W211 -09 CDI 200 autom, ajettu 420 tkm.
Suunnitteilla teho-ohjelmointi.
OptimoiAutosi.fi ehdottaa kahta eritason ohjelmointia:
Alkuperäinen teho 122 hp / 300 Nm
Taso1:
160 hp
360 Nm
38 hp ( 28 kW)
60 Nm
Taso 2:
202 hp
378 Nm
80 hp ( 60 kW)
78 Nm
Kumpi noista on turvallisempi auton kestävyyden tai virheherkkyyden kannalta, vai onko em. ohjelmoinneilla mitään vaikutusta näihin ?
Kuinka huomattava ero tason 1 ja 2 ohjelmoinnilla käytännön ajotilanteessa on ? Entä nykyiseen autooni ?
Ajan kaupunkia, maantietä ja moottoritietä yht. 40tkm/v.
Kaikki huollot on tehty valvotusti merkkihuollossa, mm. vaihdelaatikkoöljyt vaihdettu kuukausi sitten, eikä puruja ollut.
W211 -09 CDI 200 teho-optimointi
18
4769
Vastaukset
- En_ymmärrä
”Pienempi kulutus – parempi vääntö – parempi teho”
Jos lupaukset pitäisivät paikkansa, niin miksi ihmeessä tehdas on jättänyt optimointivaran käyttämättä? Tällainen tyhmempi luulisi, että auto olisi tehokkaampana ja polttoainepihimpänä kilpailukykyisempi myytävä jo suoraan tehtaalta tullessaan.- tyhmänpuoleinen
Tätä olen tullut itsekin miettineeksi, että jokin vaan tuossa yhtälössä tökkii. Miten on mahdollista jollain jälkeenpäin tehdyllä optimoinnilla saada samanaikaisesti enemmän tehoja ja vääntöä/suorituskykyä ja vieläpä pienemmällä polttoaineenkulutuksella. Ja todellakin, miksi tehdas jättää tarkoituksella autonsa kesken-tekoiseksi?
- Patent.Motorwagen1886
W211 E200 ja E220 sama kone eri ohjelmilla. Tämä on kaikilla merkeillä nykyään osa myyntistrategiaa. W212 E220 ja E250 Cdi samat koneet, eri moottorinohjaus-softa. Itse lastuttaisin tehottomamman vaihtoehdon esim. tuon E220 tehoiseksi ja yhtä vääntäväksi, mutta en kuitenkaan yli arvojen. E220 cdi:tämä en w211 korissa lähtisi enää kiristämään enkä myöskään E250 cdi w212, vaikka ammattisivut kertovat että w212 E250 cdi olisi potentiaalia 240 hv asti. Oma logiikkani ja päättelykykyni kuitenkin kertoo välttämään tuon 4syl. Koneen virittämistä noin kireäksi.
- das_auto
Taisi olla kyse Saksan työsuhdeauton verotuskäytännöstä . 200 verotetaan huomattavasti kevyemmin Saksassa kuin 220. Autot ovat siis täsmälleen samat, vain eri ohjelmat.
Samalla tavalla valmistetaan rinnakkaismallit mm. BMW ja WAG-konserneissa. - Anonyymi
Samat palikat on kovemmilla 122 vs 200hp puhumattakaan vääntölisästä.
Autoille annetaan kuitenkin jonkinmoinen takuu tehtaalta joten he hakevat sillä maksimaalista kestävyyttä.
Sama moottori w212 mallissa tuottaa 170hp ja w211 mallissa 150hp 220 cdi versiona.
- Totuus_optimoinnista
Optimointi = lisää ahtopainetta ts teho, vääntö ja jos niitä käyttää, myös kulutus kasvaa.
- Anonyymi
Ei ole näin mustavalkoista :D
Jos tutkisit asiaa syvemmin esimerkiksi toyota on tehtaalta käyttänyt "lean burn" teknologiaa jo vuosia tietyssä nopeudessa / tietyllä kierrosalueella.
Myös ohjelmalla saadaan säädettyä tietylle alueelle tietty polttoainesyöttö.
Myös kun EGR ohjelmoidaan pois saadaan kulutusta heti 0.5l alaspäin.
- jamatkajatkuu
W211 -09 CDI 200 on nk. facelift malli (07-09) ja siinä on tehokkaampi moottori kuin aiemmissa (04-06)
vakiona 136 hp ja 340 Nm
Ohjelmamuutos muuttaisi 166 hp ja 390 Nm eli 30 hp ja 50 Nm
vastaava CDI 220 on vakiona 170 hp ja 400 Nm- Liioitteletkohan
M-B ei itse taida ilmoittaa noin suuria tehoja, ainakaan Suomessa tai Saksassa.
Anglosaksien hevosvoima (horsepower, hp) on suurempi tehon yksikkö kuin meillä ja Saksassa käytössä ollut hevosvoima, hv (Pferdestärke, PS). Niinpä esimerkiksi lupailemasi 170 hp ei ole 170 hv vaan enemmän.
1 hp = 33 000 ft-lb/min = 550 ft-lb/s = ~0,7457 kW
1 hv = 1 PS = 75 kpm/s = ~0,7355 kW
Ero on melkein 1,4 prosentin luokkaa. Olisi selvintä ilmoittaa teho vain kilowatteina (kW) jotka sentään ovat samoja maantieteestä ja kielestä riippumatta. - liihoittelenko
Näin Wikipediassa
Moottorivaihtoehdot 2006–2008[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
Suurin osa facelift-versiossa käytettävistä kymmenestä moottorista on uusia. Vanhoja moottoreita käytetään vain E200 NGT, E280 ja E350 -malleissa. Uusien moottoreiden myötä mallien suoritusarvot paranivat, mutta polttoainetalous pysyi kuitenkin ennallaan. Suhteellisesti suurimman muutoksen koko perusmoottori 200 CDI, jonka maksimiteho lisääntyi 14 hevosvoimalla ja vääntö 70 Nm:llä.
E200 CDI R4 2148 cm3 100 kW (136 hv) @ 3800 r/min 340 Nm @ 2000 r/min
30hp lisäys on 22 kW eli ohjelmoinnin jälkeen autossa on 122kW - ihahaaihanaa
Liioitteletkohan kirjoitti:
M-B ei itse taida ilmoittaa noin suuria tehoja, ainakaan Suomessa tai Saksassa.
Anglosaksien hevosvoima (horsepower, hp) on suurempi tehon yksikkö kuin meillä ja Saksassa käytössä ollut hevosvoima, hv (Pferdestärke, PS). Niinpä esimerkiksi lupailemasi 170 hp ei ole 170 hv vaan enemmän.
1 hp = 33 000 ft-lb/min = 550 ft-lb/s = ~0,7457 kW
1 hv = 1 PS = 75 kpm/s = ~0,7355 kW
Ero on melkein 1,4 prosentin luokkaa. Olisi selvintä ilmoittaa teho vain kilowatteina (kW) jotka sentään ovat samoja maantieteestä ja kielestä riippumatta.eikö tuo ole vaan parempi uutinen eli hevosvoimia tulee vieläkin enemmän
- ingenjöör
Ei 200 ja 220 ole sama kone. 200:saa heppoisemmat männät kiertokanget ym. Lisäksi puuttuu tasapainoakseli. Sen sijaan 220 ja sitä tehokkaammat mallit sama kone eri.ohjelmoinnilla.
- suuntaohjelmoijalle
w211 -09 cdi200/cdi220 moottori OM646
automaatti ja voimansiirto täysin samanlaiset
suuttimet samat molemmissa
yksi ahdin molemmissa
tasapainoakseli puuttuu 200sta, joten kampiakseli on erilainen, mutta se on pelkästään hyvä eli 200 on siten kestävämpi, tästä johtuu painoero
muutoin täysin identtiset autot
220 hinta on uutena 5 tonnia kalliimpi kuin 200, nyt samat tehot saa alle 500 euroa
- Rahoitusjohtaja.Tukholma
E220 alkaa olemaan jo kohtuulliset tehot, E200 tuntuu hieman laiskalta. Vaihteisto (automaatti) toimiikin rauhallisemmin ainakin w212 E220 cdi:ssä kun vääntöä on paremmin alakierroksilla. Kyseessä siis vielä se perinteinen w212-mallisarjan alun 5-vaihteinen automaatti. Toki E250 cdi:tämä kokeiltuani teki mieli vielä vähän lisää potkua, mutta en ole sitä hankkinut. Toisaalta ei tuo E250 cdi:kään olisi tarpeeksi kerran M-B World kiertueella koeajamaani C350 ja C63 amg coupeen verrattuna. Eli tällä päättelyllä E220 cdi riittää mainiosti.
- lastutsenkunlentelee
eli E200 uudelleen ohjelmoinnin jälkeen vastaa kutakuinkin normaalin E220 tehoja ja se riittää
- 314
Kerrankin asiallinen ketju!
Kiitos.- naantalin_aurinko
se on siinä
hevoset on tallissa
toistaiseksi vain pieni pätkä moottoritietä, mutta vaikutus tuntui...suosittelen
:) :) :)
- Anonyymi
Taso 1.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34285921 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692318- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91361- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181781305RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207