Paras kahvi(merkki)?

quickquestion

Mikä on mielestänne paras kahvimerkki, mitä tavallisista kaupoista saa ostettua?
Entä miksi?

Tottakai olen myös kiinnostunut kahvimerkeistä/-laaduista, joita saa muualtakin kuin marketeista, mutta olisi hyvä jos sitä olisi saatavilla muualtakin kuin n. yhdestä kaupasta Suomessa.

75

13837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihyvääsuomesta

      En tiedä parhaasta Suomessa, kallita on paljonkin, mutta onko joku paras...
      Lidlin Bellarom Hieno Mokka on ainakin miljoona kertaa parempaa kuin mikään suomalainen normikahvi, eikä maksa paljon.
      Minä nyt tietysti puhun tummapaahtoisesta kahvista, "suomalaiseen makuun" vaaleapaahtoiset on kaikki ihan paskaa.
      Suomalaisten paahtimoiden kahvit on kaikki parhaimmillaankin aika heikkoja.

      • HÖPÖN HÖPÖ!!!!!!
        Kyllä Meiran KULTAKATRIINA ON MIELESTÄNI PARASTA KAHVIA MITÄ
        SUOMESTA SAA KOHTUULLISEEN HINTAAN ! ! !
        Minä olen toki kokeillut muitakin merkkejä kuten Pauligin Presidentti -kahvia mutta ei se ole läheskään niin hyvää kuin Kulta-Katriina vahva paahto ! ! ! !


      • kjiyt

        Kulta-Katriina on paahtimon lattialta lakaistu...


      • mokka3

        kyllä paras kahvi on eloveena


      • lidlkahviajep

        nyt menin sanattomaksi.lidiliä olisin tarjonnut minäkin.sieltä saa parhaat kahvit.ja mikä mukavaa koko suomesta ympäriinsä lidili kauppoja ja sama hinta kaikissa.


      • irffene
        kjiyt kirjoitti:

        Kulta-Katriina on paahtimon lattialta lakaistu...

        ite oot


      • minä_en_ainaski

        Se on siis niin cool kun poikkeaa valtavirrasta.


      • Kahvireijo
        Pusumies kirjoitti:

        HÖPÖN HÖPÖ!!!!!!
        Kyllä Meiran KULTAKATRIINA ON MIELESTÄNI PARASTA KAHVIA MITÄ
        SUOMESTA SAA KOHTUULLISEEN HINTAAN ! ! !
        Minä olen toki kokeillut muitakin merkkejä kuten Pauligin Presidentti -kahvia mutta ei se ole läheskään niin hyvää kuin Kulta-Katriina vahva paahto ! ! ! !

        Kulta Katriina tumma paahto on ainoa suomen kahveista, joka pystyy juomaan sellaisenaan (eli KAHVINA). Muut ovat joko kitkeriä, tai laimeita litkuja ja niitä voi juoda vain esim maidon kanssa KAHVIJUOMANA. Kun etenee kohti pääkaupunkiseutua, niin alkaa löytymään muita hyviä kahveja yksityisistä kahviloista.


    • turkkilainen-

      Suomalainen ruoka on parhaimmillaan väritöntä, hajutonta ja mautonta (niinkuin jalokaasut). Suosituin kahvi on sellaista joka on vain käytetty paahtimon eteisessä ettei se mustuisi.

      • kofeinisti

        Hyvä kahvi on "mustaa kuin yö, kuumaa kuin helvetti ja makeaa kuin synti".
        Merkeistä en tiedä, miedompia täytyy vain annostella tuplana. Kokeilemalla oppii.


      • BromanceKuppi
        kofeinisti kirjoitti:

        Hyvä kahvi on "mustaa kuin yö, kuumaa kuin helvetti ja makeaa kuin synti".
        Merkeistä en tiedä, miedompia täytyy vain annostella tuplana. Kokeilemalla oppii.

        Ihanan romanttisesti kirjoitettu kahvista. <3 :D


      • Kahvireijo

        Vastaavasti Turkista tuntuu olevan madotonta löytää hyvää kahvia. Keittävät kaiken kahvin teemäisenä laimeana juomana, joka on ihan kelvotonta.


    • Sumpukka

      Nordqvist Franskrost on aika mukava tapaus, samoin Löfbergs Charisma. Markettikahveja molemmat.

      • löfbe

        Löfbergs kahvit joissa paahto 3-4 ovat hyviä kaikki.


      • Kjgghhfhghj

        Näin.

        Nordqvist on paras markettikahvi. Festivita oma suosikki niistä.


      • Kahvireijo
        löfbe kirjoitti:

        Löfbergs kahvit joissa paahto 3-4 ovat hyviä kaikki.

        Ovat liian kitkeriä omaan makuuni. Menevät varmaan kahvijuomassa mainiosti kuten juhla mokka.


    • coffee-enthusiastic

      Nordqvistilla ja Löfsbergillä on monia hyviä kahveja. Omat suosikkini ovat Nordqvistilta Reko, Franskrost ja Festivita. Löfsbergin parhaat ovat Kharisma, Crescendo, Harmoni Fairtrade ja Savannah Organic.

      Ainakin suurimmista marketeista pitäisi saada ko. merkkejä. No, ei ehkä joka kaupassa ole kaikkea tarjolla, mutta useimmissa suuremmissa on melko laaja valikoima.

    • gasgasgas

      Zoegas!

    • Tummaa_sen_olla_pitää

      Pauligilta Presidentti Gold Label ja etenkin tummempi Black Label ovat ihan juotavia, tosin hinnan kiroissa.

      Lidliin on aivan hiljattain ilmestynyt vahva keski-eurooppalainen merkki Mövenpick, jota on saanut aikaisemmin Suomesta vaihtelevasti, mutta kovaan hintaan. Lidlissä se näkyy olevan ainakin aluksi varsin edulliseksi hinnoiteltu. Vasta ensimmäinen pakkaus menossa – saa nähdä, johtaako pysyvään suhteeseen! Ainakin toistaiseksi on maistunut.

    • Mokka on paras kahvimerki.

    • Harmittavasti

      En juo kahvia.

    • Puhelimella

      Costarica ja kultakatriina.

    • mustaahuumaa

      Huumerippuvuus on paras kahvimerkki.

      • Kofeiininarkkari

        Toi on muuten ihan totta!


    • Hyvänkahvinystävä

      En juo muutakuin Juhlamokkaa.
      Ja se pitää olla juuri valmistettua joko moccamasterilla tai pannukahvina.

    • Wilson-fani

      Wilson coffee ... suoraan Keniasta. Tulossa piakkoin yleiseen myyntiin kauppoihin : )

      • Sumppimaakari

        Kuka tykkääkin sitten.
        Ostin pari pakettia tässä hiljattain tuota Wilsonia, joista toinen on jo keiteltykin.
        Ei se nyt sinänsä huonoa ole, mutta aika mautonta mun suuhuni. Vaikka en ole kahvin suhteen kovin kranttu ja juon muutenkin enempi noita vaaleapaahtoisia.
        Täytyy tota toista pakettia pantata myöhempään ajankohtaan, jos vaikka alkaisi maistumaan paremmin. Ja jos ei maistu, niin tokkopa tuota nyt sitten tulee ostettua jatkossa säännöllisesti ainakaan.
        Mutta peruskahvina varmaan ihan ok, vielä kun hinta on ainakin Prismoissa 3,33€/pkt.


    • fryyyyh

      Saludo!

    • Fryyyss

      Saludo!

      • Kyttaaja

        Kusetusta. Paketti ei ole edes puolta kiloa, 450g.


    • KimIlSung

      Rothman Royal

    • KimIlSung

      Rothmans Royal

    • jubilee

      Löfberg

    • jubileisson

      Löfberg

    • tsumppia

      Suurempi merkitys on keittimellä kuin kahvilla. Koetappas perkolaattoria niin alkaa kahvikin maistua hyvälle.

      • hdioas

        Totta!


    • miksi_näin

      Suomalainen kahvi ei ole yhtään parantunut sotavuosien korvikkeesta. Sikuri maistuu yhä.
      Sotavuosina sain joskus Ruotsin paketin jossa oli aitoa kunnon kahvia mutta sekin pakettien saanti loppui kun Suomi lopetti kahvin säännöstelyn ja kahvin laatu putosi.

    • miki-66

      Kyllä Presidentti on kahvien aatelia. Ja tottakai pannussa kiehautettuna!

    • Kahvipavut

      Ostetaan kaupasta, jossa pavut jauhetaan. kahvi keitetään teräspannussa, jolloin kahvista irtoaa makuaromit parhaiten. Kermaa kaadetaan kuppiin ennen kahvin kaatamista. Kahvia keitetään kuppi tai kaksi kerrallaan. Kahvin keittimillä ei ole mitään yhteistä hyvän kahvin kanssa.

    • Lidl Bellarom French Blend (sininen pussi)

    • OliverKarjaalta

      Jos olet helsinkiläinen, osaat varmaan mennä Elimäenkatu9 osoitteeseen. Siellä henkilökunta on erikoistunut erilaisiin kahveihin ja kysyvälle vastataan. Voit tilata yhden paketin ja väliAmerikka on kuuluisa kahveista, kalleimmat jopa satoja euroja kilolta. Neuvon löytämään tuon osoitteen ja tulet ilahtumaan.

      • vainparaskelpaa

        Tuolta Elimäentieltä saa kyllä tosiaan ihan mitä vain kahvia, ja jos ei saa niin sitä tilataan. Ja Vallillaan pääsee todella helposti kaikkialta PK-seudulta sekä julkisilla että omalla autolla.


    • irffene

      KULTAKATRIINA

    • 4plus11

      Priima

    • hyvätsumpit

      Ehkä tämäkin on maku asia. Minulle maistuu tämä ja toisen mlelestä ihan "kuraa".Jos kahvi keitetään keittimessä. Halpis keittimet eivät esim.kuumenna vettä tarpeeksi kuumaksi jolloin lopputulos on huonoa oli merkki mikä tahansa. Myös puhtaudella iso merkitys. Kokeilemalla eri laatuja löydät varmaan mieleisisi. Itse pidin myöskin lidlin kahveista vuosia nyt tosin siirtynyt tummapaahto juhla mokkaan. Maukkaita kakvihetkiä!!!

    • WanhaKunnonKaffe

      Meillä oli KultaKatriinaa pitkät pätkät. Sitten kerran tuotiin
      Costa Ricaa, niin maku parani. Uskottava se on.

    • Sumppimaakari

      Saludoa tulee juotua useimmiten. Hyvä peruskahvi ja hintakin kohdillaan, vaikka myydäänkin 450gr paketeissa.
      En ole kyllä tosin niin julmetun kranttu kahvini suhteen, juon muitakin merkkejä sitten viimeistään, jos niitä saa hyvällä tarjouksella.
      Robert Pauligs kahvi ja Brazil ovat myös todella hyvät kahvimerkit myöskin. Niitä ostan kyllä normihinnallakin mielelläni, Brazil on halvimmissa kaupoissa muistaakseni noin 4,40€/pkt ja Robert Pauligs kahvi pyörii siinä 3,60€-4€/pkt hinnoissa.
      Kyllähän kahvin makuun vaikuttaa aika monikin asia, mutta mun mielestä itse kahvipavut, joista kahvi on jauhettu, on se tärkein osa hyvää kahvia. Ja kyllä vaan tuolta Etelä- ja Väli-Amerikasta tulevat ne kaikista parhaat kahvipavut.

    • Sumppimaakari

      Saludo on se peruskahvi mulle. Hyvä ja edullinen.
      Brazil ja Robert Pauligs kahvi ovat myös todella hyvät merkit ja näistä syntyy se minun pyhä kolminaisuus.

    • Ei_hukata_hyvvää_kahvii

      Saludo on pars ja se on parhaimmillaaj justiisa kolomannella suodatuksella. Viidennen jäläkeen alakaa hiukal laimenemmaa...

    • sumppinaattori

      Kyllä ruotsalaiset tämän paremmin osaa. Löfbergs Lila, Arvid Nordqvist ja Zoega's menee heittämällä ohi suomalaisista. Omat suosikit Z:n Forza! jauhetuista ja pavuista Etiopialainen.

    • tassi

      Juhla mokka tietysti.

    • OskarDirlewanger

      Tokmannin Prima- kahvi

    • inkerii

      Paras ehottomasti kulta katriina!

    • TajhK

      Kulta Katriina!

    • wernerska

      Presidentti kahvi, on hieman kallis jota ei aina tule ostettua.

    • Kultakatriinajuu

      Ääni kanssa kulta katriinalle ja S-ketjun jokin valkoinen paketti kultaisella tekstit on hyvää mutta kalliimpaa.

      • Kultakatriinajuu

        Nii ja se s-marketin hyvä kahvi oli cafe arome hieno


      • myllykahvia

        Täyttä kuraa molemmat!!!


    • Juhlamokkaparas

      Kyllä se on Juhla Mokka ehdottomsti !!!

    • huonokahvi

      Vieläkö K-kaupoista saa EUROSHOPPER-kahvia?
      Maksoi 2€/paketti.Huonoin kahvi ikinä

      • enoleihanvarma

        Euroshopper-, X-tra ja First Price -kahvit.
        Siinä on elegantteja kahvihetkiä kaikille.


    • alumin

      varusmies ajan kahvi-keskiviikko sunnuntai aamun herkku 80-luvun lopulta..
      harmaa..liki mauton..laihaa ..haaleaan veteen.. etc :)

    • Nakkettaja

      ihanaa tummaa paahtoa Gran Palomaria, pienpaahtimolta

    • p.mutteri

      Wilson coffee. Keskipaahtoista.

      • 515

        Wilson-kahvi on todella hyvää mutta eipä löydy enää Prismasta kun erä loppui.
        vahinko.
        Parempaa kuin tumma presidentti


      • Sump

        Se on aika pliisua jotenkin, mutta kyllä ihan hyvääkin. Siitä jää miellyttävä jälkimaku suuhun aina huikan jälkeen.
        Mutta saisi tosiaan muuten olla hieman voimakkaampaa.
        Hinta on kyllä ihan asiallinen, muistaakseni 3,33€/pkt ainakin Prismassa.
        Pauligilta on tullut näitä "citykahvi"-merkkejä hiljattain ja tämä Havanna-merkki on mielestäni tosi hyvää. Vaikka se ainakin paketin maininnan mukaan on parhaimmillaan jälkkärikahvina. On tosin aika hintavaa, halvimmissakin kaupoissa noin vitosen paketti. Eli ei tule kovin usein juotua sitä.


    • Misstee

      Lidlissä jo jonkin aikaa on ollut Mövenpick- ja Melitta-merkkisiä kahveja. Hyviä ovat molemmat. Itse en ainakaan samaan hintaan ole onnistunut parempaa kahvia löytämään mistään.

      • OnHyvää

        Ne Melitta-kahvit on hyviä, varsinkin tämä vaaleapaahtoisempi. Muistaakseni 3-asteen paahdettu. Hintakin on kohdillaan, 2,99€/pkt muistaakseni.
        Sitä ei tosin ainakaan omasta lähi-Lidlistä saa säännöllisesti. Mutta silloin, kun sitä on valikoimissa, ostan sitä yleensä useamman paketin kerralla.


    • arijussi

      Brazil on mulla ollut melkein eniten juotua. Mutta käytän yleensä kokonaisia papuja ja niihin sitten löytyy ainakin cremalta hyviä stadilaispaahtimoitten kahvia.

    • Kaffea
    • pilotwings

      Sijoitimme vaimoni kanssa tuliterään moccamasteriin, joten meillä kaikki kahvi maistuu pehmeältä ja täyteläiseltä. Myös vieraiden tuoma. Mökillä käy paljon vieraita, joten harkitsemme "mokkamestaria" myös sinnekkin.

    • Anonyymi

      Juon vain luomu kahvia. Paulig mundo ja uutena tulokkaana lidl gold kahvi. 1.49e/250g suosittelen kokeilemaan! 👌

    • Anonyymi

      Parasta kahvia olen saanut käydessäni Filippiineillä lomamatkalla. Paikalliset kutsuu sitä nimellä Kapeng Baraco. Kasvaa siellä paikallisesti vain yhdessä maakunnassa. Toin pari pussia papuja tullessani takaisin suomeen ja panin pakkaseeen, Sieltä nyt jauhanut aina tarpeen mukaan. On oikea courmet-kahvi, erittäin arromikas ja pehmeä maku. Harmi ettei sitä tahdo löytää suomesta mistään.

    • Anonyymi

      Säkkikahvi tietenkin. Hyvin potkittuna, ettei satu ihan sikaa.

    • Anonyymi

      LöfbrergKharisma, ei ole parempaa. Pitikö minun odottaa 60v ennenkuin löysin tämän

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe