttää kun hukkaa asioita jotka olet juuri tehnyt. Ehkä toimii jossain tosi yksinkertaisissa asioissa mutta jos vähäänkään monimutkaisempaa ajattelit tehdä niin hukkaat vain rahasi aikaasi Finqun.com kanssa

      • Rempo0349

        Presta, Woocommerce, Opencart jne. ovat kaikki hyviä jos osaa ja viitsii. Itse olen tehnyt muutamia verkkokauppoja Prestashopilla sekä Woocommercella, mutta jos et koko aika seuraa teknistä toimivuutta niin yhtenä päivänä voit huomata että jokin moduuli on lakannut toimimasta jonka jälkeen kauppa on mennyt epäkuntoon itsekseen etkä ole tiennyt siitä mitään. Jos haluaa keskittyä oleelliseen ja teet ensimmäistä kauppaasi Fingu on aivan hyvä valinta. Moni kavereistani on tehnyt itselleen kauppoja kyseisellä ohjelmistolla ja siinä ei tarvi murehtia teknistä toimivuutta. Kassajärjestelmästä en osaa sanoa mitään. Avoimissa kaupoissa kuten Prestashop, pitää myös muistaa kuukausimaksut webhotellista jossa kauppa pyörii. Se maksanee kympin tai pari kuussa joten sekin on tärkeä asia monelle aloittelevalle verkkokauppiaalle.


    • Mielenterveyskoetuksella

      Älä hukkaa aikaasi ja rahaasi finquun. Ulkoasut ovat kyllä hienoja ja helppokäyttöisiä mutta hallinta täysin mätä. Itse tein suuren virheen kun päädyin heidän asiakkaaksi. Eurolla saa euron laitteet.

    • 1011å

      Finqu on täynnä bugeja. Ollut jo vuosia, joten tokkopa lähiaikoina on tulossa muutosta. Kotisivukone yhtä kökkö. Helpot kotisivut on edullinen, myös ylläpito. Onko kenelläkään kokemusta?

    • 1813

      Olisin päätynyt finquun, mutta on niin sekava ja monimutkainen, että luovutin. Kotisivukone on kallis ja ihan kökkö. Jopa niiden onat asiakkaat haukkuvat sitä avoimesti niiden onalla ohje-palstalla. Helpot kotisivut... Käyppä katsomassa referenssejä. Hyvää ei vaan saa halvalla.

    • hasardihonma

      Helpot kotisivut on ihan syvältä. En suosittele kenellekään.

    • Petyin

      Minä siirryin ja olen ollut aika pettynyt... Valmiskauppa oli parempi ja toimivampi, valitettavasti Finqu ei vielä toimi kunnolla.

    • JanneAnsaharju

      Meillä on Finqu-kauppa. http://nehemiamedia.fi/fi

      Ihan hyviä kokemuksia syksystä 2016 alkaen. Kaikissa softissa on omat niksinsä, mutta peruskaupan Finqulla saa helposti ja edullisesti. Pohdimme aluksi WordPress WooCommerce -kauppaa, kun meillä on WordPress-osaamista, mutta valmiissa voi keskittyä myymiseen, eikä tarvitse säätää sivustoa.

    • dimale

      moro, asian vois sanoa, niin, että jos finqu olisi auto, niin ajaisin sillä päin seinä "hyppäen ensin autosta " romuttaen sen!! ensinnäkin se on mielestäni erittäin vaikea opittava VAIKKA sen voisi luulla helpoksi! olen käyttänyt 240h sen rakentamisen ja tulos on tyydyttävä! kaikken lisäksi siellä tehdään, joka viikkoossa päivitys, jonka yhteydessä katoaa runsaasti kuvia/materiaalia verkkokaupasta! kaikkeen lisäksi, joku haiseva nörtti, joka sen pyörittää, toimii varmaan samalla asiakaspalvelijana! se vastaa pari kertaa kiltisti, mutt sitten, kun ei osaa korjata ongelman, niin tulee aina sama viesti ( kyllä sen pitäis toimia!) tällainen on vastaus! s-postit maksaa, pohja on tehokuutensa verrattuna kallis! en maksaisi kun 5 kuussa, jös sitäkään! sisältöä katoa! ja uskokaa pois, jos et ole nörtti, niin kulutat, niin paljon aika tähään, nii että jos tienaat vähänkin, niin kannatta tilata jostain ammattilaiselta koko helahoito! eli vaativa on! se on täysin "ohjelmoittava!"

    • Rempo0349

      Tein ensimmäisen verkkokauppani 1996. Vieläkin on tallessa se iso ruutuvihko johon tilaukset kirjattiin. Voi niitä aikoja:)

      Kuten jo aiemmin tässä ketjussa otin kantaa, olen eri mieltä etteikö Finqu tai jokin vastaava valmisratkaisu olisi miettimisen arvoinen kun aloittaa toimintaa verkkokauppamaailmassa. Yleensä ne jotka kommentoi näitä huonoksi ovat niitä jotka tykkäävät tehdä kaiken itse ja se myös heille suotakooon.

      Kuitenkin ihan vain esimerkkinä kerron omasta elämästä ja samoista asioista joista jo aiemminkin kirjoitin.

      Itsellä pyörii nykyisin kaksi isohkoa WordPressin ympärille rakennettua Woocommerce vähittäiskauppaa. Edellinen iso päivitys tuli n. 2 kk sitten itse Wordpressiin. Pitää päivittää koska kyseessä suuri tietoturvapäivitys. Seuraava päivitys Woocommerceen heti sen perään. Pitää päivittää, koska muuten syntyy ristiriitoja uuden WP:n ja vanhan Woocommercen välille. Samaan aikaan 6 modulia huutaa päivitystä. Kuukausi eteenpäin tulee uusi WP päivitys joka on suositeltavaa päivittää jne.

      Luetteloa voi jatkaa loputtomiin ja tälläkin hetkellä pitäisi taas päivittää WP, suurin osa moduleista sekä nyt myös itse ostamani teemat. Joka kerta kun päivitän Woocommercen tai Wordpressin, joudun turvautumaan gurujen apuun, koska teeman CSS muuttuu ja ulkosasu menee sekaisin kassalla toimitusmodulin osalta. Ongelma johtuu tietenkin teemasta ja sen koodista ja näin varmaan onkin, mutta pointtini on se, että kaiken aikaa pitää siis olla varuillaan ja se tekee hommasta välilä stressavaa. Tarkoitus olisi kuitenkin tehdä itse kauppaa ja rahaa.

      Prestashopista tykkään edelleen tosi paljon, mutta yksi kauppa joka sillä toteutettiin vaihdettiin lopulta WP:hen. Jostakin kumman syystä osa perusasioista (jopa uusimmassa 1.7:ssa) on edelleen ratkomatta. Suuurin tekijä itsellä oli varaston hallinta ja sinne tavaran tuonti Prestan oman ostotilaustoiminnon kautta (ASM= Advanced stock management). Rautalangasta väännettynä: jos teet Prestashopissa tavarantoimittajallesi ostotilauksen ja tuloutat sitten tilaamaasi tavaraa varastoon niin saldot eivät kasva varastossa. Jälkitoimitukset eivät onnistu. Kauppiaan kannalta tärkein perusasia lienee se, että tietää mitä on varastossa ja kuinka monta kappaletta. Tulevan tavaran määrien syötössä manuaalisesti lähetteeltä ei taas ole mitään järkeä jos niitä on jatkuvasti tai useita rivejä.

      Muutama muu seikka aloittevalle kauppiaalle ei myöskään ole vähäpätöinen asia: ulkoasu eli teema maksaa halvimmillaan n. 30-40,00 (WP) kun taas Prestashoppiin 50-120,00. Hinnat riippuu ostopaikasta.

      Matkahuolto, Prinetti ym. toimitukseen liittyvistä moduleista saa maksaa keskimäärin 50,00 (WP) kun taas Prestashopissa 120,00. Jos käsittelet verkkomaksuja, maksat modulista n. 40,00 (WP) kun Prestashop 120-150,00. Tästä näkee ne kilkkeet mitä aloitteleva kauppias tarvitsee jo ennen kaupan aloittamista. Kun kauppa pyörii, maksat vielä kuluja muutamia prosentteja / tehty kauppa kun asiakkaat maksavat sinulle verkon yli rahaa tavaroistasi.

      Ja ihan viimeisenä voi kertoa että en ole minkään avoimen kaupan trolli (etenkään Finqun), mutta jos asiaa katsoo realitasolla niin joka kaupassa on omat haasteensa. Jos aloittelevan kauppiaana saa kiinteän kk-maksun, edulliset toimituskulut, edulliset maksutavat eikä huolenhäivää päivityksistä tai tietoturva-asioista niin jokin Finqun kaltainen paketti on aivan varmasti miettimisen arvoinen. Näistä valmiista kaupoista löytyy aika paljon vertailuja kun netistä etsii.

      Jos taas haluat tehdä itse ja tykkäät nähdä kättesi tuloksen (kuten itse olen tehnyt) niin valitse WP tai Prestan kaltainen vaihtoehto, mutta varaudu ainakin em. seikkoihin kun aloitat.

      Onnistuneita kauppoja Sinulle joka tapauksessa. Suomi nousuun!

    • Jussittttt

      Itselläni on verkkokauppa finqu-alustalla eikä ole ollut suurempia ongelmia, suosittelen. Siirryin Mycashflowsta.

    • RouvaRaquelSantana

      Tämä on tarina, että sinun täytyy saada rikas, olin etsimässä lainan luoda hyvää liiketoimintaa, joka saa minut enemmän voittoa niin odotan lainan ja niin onnekas minulle i tuli yhteyttä Sheniqua Eatman laina yhtiön kun puhun siellä toimitusjohtaja rouva Sheniqua Eatman loppujen prosessin laina siirtää minut ja tänään minulla on hyvää liiketoimintaa niin ota häntä lainaa, jos sinulla on suunnitelma perustaa yrityksen, mutta sinulla ei ole rahaa sähköpostitse hänen Sheniquaeatmanloancompany @ gmail.com hän voi auttaa lainan

      Rouva Raquel Santana

    • Jussittttt

      Vituttaa. Olin väärässä. Siirryn takaisin Mycashflowhun.

    • KT-Hulunen

      Finqu on kaikkea muuta kuin toimiva, viimeisimmän päivityksen jälkeen se ei toimi enää ollenkaan, taustahenkilöitä ei löydy muuta kuin kamalasta nipusta erilaisia valmisratkaisufirmoja, ja niistä suurin osa on protestilistan vakivieraita. Muutamien kuvien, nimien ja sopivan epäluuloisuuden pohjalta on melko varmaa että kyseessä on vedätys, jossa tahkotaan rahaa niin kauan kun joku on asiasta valmis maksamaan. Pääkoodari on ilmeisesti työllistetty / harjoittelija ja koulutus ei ollenkaan vastaa oikeata koodaajaa.

      Se kummemitta, älkää edes harkitko, älkää todellakaan edes ajatelko, markalla saa markan tavaran.

    • Anonyymi

      Tuli sähköposti finqu on päivittynyt, mutta mikä *elevetin finqu? Joku käyttäjä muka siellä. Mukamas joku nettikauppa? Ikinä en ole käyttäjästä ollut tietoinen.

    • Anonyymi

      kallis ja ei niin ystävällinen finqu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      598
      4362
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      148
      3144
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      167
      2432
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2265
    6. 242
      1784
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe