No minulla 1kw mylly,
tilattu englannista akkujen lataukseen 20m putkimastossa
Lukijoiden tuulivoimala
15
242
Vastaukset
- imalli
200w kepinnokassa
lahti - eiääliö
Kertokaa niistä myllyistänne enemmä. Mitä laitteita käytössä, miten kytketty, kuinka paljon tuottavat, minkälaisessa paikassa ja tuulioloissa. Mitä huoltoa vaativat ja paljonko maksoivat sekä mikä on oletettu käyttöikä. Lisäksi miksi päädyitte tuulivoimaan.
Ei pelkkä maininta, että minulla on mylly kerro asiasta mitään. - JAKE87W
2kw tuli 5 vuotta sitten ollut jatkuvassa käytössä
48ac tulee virta joka tasasuunnataan 48dc ja kytketty akkuja lataamaan !
Masto 30metrinen ristikkomasto,
mylly makso 3000e uutena ja tasasuuntaus 100e akusto 500e
Paikka hämeenlinna .
MYLLY YLI METSÄN ETTÄ TUULI OSUU HYVIN !
EN OLE HUOLTANUT OLLENKAAN !- uteliaskyselijä
Mistä löysit maston ja mitä maksoi. Minkälaisen rakennusluvat vaati ja tarvitseeko lentoestevalot. Saako maston kaadettua vai miten myllyn huolto joskus hoidetaan, Entä ukkossuojaus. Oletko mitannut vuosituottoa. Aika pieni akusto myllyn tehoon verrattuna.
- ukkosen.täräytys
uteliaskyselijä kirjoitti:
Mistä löysit maston ja mitä maksoi. Minkälaisen rakennusluvat vaati ja tarvitseeko lentoestevalot. Saako maston kaadettua vai miten myllyn huolto joskus hoidetaan, Entä ukkossuojaus. Oletko mitannut vuosituottoa. Aika pieni akusto myllyn tehoon verrattuna.
Lentoestevalot? Hölmökö olet? 30 metrissä lentokoneita!
- eikysyjätieltäeksy
Ei kysyjä ole koskaan hölmö. Parempi aina kysyä eteukäteen. Korkeisiin rekennelmiin tarvitaan tietyin edellytyksin merkinnät, mutta tuossa korkeudessa niitä ei yleensä vaadita.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1359714769/1975bef84bde11c9a4c68f403c7e7d9a/11290-Trafi_ohje_tuulivoimaloiden_paivamerkinta_ja_estevalot.pdf
- JAKE87W
Maston ostin käytettynä tori .fi makso 300e,
mastossa SARANANA ON 28mm kierretanko ja L ratakisko KIERRETANKO L RAUTOJEN VÄLISSÄ.
Ukkossuojana 16mm cu kupari maadotus kaapeli vedetty maata pitkin suo ojaan 20M
ojassa kaapelli kiepillä
oja on aina talvellakin märkä joten johtaa hyvin sähköä
toimepideluvalla saa rakentaa 29m kaikkialla suomessa - uteliaskyselijä
Itse olen myös etsinyt käytettyä mastoa, mutta muutaman tonnin on halvimmillaan pyydetty ja sen päälle vielä kuljetuskustannukset.
Ukkossuojaus mastolle toteutetaan helposti tuolla tavalla, mutta entä sen myllyn ja käyttölaitteiden ukkossuojaus. Itseä vähän arveluttaa, mitä tapahtuu jos ukkonen iskee mastoon ja osa siitä johtuu generaattorin kautta akustoon ja sieltä invertterin kautta rakennuksen sähköihin.
Entä mitenkä mylly tuolla yläilmoissa tuottaa? - JAKE87W
Joka päivä tuottaa 29m korkeudessa !
lentoestevaloja ei ole !
itse kuljetin peräkärryllä maston 6m osissa
ukkos suojaus vain kupari suohon imee salaman tehokkaasti
akkuihin ei tule ukkossuojausta !- tuottaajatuottaa
Tuottaa ja tuottaa. Joka päivä ei tuule ja varsinkin kun käyntiinlähtö tapahtuu yleensä 3m/s tuulen jälkeen ja silloin ei vielä tuota mitään. 2kW mylly tuottaa nimellistehonsa 10-15m/s tuulella ja esim. 5m/s tuulella tuo touollainen mylly tuottaa 10 osan nimellistehostaan eli pari sataa wattia. Sisämaassa keskituuli on 3-4m/s, joten mylly varmaan pyörii, mutta ei juuri tuota.
Muutamaa akkua 48V systeemillä ladataessa latausvirta taitaa olla muutama ampeeri eli mökkikäytössä valoja polttelee ja telkkaria katselee.
- JAKE87W
KYLLÄ SAA MASTOJA HALVALLA MYÖS TÄYTYY OSATA EDES TINKIÄ ALLE 1000e
http://www.tori.fi/koko_suomi?f=&q=MASTO&cg=0&w=3&st=s&st=k&st=g&ca=11&l=0&md=th - maston
vähemmällä pääsee kun ostaa käytetyn maston. itse tekemällä viikon homma ja rautakin maksaa 2-3e metri putkea.
- joukojalikko
Moi kaikille !
Olen uus kaveri!
Sattuupa olemaan ite tehty savonius pellon laidalla,
ja ole todennu hyväksi akkujen lataajaksi.
Tässä on polkupyörän vanne 28tuumaa ja moottori,
välitys on erinomainen !
Pienellä tuulella alkaa moottori lataan akkuja 4x120agm
Moottori on magneettimoottori 24v 1500w 40A parhaimmillaan- trollitrolli
Oletko käynyt katsomassa joko akut ovat jäätyneet halki? Tyhjä akku jäätyy helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt721814Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1101655Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942521245Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1821202Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2351173Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451087- 2121054
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293912Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221890- 56767