Koira innostuu kaikesta "liikaa"

Liikainnokkuus

Mulla on siis 2 borderterrieri urosta, joista toinen nuorempi n. 4-5v, innostuu kaikesta ihan liikaa ja se on alkanut muodostua ongelmaksi...

Jos esimerkiksi sille heittää lelun ulkona/sisällä, niin kauhea haukkuminen sähläys. Jos otan lelun siltä pois (joka on usein aika mahdotonta) niin alkaa hyppimään ja haukkumaan aivan mielettömästi. Jos sen kanssa treenaa temppuja tai muuta, niin siitäkin kaihea räksytys ja rähinä. Koira tykkää kun sille heitetään lunta tai leikitään muuten vaan, mutta en voi tehdä niin, koska alkaa kauhea sähläys ja riehuminen. Koira myöski alkaa riehumaan ja haukkumaan jos ei saa heti haluamaans, esim. lelua/herkkua. Ei voi leikkiä edes omalla pihalla, kun menee ihan överiksi kaikki ja naapurit kärsii. Alkaa pikkuhiljaa ottamaan pattiin tämä liikainnostuminen, vai onko kyse jostain muusta? Koiralla on myös eroahdistusta sekä on remmirähjä. Mutta pääosin tuohon innostumiseen apua!

6

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valintatärkeää

      Koirasi taitaa olla pomosi, komentaa ja käskyttää sunia äänellään.Tuo häsläys, rotuominaisuus, heikkohermoisuus, ei jaksa odottaa.Jaksa viellä koiran loppuikä,ja valitse seuraavaksi toinen rotu ;)

    • methodz

      Liikaan intoiluun ei auta muut kuin rauhoittumiskoulutus. Eli odotat palkinnon kanssa tooooosi kauan, pyydät vaikka koiraa istumaan ja se saa palkan vasta kun odottaa rauhassa. Luonteelleen ei koira mitään voi eikä se ymmärrä kommenttia "rauhoitu" vaan sille pitää opettaa että palkinto tulee vasta kun se esim. istuu hiljaa. Luonne pysyy vilkkaana, mutta olennaista on, että koira tietää, mitä sen on tehtävä. Myöskään leikin lopettaminen räksytyksen takia ei opeta koiralle, miten sen tulisi toimia.
      Jos olet antanut sille sen haluaman silloin kun se meuhkaa, olet itse luonut tämän ongelman.

      • Rauhoitutaanpas

        Kiitos vinkeistä :) En ole palkinnut koiraa IKINÄ huonosta käytöksestä. Koira vain ok tämän oppinut jostakin... Rauhoittumiskoulutusta pitää kai alkaa treenaamaan enemmän!

        Ap


      • Mä teen kyllä koiran kanssa niin, että jos se yltyy komentamaan mua liikaa leikin aikana, lopetan leikkimisen ja seison paikallani kunnes se rauhoittuu. Leikki jatkuu kun se vähän rauhoittuu.
        Pitää vaan itse pysyä rauhallisena, ja jos alkaa pomppia päin, voi komentaa painokkaalla "tsch"-äänellä. Olen huomannut että koira kopioi ja moninkertaistaa mun energiani, mikä oikeastaan on helpotus monessa koulutustilanteissa.


    • koirasieisaaliikuntaa

      Käytä koiraa lenkillä. Pelkkä hihna kävely ei riitä.

      • Äläpuhusoopaa

        Khröm.. Käytän koiraa asiallisesti lenkillä monta kertaa päivässä VAPAANA. Harrastan myös canicrossia sen kanssa. Liikunnan puutteesta ei siis ole kyse!

        Ap


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe