Onko tämä kaksisuuntaista mielialahäiriötä?

eikäsitätätäkään

Ystävättärelläni on todettu masennus jo vuosia sitten ja lääkkeet siihen. Kun hän muutti lähemmäs omaa paikkakuntaani, alkoi normaalin keskustelun lisäksi minun painostaminen monenlaiseen menoon mukaan vastoin omaa tahtoani. Ja kun kieltäydyin, hän alkoi juonimalla saada minut mukaansa. Hän saattoi yllättää ovella että "laita takki päälle ja nyt mentiin". Olen alkanut pelätä tällaista ja otinkin jo etäisyyttä, mutta en lopettanut vielä ystävyyttä. Kysyn teiltä, joilla tällainen sairaus on, mihin tarvitaan kaveria kun maniavaihe on päällä? En edes tiennyt, että tässä voi olla kyse maniasta, mutta olen joutunut miettimään asiaa liikaakin ja olen tosi väsynyt. Mitä teen? Hän kertoo psykiatriselle polille valheita omasta voinnistaan, mutta minä en voi sinne soittaa ja kertoa miten rasittavaa menoa on päällä.

6

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhhj

Tiedätkö yhtään mitä lääkkeitä ystäväsi syö?

• kjdafjaodjf

Mitäs, jos antaisit lääkäreiden tehdä diagnoosit. Kyllä ne oireet läpi tulevat, vaikka niitä peittelee, jos niitä siis on.
      Ihmisethän ovat erilaisia ja kaikki ei vaan ole mielisairautta.

• ghh5h35

Mitä on mielisairaus?

• diudiudiudiu
        ghh5h35 kirjoitti:

Mitä on mielisairaus?

Mielisairaus on sitä kun kirjoittaa vastaukseksi jokaiseen suomi24 ketjuun joka käsittelee mielisairautta sen että se johtuu vain lääkkeistä eikä ihminen oikeasti ole sairas.

• ghh5h35
        diudiudiudiu kirjoitti:

Mielisairaus on sitä kun kirjoittaa vastaukseksi jokaiseen suomi24 ketjuun joka käsittelee mielisairautta sen että se johtuu vain lääkkeistä eikä ihminen oikeasti ole sairas.

Ok. Eli ei sairaus ollenkaan.

• tsemppiäsulle

ei se välttämättä oo sairautta jos frendi tulee pyytää sua johonki.se on vaa sellain.parempi se niin on, kun että makais masiksissa kotona.sulla voi olla tärkeempi rooli frendis kuntouttamisessa kun uskotkaan.koita jaksaa.mieli tuppaa tasottumaan jos on lääke kuurilla.hyvä että elämä kiinnostaa ja jaksaa lähtee touhuumaan jotain.helposti todetaan että sillä on mania.se voi olla merkki myös menon normalisoitumisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      174
      10662
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      78
      5405
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      4982
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4182
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      3952
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      36
      3833
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3638
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3333
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      44
      3229
    10. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      68
      2975
    Aihe