Tukkeena olleen joka paikassa, menkää julkisilla jos noin pelottaa.
Vittu näitä kitkarengas nyhertäjiä
35
110
Vastaukset
- MeneKallonkutistajalle
Pysyttele sinä kotona, tai mene hoitoon, jos noin ahdistaa.
- Mikä_vaikeaa
Ei tarvitse mennä julkisilla, koska ei pelota.
Ihan kohta täytyy mennä ostamaan uudet kitkat. Tarpeen huomaa siitä, kun nastarenkailla varustetut autot alkavat lähteä melkein yhtä hyvin liikkeelle näillä lumilla. - NastaNiilo
Mikä_vaikeaa kirjoitti:
Ei tarvitse mennä julkisilla, koska ei pelota.
Ihan kohta täytyy mennä ostamaan uudet kitkat. Tarpeen huomaa siitä, kun nastarenkailla varustetut autot alkavat lähteä melkein yhtä hyvin liikkeelle näillä lumilla.Monesko rengassarja tälle talvelle?
- kitkat_hyväsuklaa
Huomattu myös nyt lumen sadettua, että kitkakuskeilla menee lähdöt liikennevaloista entistä hitaammiksi. Puolenkymmentä autoa pääsisi helposti enemmän samoilla vihreillä, jos edes ensimmäisessä autossa olisi nastarenkaat.
- Ååååööö
Enpä tiedä hidastaako lumi kitkoja mutta sen tiedän ettei nastat yllä lumella kovaan jäähän asti ja kyllä henkilöautot on jäänyt valoihin hieromaan paikkaansa kiiltäväksi kun kesärenkailla kunnon luistonestolla/telinkevennyksellä varustettu bussi on mennyt jo yli 20metriä ennen kun edes HApäässyt liikkeelle
- jahöpöhöpö
Jos olen valoissa ekana, on normaaliin lähdön jälkeen seuraava lähes aina 3-5s takana kun tavoitenopeus (nopeusrajoitus jotain) on saavutettu.
Jos olen taempana valoissa, lähdössä pitää pidätellä.
Ja minä en siis aja junthirenkailla. - Ååååööö
jahöpöhöpö kirjoitti:
Jos olen valoissa ekana, on normaaliin lähdön jälkeen seuraava lähes aina 3-5s takana kun tavoitenopeus (nopeusrajoitus jotain) on saavutettu.
Jos olen taempana valoissa, lähdössä pitää pidätellä.
Ja minä en siis aja junthirenkailla.No suurin osa nyt viimepäivinä on ollut noita paikkansa kiillottajia jotka ei pääse edes nastoilla liikkeelle eli osaamattomia joiden ei pitäisi edes ajaa autoa
- taidostaSeOnKiinni
Nyt kun ihmiset on opetettu ettei juuri koskaan ole liukasta, hullun suolauksen ja hiekoituksen vuoksi, niin liukkaan ajotaito on kadonnut täysin. Itse vetelen kitkoilla ja toisella autolla nastoilla menemään ja ei voi kun ihmetellä noiden pelkäävien kuskien tupeksintaa.
- vajakit.lääkäriin
Eiköhän se ole parempi ajaa varovasti, jos ajotaidot eivät ole kummoiset. Ja talvikelillä ne jarrutusmatkat ovat pidemmät kuin kesällä, oli alla sitten ainoat oikeat talvirenkaat, eli kitkat, tai teiden tuhoajat. Huippukuljettajat, joihin myös itse lukeudun, osaavat ottaa huomioon myös ne aremmat kuskit.
Haha.. hyvä yritys... Nykynastarenkaat ei kuluta päällystettä enään niin merkittävästi, kuin ennen vanhaan. Kyllä päällysteen suurin kuluttaja on tuo älytön suolan mättö, joka kirjailemllisesti syövyttää päällyseteen. Suola sulattaa lumen vedeksi, joka sitten imeytyy päällysteesee ja kun se pakkasen kiristäessä otettaan jäätyy udestaan, murentaa se päällystettä joka kerta ja kun lisätään siihen vielä vilkas liikenne, joten ei ole suurikaan ihme, miksi tiestöt ovat urilla...
Niin ja EU -komision takia päällysteen sidosaineet ovat heikompia kuin aiemmin., mikä edes auttaa ennenaikaista päällysteen rapautumista.
- Jepuliss
Se vaatiikin taitoa ajaa kitkoilla. Kaupunkialueilla ei muutenkaan nastoilla tee yhtään mitään. Nastat pilaavat tiet nopeammin ja renkaista irtoavat nastat hajottavat tuulilaseja.
- Taas_noita
Voi olla, että vaatii taitoa ajaa kitkoilla, koska ne ovat niin paljon turvattomammat erityisesti liukkailla. Sitten voikin kysyä, miksi pitää hankkia tuollaisia talvirenkaita, joiden käyttö vaatii erityisesti taitoa? Kun löytyy ihan samaan hintaa sellaisiakin renkaita, joilla voi ajaa ilman erityisiä kitkojen vaatimia taitovaatimuksia.
Ja entäs ne, joilla noita erityisvaatimuksia ei ole? Pitäisikö heidän muka jättäytyä kotiin, vaikka tarjolla on renkaita, joulla hekin selviytyvät?
Kaupungissa kitkat eivät ole yhtään sen parempia kuin maanteilläkään nastoihin verrattuna. Miksi olisi?
Nastat, vielä uusimmatkin, kuluttaa teitä hieman kitkoja enemmän, mutta niiden antama hyöty liukkauden torjunnassa, myös kitkoilla ajaville, on yksiselitteinen ja kitkojen vaatima suolaus on tuhoisampaa tiestölle, tierakenteille ja ympäristölle kuin nastojen kulutus.
Nastat irtoavat ja rikkovat tuulilaseja todella harvoin. Suolauksen johdosta asfaltista irrottamat kivet kitkojen viskelemänä varmaankin vähintään yhtä usein. - Ååååööö
Taas_noita kirjoitti:
Voi olla, että vaatii taitoa ajaa kitkoilla, koska ne ovat niin paljon turvattomammat erityisesti liukkailla. Sitten voikin kysyä, miksi pitää hankkia tuollaisia talvirenkaita, joiden käyttö vaatii erityisesti taitoa? Kun löytyy ihan samaan hintaa sellaisiakin renkaita, joilla voi ajaa ilman erityisiä kitkojen vaatimia taitovaatimuksia.
Ja entäs ne, joilla noita erityisvaatimuksia ei ole? Pitäisikö heidän muka jättäytyä kotiin, vaikka tarjolla on renkaita, joulla hekin selviytyvät?
Kaupungissa kitkat eivät ole yhtään sen parempia kuin maanteilläkään nastoihin verrattuna. Miksi olisi?
Nastat, vielä uusimmatkin, kuluttaa teitä hieman kitkoja enemmän, mutta niiden antama hyöty liukkauden torjunnassa, myös kitkoilla ajaville, on yksiselitteinen ja kitkojen vaatima suolaus on tuhoisampaa tiestölle, tierakenteille ja ympäristölle kuin nastojen kulutus.
Nastat irtoavat ja rikkovat tuulilaseja todella harvoin. Suolauksen johdosta asfaltista irrottamat kivet kitkojen viskelemänä varmaankin vähintään yhtä usein.Kysynkin miksi pitää ajaa autolla kun talviajotaito on olematon ??? Ja vastau kysymykseen ei kotiin ei tarvitse jäädä mutta jollei ole ajotaitoatalviliikenteseen niin kulkis julkisella
- NastaNiilo
Ååååööö kirjoitti:
Kysynkin miksi pitää ajaa autolla kun talviajotaito on olematon ??? Ja vastau kysymykseen ei kotiin ei tarvitse jäädä mutta jollei ole ajotaitoatalviliikenteseen niin kulkis julkisella
Sieltä snadista on helppo huudella julkisten liikennevälineiden käytöstä. Kun elinpiiri on kehä3:n sisällä, sen ulkopuolisen Suomen liikenteestä ei voi olla tietoa.
Pitäisikö valita erityistä ajotaitoa vaativat renkaat alueella jossa ainoa julkinen kulkuväline on taksi? Kun liikkeelle on lähdettävä joka säällä, renkaidenkin on oltava turvallisimmat mahdolliset.
Turha tulla nillittämään hiekoitushiekan aiheuttamasta pölystä. Ei täällä tarvitse hiekoittaa. Muutamalle mummulle vähän sepeliä raitille laitetaan potkukelkkareitin viereen.
Olkaa te snadissa yksiössänne onnellisia. Kun tulee lumikuuro, ainahan julkisilla pääsee jos kitkojen ominaisuudet epäilyttää. Kun tulee kaupunkireisun tarve, otamme auton lämpimästä tallista ja huristelemme nastojen tuoman pidon turvin teitämme tuhoamaan. - Ååååööö
NastaNiilo kirjoitti:
Sieltä snadista on helppo huudella julkisten liikennevälineiden käytöstä. Kun elinpiiri on kehä3:n sisällä, sen ulkopuolisen Suomen liikenteestä ei voi olla tietoa.
Pitäisikö valita erityistä ajotaitoa vaativat renkaat alueella jossa ainoa julkinen kulkuväline on taksi? Kun liikkeelle on lähdettävä joka säällä, renkaidenkin on oltava turvallisimmat mahdolliset.
Turha tulla nillittämään hiekoitushiekan aiheuttamasta pölystä. Ei täällä tarvitse hiekoittaa. Muutamalle mummulle vähän sepeliä raitille laitetaan potkukelkkareitin viereen.
Olkaa te snadissa yksiössänne onnellisia. Kun tulee lumikuuro, ainahan julkisilla pääsee jos kitkojen ominaisuudet epäilyttää. Kun tulee kaupunkireisun tarve, otamme auton lämpimästä tallista ja huristelemme nastojen tuoman pidon turvin teitämme tuhoamaan.Ei renkaat voit valita mitä haluat mutta suomalaisten ajotaito on mennyt alas kuin lehmän häntä ja ihan normaalilla ajolla pärjää kitkoilla kun päässä liikkuu muutakin kuin kusta
- taas_noita
Ååååööö kirjoitti:
Kysynkin miksi pitää ajaa autolla kun talviajotaito on olematon ??? Ja vastau kysymykseen ei kotiin ei tarvitse jäädä mutta jollei ole ajotaitoatalviliikenteseen niin kulkis julkisella
Outoa tuo sinun ihmettelysi. Eihän olemattomasta talviajotaidosta ollutkaan kyse. Vaan normaalista ajotaidosta, joka suomalaisilla on.
Onhan olemassa nastarenkaat, jotka eivät vaadi tuota nimimerkin Jepuliss peräänkuuluttamaa erityistä ajotaitoa, jota kitkoilla ajettaessa vaaditaan.
Onhan sentään fiksua hankkia sellaiset talvirenkaat, jotka eivät vaadi erityisosaamista, jos katsoo ettei itsellä sellaista ole. Eikö sinusta? - kitkaguru
NastaNiilo kirjoitti:
Sieltä snadista on helppo huudella julkisten liikennevälineiden käytöstä. Kun elinpiiri on kehä3:n sisällä, sen ulkopuolisen Suomen liikenteestä ei voi olla tietoa.
Pitäisikö valita erityistä ajotaitoa vaativat renkaat alueella jossa ainoa julkinen kulkuväline on taksi? Kun liikkeelle on lähdettävä joka säällä, renkaidenkin on oltava turvallisimmat mahdolliset.
Turha tulla nillittämään hiekoitushiekan aiheuttamasta pölystä. Ei täällä tarvitse hiekoittaa. Muutamalle mummulle vähän sepeliä raitille laitetaan potkukelkkareitin viereen.
Olkaa te snadissa yksiössänne onnellisia. Kun tulee lumikuuro, ainahan julkisilla pääsee jos kitkojen ominaisuudet epäilyttää. Kun tulee kaupunkireisun tarve, otamme auton lämpimästä tallista ja huristelemme nastojen tuoman pidon turvin teitämme tuhoamaan.Heinähatuille suotakoon nastarenkailla ajelut, kun eihän niitä autoja mene kuin parin tunnin välein siellä kaamasenmutkassa joten asfaltin kuluminenkin on olematonta.
Toista se on täällä ruuhkasuomessa, missä tarpeettomasti jyrsitään teitä urille mitkä on vesisateella sitten hengenvaarallisia, kun urat täyttyy vedellä. Puhumattakaan melusta ja pölystä mitä nämä turhanpäiväiset piikkipyörät aiheuttaa. - NastaNiilo
kitkaguru kirjoitti:
Heinähatuille suotakoon nastarenkailla ajelut, kun eihän niitä autoja mene kuin parin tunnin välein siellä kaamasenmutkassa joten asfaltin kuluminenkin on olematonta.
Toista se on täällä ruuhkasuomessa, missä tarpeettomasti jyrsitään teitä urille mitkä on vesisateella sitten hengenvaarallisia, kun urat täyttyy vedellä. Puhumattakaan melusta ja pölystä mitä nämä turhanpäiväiset piikkipyörät aiheuttaa.Snadissa on julkisia. Kulkekaa niillä. Onnikassa on kitkarenkaat, metro ja juna kulkevat kiskoilla.
kitkaguru kirjoitti:
Heinähatuille suotakoon nastarenkailla ajelut, kun eihän niitä autoja mene kuin parin tunnin välein siellä kaamasenmutkassa joten asfaltin kuluminenkin on olematonta.
Toista se on täällä ruuhkasuomessa, missä tarpeettomasti jyrsitään teitä urille mitkä on vesisateella sitten hengenvaarallisia, kun urat täyttyy vedellä. Puhumattakaan melusta ja pölystä mitä nämä turhanpäiväiset piikkipyörät aiheuttaa.Älä unohda älyttömyksiin mennyttä suolausta on suurin syys tien rapautumiseen.
- Ååååööö
taas_noita kirjoitti:
Outoa tuo sinun ihmettelysi. Eihän olemattomasta talviajotaidosta ollutkaan kyse. Vaan normaalista ajotaidosta, joka suomalaisilla on.
Onhan olemassa nastarenkaat, jotka eivät vaadi tuota nimimerkin Jepuliss peräänkuuluttamaa erityistä ajotaitoa, jota kitkoilla ajettaessa vaaditaan.
Onhan sentään fiksua hankkia sellaiset talvirenkaat, jotka eivät vaadi erityisosaamista, jos katsoo ettei itsellä sellaista ole. Eikö sinusta?Jos oikein katsoo niin liikenneajotaito koulunumeroilla voisi sanoa 6 ja nesterally finnlad ajotaidolla ei tee mitään yleisellä tiellä ja ruuhkaliikenteessä !
- Taas_noita
Ååååööö kirjoitti:
Jos oikein katsoo niin liikenneajotaito koulunumeroilla voisi sanoa 6 ja nesterally finnlad ajotaidolla ei tee mitään yleisellä tiellä ja ruuhkaliikenteessä !
????
Mikähän tuossa kirjoituksessa oli se pihvi, jolla kommentoit kirjoitustani?
- pakumies671
Paraisten suunnalla on nytkin ihan normaali talvikeli, mutta kuskit kyvyttömiä jopa nykyisten 70km/h nopeuden ajamiseen, ihan sama sekä kitka että nastakuskeilla. Lisäksi samat idiootit luulee, että peltipoliisin kohdalla on vielä liukkaampaa, ja hidastavat vielä lisää.
Rajoitukset on kyllä jo niin alhaalla, että selvällä ja muutenkin ajokuntoisella kuskilla ei voi olla enää mitään syytä ajaa alinopeutta. - kitkarengasnyhertäjä
Jos nyt edes opettelisit yhdyssanat kirjoittamaan oikein.
- YHDYSANATSUOHON
oNKO TÄMÄ JOKIN ÄIDINKIELIPALSTA? tULEEKO SIELLÄ KESKEN ADVERBIKESKUSTELUN TUNKEMAAN KITKARENGASJUTTUA, HÄH?
- Hetero_1978
Mikä on adverbi?
- nelivetotoy
Kahdeksas talvi samoilla kitkoilla menossa ja tuo se (e5rtgy4533) kotterosi viivalle niin katotaan.
- TutkatMoottoriteillekin
Aloittaja ajaa luultavasti nastarenkailla jatkuvaa ylinopeutta ja syyttää nopeusrajoituksia ja kelin mukaan ajavia tien tukkeeksi. Poliisin pitäisi moottoriteilläkin silloin tällöin käydä huonommallakin keleillä mittaamassa niitä ylinopeuksia. Monet ajavat 100 kilometrin rajoitusalueella 140-150 km/h ja aiheuttavat erilaisia liikennehäiriöitä ajotavallaan.
- nastapelle
Veikkaan ettö aloittaja on juuri niitä ketkä ei ihmettele joka paikassa että loppuuko maapallo 100 metrin päässä, tuleeko kuilu keskellä suoraa tietä ja pitää painaa jarrua ettei putoa sinne. Mennään sujuvasti, eleettömästi muuta liikennettä haittaamatta.
Kitkarengas arpa on sellainen että kun suoraa latua niin annetaan mennä 150 ja sitten taas ihmetellään kohta traktorin perässä motarilla että riittääkö pito mutkassa. - ghjkiop
Olen ajanut Stadissa jo 20 vuotta kitkarenkailla eikä ole ollut ongelmia, vain savolaiset ja lappalaiset ajelevat nastarenkailla koska he pelkäävät, nastarenkaille tulisi säätää joku ylimääräinen vero ja pian.
- tosiaankin
Kitkarenkaista puheenollen tuli mieleen, että nyt olisi hyvä sauma yrittää tehdä kauppaa kitkarenkailla tuonne rapakon taakse, jossa taistellaan pienienkin lumimäärien kanssa, kun liikenne menee heti sekaisin kesärenkailla ajettaessa. Amerikoihin sopisi varmaan hyvin kitkarenkaat, sillä he ovat kuitenkin niin valveutuneita, etteivät suostuisi nastarenkailla teitään tuhoamaan.
- Nastaton
Taas yksi talvi nastattomilla ajeltu. Ei oo ollu ongelmia täällä eteläisessä Suomessa. Hurjat urat on noi nastarenkaat syöneet teihin. Olis paikallaan nastarengasvero.
Yksikään ESP-varustettu auto ei tarvitse nastoja allensa.
Oon ajanut nastattomilla monilla autoilla, yhdes honda civikissä ei ollu edes abs:ja.
Nykyisessä audissa kaikki maailman hilavitkuttimet ja suoraan se tuntuu menevän ja pysähtyvän tarvittaessa. Nastoja ei tartte kuin kunnolla ylinopeutta ajavat huonossa kelissä.
Itte mielestäni keskiverokuski, en oikeen nää mitään perustetta nastarenkaiden käytölle pidon puolesta.- Mikä_on_noin_vaikeaa
Hohhoijjaa taas noita ikityperiä kuluneita julistuksia. Etkö kykene tosiaan mihinkään muuhun?
Lukisit vaikka ne sadat kommentit, joita noihin sinun julistuksesi kanssa samanlaisiin on annettu vuosien saatossa. Tai vaikka asiaan liittyviä tutkimuksi, testejä, tilastoja... Mitä tahansa...
Niin ei tarvitsi noita tuontasoisia höpinöitä aina vaan toistella vuodesta toiseen kesät talvet... - Taas-näinä_minäminäminä
Mikä_on_noin_vaikeaa kirjoitti:
Hohhoijjaa taas noita ikityperiä kuluneita julistuksia. Etkö kykene tosiaan mihinkään muuhun?
Lukisit vaikka ne sadat kommentit, joita noihin sinun julistuksesi kanssa samanlaisiin on annettu vuosien saatossa. Tai vaikka asiaan liittyviä tutkimuksi, testejä, tilastoja... Mitä tahansa...
Niin ei tarvitsi noita tuontasoisia höpinöitä aina vaan toistella vuodesta toiseen kesät talvet...Totta. Nuo minä-minä-minä -kuskien jatkuvat typerät toistelut nastojen tarpeettomuudesta, kun itse on selvinnyt ilman niitä taas kerran talven yli, ovat lähinnä lapsellisia.
Saas nähdä koska nuo minä-minä-minä -kuskit huomaavat liikenteessä olevan muitakin. Ja ymmärtävät, että turvallisuutta parantavat varusteet ovat vähintään yhtä paljon muitakin liikenteessä liikkuvia varten kuin minä-minä-minä - kuskia varten.
Yksi esimerkki luulisi valaisevan näille minä-minä-minä - kuskeille mistä onkaan kyse. Tässä: Mitä varten autoissa pidetään valot päiväsaikaan? Kuinka monta kertaa vuoden aikana on ollut sellaiset olosuhteet, että olet tarvinnut päivällä valoja nähdäksesi liikkua? Ei kertaakaan. Onko siis päivällä ajovalot täysin turhia? Nehän lisäävät polttoaineen kulutusta ja edelleen saastuttavat ilmaa melkoisesti.
Vastaavia esimerkkejä on todella helppo löytää lisääkin... - Vokkelo
Taas-näinä_minäminäminä kirjoitti:
Totta. Nuo minä-minä-minä -kuskien jatkuvat typerät toistelut nastojen tarpeettomuudesta, kun itse on selvinnyt ilman niitä taas kerran talven yli, ovat lähinnä lapsellisia.
Saas nähdä koska nuo minä-minä-minä -kuskit huomaavat liikenteessä olevan muitakin. Ja ymmärtävät, että turvallisuutta parantavat varusteet ovat vähintään yhtä paljon muitakin liikenteessä liikkuvia varten kuin minä-minä-minä - kuskia varten.
Yksi esimerkki luulisi valaisevan näille minä-minä-minä - kuskeille mistä onkaan kyse. Tässä: Mitä varten autoissa pidetään valot päiväsaikaan? Kuinka monta kertaa vuoden aikana on ollut sellaiset olosuhteet, että olet tarvinnut päivällä valoja nähdäksesi liikkua? Ei kertaakaan. Onko siis päivällä ajovalot täysin turhia? Nehän lisäävät polttoaineen kulutusta ja edelleen saastuttavat ilmaa melkoisesti.
Vastaavia esimerkkejä on todella helppo löytää lisääkin...Hupsista mikä järjen valo. Suomessa ja monissa muissakin maissa pitää käyttää ajo-/päivävaloja, jotta tulisi nähdyksi eli liikenneturvallisuuden lisäämiseksi. Mm USA:ssa pitää käyttää valoja sateella.
Ja kitkoilla ajavat ovat juuri niitä autoilijoita, jotka pystyvät ajattelemaan muitakin kuin itseään liikenteessä. Nastat syövyttävät teitä ja katuja, se on kiistämätön fakta. Kitkarengas on huonompi jäisellä pinnalla, lumella ovat tasavertaisia. Eniten liikenteen sujumista haittaavat öykkärit ja koheltajat. Kun Kehä I:n kameroitten vaikutuksesta keskinopeudet putosivat noin 10 kmh niin liikenne sujuu nyt paremmin eikä ruuhkaudu niin pahoin. - Taas_näitä_minäminäminä
Vokkelo kirjoitti:
Hupsista mikä järjen valo. Suomessa ja monissa muissakin maissa pitää käyttää ajo-/päivävaloja, jotta tulisi nähdyksi eli liikenneturvallisuuden lisäämiseksi. Mm USA:ssa pitää käyttää valoja sateella.
Ja kitkoilla ajavat ovat juuri niitä autoilijoita, jotka pystyvät ajattelemaan muitakin kuin itseään liikenteessä. Nastat syövyttävät teitä ja katuja, se on kiistämätön fakta. Kitkarengas on huonompi jäisellä pinnalla, lumella ovat tasavertaisia. Eniten liikenteen sujumista haittaavat öykkärit ja koheltajat. Kun Kehä I:n kameroitten vaikutuksesta keskinopeudet putosivat noin 10 kmh niin liikenne sujuu nyt paremmin eikä ruuhkaudu niin pahoin.Minulla ei ole vaikeuksia ymmärtää ajovalojen merkitystä. Käytin sitä vain esimerkkinä, kun nastarenkaiden merkitystä nämä minä-minä-tyypit eivät näy ymmärtävän. Siinähän on turvallisuysnäkökulmasta katsoen täsmälleen samasta asiasta kyse.
Kykenet varmaan ymmärtämään tämän 'järjenvalon'? Vai?
Turha luetella tuota nastojen haittaa. Se lienee kaikille selvää, siksi paljon ja jatkuvasti sitä toitotetaan, vaikka uusimmat parhaiden nastatenkaiden kuluttava vaikutus on jo romahtanut murto-osaan verrattuna vaikkapa muutaman vuoden takaisiin.
Mutta entäpä kitkojen käytön edellytysten luominen, hiekoitus ja ennenkaikkea suolaus? Ja suolaushan nimenomaan edistää nastojenkin kuluttavaa vaikutusta. Kyllä näistäkin kirjoitetaan, mutta ne eivät ole kovin muodikkaita nykyisessä muutamien ylläpitämässä paatoksessa. Onko nämä haitat kaikille selviä? Et voi todellakaan väittää, että ne olisivat vähäisempiä kuin nastojen haitat.
Nastojen hyödyt haittoihin nähden ovat selvästi paremmat.
Nastarenkaat ovat liukkaalla kitkoja yksiselitteisesti paremmat. Riippuumatta siitä onko liukkaus jäätä vai tiiviiksi tamppautunutta lunta tai niiden yhdistelmää.
Kitkat ovat nastoihin nähden lähes yhtä hyviä vain pehmeässä lumessa, jos sen alla ei ole liukasta pintaa. Missään muussa talviolosuhteissa eivät ole nastojen vertaisia. Ei edes sulilla tienpinnoilla. Onneksi pehmeä lumi on melkoisen harvinainen ja varsinkin lyhytaikainen olosuhde teillä. Eikä vähäistä ole sekään hyöty, mikä nastarenkaista on kitkoilla ajaville liukkaan tienpinnan karkeuttamiseksi kun suolausta ei ole tai se ei enää tehoa kovan pakkasen vuoksi.
Noista öykkäreistä ja koheltajista olen samaa mieltä. Allaolevat renkaat eivät tuollaiseen käyttäytymiseen ole syypäitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185153MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152674- 102164
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5811930Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1191693Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411289Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691289Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31058Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641037Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028