Tinnitus hoito/tulevaisuus

tinnittäjä

On nyt kolmisen kuukautta ollut tinnitus eli korva soi. Todennäköisesti tuli armeijan ampumaharjotuksessa ryömiessä, jossa kuuloa ei pystynyt juurikaan suojaamaan.

Tämä tinnitus on erittäin huono vitsi: korvani pitää häiritsevää vinkuvaa ääntä eikä siihen ole käytännössä mitään kunnon hoitoa. Vai mikä on tulevaisuus? Olen lukenut joitain artikkeleita esimerkiksi tuossa: http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=0897131

Tinnitus on laskenut minun yleensä optimistisen ja iloisen ihmisen elämänlaatua aivan helvetisti. Minulla on ensi lukukaudeksi paikka Turun lääketieteelliseen eli onko minun itse hoidettava tinnitukseni joskus tulevaisuudessa :D en kyllä tiedä miten ikimaailmassa jaksan opiskella yliopiston läpi tämän äänen kanssa.

Mutta suojatkaa rakkaat ihmiset kuulonne keikoilla, baareissa, armeijassa, ampumaharrastuksissa...

6

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monia_eri_syitä

      Jos tuli armeijassa niin se yleensä ilmenee heti tapahtuman jälkeen ja hoidettiin ennen heti painekammiossa:
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/3020167/armeija-vaarantanut-taas-jonkun

      Mutta jos syynä on jokin muu kuten niskan ja hartioiden kireydestä johtuva eli on lihasperäinen tinnitus niin siihen on myös olemassa hoito:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-60056977

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-57760300

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-59262597

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-63024256

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13820321/tinnittaa-ja-suhisee

    • dinninnii

      Mulla on tinni ollu riesana yli 30 vuotta, en oo koskaan saanu siihen mitään hoitoa tai edes ehdotettukaan. Sanottu vaan, että sori, sen kaas pitää tulla toimeen. Mun tinni on eritaajusia vinkumisia, piipitystä, kohinaa jne. ja ne pystyy jopa laskemaan per korva. Viime vuosina on tinni muuttunu erilaiseksi, välillä kuin suihkari menisi korvan vierestä eli huonompaan suuntaan. Kysyinki tästä korvapolilla, mutta kysyttiin vaan, tarvitsenko psykologin palveluita eli tiedänkö, ettei se ole vaarallista. Uskomatonta suhtautumista ammattilaisilta. Se on pirunmoinen riesa, mutta pakkohan tinnin kaas on elää kaikesta huolimatta.

      • tinni-kaverinako

        niinpä....!!! samoin ollut jo 15v!! :( ja sen kanssa on pitäny vaan,,,, "oppia" elämään?? alku se pahin on!! kyllä vuosien saatossa voi jopa "helpottaa"???? mutta kun aistin solut "vauriotuu" niin se on ja pysyy!!!!! :(


    • tinni57

      Olen elänyt tuon vaivan kanssa yli 10v. Välillä se ei ole niin häiritsevää, välillä taas se muuttuu niin kovaksi, että tekisin mitä vaan jos saisin edes kymmenen minuutin hiljaisuuden. Tämän kanssa vaan täytyy elää. Korvalääkärillä käynyt ja kaiken maailman kuulotesteissä, joista ainoa diagnoosi on kuulonalenema, korkeita ääniä en kuule/tunnista, matalia kuulen jopa matalampia kuin yleensä ihminen kuulee. Tuohon ap.n miten ihmeessa jaksat opiskella: hyvä kysymys. Itse olen huomannut sen että kaikki opiskelu on ollut vaikeampaa, onko syy sitten tuo tinnitus (kaikenlaiset vihellykset, piipitykset, hiljaisuutta ei ole koskaan, ei voi pysähtyä ns. kuulostelemaan edes pimeän hiljaisuudessa vaikka kuinka koittaa) tai joku muu. Sinulla voi olla vielä toivoa päästä eroon koko äänestä tai ehtiä opiskelemaan ennenkuin tuo alkaa lannistaa vähäisessäkään määrin. Olin alle 30 v kun nämä alkoi. Tämä ei näy päällepäin :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe