Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko homous oikein?

Aphasaquestion

Oon 16 ja oon homo/luulen olevani homo. Haluan vanhempia miehiä esim. 20-35, oman ikäiset harvemmin kiinnostaa. Mä oon aika herkkä tyyppi ja semmone joka rukoilee aina ku asiat menee huonommin. Mietin olikohan tänää tai joskus että ruotsin opettaja (nainen) olis ollu hyvännäköne, mut sit se ajatus jotenki tuntu väärältä ehkä hävettävältä jopa. Mut miehist tykkään enemmän, muistaakseni oon vaan pari kertaa kiihottunu naisesta sillo ku olin nuorempi mut en sit sen kummemmin. Ja miehistä tykkään fantasioida varmaan jos oon tottunu siihen. Siis, haluan vaan tehdä mikä on oikein mut onko homous oikein niinku moraalisesti en tiedä mitä miettiä mun mielest se on jotenki nii perus asia et en mieti kai pahemmin. Mua on ahdistanu tää juttu joskus 2014 talvella ja sillo mietin et katon aikuiseks asti oonko homo vai en.. Mut nyt mietin et haluaisin olla jonku miehe seurassa. Toimiiko homosuhteet edes?

26

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärtävä

      Ite oon 18v ja enny tiiä onks siin mitään väärää tai oikeaa. Pääasia et oot onnellinen joss haluut jutella ni pist kikkis tähän

    • eräs-uskomaton

      Uskovaisena tulet huomaamaan kuinka vaikea on sovittaa oma ja kirjoitettu samaan elämään. Kannattaisi ehkä lukea ja kuulla uskosta vain ne itselle sopivat kohdat. Niin ne tekevät kaikki muutkin uskovaiset, näyttelevät vain viatonta toisille.

    • Veggsu

      Älä luovu onnestasi vain siksi, että olisit kiltti. Toimiiko suhteet ees? Minulle suhde tarjoaa sen, että kumppani on vierellä, saan pieniä helliä huomionosoituksia ja on joku, joka kertoo, että olen rakastettava. Rakkaus on kaunista eikä sille tarvitse pyytää lupaa.

    • Yitzhak

      Homoileminen on kauhistuttava synti, ja kun sanot, että pidät homoutta "perusasiana", olet pahasti eksyksissä.

      Tosin, se tuossa on lohdullista, että kirjoituksestasi sai käsityksen, ettet ole vielä "toteuttanut homoutta", eli et ole vielä tehnyt sen lajin syntiä. Itse homous ominaisuutena ei kai Jumalan Sanan mukaan ole synniksi määrätty, vaikka onhan se silti jonkinlaista rikkinäisyyttä, sairautta ja väärää halua. Tästä asiasta Sinun olisi parasta hakeutua keskustelemaan joidenkin hengellisen työn tekijöitten kanssa joissain ns. vapaitten suuntien seurakunnissa. Heillä on riittävästi asiantuntemusta homoudesta ihmisen ominaisuutena Raamatun valossa silloin kun tätä ominaisuutta ei toteuteta tekoina.

      Muista kuitenkin aina, että Jeesus Kristus on sovittanut ristinkuolemallaan kaikkien synnit ja jo tässä ajallisessakin elämässä Hän vapauttaa synnin orjuudesta. Kenenkään ei ole pakko elää homoilussa eikä muussakaan haureudessa.

      Ja koska homosuhteet perustuvat valheelle ja kapinalle Jumalaa vastaan, ne eivät todellakaan voi toimia. Älä kokeile.

      Siunausta!

      • Opastelija

        Siinä on kirjoitus, jonka ainakin itseään etsivän nuoren tulee sivuuttaa välittömästi. Kaikkia niitä leipä elättää.
        Monet uskovaiset peittävät omaa homouttaan höpöttelemällä Jeesuksesta.


      • Oli tosiaan jopa typerä kommentti.

        Homous on ihan "perusasia" homolle. Homosuhteet eivät perustu valheelle. ei ole myöskään kapinaa mitään vastaan.

        Ja oma kokemus; homosuhde toimii huomattavasti paremmin kuin suhde naisen kanssa. Ei pidä missään nimessä kokeilla naisen kanssa, jos tuntee vetoa miehiin.


      • päässävikaa

        mitäpä jos te nössöt alkaisitte kirjottelee tänne näit teijjän uskovaishöpinöit iha omalla nimellä? ONKO LIIKAA VAADITTU


      • IttelläsOnAlapäässäVikaa
        päässävikaa kirjoitti:

        mitäpä jos te nössöt alkaisitte kirjottelee tänne näit teijjän uskovaishöpinöit iha omalla nimellä? ONKO LIIKAA VAADITTU

        "Te nössöt"? Onko teillä hinaajilla paljonkin varaa arvostella kun itsekin luuraatte nimimerkkien suojissa näitä hinttarihoureita kirjoitellessanne?

        Miksi itse et kirjoita vammaisista persjutuidstasi omalla nimelläsi???


    • Niin kauan kuin toista ihmistä ei hyväksikäytetä tai satuteta ja molemmat osapuolet ovat kykeneviä antamaan pätevän suostumuksen toimintaan, ei seksuaalisten himojen toteuttamisessa ole moraalisesti mitään väärää.

      Etkä ole ainoa ikäisesi, joka haaveilee vanhemmista miehistä.

      Kukaan ei pysty valitsemaan sitä, mistä ne kiksit tulee ja mitkä asiat kiihottaa. Ainoastaan sen voi valita, että toteuttaako halujaan vai ei. Sinulla ei ole mitään syytä olla toteuttamatta, koska et olisi tekemässä mitään väärää.

      • VitunÄäliö1

        16v poju ottaa kyrpää perseeseensä 20-35v äiältä ja väität ettei siinä ole mitään väärää.HEI HALOOO!!!


      • VitunÄäliö1 kirjoitti:

        16v poju ottaa kyrpää perseeseensä 20-35v äiältä ja väität ettei siinä ole mitään väärää.HEI HALOOO!!!

        Toisaalta homous ei ole sitä, että "ottaa kyrpää perseeseensä". Jotkut niin tekevät, mutta ei läheskään kaikki. Mutta jos tykkää vanhemmista, niin mikäpä siinä. Emme voi mennä määräilemään. Presidenttiparin ikäero on 29 vuotta.


      • VitunÄäliö1 kirjoitti:

        16v poju ottaa kyrpää perseeseensä 20-35v äiältä ja väität ettei siinä ole mitään väärää.HEI HALOOO!!!

        Missä siinä luki, että 16-vuotias on ottamassa kyrpää perseeseen? Kuten yllä jo sanottiinkin, ei kyse ole välttämättä siitä.

        Ja vaikka olisikin, niin 16-vuotias on lain mukaan pätevä antamaan suostumuksensa siihen, mikäli se vanhempi osapuoli ei ole erityisessä auktoriteettiasemassa nuorempaan verrattuna.

        Ääliömäistä on minusta enemmänkin se, että joku katsoo olevansa lainsäätäjiä viisaampi ja haluaa ottaa 16-vuotiaalta pois sen oikeuden päättää, joka hänelle on laissa suotu.

        Olisitko VitunÄäliö1 myös sitä mieltä, että 16-vuotias poika ei saisi harrastaa seksiä 20-35 - vuotiaan naisen kanssa, vaikka haluaisikin?


    • enhaluaertoa

      En tiedä sinusta mutta itse olen 15 ja et tkede pidänkö samaa sukupuolta vai vastakkaista mutta samaa sukupuolta viehättää ja kiihottaa

    • Ei kylläkään väärin ole jos molemmat osapuolet sitä haluavat tai rakastavat toisiaan. Tietysti voihan sitä kokeilla jos ei ole varma mistä pitää.

    • Gjgodod

      Homous on synti ja persoonan vääristymä. Etsit vielä itseäsi. Rukoile että jeesus tulisi elämääsi.
      Sukulaiseni tuli isänsä hylkäämäksi 4 vuotiaana. Varhaisteininä alkoi kiinnostua vanhemmista miehistä. Alkoholisoitui myös koska biletti kokoajan, kävi läpi gloryholet, ryhmäpanot ja muut saastat. Nyt on sit vanha alkkishomo. Itsekin on tajunnut että isäänsä etsi.
      tuho tulee alle sadassa vuodessa. Ja avaruudesta ei tule löytmään meille siirtokuntaa koskaan. Sen sijaan raamatun ennustukset käyvät toteen. Niistä jo 80% on toteutunut vaikka tilastollinen todennäköisyys on ollut pieni.
      Seurravana vuorossa uusi maailmanjärjestys, sirut käteen. Uskontojen sulauttaminen,
      Ydinsota, juutalaisvaino, israelissa sota muslimeja vastaan.
      Ennen jeesuksen tuloa aurinko pimenee, jumalan kirkkaus valtaa koko maan ja jeesus tulee.

      • Vai että Raamatussa. Hehe heh.

        Ei Raamatussa puhuta mitään uskontojen sulautumisesta, ei muslimeista. Ja Raamatun mukaan viimeinen sota käydään hevosin ja miekoin; ei tule ydinsotaa.

        Ja tajuatko: tähdet eivät voi pudota maahan.


      • Apgay16

        Itseasiassa mulla meni isä, kun olin 4 enkä kiistä sitä et etsin isääni. Ja vaikka etsisin ja löytäisin jotain korvaavaa, niin mitä haittaa siitä on? Maailmaan tulee pari lasta vähemmän, ehkä?


      • Apgay16

        Lisään et en oo varma millon isä meni tarkalleen mutta siin 3-6 melko varmaan


      • Apgay16 kirjoitti:

        Lisään et en oo varma millon isä meni tarkalleen mutta siin 3-6 melko varmaan

        Voihan tuolla olla vaikutusta. Isällä. Mutta olet kahden vaiheilla, ja epäilet homosuhteen toimimista. Jos löydät mukavan miehen, niin ei mikään estä kokeilemasta suhdetta. Siitä sitten näet onko se sinulle oikein.


      • Apgay16 kirjoitti:

        Itseasiassa mulla meni isä, kun olin 4 enkä kiistä sitä et etsin isääni. Ja vaikka etsisin ja löytäisin jotain korvaavaa, niin mitä haittaa siitä on? Maailmaan tulee pari lasta vähemmän, ehkä?

        Jos tilanne on tietyllä tavalla tasavertainen, eikä sinua hyväksikäytetä, niin ei siitä mitään haittaa ole.

        Muista myös, että voit kuitenkin halutessasi tavoitella tuollaista suhdetta myös ilman seksisuhdetta. On olemassa ihmisiä, joille hellyys ja läheisyys on peppupanoja paljon tärkeämpää.

        Et edelleenkään ole tekemässä mitään väärää. Toisaalta sinun ei myöskään tarvitse ryhtyä mihinkään, joka tuntuu tippaakaan epämukavalta ajatukselta.

        Vanhan sanonnan mukaan on parempi katsoa kuin katua ja niin kauan kuin epäröit, neuvoisin toimimaan noin.


    • Rakkauspoika1
    • Apgay16

      No mää mietinkin, että jos mua kiinnostaa homosuhde jonkun kanssa vähääkään niin menen siihen.. Harmi että oon jotenki kahen vaiheilla

      • En minä näkisi siinä mitään harmittelemisen aihetta, vaikka oletkin kahden vaiheilla. Kuuntele itseäsi ja tunteitasi, mutta vaadi itseltäsi sataprosenttinen varmuus, ennen kuin ryhdyt mihinkään.

        Älä kuitenkaan "osta" välittämistä ja mahdollista lääkettä isän kaipuuseen seksillä. Sinä olet arvokkaampi. Joku välittää sinusta myös ilman, että saa seksiä vastalahjaksi.

        Maailmassa on paljon miehiä, jotka tuntuvat palvovan nuoria poikia, mutta heittävät heidät syrjään kuin tiskirätin kun ikää alkaa tulla enemmän.


    • slurdps

      Varo MIEHIÄ, ne on äänekkäitä, puhuu ja haluaa RIVOUKSIA! Mutta, mutta kullit mehukkaat niiden haroissa roikuu, aaaahh, ei voi vastusta..

    • Anonyymi

      Sekoilua ihan kympillä.

    • Anonyymi

      Ei oo toddelakaa vääriin ole oma itted jos sä haluut jutella tai jtn niin laita sun snp tai joku tähä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2297
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1427
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe