Ihon alla - ei saa selvää

Åokke

Miksi nykyään laitetaan taustamusiikiksi tarkoittu mökä niin isolle, ettei puhe yksinkertaisesti kuulu. Koetin katsella uutta sarjaa ihon alla, mutta mission imbossible. Ei siitä puheesta vain saanut lainkaan selvää taustamusiikin takia. MIKSI?

8

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tissit

      Ei haittaa. Elenan tissit oli näyttävästi esillä.

      • edelleenkummastelen

        Pistä palautetta Neloselle. On heidän asiansa neuvotella sarjan valmistajan/tuottajan/tai kenelle-asia-sitten-kuuluukin siitä, miten ääniraitojen kuuluvuutta parantavat! Mitä järkeä tehdä sarjoja/ohjelmia/leffoja, joiden puheosuudet on katselijoille kuulumattomissa? Volyymia ei voi lisätä loppumattomiin, kun ääni alkaa särkymään eikä kuulovammojakaan tieten tahtoen haluaisi hankkia... Naapuritkin tykkää ;). Tai jos Nelosella ovat niin voimattomia omien lähettämien sarjojensa suhteen etteivät pysty ääneen/äänitykseen vaikuttamaan, niin pistäköön edes suomitekstitykset ohjelmiin! Sellainen on oikeaa katselijoiden palvelua. Vai onko kaupallisten kanavien tarkoitus vain pyörittää mainosrahoja tuovia mainoksia mahdollisimman kovalla volyymillä?


      • ei-natsaa

        Katsoin ekajakson siihen jäi. Ei ollut ideaa.
        Ainoa katsomisen arvoinen oli Mustat lesket, odotan jatkoa maaliskuussa.

        Ja uusintana päivällä tullut Ritva Valkaman ja Pentti Siimeksen sketsi. Piristi flunssaista oloa, vaikka juonen tiesin ennalta. Enemmän Neil Neil Hardwick`ja kehiin. Rakastan Eng.kuivaa huumoria.


    • noniimpäniin

      Olen samaa mieltä. Sama ongelma on joskus reportaaseissa tai tosi tv ohjelmissa. Musiikki pauhaa , eikä puheesta saa selvää. Miksi lienee näin, en tiedä mutta vaihdan vain kanavaa.

    • inhottaaaaa

      Onpa mukava huomata, että syy ei olekaan minun korvissani ainoastaan! Sama ongelma on hirmu monissa ohjelmissa, joko musiikki liian kovalla tai puhuvat epäselvästi. Valituksen teko on niin monimutkaista, ettei se minulta ainakaan onnistu! Samalla voisi kritisoida myös uusintojen uusintojen uusintoja!

    • sssssccc

      samaa mieltä! Varmaan puolet repliikeistä jää kulematta, jos sitten laittaa äänet täysille, tulee kuulovaurio, jos seuraava kohtaus onkin täysillä soitettua musiikkia, tai huutamista tai muuten korostettuja liikenteen ääniä. Harmi sinänsä, tuo on vaikuttanut ihan ok-sarjalta, mutten taida katsoa kautta loppuun asti.

    • peurpeprepre

      Yleensä suomalaissarjoissa on sellaista kummallista ininää, ettei saa selvää...Jos jostain olen tykännyt niin Klikkaa mua ja Mustakallio, on niin luonteva ja hauska..

    • ahaiha

      Minun mielestä myöskin, Sama juttu Ihon alla ja Nymfit sarjat musiikkia taustalla, ei kuulu näyttelijöiden puheita. Olen huomannut, että taustamusiikin sarjoissa ovat Suomessa nyt se aivan uusi juttu. Tuohan se vaihtelua, ei pitäisi liikaa tuosta taustamusiikista sarjoissa moittia, uudistuvaa Suomen telkkarista tulevia sarjoissa se on hienoa. Ennen vanhaan vaan maailmalla , joskus tehtiin tuollaisia samantapaisia juttuja, TV sarjoissa, eniten elokuvissa ja yleensä USA ssa tehdyissä elokuvissa ja TV sarjoissa. Meidän katsojien, pitäisi minun mielestä oppia kuuunnella vain hienoa tausta musiikkia, jos on olemassa kuuloaisti ja katsella, jos on näköaisti, näyttelijöiden ilmeitä. Ihon alla ja Syke sarjojen kaikkien roolihahmojen ilmeet kertovat paljon enemmän kuin roolihahmojen puhumiset. Joskus voisi minun mielestä miettiä sitäkin, minkälaista olisi katsoa ja kuunnella telkkarista sarjoja ja muitakin esityksiä kuuroina ja sokeina, silloin olisi aivan erilaista, kun joutuisi itse kokemaan tuollaisia asioita, omassa mielessään ja toisten kertomana, kun itse ei pystyisi samaistumaan kuulevien ja näkevien TV maailmoihin, eikä oikean elämän asioihin joihinkin.
      Olisiko silloin asiat oikeasti hyvin vai oikeasti huonosti, jos jotakin oleellista aina puuttuisi oikeasti ja fiktiivisestikin.
      Niin, oma mielipide on jokaisella meillä ja kaikilla on oikeus kokea asiat, kuinka itsestä tuntuu. Ja samastumista, on vaihtelun vuoksi kivaa tehdä, ettei vain ajattele omia mielipiteitään. Mun samastuminen suhun tämän viestin kirjoittaja on kivaa samaistumista mutta kivaa olla samaan aikaan myöskin sitä mieltä, että itse ainakin joskus yritän löytää toisenlaisia ja samanlaisia näkökulmia telkkarisarjoista Suomalaisista, kun yleensä seuraan enimmäkseen, monenlaisia Brittiläisiä TV sarjoja ja joitakin kotimaisia ja USA sarjoja. Kerrankin Suomessa olla tehty todella hyvää ihon alla ja syke sairaala-sarjoja, jota tykkään seurata monilla vanhoilla ja uusillakin tavoilla. Ei viitsi aina valittaa, vaan annetaan joskus vaihteeksi tämänkin palstan kirjoittajat, kehuja sarjojen taustajoukoillekin näyttelijöiden ja ohjaajien lisäksi. Jos siltä itsestä tuntuu, että haluaa joskus valittaa tai kehua tai jotakin siltä väliltä, oikea elämä jutut ja fiktiivinen elämä jutut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe