Täydelline päivä amalla tänään

Heräsin,ihanaa huomasin,olen vielä elävienkirjoissa.
Venyttelyä,nivelet naksuu,niidenhä pitääkin kertoa elinvoimastaan naksumalla.
Sen jälkeen pakkasmittariin vilkaisu 34 astetta alakanttiin,ei voi olla totta,vaikka
radio soittaakin metsäkukkia,niin kyllä ne niittyleinikit vain uinuu siellä,tuodakseen
iloa jokapäiväiseen elämäämme.
Olen kulkenut pitkän tien kanssanne,olen saanut taustatukea,kiitos siitä.
On ollut ihanaa avautua,on ollut ihanaa taivaltaa kanssanne

Olen oman rakkaani saattanut haudanlepoon,en ruikuta enää hoitototaakan alla,
niin kuin joskus,jolla sitä taakkaa ei ollut,kommentoi,että turha ruikuttaa.
Ei meille sitä taakkaa ole tasapuolisesti jaettu,vaikka isokirja toista väittäkin
ja lainopilliset neuvot huomioon ottaen vielä kehoittaa,kantakaa toistenne kuormia?
Joskus tuntuu,ettei omaansa jaksa kantaa,se oli tätä amaa ja ihanaa jakaa kuormaa
kanssanne,rakastavin,myötäelävin kanssanne kulkee ama

16

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikoluku jäi suorittamatta ja n jäi näppäimille,mutta ama haluaa olla osa tätä yhteisöä
      ja ei kaiketi meillä ole rimanylityksessä ole kilpailua,vaan yhteisymmärrysessä.
      Hymyilevä Apollo antaa meille jokaiselle osviitan ja kuinka hyvin runoilijamme ohjaileekaan meitä sovunsatamaan,kuin myös ama

• capt.cöpenick-

Onnittelut Amalle palstalle paluusta. En huomannut kirjautua kun on niin hikikii. Enää -17 raatia kylmän puolella.

• Ruuneeri

Tervetuloa palstalle, rituliini! Muiden puolesta en voikaan toivottaa, muta nuo suorittavat osansa.
      Olet ollut mielenkiintoinen persoona palstalla ja moni tietää osasi tuossa mennessä ajassa. Tiedän, että olen palstapahana tunnettu ja ihan haukutuimmaksi. Hyvä on kuitenkin joskus huomata, että joku edes sietää olemassaoloni. Pakon edessä on tietysti toivuttu!!

Kärsikäämme toisiamme! Sanoisivat norsut jos olisivat keskuudessamme.

• Jotenkin se vain tuntui,että jos änkeän nyt tolle saitille,niin nyt se minun on
      parasta tehdä,ettei päiväys pääse vanhenemaan...
      En mitään nuoruusmuistoja ala julkituomaan,kun en edes niitä muista,mutta se mukanakulkeminen,jolloin olin pohjamudissa omaishoitajuudessa kannusti ja antoi voimaa,kiitos olitte todella minulle tärkeitä ja kiitollisin mielin luin jokaisen mielipiteen,
      olihan siellä mielipiteitä,joissa vain hain epäolennaisesti myötätuntoa,mutta kannustus antoi voimaa,omaishoitajuus on yhteikunnan voimavara taloudellinen hyöty meille kaikille,sen aliarvioiminen ei ole nykyaikaa,kokekaa se minä koin ama

• pannaan.jalalla.koreasti

Tanssilavakauteenkaan ei ole enää aikaa kuin vähän yli satakunta päivää. Sitä ennen ehtii käydä harjoittelemassa sisätiloissa.

• Olisit laittanut sinä edes tunnistettavan nikin, koska rituliinin/aman muistaa vain "capteeni" ja ruune?

Rituliini kirjoittaa;"Olen oman rakkaani saattanut haudanlepoon", huomasiko teistä kumpikaan tätä? Eikö mitään osanottoa? Itse olen jo sanonut sanottavani.

Näin siinä käy, kun lähtee "ovet kolisten" ja ilmoittaa, että toisaalla on parempi, siis "vihreämpää", mutta kun täälläkin on nyt nurmikko kaluttu putipuhtaaksi.

Epätoivoisesti yritämme tehdä uusia aloituksia, että ei tarvitsisi noihin vanhoihin riitoihin osallistua, mutta kyllä "kettu keinot ("sata") keksii", vaikka toisaalta pitäisihän se "kissan keinokin" toimia, vaikka kissalla olikin vain se yksi!

Mielestäni sinä Rituliini/ama olisit meille piristävä kirjoittaja, koska nythän kaikki odottaa (vai odottaako?) sinun kokemustasi, kuinka surustakin ja omaishoitajuudesta selviää "ehjin nahoin". Minulla on ilmeisesti pahin edessä, koska mieheni on ollut jo kolmesti Jorvissa saamassa jotain sydämentahdistamista oikeaan rytmiin??

• Parahin Kristiina23!
        Jotenkin kannanottosi hipoi jotain sektoria,joka ei minulle avautunut,lieneekö ollut tarkoituskaan?
        Omaishoitajilla on oma palsta,jonne olen paljon kirjoitellut ja sieltä saa kyllä tietoa omaishoitajaksi aikovakin.
        Noi ruohojen vihreydet viittaavat vain tietylle sylttytehtaalle,joten ne eivät minua enää hetkauta.
        Olen täällä rantamaisemissa,terveisiä vain kapteeni cöpenicille,ja eikun pökköä pesään.Vesijohtoputkia eilenkin suojasin,että hyvin olen itseni työllistänyt.
        Pilkkikausi ei ole vielä alkanut,pientä pakkasta pidellyt,mielialanani kyllä lauhtunut huomattavasti??
        Olen nähnyt yhden auton puolentoista viikon aikana,joten mikään liikennekaaos ei tällä mökkitiellä tosiaankaan ole ollut.
        En ala kilpailemaan suosiostani tällä saitilla,mutta ihan mukavaa oli saada huomionosoitus teiltä ihanat ihmiset,kiitollisena ama

• Olipa jäänyt huomaamatta Aman mukaantulo:D Osanottoni miehesi poismenon johdosta, sehän menikin aika nopeasti, vaikka ikäihminenhän olikin.

Tulee harvemmin käytyä edes lukemassa, niin on muuttunut palstailme tätänykyään.
      OIkeassa on Kristiina23 , aloitteita kaipaa palsta, eikä vanhojen kertausta! Itse olen vielä potenut flunssan jälkiväsymystä, hieman apealta on tuntunut tuttujen aloitustenkin puute.

Eiköhän tässä pian piristy, kun pakkaset hellittää ja ulkoilukin on mielekkäämpää.

• Kiitos sini-sirkku,ajattelin Sinua yhtenä päivänä ja muistelin,kuinka kirjoittelusi oli jouhevaa ja mukanakulkevaa.
        Kyllä kuolema,vaikka sen tietää tulevan,aina koskettaa ja ei se mikään läpihuutojuttu ole.Olen kirjoittanut siitä omaishoitajienpalstalle joten ei sitä sen enempää.
        Olen jotenkin juuttunut tänne korpeen,etten enää osaa poiskaan lähteä,olishan se vaatteidenvaihotopaikka siellä Nokialla.
        Minulla toi eläimellinen meno koira ja vielä pari kissaa pitelevät minua täällä korvenkätköissä.
        Täällä toi luonto ja noi pikkulinnut,oravat jopa ketutkin antavat ja tekevät minusta luonnonelävän ja tunnen,että olen osa luontoa.
        En tarvitse mitään hiljaisuuden Retrettiä,jonnekin maksetulle olotilalle,se on minulla täällä,kaunis puhdas lumi ja luonto.
        Pian alkaa linnut visertelemään reviirilaulujaan ja naaraita kosimaan,voi se on taas uusi elämä ja uusi mahdollisuus...?

• Ramoona_

Osanottoni Amalle. Mukavaa kuulla Sinusta pitkästä aikaa.

Hauskalta kuulostaa tuo sanontasi "eläimellinen meno". Meidän nelijalkainen perheenjäsenemme poistui koiraksi hyvin iäkkäänä keskuudestamme viime vuoden lopulla, ja kovin sitä ikävöimme. Uutta emme ota, pennun kasvatus on haastavaa ja eläminen lemmikin kanssa sitovaa. Sitoutuminen on toki palkitsevaa ja antaa paljon enemmän kuin ottaa, mutta näin olemme harkinneet. Lenkkeily tuntui auksi oudolta, kuin tyhjänpanttina olisimme tallustelleet.

Siipikarjaa mekin hoidamme, ja nyt pakkasjaksolla maapähkinöitä ja rasvamakkaroita on saanut myötäänsä lisätä. Lintujen tarkkailu on kivaa jokapäiväistä ajavietettä, on vaan ollut huoli pikkuisten taistelusta kylmyyttä vastaan. Ainakin pöntöissä tutuvat lämmittelevän . Närhiä käy yllättävän usein, erottuvat upean värikkäinä.

Täällä etelärannikollakin on ollut upeita pakkaspäiviä ja lunta tarpeeksi jopa latuja varten. Pellolta metsätielle ja rantaan, jäällä ihan rannassa turvallisesti kulkee oma latuni. Yleiselle ladulle en enää uskalla tukkeeksi mennä, sivakoin omia aikojani lumisesta luonnosta nautiskellen vanhoilla suksillani .

Tänään lauhtui, vain 1 aste miinuksen puolella. Toivottavasti ei nyt ala sahata plussalta miinukselle ja tehdä vaarallisen liukkaita teitä.
        Miellyttävää tammikuun loppua toivottelen , valoa ja kevättä kohti mennään, vaikka sydäntaven aika vielä onkin.

• Kiitos Ramoona_!
        Sen pitkän tien viimeinen paalupaikka tuli kohdallani todeksi.Lähes neljätoista vuotta diagnoosista se kesti,taivallus Alzheimer potilaan rinnalla.Olen tyhjä,ehkä helpottunut,mutta kyllä se kaipaus sitä rakasta rinnallakulkijaa on kuitenkin tuolla otsalohkossa.
        Se lohduttaa,että voin sanoa,oli kaunis kuolema.Hänellä karehti hymy huulilla,kun arkuun laitoin sydämen muotoisen valkoisista ruusuista,timanttituijan lehdelle itsetehdyn kukkalaitteen.
        Silitin sitä jäistä poskea ja kerroin Hänelle kaipauksesta,kerroin ikävästä,kerroin kiitollisuudesta,kiitin kolmestakymmenestä yhteisestä vuodesta.
        Hymy kertoi,ettei hänellä ainakaan tuskia ollut lähtöhetkellä.
        Hänet haudattiin Tampereelle ensimmäisen vaimonsa viereen.
        Pappikin sanoi Tampereen poika palasi Tampereen multiin.
        Hän oli tavallaan minulla lainassa sen kolmekymmentä vuotta,lainaa vain me ihmiset
        olemme toisillemme....

• Luin huonosti Aman aloitusviestin. Vasta nyt kun Kristiina23 luki paremmin näin että Aman puoliso on poistunut ilmavammille puuhamaille. Osanottoni.

Oletko Ama vielä Keski-Suomen maisemissa, tulipalopakkasissa?

• jakolasku

Kevään odotusta kumminkin Rituliini. Osanottoni.

• hyvälleystävälle

Rituliini ---osanottoni miehesi poismenonjohdosta .
        Melkein silmäni kostui --kun tiedän mitä se on -- omasta kokemuksesta ja siittäkin on jo ikuisuus.
        Olen sinua kaivannut . Olemme jotenki "sukulaisuus sielujakin " hienosti sanottuna - Huvää vointia -- ja pian taas linnut laullaa ja se sinun lOKKISI --SE TULEETAAS .
        tOIVOTTAVASTI JATKOA SEURAA--Ä NYT OLLAA SAMALLA VIIVALLA EIKÖ NIIN .
        Ullamirjami .

sieltä Kais muistatkin .

• Kiitos capt.cöpenick,kiitos jakolasku ja kiitos Ullamirjami mukanaelämisestä.
        Se vaihe elämässäni on jäänyt muistojen joukkoon,kiitollisena ama

• Tämä keskustelupalsta ei enää olekkaan keskustelupalsta,tämähän on mielipidepalsta,siis aloitutusta halusin heittää eetteriin ja minä jouduin esittelemään jopa poliittisen katsantokantani
        Todennäköisesti minut on siiretty jo taivaskanavalle,jonne kuulunkin ja tästä leppoisesta keskustelukanavasta on tehty puoluepoliittinen taistojenkenttä,
        ama jää sensuhteen varjohallitukseen,teidän ama

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8466
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3802
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3299
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      256
      2584
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      49
      2207
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2045
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      29
      1990
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1922
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1793
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    Aihe