Hyundai i20 valittiin pienten autojen voittajaksi. Eli omassa sarjassaan vuoden autoksi:
http://www.iltalehti.fi/autot/2016011420912435_au.shtml
Vuoden auto Hyundai i20
21
414
Vastaukset
- OliOikeaOsoite
Eipä hassumpi valinta, kilpailee tasaväkisesti vaikkapa Polon tai Fabian kanssa. Hintakin tosin nousi aika reippaasti, itse ostin edellisen sukupolven i20;n, tietenkin edullisesti viimeisiä yksilöitä kun uutta mallia jo odoteltiin maahan. Hyundai Elite -nimellä tuota uutuutta myytiin ensiksi Intiassa jo vuoden 2014 puolella - onneksi ei Suomessa samalla nimellä. Itselleni moinen mallinimi saattaisi aiheuttaa sirpin ja vasaran muotoisia punaisia mielikuvia ;-)
- hyvätakuu
elitessä oli bmw lisenssi kone..kesti hyvin.
Joko turbobensat on koeajossa Suomessa?
- KaviaariaHanskalokerossa
Tuulilasin historiikin mukaan Mosse Elite on ainoa auto, jonka kestotesti jouduttiin lopettamaan kesken, alle 30 tuhannen kilometrin. Jatkuvista korjauksista huolimatta autoa ei kerta kaikkiaan saatu kestämään niin pitkää matkaa ja esim. vaihdelaatikolla oli tapana tippua tielle...
- E-Mersumies
Kyllä vaan käy sääliksi niitä jotka joutuvat ajamaan Hyundailla.
Minulla on sentään varaa kunnon autoon.
Mieluummin vaikka mopo kuin Hyundai.- hyundaiii
Kyllä sä mielummin ajelisit yyyyydella hynyllä kuin mopolla ...
- tod.rahamies
Mersumiehellä yöhiki pukkaa,lainaa auton verran eikä kukaan pokkaa pätkääkään,voi,voi,otan osaa
- Kottero
Oli etelänreissun ajan i20 vuokralla.
Muuten ihan kiva, mutta todella suuri kääntösäde, alitehoinen moottori, vaihteistossa aavikkovälitykset ja pitkäliikkeinen, tunnoton kytkin otti kiinni vasta ihan lähellä polkimen yläasentoa (vaikka vasta 22000km mittarissa)- Kokeiltu_on
Minulla oli täällä Suomessa vuokralla i20 pitkän viikonlopun ajan, käytiin sillä neljän hengen porukalla Levillä, lähtö Lahdesta.
Jokainen ajoi vuorollaan aina muutaman sata kilsaa. Kääntösäteestä, vaihteiston välityksistä ja kytkimen toiminnasta ei tullut mitään juttua, mutta moottorin tehoa ja herkkyyttä kehuttiin. Auto kulki rajoitusten mukaan ihan kuin pintakaasulla eikä missään vaiheessa retkeämme tarvinnut kokeilla kaasun painamista pohjaan.
Myös lämmityslaite sai kehuja.
Autossa oli 8900km mittarissa palauttaessamme sen. - rabbitmieskiehuuVW
Kokeiltu_on kirjoitti:
Minulla oli täällä Suomessa vuokralla i20 pitkän viikonlopun ajan, käytiin sillä neljän hengen porukalla Levillä, lähtö Lahdesta.
Jokainen ajoi vuorollaan aina muutaman sata kilsaa. Kääntösäteestä, vaihteiston välityksistä ja kytkimen toiminnasta ei tullut mitään juttua, mutta moottorin tehoa ja herkkyyttä kehuttiin. Auto kulki rajoitusten mukaan ihan kuin pintakaasulla eikä missään vaiheessa retkeämme tarvinnut kokeilla kaasun painamista pohjaan.
Myös lämmityslaite sai kehuja.
Autossa oli 8900km mittarissa palauttaessamme sen.Tiisselikö oli?
- Kokeiltu_on
Se yksilö oli sillä pienimmällä bensakoneella
- tarviikoturboo
Kokeiltu_on kirjoitti:
Se yksilö oli sillä pienimmällä bensakoneella
On muuten ihan toimiva kokonaisuus se 1.2 kone myös..
Ja jos tarkenee sekä lämpiää nopsaa niin mikäpäs siinä.
- Kottero
Moni asia tietysti riippuu vertailukohdasta ja tottumuksista. Oma takavetoinen autoni kääntyy todella ketterästi, automaattivaihteisto ja riittävän tehokas moottori tekevät ajamisesta helppoa. Vaimon käsivaihteisen auton kytkimeen olen tottunut ja se on selvästi napakampi kuin i20n täysin tunnoton kampi. Suomen tasaiseen maastoon i20n välitykset ja moottoriteho varmaan sopivat paremmin kuin vuoristoteille, ja moottorin
- eienääVWtuotetta
Jokos turbobensat tuli käyttöön`?
Kulutus kiinnostaa ja pakkasella lämpiävyys.Ne riittää! - i20GoGo
Et sitten kumminkaan itse kertonut vertailukohdistasi, onko kyseessä samanikäinen (ja hintainen) takavetoinen Mersu, Bemari vai Twingo. Kyllä uusi i20 on aivan kohtuullinen ajettava, kytkin vaatii totuttelua valoissa kun moottorin ääni ei kuulu kabiiniin mutta ei se minuista tunnoton ole vaan pikemminkin aika ärhäkkä.
- kiaonjo
i20GoGo kirjoitti:
Et sitten kumminkaan itse kertonut vertailukohdistasi, onko kyseessä samanikäinen (ja hintainen) takavetoinen Mersu, Bemari vai Twingo. Kyllä uusi i20 on aivan kohtuullinen ajettava, kytkin vaatii totuttelua valoissa kun moottorin ääni ei kuulu kabiiniin mutta ei se minuista tunnoton ole vaan pikemminkin aika ärhäkkä.
Ja takuu 7v takaa laadun...
- ve3344
kiaonjo kirjoitti:
Ja takuu 7v takaa laadun...
Tästä sen huomaa, että autoilu on myöskin mieltymisasia. Toinen auto ja malli on hyvä ja toiselle taas joku toinen merkki ja malli. Sen vuoksi jokaisen tulisi pyrkiä ostamaan juuri se oman mieltymyksensä mukainen tuote. Se mikä itselle sopii, niin ei todellakaan välttämättä sovi toiselle. On hienoa, että eri merkkjä ja malleja on runsaasti. Takuu ei muuten takaa laatua. Ei voi olettaa, että mitä lyhempi takuu, niin sen laatukkaampi tuote.
- käyttökokemusVW
ve3344 kirjoitti:
Tästä sen huomaa, että autoilu on myöskin mieltymisasia. Toinen auto ja malli on hyvä ja toiselle taas joku toinen merkki ja malli. Sen vuoksi jokaisen tulisi pyrkiä ostamaan juuri se oman mieltymyksensä mukainen tuote. Se mikä itselle sopii, niin ei todellakaan välttämättä sovi toiselle. On hienoa, että eri merkkjä ja malleja on runsaasti. Takuu ei muuten takaa laatua. Ei voi olettaa, että mitä lyhempi takuu, niin sen laatukkaampi tuote.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
Voi päätellä ihan ite joo? - VagistaVaihtanut
Itse ajelin huolettomasti VAG-kulkupelillä toistakymmentä vuotta ja oli kyllä paras autoni siihen saakka. Noissa ongelmajutuissa lienee kuitenkin perää enkä autoa vaihtaessa uskaltanut enää jatkaa samalla - kahden vuoden takuu - linjalla vaikka juuri kalliita korjauksia aihettaneet ongelmat lienee korjattu. Valitettavasti vain omistaja on joutunut usein huomattavan suurelta osin maksumieheksi.
Hyundaissa sain sitten viiden vuoden takuun, joka ei välttämättä ulotu kulutusosiin mutta vaihteiston tai moottorin hajoamisen se nyt ainakin pääosin kattaa. Moottori- ja vaihteistotekniikka on "vanhanaikaista", koeteltua eli ei ainakaan vuosi sitten ollut vielä pieniä bensaturboja mallistossa. Vaikka suorituskyvyssä ja bensankulutuksessa se häviää vaikka Volkkarin pienille TSI-koneille, ei tarvitse pelätä joutuvansa uusimaan sitä turboa jo alle 100 tkm ajolla. Olen tietenkin huomannut, että nuo vuosihuollot on vastaavasti arvokkaampia kuin Volkkareilla, vaikka samoja öljyjä, suotimia ja tulppia niissä vaihdellaan ja vieläpä tiheämmin.
Katson näistä (Slovakissa taiTurkissa kasatuista!) korealaisista sitä laatua löytyvän sen verran, että autoa seuraavan kerran vaihtaessani Hyundai ja Kia lähtevät ensimmäisinä koeajolle. - FiatVWviat
VagistaVaihtanut kirjoitti:
Itse ajelin huolettomasti VAG-kulkupelillä toistakymmentä vuotta ja oli kyllä paras autoni siihen saakka. Noissa ongelmajutuissa lienee kuitenkin perää enkä autoa vaihtaessa uskaltanut enää jatkaa samalla - kahden vuoden takuu - linjalla vaikka juuri kalliita korjauksia aihettaneet ongelmat lienee korjattu. Valitettavasti vain omistaja on joutunut usein huomattavan suurelta osin maksumieheksi.
Hyundaissa sain sitten viiden vuoden takuun, joka ei välttämättä ulotu kulutusosiin mutta vaihteiston tai moottorin hajoamisen se nyt ainakin pääosin kattaa. Moottori- ja vaihteistotekniikka on "vanhanaikaista", koeteltua eli ei ainakaan vuosi sitten ollut vielä pieniä bensaturboja mallistossa. Vaikka suorituskyvyssä ja bensankulutuksessa se häviää vaikka Volkkarin pienille TSI-koneille, ei tarvitse pelätä joutuvansa uusimaan sitä turboa jo alle 100 tkm ajolla. Olen tietenkin huomannut, että nuo vuosihuollot on vastaavasti arvokkaampia kuin Volkkareilla, vaikka samoja öljyjä, suotimia ja tulppia niissä vaihdellaan ja vieläpä tiheämmin.
Katson näistä (Slovakissa taiTurkissa kasatuista!) korealaisista sitä laatua löytyvän sen verran, että autoa seuraavan kerran vaihtaessani Hyundai ja Kia lähtevät ensimmäisinä koeajolle.tuo i20 on tilavamman tuntuinen kuin VW golf
- vr445
käyttökokemusVW kirjoitti:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
Voi päätellä ihan ite joo?Se on sitten kumma, kun volkkari tuotteet kestävät toisilla, eikä niissä ole suurempiakaan remontteja. Toisilla taas ei kestä mikään merkki ja usein korjaamolla. Onko käyttäjissä vikaa??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?927200Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277129Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1216765Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t646285Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik975618Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t35564Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455434Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa655275Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus435148Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274656