Käytätkö kuudetta aistiasi,

eppu2

vai oletko jättänyt sen uinumaan?
Entä miten arkesi sujuu viiden tavallisen aistisi kanssa?

131

697

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

Kiitos kysymästä.
      Kaikki aistini toimivat vielä olipa arki tai pyhä. Näköaisti tosin alkanut vaatimaan lukulaseja.
      Hyvin käyttäytyvät sen kummemmin käyttämättäkään.
      Jääkö sinulla esim. hajuaisti uinumaan, ellet käytä sitä, peität nenäsi? Minun hajuaistini toimii spontaanisti niinkuin muutkin aistit. Silmiä voi kieltää näkemästä laittamalla ne kiinni ja korvia kuulemasta, kun iskee kädet korville. Tuntoaistin pois puuduttamalla. Kuudennen aistin... ? Millä?
      Ei ne käytön puutteessa mitenkään uinumaan jää lopullisesti ilman fyysistä vauriota.

• kaikkien-aistien-eno

kuudes aisti on seksi~aisti ja sitä ei saa jättää uinunnalle liian kauaksi.

• eppu2

Silmäklasit sitä tarvii tämän koneenkin kanssa pelatessa. Jos yrittää muuten tarkentaa katsetta, rupeaa silmien väliin sattumaan.

• eppu2
        kaikkien-aistien-eno kirjoitti:

Eikös tuo kuulu nautintoaineiden kategoriaan, niinkuin tupakki, kaffee mitä niitä nyt onkaan.

• ent.siivoojaparka

Miksi ei saa? Mikä on liian kauan aisteista puheenollen? Kyllä sekin siitä tarpeen tullen herää taas toimimaan. En usko kuitenkaan epun tarkoittaneen sex. aistia.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Silmäklasit sitä tarvii tämän koneenkin kanssa pelatessa. Jos yrittää muuten tarkentaa katsetta, rupeaa silmien väliin sattumaan.

Joskus ilman laseja lukea tiiraillessani siristelen silmiäni.
        Likat kerran sanoivat, että tuota he eivät ymmärrä millään, että ihminen näkee paremmin silmät kiinni kuin silmät auki.

• eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Joskus ilman laseja lukea tiiraillessani siristelen silmiäni.
        Likat kerran sanoivat, että tuota he eivät ymmärrä millään, että ihminen näkee paremmin silmät kiinni kuin silmät auki.

Kyllä he sitten ymmärtävät, kun tulevat tähän ikään.

• staka
        eppu2 kirjoitti:

Kyllä he sitten ymmärtävät, kun tulevat tähän ikään.

Siristäminen kummasti auttaa. Sitten tietävät kun vastaan tulee ;-))
        Otan useimmiten klasit mukaan kun menen kauppaan mutta yleensä tirkistelen ihan ilman niitä kalori-, rasva-, laktoosi- ym. faktatietoja tuoteselosteista.
        Kuudes aisti toimii vähintäänkin yhtä hyvin kuin viisi muuta. Onneksi se on minulla persoonalliskohtaisesti 'tosi herkkä'.

• eppu2
        staka kirjoitti:

Siristäminen kummasti auttaa. Sitten tietävät kun vastaan tulee ;-))
        Otan useimmiten klasit mukaan kun menen kauppaan mutta yleensä tirkistelen ihan ilman niitä kalori-, rasva-, laktoosi- ym. faktatietoja tuoteselosteista.
        Kuudes aisti toimii vähintäänkin yhtä hyvin kuin viisi muuta. Onneksi se on minulla persoonalliskohtaisesti 'tosi herkkä'.

Kyllä ne tekstit ovat niin pieniä, etten minä ainakaan niistä selvää saa ilman klaseja.
        Vaali sitä kuudetta aistiasi.
        Ei niitä aistejaan tule sen kummemmin miettineeksi, ennenkuin ne alkavat heikentyä.

• sitä.sattuu

Jossain päin Ameriikan ihmemaata muuan vanhapiika sai tuon aistin käyttämättömydestä hautakiveensä tekstin, joka kuuluu suomennettuna:
        "Tässä lepää vanhapiika Mary Smith. Hän säästi madoille sen, minkä miehiltä eväsi".

• Aina ku kirjotan.

• eppu2

Sinulta syntyykin mukavaa riimiä ja kertomusta.
        Itsellä ei ole hetkeen tullut yhtään oivallusta. Jospa taas joskus välähtää.

• kylmätotuus

Pärjäilen aivan hyvin viiden aistini kanssa.
      Lukulaseja joudun käyttämään ja niillä näen usein lukea jopa "rivienvälitkin".
      Hajuaistikin pelaa. Joskus joudun pitämään hajurakoakin joihinkin aistiärsykkeisiin.
      Maistan perusmaut. Makuasioista en käy kinaamaan.
      Kuuloaistini on tutkittu ja huomattavasti laaja-alaisemmaksi todettu, kuin ihmisen normaalikuulo.
      Tuntoaistikin vielä onneksi toimii.

Mitä sinä tarkoitat kuudennella aistilla, jäi minulle epäselväksi?
      Luin erään määritelmän siitä. Sen mukaan 6.aisti tarkoittaa kykyä reagoida tunteisiin ja tunnelmiin. Luulenpa, että tuo aisti saisi kohdallani olla joskus heikompikin.

On olemassa lisäksi kaksi aistia, joista laitan tähän linkin.
      http://tieku.fi/ihminen/elimisto/ihmisen-seitseman-aistia

• eppu2

Tasapainoaistista tuli mieleeni, että kissa käyttää siihen tarkoitukseen myös häntäänsä. Ihmisellä muistona on vain häntäluu.
        Kuudennella aistilla tarkoitan intuotiota. Kun ihminen aistii jotakin.
        Usein kuulee ja saa lukea, kun ihmiset jonkun ikävän tapahtuman kohdatessaan kertovat,´tiesin, että joitain on hullusti´.
        Itse voin kertoa, yhden esimerkin. Olin vähän yli 30, ajoin autoa, poikani istui vieressä, oli jotain 12v silloin.
        Tuli oivallus ´nyt se tulee, varo´ seuraavan mutkan takaa hyppäsi hirvi tielle.
        Ei käynyt mitään, kun tiesin varoa. Poika kysyi,´kuinka sä äite ton hoksasit, mä en nähnyt mitään.´

• siilimuori3
        eppu2 kirjoitti:

Tasapainoaistista tuli mieleeni, että kissa käyttää siihen tarkoitukseen myös häntäänsä. Ihmisellä muistona on vain häntäluu.
        Kuudennella aistilla tarkoitan intuotiota. Kun ihminen aistii jotakin.
        Usein kuulee ja saa lukea, kun ihmiset jonkun ikävän tapahtuman kohdatessaan kertovat,´tiesin, että joitain on hullusti´.
        Itse voin kertoa, yhden esimerkin. Olin vähän yli 30, ajoin autoa, poikani istui vieressä, oli jotain 12v silloin.
        Tuli oivallus ´nyt se tulee, varo´ seuraavan mutkan takaa hyppäsi hirvi tielle.
        Ei käynyt mitään, kun tiesin varoa. Poika kysyi,´kuinka sä äite ton hoksasit, mä en nähnyt mitään.´

Etiäisistäkin puhutaan. Liittynevätkös tähän aiheeseen?

• eppu2
        siilimuori3 kirjoitti:

Etiäisistäkin puhutaan. Liittynevätkös tähän aiheeseen?

Voi sanoa, että liittyy. Käsittäisin, että samalla tavalla ennalta tieto, kuin intuitio.

• Piti tarkistaa mikä on kuudes aisti ; )

Se on tasapainoaisti ; )

Eilen tasapainoaistini petti sauvakävely-reissullani liukkaan mäen harjalla, kaatua kupsahdin.

Voi vitsi kuinka haluaisin kaikesta huolimatta mennä laskettelemaan jäisiin rinteisiin kuten aijemmin, mutta tuntoaisti varoitta kestääkö sun tasapainoaisti. ,

• eppu2

Joo, ´´kuudes aisti´´ sanontaa on käytetty intuitiosta. Fyysisistä aistesta tuo on se kuudes, niinkuin ´´kylmätotuus´´ laittamassa linkissä on.
        Joskus on ollut sellaisia huimauksen hetkiä, se on vähän pirullinen tunne, kun ei hallitse pystyasentoonsa.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Joo, ´´kuudes aisti´´ sanontaa on käytetty intuitiosta. Fyysisistä aistesta tuo on se kuudes, niinkuin ´´kylmätotuus´´ laittamassa linkissä on.
        Joskus on ollut sellaisia huimauksen hetkiä, se on vähän pirullinen tunne, kun ei hallitse pystyasentoonsa.

Miten intuition voi laittaa uinumaan?
        Sehän on niinkuin mikä vain tunne, vaisto, vainu, aavistus, vietti... mikä tulee kun on tullakseen tai on tulematta tahdosta riippumattomana.

• Aistit.happamina

Ei sitä voi laittaa.
        Se vaan on, tuolla jossain, piilossa, vaanimassa valmiina hyppäämään esiin, tai sitten ei.
        On vain jatkettava elämää, vaistonvaraisesti vaistoihinsa luottaen. Niin joutui ja yhä joutuu elämään lukematon määrä ihmisiä sotatoimi ja konflikti alueilla.
        "Missä se tappaja luuraa, kas tuolla puun takana vaanii, onneksi minulla oli kuudes aisti ja seitsemäs varastossa".

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Piti vielä kysyä tuotakin, kun kirjoitit aloituksessa:
        """Entä miten arkesi sujuu viiden tavallisen aistisi kanssa?"""
        Onko intuitio sitten jotenkin epätavallista? Yleensäkään minä en sitä aistiksi lukisi sen enempää kuin tunteita tai tuntemuksiakaan. Se on yksi ihmisen ominaisuuksista, joillakin voimakkaampi ja tarkempi kuin toisilla samoin kuin sävelkorva tai värisilmä, minun mielestäni.

• eppu2
        Aistit.happamina kirjoitti:

Ei sitä voi laittaa.
        Se vaan on, tuolla jossain, piilossa, vaanimassa valmiina hyppäämään esiin, tai sitten ei.
        On vain jatkettava elämää, vaistonvaraisesti vaistoihinsa luottaen. Niin joutui ja yhä joutuu elämään lukematon määrä ihmisiä sotatoimi ja konflikti alueilla.
        "Missä se tappaja luuraa, kas tuolla puun takana vaanii, onneksi minulla oli kuudes aisti ja seitsemäs varastossa".

Tänään oli hyvä aforismi tekstitv:ssä: Sovi henkilökohtainen tapaaminen itsesi kanssa.
        Ajatukseni on, että, kun kuuntelee ja toimii sen intuition mukaan, se myös meille ´puhuu´, mutta, jos ei välitä siitä, vaan tekee aina päinvastoin se heikkenee.

• eppu2

Piti vielä kysyä tuotakin, kun kirjoitit aloituksessa:
        """Entä miten arkesi sujuu viiden tavallisen aistisi kanssa?"""
        Onko intuitio sitten jotenkin epätavallista? Yleensäkään minä en sitä aistiksi lukisi sen enempää kuin tunteita tai tuntemuksiakaan. Se on yksi ihmisen ominaisuuksista, joillakin voimakkaampi ja tarkempi kuin toisilla samoin kuin sävelkorva tai värisilmä, minun mielestäni.

Ei se mitään epätavallista ole, sitä vaan yleiskielessä on sanottu ´kuudenneksi aistiksi´. Sehän ei ole todennettavissa samalla tavalla, kun meidän fyysiset aistimme.

• Saa ihan mielellään nukkua mun puolesta, kasvoin yliherkkien naisten kanssa, ja sitä intuitiota oli vähän liikaa. Tuntosarvet meni ihan solmuun. Vaikka en mä sille mahda ettei se putkahda siitä välillä. Mikä äidinmaidossa tulee, se istuu syvällä.
      Kuitenkin enempi jalat maassa, järkeen päin suuntautuva kuin sydäntä kuuleva. Muutama vuosi sitten taistelin sen kanssa, että kumpaa pitää seurata, järkeä vai intuitiota. Ajattelin vähän silleen, että entä jos olenkin tukahduttanut sen intuition kaikki nämä vuodet, ja se olisikin mun juttuni. Kun kuitenkin kannan sen mukanani. Njäh, paskaksi meni :) Järki hoi, älä jätä.
      Väitän vielä tähän loppuun, että ihminen joka seuraa intuitiota, on väärässä 7 kertaa 10stä :))

• Järki-hoi-tule-luo

Suhde 9/10 oikeampi luku, veikkaan. Se on vähän sama kuin nähdä (muka) tuleva sulho tai morsio apilaniityllä juhannusyönä tai sua neito vai lähde kaunis katselen likellä vettäsi. Kyl siellä lähteessä voi olla sammakko joka kurkkii.
        Jotkut asiat vaan on vaistoja, joskus osuu joskus ei. Pitkään yhdessä olleet pariskunnat hitsautuvat kuin samaksi vaistoksi/ajatukseksi. Sekin johtunee siitä, että vuosikymmenten saatossa on samaa / samankaltaista asiaa toistanut useita kertoja, se on juurtunut molempien mieleen ja sitä kautta ikään kuin "osaa lukea toisen ajatuksia", melkein tietää mitä toinen on sanomassa, alitajunta muistaa että se on sanonut sen ennenkin.

• eppu2

Paljolti riippuu siitä, miten asiaan suhtautuu.
        Jos olet vastakarvainen ja heität romukoppaan koko ajatuksen, se on hiljaa.

• eppu2
        Järki-hoi-tule-luo kirjoitti:

Suhde 9/10 oikeampi luku, veikkaan. Se on vähän sama kuin nähdä (muka) tuleva sulho tai morsio apilaniityllä juhannusyönä tai sua neito vai lähde kaunis katselen likellä vettäsi. Kyl siellä lähteessä voi olla sammakko joka kurkkii.
        Jotkut asiat vaan on vaistoja, joskus osuu joskus ei. Pitkään yhdessä olleet pariskunnat hitsautuvat kuin samaksi vaistoksi/ajatukseksi. Sekin johtunee siitä, että vuosikymmenten saatossa on samaa / samankaltaista asiaa toistanut useita kertoja, se on juurtunut molempien mieleen ja sitä kautta ikään kuin "osaa lukea toisen ajatuksia", melkein tietää mitä toinen on sanomassa, alitajunta muistaa että se on sanonut sen ennenkin.

Hyviä ajatuksia nuokin, ihan tuota en takaa ajanut.
        En mihinkään juhannustaikoihin usko.
        Tuo mitä sanoit puolisoiden yhteenhitsautumisesta, on sinällään ihan totta.
        Ajatukseni on sellainen, että, jos esim. puoliso myöhästyy (intuitiota kai voisi vaistoksikin sanoa) ja on sattunut vaikka onnettomuus, toiselle tulee vahva tunne, että nyt on jotain hullusti.

• eppu2 kirjoitti:

Paljolti riippuu siitä, miten asiaan suhtautuu.
        Jos olet vastakarvainen ja heität romukoppaan koko ajatuksen, se on hiljaa.

Mä en usko että se intuitio lakkaa olemasta vaikka ei suostu kuuntelemaan sitä. Kaikilla on sellainen vaistonvarainen ajatusmaailma.
        Jos vaikka otetaan se esimerkki minkä annoit. Samahan kävisi minunkin mielessä, että nyt on jotain pahaa tapahtunut. Intuitioon luottava antaa mielikuvitukselle vallan että pahin on käynyt. Järkeensä luottava sanoo että intuitioon ei ole luottamista vasta kun se tieto tullut mitä on tapahtunut.
        Uskon että meillä kaikilla on se sama vaisto ja kuudes aisti. Miten paljon sitä kuuntelee ja viljelee, on varmaan eletyn elämän ja persoonallisuuden summa.
        Niin, ja tietty, toiset vaan ovat herkemmät kuin toiset, sitä ei voi valita - toiset luontaisesti aistii enemmän kuin toiset. Lukee kehonkieltä, rivienvälejä, äänensävyjä, luontoa ja tuulensuuntia. Mutta elääkö sen mukaan vai faktojen kanssa... se on valinta. Väittäisin :) Vastaan saa väittää.

• eppu2
        hmp.f kirjoitti:

Mä en usko että se intuitio lakkaa olemasta vaikka ei suostu kuuntelemaan sitä. Kaikilla on sellainen vaistonvarainen ajatusmaailma.
        Jos vaikka otetaan se esimerkki minkä annoit. Samahan kävisi minunkin mielessä, että nyt on jotain pahaa tapahtunut. Intuitioon luottava antaa mielikuvitukselle vallan että pahin on käynyt. Järkeensä luottava sanoo että intuitioon ei ole luottamista vasta kun se tieto tullut mitä on tapahtunut.
        Uskon että meillä kaikilla on se sama vaisto ja kuudes aisti. Miten paljon sitä kuuntelee ja viljelee, on varmaan eletyn elämän ja persoonallisuuden summa.
        Niin, ja tietty, toiset vaan ovat herkemmät kuin toiset, sitä ei voi valita - toiset luontaisesti aistii enemmän kuin toiset. Lukee kehonkieltä, rivienvälejä, äänensävyjä, luontoa ja tuulensuuntia. Mutta elääkö sen mukaan vai faktojen kanssa... se on valinta. Väittäisin :) Vastaan saa väittää.

Ihminenhän voi kehittää kaikkea itsessään, jos niin haluaa.
        Kyllä intuitio on kaikilla olemassa, sen kuunteleminen vahvistaa sitä ja hylkääminen heikentää.
        Vaan ihmisen sisässä on aina se järjen ja tunteen/vaiston taistelu. Kumpi edellä mennään mihinkin tilanteeseen.

• de-meter
        eppu2 kirjoitti:

Ajatukseni on sellainen, että, jos esim. puoliso myöhästyy (intuitiota kai voisi vaistoksikin sanoa) ja on sattunut vaikka onnettomuus, toiselle tulee vahva tunne, että nyt on jotain hullusti.

Voiko kyse olla yhteenhitsautumisesta, jos ilmiö on ollut mukana parin suhteessa alusta saakka ? Että "kuulee" toisen ajatukset, sanoo sen, mitä toinen juuri oli sanomassa ?

Olen kertonutkin hupaisan esimerkin intuitiivisesta viestinnästä vanhemman ja lapsen välillä ajalta jolloin poikani olivat pieniä ja ulkona leikkimässä. Lupasin heidän lähtiessään, että lähetän heille intuitiivisen viestin silloin, kun on syytä tulla syömään. Lähetinkin sen, mutta poikia ei kuulunut. Kun he lopulta tulivat, tivasin, eivätkö he saaneet viestiä.
        "Kyllä me saimme, mutta leikki ei niin pahasti kesken, ettei maltettu lähteä", he vastasivat..)) No en vakuuttele. "Usko vahvistaa kokemusta ja kokemus uskoa"...

• eppu2
        de-meter kirjoitti:

Voiko kyse olla yhteenhitsautumisesta, jos ilmiö on ollut mukana parin suhteessa alusta saakka ? Että "kuulee" toisen ajatukset, sanoo sen, mitä toinen juuri oli sanomassa ?

Olen kertonutkin hupaisan esimerkin intuitiivisesta viestinnästä vanhemman ja lapsen välillä ajalta jolloin poikani olivat pieniä ja ulkona leikkimässä. Lupasin heidän lähtiessään, että lähetän heille intuitiivisen viestin silloin, kun on syytä tulla syömään. Lähetinkin sen, mutta poikia ei kuulunut. Kun he lopulta tulivat, tivasin, eivätkö he saaneet viestiä.
        "Kyllä me saimme, mutta leikki ei niin pahasti kesken, ettei maltettu lähteä", he vastasivat..)) No en vakuuttele. "Usko vahvistaa kokemusta ja kokemus uskoa"...

Tuli mieleeni sana ´telepatia.
        Varmaankin useille on käynyt niin, että juuri, kun on ajatellut soitan hälle kohta. Puhelin soi ja siellähän se.
        Mutta yleensä ottaen, jos elät elämääsi lähellä toista ja kemiat sopii hyvin, niin opit oivaltamaan toisen mietteitä ja aikomuksia.
        Huomaat esimerkiksi kehon kielen, vaikket tiedostaisikaan.
        Muistan työelämästä, miten jonkun työkaverin kanssa kaikki sujui kuin tanssi ja samat arkipäivän asiat jonkun toisen kanssa sujui vähemmän mallikkaasti.

• eppu2 kirjoitti:

Ihminenhän voi kehittää kaikkea itsessään, jos niin haluaa.
        Kyllä intuitio on kaikilla olemassa, sen kuunteleminen vahvistaa sitä ja hylkääminen heikentää.
        Vaan ihmisen sisässä on aina se järjen ja tunteen/vaiston taistelu. Kumpi edellä mennään mihinkin tilanteeseen.

Mä en usko että intuition hylkääminen heikentää sitä. Tiedostat ja tunnet ne jutut ihan yhtä lailla, päätös mitä teet sen jälkeen on vain erilainen.
        Tai näin mä sen itse koen. Aistin esim. palstalaisistakin vaikka mitä, tietty energia virtaa jokaisen kirjoituksessa, mutta jos se on negatiivinen, en anna sen häiritä. Äh, yleensä täytyy änkeä tähän väliin, yleensä en anna sen häiritä. Voi olla että sinulla on erilaisia kokemuksia? Tietty saattaa vaikuttaa siltä että ihminen ei enää aisti juttuja, koska hän ei reagoi niiden pohjalta.
        Ja itse asiassa minusta on tullut mestari löytämään järjen äänen intuitiossa jos se on tarpeeksi mieluisa :) Kuten tämä talo, kun sen jo kohta 4 vuotta sitten löysin, halusin sen. Sitten vaan tuijottelemaan niitä hyviä puolia :)) itsenäisyys, lasten kasvaminen, jälleenmyyntiarvo, enemmän hyötyliikuntaa jne...

• eppu2
        hmp.f kirjoitti:

Mä en usko että intuition hylkääminen heikentää sitä. Tiedostat ja tunnet ne jutut ihan yhtä lailla, päätös mitä teet sen jälkeen on vain erilainen.
        Tai näin mä sen itse koen. Aistin esim. palstalaisistakin vaikka mitä, tietty energia virtaa jokaisen kirjoituksessa, mutta jos se on negatiivinen, en anna sen häiritä. Äh, yleensä täytyy änkeä tähän väliin, yleensä en anna sen häiritä. Voi olla että sinulla on erilaisia kokemuksia? Tietty saattaa vaikuttaa siltä että ihminen ei enää aisti juttuja, koska hän ei reagoi niiden pohjalta.
        Ja itse asiassa minusta on tullut mestari löytämään järjen äänen intuitiossa jos se on tarpeeksi mieluisa :) Kuten tämä talo, kun sen jo kohta 4 vuotta sitten löysin, halusin sen. Sitten vaan tuijottelemaan niitä hyviä puolia :)) itsenäisyys, lasten kasvaminen, jälleenmyyntiarvo, enemmän hyötyliikuntaa jne...

Intuitio on tieto, jonka tietää tietävänsä.
        Mutta, kun rupeaa ajattelemaan, mistä minä tuon tiedän. Vastaus on: En tiedä.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Intuitio on tieto, jonka tietää tietävänsä.
        Mutta, kun rupeaa ajattelemaan, mistä minä tuon tiedän. Vastaus on: En tiedä.

Olet taas kopioinut väärin netiltä.
        Näinhän siellä lukee, että intuitio on tieto, jota emme tiedä, että tiedämme. Annoit määrirelmän positiivisesta tiedosta.
        Wikipedialta lainattuna:
        """Tiedostamme tietävämme tai emme tiedosta. Saamme seuraavat neljä tietämisen mahdollisuutta:

Tiedämme, että tiedämme (positiivinen tieto)
        Tiedämme, että emme tiedä (negatiivinen tieto)
        Emme tiedä, että tiedämme (intuitio)
        Emme tiedä, että emme tiedä (tietomme rajat)."""

• de-meter
        eppu2 kirjoitti:

Tuli mieleeni sana ´telepatia.
        Varmaankin useille on käynyt niin, että juuri, kun on ajatellut soitan hälle kohta. Puhelin soi ja siellähän se.
        Mutta yleensä ottaen, jos elät elämääsi lähellä toista ja kemiat sopii hyvin, niin opit oivaltamaan toisen mietteitä ja aikomuksia.
        Huomaat esimerkiksi kehon kielen, vaikket tiedostaisikaan.
        Muistan työelämästä, miten jonkun työkaverin kanssa kaikki sujui kuin tanssi ja samat arkipäivän asiat jonkun toisen kanssa sujui vähemmän mallikkaasti.

Aivan, eppu2. Minun rajatietoharrastuksestani on niin pitkä aika, että sotken käsitteet
        Telepatia on tosiaan niin yleistä, että varmasti meillä kaikilla on siitä arjen kokemuksia.
        Joskus on esitetty sellaistakin väitettä, että meidän uudet kommunikaatiovälineemme ovat vähentäneet tuon tyyppistä viestitystä ihmisten välillä. Ei tarvitse enää virittyä muulle kuin arjen aaltopituudelle. Köyhäksi menee..))

• eppu2

Olet taas kopioinut väärin netiltä.
        Näinhän siellä lukee, että intuitio on tieto, jota emme tiedä, että tiedämme. Annoit määrirelmän positiivisesta tiedosta.
        Wikipedialta lainattuna:
        """Tiedostamme tietävämme tai emme tiedosta. Saamme seuraavat neljä tietämisen mahdollisuutta:

Tiedämme, että tiedämme (positiivinen tieto)
        Tiedämme, että emme tiedä (negatiivinen tieto)
        Emme tiedä, että tiedämme (intuitio)
        Emme tiedä, että emme tiedä (tietomme rajat)."""

Minun lauseeni kertoo ainoastaan intuitiosta ja käsitykseni siitä.
        Katsoin tuon ´´Sinun wikipediasi´´ siinähän käsitellään, tietämisen mahdollisuuksia, jotka ovat jaetut kohtiin, luulo, ratinaalinen tieto ja intuitio.
        Osaan kopioida oikein, jos ylipäätään kopioin ja kun kopioin, laitan lähteen.
        Me siis tiedämme, että intuitio on tieto, joka ei ole luulo, eikä ratinaalinen tieto, voitaisiin sanoa, että emme tiedä mistä se tulee.
        Mutta, jos ajattelemme pisemmälle, voimme sanoa, että se tulee telepaattisesti kohteelta, jota intuitiomme koskee.

• Sisäistätietoa

Sinä et sitten vissiin ole ikinä kuullut ihmisen alitajunnasta mitään?

Siihen aikaan kun tyttäreni oli rippikouluikäinen, meillä puhuttiin siitä jonkun verran ja hän sai myös kirjan nimeltänsä Alitajunnan voima. Melkein kymmenen vuotta nuorempi veljensä kerran nukkumaanmenoaikaan äidin halatessa hyväksi yöksi kysyi, mitä se alitajunta on. Tuoko tuolla? Hän osoitti haarojensa väliin.

Vaikka kikatuskohtaus oli kauhea, koetin silti selittää, missä aiheen oletetaan asuvan. Tiedätkö sinä?

Telepatia saattaa tulla ulkopuolelta, mutta intuitio on sinun sisälläsi eikä missään ulkopuolella, koska se on sinun oma vaistosi, vainusi olevasta, elämästä ja maailmasta.

• eppu2
        Sisäistätietoa kirjoitti:

Siihen aikaan kun tyttäreni oli rippikouluikäinen, meillä puhuttiin siitä jonkun verran ja hän sai myös kirjan nimeltänsä Alitajunnan voima. Melkein kymmenen vuotta nuorempi veljensä kerran nukkumaanmenoaikaan äidin halatessa hyväksi yöksi kysyi, mitä se alitajunta on. Tuoko tuolla? Hän osoitti haarojensa väliin.

Vaikka kikatuskohtaus oli kauhea, koetin silti selittää, missä aiheen oletetaan asuvan. Tiedätkö sinä?

Telepatia saattaa tulla ulkopuolelta, mutta intuitio on sinun sisälläsi eikä missään ulkopuolella, koska se on sinun oma vaistosi, vainusi olevasta, elämästä ja maailmasta.

Tämän rivin aloitti hmp.f, en nyt tiedä tarkoititko kommenttisi minulle, kun et kuitenkaan ´kommentoinut lainaten´ no, kuitenkin tuosta alitajunnasta. sehän on, kuin sisäinen mieli,joka työskentelee jopa nukkuessamme.
        Tuottaa vastauksia ongelmiinmme.
        Telepatia taas on ajatuksensiirtoa. Saamme saman ajatuksen, saamme viestin.
        Intuitiosta jo olen paljon sanonutkin. Siis pitää kuunnella itseään, sisimpäänsä intuitiotaan.
        Kun on kysymys ei fyysisesti todennetuista asioista ( ainakaan vielä) emme voi ihan satavarmoja olla, miten tieto kulkee.
        Tiedämme sen, jonka meitä viisaammat ovat analysoineet ja oman kokemuksemme.

• Sisäistätietoa kirjoitti:

Minulleko sä...?
        Alitajuntaan laitan kaiken tiedostomattoman, kaikki sitä mitä ei varmasti tiedä. Aivoissa varmaan sijaitsee, ja on eläimellisin vaistomme. Hälytyskello, jonka avulla aikoinaan ihmiskunta säilyi hengissä. Meillä on se kaikilla. Toiset valitsee kuunnella sitä kun toimivat, toiset puntaroi järkensä kanssa.

• Aikuisenaopiskellut

Ehkä se sitten oli "hälytyskello" joka toimi koulun luokassa aika monta kertaa kun kukaan muu ei tiennyt vastausta enkä minäkään, mutta minut pantiin jostain kummallisesta syystä vastaamaan. Meni oikein tai väärin niin siitä päästiin kuitenkin aina jatkamaan aihetta eteenpäin.

Yksi kerta oli erityinen, koska opettajan kysymyskin oli niin kummallinen ettei sitä pystynyt avaamaan. Ryhmätyönä juttua saatiin pohdiskella ja sitten piti ilmoittaa lopputulos, jota kukaan ei saanut monimutkaisesta ajatusvyyhdestä tai -yhtälöstä selville. Arvatenkin meikä joutui omassa ryhmässään suunsa aukaisemaan ja tulos oli opettajan auki lonksahtaneet leukaluut. Oikeasti, ihan konkreettisesti haavinsa levähti ammolleen.

Tästä tapahtumasta opin, että ainakin minun kannattaa käyttää vaistoa ja alitajuntaisia voimavarojani hyväksi kun tehtävä on tai tuntuu mahdottomalta. En sitten tiedä meinaako se samalla sitä, että järkeä on vähemmän.

• eppu2
        Aikuisenaopiskellut kirjoitti:

Ehkä se sitten oli "hälytyskello" joka toimi koulun luokassa aika monta kertaa kun kukaan muu ei tiennyt vastausta enkä minäkään, mutta minut pantiin jostain kummallisesta syystä vastaamaan. Meni oikein tai väärin niin siitä päästiin kuitenkin aina jatkamaan aihetta eteenpäin.

Yksi kerta oli erityinen, koska opettajan kysymyskin oli niin kummallinen ettei sitä pystynyt avaamaan. Ryhmätyönä juttua saatiin pohdiskella ja sitten piti ilmoittaa lopputulos, jota kukaan ei saanut monimutkaisesta ajatusvyyhdestä tai -yhtälöstä selville. Arvatenkin meikä joutui omassa ryhmässään suunsa aukaisemaan ja tulos oli opettajan auki lonksahtaneet leukaluut. Oikeasti, ihan konkreettisesti haavinsa levähti ammolleen.

Tästä tapahtumasta opin, että ainakin minun kannattaa käyttää vaistoa ja alitajuntaisia voimavarojani hyväksi kun tehtävä on tai tuntuu mahdottomalta. En sitten tiedä meinaako se samalla sitä, että järkeä on vähemmän.

Ei varmaankaan ole järkeä vähemmän.
        Ajattelisin, että yhdistyneenä vaistoosi, Sinulla saattaa olla keskimääräistä parempi ongelmaratkaisukyky.

• eppu2 kirjoitti:

Ei varmaankaan ole järkeä vähemmän.
        Ajattelisin, että yhdistyneenä vaistoosi, Sinulla saattaa olla keskimääräistä parempi ongelmaratkaisukyky.

Ja lisänä vielä, opettajan tarkka vaisto joka aavisti että siinä on fiksu oppilas :)

• siilimuori3
        eppu2 kirjoitti:

Intuitioon uskon silloin kun ihmisen suu kertoo eriä mitä olemus. Joskus tulee vahva tunne siitä et asiat ei ole niin kuin kerrotaan ja tämä on monesti paljastunut todeksi.

• Kiittikuiteskiii

Öööö ... hmmm ... ehkä osaan vain järjestellä sanat oikeaan ja hyvään järjestykseen. Niin että hölynpölystäkin tulee ymmärrettävä asia oli siinä asiaa tei ei.

• de-meter

Olin ensin sanomassa, ettei intuitioon voi itse vaikuttaa: se tulee apuun jos on tullakseen.
      Luulen kuitenkin, että sen verran voi tehdä, että pitää mielensä avoimena muullekin kuin arjen ulottuvuudelle. Hiljaisuus, luonto, taide, unet, "mystiikka". Uskon näiden herättävän intuitiota ja rikastuttavan elämään muutenkin.
      Minulla taitaa myös käsitteet olla hiukan hukassa. Intuitio kuulostaa aika juhlalliselta, puhun itse vaistoista tai isommissa asioissa raamatullisesti varjeluksesta.
      Nuo arkisemmat aistit ovat tainneet heikenkentyä siinä tahdissa kuin ne ikääntyneellä tekevät: silmälasit, makuaistin muutokset, heinäsirkat eivät laula enää...Hajuaistini on edelleen kiusallisen herkkä, tuntoaistiinkin koen pikemminkin herkistyneen kuin heikentyneen.. Nuo kaksi "uutta" aistia taitavat myös olla selvitystilassa. Seisominen yhdellä jalassa silmät kiinni ei tunnu vakaalta, ainakaan nyt flunssapotilaana...

• eppu2

Nuo määritelmäsi mielen avoimena pitämiseksi ovat juuri sitä aineetonta ruokaa, jota ihminen tarvitsee. Toki niitä varmaan muitakin lajeja.
        Käytön puutteessahan kaikki ruostuu. Intuitiokin. Eihän ihmisen tarvitse montaakaan päivää maata liikkumatta, kun jo on aika kangistunut.
        Vielä minä viime kesänä kuulin heinäsirkan sirityksen.
        Vuosi sitten, kun minulla oli se korvavaiva 2 kk, kuuloni oli siitä korvasta alentunut, mutta se palautui ennalleen.
        Kokeilin kerran silmät kiinni yhdellä jalalla seisomista, ei tule mitään. Silmät auki kyllä onnistuu hyvin.

• "de-meter"

Intuitio oikeastaan on lipsahdus minulta.
        Kehittelin sitä mielessäni ja kerroin Jesselle mihin ihminen voisi sitä
        käyttää.
        Jessen mieli-kuvitus kun on kahta-kauheampi kuin minun, niin se otti homman
        todesta.
        Totesimme molemmat, Jesse ja minä, että annetaan intuition iskeä vain
        senlaista ihmistä joka on voimakkaitten tunteitten vallassa.
        Jesse esitteli jutun faijalleen, faijansa otti idean mukisematta vastaan,
        liittäen sen luomis-kertomukseensa.

Pikku-vihje siis teille:
        Antakaa tunteittenne leiskua!
        Repikää turvetta tuskassanne, kyllä se turve siitä kasvaa.
        Suudelkaa kaarnat puusta.
        Kaarnakin kasvaa ja puu on nuorekkuudestaan iloinen.
        Lohtu-syökää kukkien sipulit.
        Katselu, eikä kastelu riitä intuitioihin.
        Huutakaa ilossanne karvat pois linnun-pojilta.
        Syökää saamanne madot!
        Kun annatte maailmalle viimeiset tunne-virtojen laineiden väreet.
        saatatte tuntea taivaan nahoissanne.

"Neulojalle pisto sormeen voi olla paimenen rakkauden-osoitus"

H.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Nuo määritelmäsi mielen avoimena pitämiseksi ovat juuri sitä aineetonta ruokaa, jota ihminen tarvitsee. Toki niitä varmaan muitakin lajeja.
        Käytön puutteessahan kaikki ruostuu. Intuitiokin. Eihän ihmisen tarvitse montaakaan päivää maata liikkumatta, kun jo on aika kangistunut.
        Vielä minä viime kesänä kuulin heinäsirkan sirityksen.
        Vuosi sitten, kun minulla oli se korvavaiva 2 kk, kuuloni oli siitä korvasta alentunut, mutta se palautui ennalleen.
        Kokeilin kerran silmät kiinni yhdellä jalalla seisomista, ei tule mitään. Silmät auki kyllä onnistuu hyvin.

Älä ruoki sitä "kuudetta aistiasi" liikaa yksin ollessasi. Muuten sinulta häviää intuition ja mielikuvituksen välinen raja ja sinua viedään pöpilään.
        Varustaudu sieltä vähän ihmisten ilmoille vaikka onkin talvi ja pakkaset. Avopäin, että haihtuu liiat höyryt päästä.

• eppu2

Älä ruoki sitä "kuudetta aistiasi" liikaa yksin ollessasi. Muuten sinulta häviää intuition ja mielikuvituksen välinen raja ja sinua viedään pöpilään.
        Varustaudu sieltä vähän ihmisten ilmoille vaikka onkin talvi ja pakkaset. Avopäin, että haihtuu liiat höyryt päästä.

Tekisipä mieleni sanoa jotain, mutten sano. Naurattaa vaan niin vietävästi.
        Ei intuitio ole mielikuvitusta. Sinulla taitaa, nyt rajat mennä sekaisin.
        Eikä mielikuvitus vie ketään ´pöpilään´ sairaus sen tekee.
        Älähän huoli, joka päivä käyn lenkillä, ei pakkaset minua estä, mutta niin ´pöpi´ en vielä ole, että sinne ilman päähinettä menisin.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Tekisipä mieleni sanoa jotain, mutten sano. Naurattaa vaan niin vietävästi.
        Ei intuitio ole mielikuvitusta. Sinulla taitaa, nyt rajat mennä sekaisin.
        Eikä mielikuvitus vie ketään ´pöpilään´ sairaus sen tekee.
        Älähän huoli, joka päivä käyn lenkillä, ei pakkaset minua estä, mutta niin ´pöpi´ en vielä ole, että sinne ilman päähinettä menisin.

Sanoinkin, että jos liikaa ruokit sitä intuitiotasi (ja omatahtoisesti pyrit saamaan sitä esiin), niin sinulla sekoittuu sen ja mielikuvituksen välinen raja niin, ettet kohta edes erota niitä enää toisistaan.
        En sanonut mitään, että intuitio olisi mielikuvitusta, enkä sano.
        Tulet tekemään hassuja asioita, jos tarkkailet ja kuulostelet koko ajan intuitiotasi ja toimit sen mukaan, mitä se sinulle kuiskaa. Ei intuitio ole sellaista, mikä kutsutaan esiin, vaan se tulee spontaanisti silloin kun tulee.
        Sekoitit muuten ihanasti toisiinsa tuolla aikaisemmin telepatian ja intuition, kun kirjoitit: """Mutta, jos ajattelemme pisemmälle, voimme sanoa, että se tulee telepaattisesti kohteelta, jota intuitiomme koskee."""
        Telepaattinen yhteys myös johonkin aivottomaan asiaan tai esineeseen (-kö)?
        Alleviivaan sitä vastoin tuon, mitä "Sisäistätietoa" kirjoitti: """Telepatia saattaa tulla ulkopuolelta, mutta intuitio on sinun sisälläsi eikä missään ulkopuolella, koska se on sinun oma vaistosi, vainusi olevasta, elämästä ja maailmasta."""

• eppu2

Sanoinkin, että jos liikaa ruokit sitä intuitiotasi (ja omatahtoisesti pyrit saamaan sitä esiin), niin sinulla sekoittuu sen ja mielikuvituksen välinen raja niin, ettet kohta edes erota niitä enää toisistaan.
        En sanonut mitään, että intuitio olisi mielikuvitusta, enkä sano.
        Tulet tekemään hassuja asioita, jos tarkkailet ja kuulostelet koko ajan intuitiotasi ja toimit sen mukaan, mitä se sinulle kuiskaa. Ei intuitio ole sellaista, mikä kutsutaan esiin, vaan se tulee spontaanisti silloin kun tulee.
        Sekoitit muuten ihanasti toisiinsa tuolla aikaisemmin telepatian ja intuition, kun kirjoitit: """Mutta, jos ajattelemme pisemmälle, voimme sanoa, että se tulee telepaattisesti kohteelta, jota intuitiomme koskee."""
        Telepaattinen yhteys myös johonkin aivottomaan asiaan tai esineeseen (-kö)?
        Alleviivaan sitä vastoin tuon, mitä "Sisäistätietoa" kirjoitti: """Telepatia saattaa tulla ulkopuolelta, mutta intuitio on sinun sisälläsi eikä missään ulkopuolella, koska se on sinun oma vaistosi, vainusi olevasta, elämästä ja maailmasta."""

En sanonutkaan, että sitä voisi kutsua, ei se niin mene.
        Sanoin, että sitä pitää kuunnella, siis, jos se tulee sitä pitää kuunnella eikä työntää pois.
        Useinhan syntyy epäröinti, että sanoo itselleen, taidan kuvitella.
        En tarkoittanut sekoittaa intuitiota ja telepatiaa. Pohdiskelin sitä tiedon tulemista.
        Esim. jos läheinen on onnettomuudessa ja saat intuitiivisen tiedon, että jotain on hullusti. Voiko se intuitio tulla telepatian kautta.
        Emme tiedä sitäkään varmasti.
        Vastasin ´´sisäistätietoa´´ kommentoijalle. luitko.
        Tuonne loppuun laitoin linkin, erään tutkijan näkemystä asiasta.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Sanoin, että sitä pitää kuunnella, siis, jos se tulee sitä pitää kuunnella eikä työntää pois.
        En tarkoittanut sekoittaa intuitiota ja telepatiaa. Pohdiskelin sitä tiedon tulemista.
        Esim. jos läheinen on onnettomuudessa ja saat intuitiivisen tiedon, että jotain on hullusti. Voiko se intuitio tulla telepatian kautta.

Sen neuvon sinulle annan, että älä lähde liikkumaan liian syviin vesiin parapsykologiasi kanssa ja tekemään omia kokeiluja. Jos niitä jo olet tehnytkin, niin lopeta ajoissa. Sillä voi aiheuttaa paljon pahaa itselleen ja toisille.
        Taidat tuossa ylempänä puhua taas telepaattisesta tunteesta.
        Minun yksi hyvä esimerkkini (sinähän jo kerroitkin olleesi telepaattisessa yhteydessä hirven kanssa) intuitiosta tulee yhdeltä työpaikaltani, missä hetken leimahduksesta tuli vain pakottava tunne, että on noustava tuoliltaan ja siirryttävä kauemmaksi. En tiennyt miksi, enkä sitä edes alkanut ajattelemaan vaan läksin kävelemään.
        Vähän matkan päähän päästyäni kuului takaani jumalaton rytinä ja tuolini takanaolevalta pöydältä kaatui suoraan tuolilleni korkea pino (n80kpl) 27cm läpimittaisia lautasia.
        No joo, jotkut puhuvat suojelusenkeleistä, minä intuitiosta. Hyväksyn kummankin, miten vaan. Pääasia, etten saanut niitä lautasia selkääni ja päähäni.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

eppu 2:
        """Sanoin, että sitä pitää kuunnella, siis, jos se tulee sitä pitää kuunnella eikä työntää pois."""
        Kyllä vaan olen sitä mieltä, että ei sitä aina pidä kuunnella ja totella. Joku raja pitää olla selvillä, milloin on kysymys vaarattomasta intuitiosta ja milloin sairaitten aivojen antamasta intuitiosta ja milloin se on työnnettävä pois. Sekin raja voi hämärtyä, jos on jatkuvasti avoin ja varauksetta kuuntelee intuitioitaan.
        Tulee mieleen yksikin tapaus tässä viimeaikoina, kun perheen isä tappoi 10v tyttönsä. Syytä siihen hän ei tiennyt itsekään muuta kuin, että hänelle tuli sellainen intuitio, että hänen on tapettava. Ja niinkuin aina tuollaisissa tapauksissa, niin hän naapureitten mukaan oli ihan normaali ja tasapainoinen ihminen, josta ei olisi uskonut.
        Samoin Anna Lindhin murhaaja kertoi vain yhtäkkiä kuulleensa päässään, että tapa joku. Ihan noin vain vaikka ei tuntenut ihmistä.
        Ja vaikka ei niin pitkälle menisi, että tappamaan, niin tarpeeksi kauan jos jatkuvasti kuuntelee intuitioitaan ja elää niitten mukaan arkeaan, niin pöpilässä on lopulta.

• eppu2

eppu 2:
        """Sanoin, että sitä pitää kuunnella, siis, jos se tulee sitä pitää kuunnella eikä työntää pois."""
        Kyllä vaan olen sitä mieltä, että ei sitä aina pidä kuunnella ja totella. Joku raja pitää olla selvillä, milloin on kysymys vaarattomasta intuitiosta ja milloin sairaitten aivojen antamasta intuitiosta ja milloin se on työnnettävä pois. Sekin raja voi hämärtyä, jos on jatkuvasti avoin ja varauksetta kuuntelee intuitioitaan.
        Tulee mieleen yksikin tapaus tässä viimeaikoina, kun perheen isä tappoi 10v tyttönsä. Syytä siihen hän ei tiennyt itsekään muuta kuin, että hänelle tuli sellainen intuitio, että hänen on tapettava. Ja niinkuin aina tuollaisissa tapauksissa, niin hän naapureitten mukaan oli ihan normaali ja tasapainoinen ihminen, josta ei olisi uskonut.
        Samoin Anna Lindhin murhaaja kertoi vain yhtäkkiä kuulleensa päässään, että tapa joku. Ihan noin vain vaikka ei tuntenut ihmistä.
        Ja vaikka ei niin pitkälle menisi, että tappamaan, niin tarpeeksi kauan jos jatkuvasti kuuntelee intuitioitaan ja elää niitten mukaan arkeaan, niin pöpilässä on lopulta.

Intuitiolla ei ole mitään tekemistä tappokäskyjen kanssa.
        Mikähän mahtaa olla vaarallinen intuitio, en kyllä ole kuullutkaan mokomasta.
        En kyllä tarvitse neuvoja syvistä vesistä, enkä mistään muustakaan.
        Voi herr´jestas, ihan naurattaa.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Intuitiolla ei ole mitään tekemistä tappokäskyjen kanssa.
        Mikähän mahtaa olla vaarallinen intuitio, en kyllä ole kuullutkaan mokomasta.
        En kyllä tarvitse neuvoja syvistä vesistä, enkä mistään muustakaan.
        Voi herr´jestas, ihan naurattaa.

Ihan samalla tavalla sillä on tekemistä tappokäskyn kanssa kuin muittenkin intuitioittensa mukaa toimimisilla (vaikkapa vauhdin hiljentämisellä, kun saa telepaattisen yhteyden hirveen). Liian kauan jos on jatkuvasti avoin kaikille intuitioilleen, niin se järjen ja intuition raja himmenee niinkuin intuition ja oman mielikuvituksensakin raja.
        Edelleenkin, minulla on sellainen intuitio nyt ollut jo palstaa pari vuotta seuranneena, että sukeltelet aikaa tappaaksesi aina syvemmälle ja syvemmälle parapsykologiaan ja "kehität" itseäsi kaikenlaisten gurujen neuvojen mukaan suuntaan ja toiseen. Kehität mihin? Mitä varten? Miksi?
        Anna itsellesi vapaus kehittyä omia aikojaan ilman pinnistelyä ja arvioi kaikki intuitiosi onko ne terveitä vai ei.
        Ps. Mysteerio minulle edelleenkin, että miten joku pystyy nauramaan ja kirjoittamaan samaan aikaan. Mielessäni ihmetellyt sitä ennenkin, jos joku kirjoittaa miten hän nauraa katketakseen tai vetää ainakin isoa D:tä samaan aikaan kun nauraa. Minulta se ei onnistu. Silloin kun nauran, niin pitelen kiinni hyllyvistä mahaläskeistäni ja vedet valuu silmistä niin, etten pysty edes näkemään näppäimiä.

• eppu2

Ihan samalla tavalla sillä on tekemistä tappokäskyn kanssa kuin muittenkin intuitioittensa mukaa toimimisilla (vaikkapa vauhdin hiljentämisellä, kun saa telepaattisen yhteyden hirveen). Liian kauan jos on jatkuvasti avoin kaikille intuitioilleen, niin se järjen ja intuition raja himmenee niinkuin intuition ja oman mielikuvituksensakin raja.
        Edelleenkin, minulla on sellainen intuitio nyt ollut jo palstaa pari vuotta seuranneena, että sukeltelet aikaa tappaaksesi aina syvemmälle ja syvemmälle parapsykologiaan ja "kehität" itseäsi kaikenlaisten gurujen neuvojen mukaan suuntaan ja toiseen. Kehität mihin? Mitä varten? Miksi?
        Anna itsellesi vapaus kehittyä omia aikojaan ilman pinnistelyä ja arvioi kaikki intuitiosi onko ne terveitä vai ei.
        Ps. Mysteerio minulle edelleenkin, että miten joku pystyy nauramaan ja kirjoittamaan samaan aikaan. Mielessäni ihmetellyt sitä ennenkin, jos joku kirjoittaa miten hän nauraa katketakseen tai vetää ainakin isoa D:tä samaan aikaan kun nauraa. Minulta se ei onnistu. Silloin kun nauran, niin pitelen kiinni hyllyvistä mahaläskeistäni ja vedet valuu silmistä niin, etten pysty edes näkemään näppäimiä.

Olet Sinä aika höpöttäjä.
        Elän kuule ihan tavallista tavallisen eläkeläisen elämää.
        Lopeta jo ne mielikuvitelmiesi rakentelu persoonani ympärille. KIITOS!

• Minä taas tykkään että mun intuitio pelaa usein paremmin kuin järkeily. Joskus (aika usein) sattuu että alan pyörittään jotain juttua mielessäni, analysoimaan, syynäämään perinpohjin, kääntelemään ja vertailemaan eri vaihtoehtoja ja näkökulmia mielessäni ja sitten huomaan että olin aivan oikeassa ennenkuin edes aloin käsittelemään asiaa mielessäni. Elikkä olen alkanut luottaa enemmän omaan intuitiooni.

Esimerkiksi toi Lutusen tapaus: mä tiesin niinkun intuitiivisesti että mä pärjään ton tyypin kanssa ihan kohtuullisesti ja että me passataan yhteen.

Asi ajota olen miettinyt useampia vuosia on josko myisin kotini Kolumbiassa ja sijoittasin tänne nekin lantit vai antaisinko asioiden olla. Molemmilla vaihtoehdoilla on omat hyvät ja huonot puolensa. Intuitio ei oo auttanut mua tässä asiassa.

Eli uskon intuition olevan tärkeä osa elämäämme mutta sillä on eri "vaikutusalue" kuin järjenkäytöllä.

• luota.markkinoihin

myy äkkii ennenko kolumbialainen huumekartelli ottaa savimajasi varastokseen, kyl ne maksaa muutaman sata dollaria siitä ainakin.

• luota.markkinoihin kirjoitti:

myy äkkii ennenko kolumbialainen huumekartelli ottaa savimajasi varastokseen, kyl ne maksaa muutaman sata dollaria siitä ainakin.

:)
        360 neliöö suurkaupungissa kyllähän sinne mahtuis aika paljon kokaa varastoon...nyt siellä asuu parikymmentä vanhusta varastoituneina yksityiseen vanhainkotiin. Toisaalta tuntuu kurjalta myydä kunne vanhukset viihtyy olen käynyt kerran niitä moikkaamassa nyt aionmennä katsastamaan tilanteen uudelleen parinkuukaudenpäästä. Josko vanhainkodin pitäjä haluaisi ostaa kunnollisella hinnalla. Toisaalta markkinat on huonot ja peson arvo on laskenut.

• eppu2

Tuo mitä alussa kerroit tuosta asioiden järkeilystä suhteessa intuitioon, on hyvin tuttua. Itselleni on käynyt näitä juttuja.
        Tuo myyntiasia, ajattelisin, että intuitio toimii paremmin aineettomissa asioissa, kuin aineellisissa.

• de-meter
        Paloma.se.co kirjoitti:

:)
        360 neliöö suurkaupungissa kyllähän sinne mahtuis aika paljon kokaa varastoon...nyt siellä asuu parikymmentä vanhusta varastoituneina yksityiseen vanhainkotiin. Toisaalta tuntuu kurjalta myydä kunne vanhukset viihtyy olen käynyt kerran niitä moikkaamassa nyt aionmennä katsastamaan tilanteen uudelleen parinkuukaudenpäästä. Josko vanhainkodin pitäjä haluaisi ostaa kunnollisella hinnalla. Toisaalta markkinat on huonot ja peson arvo on laskenut.

Sinähän olen toiminut yhtä mallikkaasti kuin meidän pääministeri, Paloma. Majoittanut asunnon tarvitsijoita omaan kotiisi...))
        Kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoiselta. Pitikö asunto remontoida vastaamaan vanhusten tarpeita, vai riittikö heille "kodinomaisuus" ?
        Monenlaista viritystä on meidänkin lähipiirissä ollut, kun ikäännytään ja jollakin meistä on tilaa yli oman tarpeen...

• de-meter kirjoitti:

Sinähän olen toiminut yhtä mallikkaasti kuin meidän pääministeri, Paloma. Majoittanut asunnon tarvitsijoita omaan kotiisi...))
        Kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoiselta. Pitikö asunto remontoida vastaamaan vanhusten tarpeita, vai riittikö heille "kodinomaisuus" ?
        Monenlaista viritystä on meidänkin lähipiirissä ollut, kun ikäännytään ja jollakin meistä on tilaa yli oman tarpeen...

Laitoksen omistaja siis vuokraa taloani (on nyt vuokrannut jo varmaan jonkun tyyppi 7-8 vuotta, maksaa vuokrat ajallaan ja pitää talon kunnossa (korjaukset veloitetaan minun tililtäni). Kävin nopeesti vilkasemassa viime reissulla, mutta meillä oli niinkiire että en ehtinyt muuta kuin tekeen pikasyynin ja toteamaan että taloon oli ilmestynyt monta uutta pientä huonetta kun suurempia makkareita (5 kpl, 4 kylppäriä aikaisemmin, nyt taitaa olla kymmenkunta pientä huonetta ja vanhukset jakavat veskejä ja kylppäreitä) minulle informoitiin että omistaja on omalla kustannuksellaan jakanut huoneita ja että väliseinät ovat kevytrakenteisia ja helposti poistettavia ) Talon sisällä oleva sisäpiha johon olin joskus suunnitellut piazzaa jossa on suihkulähde ja suuria ruukkupalmuja on rakennettu umpeen.

Mummot siellä istuskelivat yleisissä tiloissa ja vilkuttelivat ja tulivat juttelemaan.

• de-meter
        Paloma.se.co kirjoitti:

Laitoksen omistaja siis vuokraa taloani (on nyt vuokrannut jo varmaan jonkun tyyppi 7-8 vuotta, maksaa vuokrat ajallaan ja pitää talon kunnossa (korjaukset veloitetaan minun tililtäni). Kävin nopeesti vilkasemassa viime reissulla, mutta meillä oli niinkiire että en ehtinyt muuta kuin tekeen pikasyynin ja toteamaan että taloon oli ilmestynyt monta uutta pientä huonetta kun suurempia makkareita (5 kpl, 4 kylppäriä aikaisemmin, nyt taitaa olla kymmenkunta pientä huonetta ja vanhukset jakavat veskejä ja kylppäreitä) minulle informoitiin että omistaja on omalla kustannuksellaan jakanut huoneita ja että väliseinät ovat kevytrakenteisia ja helposti poistettavia ) Talon sisällä oleva sisäpiha johon olin joskus suunnitellut piazzaa jossa on suihkulähde ja suuria ruukkupalmuja on rakennettu umpeen.

Mummot siellä istuskelivat yleisissä tiloissa ja vilkuttelivat ja tulivat juttelemaan.

Aivan. Ei Sipiläkään taida jokaisen asujan kanssa vuokrasopimusta tehdä, yhden kanssa vain..)) Aika isoja muutoksia ovat sitten kuitenkin tehneet. omatoimisesti. Kyllä täällä olisi saanut pyörittää papereita kymmeniä kertoja, setviä lupia ja vastuusuhteita ja sitten vielä läänihallitus valvomassa miten yksikkö toimii tarkoituksensa puitteissa. Eläköön byrokratia..))

• de-meter kirjoitti:

Aivan. Ei Sipiläkään taida jokaisen asujan kanssa vuokrasopimusta tehdä, yhden kanssa vain..)) Aika isoja muutoksia ovat sitten kuitenkin tehneet. omatoimisesti. Kyllä täällä olisi saanut pyörittää papereita kymmeniä kertoja, setviä lupia ja vastuusuhteita ja sitten vielä läänihallitus valvomassa miten yksikkö toimii tarkoituksensa puitteissa. Eläköön byrokratia..))

Oletan että sielläkin tarvitaan jonkinlainen toimintalupa viranomaisilta ennenkuin voi alkaa pitämään yksityistä vanhainkotia. En ole ottanut selvää. Yksi syistä miksi tää vuokralaiseni halusi ottaa taloni vuokralle on nimenomaan se että siinä ei ole yhtään rappua tai kynnystä niin ei tarvinnut asentaa mitään rullatuoliramppia elikkä helpompi roudata ihmisiä sisään ja ulos.
        Joku systeri siellä oli samaan aikaan työssä tsekkaamassa vanhuksia ja lääkäri kuulemma käy kierroksilla kerran viikossa ja takapäivystyksellä.

• Epulle anteeksipyyntöni että olemme suistaneet keskutelua sivuraiteelle.

• de-meter
        Paloma.se.co kirjoitti:

Epulle anteeksipyyntöni että olemme suistaneet keskutelua sivuraiteelle.

Samaa piti sanomani, Paloma ja eppu2. Koskahan sitä oppisi pitämään itsensä kurissa ?

• eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

Epulle anteeksipyyntöni että olemme suistaneet keskutelua sivuraiteelle.

Ei haittaa vaikka vähän rönsyä tulee sekaan.

• Viatonsivullinen

Koen myös intuition kuudenneksi aistiksi. Ajattelen sen pitkälle tulevaisuuteen suuntautuvaksi ja laajaksi näkemykseksi.
        Herkkyys ja intuitio. Lahjakkuutta, kuten muukin lahjakkuus. Ei ole
        jokaisella.

• Viatonsivullinen kirjoitti:

Koen myös intuition kuudenneksi aistiksi. Ajattelen sen pitkälle tulevaisuuteen suuntautuvaksi ja laajaksi näkemykseksi.
        jokaisella.

"Viatonsivullinen"

Olisit vaan viitannut minuun.
        Väkinäisen kopioinnin sijasta:

"Totesimme molemmat, Jesse ja minä, että annetaan intuition iskeä vain
        senlaista ihmistä joka on voimakkaitten tunteitten vallassa.
        Jesse esitteli jutun faijalleen, faijansa otti idean mukisematta vastaan,
        liittäen sen luomis-kertomukseensa."

H.

• eppu2
        Viatonsivullinen kirjoitti:

jokaisella.

Olen lueskellut jonkinverran kuvataitelijoiden kertomuksia maalauksistaan.
        Usein sanovat, että maalatessa toimii intuitio.
        Olen ajatellut, että luovilla ihmisillä se voi olla voimakkaampi.

• ent.siivoojaparka
        Viatonsivullinen kirjoitti:

jokaisella.

Taikka yhtä omahyväisenä kuin hunksz: "Olisit vaan viitannut minuun. Väkinäisen kopioinnin sijasta":
        "Se on yksi ihmisen ominaisuuksista, joillakin voimakkaampi ja tarkempi kuin toisilla samoin kuin sävelkorva tai värisilmä."

• reissuun-kiva

Voi hitsi Paloma, Etelä-Amerikka on vielä kokematta - jos ei mukaan lueta Martiniqueta yms. Itäisen Karibian saaria.
      Jos tarvitset/haluat matkakumppania niin otappa yhteyttä :)

• Pidetään mielessä kun ja jos toi Lutunen alkaa boikotoimaan taas matkustamista ;)

• kesivä

Yritän käyttää intuitiotani sillälailla että avaisin vain ketjuja jotka eivät sisältäisi tiettyä aihetta. Olen epäonnistunut 9/10 :(

• eppu2

Hmm, jotain heti putkahti tuosta mieleeni, mutta tuo epäonnistumisesi luku sai minut epäröimään.

• ent.siivoojaparka

Mikähän niin arka aihe tällä palstalla on, mitä et pystyisi silmäilemään läpi kärsimättä siitä? En minä ole täällä nähnyt mitään lapsilta kiellettyä.

• kesivä

eppu, luulen, että intuitiosi on tässä asiassa oikeassa.
        esp, eivät ole lapsilta kiellettyjä, vaan minun suodatin on tukossa ja kaikki jää killumaan verkkokalvoille.

• eppu2
      • ent.siivoojaparka

Älä naurata.
        Innostuit vähän penkomaan?
        Tuoltahan sinä ne olit jo opiskellut, mutta joissakin kohti muistit väärin, niinkuin tuon tietämisen tiesit tietäväsi: """Intuitio on tieto, jonka tietää tietävänsä."""
        Vaikka se gurusikin mukaan on: "Tiedät vaikka et tiedä tietäväsi", niinkuin minä Wikiltä kopsasin.
        Jonkun hassun selityksenhän siihen mokaasi annoit kyllä tuolla aikaisemmin. No ei se mitään, pettäähän se muisti joskus toisillakin.

• eppu2

Älä naurata.
        Innostuit vähän penkomaan?
        Tuoltahan sinä ne olit jo opiskellut, mutta joissakin kohti muistit väärin, niinkuin tuon tietämisen tiesit tietäväsi: """Intuitio on tieto, jonka tietää tietävänsä."""
        Vaikka se gurusikin mukaan on: "Tiedät vaikka et tiedä tietäväsi", niinkuin minä Wikiltä kopsasin.
        Jonkun hassun selityksenhän siihen mokaasi annoit kyllä tuolla aikaisemmin. No ei se mitään, pettäähän se muisti joskus toisillakin.

Vai niin.
        En tosiaankaan ensimmäistä kertaa asiasta keskustele.
        On tietysti eri näkökulmia, mutta on myös paljon samanlaista.
        Se, että ajattelee ja kertoo asioista samalla tavalla, ei tarkoita, että ei ole ennen tiennyt mitään vaan kopioinut kaikki.
        Jos keität suodatinpannulla kahvia ja kerrot keittäväsi sen samalla tavalla, kuin joku toinen. Voidaanko sanoa, että kopiot sen keittotaidon tuolta toiselta.
        Keskustelupalstalla keskustellaan, kerrotaan mielipiteitä, pähkäillään asioita. Kootaan näkemyksiä.
        En näe mitään ihmeen mokaa tehneeni, kun puhutaan asioista joita ei fyysisin menetelmin ole voitu juurikaan tutkia, ei voida sanoa, että joku on aivan varmasti näin tai noin.
        Eikä pidä sulkea mieltään mihinkään kammioon, vaan antaa mielen olla vapaana.
        Hyvää yötä kaikille.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Vai niin.
        En tosiaankaan ensimmäistä kertaa asiasta keskustele.
        On tietysti eri näkökulmia, mutta on myös paljon samanlaista.
        Se, että ajattelee ja kertoo asioista samalla tavalla, ei tarkoita, että ei ole ennen tiennyt mitään vaan kopioinut kaikki.
        Jos keität suodatinpannulla kahvia ja kerrot keittäväsi sen samalla tavalla, kuin joku toinen. Voidaanko sanoa, että kopiot sen keittotaidon tuolta toiselta.
        Keskustelupalstalla keskustellaan, kerrotaan mielipiteitä, pähkäillään asioita. Kootaan näkemyksiä.
        En näe mitään ihmeen mokaa tehneeni, kun puhutaan asioista joita ei fyysisin menetelmin ole voitu juurikaan tutkia, ei voida sanoa, että joku on aivan varmasti näin tai noin.
        Eikä pidä sulkea mieltään mihinkään kammioon, vaan antaa mielen olla vapaana.
        Hyvää yötä kaikille.

Vai niin, että:
        """En tosiaankaan ensimmäistä kertaa asiasta keskustele."""
        """Kun on tullut oikein mielenkiintoisia ajatuksia ja näkökulmia, innostuin vähän penkomaan tuota tietoa."""
        Näetkö itse mitään ristiriitaa lausahduksissasi?
        Keskustellut asiantuntijan elein jo aikaisemminkin (on se huomattu) mutta nyt sitten vähän aloit penkomaan tuota tietoa?

• paskova.ukana

Mikähän tuo olisi? Täyttyykö kriteeri missään seuraavissa:
      1. Kerrallinen naistuttavani tiesi kaikki, mitä tein vaikka hän olisi ollut ainakin 100 km:n päässä, aivan kaikki! En tiedä miten. Olisiko ollut ammatissa opittua? Olihan minullakin joskus 1970-luvun alkupuolella tehtaalla hyvinkin usein tunne, että nyt pitää mennä heti katalyyttipumppua katsomaan. Ja siellähän pumpun boksi oli alkanut vuotamaan ja kyseisen alueen käyttömies ei ollut huomannut... Kiristää piti boksi ettei reaktori pamahda.
      2. Kun viimeisen kerran kävin isääni vanhainkodissa katsomassa, poislähtiissä tiesin etten enää häntä elossa näe. Näin senkin, että hän tiesi saman. Lähtö tuli 2 päivää ennen kuin olin uudestaan menossa käymään (matka 630 km suuntaansa).
      3. Minulla on sellainen aivokummitus, että joskus on ollut joku (vaimo kaiketi), jonka kanssa kumpikin arvasi toisesta koko lauseen jo ensimmäisen sanan puolikkaasta. Vaan kun järjen mukaan sellaista ei ole tapahtunut. Kuvaus ei sovi alkuunkaan siihen naiseen, jonka kanssa 15 v elämääni tuhlasin. Eikä edelliseen elämääni, koska silloin kuolin pienenä. Missä sitten ja kuka oli se toinen?
      4. Jugoslaviassa, taisi olla Banja Luka. Menin johonkin museona olevaan linnoitukseen. Siellä oli torni, ei valoja, sisällä portaat lähti ovelta kiertämään vastapäivään. Muutaman askeleen otin (pimeässä) ja sitten tuli erittäin vahva tunne, että ei yhtään enempää, seuraavaa askelmaa ei ole. En uskaltanut kokeilla vaan palasin takaisin. Arvoitukseksi jäi.
      Tässä ne taisi kaikki olla, muuta en keksi. Tai oli yksi sijoitusjuttu vaan annoin mennä ohi, ei olisi pitänyt. Kulta kävi silloin halvimmillaan, nousi taas huomenna ja ylhäällä on pysynyt.
      Nyt minulla on kirkkaana tieto matuinvaasiosta taustoineen ja seurauksineen, mutta ei kaikkea kerralla ja saattaahan se olla väärääkin tietoa. Rukouksella saattaa hivenen vaikutta asioitten kulkuun, joten sitä harrastan vaikka en osaa.

• eppu2

Hyviä esimerkkejä intuitiosta. Selkeästi kerrottuna.

• Mä mietin tuota alitajuntaa ja sen kanssa toimiminen. Mielellään irrottaisin siitä se tosiasia, että ihminen lähettää olemuksellaan ja kehonkielellä myös tavallaan energiaa. Me ihmiset emme vaan ajattele sitä, emmekä myöskään ajattele minkälaista energiaa meistä huokuu. Koska meillä on tämä yleiskieli, niin se on jäänyt unholaan tarpeettomana. Menee tavallaan alitajunnan piikkiin koska emme tiedosta enää kehonkieltä ja sen vaikutusta. En nyt tarkoita mitään auraa tai muuta huuhaata.
      Asia selvisi mulle kun aloin kouluttamaan koiraa. Meillä ei nimittäin käytetä käskyjä kovin usein, ellei se tarkoita että koira on niin kaukana ettei kuule mua. Kehonkieli ja energiani riittää. Ja minä luen myös hurtan energiaa. Se tietää jos olen iloinen, vihainen, päättäväinen, väsynyt, ja minä tiedän vuffesta sen saman.
      Tuli vaan mieleen, kun tässä on puhuttu näistä "tiesin että jotain tulee tapahtumaan" juttuja. Että olette vaan osanneet vaistomaisesti lukea ympäristön merkit ja energian. Eikä siinä mun mielessä mitään suurta henkevää piile, suojelusenkeliä tai muuta. Ne on monesti vaan yksi tapa kommunikoida.

• eppu2

Mainitsit tuon yleiskielen, lisäisin, että myös tämä länsimaisen ihmisen tavarataivas ja sen tavoittelu on myöskin hukuttanut alleen esim. luonnontuntemusta. Rauhoittumista kuuntelemaan itseään, kun on vain niin kiire.
        Kaikkihan on energiaa ja sehän on häviämätöntä.
        Ihmistenkin kohtaamisessa me aistimme sen. Sanomme sitä ensivaikutelmaksi.
        Tuo kehon kieli on myös paljon kertovaa, useinkaan emme tiedosta sitä havainneemme.
        Tuo koiran koulutus on mielestäni hyvä esimerkki, koska siinä tulee vartavasten seurattua sitä.

• ent.siivoojaparka

Eläimillä on herkkä vaisto. Huomannut sen, kun sikeästi nukkuvaa eläintä tuijottaa, niin se oikein hätkähtäen avaa silmänsä.
        Monilla ihmisillä myöskin toisen katse tuntuu. Bussissa joskus naulannut katseeni johonkin kanssamatkustajaan ja toinen kääntää äkkiä päänsä niin, että hänellä meinaa niskat nyrjähtää. Samaten itsellään tulee joskus sellainen olo, että joku tuijottaa. Sitten kun alkaa katseellaan etsimään, että kuka missä, niin näkee kauempaa jonkun tutun huiskautavan kättään.
        Ei tosin aina näe ketään. Kummitus varmaan...

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Eläimillä on herkkä vaisto. Huomannut sen, kun sikeästi nukkuvaa eläintä tuijottaa, niin se oikein hätkähtäen avaa silmänsä.
        Monilla ihmisillä myöskin toisen katse tuntuu. Bussissa joskus naulannut katseeni johonkin kanssamatkustajaan ja toinen kääntää äkkiä päänsä niin, että hänellä meinaa niskat nyrjähtää. Samaten itsellään tulee joskus sellainen olo, että joku tuijottaa. Sitten kun alkaa katseellaan etsimään, että kuka missä, niin näkee kauempaa jonkun tutun huiskautavan kättään.
        Ei tosin aina näe ketään. Kummitus varmaan...

Eläimet ovat saaliita, toisin kuin ihminen, on vähän pakkokin terävöittää aisteja. Ihminen on vähän vieraantunut luonnosta.

• eppu2
        hmp.f kirjoitti:

Eläimet ovat saaliita, toisin kuin ihminen, on vähän pakkokin terävöittää aisteja. Ihminen on vähän vieraantunut luonnosta.

Eläimien aistit ovat aikain saatossa kehittyneet puolustuksen ja ruuan etsinnän näkökulmasta.
        Niin myös värit. Joskus luonto-ohjelmissa näkee, että jotain elävää ei edes kasvilta havaitse, ennekuin se liikahtaa.
        Eläinten kohdalla nykytutkijat eivät enää niinkään puhu vaistosta, käyttävät enemmän ilmaisua, käyttäytymismallit.

• eppu2

Kuulehan hmp.f, kun otit esille tuon energian ja kehonkielen, siinähän olisi ainesta ihan aloitukseksi.

• Kaikki aistit toimii, silmälasit on apuna.
      Mietin aamulla että ei tarvitsekaan tilata pitkään suunnittelemaani äkkilähtöä jonnekin lämpimään.
      Näin unta että olin Kanarialla, läksin kävelemään ja eksyin. Sillä reissulla oli niin uskomattomia seikkailuja ja vaaroja että niistä saisi kirjan. Heräsin siihen että viimeinkin löysin taksin, olin juuri nousemassa siihen kun tajusin olevani kotona omassa sängyssäni.
      Mistä aivojen syövereistä nämä unen tapahtumat oikein kumpusivat, olivat yhtä todellisia kun olisin käynyt siellä. Yleensä unet unohtuu nopeasti, muistan vieläkin kaiken oikein hyvin. Oliko tämä alitajunnan varoitus että ei kannata lähteä mihinkään.

• Lähinnä tulee mieleen että mitähän sä kattelit telkkarista eilen, tai mitä kirjaa luit :) Mä en usko pätkääkään enne-uniin, mutta siihen kylläkin että aivot prosessoi jälkikäteen asioita.

• hmp.f kirjoitti:

Lähinnä tulee mieleen että mitähän sä kattelit telkkarista eilen, tai mitä kirjaa luit :) Mä en usko pätkääkään enne-uniin, mutta siihen kylläkin että aivot prosessoi jälkikäteen asioita.

Komppaan humpsista siinä että mun aivot prosessoi usein illalla nähtyjä tv-ohjelmia: unissa yhdistyvät omat aikaisemmat elämykseni tv-sarjoihin ja sankarittareksi pääsen yleensä itse. Joka yö olen jossain seikkailemassa. (En myöskään usko enneuniin)

• eppu2

Jostain luin joku aika sitten, miten ihminen kerää (en tiedä onko ihan oikea sana) tietoa ympäröivästä maailmasta paljon enemmän, kuin tiedostaa.
        Itse en mitään enneunia ainakaan ole huomannut nähneeni, mutta jotkut sanovat, että ovat. (Tuo kissa rupesi kuorsaamaan, kuuluu pitkä ääni vähän väliä.)
        Mutta ainakin enimmäkseen luulisin, että unen aikana alitajunta käsittelee. sekä tiedostamaamme, että tiedotamatonta tietoa, jonka tulee meille kuvina.

• Intuitiosta ajatellaan usein nimenomaan naisellisena ominaisuutena tai lahjakkuutena. Minä ajattelen sen olevan vain yksi älykkyyden osalajeja: tietyt henkilöt (usein naiset) ovat herkempiä ottamaan vastaan ja tulkitsemaan automaattisesti ulkoa tulevia ärsykkeitä (usein ei-verbaalisia) ja kun aivot prosesoivat ne aikaisempien kokemusten pohjalta niin tuloksena on eräänlaista salamannopeaa prosessoitua tietoa ulkomaailmasta jota voi sitten kutsua vaikka intuitioksi. Tai vaistoksi (vr. "naisenvaisto") Mitään maagista tai paranormaalia en siinä näe.

• En minäkään usko yliluonnolliseen, vaikka joskus haluaisinkin.
        Ihmisen mielellä on keinonsa suojautua ylivoimaisen vaikeiden asioiden takia kamppaillessa.
        Olen unessa jutellut kuolleen poikamme kanssa niin elävästi kuin hän olisi ollut läsnä, koko ajan olen unessakin tiennyt että hän on kuollut. Hän sanoo sitten: "Pitää lähteä", kuten elossa ollessaankin, saatan hänet eteiseen ja taputan olkapäälle ja kysyn koska taas tulet. Hän katsoo läheltä ja sanoo, tulen kyllä, en osaa sanoa koska. Nämä unet tulevat minun pääni sisältä, silti niin lohdullisia.
        Kyllä meillä jokin vaisto on, olen muutaman kerran nähnyt unta että yritän kiivetä hyvin vaikeakulkuista jyrkkää mäkeä ylös epätoivon vimmalla. Nämä unet ovat enteilleet vaikeuksia.
        Lieneekö kuudes aisti tai alitajunnan esiin tumaa.

• hmp.f
        mielikki.neito kirjoitti:

En minäkään usko yliluonnolliseen, vaikka joskus haluaisinkin.
        Ihmisen mielellä on keinonsa suojautua ylivoimaisen vaikeiden asioiden takia kamppaillessa.
        Olen unessa jutellut kuolleen poikamme kanssa niin elävästi kuin hän olisi ollut läsnä, koko ajan olen unessakin tiennyt että hän on kuollut. Hän sanoo sitten: "Pitää lähteä", kuten elossa ollessaankin, saatan hänet eteiseen ja taputan olkapäälle ja kysyn koska taas tulet. Hän katsoo läheltä ja sanoo, tulen kyllä, en osaa sanoa koska. Nämä unet tulevat minun pääni sisältä, silti niin lohdullisia.
        Kyllä meillä jokin vaisto on, olen muutaman kerran nähnyt unta että yritän kiivetä hyvin vaikeakulkuista jyrkkää mäkeä ylös epätoivon vimmalla. Nämä unet ovat enteilleet vaikeuksia.
        Lieneekö kuudes aisti tai alitajunnan esiin tumaa.

Uskon että ihminen aistii energiat ympärillään, mutta aina ei tee sitä niin tietoisesti. Koska meillä on jo tämä yksi kieli, elekieleen ja ihmisten energiaan ei kiinnitä enää niin paljon huomiota kuin joskus neanderthaalin aikoina :) Uskon että alitajuntasi on nähnyt merkkejä, mutta mielesi ei ole prosessoinut niitä tai lokeroinut.
        Ihminen näkee vain sen minkä haluaa nähdä. Siksi mikään aisti ei ole kovin luotettava.

• Mä en pidä sitä lahjakkuutena. Koska jos se menee toiseen ääripäähän, se on myös suuri hulluus. Tässä asiassa olen siivoojan kanssa samaa mieltä. Järki, ja se miten hallitsee mielensä ja suodattaa tiedot, se on älykkyyttä.
        Tunneäly on asia erikseen, joka liittyy mun mielestä enemmän empatiaan. Toiset ovat siinä vahvoja, toisilla taas on matemaattinen äly.
        Noh, liekö taas vähän hiustenhalkomista termeistä. Mutta skitsofrenian perusjuttuun kuuluu jatkuva vaistojen varalla elämistä ilman järjen häivää. Siksi otan etäisyyttä vaistonvaraiseen toimintaan ylipäänsä. Näillä kokemuksilla on vaikeaa pitää sitä hienona juttuna, ja mielellään jopa järkeistän omia vaistoja.

• eppu2

Omien kokemusten perusteella, olen juuri tuota ajatellut (Paloma), että mistä intuitiivinen tieto tulee.
        Ylempänä maisitsin, juuri, että voidaan päästä vaikka telepatiaan.
        Kun puhutaan intuitiosta, alitajunnasta, telepatiasta liikutaan aineettomilla asioilla, kuka sen niin varmaksi tietää, missä raja kulkee.
        Onko sitä noiden asioiden välillä veitsellä leikaten ollenkaan.
        Muistan, kun olimme jouluna 2010 maalla. Sisareni oli voinut välillä vähän huonosti. mitään diagnoosia ei vielä ollut.
        Kaikki me 3 tiesimme, että tämä on viimeinen yhteinen joulumme, tiesimme myös, että toisetkin tietää. Puhuimme siitä jälkeenpäin. Kesällä sitten sisaremme kuoli.
        Silloin mietin, oliko tämä intuitiota, telepatiaa, vaiko molempia. En tiedä.
        Ehkäpä 500 vuoden päästä jotkut meille hämärät asiat ovat selviöitä.
        Mitäpä kätkee meidän DNA:mme, kun lisää tutkitaan ja tutkimusvälineet edistyvät.

• eppu2 kirjoitti:

Omien kokemusten perusteella, olen juuri tuota ajatellut (Paloma), että mistä intuitiivinen tieto tulee.
        Ylempänä maisitsin, juuri, että voidaan päästä vaikka telepatiaan.
        Kun puhutaan intuitiosta, alitajunnasta, telepatiasta liikutaan aineettomilla asioilla, kuka sen niin varmaksi tietää, missä raja kulkee.
        Onko sitä noiden asioiden välillä veitsellä leikaten ollenkaan.
        Muistan, kun olimme jouluna 2010 maalla. Sisareni oli voinut välillä vähän huonosti. mitään diagnoosia ei vielä ollut.
        Kaikki me 3 tiesimme, että tämä on viimeinen yhteinen joulumme, tiesimme myös, että toisetkin tietää. Puhuimme siitä jälkeenpäin. Kesällä sitten sisaremme kuoli.
        Silloin mietin, oliko tämä intuitiota, telepatiaa, vaiko molempia. En tiedä.
        Ehkäpä 500 vuoden päästä jotkut meille hämärät asiat ovat selviöitä.
        Mitäpä kätkee meidän DNA:mme, kun lisää tutkitaan ja tutkimusvälineet edistyvät.

Aboriginaalithan uskoo että voivat kommunikoida ajatusten kautta. Perustuu siihen että koska ei ajatele muista pahaa, mieli säilyy avoimena muiden tutkittavana. Koska me länsimaiset ajattelemme niin paljon pahaa ja sensuroitavaa muista, meidän pitää piilottaa ajatuksiamme niin ettei kukaan pääse lukemaan niitä. Siksi heillä on tämä taito, mutta meillä ei.
        Se ajatus on niin kaunis, ettei tee mieli täysin tyrmätä :) Mutta järki minussa sanoo että se sama näkyy pitkälti myös kehokielenä ja juuri energiana.
        Mutta vaikka ei uskoisikaan telepatiaan, noin voisi oikeasti elää, mieli avoimena ilman piilottavaa, ja maailma olisi kaunis paikka.

• eppu2
        hmp.f kirjoitti:

Aboriginaalithan uskoo että voivat kommunikoida ajatusten kautta. Perustuu siihen että koska ei ajatele muista pahaa, mieli säilyy avoimena muiden tutkittavana. Koska me länsimaiset ajattelemme niin paljon pahaa ja sensuroitavaa muista, meidän pitää piilottaa ajatuksiamme niin ettei kukaan pääse lukemaan niitä. Siksi heillä on tämä taito, mutta meillä ei.
        Se ajatus on niin kaunis, ettei tee mieli täysin tyrmätä :) Mutta järki minussa sanoo että se sama näkyy pitkälti myös kehokielenä ja juuri energiana.
        Mutta vaikka ei uskoisikaan telepatiaan, noin voisi oikeasti elää, mieli avoimena ilman piilottavaa, ja maailma olisi kaunis paikka.

Kenties meiltä tämä länsimainen materialisten elämäntyyli on painanut taka-alalle sellaisia asioita, joita ns, luonnonkansoilla on hallussa.
        Tieteellisiä tutkimuksia tehdään kaikenmoisista asioista, niitten tuloksista vaan tavallisen kansa tietoon tihkuu hyvin vähän.
        Valtamedia ei puhu juuri ollenkaan.
        Valtaa pitävät ovat kautta aikojen pelänneet rakentamiensa valtarakenteitten sortumista, koska uusi tieto saattaa horjuttaa niitä.
        Onhan maapallon muotokin aikoinaan ollut kovan kiistan kohde. Onneksi meillä ei täällä ole inkvisitiota.
        Noh, mitä nyt ;´ei fyysinen inkvisitio.´

• Noista aisteista vielä: näkö toimii hyvin (en tarvitse edes lukulaseja; molemmista silmistä on kaihi leikattu, kuulen ihan riittävästi ja mitä en kuule ei tarvitse kuullakkaan (lehtisammakoiden siritys tropiikin yössä ...sitä testaan kohta), makuaisti on osittain poissa diabeteslääkityksen ansiosta ruokahalut ovat nollat vaikka nälän tunne on), hajuaisti toimii, tasapainoa kokeilin yhdellä jalalla seisomista ja se toimii vain silmät auki, silmät kiinni vain muutaman sekunnin ennen kuin alkoi horjuttamaan. Nojoo, saan olla tyytyväinen että yleensäkään ole hengissä ja liikun ketterästi kuin vuorikauris.

• eppu2

Näkö ja kuulohan niitä aisteja on, jotka tuppaa tarvitsevan huoltoa.
        Ajattelin tuota kylmän totuuden laittamaa linkkiä, missä on myös mainittu , asentoaisti ja tasapainoaisti.
        Kun kesäaikaan tulee yövyttyä 4 eri huushollissa, joskus, aamulla, kun äkkiä herää, miettii missäs olen, miten päin mä tässä olen. Äkkiä sen sitten hahmottaa.

• Jankuti

H.

• Blogiti höpiti...

H.

• hunksz kirjoitti:

Blogiti höpiti...

H.

Koltiainen meinaa taas jäädä ilman Naisten huomiota ;)

• hmp.f kirjoitti:

Koltiainen meinaa taas jäädä ilman Naisten huomiota ;)

"Koltiainen meinaa taas jäädä ilman Naisten huomiota" ;)

Tarkoitat varmaan elokuvaa "naisen tuoksu"? Muistat varmasti sen elokuvan? Ainakin siinä sokea mies tunnisti naisensa tuoksusta, mutta he tapasivatkin livenä, jossa tuoksun sai tuntea!

Aloitukseen olisi ollut kiva kirjoitella, mutta olkoon. Mitä siitä nyt jankkaamaan, että ei toiset hermostu jankutuksiini. Näin on jäänyt moni mielenkiintoinen aloitus minulta ohi, vaikka mielipiteeni olisinkin halunnut ilmaista, mutta mitäs sitä nyt jankkaamaan?

• Kristiina23 kirjoitti:

"Koltiainen meinaa taas jäädä ilman Naisten huomiota" ;)

Tarkoitat varmaan elokuvaa "naisen tuoksu"? Muistat varmasti sen elokuvan? Ainakin siinä sokea mies tunnisti naisensa tuoksusta, mutta he tapasivatkin livenä, jossa tuoksun sai tuntea!

Aloitukseen olisi ollut kiva kirjoitella, mutta olkoon. Mitä siitä nyt jankkaamaan, että ei toiset hermostu jankutuksiini. Näin on jäänyt moni mielenkiintoinen aloitus minulta ohi, vaikka mielipiteeni olisinkin halunnut ilmaista, mutta mitäs sitä nyt jankkaamaan?

Ja sinä aiot antaa koltiaisen määrätä mikä on jankuttamista ja mikä ei?
        Humpsis on oikeessa; se on jäänyt ilman huomiota ja sen pitää nyt alkaa vinkumaan.

• eppu2

Jankuta kanssamme. Miksi kätket kynttiläsi vakan alle?

• tuonelanimpi

Ehkä elämässä vuosien myötä jotenkin vain herkistyy aavistelu--nimiselle ilmiöllekin, että kaikki ei ole niin kuin pitäisi - ikänsä kun on kannibaliseuduilla
      elellyt - henkikulta välillä kiikunkaakun - toiset saarnaa vapautusta vangeille ja osa putsailee mummuja varoistaan - uhrienkaan osa silleen häävi - omakohtaisesti senkin saanut kokea niin monta kertaa.
      Joku kommunismia ylistävä teoria aikanaan on väittänyt, liekö mitenkään todistettu todeksi että kaikki mitä on, on aineellista, myös ihmisten sivistys ja ajattelukin siinä missä kehotkin toimintoineen. toi näkökulma henkisiin ulottuvuuksiin pyörii enempi uskon teeman ympärillä erilaisena - jumala on yhtä kuin luoja. Toi vanhapiika-ajatus nuotiossa paistettuna noitana noituudesta syytettynä ei kiehdo - mutta mitäs muuta matoisella maailmalla
      olis tarjolla?

• tuonelanimpi

"Joku kommunismia ylistävä teoria aikanaan on väittänyt", jaa, jaa, vai niin ja sinä uskot?

Minulla herää heti, numerosta välittämättä, sellainen aisti, että kommunistista kun mainitaan, niin suljen kaikki aistini, että se ei tarttuisi minuun, koska minulle se merkitsee vain henkilöitä, jotka haluavat hyötyä kustannuksellani esim. vaikka työelämässä.

Siis näin he (kommunistit) ajattelevat; Kaikki tulot kaikille tasavertaisesti. Sama palkka, jos on sama työ? Hieno idea, mutta,...mutta,-. jos onkin esim. joku pakkaus tehtävä ja toinen pakkaa tunnissa 20 ja tämä "samanveroinen" vain 10? Sama palkkako? Ei ikinä.

Tässä on mielestäni ero, vaikka hieman karrikoidusti kirjoitettu..

ps. aloitukseen sanoisin, että miettiessäni, mitä kaikkea elämässäni on sattunut, niin uskoisin ehkä johonkin "kohtalon" johdatukseen, joka on vain ohjannut auttajat luokseni. Toisaalta joskus (useimmin pitäisi) uskon siihen sanontaan, että usko voi siirtää vuoria, ainakin toteuttaa toiveita?

• eppu2

Mietteitä moninaisia Sinulla.
        Tuo kommunismin teoria, muistan tuon, nyt, kun sen sanoit.
        Siitä johtui mieleeni, miten ennen vanhaan hoidettiin ihmistä vain fyysisinä osina.
        Nykyään jo ymmärretään kokonaisuus.
        Onhan Blasebon tehokin jo tutkimuksilla todistettu, vaikkei siinä vaikuttavaa ainetta olekaan.
        Jo ennen noita tutkimuksia, olimme sen työkavereiden kanssa nähneet.

• eppu2
        Kristiina23 kirjoitti:

tuonelanimpi

"Joku kommunismia ylistävä teoria aikanaan on väittänyt", jaa, jaa, vai niin ja sinä uskot?

Minulla herää heti, numerosta välittämättä, sellainen aisti, että kommunistista kun mainitaan, niin suljen kaikki aistini, että se ei tarttuisi minuun, koska minulle se merkitsee vain henkilöitä, jotka haluavat hyötyä kustannuksellani esim. vaikka työelämässä.

Siis näin he (kommunistit) ajattelevat; Kaikki tulot kaikille tasavertaisesti. Sama palkka, jos on sama työ? Hieno idea, mutta,...mutta,-. jos onkin esim. joku pakkaus tehtävä ja toinen pakkaa tunnissa 20 ja tämä "samanveroinen" vain 10? Sama palkkako? Ei ikinä.

Tässä on mielestäni ero, vaikka hieman karrikoidusti kirjoitettu..

ps. aloitukseen sanoisin, että miettiessäni, mitä kaikkea elämässäni on sattunut, niin uskoisin ehkä johonkin "kohtalon" johdatukseen, joka on vain ohjannut auttajat luokseni. Toisaalta joskus (useimmin pitäisi) uskon siihen sanontaan, että usko voi siirtää vuoria, ainakin toteuttaa toiveita?

Sanotaanhan, että varo mitä toivot, toiveesi voi toteutua.

• eppu2 kirjoitti:

Sanotaanhan, että varo mitä toivot, toiveesi voi toteutua.

eppu2

Onneksi minä en toivo mitään, kenellekään, en edes itselleni ns. syvällisesti. Joskus voin toivoa, että pakkasta ei olisi yli -20, että autoni käynnistyy, mutta ei sekään ole minulle välttämättömyys. Kesällä voin toivoa, että lämpö ei olisi 25 kauan, sillä asuntooni tulee aivan tukala olo, mutta on minulla suihku ja muitakin keinoja, kuten ketulla!:)))

Onhan Blasebon tehokin jo tutkimuksilla todistettu,.... ja todeksi olen havainnut eräästä tutkimuksesta, johon satuin osallistumaan. Ihmeellinen on sen vaikutus!

Myös musiikin "voima" tuli todistettua, kun olin niin kipuinen ja mietin vain, mihin pysäytän auton, koska kipu oli sietämätön? Onneksi oli radio päällä ja kappaletta en muista, mutta kipu hävisi?

Samoista (alkuperäisten kipujen syystä) kivuista itkin sairaalassa ja pyysin lisää kipulääkettä, jota ei annettu, koska olin jo saanut muka maksimin?

Onneksi minulle tuli kukkalähetys! Työpaikkani kauppaneuvos, johtajani, oli lähettänyt henk.koht. (ei muulta henkilökunnalta) lähetyksen tummanpunaisia ruusuja valkoisten syreenien kera! Kivut katosi, enkä joutunut sittemmin pyytelemään ylimääräisiä lääkkeitä koko sairaalassa olo aikanani.

No, jaa. Taas tämä meni jankutukseksi, vai olisiko tämä jo blogi? Ainakin olen saman kertonut jo aikaisemminkin. Kyllä minä sen muistan, mutta se on ollut niin tärkeä tietoisuus elämässäni, siis "IHME"!:))

• eppu2
        Kristiina23 kirjoitti:

eppu2

Onneksi minä en toivo mitään, kenellekään, en edes itselleni ns. syvällisesti. Joskus voin toivoa, että pakkasta ei olisi yli -20, että autoni käynnistyy, mutta ei sekään ole minulle välttämättömyys. Kesällä voin toivoa, että lämpö ei olisi 25 kauan, sillä asuntooni tulee aivan tukala olo, mutta on minulla suihku ja muitakin keinoja, kuten ketulla!:)))

Onhan Blasebon tehokin jo tutkimuksilla todistettu,.... ja todeksi olen havainnut eräästä tutkimuksesta, johon satuin osallistumaan. Ihmeellinen on sen vaikutus!

Myös musiikin "voima" tuli todistettua, kun olin niin kipuinen ja mietin vain, mihin pysäytän auton, koska kipu oli sietämätön? Onneksi oli radio päällä ja kappaletta en muista, mutta kipu hävisi?

Samoista (alkuperäisten kipujen syystä) kivuista itkin sairaalassa ja pyysin lisää kipulääkettä, jota ei annettu, koska olin jo saanut muka maksimin?

Onneksi minulle tuli kukkalähetys! Työpaikkani kauppaneuvos, johtajani, oli lähettänyt henk.koht. (ei muulta henkilökunnalta) lähetyksen tummanpunaisia ruusuja valkoisten syreenien kera! Kivut katosi, enkä joutunut sittemmin pyytelemään ylimääräisiä lääkkeitä koko sairaalassa olo aikanani.

No, jaa. Taas tämä meni jankutukseksi, vai olisiko tämä jo blogi? Ainakin olen saman kertonut jo aikaisemminkin. Kyllä minä sen muistan, mutta se on ollut niin tärkeä tietoisuus elämässäni, siis "IHME"!:))

Joo, se on niin, että, kun aivoissa aktivoituu voimakkaasti joku toinen alue, kivun aistiminenkin voi hetkeksi kadota.
        24 miinusastetta oli ulkona pakkasta, kun tein 25min lenkin. En palellut yhtään. Oli juuri sopivasti vaatetta päällä.

• kylmätotuus
        eppu2 kirjoitti:

Mietteitä moninaisia Sinulla.
        Tuo kommunismin teoria, muistan tuon, nyt, kun sen sanoit.
        Siitä johtui mieleeni, miten ennen vanhaan hoidettiin ihmistä vain fyysisinä osina.
        Nykyään jo ymmärretään kokonaisuus.
        Onhan Blasebon tehokin jo tutkimuksilla todistettu, vaikkei siinä vaikuttavaa ainetta olekaan.
        Jo ennen noita tutkimuksia, olimme sen työkavereiden kanssa nähneet.

Olen kyllä sitä mieltä, että harvassa ovat esim, lääkärit, jotka hoitavat potilasta kokonaisvaltaisesti. Paljon on parantamisen varaa sillä saralla.
        Onnekseni minulla on ns. omalääkäri, jolla ko. taito on.

Sitten tuohon "kuudenteen aistiin".
        Intuitio= oivallus, vaisto, aavistus, näkemys tai välitön tajuaminen. Näin sanan määrittelee Sivistyssanakirja.
        Aihe on tosi kiinnostava. Netissä pyöriessäni eteeni osui sitä käsittelevä, mielestäni erittäin mielenkiintoinen kirjoitus.
        Sen voivat ohittaa kaikki, joita ihmisen henkisyys ei kiinnosta pätkääkään.Eipähän tule sitten niin paljon pyyhkeitä. Artikkeli on aika pitkä, mutta ei kuitenkaan Sinuhen mittainen.
        http://www.selfcon.fi/intuitio.htm

Kehonkielikin jossain mainittiin. Se on minua aina kiinnostanut. Usein se kertoo ihmisestä enemmän kuin hänen puhumansa sanat ja silmäthän ovat tietysti sielunpeili.

• siilimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

Olen kyllä sitä mieltä, että harvassa ovat esim, lääkärit, jotka hoitavat potilasta kokonaisvaltaisesti. Paljon on parantamisen varaa sillä saralla.

Intuitio= oivallus, vaisto, aavistus, näkemys tai välitön tajuaminen. Näin sanan määrittelee Sivistyssanakirja.
        Aihe on tosi kiinnostava. Netissä pyöriessäni eteeni osui sitä käsittelevä, mielestäni erittäin mielenkiintoinen kirjoitus.
        Sen voivat ohittaa kaikki, joita ihmisen henkisyys ei kiinnosta pätkääkään.Eipähän tule sitten niin paljon pyyhkeitä. Artikkeli on aika pitkä, mutta ei kuitenkaan Sinuhen mittainen.

Kehonkielikin jossain mainittiin. Se on minua aina kiinnostanut. Usein se kertoo ihmisestä enemmän kuin hänen puhumansa sanat ja silmäthän ovat tietysti sielunpeili.

Kehon keli verrattuna puheeseen onkin mielenkiintoinen aihe,

• kylmätotuus kirjoitti:

Sun kirjoituksesi ja linkkisi sai mut myöntymään, että ok, vaistot ovat ihan hyvä juttu silloin kun ne käytetään itsetutkiskeluun. Mutta kun niin usein näkee sen just tasan toisen tutkimiseen ja ruotimiseen. Oletetaan hirveesti että joo, kyllä mä tiedän mitä Oikeasti haluat sanoa. Ja sitten ollaan niin henkeviä, niin henkeviä. Ärrh.

• eppu2
        kylmätotuus kirjoitti:

Se on kyllä nykyään onni, jos on omalääkäri.
        Terveyskeskuksessa (onneksi itse en ole paljon tarvinnut) lääkärit vaihtuvat alituiseen. Vastaanottoaikakin on niin lyhyt, ettei siinä paljon mitään kerkiä.
        Mielenkiintoisen linkin laitoit. Selkeä näkökulma.
        Juurikin nuo ilmaisut, välitön oivaltaminen, suora oivallus, ehkä ovat juuri niitä, jotka selkeyttävät, mitä se on.

• kylmätotuus
        hmp.f kirjoitti:

Sun kirjoituksesi ja linkkisi sai mut myöntymään, että ok, vaistot ovat ihan hyvä juttu silloin kun ne käytetään itsetutkiskeluun. Mutta kun niin usein näkee sen just tasan toisen tutkimiseen ja ruotimiseen. Oletetaan hirveesti että joo, kyllä mä tiedän mitä Oikeasti haluat sanoa. Ja sitten ollaan niin henkeviä, niin henkeviä. Ärrh.

Käsittääkseni ihmisenä kasvamisen tärkein edellytys on oppia tuntemaan itsensä kaikkine hyvine-ja huonoine ominaisuuksineen.
        On hyväksyttävä näkemänsä totuus ja ponnisteltava parempaan.

Naapurin Matin aivoitukset ovat aivan toissijaisia pähkäilyjä.
        Olemme kuitenkin kaikki epätäydellisiä ihmisiä, joten jokainen meistä sorttuu virheisiin.

• att2

Käytän vain pitäisi toimia sen mukaan. Olen joskus kokeillut ajatuksen voimaa siis ajattelen samaa asiaa näkyy sitten toimiiko, ei katseella.

• Me ei ehkä kaikki ajatella ihan samoja asioita kun puhumme kuudennesta aistista eli intuitiosta. Sana ei merkitse kaikille samaa. Minä en liitä sihen mitään yliluonnollista. mitään dejá-vu-etiäis -telepatia-ajatuksensiirtoa-new age-juttuja, ainoastaan tietyn herkkyyden ja (kyllä, mielestäni lahjakkuuden ) tulkita ulkomaailmasta saatuja impulsseja ja prosessoida niitä todella nopeasti, luottaa ensivaikutelmaan, ensimmäiseen ajatukseen joka tulee asista mieleen on mielestäni luottaa intuitioonsa.

• de-meter

Minusta tuo kylmätotuuden antama linkki oli kylmä totuus..)) Kiva, että tuo ikiaikainen tieto on vielä validia. Tosin, jos koostaa meidän vastaukset kuten eppu2 pitkin matkaa teki ja ymmärtää nimikkeet väljästi eikö me päästä itsekin lähelle selconin listaa ?

Mulla on isoja vaikeuksia osallistua näihin pitkiin ketjuihin. Selain herjaa pitkistä komentojonoista. Sen vuoksi jäi kehumatta hunksin runo tuolla ylempänä. Siinä on ytyä. Elämisen raivoa... Liittyykö se intuitioon, sopii tietysti miettiä..))

• eppu2
        de-meter kirjoitti:

Minusta tuo kylmätotuuden antama linkki oli kylmä totuus..)) Kiva, että tuo ikiaikainen tieto on vielä validia. Tosin, jos koostaa meidän vastaukset kuten eppu2 pitkin matkaa teki ja ymmärtää nimikkeet väljästi eikö me päästä itsekin lähelle selconin listaa ?

Mulla on isoja vaikeuksia osallistua näihin pitkiin ketjuihin. Selain herjaa pitkistä komentojonoista. Sen vuoksi jäi kehumatta hunksin runo tuolla ylempänä. Siinä on ytyä. Elämisen raivoa... Liittyykö se intuitioon, sopii tietysti miettiä..))

Tulin ajatelleeksi, että se mikä toisille on luonnollista, on toisille yliluonnollista.
        Tässäkin ketjussa voi sen havaita.
        Minun tapani ajatella asioita, on astua ulos ´´mukavuusalueelta´´ ja miettiä, entä jos se onkin noin tain noin.
        Jos vain lyö itselleen lukkoon jonkun käsityksen, eihän kehitystä tapahdu.
        Minä en halua olla ihminen, jolle maapallo on pannukakku.

• de-meter
        eppu2 kirjoitti:

Tulin ajatelleeksi, että se mikä toisille on luonnollista, on toisille yliluonnollista.
        Minun tapani ajatella asioita, on astua ulos ´´mukavuusalueelta´´ ja miettiä, entä jos se onkin noin tain noin.

Just noin eppu. Ja miksi oikeastaan vakuuttaa, ettei usko mihinkään "yliluonnolliseen". Melkein kuin tunnustaisi, ettei mielellään astu oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.

Minullakaan ei ole kovin suurta tarvetta esittää "varmoja mielipiteitä", vaikka se voisi näyttää uljaammalta kuin kaiken kyseenalaiseksi asettaminen. Työelämässä siitä sai välillä tyhmän maineen, kun ei yksinkertaista asiaa ymmärtänyt..))

• kylmätotuus
        eppu2 kirjoitti:

Minun perisyntejäni ovat "uteliaisuus" ja mieletön tiedonjano. Ilman avointa mieltä en niitä voisi toteuttaa.
        Jälkikasvu pitää huolen siitä, etten pääse jämähtämään paikalleni. Keskustelemme kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä. Se on muuten tavattoman antoisaa, suosittelen kaikille!

Uskon ihmisen tietoisuuden olevan vielä niin rajoittunut, ettemme havaitse kuin murto-osan meitä ympäröivästä todellisuudesta. Siispä ajattelen, että mikä koetaan tänään yliluonnolliseksi onkin huomenna täysin luonnollista, jonka kaikki todeksi hyväksymme.

Eppu2:n tavoin en suostu jäämään "pannukakuksi", vaikka kirjoitukseni niitä usein ovatkin.

Eteenpäin elävän mieli!

• eppu2
        kylmätotuus kirjoitti:

Minun perisyntejäni ovat "uteliaisuus" ja mieletön tiedonjano. Ilman avointa mieltä en niitä voisi toteuttaa.
        Jälkikasvu pitää huolen siitä, etten pääse jämähtämään paikalleni. Keskustelemme kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä. Se on muuten tavattoman antoisaa, suosittelen kaikille!

Uskon ihmisen tietoisuuden olevan vielä niin rajoittunut, ettemme havaitse kuin murto-osan meitä ympäröivästä todellisuudesta. Siispä ajattelen, että mikä koetaan tänään yliluonnolliseksi onkin huomenna täysin luonnollista, jonka kaikki todeksi hyväksymme.

Eppu2:n tavoin en suostu jäämään "pannukakuksi", vaikka kirjoitukseni niitä usein ovatkin.

Eteenpäin elävän mieli!

Olet ehkä lukenutkin tämän Virolaisten tutkijakaksosten kirjan. Yliluonnollisen ensyglobedia.
        Sain sen kirjastosta käsiini, melko uutuutena. Mielenkiintoinen.

• att2

Minulle tuli ennen joulua tunne täytyy myydä ja vaihtaa rahastoja en tehnyt ja mitä kävi kolmessa päivässä lähti 9%. Jotkut sanoo tulee takaisin niin tulee mutta ajalla, aika on toisilla pitkä (nuorilla).

Paloma oikeassa ei yliluonnollista joita olen myös saanut kokea ja niitä en yksin kaikkea.

• 1eero

Onko selvännäkijöitä, mummoni osasi povata korteilla niin että tienasi jonkun rovon pieneen eläkkeeseeen, naureskeli hyväuskoisille. Jollain eläimillä on todettu ylimääräisiä vaistoja ihmisillä on saattanut olla kehityksen alkuvaiheessa jotain samankaltaista, kuulo haju ja muut on heikenneet ajan kuluessa. Käsitellä tietoa tiedostaa asioita, ihmisen kätevyys ovat avuja joilla on pärjätty, kuudes vaisto en ole huomannu senkaltaista.

• eppu2

Povaus ja selvänäkö ovat eri asioita.
        Eläimillä, esim. kissalla on kuuloalue hyvin laaja, kaikki varmaan tietävät eläinten paremmista kuulo, näkö ja hajuaisteista verrattuna ihmiseen.
        Monilla eläimillä, myös hyönteisillä on ultravioletti näkö, jota ne käyttävät arkielämässä.
        Olet saattanut kuulla myös sellaisesta, kuin magneettiaisti.
        Sitä eläimet (esim. meren elävät, linnut) käyttävät suunnistuksessa.
        Kaikille tuttu on myös kaikuluotaus.

• gshimsh

Klo 15.16 kaunis tammikuun pvä, ulkona pakkasta n.30 -astetta C. Laskeva aurinko värjää lounaan suunnassa taivaanrannan pilviä keltaisenoranssiksi- päivä on selvästi jo pidempi. Mun kiinalaiset joulukaktukset vasta ovat alkaneet kehitellä kukkanuppuja - nekin aikaansaapia, vaikkeivat jouluna kukkineetkaan.
      Kaikki elämässä lienee aikaan ja paikkaan sidottua, silleen pyhää ja arvokasta
      myös ammatillisen arvostuksen ja eri taitojen taitureitten työnä - osaamisena.
      Ei voi sanoa, ett kaikki asiat, jotka menevät yli oman hilseen, ovat maailmassa
      silkkaa humpuukia ja hulluutta, pöpiläkypsää - siinäkö luovien ihmisten nerous
      piilee? Arjessa selviytymisessä.

• eppu2

Niimpä niin, kuinka monet ihmiskunnan nerojen visiot ovat todeksi tulleet, saaden alkuun halveksuntaa ja hulluksi nimittelyä.
        Vanhan kansan viisauksiakin on alettu tutkimaan ja monet todeksi todettu.
        Vaan Sinullapa on siellä kylmä. Täällä on 20 astetta kylmyyttä, tuon punertavan kauniin taivaanrannan myös pistin merkille, kun kävelylenkin tein.
        Tuosta ajasta sanovat viisaat, ettei sitä tuolla universumissa olekaan sillä tavalla, kun meillä täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe