Onko tämä kaksisuuntaista mielialahäiriötä?

eikäsitätätäkään

Ystävättärelläni on todettu masennus jo vuosia sitten ja lääkkeet siihen. Kun hän muutti lähemmäs omaa paikkakuntaani, alkoi normaalin keskustelun lisäksi minun painostaminen monenlaiseen menoon mukaan vastoin omaa tahtoani. Ja kun kieltäydyin, hän alkoi juonimalla saada minut mukaansa. Hän saattoi yllättää ovella että "laita takki päälle ja nyt mentiin". Olen alkanut pelätä tällaista ja otinkin jo etäisyyttä, mutta en lopettanut vielä ystävyyttä. Kysyn teiltä, joilla tällainen sairaus on, mihin tarvitaan kaveria kun maniavaihe on päällä? En edes tiennyt, että tässä voi olla kyse maniasta, mutta olen joutunut miettimään asiaa liikaakin ja olen tosi väsynyt. Mitä teen? Hän kertoo psykiatriselle polille valheita omasta voinnistaan, mutta minä en voi sinne soittaa ja kertoa miten rasittavaa menoa on päällä.

6

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhhj

Tiedätkö yhtään mitä lääkkeitä ystäväsi syö?

• kjdafjaodjf

Mitäs, jos antaisit lääkäreiden tehdä diagnoosit. Kyllä ne oireet läpi tulevat, vaikka niitä peittelee, jos niitä siis on.
      Ihmisethän ovat erilaisia ja kaikki ei vaan ole mielisairautta.

• ghh5h35

Mitä on mielisairaus?

• diudiudiudiu
        ghh5h35 kirjoitti:

Mitä on mielisairaus?

Mielisairaus on sitä kun kirjoittaa vastaukseksi jokaiseen suomi24 ketjuun joka käsittelee mielisairautta sen että se johtuu vain lääkkeistä eikä ihminen oikeasti ole sairas.

• ghh5h35
        diudiudiudiu kirjoitti:

Mielisairaus on sitä kun kirjoittaa vastaukseksi jokaiseen suomi24 ketjuun joka käsittelee mielisairautta sen että se johtuu vain lääkkeistä eikä ihminen oikeasti ole sairas.

Ok. Eli ei sairaus ollenkaan.

• tsemppiäsulle

ei se välttämättä oo sairautta jos frendi tulee pyytää sua johonki.se on vaa sellain.parempi se niin on, kun että makais masiksissa kotona.sulla voi olla tärkeempi rooli frendis kuntouttamisessa kun uskotkaan.koita jaksaa.mieli tuppaa tasottumaan jos on lääke kuurilla.hyvä että elämä kiinnostaa ja jaksaa lähtee touhuumaan jotain.helposti todetaan että sillä on mania.se voi olla merkki myös menon normalisoitumisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 374
      5378
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      18
      2319
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      198
      2181
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1516
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      84
      1470
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1032
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      60
      1023
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      979
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      908
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      796
    Aihe