Millaista kielitaitoa lakimies tarvii. Olen harkinnut alaa, mutta kielitaitoni on lähes ala-aste tasoa. Onko mitään mahdollisuuksia
Kielitaito
11
432
Vastaukset
- monya
Suomen ja ruotsin kielten hyvä osaaminen tärkeää. Myös englantia hyvä osata vähintäänkin kohtuullisesti ja muutkin vieraat kielet plussaa mutta eivät niin välttämättömiä. :)
- Ummikko
Äidinkieli on 9. Englanti ja ruotsi ovat 7. Lisäksi olen opiskellut saksaa joka on 6. Olen nyt kahdeksannella. Ehtiikö vielä parantaa tarpeeksi?
- trolliko
Ummikko kirjoitti:
Äidinkieli on 9. Englanti ja ruotsi ovat 7. Lisäksi olen opiskellut saksaa joka on 6. Olen nyt kahdeksannella. Ehtiikö vielä parantaa tarpeeksi?
No jos osaat lukea ja ymmärrät suomea erinomaisesti niin sillä pääsee aika pitkälle.
- malinlaaa
Ummikko kirjoitti:
Sinullahan on riittävä kielitaito numeroidesi perusteella, jos pidät siitä kiinni. Erittäin hyvä suomen kieli, ruotsi ja englanti riittävä, kokemusta myös muustakin kielestä. Lukiossa monella numerot tippuu, mutta kannattaa lukea vaikka mielenkiintoisia blogeja,pitää päiväkirjaa eri kielillä ja myöhemmin myös pyrkiä lukemaan esim.sanomalehtiä tai siis jotain entistä haasteellista. Yliopistossa oppii englantia jos vain haluaa ja myös ruotsin kieltäkin. Kannattaa siellä sitten hyödyntää kielikeskusta. Tsemppiä!
- Ummikko
malinlaaa kirjoitti:
Sinullahan on riittävä kielitaito numeroidesi perusteella, jos pidät siitä kiinni. Erittäin hyvä suomen kieli, ruotsi ja englanti riittävä, kokemusta myös muustakin kielestä. Lukiossa monella numerot tippuu, mutta kannattaa lukea vaikka mielenkiintoisia blogeja,pitää päiväkirjaa eri kielillä ja myöhemmin myös pyrkiä lukemaan esim.sanomalehtiä tai siis jotain entistä haasteellista. Yliopistossa oppii englantia jos vain haluaa ja myös ruotsin kieltäkin. Kannattaa siellä sitten hyödyntää kielikeskusta. Tsemppiä!
Kiitos tämä auttoi paljon.
- PalleSvensson
Mitä tarkoittaa "ruotsin hyvä osaaminen"? Jos pääsee teknillisen korkeakoulun ruotsista läpi, niin pääseekö oikiksen? Ja vastaako pakollinen ruotsin kurssi entistä virkamiesruotsia?
- huusiannn
Ruotsin kieli ei ole tärkeää mutta keinotekoisilla kaksikielisyysmääräyksillä/laeilla haitataan suomenkielisten menestystä ja kielisivistystä.
Kansalaisaloite - pakkoruotsi pois
Käy kannattamassa ruotsi valinnaiseksi kansalaisadressia jotta pääsemme opiskelemaan tärkeitä sivistyskieliä emmekä jää mikrokielen vangiksi. Pankkitunnuksilla kannatus tapahtuu minuuteissa.
Monikielinen Suomi - ruotsi valinnaiseksi
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1939
Ruotsia opiskellaan vain Suomessa. Ruotsi ei koskaan yhdistä kahta ulkomaalaista. Ruotsi ei ole mikään sivistyskieli.
Pakkoruotsi asettaa suomalaiset alistettuun asemaan koska joudumme luovuttamaan äidinkielenedun ruotsinkielisellle.
Lakimiehen tulee toki osata jotain kieltä ymmärrettävästi, mutta varsinaisessa ammatissa nenä on kieltä tärkeämpi. On eduksi haistaa arastaleva argumentointi ja vastapuolen pelko. Jotkut väittävät, ettei raha haise, mutta hyvällä nenällä siihenkin pääsee helpommin kiinni.
Tarkoista silmistäkin voi olla enemmän hyötyä kuin useista kielistä. Ihmiset valehtelevat ja usein sen voi nähdä jo päälle päin, jos osaa ja pystyy.
En mitenkään yritä väittää, etteikö kielestä tai useammastakin olisi alalla hyötyä. Kahdella kielellä nuoleskelee jo tuplasti yhteen vaivaiseen kieleen verrattuna.- Slurpslurp
Oij joij, täällähän levitetään ammattisalaisuuksia! Missä on lojaalius suomen valtiolle ja tuomio istuimille?!
Kun ensimmäinen laki kirjoitettiin, kuoli tottelevaisuus. Kun toinen laki kirjoitettiin kuoli kekseliäisyys . Kolmannen lain myötä menehtyi ahkeruus. Neljäs surmasi oikeudenmukaisuuden. Viidennen myötä kuoli itsehillintä. Kuudes tappoi rakkauden. Seitsemäs rohkeuden. Kahdeksas rehellisyyden. Yhdeksäs kohtuullisuuden ja kymmenes lojaalisuuden.
- Lexoikis1
Jos haluat oppia uusia vieraita kieliä, mene tänne: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14234551/ostetaan-lexin-itseopiskelumateriaalit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984