mikä lääke teillä puree parhaiten masennukseen?

bibo30

Olen käynyt jo 3 vuotta psykiatrilla/psykologilla ja siellä diagnosoitu keskivaikea masennus. Se on aina pahimmillaan talvisin ja kesällä voi sanoa olon olevan normaali, jopa yllättävänkin hyvä ja aikaansaava. Itse alkanut epäilemään biboa. Masennuksen iskiessä SSRI lääkkeet sepram, sertralin eivät tepsi ja Voxrakin on tullut kokeiltua.Joten kaipaisin käyttäjä kokemuksia kiitos

16

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjasd

      Brintellix on uudehko lääke mikä on sopinut minulle. Auttoi kovaan kaamokseen.

      • bibo30

        Oletko käyttänyt brintellixiä kauan? Kuinka pian vaikutti ja oliko sivuoireita?


      • hjasd
        bibo30 kirjoitti:

        Oletko käyttänyt brintellixiä kauan? Kuinka pian vaikutti ja oliko sivuoireita?

        Ei mitään sivuoireita kuin ehkä ensimmäisen viikon aikana vaikutti yöuniini niitä syöden sellaset pari tuntia yössä. Sitten meni ohi ja olen nukkunutkin hyvin.
        Alkuun söin 5mg mutta nostettiin kymppiin. Asiat eivät harmita niin paljoa ja huomaan tekeväni asioita päiväsaikaan jaksavammin. Vanhat asiat kiinnostaa taas esim.musiikkiharrastukseni.


      • hjasd

        Lisäys: olen syönyt sitä kolme kuukautta. Vaikutus alkoi selvästi tuntumaan jo väh.yli viikon päästä.


      • Jeppiz2495
        hjasd kirjoitti:

        Ei mitään sivuoireita kuin ehkä ensimmäisen viikon aikana vaikutti yöuniini niitä syöden sellaset pari tuntia yössä. Sitten meni ohi ja olen nukkunutkin hyvin.
        Alkuun söin 5mg mutta nostettiin kymppiin. Asiat eivät harmita niin paljoa ja huomaan tekeväni asioita päiväsaikaan jaksavammin. Vanhat asiat kiinnostaa taas esim.musiikkiharrastukseni.

        Muista nyt kuitenkin kaikessa innostuksessa huomioida aivovaurioriski, mikä kaikkien huumausaineiden käyttöön liittyy. Kaikkea hyvää.


      • bibo30

        Oma masennus on esiintynyt sellaisena että kaikki päivät kuluu kuin sumussa,järki ei luista yhtään,aloite kyky täysi nolla.Olen valmis koittamaan mitä vaan lääkettä että pääsisin takaisin elämän syrjään kiinni


      • hjasd
        bibo30 kirjoitti:

        Oma masennus on esiintynyt sellaisena että kaikki päivät kuluu kuin sumussa,järki ei luista yhtään,aloite kyky täysi nolla.Olen valmis koittamaan mitä vaan lääkettä että pääsisin takaisin elämän syrjään kiinni

        Ota lääkärin kanssa puheeksi tuo Brintellix. Ei ole vielä täyskorvattava mutta kuukauden annos maksaa n.17-18euroa muistaakseni. Psykiatrini mukaan lääke on tulossa erityiskorvattavaksi lähiaikoina. Hyvin käytetty lääke.
        Ja älä tosta yhdestä häiriköstä välitä kuka aina kirjoittaa lääkevastaisia juttujaan. Hän ei ole kunnossa.


      • wgeth46j54j6
        hjasd kirjoitti:

        Ota lääkärin kanssa puheeksi tuo Brintellix. Ei ole vielä täyskorvattava mutta kuukauden annos maksaa n.17-18euroa muistaakseni. Psykiatrini mukaan lääke on tulossa erityiskorvattavaksi lähiaikoina. Hyvin käytetty lääke.
        Ja älä tosta yhdestä häiriköstä välitä kuka aina kirjoittaa lääkevastaisia juttujaan. Hän ei ole kunnossa.

        Ei kannata maksaa tuollaisia summia moisesta moskasta. Samaa kamaa saa murto-osan hinnalla, jos ylipäänsä haluaa käyttää.


    • w2345

      En ole ehkä varsinaisesti mitenkään masentunut. Ehkä enemmänkin kaamosahdistunut ja siihen auttaa bentsodiatsepiinit.

    • kylläsesiitä

      sandels tai alecog

    • koukussa_

      Mulla toimii sitalopraami. Käyttänyt sitä jo 15 vuotta enkä ilman voi olla. Muutaman kerran yrittänyt lopettaa, mutta elämä on muuttunut kurjaksi - fyysisesti ja henkisesti. Kun käytän alkaa epäillä itseään luulosairaaksi kun ei masenna. Tästä päätellen lääke auttaa.

      Uusien lääkkeiden kanssa olisin kuitenkin varovainen. Välttämättä ei ole tietoa siitä millaiset vieroitusoireet saa jos/kun lopettaa. Mua ei kukaan varoittanut sitalopraamista. Nyt en pysty edes lopettaamaan. Vieroitusoireet ovat hirveät usemman kuukauden asteittamisen vähentämisenkin jälkeen. Lääkkeet loppui launtaina ja heti sunnuntaina alkoi oireet. Maantaina oli olo jo tuskainen kun menin hakemaan lisää. Ei kiva.

      • hjasd

        Mulla tuli tuosta hypomaniaa ja ehkä vähän maniaakin. Voipi olla että tuo lääke laukaisi minussa kaksisuuntaisen.


    • minun_mielipide

      Mikä ihmisiä oikein nykyään vaivaa. Ei minun nuoruudessani ollut masentuneita, ei ollut aikaa, piti tehdä töitä. Tämän päivän suomessa syö yli miljoona ihmistä masennus tai niihin rinnastettavia lääkkeitä.
      Luulen syynä olevan ruokavalio, sillä tiedetään, että runsashiilihydraattinen (sokeri) ruokavalio vaikutta aivoihin huumeiden tavaoin. Tätä ei ehkä pystytä todistamaan, mutta epäillä voi.
      Kannattaa kokeilla karppausta mieluummin kuin lääkkeitä. Lääkkeistä ei ole muuta kuin haittaa. Olen ehkä huono neuvoja, koska minä en edes viitsi pysähtyä miettimään olenko masentunut. Jokaisella ihmisellä on elämänsä aikana vastoinkäymisiä, mutta elämän pitää jatkua eikä masentua.

      • bibo30

        Ei masennusta pysähdytä miettimään.Jos todella vaikea masennus iskee niin se pysäyttää aivan varmasti automaattisesti.Ei kukaan halua kahlata sellaista paskaa läpi.


      • wgeth46j54j6
        bibo30 kirjoitti:

        Ei masennusta pysähdytä miettimään.Jos todella vaikea masennus iskee niin se pysäyttää aivan varmasti automaattisesti.Ei kukaan halua kahlata sellaista paskaa läpi.

        Ei harva halua, mutta pystyy. Elämä muuttuu aikanaan paremmaksi, kun asiat käsittelee ja aikaa kuluu ikävistä tapahtumista. Ainoa millä asiansa voi sotkea pahanpäiväisesti ja kroonistaa on alkaa sähläämään valtion virallisilla huumausaineilla, "masennuslääkkeillä".


    • faxvenla

      Venlafaxin ja pienimmällä annoksella. Ei muuta ihmistä paitsi suurilla annoksilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe